- Liittynyt
- 18.10.2016
- Viestejä
- 12 299
Olisiko mahdollista, ts kieltääkö säännöt tms, että itsenäisenä/vapaalla-statuksella joku autonsuunnittelija suunnittelisi useammallekin tallille auton?
Ei tietoa, mutta jotain rajoituksia yhteystyölle tallien välillä on ollut, ja vuosien saatossa ollut epäilyjä että joku talli liian "satummalta" päätynyt kovasti samankaltaisiin suunnittelu ratkaisuihin kuin kumppani talli. Eli mielikuva että tallin pitää tietyt asikokonaisuudet, komponentit ratkaista itsenäisesti.Olisiko mahdollista, ts kieltääkö säännöt tms, että itsenäisenä/vapaalla-statuksella joku autonsuunnittelija suunnittelisi useammallekin tallille auton?
Niin ja Bottasfaneja on tässä yhteydessä kiva muistuttaa siitä, että Vale on 20 kuljettajan sarjassa sijalla 22.Joko mainittu, että Bearman on sitten ennätysmies? Kaksi ekaa kisaa, eri talleissa ja pisteille.
Oi, kylläpä pääsi sivaltamaanNiin ja Bottasfaneja on tässä yhteydessä kiva muistuttaa siitä, että Vale on 20 kuljettajan sarjassa sijalla 22.
Tuolta voi lukea aiheesta lisää: Kommentti: Valtteri Bottaksen taaperrus on surullista seurattavaa – nyt on aika jättää F1Oi, kylläpä pääsi sivaltamaan
Keksitkö ihan itse tämän näppärän sivalluksen?Niin ja Bottasfaneja on tässä yhteydessä kiva muistuttaa siitä, että Vale on 20 kuljettajan sarjassa sijalla 22.
En, sitä on toitotettu aika monta kertaa eri medioissa niin on jäänyt muistiin.Keksitkö ihan itse tämän näppärän sivalluksen?
ihan kyllä kiinnostaisi vaihtaa kahden kisan ajaksi Colapinto Sauberin pulkkaan ja Bottas williamsin rattiin.En, sitä on toitotettu aika monta kertaa eri medioissa niin on jäänyt muistiin.
Lyhyellä varoitusajalla auton vaihto nostaa merkittäväksi tekiäksi uuden auton simulaattorin "hyvyys" (henkilökuntineen), oletuksella että aikaa ei rajoiteta. (kun tuo rata-aikaa ei ole vuosiin ollut).ihan kyllä kiinnostaisi vaihtaa kahden kisan ajaksi Colapinto Sauberin pulkkaan ja Bottas williamsin rattiin.
ei sillä että Bottas välttämättä häikäisevän paljon parempaa jälkeä tekisi, mutta tuntuu olevan aika monella unohtunut kuinka umpisurkea tuo Sauber oikeastaan onkaan.
Ja voisi kuvitella että pikakomennuksen saanut kuski saa sitä simulaattoriaikaa niin paljon kuin vain suinkin mahdollista, ja optimoinneissa ei haeta riskejä samalla tavalla kuin vakkarikuskin osalta.Nuo saman tien tulevat ajopaikat on sellaisia että monta tekijää vaikuttaa meneekö pieleen vai tuleeko yllätystulosta. Ei pelkästään kuskin taidot sinällään.
Mutta Salo oli hyvä Ferrari tuurauksessa.Plus ei Heikki niin huono ollut kuin miten Lotuksen kanssa kävi niissä muutamassa tuurauksessa. Monta asiaa vaikuttaa eikä kaikki ole sitä miltä näyttää.
Niin,mä luulen että kyse oli tuolloin euroista, eli parempi liksa Bottaksella Sauberilla. Nyt joutunee liksaansa pudottamaan, jos silloinkaan paikka-aukeaa. Olis hyväTulee kyllä sääli Bottasta. Varmasti vauhtia vielä riittäisi, jos alla olisi kilpailukykyinen kalusto. Iästä se ei ole kiinni; 35-vuotiaana ja myöhemmin on monet mestaruudetkin voitettu (Hamilton, Schumi, Hill, Prost, Mansell...).
Surullinen loppu uralle, jos viimeinen kausi tulee olemaan pisteetön. Olisiko myös jonkin sortin "huonousennätys" 10 voittoa ja enemmän ajaneiden kuskien keskuudessa. Vertailua toki vaikeuttaa se, että ennen muinoin kilpailuissa oli niin paljon keskeytyksiä, että Sauberin kaltainen jämätiimi saattoi yltää top 6:een vain selviytymällä maaliin saakka.
Jälkiviisaana voi edelleen todeta, että Valen olisi pitänyt siirtyä 3 vuotta sitten Williamsille, vaikka 2022 olikin hyvä vuosi Sauberille. Vaan mistäpä kuljettaja osaa ennustaa, että talli romahtaa noin totaalisesti.
Tästä tulimieleen kysymys, mites nykyään nämä kierroksella ohitettavat, aikanaan ne aiheutti kärki kuskeille jännitystä, mutta jotenkin fiilis että onko ne vähentyneet, vai onko niistä nykään vähemmän haittaa.(riskiä)Olis hyvä
pärjätä vika kisoissa, mutta kyllä mäkin autollani Ferrarin perässä pysyn ... sekän siinä kylläkin on että välimatka kasvaa.
Ennen oli enemmän kierroksella ohituksia, tais olla 7% sääntö eli auto sai olla 7% hitaampi kuin kärkiauto, jotta pääs kisaan eli n.6 sekkaa hitaampi / kierros monella radalla.Tästä tulimieleen kysymys, mites nykyään nämä kierroksella ohitettavat, aikanaan ne aiheutti kärki kuskeille jännitystä, mutta jotenkin fiilis että onko ne vähentyneet, vai onko niistä nykään vähemmän haittaa.(riskiä)