F1 Yleiskeskustelu

Liittynyt
10.11.2018
Viestejä
86
Sauber:lta Seidl, Hoffmann pihalle ja Mattia Binotto elokuun alusta alkaen.
Itelle tuo Binotto oli Ferrari aikoina vähän sellainen hajuton ja mauton. Kaipa tuon tarkoituksena on tuoda tietotaitoa huipputiimin toimintavoista Audille. Mitenkähän tämä vaikuttaa Bottakseen? Käsittääkseni Audin ovi ei ole kuitenkaan vielä 100% varmuudella sulkeutunut Bottakselta. Ainakaan julkisuudessa olleiden tietojen mukaan.
 
Liittynyt
10.01.2019
Viestejä
17 741
Seidi nykyinen tallipäälikkö, tuli muistaakseni Mclarenilta samoihin aikoihin kun Audi kimppa julkaistiin, Hoffmann googlettuljen perusteellta tullut Audilta hoitamaan siirtymistä Audin hoteisiin, nyt ei kerrottu että palaisi emo konserniin, vaan maininta että siirtyy sivuun.
Audilla sitten ilmeisesti muut ukot hoitamassa, eikä tarvita ns tuttua tallille.

Tarkoitako että Seidi ja Hoffmann pakkaa kamansa heti/viikonsisään .
 
Liittynyt
05.01.2021
Viestejä
2 389
Tämän jutun mukaan Verstappenille vaihdetaan moottoria Belgiaa varten, jonka takia lähtisi sitten 10 sijaa alemmalta lähtöruudusta.


Onhan Maxilla turvallinen johto vielä, ja varmaan ihan hyvin pääsee tuolla ohi muista, mutta kaikki tällainen on silti ihan tervetullutta jännien voittotaisteluiden toivossa.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
11 965
Saksassa juttua/Bild yms että Sainz(jompi kumpi, luulisi että faijansa kun manageroi yms) ollut takapiruna Binotto Audille-keississä. Näinkö Sainz sitten Audille menossa?
 
Liittynyt
10.11.2018
Viestejä
86
Alkuviikosta selvinnee Perezin kohtalo ja Lawson ilmeisesti jonossa ensimmäisenä mikäli vaihto tulee.


And Marko confirmed that he will meet Horner immediately following this weekend’s Belgian Grand Prix – the final round before the F1 2024 summer break – to discuss the Perez situation.

“On Monday after Spa, I’ll fly to England and discuss with Horner the procedure,” said Marko, as per OE24.



Tämän jutun mukaan Verstappenille vaihdetaan moottoria Belgiaa varten, jonka takia lähtisi sitten 10 sijaa alemmalta lähtöruudusta.


Onhan Maxilla turvallinen johto vielä, ja varmaan ihan hyvin pääsee tuolla ohi muista, mutta kaikki tällainen on silti ihan tervetullutta jännien voittotaisteluiden toivossa.
Tämä sopii kyllä hyvin. Ja eiköhän Max taas kunnon kilareita vedä jos ei homma menekään täysin putkeen. Jotenkin en jaksa uskoa että noin perältä ainakaan voittaa tuolla autolla.
 
Liittynyt
17.03.2017
Viestejä
251
Saksassa juttua/Bild yms että Sainz(jompi kumpi, luulisi että faijansa kun manageroi yms) ollut takapiruna Binotto Audille-keississä. Näinkö Sainz sitten Audille menossa?
Toivottavasti, onhan audi hieman villikortti, mutta muutaman vuoden aikavälillä luulisi olevan parempi kuin alpine tai williams.
 
Liittynyt
24.02.2017
Viestejä
3 136
Ericsson:n mukaan Sargeant ja Vowles ei olisi enää puheväleissä ja hädin tuskin tervehtivät toisiaan.

"Former F1 driver Marcus Ericsson has claimed that Sargeant and team boss James Vowles are no longer on talking terms.

Ericsson said on the Viaplay F1 podcast: “I was told by some American friends who know Sargeant. He doesn't have fun in that team.

“He thinks it's really hard and apparently he and Vowles don't even talk with each other anymore, they barely greet each other. It's completely cut off between them.”
 
Liittynyt
17.11.2017
Viestejä
654
Alkaa vaikuttaa siltä että Bottas on ns.jämäkuljettaja, eli talli palkkaa viimeisten joukossa vuoden sopimuksella, koska ei muitakaan saatavilla.
 
Liittynyt
05.01.2021
Viestejä
2 389
Alkaa vaikuttaa siltä että Bottas on ns.jämäkuljettaja, eli talli palkkaa viimeisten joukossa vuoden sopimuksella, koska ei muitakaan saatavilla.
Niin no niinhän tässä on sitä Sainzia odoteltu koko ajan, tuskin se mikään salaisuus on ollut. Ja Sainz kaiketi odottaa, mitä Red Bull tekee Perezin kanssa. Toivottavasti Bottakselle löytyy paikka. Eihän se Williams huono kortti olisi. En nyt tiedä, olisiko silloin ihan jämäkuski. Varmaan Haas ja Alpine on tässä sotkussa ollut seuraajien kesken ne vähiten houkuttelevat vaihtoehdot?
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
6 592
Niin no niinhän tässä on sitä Sainzia odoteltu koko ajan, tuskin se mikään salaisuus on ollut. Ja Sainz kaiketi odottaa, mitä Red Bull tekee Perezin kanssa. Toivottavasti Bottakselle löytyy paikka. Eihän se Williams huono kortti olisi. En nyt tiedä, olisiko silloin ihan jämäkuski. Varmaan Haas ja Alpine on tässä sotkussa ollut seuraajien kesken ne vähiten houkuttelevat vaihtoehdot?
Haasin ainakin itse näkisin pitkällä tähtäimellä huonoimpana vaihtoehtona vaikka Hulkenberg tuolla onkin suorittanut tällä kaudella ihan hyvin. En siis pitäisi mahdottomana sitäkään, että osa kuljettajista on jättänyt sen väliin parempien vaihtoehtojen toivossa. Alpinellakin on mahdollisuus yllättää, jos puheet Mersun moottoriin vaihdosta pitävät paikkaansa. Vaikka oletettavasti Mersu itse ja McLaren pysyvätkin parhaina kyseistä moottoria käyttävinä talleina.

Red Bull & Sainz on kyllä mielenkiintoinen kuvio. Perez kannattaisi todennäköisesti korvata mahdollisimman pian ja tuskin saavat Sainzia kuluvalle kaudelle. Vaihtoehtona Perezin tilalle jo tälle kaudelle olisi siis Ricciardo, Tsunoda tai Lawson. Jos näistä ottaa jonkun ja hän pärjää loppukauden hyvin niin siinä kohtaa Sainzin palkkaus seuraavalle kaudelle näyttäytyy vähän outona ja vie pohjaa tuolta Red Bullin omalta kuskiohjelmalta. Sitten taas eri asia, jos pärjää huonosti, mutta tuossa kohtaa ollaan kyllä jo pitkällä kautta ja Sainz ottaa melkoisen riskin jäädä ilman mitään paikkaa.
 
Liittynyt
05.01.2021
Viestejä
2 389
Haasin ainakin itse näkisin pitkällä tähtäimellä huonoimpana vaihtoehtona vaikka Hulkenberg tuolla onkin suorittanut tällä kaudella ihan hyvin. En siis pitäisi mahdottomana sitäkään, että osa kuljettajista on jättänyt sen väliin parempien vaihtoehtojen toivossa. Alpinellakin on mahdollisuus yllättää, jos puheet Mersun moottoriin vaihdosta pitävät paikkaansa. Vaikka oletettavasti Mersu itse ja McLaren pysyvätkin parhaina kyseistä moottoria käyttävinä talleina.

Red Bull & Sainz on kyllä mielenkiintoinen kuvio. Perez kannattaisi todennäköisesti korvata mahdollisimman pian ja tuskin saavat Sainzia kuluvalle kaudelle. Vaihtoehtona Perezin tilalle jo tälle kaudelle olisi siis Ricciardo, Tsunoda tai Lawson. Jos näistä ottaa jonkun ja hän pärjää loppukauden hyvin niin siinä kohtaa Sainzin palkkaus seuraavalle kaudelle näyttäytyy vähän outona ja vie pohjaa tuolta Red Bullin omalta kuskiohjelmalta. Sitten taas eri asia, jos pärjää huonosti, mutta tuossa kohtaa ollaan kyllä jo pitkällä kautta ja Sainz ottaa melkoisen riskin jäädä ilman mitään paikkaa.
Vähän outoa se olisikin, mutta ilman Red Bullia Sainzin olisi varmaan ollut jo helpompi tehdä joku päätös tähän mennessä. Käytännössä kaikki muut tallit odottavat. Maxin lähdöstä Mersulle on ollut myös huhuja, mutta ehkä se nyt pysyy aloillaan vielä ensi kauden.

Tosi harmi kyllä, ettei Sauberin autolla oikein pistesijoista taistella ellei jotain tapahdu radalla. Nyt kun päätökset muilla uhkaa pitkittyä kesätauolle, joutuu Bottas vähän aiempaa enemmän jännittää F1-uransa puolesta.
 
Liittynyt
10.01.2019
Viestejä
17 741
Tosi harmi kyllä, ettei Sauberin autolla oikein pistesijoista taistella ellei jotain tapahdu radalla. Nyt kun päätökset muilla uhkaa pitkittyä kesätauolle, joutuu Bottas vähän aiempaa enemmän jännittää F1-uransa puolesta.
Milloin maaliin tullut vain 10 kuskia ? Toivo on varmaan sen varassa että MB ja Renu moottorit hylätään jossain kisassa. :)

No vakavasti, sopivien sattumusten, hyvän tuurin lisäksi höystettynä sillä että varikolle sen verran nukahdetaan etteivät kerkiä mokaamaan. Mutta kauden edetessä niiden pisteiden saanti taitaa vain vaikeutua. Tosin meinasi unohtua, sinnehän tulee viikonpästä uutta ukkoa, ehkä ihan puhtaat mokat vähenee.
 
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
2 249
Milloin maaliin tullut vain 10 kuskia ?
Rupesi kiinnostamaan tämä. Vastaus on Kanadan Grand Prix 2014 – Wikipedia
Tosiaan, nykyään ei jämätiimeissä voi laskea sen varaan, että keskeytysten kautta noustaisiin pisteille. 2000-luvun alussa se oli mahdollista Minardillekin, vaikka vain 6 ensimmäistä sai pisteistä.
Lajin luonne on täysin muuttunut siitä, kun yksi suuri jännityselementti on, pääsekö kuljettaja maaliin. Häkän ja Kimin ensimmäisillä kausilla vastaus oli usein ei. Nykyään tätä jännitystä ei enää ole.
 
Liittynyt
24.02.2017
Viestejä
3 136
Rupesi kiinnostamaan tämä. Vastaus on Kanadan Grand Prix 2014 – Wikipedia
Tosiaan, nykyään ei jämätiimeissä voi laskea sen varaan, että keskeytysten kautta noustaisiin pisteille. 2000-luvun alussa se oli mahdollista Minardillekin, vaikka vain 6 ensimmäistä sai pisteistä.
Lajin luonne on täysin muuttunut siitä, kun yksi suuri jännityselementti on, pääsekö kuljettaja maaliin. Häkän ja Kimin ensimmäisillä kausilla vastaus oli usein ei. Nykyään tätä jännitystä ei enää ole.
6 kertaa F1 historiassa kaikki startissa mukana olleet autot ovat selvinneet maaliin. No, tosin 2005 United States Grand Prix oli vain 6 lähtöviivalla.
 

totallynotrobot

Tukijäsen
Liittynyt
09.02.2019
Viestejä
716
6 kertaa F1 historiassa kaikki startissa mukana olleet autot ovat selvinneet maaliin. No, tosin 2005 United States Grand Prix oli vain 6 lähtöviivalla.
No artikkelikin on vuodelta 2016, että onhan tuo luku tuon jälkeen kasvanut enemmän tai vähemmän. Muistelin tuossa, että mielestäni juuri oli yksi kisa missä kukaan ei keskeyttänyt niin taisi olla Espanjan GP (vikana maaliin Sargeant +2 kierrosta). Ilmeisesti myös Bahrainissa sama (Sargeant +2). Itävaltakin on ilmeisesti merkattu niin ettei ketään olisi keskeyttänyt vaikka Norris kömpi autostaan pois kierroksella 64 niin on merkattu +7 kierrosta :hmm:

Espanja:
Bahrain:
Itävalta:
 
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
1 695
Lajin luonne on täysin muuttunut siitä, kun yksi suuri jännityselementti on, pääsekö kuljettaja maaliin. Häkän ja Kimin ensimmäisillä kausilla vastaus oli usein ei. Nykyään tätä jännitystä ei enää ole.
Tähän toisaalta kopsattu Patresen kausi -83.
1983 Patrese results
Brazil - Retired tech issue
US West - Retired tech issue
France - Retired tech issue
San Marino - Accident
Monaco - Retired tech issue
Belgium - Retired tech issue
Detroit - Retired tech issue
Canada - Retired tech issue
Britain - Retired tech issue
Germany - Finished 3rd - First race of season he completed
Austria - Retired tech issue
Netherlands - Finished 9th 2 laps down, something happened he was in 2nd position until lap 66, retired lap 70
Italy 1983 - Retired tech issue
Europe - Finished 7th, spun by de Angelis and had a misfitted wheel during pitstop
South Africa - Won the race
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
248 018
Viestejä
4 325 174
Jäsenet
72 141
Uusin jäsen
Wenkka

Hinta.fi

Ylös Bottom