F1 Yleiskeskustelu

No siis omat ajatukset perustuu sekä Bottaksen omiin sanoihin että pääosin ulkomaisten medioiden pohdintoihin. Bottas toki voi olla ylioptimistinen, mutta jotenkin vaikuttaa sellaiselta tyypiltä, joka ei mistään suurista varmuuksista puhuisi ellei jotain tietäisi. Sitäkin enemmän olen miettinyt näitä ulkomaisia medioita, tai ihan vaikka F1:n omia julkaisuja, ettei niillä kai ole insentiiviä Bottasta tunkea tallispekulaatioihin, jos siihen ei uskottaisi.

Näiden lisäksi kuljettajamarkkinat tuntuu olevan enemmän sekaisin tai auki kuin olisin viime vuonna vielä uskonut. Siitä on tullut sellainen varmempi olo Bottaksen puolesta, vaikka ei valitettavasti pistesijoja juuri nyt napsi. Viime vuonna ja kauden alussa vielä ajattelin, että markkinat on tiukemmat ja edellyttäisi Valtterilta esimerkiksi useita pistesijoja.

Tässä voi tietty käydä niinkin, että paikkaa ei löydy, mutta jotenkin tässä uskaltaa olla jokseenkin toiveikas.
No niin. Tässä oli mielipide.
 
Eli meinaat että tässä mistään mitään tietämättömänä ja lajia seuraamattomana en vaan tykkää Valtterista? En ole tainnut huomata että olet jollain lailla itse kertonut mihin talleihin Valtteri on menossa ja miksi. Mitä teet sillä tiedolla jos luettelen itsekin tietämäsi tallipaikat ja niihin mahdollisesti tyrkyllä olevat kuskit. Luettele itse jos siitä jotain mielihyvää saat. Uskomatonta jauhamista.

Kummallisen vahvasti tuntuu menevän ihon alle. Kunhan uteliaisuudesta kysyin, että ketkä mielestäsi sitten ansaitsevat enemmän tallipaikan kuin Bottas. Se tuli selväksi ettei Bottas mielestäsi ansaitse jatkoa mutta tällöin luulisi olevan mielessä parempia vaihtoehtoja. Lisäksi nimenomaan sanoin ettei tarvitse lähteä spekuloimaan kuka menee minnekin talliin vaan ainoastaan ne kuljettajien nimet olisi kiinnostaneet.

Omasta mielestäni sopimusta vailla olevista kuljettajista Sainz on selkeästi paras ja ehdottomasti ansaitsee paikan. Bottas puolestaan näyttäytyisi omissa kirjoissani kakkoselta. Parempi vaihtoehto Bottas on kuin Magnussen, Sargeant, Zhou tai Ocon. Ainakin siinä kohtaa siis, jos haetaan kuskia eikä rahaa. F1 ulkopuolelta löytyy mahdollisesti joitain kuskeja mutta voin kyllä myöntää, että näitä en osaa sanoa (pl. Antonelli). Tuolla on kuitenkin niin monta paikkaa vapaana, että en millään usko niiden kaikkien täyttyvän täysin uusilla kuskeilla.

Ei Bottaksen otteet lähiaikoina aina parhaita mahdollisia ole olleet mutta en rehellisesti sanottuna itse tiedä tarpeeksi montaa parempaakaan vaihtoehtoa. Sen takia Bottas mielestäni edelleen sen jatkon tuolla ansaitsee. Eri tilanne olisi, jos olisi esim. vain yksi vapaa paikka ja siitä kisaisi Bottas sekä Sainz. Ja vaikea tuolla gridin huonoimmalla autolla on Bottaksen loistaakaan etenkin kun tiimikin tuntuu jotain töppäävän melkein joka kisassa. Meininki oli ihan erilaista silloin kun Sauber vielä kulki niin että pystyi kisaamaankin (2022).
 
Viimeksi muokattu:
Nojoo Bottas menee itsellä samaan kategoriaan mitä Ocon. Oconiahan aikanaan veikattiin Mersulle jopa ja Alonsoa vastaan pärjäsi ihan hyvin Alpinella tiimikaverina, mutta noista kolmesta (Sainz, Bottas, Ocon) lähtisin myös valitsemaan jos itse olisin tiimipäällikkö. Nyt vain Bearman meni ottamaan jo yhden "Bottaksen paikan" joten saa nähdä.
 
Hulkenberg varmasti kauhulla katselee Sauberin suorituksia. Audin tulo tuskin näkyy vielä ensi kaudellakaan mitenkään. Kiva palata taas takariviin, juuri kun on saanut Haasin kulkemaan kympin sakkiin.
 
Noissa Bottas- spekulaatiossa varmaan yksi kysymys on se että miten hyviä on jotkut F2- mestarit tai sellaiset jotka ovat siellä napsineet läjän voittoja. Jos katsotaan F2- mestarien listaa, niin siellä on esim. Leclerk, Russell, Piastri eli varsin päteviä tyyppejä. Sitten on loput viime aikojen mestarit eli deVries, Schumacher, Drugovich, Pourchaire (näistä Mick sai toki mahdollisuutensa). Sitten on tyyppejä jotka ovat ottaneet viime vuosina useita voittoja (5+) kuten Vesti, Doohan, Iwasa, Hauger ja vaikka ketä. En minä näitä tunne, tekisi periaatteessa mieli katsoa välillä myös F2-kisoja kun ne näkyy minulla F1Tv:ssä, mutta yhtenä esteenä on se että tuntuu että se on melko samantekevää mitä siellä tekee jos ei ole jotkut suhteet kunnossa. Yleensä kun näille joku tilaisuus annetaan (tyyliin Bearman) niin ihan hyvinhän se tuntuu menevän.

Eli minun fiilis on että tuolta parikymppisten laarista löytyy useita sellaisia ihan jees- tason kuskeja nostettavaksi, myös sellaisia jotka ei tipu ekalla kierroksella 3-4 sijaa. Ja joissakin saattaisi olla potentiaalia nousta tuonne Leclerk/Russell/Piastri- tasolla jos saa tilaisuuden. Bottasin potentiaali on lähinnä siinä että pitää suunnilleen tasonsa ja säilyttää joskus sijansa ekalla kierroksella. Tietty suomalaisena silti toivon Bottakselle jatkosopparia.
 
Nojoo Bottas menee itsellä samaan kategoriaan mitä Ocon. Oconiahan aikanaan veikattiin Mersulle jopa ja Alonsoa vastaan pärjäsi ihan hyvin Alpinella tiimikaverina, mutta noista kolmesta (Sainz, Bottas, Ocon) lähtisin myös valitsemaan jos itse olisin tiimipäällikkö. Nyt vain Bearman meni ottamaan jo yhden "Bottaksen paikan" joten saa nähdä.

Ocon on osoittautunut melkoisen kolariherkäksi ja vääntää etenkin tallikaverin kanssa välillä turhan kovaa. Tuossa mielessä Bottas on parempi valinta, tottelee tarvittaessa tallia ja ei kilkkaile tallikaveria pihalle. Lisäksi Ocon on ilmeisen hankala tyyppi muutenkin tai ainakaan pahemmin ei ole tainnut tulla juttuun kenenkään tallikaverinsa kanssa vielä. Siksi itse pitäisin Bottasta varmempana valintana. Vauhdillisesti mahdollisesti melko tasoissa kuitenkin.
 
Jos nyt lähtökohtaisesti puhutaan Bottaksesta ja Haasista niin Bearman tarvitsee juuri varma-otteisen ja reilun kuljettajan rinnalleen (Bottas), ei omahyväistä tallikaveria peippailevaa nillittäjää kuten Ocon..
 
Ja spekulaation nälkäisille spekulointia eli arvailua miten voisi tallipaikat mennä.
Kaikkihan riippuu kaikesta, joten miten vain voi mennä ja muita uusia nimiä varmaan pötkähtää kehiin.
Mielestäni siis Valtteri on viimeinen vaihtoehto joka paikkaan.
Valtterihan on Sauberille 10 miljoonan mies, joten palkasta pitäisi sitten ainakin aika reilusti tinkiä.

Mersu: Russell - Antonelli / Sainz / Bottas
Red Bull: Verstappen - Perez / Lawson
RB: Tsunoda - Lawson / Ricciardo
Alpine: Gasly - Sainz / Ricciardo / Bottas
Haas: Bearman - Ocon
Sauber: Hulkenberg - Zhou / Sainz / Bottas
Williams: Albon - Antonelli / Sainz / Bottas

Jotain varmaan unohtui, mutta eiköhän tarvittavaa palautetta tule.

Oconin Haas-diilistä huhuiltu tuolla. Haas complete F1 2025 driver line-up as Oliver Bearman team-mate signed - report
Ja Red Bulli aukeaa jos Perez ei saa kesätaukoon mennessä piste-eroa kurottua Verstappeniin vähemmäksi ja kokonaissijoitustakin pitäisi parantaa. Näin siis väitetty sopimuksessa lukevan.
Paras sauma Bottaksella varmaan tuonne Alpinelle, kun siellä ei Piastria enää reservistä löydy, eikä Doohanista taida vielä hommaan olla. Lausunnoista ja käytöksestä päätellen ainakin Sauber on Bottaksen kohdalta jo kuopattu. Zhou tuonee Sauberille varmaan ison kasan rahaa ja Kiinan markkinat, joten miksi ei jatkaisi.
Kaikki riippuu kuten ennenkin todettua Sainzin päätöksistä.

Logan Sargeantia on kosiskeltu IndyCarissa aloittavaan Prema-taliin, joka tunnetaan paremmin FIA:n alemmista formuloista ja tulevien mestarien tallina. Poikkeuksena tämä kausi, jossa ovat F2-luokassa epäonnistuneet uusien sääntöjen mukaisessa autossa ja varmasti suuri merkitys myös Bearmanin ja Antonellin vaisuihin otteisiin. Arvid Lindblad otti F3-luokassa Silverstonessa Preman formulalla tuplavoiton ja Tuukka Taponenkin ajeli sillä viime kaudella F4:sissa.
 
Mersu: Russell - Antonelli / Sainz / Bottas
Red Bull: Verstappen - Perez / Lawson
RB: Tsunoda - Lawson / Ricciardo
Alpine: Gasly - Sainz / Ricciardo / Bottas
Haas: Bearman - Ocon
Sauber: Hulkenberg - Zhou / Sainz / Bottas
Williams: Albon - Antonelli / Sainz / Bottas
Saako tuosta edes sellaista yhdistelmää ettei Bottas olisi jossain tallissa? Taitaa olla vain yksi kombinaatio sellainen? Eli jos nuo pitää paikkansa niin Bottaksella lähes varma ajopaikka. :hmm:
 
Saako tuosta edes sellaista yhdistelmää ettei Bottas olisi jossain tallissa? Taitaa olla vain yksi kombinaatio sellainen? Eli jos nuo pitää paikkansa niin Bottaksella lähes varma ajopaikka. :hmm:

Mikään ei ole niin varmaa kuin epävarma :lol: Mutta tuossa listauksessa on 7 tallia ja 8 "vapaata" kuskia ensi kaudelle niin...
 
Jos perez oikeasti potkitaan pihalle kesätauolla varmaan olisi järkevintä antaa ricciardolle loppukauden mahdollisuus redbullilla ja nostaa lawson rb:lle. Ricciardo kuitenkin tykkää samantyylisestä autosta kuin max ja jos ei tulokset riitä niin jää sitten suoraan eläkkeelle formuloista.
 
Saako tuosta edes sellaista yhdistelmää ettei Bottas olisi jossain tallissa? Taitaa olla vain yksi kombinaatio sellainen? Eli jos nuo pitää paikkansa niin Bottaksella lähes varma ajopaikka. :hmm:
Bottas on kyllä koko uransa ollut vähän hidas, etenkin lähdöissään. Niin näkyy olevan nytkin, on tod.näk. viimeinen joka tajuaa olevan ilman ajopaikkaa ensi kaudeksi.
 
Perez pihalle Red Bullilta ellei ihan tosissaan saa pakettiansa kasaan, mutta kun autokaan ei ole enää niin ylivoimainen. Sitä joutuu Maxkin tekemään ihan tukka hiessä töitä sijoituksien eteen.

Ja onhan siellä Red Bullilla miehiä reservissä.
Lawsonilla, oliko torstaina, Red Bullin testi, tai "kuvauspäivä". Ei toki taida olla tuo tämän vuoden auto, mutta kuitenkin.
Jotkut spekuloi Tsunodalle ylennystä.

Pistäisivät sen Boltterin sinne Maxin kaveriksi.
Kyllä siinä miehessä viellä vauhtia sen verran piisaa. Eikä ainakaan haastaisi Maxin asemaa tallissa.
 
Huhut kertoisi, että Toyota olisi mahdollisesti tekemässä paluuta F1 sarjaan. Yhteistyönkumppanina toimisi Haas. Yhteistyö olisi sponsorisopimus plus Toyota auttaisi auton korin ja osien rakentamisessa. Moottorihommissa eivät olis ainakaan lähitulevaisuudessa mukana... Saapa nähdä onko ankka, mutta mikäli toteutuu niin olisi aika kova juttu.

Esteban Ocon on vissiin tehnyt sopparin Haasin kanssa. Jos tuo Toyota yhteistyö todella tulee, niin ei se sitten ehkä niin huono olisi ollut Bottaksellekaan kun tallissa muskelit kasvaa aika tavalla.

 
Viimeksi muokattu:
Huhut kertoisi, että Toyota olisi mahdollisesti tekemässä paluuta F1 sarjaan. Yhteistyönkumppanina toimisi Haas. Yhteistyö olisi sponsorisopimus plus Toyota auttaisi auton korin ja osien rakentamisessa rakentamisessa. Moottorihommissa eivät olis ainakaan lähitulevaisuudessa mukana... Saapa nähdä onko ankka, mutta mikäli toteutuu niin olisi aika kova juttu.

Esteban Ocon on vissiin tehnyt sopparin Haasin kanssa. Jos tuo Toyota yhteistyö todella tulee, niin ei se sitten ehkä niin huono olisi ollut Bottaksellekaan kun tallissa muskelit kasvaa aika tavalla.

Siellähä ois sit joku päivä muuan Rovanperäki testaamassa? :p Kisaaminen olisi vähä vaikeampi (ja muutenki pidempi projekti, jota tuskin tulee koskaan tapahtuun) järjestää.
 
Jos nyt lähtökohtaisesti puhutaan Bottaksesta ja Haasista niin Bearman tarvitsee juuri varma-otteisen ja reilun kuljettajan rinnalleen (Bottas), ei omahyväistä tallikaveria peippailevaa nillittäjää kuten Ocon..

Paluuta vanhaan hyvään aikaan, kun F1-oriit taistelivat myös tiimikavereitaan vastaan, välittämättä hevonsieraintakaan tallimääräyksistä.

Eikös Sennakin ollut ns. "omahyväinen tallikaveriaan peippaileva nillittäjä".

1988-1989 verisiä taisteluita Prostin kanssa, kun kumpikin kaahaili McLarenilla.

Wiki Senna-Prost rivalrystä

Legenda: "This is fantastic!"
 
Paluuta vanhaan hyvään aikaan, kun F1-oriit taistelivat myös tiimikavereitaan vastaan, välittämättä hevonsieraintakaan tallimääräyksistä.

Eikös Sennakin ollut ns. "omahyväinen tallikaveriaan peippaileva nillittäjä".

1988-1989 verisiä taisteluita Prostin kanssa, kun kumpikin kaahaili McLarenilla.

Wiki Senna-Prost rivalrystä

Legenda: "This is fantastic!"

Senna oli myös hieman eri tason kuski, joten saa hieman sen vuoksi oikkujaan anteeksi. Samoin kuin Schumacher, Hamilton, Verstappen.. Ocon ei vastaavanlainen poikkeuslahjakkuus ole, joten vähemmän katsotaan sormien läpi tallin toiminnan vaikeuttamista.
 
Senna oli myös hieman eri tason kuski, joten saa hieman sen vuoksi oikkujaan anteeksi. Samoin kuin Schumacher, Hamilton, Verstappen.. Ocon ei vastaavanlainen poikkeuslahjakkuus ole, joten vähemmän katsotaan sormien läpi tallin toiminnan vaikeuttamista.
Mrstaruudet myöskin puuttuu. Kyl Verstappeniaki aiemmin haukuttiin, ku oli iha pösilö päästessään kärkitalliin. Ei se meno ole muuttunu, mut mestaruuksia tullut. Fanikanta kasvanut ja saa anteeksi perseilyitään, ku iso fanilauma takana huutamassa. Tälläki foorumilla sen näkee, ku gloryhunterit pää punaisena Maxin kunniaa puolustamassa. Toki jos ääliö-hahmosta tykkää, nii eikait siinä. Osaa hän ajaakin toki, mut vaikee ymmärtää silti hänen fanitustaan muuten kuin gloryhunttauksen myötä.
 
Viimeksi muokattu:
Vade ei kauhean innostunut Mersulla olemaan, jos vain 1v. tarjolla. Hakee edelleenensisijaisesti pidempää sopparia ja projektia.
No ei helv... ite itteäkö hän manageroi edellee, ku noin pöljiä jauhaa? Kuvittelis sen verran kykyihinsä luottavan, että ottaa yks-vuotisen ja tykittää tulosta, JOS mahis olisi. ei hän mikää Räikkönen tule oleen, joka vielä "eläke-iässä" kärkitalliin pääsee.

Ei vissii mestaruus ole mielessä, jos tollasia laukoo. Suojatyöpaikkalaiset pois sarjasta.

e: toki sinänsä ymmärrän, että jos mersulle kakkoskuskiksi yhdeksi vuodeksi lähtis, nii vois olla uran loppuki se.
 
Viimeksi muokattu:
Totohan sillä. Onko sitten Toto tallipäällikön ominaisuudessa Toto-managerille Valtsun paikkaa ollenkaan edes tarjonnut.
 
No ei helv... ite itteäkö hän manageroi edellee, ku noin pöljiä jauhaa? Kuvittelis sen verran kykyihinsä luottavan, että ottaa yks-vuotisen ja tykittää tulosta, JOS mahis olisi. ei hän mikää Räikkönen tule oleen, joka vielä "eläke-iässä" kärkitalliin pääsee.

Ei vissii mestaruus ole mielessä, jos tollasia laukoo. Suojatyöpaikkalaiset pois sarjasta.
Vade on itsensä päällikkö ja manageri, hoitaa sopparit yms. Mersun pudottanut pois laskuista(ko?) vai muutenko heittelee sanoja ilmoille "en mene Mersulle, koska vain 1v. Projektit kiinnostaa, joten Audi huhuu wink wink, ottakaapas koppi" Haisee, että Vadella on jotain ihan liipasimella, kun pudottaa Mersun pois laskuista ja lista paikoista pienenee. Seurataan seurataan.
 
Vade on itsensä päällikkö ja manageri, hoitaa sopparit yms. Mersun pudottanut pois laskuista(ko?) vai muutenko heittelee sanoja ilmoille "en mene Mersulle, koska vain 1v. Projektit kiinnostaa, joten Audi huhuu wink wink, ottakaapas koppi" Haisee, että Vadella on jotain ihan liipasimella, kun pudottaa Mersun pois laskuista ja lista paikoista pienenee. Seurataan seurataan.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli...aa-keskustelut-mercedes-leirin-kanssa/8971530
Tuo on kyllä mielenkiintoista että vetää itse noin isoa roolia kuskipaikka hommissa, jotenkin muuten ei ole tullut mediassa mielikuvaa että olisi kova neuvottelia Ja tuskin vetää Kummelli tyyliin mainostarraa. Jos vielä saa itselleen paikan, niin ehkä ei olisi yllättys jos rattihommien jälkeen manageri hommiin. Jos kyvyt on sitä tasoa että ruudukun "surkeimmalle" kuskilla saa palkka istuimen, niin palveluille luulisi olevan kysyntää.
 
Vasseur paljastanut tiedon Hamiltonin sopimuksen pituudesta Ferrarin kanssa, sopimus on 3 vuotinen. Mersu tarjosi vain 2+1 joista viimeinen vuosi tallin optio. Ei kelvannut. Ferrari hyväksyi/tarjosi 3v. sopimuksen.
 
No ei helv... ite itteäkö hän manageroi edellee, ku noin pöljiä jauhaa? Kuvittelis sen verran kykyihinsä luottavan, että ottaa yks-vuotisen ja tykittää tulosta, JOS mahis olisi. ei hän mikää Räikkönen tule oleen, joka vielä "eläke-iässä" kärkitalliin pääsee.

Voi olla että Toto on sanonut Valtterille että mitään saumoja tuohon paikkaan ei ole. Niin Bottas sitten kääntää sen kyselijöille noin, jotta näyttäisi että pelimerkkejä olisi enemmän kuin oikeasti.
 
Eli kohta on Valtteri Mersulla. :) Ei olisi taas eka kerta kun sanotaan toista ja oikeasti siellä hierotaan jo sopparia. Eihän tuolla ruudukossa kukaan kuski kieltäydy Mersusopparista, jos siis on oma ura vaakalaudalla. Etenkään Valtterin iässä ei luulisi olevan varaa rajata mitään vaihtoehtoa pois. Ehkä sitä sitten pelottaa mennä ottamaan taas turpaan Russellilta. Tekemään ns. Perezit. 99% alkaa tuntumaan 25%, kun tuollaisia höpöpuheita juttelee. Olisi huomattavasti mukavampi seurata kauden loppua ja Sauberin taaperrusta, jos tietäisi että Bottas ajaa jossain F1 tallissa myös ensi kaudella.
 
Eli kohta on Valtteri Mersulla. :) Ei olisi taas eka kerta kun sanotaan toista ja oikeasti siellä hierotaan jo sopparia. Eihän tuolla ruudukossa kukaan kuski kieltäydy Mersusopparista, jos siis on oma ura vaakalaudalla. Etenkään Valtterin iässä ei luulisi olevan varaa rajata mitään vaihtoehtoa pois. Ehkä sitä sitten pelottaa mennä ottamaan taas turpaan Russellilta. Tekemään ns. Perezit. 99% alkaa tuntumaan 25%, kun tuollaisia höpöpuheita juttelee. Olisi huomattavasti mukavampi seurata kauden loppua ja Sauberin taaperrusta, jos tietäisi että Bottas ajaa jossain F1 tallissa myös ensi kaudella.
Bottaksen ei mielestäni edes tarvitsisi pelätä Russellia, johan Hamiltonkin on jäänyt välillä sijoituksissa tallikaverinsa taakse. Mutta ehkä Bottaksella on jo joku pidempi soppari toiselta tallilta melko varmana ja riskillä jättää Mersun välistä. Jos siis mitään konkreettisia keskusteluja Mersulle on ollut.
 
Tällä kertaa vuoden sopparissa on se huono puoli että sellaisen tekevät vain tallit joilla on kuskin varattuna seuraavalle vuodelle ja kaikki muut tahtovat pidempää sitoutumista, koska sääntömuutos. Eli vuoden sopparilla on melko varmasti työtön ensi kauden jälkeen.
 
No ei helv... ite itteäkö hän manageroi edellee, ku noin pöljiä jauhaa? Kuvittelis sen verran kykyihinsä luottavan, että ottaa yks-vuotisen ja tykittää tulosta, JOS mahis olisi. ei hän mikää Räikkönen tule oleen, joka vielä "eläke-iässä" kärkitalliin pääsee.


Tällä kertaa vuoden sopparissa on se huono puoli että sellaisen tekevät vain tallit joilla on kuskin varattuna seuraavalle vuodelle ja kaikki muut tahtovat pidempää sitoutumista, koska sääntömuutos. Eli vuoden sopparilla on melko varmasti työtön ensi kauden jälkeen.

Vouden sijaisuuskeikka kakkoskuskina, tallille tuttu kuski, ei ehkä itsevarmallekkaan mikään tuloksen tykitys keikka. vaan keikka missä tukee tallia.

Jatkopestit pitää sitten hakea muualta, jos vaihtoehtona pidempi sopimus, tai ainakin jatko optio, niin voi ihan työnäkin olla miellyttävämpi. Ei ole kuin vuokratyöntekiä jolta pimitetään kaikkia.
 
Tällä kertaa vuoden sopparissa on se huono puoli että sellaisen tekevät vain tallit joilla on kuskin varattuna seuraavalle vuodelle ja kaikki muut tahtovat pidempää sitoutumista, koska sääntömuutos. Eli vuoden sopparilla on melko varmasti työtön ensi kauden jälkeen.
Tämä on hyvä pointti. Jos vaikka Bottas lähtisi/pääsisi vuodeksi Mersulle, vuodelle 2026 jäisi toivoksi varmaan se, että joku useammaksi vuodeksi sopparin solminut alisuoriutuisi tallinsa mielestä rajusti ja talli olisi valmis vaihtamaan kuskeja etuajassa. Tai sitten se, että Bottas olisikin Mersulla Bottas 6.0 W12 ja Russellilla pettäisi kasetti tiuhaan, mutta se nyt on ennemminkin haaveunta. Ei siis kumpikaan sellainen skenaario, jonka varaan haluaa uraansa helposti laskea.
 
Eli kohta on Valtteri Mersulla. :) Ei olisi taas eka kerta kun sanotaan toista ja oikeasti siellä hierotaan jo sopparia. Eihän tuolla ruudukossa kukaan kuski kieltäydy Mersusopparista, jos siis on oma ura vaakalaudalla. Etenkään Valtterin iässä ei luulisi olevan varaa rajata mitään vaihtoehtoa pois. Ehkä sitä sitten pelottaa mennä ottamaan taas turpaan Russellilta. Tekemään ns. Perezit. 99% alkaa tuntumaan 25%, kun tuollaisia höpöpuheita juttelee. Olisi huomattavasti mukavampi seurata kauden loppua ja Sauberin taaperrusta, jos tietäisi että Bottas ajaa jossain F1 tallissa myös ensi kaudella.
Tuokaan ei ole pois suljettua. Kuten mainitsit, niin tollaista tapahtunut ennenkin. Oikein, kun heittää mielikuvituksen liikkeelle, niin Vade 1v. Mersulle. Toto tyytyväinen Vaden touhuihin ja siihen, että tarttui 1v. soppariin tietäen, ettei jatkoa tule. Bonuspalkinnoksi Toto tarttuu puhelimeen, kilauttaa Alpinen päällikölle "Terve käppänä, Toto täällä. Olitte kiinnostuneita huhujen mukaan meidän tulevasta moottorista kaudelle 2026. Tehdäänpäs diili. Saatte koneet 5v. sopparilla edellyttäen, että palkkaatte Vaden vähintään 2+1v. (Vaden optio) sopparilla kaudesta 2026 alkaen ja pisteenä ii:n päälle Vade näyttää teillekin välillä persettä. Haloo mitä..ai käy. Näin arvelinkin. Palaillaan"
Olisi hienoa kyllä, kun Vadella olisi soppari taskussa ensikaudesta, niin voisi kengittää Sauberia ihan huoletta, eikä tarvitsisi miettiä tulevaa. No, jokin ässä Vadella oltava hihassa, kun Mersu on "ulkona" suunnitelmista.
 
Kauden 2025 sprintti kisat vahvistettu:



Screenshot_20240711-170524~2.png
 
Koko sarjan voisi heittää roskiin.

Kiinnostaa laji kuitenkin sen verran, että kävit osallistumassa ketjuun?

:facepalm:

Kaikki roskiin samantien.

On nuo sprintit vähän meh, mukavasti toki tuo viikonloppuun katsottavaa, mutta 3 vois olla mun mielestä maksimi. Mielellään vielä siten, että kaikki ajetaan euroopassa(eikä varsinkaan jenkeissä[pl. Austin joka on hieno rata])
 
Mikä niissä on vikana?
Vievät arvokkuutta itse Grand Prix'ltä. Sen pitäisi olla ainutlaatuinen pyhä hetki, kun punaiset valot sammuvat sunnuntaina. Mutta sprinttiviikonloppuna se on jo nähty, eikä tunnu niin taianomaiselta.
Ja sprinttiaika-ajo vie fiilistä lauantain aika-ajolta.

Aivan turhia molemmat ja pelkän rahanahneuden takia pakottavat niitä.
 
Jenkit kyllä semmosta pullamössö kansaa että formulatkin pitää tarjoilla pikaruokana. Kai siellä on toimistolla laskettu että näin saadaan maksimi raha irti rapakon takaa.
 
Kiinnostaa laji kuitenkin sen verran, että kävit osallistumassa ketjuun?

:facepalm:

Ei sitä pakko oo seurata. Mikä ihme siinä on että F1 ketjuihin pitää tulla huuteleen kun ei kiinnosta

Laji on ennen kiinnostanut paljonkin.

Pitäähän se välillä käydä heittämässä oma mielipide tästä nykymenosta. Älkää olko niin herkkähipiäisiä.
 
Laji on ennen kiinnostanut paljonkin.

Pitäähän se välillä käydä heittämässä oma mielipide tästä nykymenosta. Älkää olko niin herkkähipiäisiä.

Ok.

Olen ennenki tainnu tätä toitottanu, mutta jos joku asia ei kiinnosta tai ei enää kiinnosta niin miksi ihmeessä pitää heittää se oma mielipide? IMO parempi mielipide on "äänestää lompakolla" ja laittaa aihe ignoreen?

Vaikka vannaoutunut F1-fani olenkin niin on näiden ketjujen seuraaminen jääny hyvin vähälle huomiolle täällä, käytetään muotisanaa "toksisuuden" vuoksi. Olen wanha ja varmaan parempi olis sanoa 'toXisuuden vuoksi'.

ps. @Arrows nimikerkillä olet seurannu F1 pitkään, ehkä? Onhan Arrows tallina yks vanhimpia lajissa.
 
Vievät arvokkuutta itse Grand Prix'ltä. Sen pitäisi olla ainutlaatuinen pyhä hetki, kun punaiset valot sammuvat sunnuntaina.
Toisaalta, kun kisojen määrää lähdettiin kasvattamaan, niin varmaan jossain reilun kymmenen kisan kohdalla ollaan jo menetetty osa siitä pyhästä hetkestä, joten onko yli kahdenkymmenen kisan sarjassa väliä, että onko siellä 0-3-6 sprinttiä mukana?
Jokin legendaarisuus kisoista on joka tapauksessa menetetty vuosikymmeniä sitten...
 
Toisaalta, kun kisojen määrää lähdettiin kasvattamaan, niin varmaan jossain reilun kymmenen kisan kohdalla ollaan jo menetetty osa siitä pyhästä hetkestä, joten onko yli kahdenkymmenen kisan sarjassa väliä, että onko siellä 0-3-6 sprinttiä mukana?
Jokin legendaarisuus kisoista on joka tapauksessa menetetty vuosikymmeniä sitten...
Lievästi yllättynyt ettei kukaan kaipaa varikko/lähtöruudukko tyttyöjä. Vaan ollaan huolissaan että viikonloppuna voi olla joku sprinttikisa, jälkimmäisen voi jättää katsomatta, ensimmäistä ei voi edes valita enään.

Sen ymmärrän että kilvanajoa tytöt vain häiritsee mutta jos nyt olisi siitä fiiliksestä ennen kuin valot sammuu.
 
Toisaalta, kun kisojen määrää lähdettiin kasvattamaan, niin varmaan jossain reilun kymmenen kisan kohdalla ollaan jo menetetty osa siitä pyhästä hetkestä, joten onko yli kahdenkymmenen kisan sarjassa väliä, että onko siellä 0-3-6 sprinttiä mukana?
Jokin legendaarisuus kisoista on joka tapauksessa menetetty vuosikymmeniä sitten...
En minäkään täysin ymmärrä kitinää noista sprinteistä. Varsinkaan kun nyt uudella viikonloppuaikataululla sprintti on helppo jättää katsomatta ja katsoo vaan normaalit aika-ajot ja sunnuntain kisan jos niin haluaa. Ennen ärsytti kun varsinainen aika-ajo oli jo perjantaina, nyt ei sitäkään outoutta enää ole.
 
Lievästi yllättynyt ettei kukaan kaipaa varikko/lähtöruudukko tyttyöjä. Vaan ollaan huolissaan että viikonloppuna voi olla joku sprinttikisa, jälkimmäisen voi jättää katsomatta, ensimmäistä ei voi edes valita enään.

Sen ymmärrän että kilvanajoa tytöt vain häiritsee mutta jos nyt olisi siitä fiiliksestä ennen kuin valot sammuu.
Sinällänsä olet oikeassa kysymyksiesi kanssa, mutta sillä ei oikeasti ole mitään tekemistä alkuperäisen kysymyksen kanssa.
Kyllähän me vanhat jäärät niitä kaivataan!
 
Sinällänsä olet oikeassa kysymyksiesi kanssa, mutta sillä ei oikeasti ole mitään tekemistä alkuperäisen kysymyksen kanssa.
Kyllähän me vanhat jäärät niitä kaivataan!
Täytyy myöntää että en edes muistanut että tuollaisiakin tosiaan oli, ennen kuin luin tuon viestin. Tosiaan, nehän ovat poistuneet. Mutta en ole niitä kaivannut kun en edes ole kiinnittänyt huomiota tähän. Jos ilkeästi ihmisistä sanotaan niin ne ovat olleet vaan jotain esineitä joiden poistumista en ole huomannut ollenkaan.
 
Toisaalta, kun kisojen määrää lähdettiin kasvattamaan, niin varmaan jossain reilun kymmenen kisan kohdalla ollaan jo menetetty osa siitä pyhästä hetkestä, joten onko yli kahdenkymmenen kisan sarjassa väliä, että onko siellä 0-3-6 sprinttiä mukana?
Jokin legendaarisuus kisoista on joka tapauksessa menetetty vuosikymmeniä sitten...
Se onkin toinen ongelma, että kisoja on liikaa. Auttaisi paljon, kun diktatuurit ja öljyrahakisat heivattaisiin veks, jolloin kalenteri tiivistyisi tämän näköiseksi:

1Australian Grand Prix
2Japanin Grand Prix
3Emilia-Romagnan Grand Prix
4Monacon Grand Prix
5Kanadan Grand Prix
6Espanjan Grand Prix
7Itävallan Grand Prix
8Britannian Grand Prix
9Unkarin Grand Prix
10Belgian Grand Prix
11Hollannin Grand Prix
12Italian Grand Prix
13Singaporen Grand Prix
14Yhdysvaltain Grand Prix
15Méxicon Grand Prix
16São Paulon Grand Prix

16 kisaa, kuten Häkkisen mestaruusvuosina. Sitten vielä V10:t ja 22 autoa niin ollaan jo lähellä täydellistä.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
283 390
Viestejä
4 867 904
Jäsenet
78 653
Uusin jäsen
Heppus

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom