- Liittynyt
- 17.10.2016
- Viestejä
- 6 698
Johtava kuljettaja on aina ottanut roolia noissa asioissa silloin kun tilanne vaatii. Eikä se ole kovinkaan ihmeellistä, sillä kuljettajalla pitäisi jo oletusarvoisesti olla kaikkein paras tuntuma auton kulusta.
Johtavalle kuljettajalle on myös monesti sanottu, että nyt mennään x-taktiikalla. Tätä on tapahtunut paljon esimerkiksi Hamilton&Mersu kanssa, kun Hamilton on halunnut tehdä jotain hölmöä fiiliksen pohjalta näkemättä sitä isoa kuvaa minkä tiimi varikkomuurilta näkee. Kuljettajalla on paras ymmärrys autosta mutta ei siellä välttämättä osata ottaa kantaa siihen kannattaako nyt tulla varikolle kun renkaat alkavat tuntumaan huonommilta vai kannattaisiko sinnitellä vielä muutama kierrosta paremman strategian mahdollistamiseksi tai onko kenties muilla vielä vaikeampaa. Joku sadesää mikä vaatii nopeita päätöksiä ja tietoa sieltä radalta on tietysti eri asia samoin kuin jos oikeasti auto meinaa lähteä lapasesta renkaiden vuoksi.