Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Niin no niinhän tässä on sitä Sainzia odoteltu koko ajan, tuskin se mikään salaisuus on ollut. Ja Sainz kaiketi odottaa, mitä Red Bull tekee Perezin kanssa. Toivottavasti Bottakselle löytyy paikka. Eihän se Williams huono kortti olisi. En nyt tiedä, olisiko silloin ihan jämäkuski. Varmaan Haas ja Alpine on tässä sotkussa ollut seuraajien kesken ne vähiten houkuttelevat vaihtoehdot?Alkaa vaikuttaa siltä että Bottas on ns.jämäkuljettaja, eli talli palkkaa viimeisten joukossa vuoden sopimuksella, koska ei muitakaan saatavilla.
Niin no niinhän tässä on sitä Sainzia odoteltu koko ajan, tuskin se mikään salaisuus on ollut. Ja Sainz kaiketi odottaa, mitä Red Bull tekee Perezin kanssa. Toivottavasti Bottakselle löytyy paikka. Eihän se Williams huono kortti olisi. En nyt tiedä, olisiko silloin ihan jämäkuski. Varmaan Haas ja Alpine on tässä sotkussa ollut seuraajien kesken ne vähiten houkuttelevat vaihtoehdot?
Vähän outoa se olisikin, mutta ilman Red Bullia Sainzin olisi varmaan ollut jo helpompi tehdä joku päätös tähän mennessä. Käytännössä kaikki muut tallit odottavat. Maxin lähdöstä Mersulle on ollut myös huhuja, mutta ehkä se nyt pysyy aloillaan vielä ensi kauden.Haasin ainakin itse näkisin pitkällä tähtäimellä huonoimpana vaihtoehtona vaikka Hulkenberg tuolla onkin suorittanut tällä kaudella ihan hyvin. En siis pitäisi mahdottomana sitäkään, että osa kuljettajista on jättänyt sen väliin parempien vaihtoehtojen toivossa. Alpinellakin on mahdollisuus yllättää, jos puheet Mersun moottoriin vaihdosta pitävät paikkaansa. Vaikka oletettavasti Mersu itse ja McLaren pysyvätkin parhaina kyseistä moottoria käyttävinä talleina.
Red Bull & Sainz on kyllä mielenkiintoinen kuvio. Perez kannattaisi todennäköisesti korvata mahdollisimman pian ja tuskin saavat Sainzia kuluvalle kaudelle. Vaihtoehtona Perezin tilalle jo tälle kaudelle olisi siis Ricciardo, Tsunoda tai Lawson. Jos näistä ottaa jonkun ja hän pärjää loppukauden hyvin niin siinä kohtaa Sainzin palkkaus seuraavalle kaudelle näyttäytyy vähän outona ja vie pohjaa tuolta Red Bullin omalta kuskiohjelmalta. Sitten taas eri asia, jos pärjää huonosti, mutta tuossa kohtaa ollaan kyllä jo pitkällä kautta ja Sainz ottaa melkoisen riskin jäädä ilman mitään paikkaa.
Milloin maaliin tullut vain 10 kuskia ? Toivo on varmaan sen varassa että MB ja Renu moottorit hylätään jossain kisassa.Tosi harmi kyllä, ettei Sauberin autolla oikein pistesijoista taistella ellei jotain tapahdu radalla. Nyt kun päätökset muilla uhkaa pitkittyä kesätauolle, joutuu Bottas vähän aiempaa enemmän jännittää F1-uransa puolesta.
Rupesi kiinnostamaan tämä. Vastaus on Kanadan Grand Prix 2014 – WikipediaMilloin maaliin tullut vain 10 kuskia ?
6 kertaa F1 historiassa kaikki startissa mukana olleet autot ovat selvinneet maaliin. No, tosin 2005 United States Grand Prix oli vain 6 lähtöviivalla.Rupesi kiinnostamaan tämä. Vastaus on Kanadan Grand Prix 2014 – Wikipedia
Tosiaan, nykyään ei jämätiimeissä voi laskea sen varaan, että keskeytysten kautta noustaisiin pisteille. 2000-luvun alussa se oli mahdollista Minardillekin, vaikka vain 6 ensimmäistä sai pisteistä.
Lajin luonne on täysin muuttunut siitä, kun yksi suuri jännityselementti on, pääsekö kuljettaja maaliin. Häkän ja Kimin ensimmäisillä kausilla vastaus oli usein ei. Nykyään tätä jännitystä ei enää ole.
No artikkelikin on vuodelta 2016, että onhan tuo luku tuon jälkeen kasvanut enemmän tai vähemmän. Muistelin tuossa, että mielestäni juuri oli yksi kisa missä kukaan ei keskeyttänyt niin taisi olla Espanjan GP (vikana maaliin Sargeant +2 kierrosta). Ilmeisesti myös Bahrainissa sama (Sargeant +2). Itävaltakin on ilmeisesti merkattu niin ettei ketään olisi keskeyttänyt vaikka Norris kömpi autostaan pois kierroksella 64 niin on merkattu +7 kierrosta6 kertaa F1 historiassa kaikki startissa mukana olleet autot ovat selvinneet maaliin. No, tosin 2005 United States Grand Prix oli vain 6 lähtöviivalla.
![]()
Full house - the rare occasions every car has finished
Nico Rosberg won his sixth straight race last weekend in China, but it wasn’t the only stand-out statistic from Shanghai. By the chequered flag, all 22 cars were still running - only the sixth time in history that every starter has been a classified finisher. Here are the other five…www.formula1.com
Lajin luonne on täysin muuttunut siitä, kun yksi suuri jännityselementti on, pääsekö kuljettaja maaliin. Häkän ja Kimin ensimmäisillä kausilla vastaus oli usein ei. Nykyään tätä jännitystä ei enää ole.
Kuten mainittiin, tuo on vanhaa tietoa. Nykyään näitä kisoja on 19.6 kertaa F1 historiassa kaikki startissa mukana olleet autot ovat selvinneet maaliin.
Onhan niitä nykyään jo runsas määrä, kun jo 2018 alkaen 90% sääntö "45.2 Cars having covered less than 90% of the number of laps covered by the winner (roundedKuten mainittiin, tuo on vanhaa tietoa. Nykyään näitä kisoja on 19.
List of Formula One race records - Wikipedia
en.wikipedia.org
Oli miten oli, niin edelleen vähän kisoja missä kaikki tullut maaliin suhteessa historian aikana ajettuihin kisoihin.
Red Bull järjestää shootoutin Ricciardon ja Lawsonin välillä ensiviikolla Imolassa. Perez saa kesätauon aikana kenkää.
Koska kakkoskuski pitää olla lammas.Miksiköhän Tsunoda ei ole ehdolle tuolle Red Bullin pallille? Tiimiradiokeskustelut olisi ainakin Verstappen-henkisiä.
Miksiköhän Tsunoda ei ole ehdolle tuolle Red Bullin pallille? Tiimiradiokeskustelut olisi ainakin Verstappen-henkisiä.
Tsunodan "watö faak" on tulituksena lähinnä surullinen papatti kuin mikään osoitus suuresta temperamentista. Se on vaan oppinu, että näin nää eurooppalaiset nykyään kommunikoi ja yrittää sopeutua joukkoon. Ylipäätään tämä viimeisen kahden viime vuosikymmenen aikana kehittynyt toisten kuskien mollaaminen kunnioittamisen sijaan on surullista nähtävää.Vaikuttaa siltä ettei Tsunoda oikein kiinnosta Red Bullia ja taitaa pyöriä junioritallissakin lähinnä Hondan vuoksi. Tiedä sitten mikä syy tuossa on taustalla, eikö vain miellytä Horner & Marko akselia. Vaihtoehtoisesti kenties se, että tallissa on jo yksi temperamenttinen kuljettaja niin ei voi ottaa toista.
Linkissä oli paljon spekulointia, mutta poimitaan jotain, Sainzin tallipaikkaa pohditaan, Wiliamsin tallipäälikkö on luottavain, että todennäköisyydet on heidän puolella (saada Sainz). Saksassa huhu uutsioitu että muutaman päivän sisään allekirjoitellaan, mutta Wiliamsin tarjouksen vahvuus on siinä että suostuu purkupykälään jos MB tai Red Bull lähestyy häntä.Bottas saa huonon uutisen jos tää toteutuu....
https://www.iltalehti.fi/formulat/a/5a4f6255-ef34-4a8a-afa3-6db660f8df09
Todella paljon on kyllä spekulointia ilmassa.Linkissä oli paljon spekulointia, mutta poimitaan jotain, Sainzin tallipaikkaa pohditaan, Wiliamsin tallipäälikkö on luottavain, että todennäköisyydet on heidän puolella (saada Sainz). Saksassa huhu uutsioitu että muutaman päivän sisään allekirjoitellaan, mutta Wiliamsin tarjouksen vahvuus on siinä että suostuu purkupykälään jos MB tai Red Bull lähestyy häntä.
Mitä paikkoja on vapaana, linkissä mainittiin Bottaksen nykyinen, uusi johto astuu remmiin ensikuussa.
Bottas menee MersulleRibs Bottaksen ura.
Tässä skenaariossa kyse olisi ennemmin siitä, että Sainz ei halua vuoden diiliä Mersulla. Ja Antonelli tulisi mukaan vasta 2026.Vaikea kuvitella tilannetta, että Bottas valittaisiin Mersulle, mutta Sainzia ei.
Siirtyykö nyt seuraava keppihevonen Binottoon, jonka päätöstä odotellaan seuraavat pari kuukautta.
Vaikea kuvitella tilannetta, että Bottas valittaisiin Mersulle, mutta Sainzia ei.
Siirtyykö nyt seuraava keppihevonen Binottoon, jonka päätöstä odotellaan seuraavat pari kuukautta.
Näin se valitettavasti on nyt.Ribs Bottaksen ura.
Tässä skenaariossa kyse olisi ennemmin siitä, että Sainz ei halua vuoden diiliä Mersulla. Ja Antonelli tulisi mukaan vasta 2026.
Tsunoda on Hondan ja Japanin markkinan takia F1:ssä.Vaikuttaa siltä ettei Tsunoda oikein kiinnosta Red Bullia ja taitaa pyöriä junioritallissakin lähinnä Hondan vuoksi. Tiedä sitten mikä syy tuossa on taustalla, eikö vain miellytä Horner & Marko akselia. Vaihtoehtoisesti kenties se, että tallissa on jo yksi temperamenttinen kuljettaja niin ei voi ottaa toista.
Bottashan "lähti" Mersulta aikoinaan (toki Russell teki tuloaan) myös sen takia, että vihasi 1 vuoden pahveja. Kaikki Mersu-vuodet Bottaksen osalta taisi olla 1 vuoden pahveja ja sai kalvaamaan miestä syvästi.Niin, jos Antonelli ei osoittaudu riittävän kypsäksi kuskiksi ensivuoden mersun rattiin niin joku sinne pitää kuitenkin saada. Sainz ei ymmärtääkseni mennyt mersulle koska tarjolla oli vain yhden vuoden pahvi.
Itse uskon siihen, että sauma mersulle on. Eihän Audikaan ole tehnyt vielä päätöstään. Jossain Bottas kommentoi, että joutuu aloittaa Binotton kanssa keskustelut alusta, että ainakin jotain siellä jutellaan. Tästä vois päätellä että ei nyt vielä ole seinä tullut vastaan jos vaikka heikolta näyttääkin.
Oma veikkaus, että Bottas menee vuodeksi mersulle jos Antonelli tarvii vielä kypsyttelyä. Ja toive olisi, että saisi 3v pahvin Audilta.
Edit: Bottashan myönsi aiemmin jutelleensa Toton kanssa, mutta antoi ymmärtää että vuoden diilissä ei olisi hänen kannaltaan järkeä. Selvästi sitäkin on siis pyöritelty ja mersun puolelta harkittu yhtenä vaihtoehtona.
Siellä olisi Mersulla yks projekti jolla määritellään asemat ensi vuosikymmelle saakka. Bottas vs Antonelli tekemään tätä? Ei kahta sanaa kumpi.Bottashan "lähti" Mersulta aikoinaan (toki Russell teki tuloaan) myös sen takia, että vihasi 1 vuoden pahveja. Kaikki Mersu-vuodet Bottaksen osalta taisi olla 1 vuoden pahveja ja sai kalvaamaan miestä syvästi.
Noiden vuosien jälkeen Bottas on positioinut itsensä "projekti-ihmiseksi" joka on nätti kiertotapa sanoa, että jatkossa ei suostu 1 vuoden sopimuksiin. Tästä syystä johtuen en usko, että Bottas siirtyisi Mersulle nytkään vuodeksi.
Itse uskon, että Alpinelle Bottaksella ei ole asiaa. Oma parjattu kuskiohjelma (Doohan ainoa realistinen kuskikandidaatti) ja organisaatio niin "kaukainen" hänelle.
Jäljelle Sauber/Audi. Sauber saanut aika isoa lynkkaysta Bottakselta pitkin vuosia enkä usko, että Audi haluaa mulletti-kalapuikko-finskiä organisaatioonsa. Arvot ei vain kohtaa.
Voi jopa olla, että Bottas saa keskittyä jatkossa polkupyöräilyyn ihan tosissaan.
Muokkasin Haas-osuuden pois kun unohdin, että siellähän on Ocon-nimityksen jälkeen kaikki ajopaikat viety.
Bottas on kyllä koko uransa ollut vähän hidas, etenkin lähdöissään. Niin näkyy olevan nytkin, on tod.näk. viimeinen joka tajuaa olevan ilman ajopaikkaa ensi kaudeksi.
Voi olla, että viiltävät analyysit sohvanpohjalta tai jopa sen alta osuu taas kerran oikeaan. Mutta saattaapa se olla turhan aikaista vielä tuomita Bottas ulos F1:stä. Sillä siehän Perez saattaa saada kenkää jo kesken kauden. Olisiko Bottas sopiva lapanen Verstappenin kaveriksi? Aiempaa kokemustakin on jo mersun ajoiltaSohvan pohjan asiantuntija antaa viiltävää analyysiä
Uudet säännöt ja autot, siinä ei paljoa kuskien mielipidettä tarvita kaudella 2025. Talli sen auton rakentaa.Siellä olisi Mersulla yks projekti jolla määritellään asemat ensi vuosikymmelle saakka. Bottas vs Antonelli tekemään tätä? Ei kahta sanaa kumpi.
Taitaa RB:kin tarvia kuskin joka pystyy taistelemaan sijoituksista. Sitä nimenomaista taistelua sijoituksista en ole Bottakselta nähnyt radalla vuosikausiin, jos koskaan. Mersu-vuosinakin taisi pärjätä jos sai aika-ajot vedettyä hyvin ja kukaan ei päässyt kisassa ohi.Voi olla, että viiltävät analyysit sohvanpohjalta tai jopa sen alta osuu taas kerran oikeaan. Mutta saattaapa se olla turhan aikaista vielä tuomita Bottas ulos F1:stä. Sillä siehän Perez saattaa saada kenkää jo kesken kauden. Olisiko Bottas sopiva lapanen Verstappenin kaveriksi? Aiempaa kokemustakin on jo mersun ajoilta![]()
Eli Sauber/Audia pidetään mahdollisena paikkana. Alppine ei tuon mukaan kiinnostunut Bottaksesta. Mersusta eivät mitään kommentoineet.