- Liittynyt
- 19.10.2016
- Viestejä
- 5 049
Mutta sillä oli ne hienot keltaiset autot, joilla Frentzen taisi jopa onnistua voittamaan.Eddie Jordan lähti F1:n sisäpiiristä 20 vuotta sitten eli aikaa ennen kuin Alonso oli voittanut yhtään mestaruutta...
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Mutta sillä oli ne hienot keltaiset autot, joilla Frentzen taisi jopa onnistua voittamaan.Eddie Jordan lähti F1:n sisäpiiristä 20 vuotta sitten eli aikaa ennen kuin Alonso oli voittanut yhtään mestaruutta...
Niin oli. Pakko siis antaa reilusti painoarvoa miehelle kommentoimaan nykykuskeja.Mutta sillä oli ne hienot keltaiset autot, joilla Frentzen taisi jopa onnistua voittamaan.
Eikä varmaan nuorelle kuljettajallekaan tee hyvää tämmöinen etukäteishype ja valtavat paineet ja odotuksetMikä taho tuota Antonellia väkisin yrittää F1 tuoda kun F2 tulokset ei anna mitään osviittaa että olis asiaa F1 puolelle vielä yhteen kahteen kauteen ainakaan?
![]()
Hurja F1-huhu liikkeellä – 17-vuotiaalle superlupaukselle viritellään nopeaa siirtojytkyä
F1-lupaus Andrea Kimi Antonelli on nyt hurjan Williams-huhun keskiössä.www.mtvuutiset.fi
Mikä taho tuota Antonellia väkisin yrittää F1 tuoda kun F2 tulokset ei anna mitään osviittaa että olis asiaa F1 puolelle vielä yhteen kahteen kauteen ainakaan?
![]()
Hurja F1-huhu liikkeellä – 17-vuotiaalle superlupaukselle viritellään nopeaa siirtojytkyä
F1-lupaus Andrea Kimi Antonelli on nyt hurjan Williams-huhun keskiössä.www.mtvuutiset.fi
Eu kyllä kerro juuri mitään. "Kuka tahansa" nojatuolikuski voi kehittyä ajopeleissä hyvälle tasolle, ja lahjakkaat sitten varsinaisissa simulaatioissa, mutta eipä tälläkään oikean rata-ajon kanssa ole hirveästi tekemistä.Jostain muistelen lukeneeni, että Antonelli olisi ollut simulaatioissa jo Russellia nopeampi. Yritin googlettaa, että mistä uutisesta tuon luin mutta äkkiseltään en löytänyt. Mikäli tuo nyt pitää paikkansa, niin kyllä kai sekin jotain kertoo.
Jann Mardenborough on eri mieltä.mutta eipä tälläkään oikean rata-ajon kanssa ole hirveästi tekemistä.
Ei ehkä aiemmin, mutta nykyään alkaa olla aika lähellä. Kävin kymmenisen vuotta sitten kokeilemassa F3-autoa ja sitä varten treenasin rFactorilla ja modatulla ratilla (mm. tuplatehot force feedbackiin), ja sillä setupilla oli yllättävän lähellä varsinaisen kokemuksen kanssa. Auto tuntui heti omalta ja pystyi vetämään äärirajoille oikeastaan jo ensimmäisen kierroksen jälkeen. Ainoastaan vaihteiden kanssa oli vähän hässäkkää kun rattivaihteiden sijaan olikin vipu....mutta eipä tälläkään oikean rata-ajon kanssa ole hirveästi tekemistä.
Ehkä puitteiltaan ja tuntumaltaan juu, mutta se suurin ero tuleekin että tuosta puuttuu se aito vaaran tunne, ja riskejä pystyy ottamaan simussa ihan eri tavalla kuin oikeassa elämässä. Veikkaan että Valtterikin yrittäisi simussa ohituksia herkemmin...Ei ehkä aiemmin, mutta nykyään alkaa olla aika lähellä. Kävin kymmenisen vuotta sitten kokeilemassa F3-autoa ja sitä varten treenasin rFactorilla ja modatulla ratilla (mm. tuplatehot force feedbackiin), ja sillä setupilla oli yllättävän lähellä varsinaisen kokemuksen kanssa. Auto tuntui heti omalta ja pystyi vetämään äärirajoille oikeastaan jo ensimmäisen kierroksen jälkeen. Ainoastaan vaihteiden kanssa oli vähän hässäkkää kun rattivaihteiden sijaan olikin vipu.
Rata-autoilussa vaarantunne on vähän monimutkaisempi asia. Ei sitä tule ajateltua. Lähinnä sitä haluaa välttää onnettomuudet siksi, että pääsisi mahdollisimman nopeasti maaliin. Toki onnettomuuksien välttäminenkin kuuluu ihmisen perusvaistoihin, mutta kilpailutilanteessa se ei enää ole dominoiva ajatus. Poikkeuksiakin tietysti on, kuten Lauda, joka oppi tunnevapaan rationaalisen riskienhallinnan vasta Nürburgringin onnettomuuden myötä.Ehkä puitteiltaan ja tuntumaltaan juu, mutta se suurin ero tuleekin että tuosta puuttuu se aito vaaran tunne, ja riskejä pystyy ottamaan simussa ihan eri tavalla kuin oikeassa elämässä. Veikkaan että Valtterikin yrittäisi simussa ohituksia herkemmin...
AS:n foorumilla ainakin joku tuota kertoili. Tosin taisi sanoa myös että nuo tiedot olisivat Italian suunnalta eli vähän suolaa voi tarvita.
Eipä tietenkään tiedetä, miten Mersun autot nykyisellään istuisi Bottaksen käteen, mutta ainakin katsoessa Russellin ja Hamiltonin välistä tulosta tuntuu siltä, että ei se helppoa olisi laittaa Russellille kampoihin. Vaikka toisaalta aika-ajoissa Bottas onkin usein ollut hyvä.Jann Mardenborough on eri mieltä.Tuli vaan mieleen, kun juuri eilen katsoin tuon Gran Turismo leffan.
Mutta ei kyllä Antonelli vaikuta miltään Verstappenin kaltaiselta superlahjakkuudelta. Paineet on Mersulla varmasti kovat saada autoon joku josta tulee kansainvälinen supertähti. Russellista ei taida siihen hommaan olla. Olisi mielenkiintoista nähdä Bottas ja Russell vääntämässä nyky Mersulla.
Newey vieraillut salaisesti Astonilla
https://www.autosport.com/f1/news/aston-martin-ramps-up-bid-to-secure-newey/10625056/
Meinaavat ehkä biddata isosti.
No ei se nyt sitä tarkoita että mestaruus heti tulis. Vanha kääpä kuitenkinTavallaan toivoisin Neweyn menevän Ferrarille. Voisi olla hyväkin asia, jos pitkästä aikaa voittaisivat mestaruudet. Aston Martinin touhu kuulostaa hieman siltä, että siellä ollaan isolla rahalla tekemässä Red Bull v2. Hondan moottorit tulossa, Neweytä houkutellaan talliin ja eiköhän myös Verstappenia. Jos kaikki nuo tapahtuvat niin taitaa kausi 2026 olla samaa meinikiä kuin 2023 mutta tallin nimi vain muuttui.
Neweyn kohdalla osumatarkkuus on kyllä ollut aika kova, mutta samaa mieltä siitä että itseisarvoksi ei ole riittävästi perusteita.No ei se nyt sitä tarkoita että mestaruus heti tulis. Vanha kääpä kuitenkin
Miten se vanhuus siihen vaikuttaa jos pää pelaa ?No ei se nyt sitä tarkoita että mestaruus heti tulis. Vanha kääpä kuitenkin
On taas sensaatiomainen otsikko laitettu, ”Elinikäinen kielto kumottiin”. Itse jutussa sitten ohimennen kerrotaan että on kumottu jo vuonna 2013.Virallista että Flavio palaa kuvioihin.
![]()
Elinikäinen kielto kumottiin – Flavio Briatore, 74, palaa F1-sarjaan
Flavio Briatore palaa formula ykkösiin 15 vuoden tauon jälkeen.www.iltalehti.fi
Melkoinen yleistys. Kyl meillä on iha moottoriurheilusta perilläki olevia toimittajia. mm. erityismainintana Turun Sanomien Heikki Kulta, joka tosin taitaa olla jo parhaat aikansa f1-toimittajana nähnyt, ku kaikki me vanhennumme.Eihän suomessa toimittajat oikeasti tiedä moottoriurheilusta hevon paskaa, pelkkiä pellejä koko porukka.
Kuka hullu kaikkea ehtis ees seuraan? Varsinkaan, ku turha tehä juttuja sarjoista, jota "99%" suomalaisista ei seuraa. Sie nyt vaa väkisin tahot pysyä tossa, että toimittajat ei mukamas osais aluettaan. Edelleenki, ku haukuit koko suomen median tän suhteen enkä siis puhu pelkästää iltiksestä, jolla nyt oli vaa perus klikkihuoraus otsikossa, joka tuskin myöskään toimittajan syytä on.On vain kovin rajallista tuo, minkähän verran Kultakin tuntee vaikka jenkkien sarjoja vai vaikka aussien Supercarseja. Suomessa ei ole yhtään koko autourheilukentää tuntevaa toimittajaa.
Mistähän maasta löytyy yksittäinen toimittaja joka tuntee kaikki sarjat?Suomessa ei ole yhtään koko autourheilukentää tuntevaa toimittajaa.
Eihän Verstappen ajanut kuin yhden kauden toro rossolla ja kesken toka kauden vaihtoi red bullille ollen viides mm pisteissä ja saaden eka voiton.Antonellista sellainen kommentti että Verstappen ajoi ensin 3 kautta Toro Rossolla ja sen jälkeen 5 kautta RB:llä kunnes otteet oli top 3. Onko Mersulla/Totolla varaa tai kärsivällisyyttä siihen että Antonelli on tallissa mukana puoli vuosikymmentä kunnes nähdään se iso potentiaali?
Hauska yksityiskohta, Antonellin managerifirman Minardi managementin kovimmat kuskit on Latifi ja Pastor Maldonado![]()
Eikä Verstappen lahjakkuudetaan huolimatta ollu pitkään kovin kypsä kaveri. Toilaili, kolaroi ja vitutti muita kuskeja pitkän aikaa. Kimiki tais perkelettä (ainaki pään sisällä) hänestä mainita. Jos jotain vertailua, nii muuan Rovanperä rallin puolella iha päinvastainen nuori herrasmies, jolla menestys ei näytä menevän päähän.Eihän Verstappen ajanut kuin yhden kauden toro rossolla ja kesken toka kauden vaihtoi red bullille ollen viides mm pisteissä ja saaden eka voiton.![]()
Autostahan tuo top3 on enemmän ollut kiinni kuin kuljettajasta.
Näen asian täsmälleen samoin, mutta en vielä tiedä mitä olen mieltä tästä Rovanperän välivuodesta parin mestaruuden jälkeen. Hattu oli jo päästä, mutta laitanko sen naulakkoon vai takaisin päähän?Eikä Verstappen lahjakkuudetaan huolimatta ollu pitkään kovin kypsä kaveri. Toilaili, kolaroi ja vitutti muita kuskeja pitkän aikaa. Kimiki tais perkelettä (ainaki pään sisällä) hänestä mainita. Jos jotain vertailua, nii muuan Rovanperä rallin puolella iha päinvastainen nuori herrasmies, jolla menestys ei näytä menevän päähän.
Totta, ajoi vain yhden täyden kauden Toro rossolla. Pointti oli se että hänelläkin otti pitkän ajan päästäkseen tasolle joka vaaditaan top 3 talliin. Autosta kyllä mutta se tallikaveri pitää lyödä päivästä 1 lähtien.Eihän Verstappen ajanut kuin yhden kauden toro rossolla ja kesken toka kauden vaihtoi red bullille ollen viides mm pisteissä ja saaden eka voiton.![]()
Autostahan tuo top3 on enemmän ollut kiinni kuin kuljettajasta.
Miten se vanhuus siihen vaikuttaa jos pää pelaa ?
Melkoinen yleistys. Kyl meillä on iha moottoriurheilusta perilläki olevia toimittajia. mm. erityismainintana Turun Sanomien Heikki Kulta, joka tosin taitaa olla jo parhaat aikansa f1-toimittajana nähnyt, ku kaikki me vanhennumme.
No tuskin pelaa entiseen malliin
Sitähän ei tiedä. Se mikä on varmaa on kokemusta karttunut aika tavalla.
Joo, silly season ollut käynnissä jo jonkin aikaa. Mahtaako tästä enää kierrokset nousta vaikka kesätaukoon on vielä aikaa?Mielenkiintoinen loppuvuosi tiedossa kuskimarkkinoiden osalta vielä.
Näimpä. Toki Red Bull vaikuttaa suuntaavansa valtaosan kehitysresursseista jo vuoden 2026 autoon - joka osittain selittää myös muiden tallien ”yllättävänkin ripeää” kiinniottoa performanssin osalta.Olisi kyllä aikamoinen pommi redbullille kun ekana kehitetty maxille ns. vaikeasti ajettava tykki ja sitten pitäisi pärjätä keskitason kuljettajilla.![]()
– Juuri ennen kisan alkua Blick kuuli kaksi lausetta tallin syvästä sisäpiiristä. Ne antoivat ajattelemisen aihetta: ”Bottas pelkää lähtöjä. Hän on aivan liian varovainen!”, Benoit kirjoittaa.
19-vuotias brittilupaus Oliver ”Ollie” Bearman ajaa ensi kaudella formula ykkösiä Haas-tallin kisakuljettajana, moottoriurheilusivusto Racing News 365 kertoo.
RN365:n mukaan Haas ilmoittaa Bearmanin sopimuksesta Britannian GP:n yhteydessä Silverstonessa heinäkuun ensimmäisenä viikonloppuna.
Samanlainen turre kuin AntonelliKarhumiehen peppua sovitellaan Haasin jakkaralle:
![]()
Formula 1 | Ferrarilla säväyttänyt F1-suurlupaus saamassa kisakuskin paikan
Oliver Bearman ajaa mediatietojen mukaan ensi kaudella Haasilla.www.hs.fi
Joka vuosi ei mahdu uutta tulokasta F1 sarjaan muutenkaan - ja toisaalta aika selkeä keissi Bearmanin osalta kun:Kyllä. Taas tulossa kausi, kun F2-mestari jää ilman tallipaikkaa? Bearmanin edellä 16 kuljettajaa pisteissä, Antonellin edellä 8. Varmaan turhauttaa niitä, joilla saattaa olla tuplasti Fykkösiin vaadittava superlisenssipistesaldo, mutta silti joutuvat etsimään uran jatkoa Japanista, Amerikoista tai GT-luokista.
Hyvät näytöt? Formula 4 mestari ADAC ja Italian sarjoista. Kyllä se on pinkka jolla tämä(kin) kaveri nousee.Joka vuosi ei mahdu uutta tulokasta F1 sarjaan muutenkaan - ja toisaalta aika selkeä keissi Bearmanin osalta kun:
a) ferrariakatemian kuski
b) hyvät näytöt (ja ei mitään junnuluokkien sekoilua / ragettamista)
c) haas ajaa fiatin moottoreilla
Hyvä näyttö F1 kisasta, sitä ei oikein monelta muulta löydyHyvät näytöt? Formula 4 mestari ADAC ja Italian sarjoista. Kyllä se on pinkka jolla tämä(kin) kaveri nousee.
FIA:n pitäisi laittaa yksi talli jossa 2 viimeisintä F2 mestaria ajaa.
Käytämme välttämättömiä evästeitä, jotta tämä sivusto toimisi, ja valinnaisia evästeitä käyttökokemuksesi parantamiseksi.