F1 Yleiskeskustelu

Jos Perezin asema ei olisikaan kiveenhakattu niin Sainzia voisi kiinnosta bullin penkki, jos Max olisi vapaalla niin Sainz olisi sitten ykköskuskina sen aikaa.
 
Siihen, että joku jossain sanoi Imolan aloittavan Euroopan kiertueen ja nyt sitten Kanada on siinä välissä.
Joku jossain sanoi? ehkä joku sanoi väärin. Kanadan jälkeen on 7 kisaa euroopassa jota google hakujen mukaan IS on kutsunut euroopan kiertueeksi aiemmin
 
Siihen, että joku jossain sanoi Imolan aloittavan Euroopan kiertueen ja nyt sitten Kanada on siinä välissä.

"Joku jossain sanoi".. No tavallaan alottaa kun siinä on 7 kisaa joista yksi on Montrealissa. Euroopan kiertueen laskisin ite alkavan Montrealin jälkeen kun sen jälkeen seuraavat 8 osakilpailua ajetaan Euroopassa.
 
Tuota Mick Schumacherin haikailua joidenkin tallien toimesta kyllä ihmettelen että miksi ihmeessä. Toisiko sitten myös niin helkkarista rahaa tms.
 
Tuota Mick Schumacherin haikailua joidenkin tallien toimesta kyllä ihmettelen että miksi ihmeessä. Toisiko sitten myös niin helkkarista rahaa tms.

Ei taida olla mitään määrää rahaa mikä tekisi tuosta M. Schumacherista järjellisen ratkaisun Alpinelle. Varmaan siinä on joku next level mediakuvio jossa tallipomo namedroppailee Schumacheria syystä että [jotainjotain].
Ja itse asiassa tuo oli vastaus saksalaiselle medialle kun kysyivät. Ehkä halusi vain olla kohtelias, ja olisi vastannut samalla tavalla jos siellä olisi Mervi kysellyt Mika Salon tallipaikoista.
 
Kanada toki on eurooppalaisin pohjoisamerikan maa, että sikäli.
ja Charles III on kuningas, no itsenäisenä maan mielletään, sieltä (Pohjois-Amerikasta) löytyy ihan EU aluettakin, se mikä sitten tekee jostain eurooppalaisen oma lukunsa. Eurooppaa ne ei kuitenkaan, jos se oli pointti.
 
Siis yhteiskuntana/politiikaltaan yms on hyvinkin "eurooppalainen" maa, järki kädessä toimiva eikä sitä yletöntä sekoilua niin kuin vaikka jenkeissä.
 


Suomalainen Beyond The Grid haastattelussa! Formuloita toisesta näkökulmasta.

Lainaan wikipediasta.
Antti Kontsas (s. 10. huhtikuuta 1985) on suomalainen urheiluvalmentaja. Kontsas on entinen TPS-joukkueen jalkapalloilija.[1] Kontsas on kuntovalmentanut vuodesta 2014 lähtien Formula 1 -sarjassa ensin Red Bull -tallissa ja kaudesta 2015 Ferrari-tallissa ajanutta Sebastian Vetteliä.[2][3] Aikaisempia Kontsaksen valmennettavia ovat olleet Formula 1 -sarjassa Toro Rosso -tallissa ajaneet Sébastien Buemi 2011 ja Jean-Éric Vergne vuodet 2012–2013.
 
Tuukalle siitä osaava manageri. Heikkikin katuu edelleen katkerasti että typeryyttään katkaisi yhteistyön.
 
Tuukalle siitä osaava manageri. Heikkikin katuu edelleen katkerasti että typeryyttään katkaisi yhteistyön.
Joo osaava, mut kiero ku korkkiruuvi. Ei kyl meikältä ainakaa heru mitää pisteitä Alpinelle. Toivottavasti kyntävät syvällä ja kuskit kummallisesti kolaroi kisasta toiseen. /s e: jos on välit kunnossa f1-väkeen, nii olisi pysynyt pelkästään managerihommissa, sen hän varmaa osaa hyvin.
 
Oconille kuluva kausi on Alpinella ainakin toistaiseksi viimeinen. Seuraajaa ei vielä ole julkistettu, mutta onhan mm. Bottas pyörinyt näissäkin huhuissa Oconin tai Gaslyn korvaajana.

 
Maailmalla tosiaan ns ammattilaiset sitä mieltä että jossain tallissä Bottas aika suurella varmuudella ajaa.
 
Vaikka täällä kotimaassa tykätään Bottasta mollata, ja minunkin mielestä välillä ihan syystäkin, niin ainakin The Racen kaverit tuntuu olevan sitä mieltä et miehellä voisi vielä olla tulevaisuutta F1:ssä. He myös todennäköisesti jotain asioista tietävät ja ovat keskiverto internet-soturia paremmin perillä siitä mitä kulisseissa tapahtuu.
 
Kyllä toi Bottas aika säännönmukaisesti mielletään etenkin ulkomaisissa medioissa suhteellisen arvokkaaksi kuljettajaksi kokemuksensa ansiosta. Ei ehkä mestaruusodotuksiin ylety, muttei tallit sellaista aina etsikään. Bottaksen onneksi vaikuttaa myös siltä, että Sauberin laahaava suoritus osataan muilla talleilla laittaa nimenomaan sen tallin piikkiin ennemmin kuin kuljettajan. Sikäli jos siis se sopimus jostain irtoaa.
 
ja onhan se paljon helpompi hallittava kuski/kuskikaksikko, kun siellä on Verstappen ja Perez, jos vaikka tilalla olisi vaikka Verstappen ja Sainz.
jo yhteisen historian perusteella tietää että tuulta ja tulikiveä sieltä tulisi joka tapauksessa, mutta mitäs jos tulisikin yhtä tasainen vääntö kuin Hamilton Rosberg 2016.
saattaisi äkkiä tulla jopa 2 sekuntia muita nopeammalla Red-Bullilla tiukkaa Hamiltonin ja Ferrarin kanssam kulukatosta puhumattakaan.
jos siis Verstappen ja Sainz löytyisivät palkintopallin sijaan useammin joommankumman rengas haudattuna toisen sivuponttooniin.

et ei ihme että "alistettu" Perez ja Mexicon miljoonat kelpasivat Red-Bullille vallan mainiosti.
 
No tämä selventää. Semmoinen tunari ja hidaskin ollut viimeaikoina, että Bottaskin vaikuttaa mestaritason kuljettajalta Pereziin verrattuna.
Se on sitten jos Verstappen jää huhutulle sapattivapaalleen, niin alkaa Perezilläkin olla vähän tukalammat paikat sponsorirahoistaan huolimatta kun ei tarvi tallin enää Maxin 50+ miljoonan vuosipalkkaa maksella.
 
Hullua että Sainzille tarjottiin vain 1v sopparia ja sitten otetaan Perez kahdeksi vuodeksi kun Sainz ei tuohon suostunut. Huhujen mukaan ei haluta ottaa riskiä että isukit eivät tule toimeen kuten kävi Toro Rossolla..
 
Tässä oma "veikkauslappu", miltä ensikaudella näyttää:


Red BullVerstappen, Perez
MercedesRussell, Albon
FerrariHamilton, Leclerc
Aston MartinAlonso, Stroll
McLarenNorris, Piastri
AlpineGasly, Tsunoda
Visa CashApp RBRicciardo, Lawson
Stake F1Hulkenberg, Sainz
WilliamsPourchaire, Bottas
HaasOcon, Bearman

- Albon nostetaan vuodeksi mersulle, koska saa pisteitä mutta voidaan sitten pudottaa kun Antonelli tulee 2026 autoon
- Ocon ajaa yhtä härskisti kun Kmag mutta on nopeampi, joten sopii hyvin HAAS:lle
- Bottas menee Williamsille ohjaamaan Pourchairea pariksi kaudeksi ja lopettaa sitten
- Ricciardo jää VCARB:lle koska Red Bull ei pitää häntä varalla koska ?
- Tsunoda menee Alpinelle ja näyttää että osaa oikeasti ajaa
 
Tässä oma "veikkauslappu", miltä ensikaudella näyttää:


Red BullVerstappen, Perez
MercedesRussell, Albon
FerrariHamilton, Leclerc
Aston MartinAlonso, Stroll
McLarenNorris, Piastri
AlpineGasly, Tsunoda
Visa CashApp RBRicciardo, Lawson
Stake F1Hulkenberg, Sainz
WilliamsPourchaire, Bottas
HaasOcon, Bearman

- Albon nostetaan vuodeksi mersulle, koska saa pisteitä mutta voidaan sitten pudottaa kun Antonelli tulee 2026 autoon
- Ocon ajaa yhtä härskisti kun Kmag mutta on nopeampi, joten sopii hyvin HAAS:lle
- Bottas menee Williamsille ohjaamaan Pourchairea pariksi kaudeksi ja lopettaa sitten
- Ricciardo jää VCARB:lle koska Red Bull ei pitää häntä varalla koska ?
- Tsunoda menee Alpinelle ja näyttää että osaa oikeasti ajaa

Paitsi Albon teki juuri "multi-year contract" Williamsille. Yuki jää Toro Rossolle koska Japani ja Honda.
 
Kivat Nintendo autot tulossa



Jaa'a, ihan mielenkiintoisia juttuja tulossa.
+ Pienemmät ja kevyemmät autot kuulostaa hyvältä.
+ Uuden auton referenssimalli ei näytä pahalta, todellisuus nähdään sitten myöhemmin
+/- Aktiivinen etusiipi... Noh, ehkä se on tosiaan ihan järkevää tehdä noin että saa kompensoitua takasiiven avausta, toisaalta nämä avattavat luukut ja monimutkaisempi rakennelma ei oikein viehätä
- DRSn korvaava lisäbuusti yhdelle kierrokselle kun olet tarpeeksi lähellä. Jos DRS oli jo vähän kikkailua niin nyt menee mielestäni vielä enemmän hankalampaan suuntaan. Mikä on tarpeeksi lähellä? Voiko enää "paineistaa" edellä ajavaa kuskia tekemään virhettä? Paljonko saa lisävirtaa ja onko siitä edes mitään hyötyä (esim. Monaco)? Joskus on puhetta siitäkin, että uudet katsojat ei pääse lajiin kiinni, tämä systeemi ei kyllä edesauta tuota mitenkään.

En ihan päässyt kärryille mitä videossa sanottiin vapaasti (vai vapaammin) avattavasta etu- ja takasiivestä. Kuski saa vapaasti valita milloin käyttää, mutta silti on jotain alueita/pisteitä joiden mukaan voi aktivoida/luukut menee kiinni tms... Tämä meni vähän ohi, varmaan tuo plussan puolelle kääntyy.
 
Jaa'a, ihan mielenkiintoisia juttuja tulossa.
+ Pienemmät ja kevyemmät autot kuulostaa hyvältä.
+ Uuden auton referenssimalli ei näytä pahalta, todellisuus nähdään sitten myöhemmin
+/- Aktiivinen etusiipi... Noh, ehkä se on tosiaan ihan järkevää tehdä noin että saa kompensoitua takasiiven avausta, toisaalta nämä avattavat luukut ja monimutkaisempi rakennelma ei oikein viehätä
- DRSn korvaava lisäbuusti yhdelle kierrokselle kun olet tarpeeksi lähellä. Jos DRS oli jo vähän kikkailua niin nyt menee mielestäni vielä enemmän hankalampaan suuntaan. Mikä on tarpeeksi lähellä? Voiko enää "paineistaa" edellä ajavaa kuskia tekemään virhettä? Paljonko saa lisävirtaa ja onko siitä edes mitään hyötyä (esim. Monaco)? Joskus on puhetta siitäkin, että uudet katsojat ei pääse lajiin kiinni, tämä systeemi ei kyllä edesauta tuota mitenkään.

En ihan päässyt kärryille mitä videossa sanottiin vapaasti (vai vapaammin) avattavasta etu- ja takasiivestä. Kuski saa vapaasti valita milloin käyttää, mutta silti on jotain alueita/pisteitä joiden mukaan voi aktivoida/luukut menee kiinni tms... Tämä meni vähän ohi, varmaan tuo plussan puolelle kääntyy.
Tuo aktiivinen etusiipi epäilyttää. Jokin selkärangassa kertoo, ettei ehkä ole ihan hyvä idea.
 
MIkäs siinä, sama pohjaratkaisu vaan kaikkiin luokkiin ja sitten teholla erot, 400, 600, 1000hp tms vaan luokan mukaan.
 
Eipä sillä, että antaisin Villeneuven jutuille aina älyttömästi painoarvoa, mutta hän tuntuu joko oikeasti tai otsikoiden toivossa olevan sitä mieltä, että Bottas menee Mersulle.


Perustelee tätä sillä, että Antonelli ei vielä ensi kaudelle sinne nouse, joten Mercedes haluaa/tarvitsee jonkun, joka suostuu vuoden sopimukseen ja tuntee tallin.
 
Bottaskaan ei ole pois sulkenut 1v. sopparia vaikkakin tavoittelee mieluummin monivuotista. Eiköhän Mersukin houkuta, kun/jos rahaa ladotaan tiskiin. Talli olisi tuttu ja kuviotkin, niin hyvässä, kuin pahassakin.
 
Ja mikäs olisi muutamat voitot vielä ottaessa hopeanuolella. Toki helkkarin vaikeaahan se olisi paskan Sauberin jälkeen yht äkkiä pystyä ottamaan paljon paremmasta autosta kaikki irti, varsinkin jos tiedossa että vain yksi kausi aikaa loistaa. Mutta jos ero Russellin ei olisi mikään Max-Checo valovuosia niin voisi seuraavaakin kautta auttaa. Ja taas sitten se "tuo mersun tietotaitoa" yms. seuraavalle tallille.
 
Viimeksi muokattu:
Nimenomaan. Mersulle meno olisi aika riskaabelia maineen kannalta, sillä Russell alkaa olla ns. prime-iässä, kun taas Bottas 35-vuotiaana alkaa olla uran ehtoopuolella. Tosin ei se maine jämätalleissa körötellessä parane. Tärkeintä on saada alle hyviin pistesijoihin kykevä talli. Vertailu tallitoveriin on sivuseikka. Ja yleensä jos tiimi pärjää, niin oma motivaatio ja suorittaminen paranevat samalla.
 
Vähän paha sanoa, kummasta olisi iloisempi. Mersu on ehkä lyhyellä tähtäimellä ja vähän yllättävyydessään siistimpi ajatus, mutta Williamsilla ehkä olisi paremmat mahdollisuudet useampaan vuoteen tallissa, jos Toto kerta pitää sitä Antonellia tyrkyllä mukaan. Sitten taas toisaalta ei se välivuosi Mersulla CV:ssä huonoltakaan näyttäisi.

Aiemmin olisi ehkä harmittanut Bottaksen puolesta vähän enemmän mahdollinen Russellin ns. varjoon jääminen samassa tallissa, mutta nyt kun ei Hamiltonkaan maanmiestään jatkuvasti autollansa voita, niin ehkä sitä olisi ennemmin iloinen vain hyvistä pisteistä.

Viimeisenä huomiona olisi kiinnostavaa nähdä Bottas nyt vähän rennompana ja enemmän omana itsenään siellä Toton alaisuudessa.
 

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjuista
262 820
Viestejä
4 566 943
Jäsenet
75 028
Uusin jäsen
Jarhan

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom