F1 Yleiskeskustelu

Veikkaan Bottaksen sijainniksi Haas tallia. Tuskin Audin kanssa jatkuu kun jo panostivat perus varmaan Hulkenbergiin. Eiköhän he tuon pariksi havittele jotain oikeasti nopeaa jos mahdollista. Williams taas teki sopparit nopean ja varman Albonin kanssa, siinä voi olla hyvin tuoreempi maksukuskikin rinnalla. Haassilla olisi esim. Magnussenin tilalle hyvä paikka varmalle suorittajalle.
 
Jos/kun Bottaksen ura jatkuu, niin Alpine se mahdollinen vaihtoehto. Molemmat kuskit Alpinella kypsiä tallin tilanteeseen ja sopparit umpeutumassa. Bearmania ollaan tuomassa Haas:lle (ajaa nyt viikonloppuna perjantaina) Gasleyllä ilmeisesti neuvotteluja Williamsin kanssa. Mick Schumacher:n eteen tehdään töitä F1:iin palaamiseksi. No, spekulaatioita nämä kaikki on siihen saakka, kunnes nimet papereissa.
 
Niin kauan kuin isukki on yksi tallin omistaja voi poika ajella Astonilla
Toki viime vuosinahan on aina puhuttu siitä että miten paljon Lancea itseään loppujen lopuksi kiinnostaa tuo ajaminen. Eli jos päättää että jahteilu ja muu miljardöörihomma on kivempaa niin siinähän sitten kuskin paikka avautuisi.
 
Toki viime vuosinahan on aina puhuttu siitä että miten paljon Lancea itseään loppujen lopuksi kiinnostaa tuo ajaminen. Eli jos päättää että jahteilu ja muu miljardöörihomma on kivempaa niin siinähän sitten kuskin paikka avautuisi.

Näin olen itsekin ajatellut, että vain ja ainoastaan jos Lancella loppuu motivaation niin voisi paikka avautua. Ja silloinkin ehkä jollekin toiselle kuin Bottakselle. Tallipäälikkö Mike Krack on myöntänyt, että koko projekti onkin itseasiassa rakennettu Lancen ympärille. Ei ole kovin vahvasti Lancella siihen nähden mennyt:


Mitä tulee Bottaksen tulevaisuuteen, niin helposti uskottavista tallivaihtoehdoista ehkä oma suosikki Audin(no onko tämä sitten enää kovin uskottava) jälkeen olisi Williams. Haas toimii niin pienellä setelinipulla, että vaikea olisi uskoa että sieltä mitään parempaa tulosta tulisi pitemmälläkään akselilla. Itse herkuttelen välillä sillä toiveajattelulla, että Newey tahtoisi ikään kuin "sulkea ympyrän" tulemalla takaisin Williamsille. Jotain keskusteluja on Williamsin kanssa Newey käynyt. Tämä kuitenkin on varmaan aika ohkanen skenaario.

Nähtäväksi jää...
 
Toki viime vuosinahan on aina puhuttu siitä että miten paljon Lancea itseään loppujen lopuksi kiinnostaa tuo ajaminen. Eli jos päättää että jahteilu ja muu miljardöörihomma on kivempaa niin siinähän sitten kuskin paikka avautuisi.
Näinhän se on, Itsestä kiinni. Potkuja tuskin tulee samaan
 
Sarjaan voisi tulla pari ovaalirataa niin tulisi menoa ja meininkiä.
ei taida 2005 indyn jälkeen F1 uskaltaa enää yhdellekään ovaalille (tai sen osalle) ajamaan.
onhan autot ja renkaat täysin erit kuin 2005, mutta veikkaan että ne PTSD:t olla vahvana tuosta kisaa etäisesti muistuttaneesta farssista.

ei sillä etteikö se olisi mielenkiintoisempi vaihtoehto kuin useampi tämän hetken jonoajeluradoista, et kyllä se mulle maistuisi. mutta onko tuo kovinkaan realistinen haave.
 
Oli kyllä helvetin tylsä kisa tänään ja väkisin yritettiin saada toivoa et kyl Norris please tulisi CrazyMax ohi...Norris otti Laarenista kyl kaikki irti
 
Kuulemma huhua että Valtsu 2v> Williams.

Ja nyt kun itsekin tutkailin niin aikas paljon on pärinää netissä, eli... Niin ja hyvä tavaton jo etukäteen sitä itkun määrää joka... :)
 
Viimeksi muokattu:
McLarenin Ayrton Senna livery Monaco GP

IMG_0030.jpeg
IMG_0029.jpeg
IMG_0028.jpeg
IMG_0027.jpeg
IMG_0026.jpeg

IMG_0034.jpeg
IMG_0035.jpeg
IMG_0036.jpeg
 
Viimeksi muokattu:
Autosportin foorumeilta bongattua että Italiassa mediatahoja jotka sanovat Sainzin tehneen sopimuksen Audin kanssa. Muunmuassa siksi ettei "paremmista" talleista loppujen lopuksi saanut kunnon tarjousta/ehdotusta.

Noin yleensä on sitten mielenkiintoista nähdä kuinka moni ensi kauden sopimus julkistetaan jo näin aikaisessa vaiheessa, Lewis ja Hulk näytti mallia että turhaan niitä tietoja pihtaa, joten voi olla että muutkin sitten ilmoittelevat tässä kohta puoliin.
 
Viimeksi muokattu:
Kuulemma huhua että Valtsu 2v> Williams.

Ja nyt kun itsekin tutkailin niin aikas paljon on pärinää netissä, eli... Niin ja hyvä tavaton jo etukäteen sitä itkun määrää joka... :)
Itkun määrää jos Bottas saa ylipäätään pahvin vai siitä että se tulisi Williamsilta eikä paremmalta tallilta?
 
Lähinnä jatkosta, monellehan näyttää olevan kova paikka että Valtteri ykkösissä ajaa.
Tämä on niin suomalaista. Joku Zhou saa kotimaassaan oman ruudunkin mihin ajaa kisan jälkeen ja on kuin suurikin sankari vaikka on useasti ollut esim. aika-ajoissa viimeinen. Bottakselle sitten huudellaan omasta kotimaastaan että tuu pois sieltä, siellä ajetaan kilpaa.
 
Tämä on niin suomalaista. Joku Zhou saa kotimaassaan oman ruudunkin mihin ajaa kisan jälkeen ja on kuin suurikin sankari vaikka on useasti ollut esim. aika-ajoissa viimeinen. Bottakselle sitten huudellaan omassa kotimaassa että tuu pois sieltä, siellä ajetaan kilpaa.
Ehkä suomessa on totuttu vähän parempiin kuskeihin mitä kiinassa.
 
Ehkä suomessa on totuttu vähän parempiin kuskeihin mitä kiinassa.
Pitäisi muistaa ne realiteetit. Maailmassa tällä hetkellä on vain 10 tallia, eli 20 ajavaa kuskia. On suoranainen ihme että näin pienestä ja syrjäisestä maasta on siellä ollut kaksi kuskia kärkitalleissa ja podiumillakin yhtäaikaa ja maamme laulu soi. Ja kun iso osa kuskeista kärjen ulkopuolella on maksukuskeja jotka eivät ole siellä omilla taidoillaan vaan mukanaan tuomilla rahoilla ja markkina-alueillaan. Suomella ei ole kumpaakaan etua. Eli on hyvin vähän kuskipaikkoja joihin suomalainen ylipäätään voisi sijoittua. Pitäisi olla onnellinen että siellä on edes jossain joku suomalainen. Monella maalla ei ole ketään.

Valtterilla ja Zhoulla on tämän kauden paskimmat autot, eikä tallia kiinnosta panostaa kun ensi kausi ja Audi on jo odotuksissa. Kisassa on ihan sama onko kolmastoista vai viimeinen, nolla pistettä, eli kannattaa yrittää epätoivoisiakin juttuja että pääsee sinne kympin joukkoon. Eli taktiikka voi olla että kympin joukkoon tai sitten vaikka viimeiseksi, se on ainoa tapa saada pisteitä tuolla kalustolla. Ja se toki näyttää ikävältä jos on siellä viimeisten joukossa, mutta siitä saa ihan yhtä monta pistettä kuin vaikkapa sijoista 11-13. Ei voi pelata varman päälle vaan riskillä on mentävä, tai muuten koko kauden pistesaldo on nolla.
 
Ehkä suomessa on totuttu vähän parempiin kuskeihin mitä kiinassa.
Sehän se on syy. Olemme (edelleen) tottuneet Häkkisen ja Räikkösen takia odottamaan voittoja ja mestaruuksia. Mikään muu ei kelpaa.

Tekisi oikeastaan hyvää, että ei ole suomalaisia F1:sissä. Kyllä sitten 2060-luvulla ollaan innoissaan pelkästään siitä, että saadaan vuosikymmenien jälkeen sinivalkoista väriä sarjaan.
 
Nojaa en itse jaksa fanittaa henkilöitä vain, koska ne on suomalaisia. Onhan bottaksella vauhtia, mutta kisoissa vetää suht passiivisesti ilman riskiä. Hyvähän se on jos ens kaudelle pääsee parempaan talliin.
 
Muuttiko ne jossain vaiheessa tuon Monacon GP niin että ekat treenit Pe normityyliin eikä että Torstaina ensin, sitten Pe taukoa ja taas La jatkuu?
 
Muuttiko ne jossain vaiheessa tuon Monacon GP niin että ekat treenit Pe normityyliin eikä että Torstaina ensin, sitten Pe taukoa ja taas La jatkuu?
Tekis mieli sanoa, että viime kaudella oli eka kerta.
Tosin en muutenkaan pysy ajan kulumisessa kartalla, joten voi olla kauemminkin...
 
2022 siirtyivät "kolmepäiväiseen" kisaviikonloppuun...

20 - 23 May 2021 Circuit de Monaco, Monaco
27 - 29 May 2022 Circuit de Monaco, Monaco
26 - 28 May 2023 Circuit de Monaco, Monaco
24 - 26 May 2024 Circuit de Monaco, Monaco

lähde: Results
 
No eihän se bottaskaan oikein mitään saa aikaan
No historiassa kuitenkin on saanut jotain aikaan, ja ihan sellaisia tuloksia jotka varmasti tallia miellyttää vaikkei kuljettajan henkilökohtaisia haaveita tavoittaisi. Nyt on kyllä ihan paska auto alla, onneksi siitä huolimatta näyttää siltä että neuvotteluissa tallit osaa katsoa sen paskan auton ohi Bottaksen kokemusta sun muuta.
 
Toivotaan nyt vaan, että Bottas ei ole se joka jää ilman tuolia. Aiheuttaa kuitenkin tunteita formulaviikonloppuihin, oli ne sitten negatiivisia tai positiivisia. :cigar2:
 
Mikäli penkkileikki menisi Sainz Williams, Toto iiiisolla riskillä nostaa Antonellin ylös, niin alkaa vapaat penkit olemaan täytetty. Alpine olisi Bottakselle ainoa missä olisi toistaiseksi tilaa, kun molempien nykyisten kuskien sopparit päättyy tähän kauteen.
 
Toi Williams olisi saattanut kyllä olla hyvä Bottakselle. Mutta näin ollen siis jäljelle jäisi Alpine ja Haas.
 
Voisiko Toto olla niin epätoivoinen että nostaisi Antonellin suoraan Mersulle. Noh, korpivaellusta on hyvä tehdä seuraavat 10 vuotta.
Taisi Totolle jäädä Verstappenin ohittamisesta niin isot traumat, että nyt ottaa mieluummin riskiä siihen toiseen suuntaan ja palkkaa kokemattoman kaverin oppimaan ratissa.
 
Onko sillä Antonellilla edes mitään muita meriittejä kuin että nimessä on Kimi. Tai siis osaan kyllä wikipediasta katsoa että löytyy pitkä lista täysin yhdentekeviä sarjoja joita on välillä voittanut. Mutta mihin loppupeleissä perustuu tuo tarve ajaa häntä pikavauhdilla F1:n kärkitalleihin.
 
Saa nähdä miten Sainz/Williams keississä käy, Williams varmasti haluaisi mutta monet sitä mieltä että miksi ihmeessä Sainz ikimaailmassa menisi sinne.
 
Taisi Totolle jäädä Verstappenin ohittamisesta niin isot traumat, että nyt ottaa mieluummin riskiä siihen toiseen suuntaan ja palkkaa kokemattoman kaverin oppimaan ratissa.
Ei Totolla koskaan ollut edes oikeaa mahdollisuutta saada Verstappenia. Ihan huuhaata nämä puheet.

@Cereal killah Managerit alkanut boostaamaan. Ei tuo kaveri vielä edes F2:ssa ole näyttänyt mitään.
 
Mikähän edes Sainzin kohdalla tekee Williamsista niin paljon houkuttelevamman vaihtoehdon Sauberin rinnalla? Kyllä Williams voi tuolta nousta, mutta tuskin ihan ensi vuodeksi ihmeisiin ehtii, ja vuodelle 2026 Sauberista tulee henkseleitä paukutellen Audi. Toisaalta jos Sainz valitsee Williamsin, voisi ajatella, että Bottaksella säilyy jokin mahdollisuus siihen Audin pestiin.
 
Jokaisella mielipiteensä. Toto omien puheidensa mukaan selvästi uskoo että mahdollisuus oli ja katuu ettei tehnyt Maxin kanssa diiliä.
Tietysti Toto tietää paremmin mutta itse uskon että Verstappen oli niin naimisissa RB:n kanssa ettei ollut oikeaa mahdollisuutta.

ja kuten olen todennut niin vain hullu olisi ottanut Maxin siinä tilanteessa missä Mersu oli.
 
Hamilton saa nyt samanlaista kohtelua kuin Bottas ollessaan mersulla:

Ihan luonnollista, että talliin jäävä kuljettaja on se ensisijainen kuski saamaan päivityspaketit yms. Tuo sen sijaan, että talli jotenkin tarkoituksellisesti hidastaisi on vaihteeksi hieman kummallista kommentointia Hamiltonille. Mitähän järkeä tuossa nyt taas olisi millään tasolla. Toisaalta ei taida olla ensimmäinen kerta tällaisten kommenttien suhteen.
 
Benoit kirjoittaa, että Monaco on paikka, jossa keskinkertaisellakin autolla voisi päästä otsikoihin, jos olisi taistelutahtoa ja lahjakkuutta. Benoit’n mielestä nykyisistä Sauber-kuljettajista ei mainittuja ominaisuuksia löydy.
Mitenköhä? Nopee auto ja hyvät taktiikathan tuolla on suola menestykseen? Btw, avaa vähän miksi jaoit linkin ja mitä se sisältää. Miksi artikkelin teksti oli ansaittua? Toi menee pelkällä linkillä keskusteluksi :)
 

Joku satunnainen toimittaja antaa Sauberin kuskeille kritiikkiä, kun eivät tuolla traktorilla pysty ihmeisiin? Ok. Sauber tallina kyllä ehdottomasti kritiikin ansaitsee mutta oletusarvoisesti nyt kuitenkin gridin hitain auto löytyy myös tuloslistan viimeisiltä sijoilta. Se on nyt sinänsä ihan se ja sama ollaanko tuolla sijalla 11 vai 20, kun ei tuolla autolla ole ilman tuuria asiaa kärkikymmenikköön. Mahdollisen tuurinkin Sauber nollaa aika tehokkaasti erinomaisilla taktiikoillaan.
 
Oconin, eikä K-Magin osakkeet yhtään missään tallissa ei ainakaan tänään nousseet. Joten varmasti on Valtterilla saumat edelleen Haas, Alpine, Audi, Williams. Sainz valinnee ensin, sitten on muiden vuoro.
 
Mitäs nämä huhut nyt oli mitä Juusela lähetyksessä kertoi kuulleensa Hollanitilaisista(?) lähteistä, että Max pitäisi kauden 2026 sapattivapaata ja 2027 sitten takaisin? En ole kertaakaan missään tämmöseen huhuuh törmänny, tosin ainoat mitä seuraan aktiivisesti on Twitter ja Reddit. On aika löyhät ehdot sopimuksessa ilmeisesti minkä kirjoitti RB:n kanssa kauteen 2028 asti.
 
Mitäs nämä huhut nyt oli mitä Juusela lähetyksessä kertoi kuulleensa Hollanitilaisista(?) lähteistä, että Max pitäisi kauden 2026 sapattivapaata ja 2027 sitten takaisin? En ole kertaakaan missään tämmöseen huhuuh törmänny, tosin ainoat mitä seuraan aktiivisesti on Twitter ja Reddit. On aika löyhät ehdot sopimuksessa ilmeisesti minkä kirjoitti RB:n kanssa kauteen 2028 asti.
On siitä spekulaatioita ollut.
 
Ihan luonnollista, että talliin jäävä kuljettaja on se ensisijainen kuski saamaan päivityspaketit yms. Tuo sen sijaan, että talli jotenkin tarkoituksellisesti hidastaisi on vaihteeksi hieman kummallista kommentointia Hamiltonille. Mitähän järkeä tuossa nyt taas olisi millään tasolla. Toisaalta ei taida olla ensimmäinen kerta tällaisten kommenttien suhteen.
Hamiltonilla on vuosien kokemus/tieto tallintoiminnasta....
 
Jännää miten jos katsoo pistetaulukoita niin tavallaanhan MM-taistelut on auki siinä mielessä että kautta on 2/3 jäljellä ja Verstappenin ero Leclerkkiin on 31 ja tallimestaruudessa näköjään vain 24 pinnaa Ferrariin. Ei kai tuota nyt ihan tosissaan voi ottaa ja menen sillä oletuksella että Verstappen vetää jonkun viiden kisan voittoputken ja loppuu nuo haihattelut. Mutta tuo tallimestaruus on oikeastaan mennyt aika kiinnostavaksi koska Perez on täysin lapanen (ei tainnut olla oma moka tuo Monacon mälli mutta ei sieltä 18. sijalta Monacossa hänen taidoillaan nousta minnekään) ja nähtävästi enää ei ihan voi vaan napsia ylivoimaisella autolla jotain kakkossijoja. Tässä on hyvää potentiaalia uudelle Red Bull- draamalle jos tallimestaruus menee Perezin takia Ferrarille.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
262 723
Viestejä
4 563 845
Jäsenet
75 013
Uusin jäsen
Unswo86

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom