- Liittynyt
- 18.10.2016
- Viestejä
- 11 754
Audikaan ei tässä vaiheessa näytä mitenkään tukevan tallia. Saa nähdä meneekö ensi kaudelle tallin koko henkilökunta vaihtoon, miksi ihmeessä Audi haluaisi nykypossea siellä pitää.
Koska formulan rakentaminen ei ole niin helppoa kuin jotkut kuvittelevat. Toivottavasti Audi ei ole 'jotkut' sarakkeessa.miksi ihmeessä Audi haluaisi nykypossea siellä pitää.
Mutta joo, kyllähän Audi tulee usean vuoden kyntämään. Saa nähdä tuleeko podium-tilojakaan ennen vuosikymmenen vaihtumista. Tosin siinä tilanteessa varmaan tehdas häippäisisikin.Koska formulan rakentaminen ei ole niin helppoa kuin jotkut kuvittelevat. Toivottavasti Audi ei ole 'jotkut' sarakkeessa.
Mutta kiinnostaako Bottasta kiertää taas kaiken maailman kissanristiäisissä edustamassa ja kuunnella kun talli määrää saako olla viiksiä tai mullettia tai mitään muutakaan? Ja mitä saa harrastaa ja mitä ei? Kimillä ainakin hiersi tuo tallin määräily ja edustustilaisuuksissa ravaaminen, kun kiinnostus olisi enemmän siinä ajamisessa. Rahastakaan ei varsinaisesti ole enää Valtterilla puutetta, että iso palkkakaan ei välttämättä motivoi samalla tavalla kuin uran alkupuolella.Tuossa aiemmin spekuloitiin Bottaksen seuraavaa osoitetta. Villeneuven näkemys mersulla ajavasta Bottaksesta kyllä sopisi minun makuun. Ajattelisin, että vuosi huipputallissa saattaisi myös houkutteleva tekijä häntäpään talleille jos Bottas vielä haluaa sen jälkeen uraa jatkaa. Toki tilanne ei ehkä ole täysin optimaalinen, koska sitten tulee sääntömuutokset ja Bottaksen mahdollisesti saatu näkemys huipputallin toiminnasta ei ole suoraan ehkä vietävissä häntäpään talliin.
En ehkä täysin taputtelisi niinkään, että Bottaksella ei ole mitään mahdollisuuksia Yrjöä vastaan mersulla. Kyllähän se Leevi Hämäläisellekin pystyi ajoittain kampoihin laittamaan.
Aiemmin keväällä muistaakseni sanoi tai vihjasi, että ehdokkaat on rajattu suunnilleen kahteen kuskiin. Silloisessa tilanteessa oli varmaan helppo spekuloida, että noi kaksi on Antonelli ja Sainz (muistaakseni?). Toto varmasti tietää enemmän kuskien tilanteesta kuin me, mutta voihan olla että kevään jälkeen on käynyt ilmi, että kannattaa tarkastella edelleen muitakin vaihtoehtoja. Siis vaikka siitä syystä, ettei Antonelli pääse vielä ykkösiin, Sainz katselee muualle, jne.Eikös Toto rajannut Valtterin ulos spekuloinneista jo jossain. Sanoi että talli keskittyy nuoriin kuskeihin. Ei sillä etteikö tuossa lajissa ole usein sanottu jotain ja tehty toisin.
No onhan se nyt yks parhaimmista koskaan, mutta vaikeahan noita arvioida ku auto loppujen lopuks ratkaiseeEn kyl tiiä miksi tällainen video on ollut edes tarpeen tehdä. Toki Hamiltonilla mestaruuksia riittää, mut että GOAT? Ei kyl minun kirjoissa sitä ole vielä ollut. Yks parhaimmista varmasti, vaikee vastaankaan väittää.
Jos rajataan nykyformuloihin (~2000 eteenpäin?), nii silloinki Schumin laittaisin eelle ja jopa Kimiki olis tosi korkeella vain yhdestä mestaruudesta huolimatta. Vettel oli kans iha yhtä kova. Verstappen on kans liittynyt joukkoon ja jää nähtäväksi hänenki osaltaan.
Kyl mun mittareilla pitää useammassa kuin yhdessä tallissa taistella mestaruudesta ja/tai ottaa voittoja ennenkuin aletaan vuohista puhumaan.
e: unohtu, että Mclanerillahan Hamilton tosiaan taisteli ja voittikin mestaruuden Ehkäpä siis GOAT alkaa olla ansaittua aprikointia. Ferrarilla jos mestaruuden ottaa, nii on silloin viimeistään yksi historian ehdottomista suuruuksista.
Kuten viestissäni mainitsinkin. Mut goat eli paras koskaan on oma juttunsa. Varsinki vanhemmat ykköset sotkee juttuja ja mielellään pilkon vanhat omaksi sarjakseen ellei sit tosiaan nykyformuloilla napsi kolmella eri autolla mestaruuksia erojen ollessa hiuksen hienoja.No onhan se nyt yks parhaimmista koskaan, mutta vaikeahan noita arvioida ku auto loppujen lopuks ratkaisee
Jostain luin että Eddie Jordan, joka on ajattanut sekä Sennaa, että molempia Schumeja, rankkasi Verstappenin heidänkin edelle.No onhan se nyt yks parhaimmista koskaan, mutta vaikeahan noita arvioida ku auto loppujen lopuks ratkaisee
Eddie Jordan lähti F1:n sisäpiiristä 20 vuotta sitten eli aikaa ennen kuin Alonso oli voittanut yhtään mestaruutta...Jostain luin että Eddie Jordan, joka on ajattanut sekä Sennaa, että molempia Schumeja, rankkasi Verstappenin heidänkin edelle.
Mulle Hamilton on about tasoa Graham Hill. Erinomainen kuski, mutta paljon on ollut myös onnea matkassa.
Sama se sille. Katotaan nyt ensin, ku edes jollain toisella autolla pärjää. Red Bullilla on kyntensä näyttänyt, mut vielä on matkaa suuruuksien rinnalle.Jostain luin että Eddie Jordan, joka on ajattanut sekä Sennaa, että molempia Schumeja, rankkasi Verstappenin heidänkin edelle.
Mutta sillä oli ne hienot keltaiset autot, joilla Frentzen taisi jopa onnistua voittamaan.Eddie Jordan lähti F1:n sisäpiiristä 20 vuotta sitten eli aikaa ennen kuin Alonso oli voittanut yhtään mestaruutta...
Niin oli. Pakko siis antaa reilusti painoarvoa miehelle kommentoimaan nykykuskeja.Mutta sillä oli ne hienot keltaiset autot, joilla Frentzen taisi jopa onnistua voittamaan.
Eikä varmaan nuorelle kuljettajallekaan tee hyvää tämmöinen etukäteishype ja valtavat paineet ja odotuksetMikä taho tuota Antonellia väkisin yrittää F1 tuoda kun F2 tulokset ei anna mitään osviittaa että olis asiaa F1 puolelle vielä yhteen kahteen kauteen ainakaan?
Hurja F1-huhu liikkeellä – 17-vuotiaalle superlupaukselle viritellään nopeaa siirtojytkyä
F1-lupaus Andrea Kimi Antonelli on nyt hurjan Williams-huhun keskiössä.www.mtvuutiset.fi
Joskus kyselin samaa ja vastaus taisi olla että Antonellin managerit luo keinotekoisesti hypeä. Helppohan tuota F1-mediaa varmaan on hyväksikäyttää, riittää kun saa yhden F1 - "toimittajan" kirjoittamaan nettiin jotain huuhaata niin sen jälkeen MTV, IS, IL ja miljoona muuta paskamediaa toistaa sen sellaisenaan.Mikä taho tuota Antonellia väkisin yrittää F1 tuoda kun F2 tulokset ei anna mitään osviittaa että olis asiaa F1 puolelle vielä yhteen kahteen kauteen ainakaan?
Hurja F1-huhu liikkeellä – 17-vuotiaalle superlupaukselle viritellään nopeaa siirtojytkyä
F1-lupaus Andrea Kimi Antonelli on nyt hurjan Williams-huhun keskiössä.www.mtvuutiset.fi
Eu kyllä kerro juuri mitään. "Kuka tahansa" nojatuolikuski voi kehittyä ajopeleissä hyvälle tasolle, ja lahjakkaat sitten varsinaisissa simulaatioissa, mutta eipä tälläkään oikean rata-ajon kanssa ole hirveästi tekemistä.Jostain muistelen lukeneeni, että Antonelli olisi ollut simulaatioissa jo Russellia nopeampi. Yritin googlettaa, että mistä uutisesta tuon luin mutta äkkiseltään en löytänyt. Mikäli tuo nyt pitää paikkansa, niin kyllä kai sekin jotain kertoo.
Jann Mardenborough on eri mieltä. Tuli vaan mieleen, kun juuri eilen katsoin tuon Gran Turismo leffan.mutta eipä tälläkään oikean rata-ajon kanssa ole hirveästi tekemistä.
Ei ehkä aiemmin, mutta nykyään alkaa olla aika lähellä. Kävin kymmenisen vuotta sitten kokeilemassa F3-autoa ja sitä varten treenasin rFactorilla ja modatulla ratilla (mm. tuplatehot force feedbackiin), ja sillä setupilla oli yllättävän lähellä varsinaisen kokemuksen kanssa. Auto tuntui heti omalta ja pystyi vetämään äärirajoille oikeastaan jo ensimmäisen kierroksen jälkeen. Ainoastaan vaihteiden kanssa oli vähän hässäkkää kun rattivaihteiden sijaan olikin vipu....mutta eipä tälläkään oikean rata-ajon kanssa ole hirveästi tekemistä.
Ehkä puitteiltaan ja tuntumaltaan juu, mutta se suurin ero tuleekin että tuosta puuttuu se aito vaaran tunne, ja riskejä pystyy ottamaan simussa ihan eri tavalla kuin oikeassa elämässä. Veikkaan että Valtterikin yrittäisi simussa ohituksia herkemmin...Ei ehkä aiemmin, mutta nykyään alkaa olla aika lähellä. Kävin kymmenisen vuotta sitten kokeilemassa F3-autoa ja sitä varten treenasin rFactorilla ja modatulla ratilla (mm. tuplatehot force feedbackiin), ja sillä setupilla oli yllättävän lähellä varsinaisen kokemuksen kanssa. Auto tuntui heti omalta ja pystyi vetämään äärirajoille oikeastaan jo ensimmäisen kierroksen jälkeen. Ainoastaan vaihteiden kanssa oli vähän hässäkkää kun rattivaihteiden sijaan olikin vipu.
Rata-autoilussa vaarantunne on vähän monimutkaisempi asia. Ei sitä tule ajateltua. Lähinnä sitä haluaa välttää onnettomuudet siksi, että pääsisi mahdollisimman nopeasti maaliin. Toki onnettomuuksien välttäminenkin kuuluu ihmisen perusvaistoihin, mutta kilpailutilanteessa se ei enää ole dominoiva ajatus. Poikkeuksiakin tietysti on, kuten Lauda, joka oppi tunnevapaan rationaalisen riskienhallinnan vasta Nürburgringin onnettomuuden myötä.Ehkä puitteiltaan ja tuntumaltaan juu, mutta se suurin ero tuleekin että tuosta puuttuu se aito vaaran tunne, ja riskejä pystyy ottamaan simussa ihan eri tavalla kuin oikeassa elämässä. Veikkaan että Valtterikin yrittäisi simussa ohituksia herkemmin...
Se oli Italialainen "seiska-päivää" tyyppinen lehti jossa kerrottiin Antonellin ajaneen Mersun testeissä nopeamman kierrosajan kuin Russel. Tuo testi ajettiin siis Silverstonessa joskus toukokuun lopussa.AS:n foorumilla ainakin joku tuota kertoili. Tosin taisi sanoa myös että nuo tiedot olisivat Italian suunnalta eli vähän suolaa voi tarvita.
Eipä tietenkään tiedetä, miten Mersun autot nykyisellään istuisi Bottaksen käteen, mutta ainakin katsoessa Russellin ja Hamiltonin välistä tulosta tuntuu siltä, että ei se helppoa olisi laittaa Russellille kampoihin. Vaikka toisaalta aika-ajoissa Bottas onkin usein ollut hyvä.Jann Mardenborough on eri mieltä. Tuli vaan mieleen, kun juuri eilen katsoin tuon Gran Turismo leffan.
Mutta ei kyllä Antonelli vaikuta miltään Verstappenin kaltaiselta superlahjakkuudelta. Paineet on Mersulla varmasti kovat saada autoon joku josta tulee kansainvälinen supertähti. Russellista ei taida siihen hommaan olla. Olisi mielenkiintoista nähdä Bottas ja Russell vääntämässä nyky Mersulla.