F1 Yleiskeskustelu

Mikä taho tuota Antonellia väkisin yrittää F1 tuoda kun F2 tulokset ei anna mitään osviittaa että olis asiaa F1 puolelle vielä yhteen kahteen kauteen ainakaan?

Eikä varmaan nuorelle kuljettajallekaan tee hyvää tämmöinen etukäteishype ja valtavat paineet ja odotukset
 
Mikä taho tuota Antonellia väkisin yrittää F1 tuoda kun F2 tulokset ei anna mitään osviittaa että olis asiaa F1 puolelle vielä yhteen kahteen kauteen ainakaan?


Joskus kyselin samaa ja vastaus taisi olla että Antonellin managerit luo keinotekoisesti hypeä. Helppohan tuota F1-mediaa varmaan on hyväksikäyttää, riittää kun saa yhden F1 - "toimittajan" kirjoittamaan nettiin jotain huuhaata niin sen jälkeen MTV, IS, IL ja miljoona muuta paskamediaa toistaa sen sellaisenaan.
 
Jostain muistelen lukeneeni, että Antonelli olisi ollut simulaatioissa jo Russellia nopeampi. Yritin googlettaa, että mistä uutisesta tuon luin mutta äkkiseltään en löytänyt. Mikäli tuo nyt pitää paikkansa, niin kyllä kai sekin jotain kertoo.

Muistelen myös Toton myöntäneen jossain että hypetys ei ole hyväksi Antonellille. Luulenpa että asiaa lähellä olevat tietää Antonellin kyvyistä enemmän kuin me ja luulisi heillä olevan tiedossa jotain sellaista näyttöä josta suurempi yleisö ei tiedä. Tuskinpa tallipäälliköt kuitenkaan sillä tasolla ovat että pelkän hypetyksen takia jonkun nostaisi kuskiksi. Talentti ja raha kai siellä yleensä painaa.

Saa nähdä. Itse toivotan Antonellin ihan tyytyväisenä Williamsille ensi vuodeksi mikäli se tarkoittaa sitä, että Bottas saa vuoden johtotähden ratissa. Pitää katsoa, että löydänkö jutuilleni lähdettä kun pääsen koneen ääreen. Sitä ennen ottakaa suolan kanssa
 
Jostain muistelen lukeneeni, että Antonelli olisi ollut simulaatioissa jo Russellia nopeampi. Yritin googlettaa, että mistä uutisesta tuon luin mutta äkkiseltään en löytänyt. Mikäli tuo nyt pitää paikkansa, niin kyllä kai sekin jotain kertoo.
Eu kyllä kerro juuri mitään. "Kuka tahansa" nojatuolikuski voi kehittyä ajopeleissä hyvälle tasolle, ja lahjakkaat sitten varsinaisissa simulaatioissa, mutta eipä tälläkään oikean rata-ajon kanssa ole hirveästi tekemistä.
 
AS:n foorumilla ainakin joku tuota kertoili. Tosin taisi sanoa myös että nuo tiedot olisivat Italian suunnalta eli vähän suolaa voi tarvita.
 
mutta eipä tälläkään oikean rata-ajon kanssa ole hirveästi tekemistä.
Jann Mardenborough on eri mieltä. :) Tuli vaan mieleen, kun juuri eilen katsoin tuon Gran Turismo leffan.
Mutta ei kyllä Antonelli vaikuta miltään Verstappenin kaltaiselta superlahjakkuudelta. Paineet on Mersulla varmasti kovat saada autoon joku josta tulee kansainvälinen supertähti. Russellista ei taida siihen hommaan olla. Olisi mielenkiintoista nähdä Bottas ja Russell vääntämässä nyky Mersulla.
 
Eiköhän nuo scouttaajat katso muutakin kuin tuloksia wikipediasta. Eihän Verstappenillakaan ollut paljon muuta näyttöä kuin kolmossija F3-sarjasta mutta niin vaan se ilmiömäinen lahjakkuus sieltä bongattiin ja vietiin suoraan ykkösiin.
 
...mutta eipä tälläkään oikean rata-ajon kanssa ole hirveästi tekemistä.
Ei ehkä aiemmin, mutta nykyään alkaa olla aika lähellä. Kävin kymmenisen vuotta sitten kokeilemassa F3-autoa ja sitä varten treenasin rFactorilla ja modatulla ratilla (mm. tuplatehot force feedbackiin), ja sillä setupilla oli yllättävän lähellä varsinaisen kokemuksen kanssa. Auto tuntui heti omalta ja pystyi vetämään äärirajoille oikeastaan jo ensimmäisen kierroksen jälkeen. Ainoastaan vaihteiden kanssa oli vähän hässäkkää kun rattivaihteiden sijaan olikin vipu.
 
Ei ehkä aiemmin, mutta nykyään alkaa olla aika lähellä. Kävin kymmenisen vuotta sitten kokeilemassa F3-autoa ja sitä varten treenasin rFactorilla ja modatulla ratilla (mm. tuplatehot force feedbackiin), ja sillä setupilla oli yllättävän lähellä varsinaisen kokemuksen kanssa. Auto tuntui heti omalta ja pystyi vetämään äärirajoille oikeastaan jo ensimmäisen kierroksen jälkeen. Ainoastaan vaihteiden kanssa oli vähän hässäkkää kun rattivaihteiden sijaan olikin vipu.
Ehkä puitteiltaan ja tuntumaltaan juu, mutta se suurin ero tuleekin että tuosta puuttuu se aito vaaran tunne, ja riskejä pystyy ottamaan simussa ihan eri tavalla kuin oikeassa elämässä. Veikkaan että Valtterikin yrittäisi simussa ohituksia herkemmin...
 
Ehkä puitteiltaan ja tuntumaltaan juu, mutta se suurin ero tuleekin että tuosta puuttuu se aito vaaran tunne, ja riskejä pystyy ottamaan simussa ihan eri tavalla kuin oikeassa elämässä. Veikkaan että Valtterikin yrittäisi simussa ohituksia herkemmin...
Rata-autoilussa vaarantunne on vähän monimutkaisempi asia. Ei sitä tule ajateltua. Lähinnä sitä haluaa välttää onnettomuudet siksi, että pääsisi mahdollisimman nopeasti maaliin. Toki onnettomuuksien välttäminenkin kuuluu ihmisen perusvaistoihin, mutta kilpailutilanteessa se ei enää ole dominoiva ajatus. Poikkeuksiakin tietysti on, kuten Lauda, joka oppi tunnevapaan rationaalisen riskienhallinnan vasta Nürburgringin onnettomuuden myötä.

Mutta joo, tuo simulaattorien ja ratakokemuksen yhdistyminen kyllä näkyy negatiivisessa mielessä nykyisessä skenessä. Nuoremmat kuskit näyttävät luulevan, että elämä on videopeliä. En tykkää tuosta kehityssuunnasta ollenkaan.
 
AS:n foorumilla ainakin joku tuota kertoili. Tosin taisi sanoa myös että nuo tiedot olisivat Italian suunnalta eli vähän suolaa voi tarvita.

Se oli Italialainen "seiska-päivää" tyyppinen lehti jossa kerrottiin Antonellin ajaneen Mersun testeissä nopeamman kierrosajan kuin Russel. Tuo testi ajettiin siis Silverstonessa joskus toukokuun lopussa.

Mitä tuohon Antonellin hypeen tulee niin kuten @Antw tuossa ylempänä mainitsi, että ei se kyllä nuorelle kuskille hyvästä ole(tai voi toki ollakin kuka tietää). Eikös sieltä Ferrarin suunnalta kommentoitu Taposen urasta, että nyt mennään ihan rauhassa eikä ole kiirettä. Taponen on pari kuukautta Antonellia nuorempi.
 
Jann Mardenborough on eri mieltä. :) Tuli vaan mieleen, kun juuri eilen katsoin tuon Gran Turismo leffan.
Mutta ei kyllä Antonelli vaikuta miltään Verstappenin kaltaiselta superlahjakkuudelta. Paineet on Mersulla varmasti kovat saada autoon joku josta tulee kansainvälinen supertähti. Russellista ei taida siihen hommaan olla. Olisi mielenkiintoista nähdä Bottas ja Russell vääntämässä nyky Mersulla.
Eipä tietenkään tiedetä, miten Mersun autot nykyisellään istuisi Bottaksen käteen, mutta ainakin katsoessa Russellin ja Hamiltonin välistä tulosta tuntuu siltä, että ei se helppoa olisi laittaa Russellille kampoihin. Vaikka toisaalta aika-ajoissa Bottas onkin usein ollut hyvä.

No mutta eiköhän tässä seuraavien viikkojen aikana jo jotain tiedetä. Ainakin Bottas itse sanoi toivovansa ja koittavansa saada asian maaliin hyvissä ajoin ennen kesätaukoa.
 

Tavallaan toivoisin Neweyn menevän Ferrarille. Voisi olla hyväkin asia, jos pitkästä aikaa voittaisivat mestaruudet. Aston Martinin touhu kuulostaa hieman siltä, että siellä ollaan isolla rahalla tekemässä Red Bull v2. Hondan moottorit tulossa, Neweytä houkutellaan talliin ja eiköhän myös Verstappenia. Jos kaikki nuo tapahtuvat niin taitaa kausi 2026 olla samaa meinikiä kuin 2023 mutta tallin nimi vain muuttui.
 
Tavallaan toivoisin Neweyn menevän Ferrarille. Voisi olla hyväkin asia, jos pitkästä aikaa voittaisivat mestaruudet. Aston Martinin touhu kuulostaa hieman siltä, että siellä ollaan isolla rahalla tekemässä Red Bull v2. Hondan moottorit tulossa, Neweytä houkutellaan talliin ja eiköhän myös Verstappenia. Jos kaikki nuo tapahtuvat niin taitaa kausi 2026 olla samaa meinikiä kuin 2023 mutta tallin nimi vain muuttui.
No ei se nyt sitä tarkoita että mestaruus heti tulis. Vanha kääpä kuitenkin
 
Eihän suomessa toimittajat oikeasti tiedä moottoriurheilusta hevon paskaa, pelkkiä pellejä koko porukka.
 
On vain kovin rajallista tuo, minkähän verran Kultakin tuntee vaikka jenkkien sarjoja vai vaikka aussien Supercarseja. Suomessa ei ole yhtään koko autourheilukentää tuntevaa toimittajaa.
 
On vain kovin rajallista tuo, minkähän verran Kultakin tuntee vaikka jenkkien sarjoja vai vaikka aussien Supercarseja. Suomessa ei ole yhtään koko autourheilukentää tuntevaa toimittajaa.
Kuka hullu kaikkea ehtis ees seuraan? Varsinkaan, ku turha tehä juttuja sarjoista, jota "99%" suomalaisista ei seuraa. Sie nyt vaa väkisin tahot pysyä tossa, että toimittajat ei mukamas osais aluettaan. Edelleenki, ku haukuit koko suomen median tän suhteen enkä siis puhu pelkästää iltiksestä, jolla nyt oli vaa perus klikkihuoraus otsikossa, joka tuskin myöskään toimittajan syytä on.
 
Antonellista sellainen kommentti että Verstappen ajoi ensin 3 kautta Toro Rossolla ja sen jälkeen 5 kautta RB:llä kunnes otteet oli top 3. Onko Mersulla/Totolla varaa tai kärsivällisyyttä siihen että Antonelli on tallissa mukana puoli vuosikymmentä kunnes nähdään se iso potentiaali?

Hauska yksityiskohta, Antonellin managerifirman Minardi managementin kovimmat kuskit on Latifi ja Pastor Maldonado :wtf:
 
Viimeksi muokattu:
Antonellista sellainen kommentti että Verstappen ajoi ensin 3 kautta Toro Rossolla ja sen jälkeen 5 kautta RB:llä kunnes otteet oli top 3. Onko Mersulla/Totolla varaa tai kärsivällisyyttä siihen että Antonelli on tallissa mukana puoli vuosikymmentä kunnes nähdään se iso potentiaali?

Hauska yksityiskohta, Antonellin managerifirman Minardi managementin kovimmat kuskit on Latifi ja Pastor Maldonado :wtf:
Eihän Verstappen ajanut kuin yhden kauden toro rossolla ja kesken toka kauden vaihtoi red bullille ollen viides mm pisteissä ja saaden eka voiton. :confused: :confused:
Autostahan tuo top3 on enemmän ollut kiinni kuin kuljettajasta.
 
Eihän Verstappen ajanut kuin yhden kauden toro rossolla ja kesken toka kauden vaihtoi red bullille ollen viides mm pisteissä ja saaden eka voiton. :confused: :confused:
Autostahan tuo top3 on enemmän ollut kiinni kuin kuljettajasta.
Eikä Verstappen lahjakkuudetaan huolimatta ollu pitkään kovin kypsä kaveri. Toilaili, kolaroi ja vitutti muita kuskeja pitkän aikaa. Kimiki tais perkelettä (ainaki pään sisällä) hänestä mainita. Jos jotain vertailua, nii muuan Rovanperä rallin puolella iha päinvastainen nuori herrasmies, jolla menestys ei näytä menevän päähän.
 
Eikä Verstappen lahjakkuudetaan huolimatta ollu pitkään kovin kypsä kaveri. Toilaili, kolaroi ja vitutti muita kuskeja pitkän aikaa. Kimiki tais perkelettä (ainaki pään sisällä) hänestä mainita. Jos jotain vertailua, nii muuan Rovanperä rallin puolella iha päinvastainen nuori herrasmies, jolla menestys ei näytä menevän päähän.
Näen asian täsmälleen samoin, mutta en vielä tiedä mitä olen mieltä tästä Rovanperän välivuodesta parin mestaruuden jälkeen. Hattu oli jo päästä, mutta laitanko sen naulakkoon vai takaisin päähän?
 
Eihän Verstappen ajanut kuin yhden kauden toro rossolla ja kesken toka kauden vaihtoi red bullille ollen viides mm pisteissä ja saaden eka voiton. :confused: :confused:
Autostahan tuo top3 on enemmän ollut kiinni kuin kuljettajasta.
Totta, ajoi vain yhden täyden kauden Toro rossolla. Pointti oli se että hänelläkin otti pitkän ajan päästäkseen tasolle joka vaaditaan top 3 talliin. Autosta kyllä mutta se tallikaveri pitää lyödä päivästä 1 lähtien.
 
Miten se vanhuus siihen vaikuttaa jos pää pelaa ?

No tuskin pelaa entiseen malliin

Melkoinen yleistys. Kyl meillä on iha moottoriurheilusta perilläki olevia toimittajia. mm. erityismainintana Turun Sanomien Heikki Kulta, joka tosin taitaa olla jo parhaat aikansa f1-toimittajana nähnyt, ku kaikki me vanhennumme.

En kyllä ymmärrä mistä Heikki maineensa saanut. Eihän se ymmärrä lajista tuon taivaallista
 
Toto tainnut saada Maxilta puolen vuoden aikaikkunan lunastaa myyntipuheet Mersun kehityssuunnasta:


Ottaen huomioon myös Ola Kalleniuksen tuoreet julkiset flirttailut Maxin suuntaan:


En yhtään ihmettelisi jos Mersun kehityssuunta ja -tahti jatkuu samanlaisena kuin viime viikkoina ja kuukausina, etteikö Max voisi lähteä Mersulle jo 2025.

Vaikka Red Bull jäisi tyhjäksi, niin ei siinä tallissa kukaan uhkaisi Maxin mestsruusjahtia Mersulla. Perez on yksinkertaisesti surkea ja kun joku muu tulisi ajamaan Maxin vanhaa autoa, niin ei se saisi sitä toimimaan tarpeeksi hyvin tarpeeksi nopeasti.

Mielenkiintoinen loppuvuosi tiedossa kuskimarkkinoiden osalta vielä.
 
Mielenkiintoinen loppuvuosi tiedossa kuskimarkkinoiden osalta vielä.
Joo, silly season ollut käynnissä jo jonkin aikaa. Mahtaako tästä enää kierrokset nousta vaikka kesätaukoon on vielä aikaa?

Jos Max tekisi lähtöä Red Bullilta, niin oikeastaan kaksi vaihtoehtoa on tarjolla, Mersu ja Ferrari.
Ferrari siksi, että vanhan perimätiedon mukaan jokaisen kuskin haaveena/tavoitteena on ajaa Ferrarilla.
No, se ei taida vielä olla vaihtoehto, joten Mersu on se toinen vaihtoehto, luultavasti muut olisi isompikin downgrade nykyisestä.
Sitten taas, jos muutakin osaavaa porukkaa menee samaan suuntaan, niin jokin muukin voisi olla vaihtoehto, mutta silti vähän lottoa.
 
Olisi kyllä aikamoinen pommi redbullille kun ekana kehitetty maxille ns. vaikeasti ajettava tykki ja sitten pitäisi pärjätä keskitason kuljettajilla. :dead:
Näimpä. Toki Red Bull vaikuttaa suuntaavansa valtaosan kehitysresursseista jo vuoden 2026 autoon - joka osittain selittää myös muiden tallien ”yllättävänkin ripeää” kiinniottoa performanssin osalta.

Jos Mersu on edes etäisesti ”hyvä auto” kaudelle 2025 niin Max siirtynee sinne. Hyvää aikaa opetella tallin tavat ja voi myös sillä kalustolla kisata mestaruudesta jo 2025.

Aika hurjia huhuja Mersun uudesta moottoristakin kuulunut - ja varmaan osittain luovutettukin nykykehityksen suhteen kun nähdään, että mitään järkevää ei ole enää saavutettavissa.

Hamilton varmaan nähnyt tämän saman jo pitkän aikaa. Hamiltonin toki piti tehdä liikkeensä jos halusi vielä aktiiviurallaan ajaa mestaruudesta (ja päästä pukemaan punaiset haalarit).
 
Valtteri vaan paikkaamaan kokeneena kuskina RBulille. Tosin taitaisi nuo sopimusmuutokset tulla kuitenkin niin loppukaudesta että Valtsun on ollut jo pakko sitä ennen jotain löytää/tehdä sopimus.
 
Karhumiehen peppua sovitellaan Haasin jakkaralle:

19-vuotias brittilupaus Oliver ”Ollie” Bearman ajaa ensi kaudella formula ykkösiä Haas-tallin kisakuljettajana, moottoriurheilusivusto Racing News 365 kertoo.

RN365:n mukaan Haas ilmoittaa Bearmanin sopimuksesta Britannian GP:n yhteydessä Silverstonessa heinäkuun ensimmäisenä viikonloppuna.
 
Kyllä. Taas tulossa kausi, kun F2-mestari jää ilman tallipaikkaa? Bearmanin edellä 16 kuljettajaa pisteissä, Antonellin edellä 8. Varmaan turhauttaa niitä, joilla saattaa olla tuplasti Fykkösiin vaadittava superlisenssipistesaldo, mutta silti joutuvat etsimään uran jatkoa Japanista, Amerikoista tai GT-luokista.
 
Kyllä. Taas tulossa kausi, kun F2-mestari jää ilman tallipaikkaa? Bearmanin edellä 16 kuljettajaa pisteissä, Antonellin edellä 8. Varmaan turhauttaa niitä, joilla saattaa olla tuplasti Fykkösiin vaadittava superlisenssipistesaldo, mutta silti joutuvat etsimään uran jatkoa Japanista, Amerikoista tai GT-luokista.
Joka vuosi ei mahdu uutta tulokasta F1 sarjaan muutenkaan - ja toisaalta aika selkeä keissi Bearmanin osalta kun:

a) ferrariakatemian kuski
b) hyvät näytöt (ja ei mitään junnuluokkien sekoilua / ragettamista)
c) haas ajaa fiatin moottoreilla
 
Joka vuosi ei mahdu uutta tulokasta F1 sarjaan muutenkaan - ja toisaalta aika selkeä keissi Bearmanin osalta kun:

a) ferrariakatemian kuski
b) hyvät näytöt (ja ei mitään junnuluokkien sekoilua / ragettamista)
c) haas ajaa fiatin moottoreilla
Hyvät näytöt? Formula 4 mestari ADAC ja Italian sarjoista. Kyllä se on pinkka jolla tämä(kin) kaveri nousee.

FIA:n pitäisi laittaa yksi talli jossa 2 viimeisintä F2 mestaria ajaa.
 
Hyvät näytöt? Formula 4 mestari ADAC ja Italian sarjoista. Kyllä se on pinkka jolla tämä(kin) kaveri nousee.

FIA:n pitäisi laittaa yksi talli jossa 2 viimeisintä F2 mestaria ajaa.
Hyvä näyttö F1 kisasta, sitä ei oikein monelta muulta löydy
 

Statistiikka

Viestiketjuista
287 388
Viestejä
4 929 090
Jäsenet
79 355
Uusin jäsen
Erkki69

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom