Lewis Hamilton sähköformuloihin? Supertähden viime aikojen puheet kielivät "loogisesta siirrosta" | SuomiF1
Hämis 2020 jälkee eformulaan? olisi kyllä iso buusti lajille.
Hämis 2020 jälkee eformulaan? olisi kyllä iso buusti lajille.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Jaa sähä sen tiedät ? Mies on nykyää täys vegehippi ja voi pahoin pakokaasustaNo ei todellakaan ole HAM menossa koskaan eformuloihin. Ihan naurettava ajatuskin.
Jaa sähä sen tiedät ? Mies on nykyää täys vegehippi ja voi pahoin pakokaasusta
Voihan Ham päätyä eformuloihin, kunhan on tarpeeksi kuitissa numeroita. Oishan Hami mieletön vetonaula lajille.
Mutta tosiaan ensin hoidetaan F1:stä kaikki irti mitä on otettavissa.
Jaa sähä sen tiedät ? Mies on nykyää täys vegehippi ja voi pahoin pakokaasusta
Laitetaan ajamaan BMW:n 80-luvun aika-ajomoottorilla niin paskoo housuun. Jostakin syystä Gerhard Gerger:n arvostus on tuosta syystä normaalia korkeammalla, moottori oli vielä aika ylävireinen. Oli myös paikotellen Sennaa nopeampi McLarenilla. Se legendaarinen keskustelu Marc Surer:n ja Paul Rosche:n välillä, "paljonko siinä oli voimaa, kun sutii vielä nelosella?, ei voi tietää, kun testipenkin lukemat loppui 1300hv jälkeen, mutta on siinä enemmän." Vaihteisto oli myös H-kaaviolla.On se Hamilton vaan kova
Laitetaan ajamaan BMW:n 80-luvun aika-ajomoottorilla niin paskoo housuun. Jostakin syystä Gerhard Gerger:n arvostus on tuosta syystä normaalia korkeammalla, moottori oli vielä aika ylävireinen. Oli myös paikotellen Sennaa nopeampi McLarenilla. Se legendaarinen keskustelu Marc Surer:n ja Paul Rosche:n välillä, "paljonko siinä oli voimaa, kun sutii vielä nelosella?, ei voi tietää, kun testipenkin lukemat loppui 1300hv jälkeen, mutta on siinä enemmän."
Ei ole enää niin kova kuski, kun taidot loppuu kesken ja pelottaa liikaa.
Ei ole enää niin kova kuski, kun taidot loppuu kesken ja pelottaa liikaa.
Hamilton kokeili joskus Sennan McLarenia ja piti sitä jo aika hankalana ajaa, mutta ei se ole lähelläkään sitä 80-luvun BMW Megatron viritelmää, kun yhdellä turbolla puskettiin kaikki irti! Nykyisin ei ole sitä viivettä ja erittäin rajua repäsyä, kun sähköllä kuitataan viive, ennen piti oikeasti ajaa ja vaihtaa vaihteita, mutta pitää myös kierrokset samalla riittävän korkealla H-kaavion kanssa.Ei edelleenkää liity mihinkään tässä topikissa. Ei ne 80-luvun kuskitkaan händläis noita säätöjä, mitä yhden kierroksen aikana tehdään. Aika-ajoissa kuite otetaan kaikki irti, vääntöä riittää. Kisassa sit kaikille kuskeille enemmän ja vähemmän kruisailua.
edit: ja ettei jää epäselväksi; nykykuskeista jokainen varmasti tykkäis ajaa vanhalla autolla kovaa, kukaan ei paskois alleen.
Laitetaan jokainen nykykuski, mukaanlukien ihmepoika Bottas, ajamaan kierroksia tuollaisella. Ajat ylös, taululle ja lopussa vielä verrataan kenellä on eniten ruskeaa kultaa vaipoissa.
Kovemmassa kunnossa nuo nykyajan kuskit ovat kuin 80-luvulla. Lihasvoimassa voi nuorimmat jäädä jälkeen mutta senkin saisi nopeasti tarvittavalle tasolle. Pienen totuttelun jälkeen kierrosajat olisivat varmasti vähintään yhtä hyviä kuin entisaikojen kuskeilla.
Kunto riittää todennäköisesti, mutta ainakin se parin sekunnin ennakointi kaasun kanssa ja lopuksi kaikki tulee kerralla sillä kapealla tehoalueella mallia on/off. V6:t oli varmasti helpompia ajaa kahden turbon ansiosta. Saattaisi katuradalla hieman tekemistä olla jo rohkeuden kanssa, kun ei se turvallisuuskaan ihan nykytasoa ole. Tappi valittaa välillä jo nykyisestä autosta, että kaasu lagaa, joka normaalisti toimiessa tuskin on edes mahdollista.Kovemmassa kunnossa nuo nykyajan kuskit ovat kuin 80-luvulla. Lihasvoimassa voi nuorimmat jäädä jälkeen mutta senkin saisi nopeasti tarvittavalle tasolle. Pienen totuttelun jälkeen kierrosajat olisivat varmasti vähintään yhtä hyviä kuin entisaikojen kuskeilla.
Kyllä se on varmaa, että kunto riittää. Raaka voima... En tiedä. Harjoittelematta tuskin.Kunto riittää todennäköisesti, mutta ainakin se parin sekunnin ennakointi kaasun kanssa ja lopuksi kaikki tulee kerralla sillä kapealla tehoalueella mallia on/off. V6:t oli varmasti helpompia ajaa kahden turbon ansiosta. Saattaisi katuradalla hieman tekemistä olla jo rohkeuden kanssa, kun ei se turvallisuuskaan ihan nykytasoa ole. Tappi valittaa välillä jo nykyisestä autosta, että kaasu lagaa, joka normaalisti toimiessa tuskin on edes mahdollista.
Kuntoa on monenlaista, itse tarkoitin fyysisempää ajamista, vaikka G-voimissa ei samoihin päästä, juurikin sitä mainitsemaasi "käsien loppumista". Rohkeus oli myös mallia kaiteesta kausi ohi tai henki pois, siis pahimmillaan. Eihän niitä autoja ja moottoreitakaan ole tarpeeksi jäljellä, toki eräällä aussilla on Benetton BMW leikkikaluna. Ottaisivat edes joskus kisan samanlaisilla henkilöautoilla, ennen ajoivat ainakin yhden kisan Civiceillä, Senna voitti. Mielipiteitähän nämä vain on ja jokaisella on omansa.Kyllä se on varmaa, että kunto riittää. Raaka voima... En tiedä. Harjoittelematta tuskin.
Luulenpa, että kuvitteellisessa tilanteessa 70-luvun James Huntilla karkaisi nykyvehkeillä taju Spassa ensimmäisellä nopealla, mikäli nykyisiin paaluaikoihin saisi piiskattua ajokin. Sama pätee kääntäen toiseen suuntaan, taju tallella, mutta ranne ei jaksa --> seinään. Näin kärjistäen.
Formulat ovat vaatineet eri aikakausilla erilaisia ominaisuuksia ja taitoja. Näitä kuskit ovat harjoittaneet. Kukaan ei tiedä, olisiko Hamilton tuonut vanhaa turboa nopeammin, jos olisi niillä ikänsä harjoitellut ja muutkin harjoitukset tähtäisi niillä pärjäämiseen. Samoin ei voida tietää olisiko parhaat leskentekijäaikakauden kuskit nuolleet aika-ajokierroksen täydellisesti, Hamiltonin parhaitakin nopeammin, nykykalustolla, mikäli niillä olisivat aina menneet ja nykystandardin mukaan harjoitelleet. Ei koskaan tiedetä, koska se nyt vaan olisi kuskilta typerää harjoittaa ominaisuutensa sellaisiksi, että olisi hyvä täysin eri aikakauden formuloilla, kuin millä elantonsa tienaa ja mestaruutensa ajaa.
Btw, ei noilta se rohkeuskaan ole mihinkään kadonnut. Sitä vaan nykyään kutsutaan sekopäisyydeksi, eikä se ole enää hyväksyttyä, joten se pidetään piilossa, tai penaltia tulee.
Äläs nyt sentään... oli pakko ottaa wanha kakkosimuri komerosta näytille. Hyvin toimii.Noiden jälkeen edelliset autot muuttuvat kertaheitolla vanhoiksi. Tuleva sukupolvi nauraa Häkkisen autolle kuin me nauramme 70-luvun pölynimureille.
Ei jäänyt.Jäikö maaefekti nyt sittenkin pois?
Ei, videossa ei vaan erikseen mainita että suhteessa suurempi osuus downforcesta tulee pohjasta ja diffuusorista.Jäikö maaefekti nyt sittenkin pois? Harmi, se olisi ollut mielenkiintoinen uudistus.
Ei sentään palattu käyttämään laahaavia reunoja, nuo näyttää kiinteiltä.Jees kiitos, katselinkin kyllä, että näytti olevan sen näköiset nuo pohjan sivut, että maaefekti olisi mukana, mutta kun sitä ei erikseen mainostettu (vaikka aiemmin siitä oli kova pöhinä), niin pelkäsin jo pahinta. Ymmärtäähän sen toisaalta, ettei tuollaiseen yleiseen mainosvideoon ole järkevää alkaa maaefektiä terminä tunkemaan, kun ei sitä suuri yleisö välttämättä ymmärrä.
Tuollaisella pohjalla ei hypitä kanttareiden päältä.
Ei se mitenkää ole mahdoton. Mercedes on lähdössä huhujen mukaan formuloista 2021 (tilalle tulee mcLaren), joten voi ne panostaa sähköautojen markkinointi syistä eformuloihin.No ei todellakaan ole HAM menossa koskaan eformuloihin. Ihan naurettava ajatuskin.
Ei se mitenkää ole mahdoton. Mercedes on lähdössä huhujujen mukaan formuloista 2021 (tilalle tulee mcLaren), joten voi ne panostaa sähköautojen markkinointi syistä eformuloihin.
Eläkeharrastus on aina erilainen vaikka olisi raketilla lennelly.
Linkkiä tähän huhuun?Ei se mitenkää ole mahdoton. Mercedes on lähdössä huhujen mukaan formuloista 2021 (tilalle tulee mcLaren), joten voi ne panostaa sähköautojen markkinointi syistä eformuloihin.
Eläkeharrastus on aina erilainen vaikka olisi raketilla lennelly.
Vaikea kyllä sanoa minkälainen pakka 2121 formuloissa on. Ehkäpä turha spekuloida sinne asti.