F1 Yleiskeskustelu

Tuossa kauden alkupuolella esitin muistaakseni skenaarion että kauden lopulla Hamiltonilla saattaa olla kappalemääräisesti enemmän tai yhtä paljon mestaruuksia kuin Bottaksella on osakilpailuvoittoja.
No nythän tiedämme että näin ei tapahtunut. Nöyrimmästi tunnustan olleeni ennustuksessani väärässä. Bottaksellahan on nyt kunnioitettavat 7 F1-osakilpailuvoittoa ja Hamiltonilla vain 6 mestaruutta. Ts. Bottas on siis kuitenkin melko kova luu. :)
Bottaksen ja hänen faniensa kannalta toki tätä gloriaa, Hamiltonin mestaruuden ohella, ehkä himmentää hieman se fakta, että Hamiltonilla taitaa olla tällä hetkellä 83 osakilpailuvoittoa plakkarissaan.
Lukemahan siis on n. 76 kpl enemmän kuin Bottaksella. Ts. Hamiltonin osakilpailuvoittojen määrä on reilusti yli kymmenkertainen Bottakseen verrattuna ja maailmanmestaruuksien määrä ilmeisesti ääretönkertainen, kun nollallahan on tunnetusti hieman vaikeata jakaa aritmeettisissa laskutoimituksissa.
Mutta ensi vuonna on uusi vuosi ja uusi vuosikymmen, joten sitten on varmaan myös uusi kausi ja uudet kujeet, jos saamme elää.

Bottas taisi aloittaa Williamsilla (kisakuljettajaksi 2013), ja Hämis mäkillä (2007). Ja Hämis pääsi suoraan ajamaan autolla, jolla pystyi taistelemaan maailmanmestaruudesta. Noissa ajetuissa kisavuosien määrässäkin sen verran eroa, ettei noita saavutuksia voi mitenkään järkevästi verrata ennen kuin molemmat ovat lopettaneet ajamisen (edit. kausikohtaisia voi tietty verrata). Hyvin on Bottas pärjännyt, kun tallikaverina kuitenkin yksi parhaista (jollei paras) tällä hetkellä ajavista kuljettajista.
 
Kyllähän bottas hyvin ajoi, jossitella voi aina mutta ilman niitä muutamaa notkahdusta bottas olisi oikeasti kisannu mm tittelistä. Vähän vielä kun pystyy pitämään pakkaa kasassa paremmim kisassa niin hämis saa tehdä kaikkensa voittaakseen, onhan bottaksella ollu isot paineet hypätä ehkä kovimman kuskin vierelle kilapailemaan. Rosbergin pää kesti 3 kautta kunnes lopetti, Bottaksella ei ainakaa vielä merkkejä ollut luovuttamisesta.
 
Bottakselta huikea tasonnosto viime kaudesta. Ensi vuonna Hamilton pysyy takana alusta loppuun ja Bottas on maailmanmestari.
 
Bottakselta huikea tasonnosto viime kaudesta. Ensi vuonna Hamilton pysyy takana alusta loppuun ja Bottas on maailmanmestari.
Oonkohan mä ainoa jonka mielestä Bottaan ajaminen on näyttänyt aika samalta kuin ennenkin? Tulokset on vain realisoituneet vähän paremmalla osumatarkkuudella.

Austinin kaksi ohitusta tallikaverista kyllä oli huimasti ylikellotettua Valtteria, mutta muilta osin ajaminen on ollut sitä samaa 8 1/2 mihin ollaan totuttu. Ilman Bakun vikaa kierrosta viime kausi olisi voinut olla ihan päinvastoin. Kuta tietää jopa mestaruuteen voinut venyä kun olisi ollut momentum päällä.
 
Oonkohan mä ainoa jonka mielestä Bottaan ajaminen on näyttänyt aika samalta kuin ennenkin? Tulokset on vain realisoituneet vähän paremmalla osumatarkkuudella.

Austinin kaksi ohitusta tallikaverista kyllä oli huimasti ylikellotettua Valtteria, mutta muilta osin ajaminen on ollut sitä samaa 8 1/2 mihin ollaan totuttu. Ilman Bakun vikaa kierrosta viime kausi olisi voinut olla ihan päinvastoin. Kuta tietää jopa mestaruuteen voinut venyä kun olisi ollut momentum päällä.
Mun mielestä viime kausi ja etenkin Bakussa koettu epäonni oli Valelle sellainen tarpeellinen kokemus. Jotenkin siitä välitty edellisillä kausilla sellainen 'jee mä ajan parhaassa tallissa ja salettiin ajan voitoista"-fiilis, eli ylipäätään oli täpinöissään kun sai Williamsin jälkeen tulla huipputalliin kuskiksi.

Kun sitten heräsi siihen että kaikki ei välttämättä mene kuin strömssössä ja eLwiksen päihittäminen vaatii täydellistä suorittamista (ja sai nollata talvella tilanteen), niin tällä kaudella nähtiin Vale joka pystyy vastaamaan tallikaverinsa vauhtiin ja olemaan jopa nopeampi, joskaan ei niin usein kuin näin suomalaisten kannattajana toivoisi. Vielä kun onnistuu siinä läpi kauden, niin hyvä tulee.

Vielä jos edelliseen kauteen menee, niin en kyllä oikeasti tajua miten Bottaksella meni niin pahasti pannu jumiin Bakun jälkeen. Häkältä paukku koneet muutamaan otteeseen vikoilla kiekoilla ja ryssi varman Monzan voiton vuonna -99 täydelliseen amatöörimokaan vaihtamalla liian pienelle vaihteelle shikaaniin tullessa. Räikkösellä hajosi auto McLaren-uran aikana useammin kuin laki sallii, ja varmaan 2005 lukuisat tekniset ongelmat (joista tuli lähtöruutu rangaistuksia) sekä nurburgringillä tapahtunut ripustuksen repeäminen vähän hiertää Kimillä takaraivossa, koska kuski+auto oli kyllä koko kauden ylivoimaisesti nopein yhdistelmä. Pointti siis se, että Häkällä ja Kimillä oli vastoinkäymisiä ihan jonkun verran, mutta aina ne sai itsensä toimintakuntoon seuraavaan kilpailuun.

Toivottavasti Valekin jatkossa, vaikka mersusta hajoaisi kone vikalla kiekalla ja tallikaveri saisi ilmaiset +25 pistettä Valeen nähden.
 
Mun mielestä viime kausi ja etenkin Bakussa koettu epäonni oli Valelle sellainen tarpeellinen kokemus. Jotenkin siitä välitty edellisillä kausilla sellainen 'jee mä ajan parhaassa tallissa ja salettiin ajan voitoista"-fiilis, eli ylipäätään oli täpinöissään kun sai Williamsin jälkeen tulla huipputalliin kuskiksi.

Kun sitten heräsi siihen että kaikki ei välttämättä mene kuin strömssössä ja eLwiksen päihittäminen vaatii täydellistä suorittamista (ja sai nollata talvella tilanteen), niin tällä kaudella nähtiin Vale joka pystyy vastaamaan tallikaverinsa vauhtiin ja olemaan jopa nopeampi, joskaan ei niin usein kuin näin suomalaisten kannattajana toivoisi. Vielä kun onnistuu siinä läpi kauden, niin hyvä tulee.

Vielä jos edelliseen kauteen menee, niin en kyllä oikeasti tajua miten Bottaksella meni niin pahasti pannu jumiin Bakun jälkeen. Häkältä paukku koneet muutamaan otteeseen vikoilla kiekoilla ja ryssi varman Monzan voiton vuonna -99 täydelliseen amatöörimokaan vaihtamalla liian pienelle vaihteelle shikaaniin tullessa. Räikkösellä hajosi auto McLaren-uran aikana useammin kuin laki sallii, ja varmaan 2005 lukuisat tekniset ongelmat (joista tuli lähtöruutu rangaistuksia) sekä nurburgringillä tapahtunut ripustuksen repeäminen vähän hiertää Kimillä takaraivossa, koska kuski+auto oli kyllä koko kauden ylivoimaisesti nopein yhdistelmä. Pointti siis se, että Häkällä ja Kimillä oli vastoinkäymisiä ihan jonkun verran, mutta aina ne sai itsensä toimintakuntoon seuraavaan kilpailuun.

Toivottavasti Valekin jatkossa, vaikka mersusta hajoaisi kone vikalla kiekalla ja tallikaveri saisi ilmaiset +25 pistettä Valeen nähden.
Olen kokenut nuo hetket samoin. Kimin kohdalla kyllä on näkynyt pientä dippaamista "motivaatiossa" (kuten lehdistö asian kokee) aina kun erinomainen suoritus on jäänyt itsestä riippumattomista syistä realisoitumatra. Muistelen parina kautena erityisesti leikanneen kiinni Spa:n keskeytysten myötä. Ehkä sen radan merkityksellisyys oikeasti merkkaa Kimille jotain, toisin kuin melkein mikä tahansa muu rata. Liekö se syynä myös tämän kauden paskaa post-spa -vireeseen? Spassa meinaan kulki vielä ensimmäiseen kisan mutkaan asti hienosti.
 
Vielä jos edelliseen kauteen menee, niin en kyllä oikeasti tajua miten Bottaksella meni niin pahasti pannu jumiin Bakun jälkeen. Häkältä paukku koneet muutamaan otteeseen vikoilla kiekoilla ja ryssi varman Monzan voiton vuonna -99 täydelliseen amatöörimokaan vaihtamalla liian pienelle vaihteelle shikaaniin tullessa. Räikkösellä hajosi auto McLaren-uran aikana useammin kuin laki sallii, ja varmaan 2005 lukuisat tekniset ongelmat (joista tuli lähtöruutu rangaistuksia) sekä nurburgringillä tapahtunut ripustuksen repeäminen vähän hiertää Kimillä takaraivossa, koska kuski+auto oli kyllä koko kauden ylivoimaisesti nopein yhdistelmä. Pointti siis se, että Häkällä ja Kimillä oli vastoinkäymisiä ihan jonkun verran, mutta aina ne sai itsensä toimintakuntoon seuraavaan kilpailuun.

Häkä ja Kimi oli molemmat jos nyt ei suorastaan ykköskuskeja tallissaan niin todella hyvässä asemassa kuitenkin, he eivät olleet siellä roikkumassa yksivuotissoppareilla tuhatkertaisen maailmanmestarin ja sekä median että itse tallin kultapojun kanssa. Kyllä tuollainen vaikuttaa siihen pääkopan kestoon, kun sinua jo lähtökohtaisesti pidetään kakkoskuskina joka ei pärjää Parhaalle ja sitten iskee vielä huono säkä ettet vahingossakaan pääsisi näyttämään mitä osaat. Toivottavasti Bottas tuosta vielä sisuuntuu, mutta siinä pitäisi samalla päästä vielä yli tallin sisäisestä Hamilton First asetelmasta, mikä ei sekään ihan pikku juttu ole. Ja tuon asetelman olemassaolon kyllä näkee jo talliväen naamoja vertailemalla kun Bottas sattuukin voittamaan Elwiksen sijasta.

Toisaalta tekisi mieli toivoa oikein kunnon romahdusta mersulle niin Hamilton ei saisi kruisailla ihan ilmaisiin mestaruuksiin ylivoimaisella raudalla samalla kruunaten itsensä kaikkien aikojen parhaaksi, mutta se osuisi pahasti myös Valtterin nilkkaan.
 
Häkä ja Kimi oli molemmat jos nyt ei suorastaan ykköskuskeja tallissaan niin todella hyvässä asemassa kuitenkin, he eivät olleet siellä roikkumassa yksivuotissoppareilla tuhatkertaisen maailmanmestarin ja sekä median että itse tallin kultapojun kanssa. Kyllä tuollainen vaikuttaa siihen pääkopan kestoon, kun sinua jo lähtökohtaisesti pidetään kakkoskuskina joka ei pärjää Parhaalle ja sitten iskee vielä huono säkä ettet vahingossakaan pääsisi näyttämään mitä osaat. Toivottavasti Bottas tuosta vielä sisuuntuu, mutta siinä pitäisi samalla päästä vielä yli tallin sisäisestä Hamilton First asetelmasta, mikä ei sekään ihan pikku juttu ole. Ja tuon asetelman olemassaolon kyllä näkee jo talliväen naamoja vertailemalla kun Bottas sattuukin voittamaan Elwiksen sijasta.

Toisaalta tekisi mieli toivoa oikein kunnon romahdusta mersulle niin Hamilton ei saisi kruisailla ihan ilmaisiin mestaruuksiin ylivoimaisella raudalla samalla kruunaten itsensä kaikkien aikojen parhaaksi, mutta se osuisi pahasti myös Valtterin nilkkaan.

Eihän mersulla ole eikä ketään pidetä kakkoskuskina? Eiku...

Oikeassa olet, tuo pointti on varmasti vaikuttanut viime kauden "koomaan" ja talliväen ilmeet tosiaan kertoo aika paljon, jos Valtteri voittaa kun mestaruuspeli on vielä auki. Oliko se tällä kaudella Bakussa kun Vale voitti, niin kisan jälkeen Toton ja kumppaneiden ilmeistä olisi voinut päätellä että kumpikin auto keskeytti viimeisellä viidellä kierroksella? Sitten alkoikin kummasti Valtterilta renkaat kulua ja vauhti hidastua, kunnes sai Hamin "vanhan rungon" kun mestaruus oli jo käytännössä ratkennut. Kolme kisaa ollut tämä "vanha runko" käytössä, tuloksena 2 voittoa, 3. sija sekä yksi paalupaikka.

Sattumaa? #foliohattuilu

:speak:
 
Sitä voi miettiä kumpi on markkinoinnin kannalta parempi, ajattaa (tulevaisuudessa) 7-kertaista maailmanmestaria tallissa joka murskaa edelliset ennätykset, vai yksinkertaista... Täytyy toivoa massiivista epäonnea Hamiltonille alkukaudesta, tai sitä ettei Mersu enää dominoi.
 
Väsynyttä läppää. Omiin mokiin tuo mestaruuden tavoittelu Bottaksella kaatui. Virheet pois ja Hamilton on lyötävissä.
 
Voisiko Rellu olla poistumasa jo tämän kauden jälkeen:
Hurja huhu: Vetäytyykö F1-talli kuninkuusluokasta jo tämän kauden jälkeen? Tähtikuski putoaisi täysin tyhjän päälle
Vähän epäilyttää, luulisi, että kaikilla olisi sopimus vielä ensi kaudesta, 2021 lienee isompi veden jakaja.

Hurja huhu: Vetäytyykö F1-talli kuninkuusluokasta jo tämän kauden jälkeen? Tähtikuski putoaisi täysin tyhjän päälle
Jatkaako Renault F1-sarjassa kaudella 2020?
f1b4ab16e47f793262986dea7afd665a8438f99bfce2ba35525b3c5cccc06e80.jpg

Tallipäällikkö Cyril Abiteboul uskoo, että Renault jatkaa F1-sarjassa, kun uudet säännöt tulevat voimaan kaudella 2021. imago sport, EPA / AOP
F1-piireissä kerrotaan kiertävän hurjan huhun, jonka mukaan Renault saattaisi vetäytyä sarjasta jo tämän kauden jälkeen. F1 Insider -sivuston mukaan Kansainvälisen autourheiluliiton ja F1-sarjan kaupallisia oikeuksia hallinnoivan Liberty Median johtohahmot keskustelivat tästä mahdollisuudesta viime viikonloppuna USA:n GP:n varikolla.

Suurimpana syynä huhuille on se, että emoyhtiö Groupe Renault nimitti 11. lokakuuta uudeksi, väliaikaiseksi toimitusjohtajakseen Clotilde Delbos’n, jonka kiinnostus ja arvostus F1-projektia kohtaan on käytännössä olematon. Delbos tunnetaan tiukkaa linjaa vetävänä numerojohtajana. Hän toimii väliaikaisen toimitusjohtajan pestinsä lisäksi myös Renault’n talousjohtajana.

Aloitettuaan toimitusjohtajana Delbos totesi, että Renault’n täytyy tarkastella strategiaansa uusiksi. Yhtiön liiketoiminnan kaikkia osa-alueita, myös F1-tallin pyörittämistä, käydään tarkasti läpi.

Renault’n yllättävä vetäytyminen kuninkuusluokasta tarkoittaisi sitä, että tallin kuljettajat Daniel Ricciardo ja Esteban Ocon putoaisivat täysin tyhjän päälle. F1 Insiderin toimittaja, GP-kisoissa paikan päällä kiertävä Ralf Bach ehti jo kysyä Red Bullin neuvonantajalta Helmut Markolta, löytyisikö Ricciardolle, tallissa vuosina 2014–18 ajaneelle australialaiselle, paikka, mikäli Renault lähtisi. Vastaus oli lyhyt, ytimekäs ja tyly.

– Meidän kuljettajamme on sovittu. Ei ole tilaa.

Todellisuudessa Red Bullilla on, ainakin julkisuuteen kerrotun perusteella sopimus vain Max Verstappenin kanssa. Toki kesätauolla talliin nostettu Alexander Albon on antanut hyvät näytöt keräämällä seitsemässä Red Bullilla ajamassaan kilpailussa enemmän pisteitä kuin Verstappen.

Marko uskoo, että mikäli Renault lähtisi sarjasta, Enstonessa päämajaansa pitävälle F1-tallille löytyisi nopeasti uusi omistaja.

Renault’n F1-tallipäällikkö Cyril Abiteboul on luottavainen jatkoon kuninkuusluokassa. Abiteboulin mukaan Renault on sitoutunut pysymään F1-radoilla vuoden 2020 loppuun saakka ja toimittamaan moottoreita vuoden 2024 loppuun.

Projekti, joka ei johda mihinkään?
1b8024f0584d52a7d9dd61fedb2aedab35be28e838051fac2de043d35b43c3db.jpg

Groupe Renault’n väliaikaiseksi toimitusjohtajaksi nimitettyä Clotilde Delbos’ta ei pidetä järin suurena F1-fanina. EPA / AOP
Renault’n F1-talli on tuloksellisesti tukalassa tilanteessa. Kausi 2019 on neljäs sen vuonna 2016 alkaneessa kuusivuotissuunnitelmassa, jonka pitäisi huipentua siihen, että kun F1-säännöt menevät kaudelle 2021 uusiksi, talli on valmis taistelemaan taas osakilpailuvoitoista ja maailmanmestaruudesta.

Vuonna 2016, kuusivuotissuunnitelmansa ensimmäisellä kaudella, Renault oli valmistajien MM-sarjassa yhdeksäs (8 pistettä), kaudella 2017 kuudes (57) ja viime kaudella neljäs (122). Kun kaudesta 2019 on ajamatta kaksi osakilpailua, Renault on valmistajien MM-sarjassa viides kerättyään 83 pistettä. Edelle kiilannut McLaren on käytännössä tavoittamattomalla, 38 pisteen karkumatkalla.

Renault on pystynyt supistamaan eroaan valmistajien MM-sarjassa kolmanneksi sijoittuneeseen talliin merkittävästi viime vuosien aikana, mutta siitä huolimatta ero on tälläkin hetkellä 283 pistettä.

Oman F1-tallin kilpailukyvyn ja suoritustason lisäksi Renault’lla riittää mietittävää myös siinä, että se on jäämässä F1-sarjassa kokonaan ilman moottoriasiakkaita. Red Bull vaihtoi Renault’n voimayksiköt Hondaan viime kauden päätteeksi, ja McLaren palaa kaudella 2021 Mercedeksen moottoreihin.
 
Voisiko Rellu olla poistumasa jo tämän kauden jälkeen:
Hurja huhu: Vetäytyykö F1-talli kuninkuusluokasta jo tämän kauden jälkeen? Tähtikuski putoaisi täysin tyhjän päälle
Vähän epäilyttää, luulisi, että kaikilla olisi sopimus vielä ensi kaudesta, 2021 lienee isompi veden jakaja.

Hurja huhu: Vetäytyykö F1-talli kuninkuusluokasta jo tämän kauden jälkeen? Tähtikuski putoaisi täysin tyhjän päälle
Jatkaako Renault F1-sarjassa kaudella 2020?
f1b4ab16e47f793262986dea7afd665a8438f99bfce2ba35525b3c5cccc06e80.jpg

Tallipäällikkö Cyril Abiteboul uskoo, että Renault jatkaa F1-sarjassa, kun uudet säännöt tulevat voimaan kaudella 2021. imago sport, EPA / AOP
F1-piireissä kerrotaan kiertävän hurjan huhun, jonka mukaan Renault saattaisi vetäytyä sarjasta jo tämän kauden jälkeen. F1 Insider -sivuston mukaan Kansainvälisen autourheiluliiton ja F1-sarjan kaupallisia oikeuksia hallinnoivan Liberty Median johtohahmot keskustelivat tästä mahdollisuudesta viime viikonloppuna USA:n GP:n varikolla.

Suurimpana syynä huhuille on se, että emoyhtiö Groupe Renault nimitti 11. lokakuuta uudeksi, väliaikaiseksi toimitusjohtajakseen Clotilde Delbos’n, jonka kiinnostus ja arvostus F1-projektia kohtaan on käytännössä olematon. Delbos tunnetaan tiukkaa linjaa vetävänä numerojohtajana. Hän toimii väliaikaisen toimitusjohtajan pestinsä lisäksi myös Renault’n talousjohtajana.

Aloitettuaan toimitusjohtajana Delbos totesi, että Renault’n täytyy tarkastella strategiaansa uusiksi. Yhtiön liiketoiminnan kaikkia osa-alueita, myös F1-tallin pyörittämistä, käydään tarkasti läpi.

Renault’n yllättävä vetäytyminen kuninkuusluokasta tarkoittaisi sitä, että tallin kuljettajat Daniel Ricciardo ja Esteban Ocon putoaisivat täysin tyhjän päälle. F1 Insiderin toimittaja, GP-kisoissa paikan päällä kiertävä Ralf Bach ehti jo kysyä Red Bullin neuvonantajalta Helmut Markolta, löytyisikö Ricciardolle, tallissa vuosina 2014–18 ajaneelle australialaiselle, paikka, mikäli Renault lähtisi. Vastaus oli lyhyt, ytimekäs ja tyly.

– Meidän kuljettajamme on sovittu. Ei ole tilaa.

Todellisuudessa Red Bullilla on, ainakin julkisuuteen kerrotun perusteella sopimus vain Max Verstappenin kanssa. Toki kesätauolla talliin nostettu Alexander Albon on antanut hyvät näytöt keräämällä seitsemässä Red Bullilla ajamassaan kilpailussa enemmän pisteitä kuin Verstappen.

Marko uskoo, että mikäli Renault lähtisi sarjasta, Enstonessa päämajaansa pitävälle F1-tallille löytyisi nopeasti uusi omistaja.

Renault’n F1-tallipäällikkö Cyril Abiteboul on luottavainen jatkoon kuninkuusluokassa. Abiteboulin mukaan Renault on sitoutunut pysymään F1-radoilla vuoden 2020 loppuun saakka ja toimittamaan moottoreita vuoden 2024 loppuun.

Projekti, joka ei johda mihinkään?
1b8024f0584d52a7d9dd61fedb2aedab35be28e838051fac2de043d35b43c3db.jpg

Groupe Renault’n väliaikaiseksi toimitusjohtajaksi nimitettyä Clotilde Delbos’ta ei pidetä järin suurena F1-fanina. EPA / AOP
Renault’n F1-talli on tuloksellisesti tukalassa tilanteessa. Kausi 2019 on neljäs sen vuonna 2016 alkaneessa kuusivuotissuunnitelmassa, jonka pitäisi huipentua siihen, että kun F1-säännöt menevät kaudelle 2021 uusiksi, talli on valmis taistelemaan taas osakilpailuvoitoista ja maailmanmestaruudesta.

Vuonna 2016, kuusivuotissuunnitelmansa ensimmäisellä kaudella, Renault oli valmistajien MM-sarjassa yhdeksäs (8 pistettä), kaudella 2017 kuudes (57) ja viime kaudella neljäs (122). Kun kaudesta 2019 on ajamatta kaksi osakilpailua, Renault on valmistajien MM-sarjassa viides kerättyään 83 pistettä. Edelle kiilannut McLaren on käytännössä tavoittamattomalla, 38 pisteen karkumatkalla.

Renault on pystynyt supistamaan eroaan valmistajien MM-sarjassa kolmanneksi sijoittuneeseen talliin merkittävästi viime vuosien aikana, mutta siitä huolimatta ero on tälläkin hetkellä 283 pistettä.

Oman F1-tallin kilpailukyvyn ja suoritustason lisäksi Renault’lla riittää mietittävää myös siinä, että se on jäämässä F1-sarjassa kokonaan ilman moottoriasiakkaita. Red Bull vaihtoi Renault’n voimayksiköt Hondaan viime kauden päätteeksi, ja McLaren palaa kaudella 2021 Mercedeksen moottoreihin.
Honda lähti vielä lyhyemmällä varoitusajalla vaikka oli voittaja-auto suunniteltuna jo seuraavaa kautta varten. Joten mistäs näistä koskaan tietää..
 
Odotetusti Albon jatkaa ensi vuonna RB:llä ja Toro Rossolla jatkaa myös samat kuskit:

Red Bull vahvisti Max Verstappenin ensi kauden tallitoverin – myös Toro Rosso teki valintansa

Alexander Albon jatkaa Max Verstappenin tallitoverina Red Bullilla myös F1-kaudella 2020, talli tiedottaa.

Red Bull ylensi Albonin Toro Rossolta päätalliin ennen tämän kesän Belgian GP:tä, ja 23-vuotiaan thaimaalaisen suoritukset ovat vakuuttaneet.

– Alex on suoriutunut erittäin hyvin tehtyään Red Bull -debyyttinsä Belgiassa. Tulokset, seitsemän sijoitusta kärkikuusikossa, puhuvat puolestaan, tallipomo Christian Horner perusteli valintaa.

– Meillä on vielä paljon potentiaalia käyttämättä, ja odotamme Alexin ja Maxin yhteistyötä kaudella 2020.

Albon ehti ajaa Toro Rossolla 12 kilpailua ennen siirtymistä Pierre Gaslyn paikalle Red Bullille. Gasly siirtyi vastakkaiseen suuntaan.

– Olen todella onnekas, että saan tämän mahdollisuuden. Olen erittäin kiitollinen Red Bullille luottamuksesta, Albon kiitteli.

Red Bullin sisartalli Toro Rosso puolestaan ilmoitti odotetusti, että Gasly ja Daniil Kvjat jatkavat sen kuskeina myös ensi kaudella.

– Molemmat ovat ajaneet erittäin vahvasti tällä kaudella ja he ovat osoittaneet olevansa kilpailukykyisiä. He pystyvät hyödyntämään hyvin auton potentiaalin ja antavat arvokasta palautetta tallille, Toro Rosson tiimipomo Franz Tost perusteli.
 
Youtubea selaillessa tuli tällainen vastaan. Kauden 2016 Mersu-kuskien välinen mestaruuskamppailu alusta loppuun.
Nyt kun kattoi kisa kisalta niin olihan tuo Hamiltonin epäonni aika uskomatonta.. :D



Tuon videosarjan luojalta löytyy paljon muutakin hienosti tehtyä matskua:

 
Viimeksi muokattu:
Jaa Kubica lopettaa F1:ssä?

No ei lopeta, vaan jatkaa ensi kaudella Haasin simulaattorikuskina. :confused:

Robert Kubica vaihtaa tallia - usean tallin spekulaatioille stoppi | SuomiF1

Kubica palasi täksi kaudeksi F1-kisakuljettajaksi Williamsin riveissä kahdeksan vuoden poissaolon päätteeksi. Kubican F1-ura päättyi pitkäksi aikaa puolalaisen jouduttua vakavaan rallionnettomuuteen 2011.

Tämä kausi on ollut Kubicalle pettymys. Mies on ajanut Williamsin kauden ainoan pisteetn, mutta hän on ollut vauhdillisesti pahasti kanveesissa tallikaveriaan George Russellia vastaan.

Haasin kisakuljettajina jatkavat Romain Grosjean ja Kevin Magnussen.

Kubica on ollut läpi kauden tallispekulaatioiden keskipisteessä. Alkukaudesta hänen puhuttiin joutuvan lähtemään Williamsilta Nicolas Latifin tieltä, mutta puolalainen on saanut pitää paikkaansa perjantaiharjoituksia lukuun ottamatta. Sen jälkeen miestä vietiin spekulaatioissa Haasille ja jopa Racing Pointille.


Haas F1 Team@HaasFITeam

https://twitter.com/HaasFITeam/status/1199450922100891648

Proud to announce Robert Kubica as our simulator driver for next season, more information can be found in a press release which will be released shortly. #kubica2020 #f1 #formulaone #AbuDhabiGP



27

0.12 - 27. marrask. 2019
Twitter Ads -tiedot ja yksityisyys

21 ihmistä puhuu tästä

 
Olisivat tarkistaneet vähän tarkemmin tuon Twitter-tilin :lol: Ei ole täppää ja tilin nimi on ilman isoja kirjaimia haasfiteam :facepalm:

Lisäksi twiittejä tilillä tasan tuo yksi ainoa ja rekisteröitynytkin vasta tänä vuonna. Ei ilmeisesti kauhean tarkkaa taustatutkimusta tehdä tuolla uutisia kirjoitellessa.

EDIT: Heh, ei ole esimerkiksi Ilta-Sanomatkaan ollut enempää hereillä vaan saman homman ovat julkaisseet: F1-konkari Robert Kubica vaihtaa tallia – kilpailee todennäköisesti toisessa sarjassa
 
Lisäksi twiittejä tilillä tasan tuo yksi ainoa ja rekisteröitynytkin vasta tänä vuonna. Ei ilmeisesti kauhean tarkkaa taustatutkimusta tehdä tuolla uutisia kirjoitellessa.

EDIT: Heh, ei ole esimerkiksi Ilta-Sanomatkaan ollut enempää hereillä vaan saman homman ovat julkaisseet: F1-konkari Robert Kubica vaihtaa tallia – kilpailee todennäköisesti toisessa sarjassa

Jännää tämä nykyajan media. Random twitter-tili ei ole sen enempää kuin jos joku huutelisi lähipubissa että "näin on" ja sitä sitten uutisoitaisiin :tup:
 
Empulla on kai nykyään vain hevoset mielessä.

Sokkiero! "Formulatähden lähipiiristä vahvistetaan, että rakastavaiset ovat nyt eronneet riitaisissa merkeissä."

Emilia voisi parhaiten kostaa olemalla kisoissa Hamiltonin uutena (?) heilana vastaanottamassa Lewistä kun on taas dominoinut Bottasta vastaan :think:
 
Nyt viimeistään on varmaa että Hulkenbergin F1-ura tyssää ainakin toistaiseksi tähän kauteen, Latifi Williamsille:

Ensi kauden F1-kuljettajat selvillä! Miljonäärin pojalle viimeinen paikka, nimekäs kuski ulos sarjasta

Kanadalainen Nicholas Latifi ajaa ensi kaudella F1-sarjassa Williamsin ratissa. Williams vahvisti liikkeen torstaina aamupäivällä.

Latifi hyppää Williamsin toiseksi kisakuljettajaksi englantilaisen George Russellin rinnalle. Latifi on toiminut tällä kaudella Williamsin varakuljettajana. Hän perii puolalaisen Robert Kubican paikan.


24-vuotias Latifi tuo mukanaan ison rahallisen tahon, sillä hänen isänsä on upporikas miljonääri Michael Latifi. Latifi omistaa muun muassa Kanadan toiseksi suurimman ruokayrityksen Sofina Foods Inc:n.

Williamsin varmistus tiesi samalla sitä, että saksalaiskuljettaja Nico Hülkenberg lentää ulos F1-kisakuljettajien joukosta. Hülkenbergin nykyinen talli Renault korvasi hänet jo aiemmin Esteban Oconilla, joka siirtyy talliin Mercedeksen varakuljettajan paikalta.

Tuoreen uutisen myötä ensi kauden F1-kuljettajapaikat on nyt jaettu.

F1-kuljettajat kaudella 2020:
Mercedes Lewis Hamilton Valtteri Bottas
Ferrari Sebastian Vettel Charles Leclerc
Red Bull Max Verstappen Alexander Albon
McLaren Carlos Sainz jr. Lando Norris
Renault Daniel Ricciardo Esteban Ocon
Toro Rosso Daniil Kvjat Pierre Gasly
Racing Point Sergio Perez Lance Stroll
Alfa Romeo Kimi Räikkönen Antonio Giovinazzi
Haas Romain Grosjean Kevin Magnussen
Williams George Russell Nicholas Latifi

Hienoa otsikointia maikkarilta jälleen kerran..
"Miljönäärin pojalle.." on kätevämpi kuin Nicholas Latifi ja "nimekäs kuljettaja" helpompi kuin Nico Hulkenberg. :facepalm:
 
Hienoa otsikointia maikkarilta jälleen kerran..
"Miljönäärin pojalle.." on kätevämpi kuin Nicholas Latifi ja "nimekäs kuljettaja" helpompi kuin Nico Hulkenberg. :facepalm:
Ihan vaan sivuhuomautuksena, niin kauan kun porukka noita paskaotsikoita avaa niitä myös tehdään. Ja miksi ylipäätään lukea jotain maikkaria, kun voi tsekata uutiset suoraan vaikkapa formula1.comista ilman mitään klikkihuorausta.

Five big moments on Nicholas Latifi’s road to F1 | Formula 1®
Latifi to Williams for 2020: F2 racer replaces Kubica | Formula 1®
ANALYSIS: Why Williams chose Latifi for 2020 | Formula 1®
 
Ihan vaan sivuhuomautuksena, niin kauan kun porukka noita paskaotsikoita avaa niitä myös tehdään. Ja miksi ylipäätään lukea jotain maikkaria, kun voi tsekata uutiset suoraan vaikkapa formula1.comista ilman mitään klikkihuorausta.

Five big moments on Nicholas Latifi’s road to F1 | Formula 1®
Latifi to Williams for 2020: F2 racer replaces Kubica | Formula 1®
ANALYSIS: Why Williams chose Latifi for 2020 | Formula 1®

Öö.. koska sieltä luetaan muitakin uutisia?
Mutta tottahan turiset, jotenkin toi maikkari on vaan itelle jääny niin vakiopaikaksi vaikka niiden seiskatyyppinen klikkihuorausotsikointi vituttaakin nykyään ihan helvetisti.
 
Vale on julkaissut erouutisen myös omalla IG tilillään joten spekulaatiot voinee lopettaa.
 
Vale on julkaissut erouutisen myös omalla IG tilillään joten spekulaatiot voinee lopettaa.
Ero johtuu Valtterin urasta. Öööh? Kumpi oli ensin, autourheilijan ura vai Emilia...

Itse ihmetellyt koko syksyn miksi Valen Helsingin koiran ulkoilutus postaukset on loppuneet. Ei tarvi ihmetellä enää.
 
Mitä merkitystä sillä on kumpi oli ensin? Ja jos nyt tosissasi kysyt, niin autourheilu.

Se on vähän kuin muuttaisi junaradan viereen ja sanoisi että junaradan syy kun en saa nukuttua.

Molemmat on tiennyt Valtterin uran haasteet mutta eivät ole saaneet sopeuduttua. Syy on siis ihan jossain muualla kuin Valtterin urassa. Turhaa kaveri ottaa syitä niskoilleen.

Edit: ei tuo Emilian ratsastajanura ole ainakaan helpottanut tilannetta.
 

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjuista
258 648
Viestejä
4 494 677
Jäsenet
74 265
Uusin jäsen
Oranta

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom