F1 Yleiskeskustelu

Protoissa, GT:eissä, tai vaikka Indy/Nascat/V8:t tms ei ole mitään alentavaa tai väheksyttävää. Monissa piireissä arvostetumpiakin kuin vain joku F1. Suomessa nyt suuri yleisö on tyhmää ja fakkiutunut vain johonkin ykkösiin ja ralliin.
 
Protoissa, GT:eissä, tai vaikka Indy/Nascat/V8:t tms ei ole mitään alentavaa tai väheksyttävää. Monissa piireissä arvostetumpiakin kuin vain joku F1. Suomessa nyt suuri yleisö on tyhmää ja fakkiutunut vain johonkin ykkösiin ja ralliin.
Tähän sopii tämä mitä kuulee aina Le Mansin aikana - "JJ Lehto tunnetaan Suomessa entisenä F1-tähtenä, mutta muualla maailmassa hänet tunnetaan kaksinkertaisena Le Mansin voittajana".
 
Koskahan lie ajettu viimeksi formula kausi ilman suomalaisia? Valen ja Kimin jälkeen voi mennäkin tovi, että saadaan seuraava suomalainen f1 sarjaan.
Vastaan täällä yleisketjussa;

Eizaaakeli, ei halua edes vielä ajatella moista. Hieman "pelottavaa" kyllä.
:nb:
 
Eihän se Lawrence Stroll vissiin yksinään tuota tallia omista, vaan on osaomistaja. Sitä en tiiä et miten omistus jakautuu, mut voihan siellä joku muu sijoittaja olla sitä mieltä, että Lancen tilalle pitäis saada parempi.
Se varmaan olis jo palkintorahojen muodossa hyvinkin paljon järkevämpi liike jättää Perez talliin
Muutaman nimen konsortio Force Indian silloin osti, mutta aika usein Lawrencec Strollia pidetään varsinaisena eli suurimpana omistajana. Lisäksi Aston Martin (sponsori)sopimus toteutui juuri samaan aikaan kun Stroll osti siitä merkittävän vähemmistöosuuden. Vie maksukuskitermin ihan uudelle tasolle.
 
Sieltä kun kiilaa vielä näitä isi tai sponsori maksaa kuskeja väliin.
Ei se siitä oikein ole enää nykyään Suomessa kiinni. Wihuri varsinkin sponssaa isoilla summilla lupauksia, maksaen myös talleille suoraan. Oli isossa roolissa myös Bottaksen uralla. Kariakin sponssasi, kunnes mies floppasi. Tällä hetkellä kovin lupaus lienee Veeti Rajala ja kiitos Wihurin, ei taida hänelläkään jäädä rahasta kiinni vaan ihan pelkästään taidosta.

Alkaa muuten aika nurinkuriselta näyttää F1 tallit, kun vuosikymmenen takaiset huippukuskit (Räikkönen, Alonso, Vettel) alkaa löytymään keskitason talleista ja nuoret kundit täyttää huipputallien ajopaikat.
 
Ei se siitä oikein ole enää nykyään Suomessa kiinni. Wihuri varsinkin sponssaa isoilla summilla lupauksia, maksaen myös talleille suoraan. Oli isossa roolissa myös Bottaksen uralla. Kariakin sponssasi, kunnes mies floppasi. Tällä hetkellä kovin lupaus lienee Veeti Rajala ja kiitos Wihurin, ei taida hänelläkään jäädä rahasta kiinni vaan ihan pelkästään taidosta.

Alkaa muuten aika nurinkuriselta näyttää F1 tallit, kun vuosikymmenen takaiset huippukuskit (Räikkönen, Alonso, Vettel) alkaa löytymään keskitason talleista ja nuoret kundit täyttää huipputallien ajopaikat.
Keskitytään tulevaisuuteen halvemmalla tai ainakin ajatellaan hieman pitemmälle, vaikka halvemmalla ei pääsisi. Jos on riittävästi nopeutta ja ymmärrystä asioista niin ei tarvi palkata entisiä mestareita, jotka lähivuosina lopettaa.
 
Lähde: Binotto saamassa potkut

En kyllä yhtään ihmettelis.
Saattaahan se vähän ferrarin johtoa harmittaa kun Maurin laittoivat pihalle.
Silloin kuitenkin joka vuosi taistelivat voitoista.
Nyt Binottolla yks kausi alla ja auto on sekunnin hitaampi ku mersu :rofl:
Totta ennen oli Binotot puuta ja Maurit rautaa.
Silloin Ferrari pärjäsi ilman ihme bensa/öljykikkailuja ja oman osansa toi myös kuskit.
Nyt siellä riehuu kaksi kukkoa ja nähtiinhän se, että miten hyvin he keskenään pelasivat myös Itävallassa... Aina kolmanteen mutkaan saakka.

Saas nähdä miten Sainz pelaa Leclerckin kanssa yhteen ja kuka tulee seuraavaksi Ferrarin tuolileikkiin mukaan Binoton tilalle.
 
Perez kyllä ansaitsisi paikan huipputallissa!!

Eh.. Onko päässy unohtumaan että 2013 Perez sai näytönpaikkansa McLarenilla, vieläpä tallin menestyksen aikaan, eikä mies saanu mitään aikaan. Tosin tuo kausi oli Mäkille vaikea.
Mun mielestä Perez on Hulkenbergin tapainen ikuinen keskikastin kuski eikä todellakaan ansaitse paikkaa huipputallissa.
 
Eh.. Onko päässy unohtumaan että 2013 Perez sai näytönpaikkansa McLarenilla, vieläpä tallin menestyksen aikaan, eikä mies saanu mitään aikaan. Tosin tuo kausi oli Mäkille vaikea.
Mun mielestä Perez on Hulkenbergin tapainen ikuinen keskikastin kuski eikä todellakaan ansaitse paikkaa huipputallissa.

Tuo mäkkikeikka taisi tulla Perezille aivan liian aikaisin. Muutaman viime vuoden näytöt todistavat miehen rauhoittuneen radalla huomattavasti ja olisikin erittäin mielenkiintoista nähdä tämänhetkinen kilpailukyky ykköskategorian autossa.
 
Tuo mäkkikeikka taisi tulla Perezille aivan liian aikaisin. Muutaman viime vuoden näytöt todistavat miehen rauhoittuneen radalla huomattavasti ja olisikin erittäin mielenkiintoista nähdä tämänhetkinen kilpailukyky ykköskategorian autossa.

Juu ei ole ainoa jolla ei pää kestä nuorena paineita.

Perezillähän on jo 2-3 nopein auto alla, mikäli eivät joudu protestin takia muuttamaan. Lisäksi hieman hankala arvioida kuinka hyvin ajaa, Stroll ei ole minkäänlainen mittatikku
 
Tuo mäkkikeikka taisi tulla Perezille aivan liian aikaisin. Muutaman viime vuoden näytöt todistavat miehen rauhoittuneen radalla huomattavasti ja olisikin erittäin mielenkiintoista nähdä tämänhetkinen kilpailukyky ykköskategorian autossa.

Hamilton oli vuoden nuorempi kun aloitti Mäkillä ja taisteli eka vuotenaan mestaruudesta ja jonka ottikin sitten seuraavana vuonna.
Se nyt vaan on niin että kaikista kuskeista ei tule koskaan huippuja vaikka miten annettaisiin hyvä kalusto alle.
 
Juu ei ole ainoa jolla ei pää kestä nuorena paineita.

Perezillähän on jo 2-3 nopein auto alla, mikäli eivät joudu protestin takia muuttamaan. Lisäksi hieman hankala arvioida kuinka hyvin ajaa, Stroll ei ole minkäänlainen mittatikku
Jos auto on laillinen niin Pereziä pitää verrata kärkipään kuskeihin ja hyvin on suoriutunut. Mielellään RB:n kuskeihin. Kuten sanoit niin Strolliin vertaamisessa ei ole mitään järkeä.
 
Hamilton oli vuoden nuorempi kun aloitti Mäkillä ja taisteli eka vuotenaan mestaruudesta ja jonka ottikin sitten seuraavana vuonna.
Se nyt vaan on niin että kaikista kuskeista ei tule koskaan huippuja vaikka miten annettaisiin hyvä kalusto alle.
Vertailu yhteen kaikkien aikojen parhaaseen kuskiin Hamiltoniin ei nyt ole reilua kenellekkään. Perezille kävi vähän kovalaiset McLarenilla. Liian aikaisin liian kovaan paikkaan. Molemmista olisi voinut tulla Bottaksen tasoinen kakkoskuski isompiin talleihin jos vain ensin olisivat saanut kerätä kokemusta keskikastin talleissa.
 
[
Vertailu yhteen kaikkien aikojen parhaaseen kuskiin Hamiltoniin ei nyt ole reilua kenellekkään. Perezille kävi vähän kovalaiset McLarenilla. Liian aikaisin liian kovaan paikkaan. Molemmista olisi voinut tulla Bottaksen tasoinen kakkoskuski isompiin talleihin jos vain ensin olisivat saanut kerätä kokemusta keskikastin talleissa.
Bottaksen tasoisesta kakkoskuskista tulee mieleen Nico Rosberg.
 
Perezin kausi McLarenilla oli kaikkea muuta kuin kovalaismainen. Varsinkin loppukaudesta koko ajan Buttonia nopeampi, joka oli ollut edellisellä kaudella tasaväkinen Hamiltonin kanssa. Perez ei tullut toimeen setä Ronin kanssa ja Ron halusi McLarenin oman junnun tilalle.
 
Russell ja Latifi pysyy ensi kaudenkin Williamsilla.

EdC_ARZXsAE38h6


Menee kyllä pahasti Russellin taidot hukkaan Williamsilla. Toivottavasti 2022 eteenpäin pääsee tiimiin, jossa oikeasti taistellaan muustakin kuin Q2 paikasta.
 
Russell ja Latifi pysyy ensi kaudenkin Williamsilla.

EdC_ARZXsAE38h6


Menee kyllä pahasti Russellin taidot hukkaan Williamsilla. Toivottavasti 2022 eteenpäin pääsee tiimiin, jossa oikeasti taistellaan muustakin kuin Q2 paikasta.
Jos Russelilla on edes puolipätevä manageri, hän ei tällaista sopimusta sallisi, ellei ole odotettavissa paluuta Williamsin totuttuun tasoon. Ovat vetäneet lähes vuosikymmenen säästöliekillä ja toisaalta tietävät paikkansa fi-historiassa. Kuten tietävät rahoittajatkin. Tämä sopimus on erinomainen signaali jatkuvuudelle, joka saattaa käynnistää uuden ripeän nousun. Ainakin itse toivon näin.
 
Oliko tuo nyt iso yllätys, kun Russellin nykyinen kolmivuotinen Williams sopimus kattaa kaudet 2019-2021. Ens vuosi on mersun päätösten kannalta tärkeä koska Russellin ja Oconin sopimukset päättyvät, kuten varmaan myös Bottaksen tuleva vuoden jatkosopimus. Silloin varmaan käydään kovin kisa paikasta Hamiltonin tallikaverina.
 
Jos Russelilla on edes puolipätevä manageri, hän ei tällaista sopimusta sallisi, ellei ole odotettavissa paluuta Williamsin totuttuun tasoon. Ovat vetäneet lähes vuosikymmenen säästöliekillä ja toisaalta tietävät paikkansa fi-historiassa. Kuten tietävät rahoittajatkin. Tämä sopimus on erinomainen signaali jatkuvuudelle, joka saattaa käynnistää uuden ripeän nousun. Ainakin itse toivon näin.
Täh? Mihin muualle se olis mennyt? Pakko jatkaa ainakin kausi ja sitten katsoa missä on tilaa. Parempi se on kun sivussa katsella ja ehkä testata. Williams ei tuosta nouse mihinkään vaan todennäköisesti joku ostaa sen pois, sitten vasta nousu voi alkaa kun Claire Williams on pois kuvioista. Itse en usko että Russelista tulee mitään sensaatioo.
 
Viimeksi muokattu:
Oliko tuo nyt iso yllätys, kun Russellin nykyinen kolmivuotinen Williams sopimus kattaa kaudet 2019-2021.
Eipä ole ei. Mutta aika mielenkiintoista, että Russellin puheiden perusteella se oli Claire Williams joka vaati Russellin pitävän kiinni sopimuksestaan ja Bottaksen puheiden perusteella taas vasta nyt on sopparikeskustelut tosissaan alkaneet Mersun kanssa. Eli jos Claire olisi sallinut, olisiko Russell päässyt jo ensi kaudeksi Mersulle? Ja nyt kun Mersu ei Russellia vielä saanut, tartutaan kakkosvaihtoehto Bottakseen?
 
Voi kai sen niinkin rivien välistä lukea, mutta varmaankin enemmän Russellin kuittia Valtterin suuntaan. Bottaksellahan oli myös sopimus kaudelle 2017, mutta Mersu osti Valtterin siitä ulos. Bottashan ajaa tällä hetkellä hyvin, joten Russellin ostamiseen ei ole kovaa tarvetta. Ensi vuonna varmaankin nähdään mitä Mersu aikoo tosissaan tehdä noille junioreilleen.
 
Eipä ole ei. Mutta aika mielenkiintoista, että Russellin puheiden perusteella se oli Claire Williams joka vaati Russellin pitävän kiinni sopimuksestaan ja Bottaksen puheiden perusteella taas vasta nyt on sopparikeskustelut tosissaan alkaneet Mersun kanssa. Eli jos Claire olisi sallinut, olisiko Russell päässyt jo ensi kaudeksi Mersulle? Ja nyt kun Mersu ei Russellia vielä saanut, tartutaan kakkosvaihtoehto Bottakseen?
Ainahan voidaan spekuloida, vaikka Daimler pomo sanoi jo jonkin aikaa sitten, että samoilla kuskeilla mennään myös ensi kaudella, ei tarvetta vaihtaa.
 
Jos kysymyksiä ei kukaan seulo etukäteen niin useinhan näissä käy niin muutama typerä ja turha kysymys (tyyliin lempiruoka) saa pikapikaa kirjoitetun turhan yhden rivin vastauksen ja hups AMA-tunti on päättynyt. En odottaisi kovin pitkiä vastauksia Kimiltä muutenkaan niin sitten vielä kisa-aamuna ja edellä mainittu huomioonottaen. Tolla alaredditillä on näitä ollut kymmeniä aiemminkin että ehkä joku parempi käytäntö on.
 
Kyllä toi mersun ylivoima alkaa jossain vaiheessa olemaan haitaksi koko formuloille. Tai on nyt jo ollut muutaman vuoden mun mielestä. Kyllä pitäs jotain tehdä säännöksiin et ois tasaisempaa.
Painoja kärkisijoille kuten WTCC:ssä joskus oli, sprintti kisaa ja käännettyä lähtöjärjestestystä, tai sit auton tekniikkaan yhdenmukaisuutta tai jotain. En tiedä mikä se oikeasti olisi, mutta jotain.

Mä en enää oikeasti jaksa ainakaan katsoa, että jo aika-ajoissa mersut vie yli sekunnilla.
Myönnän, tällä kaudella ollut vuosiin parhaat väännöt sijoista 5-12, ehkä jopa 3-4 sijoista alkaen. Juuri sellaista kuin pitäisi olla. Mutta se taistelu pitäisi olla sijoista 1-10 joista kuka vain voi voittaa, eikä mersun+Verstappenin takana.
 
Painot ja muut keinotekoiset ei kyllä nappaa. En näe järkeä rangaista menestymisestä ja tasaväkisillä autoilla kisaamiseen on omat luokkansa. F1:ssä ollaan maailman huipulla ja rakennetaan kilpatallia tukemaan oman brändin markkinointia. Oli aika kun Redbull vei ylivoimaisesti ja nyt Mersu. Ja joskus joku muu
 
Niin no, mutta vääristynyt rahajako ja omat säännöt isoille talleille ovat varmasti kaikkien mielestä asioita jotka pitää vaan muuttaa. Sarjan johdolla pitää olla munaa haistattaa paskat vastaväitteille ja ajaa muutokset läpi.
 
F1:ssä ollaan maailman huipulla ja rakennetaan kilpatallia tukemaan oman brändin markkinointia. Oli aika kun Redbull vei ylivoimaisesti ja nyt Mersu. Ja joskus joku muu
Toki, ja ihan yhtä perseestä se red bullin voittamattomuus oli, kuten Ferrarin, mclarenin, Benettonin jne. Silloin sentään yleensä joku muu talli oli edes haastamassa.

Mutta mersun brändin nostatus ei saisi mennä koko lajin edelle.
Lajista puuttuu kaikki mielenkiinto nykyisin, koska kukaan ei haasta. Hamilton vie, bottas kakkonen ja sit mietitään muiden kohtaloita.
 
Onhan FIA tehnyt jo paljon sääntömuutoksia, joilla on hidastettu mersua ja tehty muille mahdollisuutta nousta kärkeen. Muun muassa Mersun FRIC järjestelmän kielto, öljynpolton vähentäminen, 2017 ja 2019 sääntömuutokset jne. Mersu vain on yksinkertaisesti muita parempi joka osa-alueella, joten on myös pysynyt kärjessä.
 
Niin no, mutta vääristynyt rahajako ja omat säännöt isoille talleille ovat varmasti kaikkien mielestä asioita jotka pitää vaan muuttaa.
Totta ja tämä ei ollut äsken mielessäkään. Pitäisi olla samat lähtökohdat kaikille eikä suosita talleja vanhojen perinteiden takia.
 
Kyllä toi mersun ylivoima alkaa jossain vaiheessa olemaan haitaksi koko formuloille. Tai on nyt jo ollut muutaman vuoden mun mielestä. Kyllä pitäs jotain tehdä säännöksiin et ois tasaisempaa.
Ja jotainhan ollaan tekemässä, 2022 alkaen. Tärkeimpänä ehkä tallien välisen kilpailun kannalta on kulukatto 145 miljoonaa (tämä taisi tulla jo ensi vuodeksi?). Sitten 2022 uudistuksena (näidenkin piti tulla jo 2021, mutta korona) on vähän blast from the past, kun F1 autot siirtyvät vuosikymmenten tauon jälkeen aerodynamisesti nojaamaan erityisesti maaefektiin, jonka pitäisi muiden uudistusten ohella radikaalisti leikata ns. likaista ilmaa autojen takana, eli edessä ajavan takana on paljon helpompi roikkua.


Tältä pitäisi autojen suunnilleen sitten 2022 alkaen näyttää:

image.jpg
 
Ja jotainhan ollaan tekemässä, 2022 alkaen. Tärkeimpänä ehkä tallien välisen kilpailun kannalta on kulukatto 145 miljoonaa (tämä taisi tulla jo ensi vuodeksi?). Sitten 2022 uudistuksena (näidenkin piti tulla jo 2021, mutta korona) on vähän blast from the past, kun F1 autot siirtyvät vuosikymmenten tauon jälkeen aerodynamisesti nojaamaan erityisesti maaefektiin, jonka pitäisi muiden uudistusten ohella radikaalisti leikata ns. likaista ilmaa autojen takana, eli edessä ajavan takana on paljon helpompi roikkua.


Tältä pitäisi autojen suunnilleen sitten 2022 alkaen näyttää:

image.jpg

jos sama polttoaine ja moottori pihistely jatkuu niin homma ei muutu yhtään mihinkään vaikka noista tehtäisiin vanhoja JPS mörköjä.

Talleilla pitää olla mahdollisuus ottaa riskillä isoja tehoja ja uskaliaita polttoaine strategioita.
 
Mersu vois lähteä F1.sistä kokonaan, saataisiin jotain järkeä kisoihin
 
Toisaalta, nykyisellä mersun asiakaskoneella jopa Williams alkaa pärjäämään...
 
Onhan FIA tehnyt jo paljon sääntömuutoksia, joilla on hidastettu mersua ja tehty muille mahdollisuutta nousta kärkeen. Muun muassa Mersun FRIC järjestelmän kielto, öljynpolton vähentäminen, 2017 ja 2019 sääntömuutokset jne. Mersu vain on yksinkertaisesti muita parempi joka osa-alueella, joten on myös pysynyt kärjessä.

Mielestäni nämä jatkuvat sääntömuutokset suosivat isoja talleja... Heillä on resursseja reagoida pikkutalleja nopeammin kaikkiin muutoksiin... - Jäädytetään toviksi säännöt ja tasapuolisempi rahanjako... Testejä vois sallia enemmän pikkutalleille, muutaman ylimääräisen...
 
Mielestäni nämä jatkuvat sääntömuutokset suosivat isoja talleja... Heillä on resursseja reagoida pikkutalleja nopeammin kaikkiin muutoksiin... - Jäädytetään toviksi säännöt ja tasapuolisempi rahanjako...
Eikö se ensi kaudella tuleva kulukatto jo vähän tämän tee? Käytännössä kulut jäädytetään lähes samalle tasolle mitä köyhin talli Williams on käyttänyt rahaa viimeiset pari kautta.
 
Mersun moottori on tällä hetkellä täysin ylivoimainen. Ois kyllä mielenkiintoista nähdä että missä autot olisivat jos kaikilla ois mersun kone.
Mersun suurin haastaja on tällä hetkellä heidän 2 talli, asiat ei vois olla paremmin heidän kannaltaan, kukaan ei pysty haastamaan niitä mestaruudesta tällä kaudella.

Jos katsoo Alfan ja Haasin eroa Ferrariin niin se on samaa luokkaa kuin Racing Pointin ero Mersuun, toiset on 3,4 ja toiset 16,18,19,20.
 
Viimeksi muokattu:
Protoissa, GT:eissä, tai vaikka Indy/Nascat/V8:t tms ei ole mitään alentavaa tai väheksyttävää. Monissa piireissä arvostetumpiakin kuin vain joku F1. Suomessa nyt suuri yleisö on tyhmää ja fakkiutunut vain johonkin ykkösiin ja ralliin.

Eikä Suomessa millään tapaa mainosteta tätä autojen ratasarjaa. Jos nyt pitäisi sanoa, mitä kautta näkee kisat - hiljaista on. En tiedä itsekään, vaikka sarja kiinntoisa onkin.

F1 mainosta on puolestaan vähän milloin missäkin.
 
Jotenkin sapettaa tuo Toton ylimielisyys, tuntuu että se ei edes halua taistelua, vaan että F1 tehdään käytännössä 1 tallin pelikenttä, kuka tuota jaksaa silloin enää katsoa.
Jos mestaruudesta ajaa 2 kuskia niin ketä se lopulta kiinnostaa, ei varmaan ketään.

Ehkä kysymys on siitä että kaveri on tottunut voittamaan niin monta vuotta putkeen että todellisuuden taju on alkanut hämärtymään.

Onhan tässä tietenkin myös oma lehmä ojassa kun vituttaa katella tuota kimin menoa, vähän kun sais poweria siihen Ferrarin koneeseen, kimi on hyvä kisakuski.
 
Viimeksi muokattu:
Jotenkin sapettaa tuo Toton ylimielisyys, tuntuu että se ei edes halua taistelua, vaan että F1 tehdään käytännössä 1 tallin pelikenttä, kuka tuota jaksaa silloin enää katsoa.
Jos mestaruudesta ajaa 2 kuskia niin ketä se lopulta kiinnostaa, ei varmaan ketään.
Viittaatko tällä nyt johonkin tuoreeseen haastatteluun kun vähän jäi auki. Ei tylsät kisat ole mersunkaan etu pitkällä aikavälillä (ja tässä on jo aika pitkää aikaa ollut) mutta hyväntekeväisyydelläkö sen pitäisi jotain tasoitusta muille antaa? Kyllä kaikki tallipäälliköt kuljettajiin haluaa että kaikki olisivat tasaväkisiä mutta niin että itse on kymmenyksen nopeampi.
 
Mahtaa Mersua naurattaa kun tietävät että autojen kehitys on jäädytetty ensi kauden loppuun saakka.

Alkaa ykköset muutenkin olla kasa roskaa, onneksi MotoGP ja Indyt toi jotain iloa tähän päivään.
 
Ajaako F1 näillä samoilla autoilla myös ensi vuonna ilman että tekee uuden? Onko tästä tullut mitään virallista tietoa F1 sarjalta tai esim FIA:lta?
 
Mahtaa Mersua naurattaa kun tietävät että autojen kehitys on jäädytetty ensi kauden loppuun saakka.

Alkaa ykköset muutenkin olla kasa roskaa, onneksi MotoGP ja Indyt toi jotain iloa tähän päivään.
Ehkä parempi ratkaisu oiskin jäädyttää vaan mersulta kehitys ens kaudeks, niin ehkä muut sais vähän kiinni otettua ja tulis jotain oikeeta kilpailuakin kärkeen. :hmm:
 
Kyseessä ei ole täydellinen jäädytys, ei koske aerodynamiikkaa ja päivityksiä saa tehdä token-järjestelmän puitteissa.

Isoin ongelma on voimayksikkö ja se on erittäin hyvin jäässä. Tätä kuvaa kun katsoo niin se on Mersu dominointia ainakin vuosikymmenen puoliväliin.

E1EEE2C4-C58B-4FA8-80BA-2A6FDB244C86.png


Mielenkiintoista on se että Racing Point ja Alphatauri saa ilmaisia päivityksiä mutta Haas ja Alfa ei.


Edit: Aikoinaan rakastuin lajiin jossa oli äärimmilleen viety tekniikka ja kovimmat kuskit. Kauden sisällä voimasuhteet vaihtui useasti, jopa kisaviikonlopun välissä. Alkaa olla usko koetuksella kun hommaa viedään yhä kauemmas.
 
Viimeksi muokattu:
Isoin ongelma on voimayksikkö ja se on erittäin hyvin jäässä. Tätä kuvaa kun katsoo niin se on Mersu dominointia ainakin vuosikymmenen puoliväliin.

E1EEE2C4-C58B-4FA8-80BA-2A6FDB244C86.png


Mielenkiintoista on se että Racing Point ja Alphatauri saa ilmaisia päivityksiä mutta Haas ja Alfa ei.


Edit: Aikoinaan rakastuin lajiin jossa oli äärimmilleen viety tekniikka ja kovimmat kuskit. Kauden sisällä voimasuhteet vaihtui useasti, jopa kisaviikonlopun välissä. Alkaa olla usko koetuksella kun hommaa viedään yhä kauemmas.
Minkäs teet kun muut eivät osaa rakentaa voimanlähdettä.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
258 599
Viestejä
4 493 216
Jäsenet
74 265
Uusin jäsen
NiuNau

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom