F1 Yleiskeskustelu

Kyllähän Ocon aika paljon oli aussia perässä, mutta yhden kisan perusteella tuskin tapahtuu mitään, ilman muiden keskeytyksiä varmaan olisi pisteet jääneet saamatta. Ei tule muutenkaan mieleen herrasta kuin Perez:n kanssa kolarointi milloin kummankin aloitteesta, että talli joutui kieltämään keskinäisen kisailun.
Eikä kannata unohtaa että tämä kyseinen herra myös tuhosi erään Verstappenin varman voiton Interlagosin radalla vuonna 2018.
 
Ferrarilla huomattiin, että pärjääminen jo seuraavassa kisassa olisi kivempaa kuin pärjääminen vasta sitä seuraavassa. Aikovat aikaistaa Unkariin suunniteltua päivityspakettia jo ensi viikonlopun kisaan. Ainakin joitain osia kyseisestä päivityksistä.

 
Eikä kannata unohtaa että tämä kyseinen herra myös tuhosi erään Verstappenin varman voiton Interlagosin radalla vuonna 2018.
Tässä ei ollut muusta kyse "kuin" lapsellisuudesta ja erittäin dirty-peliliikkeestä kun kosiskeli Bottaksen paikkaa Mersulta.

Sitä tuskin kukaan voi nähdä huonona asiana, Verstappen saanut kuitenkin ajaa ihan omilla säännöillään niin monesti.

Omilla säännöillään? Aggressiivinen (ja taitava) ajotyyli ei liene sama asia kuin omat säännöt. Rangaistuksiahan sekin on saanut aina kun ne ovat olleet aiheellisia?
 
Omilla säännöillään? Aggressiivinen (ja taitava) ajotyyli ei liene sama asia kuin omat säännöt. Rangaistuksiahan sekin on saanut aina kun ne ovat olleet aiheellisia?
Tappi ei kyllä näe ikinä mitään vikaa omassa ajossa, oisi voinut enemmän tilaa jättää ja miksi pitää lähteä kierroksella ohitettavan haasteeseen mukaan, kun tarvettakaan ei ollut? Oli Ocon riittävän nopea sääntöjen mukaan tai ei, mutta riskeerasi turhaan itse. Parina vuonna peräkkäin ajoi Kimiä päin Spassa, kun pitää survoa olemattomiin paikkoihin, mutta ei tietenkään omassa ajossa mitään vikaa nähnyt.
 
Tappi ei kyllä näe ikinä mitään vikaa omassa ajossa, oisi voinut enemmän tilaa jättää ja miksi pitää lähteä kierroksella ohitettavan haasteeseen mukaan, kun tarvettakaan ei ollut? Oli Ocon riittävän nopea sääntöjen mukaan tai ei, mutta riskeerasi turhaan itse. Parina vuonna peräkkäin ajoi Kimiä päin Spassa, kun pitää survoa olemattomiin paikkoihin, mutta ei tietenkään omassa ajossa mitään vikaa nähnyt.
Haasteeseen? Jos otat kierroksella kiinni kaverin niin mitä ihmettä se ohitettava alkaa haastamaan seuraaviin mutkiin? :facepalm:

Johan se lukee F1 säännöissä, että jos sinistä ruutua vilkutetaan niin päästetään ohi koska kisan ja mm-taiston kannalta se priorisointi on siellä kärkipään autoissa eikä kierroksella ohitettavien kisassa.
 
Haasteeseen? Jos otat kierroksella kiinni kaverin niin mitä ihmettä se ohitettava alkaa haastamaan seuraaviin mutkiin? :facepalm:

Johan se lukee F1 säännöissä, että jos sinistä ruutua vilkutetaan niin päästetään ohi koska kisan ja mm-taiston kannalta se priorisointi on siellä kärkipään autoissa eikä kierroksella ohitettavien kisassa.
Siellä myös sanotaan, että saa jopa ohittaa tai ei tarvi päästää ohi, jos on riittävän nopea. Olennaista oli kuitenkin herran oman voiton riskeeraminen turhan takia, teki muut sitten mitä tahansa.

Tarkkaa tulkintaa en muista, mutta jos päästät ohi niin saa ohittaa takasin, jos jää eteen hidastelemaan. Ocon koitti ohittaa Tappia, jos oikein muistan.
 
Viimeksi muokattu:
Siellä myös sanotaan, että saa jopa ohittaa tai ei tarvi päästää ohi, jos on riittävän nopea. Olennaista oli kuitenkin herran oman voiton riskeeraminen turhan takia, teki muut sitten mitä tahansa.
Ja sitä sinistä lippuako näytetään huvikseen jos se kierroksella ohitettava on riittävän nopea? Sille on syynsä miksi sitä sinistä lippua käytetään; se aktivoidaan vain ja ainoastaan silloin kuin nopeampi auto on tulossa ohi. Siinä tilanteessa ei ruveta haastamaan potentiaalista kisavoittajaa tuleviin mutkiin.

Jos se ohitettava auto olisi tarpeeksi nopea niin sitä sinistä lippua ei käytettäisi, joka toki luulisi olevan aika loogista ymmärtää?

En tiedä väännätkö jo huvikseen asiasta..
 
Omilla säännöillään? Aggressiivinen (ja taitava) ajotyyli ei liene sama asia kuin omat säännöt. Rangaistuksiahan sekin on saanut aina kun ne ovat olleet aiheellisia?
Se on saanut anteeksi mm lukemattomia peippailuja eestaas jarrutuksessa, missä on sallittu yksi linjan vaihto. Osa noista on päätynyt myös vähintään pieneen osumaan, ilman rangaistuksia.
 
Ja sitä sinistä lippuako näytetään huvikseen jos se kierroksella ohitettava on riittävän nopea? Sille on syynsä miksi sitä sinistä lippua käytetään; se aktivoidaan vain ja ainoastaan silloin kuin nopeampi auto on tulossa ohi. Siinä tilanteessa ei ruveta haastamaan potentiaalista kisavoittajaa tuleviin mutkiin.

Jos se ohitettava auto olisi tarpeeksi nopea niin sitä sinistä lippua ei käytettäisi, joka toki luulisi olevan aika loogista ymmärtää?

En tiedä väännätkö jo huvikseen asiasta..
Otin kantaa itse sääntöön, mutta olisi varmaan pitänyt kirjoittaa kierrokselle ohittavan henkilön haasteeseen, Ocon oli muistaakseni tilaanteessa ohituksen yrittäjä. Samalle kierrokselle pyrkivän, jos vielä selvemmin haluaa sanoa.
 
Toki tuossa Ocon-Verstappen tilanteessa ei sinisiä lippuja taidettu nähdä. Muistaakseni Ocon tuli varikolta Verstappenin perään uusilla pehmeämmillä kumeilla ja oli Maxia nopeampi->"optimistinen" ohitusyritys, johon Verstappen ei ollut valmis ja sitten osui.
 
Toki tuossa Ocon-Verstappen tilanteessa ei sinisiä lippuja taidettu nähdä. Muistaakseni Ocon tuli varikolta Verstappenin perään uusilla pehmeämmillä kumeilla ja oli Maxia nopeampi->"optimistinen" ohitusyritys, johon Verstappen ei ollut valmis ja sitten osui.
Se oli juurikin noin, paitsi ilman mitään optimistista. Verstappen ihan itse sössi voittonsa kun yritti taistella ohittavaa Oconia vastaan.
 
Näinpä. Eiköhän pane Kiminkin miettimään että "helkkari, ajetaan vaikka viimeisenä, mutta ajetaan".
 
Vettelillä taitaa olla välivuosi edessä jos ei Red Bullille pääse. Huomasi kyllä viime kisassa että mies on pudotettu Ferrarilla selkeään kakkoskuskin rooliin.
Tuommoisessa kakkoskuskin roolissa on vaikea loistaa joten Vettelin osakkeet tulee laskemaan tällä kaudella entisestään.
 
Tässä näkyy kuvakaappaukset siitä tilanteesta Verstappen ja Ocon. Jokainen voi päätelllä ihan mitä haluaa. Nämä ovat minun omasta tallennuksestani. Nykyään saan nämä paremmalla laadulla.
 

Liitteet

  • 1.jpg
    1.jpg
    239,9 KB · Luettu: 130
  • 2.jpg
    2.jpg
    252,8 KB · Luettu: 135
  • 3.jpg
    3.jpg
    258 KB · Luettu: 139
  • 4.jpg
    4.jpg
    222,8 KB · Luettu: 138
Alonson paluussa haisee raha isosti. Ei pitäisi olla mitään asiaa rellulle sen jälkeen, miten se systemaattisesti haukkui talliaan tiimiradiossa ja mediassa toistaiseksi viimeisen kautensa aikana jatkuvasti. Oli varmaan ihan saatanan hyvä henki tallissa. Tai yleensä missään tallissa, missä on Alonso.
edit. ty p o t
 
Viimeksi muokattu:
Tässä näkyy kuvakaappaukset siitä tilanteesta Verstappen ja Ocon. Jokainen voi päätelllä ihan mitä haluaa. Nämä ovat minun omasta tallennuksestani. Nykyään saan nämä paremmalla laadulla.
Ei tartte tyytyä kuvankaappauksiin kun saatavilla on ihan 1080p50 videotakin
 
Verstappenhan sulki täysin, oma vika. Eikö sitten tajunnut että Ocon yrittäisi ohitusta
 
Ei tartte tyytyä kuvankaappauksiin kun saatavilla on ihan 1080p50 videotakin

Ihan turhaan lähti peittelemään ja lopuksi käänti kiinni. Ois antanu mennä ohi, ihan turhaa riskeerausta johtopaikalla, kun ketään ei ole häiritsemässä.
 
Verstappenhan sulki täysin, oma vika. Eikö sitten tajunnut että Ocon yrittäisi ohitusta
Mutta silti Oconille annettiin rangaistus, koska Verstappen. Jos ei tajua, että puoli auton mittaa edellä sun oikealla puolella oleva kaveri saattaisi yrittää ohitusta eikä ole sieltä katoamassa sen mutkayhdistelmän aikana ei ole mitään asiaa kilparadalle, mutta koska Verstappen niin ei tuollaiset pikkuseikat ole oleellisia.
 
Alonson paluussa haisee raha isosti. Ei pitäisi olla mitää asiaan rellulle sen jälkeen, miten se systemaattisesti hakkui talliaan tiimiradiossa ja mediassa toistaiseksi viimeisen kautensa aikana jatkuvasti. Oli varmaan ihan saatanan hyvä henki tallissa. Tai yleensä missään tallissa, missä on Alonso.
Ocon ja Alonso samassa tallissa. Odotettavissa varmasti erittäin terve, toimiva ja yhteistyökykyinen ilmapiiri.
 
Viimeksi muokattu:
Ocon ja Alson samassa tallissa. Odotettavissa varmasti erittäin terve, toimiva ja yhteistyökykyinen ilmapiiri.
Ja upeita tiimiradioita :hungry:

Ihan mukava nähdä kyllä mihin suuntaan Renault kehittyy 2022 sääntömuutosten aikaan Alonson kanssa.
 
Se ois kyllä hienoa jos Vettel yrittäis auttaa kimin kanssa Alfan huipulle/ylempään keskikastiin ja molemmat tekee 2 vuoden sopimuksen :thumbsup:
 
Mutta silti Oconille annettiin rangaistus, koska Verstappen. Jos ei tajua, että puoli auton mittaa edellä sun oikealla puolella oleva kaveri saattaisi yrittää ohitusta eikä ole sieltä katoamassa sen mutkayhdistelmän aikana ei ole mitään asiaa kilparadalle, mutta koska Verstappen niin ei tuollaiset pikkuseikat ole oleellisia.
Ihan selkeä virhe Verstappenilta ja ihan turhaan vaaransi johdon. Oconin saama rangaistus oli väärä. Säännöt ei kiellä johtoauton ohittamista. Tämän teki muuan Hamilton jokunen vuosi sitten.
 
Mutta silti Oconille annettiin rangaistus, koska Verstappen. Jos ei tajua, että puoli auton mittaa edellä sun oikealla puolella oleva kaveri saattaisi yrittää ohitusta eikä ole sieltä katoamassa sen mutkayhdistelmän aikana ei ole mitään asiaa kilparadalle, mutta koska Verstappen niin ei tuollaiset pikkuseikat ole oleellisia.
Eihän tuossa rangaistuksessa ollut järjen hiventäkään.
 
Alonso menee sitten lyömään viimeisen naulan rellun arkkuun. Paskoo senkin tallin ja vie renun vähäiset rahat jolloin vetäytyminen on ainoa tie.
 
GP2 moottori, kuulikko! Eikös toi Renault oo kuitenkin tällä hetkellä ainakin teoriatasolla heikoin moottori?
Itävallan perusteella saattaa Ferrarin mylly olla tällä hetkellä se hitain. Eivätkä edes ole lupailleet nopeaa parannusta tilanteeseen, vaan hakevat helpotusta aerodynamiikan optimoinnin suunnalta.
 
Hamilton Ferrarille olis uutis pommi. Muut on nääh -osastoa.
Vettel Alfalle olisi kyllä kova. Eipä olisi sillä talleilla sponsseista puutetta.
 
Hamilton Ferrarille olis uutis pommi. Muut on nääh -osastoa.
Tämä olisi ollut mahdollista ennen kuin kiinnitivät Leclercin pitkälä sopimuksella.
Mahdollisesti Aston Martinin (aka Racing Point aka Force India) kuskijulkistus. Vettel menee tuonne?

Jotain ITK-huhuja olisi, että mersu jatkaisi HAM-BOT kaksikolla ensi vuonnakin ja miksi ei jatkaisi?
 
Täytyy myöntää, että oon enemmän ku yllättyny Alonson paluusta.
Ylipäätään se, että Alonso palaa ykkösiin, mutta se, että se menee renaultille millä ei oo mitää saumaa voittaa kisoja ilman muiden epäonnea.
Kuitenkin positiivinen asia ykkösille ja varsinkin reunaultille, että Alonso tulee takas ja toivon, että saa jotain aikaseks siellä.

Mun mielestä Alonso on kokonaisuudessaan yks parhaimmista kuskeista, kunhan ei aiheuta tallin sisällä ristiriitoja ja ongelmia... eli paluu renaultille voi olla joko tosi hyvä asia tai sitten hypätään jo uppoavaan laivaan.

Kohdellaankohan ykköskuskina?

Mut... hienoo, et nähdään Alonso takasin lähtöruudukossa!
 
Vieläkö ruusperi (se nuorempi) palais niin alkais olemaan maailmanmestareita ruudukossa. Olettaen että Kimi ja Vettel ajaa ens vuonna
 
Täytyy myöntää, että oon enemmän ku yllättyny Alonson paluusta.
Ylipäätään se, että Alonso palaa ykkösiin, mutta se, että se menee renaultille millä ei oo mitää saumaa voittaa kisoja ilman muiden epäonnea.
Kuitenkin positiivinen asia ykkösille ja varsinkin reunaultille, että Alonso tulee takas ja toivon, että saa jotain aikaseks siellä.

Mun mielestä Alonso on kokonaisuudessaan yks parhaimmista kuskeista, kunhan ei aiheuta tallin sisällä ristiriitoja ja ongelmia... eli paluu renaultille voi olla joko tosi hyvä asia tai sitten hypätään jo uppoavaan laivaan.

Kohdellaankohan ykköskuskina?

Mut... hienoo, et nähdään Alonso takasin lähtöruudukossa!
Ainakaan Mclaren-visiitistä päätellen en tiedä kuinka paljon on vielä annettavaa radalla. Joo, auto oli paska etenkin ekoilla Honda-kausilla, mutta silti. En ole kauhean vakuuttunut Rellun projektista ja Danny Ricille riitti kaksi kautta.
 
Kummallisen tyhmiä noi F1 pääliköt. Alonso ei tuu hakemaan muuta kun helpot massit pois. No ehkä sillä jotain markkina arvoa Espanjassa vielä on. Häntäsijoja kolkuttelee vaan.
 
Landepaukku osaa ajaa muullakin kuin traktorilla. Mclaren on selvästi kehittynyt siitä (ja syystä) kun heittivät Alonson pois. Ihmettelen tuota rellua on ottavat sen takaisin, taitaa nolonson mukana tulla taas santander..
 

Statistiikka

Viestiketjuista
258 610
Viestejä
4 493 665
Jäsenet
74 265
Uusin jäsen
NiuNau

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom