F1 Yleiskeskustelu

Mihin Hulk viime kauden F1 kuljettajana olisi superlisenssiä menettänyt? Gutierrez ei taas ole ollut ykkösissä yli kolmeen kauteen ja ajanut sen jälkeen Formula E ja Indycar sarjoissa keräämättä pisteitä lisenssiin.
Tai F2:iin josta Nyk de Vriesiltä on tuplat vaadittavasta pisteistä.
 
Tuskin Hulkillakaan oli ennen tätä päivää. Gutierrezin kohdalla on twitterissä huhuiltu, että lisenssi edellyttää F1 testipäivää, kun edellisistä ajoista on niin paljon. Sitä on tosiaan aika paha tehdä, jos vaikka kuski sairastuu kesken viikonlopun. Näin korona-aikana pitäisi kaikkeen varautua. Hän on tosiaan kolmen eri tallin varakuski. :rolleyes:
Toisaalla tiedettin kertoa, että Guti ajelisi jotain simulaattoria lähinnä. Stoffel Vandoorne on ilmeisesti Mersun "varsinainen varakuski", mutta se on ajamassa sähköformuloita. Hulkki oli tosiaan ajanut viimeksi viiime kaudella ja koska sillä on joku suojatyöpaikka saksalaiselle telkkarikanavalle niin se kuuluu "koronakuplaan".
 
Mihin Hulk viime kauden F1 kuljettajana olisi superlisenssiä menettänyt? Gutierrez ei taas ole ollut ykkösissä yli kolmeen kauteen ja ajanut sen jälkeen Formula E ja Indycar sarjoissa keräämättä pisteitä lisenssiin.
Lisenssin saa vuodeksi kerrallaan ja maksaa aivan älyttömästi. Tuskin niitä kukaan huvikseen ostaa, vaikka olisi oikeutettu.
 
Lisenssin saa vuodeksi kerrallaan ja maksaa aivan älyttömästi. Tuskin niitä kukaan huvikseen ostaa, vaikka olisi oikeutettu.
No se maksu nyt on vain muodollisuus. Hulkin kohdalla viime kauden perusteella 10000 € + 1000 €/piste x 37 pistettä = 47000 €. Ei kuulosta mahdottomalta kululta Hulkille tai Racing Pointille.

Edit: Mutta teknisesti voi olla ettei Hulkenbergillä superlisenssiä ennen viikonloppua ollut.
 
Viimeksi muokattu:
Toisaalla tiedettin kertoa, että Guti ajelisi jotain simulaattoria lähinnä. Stoffel Vandoorne on ilmeisesti Mersun "varsinainen varakuski", mutta se on ajamassa sähköformuloita. Hulkki oli tosiaan ajanut viimeksi viiime kaudella ja koska sillä on joku suojatyöpaikka saksalaiselle telkkarikanavalle niin se kuuluu "koronakuplaan".
On kyllä outo järjestely. Kolme tiimiä (Mclaren, Mercedes ja Racing Point) jakaa kaksi testikuskia, joista toinen on kiinni muissa hommissa ja toinen ajaa vaan simulaattoria. Luulisi, erityisesti koronan aiheuttaman epävarmuuden huomioiden, että olisivat edes yhden kuskin pitäneet jatkuvassa valmiudessa.
 
Bottakselle vuoden jatko. Vähän ristiriitaiset ajatukset. Hyvä Bottakselle, yksi kausi lisää huipputallissa. Toisaalta tallikaverina yhä todennäköisesti Hamilton, joka on yksinkertaisesti parempi kuski. Lisäksi mielellään olisi jo Bottaksen tilalla nähnyt jonkun nuoren ja nälkäisen, joka ei Hamiltonin fiiliksistä välitä ja Bottaksen taas jossain Mclarenin tyylisessä tiimissä, jossa voisi aidosti olla se parempi kuski.

Aika tylsä kausi tiedossa ensi vuonna, todennäköisesti. Välivuosi ennen suuria muutoksia. Sentään Alonso tekee paluun, jotain jännitettävää edes.
 
Juu ois ollut mukava nähdä joku bottaksen tilalla, niin oltais nähty miten pärjää Hamiltonille
 
Vaikee nähdä että gridillä olisi muita jotka pärjäisi hamille sen paremmin kuin bottas. Verstappen varmaan paras ehdokas muista on vaikea sanoa loppujen lopuksi. Russel ajaa varmaan mersulla jossain vaiheessa mutta hyvä olisi hänellekin saada joku hyvä tallikaveri tasoa mittaamaan vielä kun ajaa williamsilla.
 
Kohtalon ivaa, jos Bottas lopulta menettää paikkansa sinä vuonna, kun Hamilton päättää lopettaa. Kuka tahansa onkaan Lewisin seuraaja, Bottas 90% todennäköisyydellä voittaisi mestaruuden tuolloin jo ihan kokemuksensa ansiosta.
Toisaalta Hamilton on uhonnut (?) jatkavansa, kunnes seuraava musta F1-kuski on sarjassa, jolloin veikkaan Bottaksen vetäytyneen eläkkeelle ennen sitä.
 
Kohtalon ivaa, jos Bottas lopulta menettää paikkansa sinä vuonna, kun Hamilton päättää lopettaa. Kuka tahansa onkaan Lewisin seuraaja, Bottas 90% todennäköisyydellä voittaisi mestaruuden tuolloin jo ihan kokemuksensa ansiosta.
Toisaalta Hamilton on uhonnut (?) jatkavansa, kunnes seuraava musta F1-kuski on sarjassa, jolloin veikkaan Bottaksen vetäytyneen eläkkeelle ennen sitä.
Jos Bottas on tallissa Hamiltonin eläköitymiseen saakka, niin tuskin Mersu Bottaksesta haluaa eroon siinä kohtaa. Väkisinkin talli ottaa takapakkia, jos samaan aikaan lähtee molemmat pitkäaikaiset kuskit pois.
 
Vähän epäilyttää nyt tämä kuluva kausi sekä myöskin seuraava lajin seuraamisen kannalta. On toki päivän selvää, että Mercedes ottaa mitä korkeimmalla todennäköisyydellä kaikki palkinnot, jälleen kerran, mutta että reagoidaanko siihen jollain tavalla.

Ei ole mikään salaisuus, että F1-sirkuksessa on paljon kulissipeliä sekä politiikkaa. Esimerkiksi Toto Wolff on sanonut ja antanut ymmärtää lukuisissa haastatteluissa, että fanit tekevät lajin. Fanit on toki sama asia kuin suurempi rahavirta lajin ympärillä, joka Totoa kiinnostaa enemmän kuin mikään muu.

Nyt kun sarja on kohtalaisen tylsää katsottavaa, varsinkin kun RB & Ferrari ovat käytännössä sanoneet julkisuuteen, että ei heillä ole mitään jakoja taistella kärjessä tällä hetkellä, niin mitä peliliikkeitä kulisseissa tapahtuu? Onko veikkauksia asian suhteen? :think:

Alkaako Mersulla yhtäkkiä "luotettavuusongelmat", löytääkö muut tallit jostain nopeutta lisää tai muita hyviä veikkauksia? On vain niin vaikea kuvitella, että tätä Mersun entistä suurempaa dominanssia katseltaisiin vielä 1,5v ajan lisää, samalla kun F1 mainetta vedetään pöntöstä alas.
 
Vähän epäilyttää nyt tämä kuluva kausi sekä myöskin seuraava lajin seuraamisen kannalta. On toki päivän selvää, että Mercedes ottaa mitä korkeimmalla todennäköisyydellä kaikki palkinnot, jälleen kerran, mutta että reagoidaanko siihen jollain tavalla.

Ei ole mikään salaisuus, että F1-sirkuksessa on paljon kulissipeliä sekä politiikkaa. Esimerkiksi Toto Wolff on sanonut ja antanut ymmärtää lukuisissa haastatteluissa, että fanit tekevät lajin. Fanit on toki sama asia kuin suurempi rahavirta lajin ympärillä, joka Totoa kiinnostaa enemmän kuin mikään muu.

Nyt kun sarja on kohtalaisen tylsää katsottavaa, varsinkin kun RB & Ferrari ovat käytännössä sanoneet julkisuuteen, että ei heillä ole mitään jakoja taistella kärjessä tällä hetkellä, niin mitä peliliikkeitä kulisseissa tapahtuu? Onko veikkauksia asian suhteen? :think:

Alkaako Mersulla yhtäkkiä "luotettavuusongelmat", löytääkö muut tallit jostain nopeutta lisää tai muita hyviä veikkauksia? On vain niin vaikea kuvitella, että tätä Mersun entistä suurempaa dominanssia katseltaisiin vielä 1,5v ajan lisää, samalla kun F1 mainetta vedetään pöntöstä alas.
Mitään ei tapahdu niin kauan kunnes Brasilia, Saksa, Italia, UK ja Hollantilaiset fanit äänestää jaloilla nykyistä tilannetta vastaan.
 
Alkaako Mersulla yhtäkkiä "luotettavuusongelmat", löytääkö muut tallit jostain nopeutta lisää tai muita hyviä veikkauksia? On vain niin vaikea kuvitella, että tätä Mersun entistä suurempaa dominanssia katseltaisiin vielä 1,5v ajan lisää, samalla kun F1 mainetta vedetään pöntöstä alas.
Kaikki tallit (ja katsojat suurelta osin) tiedostaa, että ensi kausi on välikausi. Ei siinä mitään dramatiikkaa tarvita, tylsiä kausia on nähty useita ennenkin. Laji on kuitenkin vanha ja uskolliset fanit katsoo vaikka mikä olisi. 2022 voidaan sitten alkaa haalimaan niitä uusia ja kasuaaleja faneja taas lajin pariin.

Ja onhan ensi kaudella hieman pakka sekaisin, että jotain jännitettävää. Sainz Ferrarille, Vettel (ehkä) Racing Pointille, Alonso Renaultille, Ricciardo Mclarenille. Albonin tilanne on yhä kysymysmerkki, silläkin suunnalla saattaa tapahtua vielä ensi kauteen mennessä.
 
Kaikki tallit (ja katsojat suurelta osin) tiedostaa, että ensi kausi on välikausi. Ei siinä mitään dramatiikkaa tarvita, tylsiä kausia on nähty useita ennenkin. Laji on kuitenkin vanha ja uskolliset fanit katsoo vaikka mikä olisi. 2022 voidaan sitten alkaa haalimaan niitä uusia ja kasuaaleja faneja taas lajin pariin.

Ja onhan ensi kaudella hieman pakka sekaisin, että jotain jännitettävää. Sainz Ferrarille, Vettel (ehkä) Racing Pointille, Alonso Renaultille, Ricciardo Mclarenille. Albonin tilanne on yhä kysymysmerkki, silläkin suunnalla saattaa tapahtua vielä ensi kauteen mennessä.

Ja Perez Alfa Romeolle.
 
Kimi lopettaa, mutta tulevana kautena Sainz sairastuu Koronaan kesken kisan ja ajaa pöpelikköön... - Ferrari kutsuu Kimin ajamaan loppukauden... Kimin loppusijoitus kauden jälkeen on 4. - Luonnollisesti viimeisessä kisassa Kimillä olisi ollut mahdollisuus voittoon ja nostaa pisteissä sijoitus kolmanneksi, mutta se olisi tarkoittanut juhlatilaisuuksia...

Pahoittelen...
 
Itse toivon Alfa Romeon nousevan sinne keskikastiin takaisin ja Kimin jatkavan uraansa, vastustajina Alonso, Vettel. Olisi muutakin seurattavaa kisoissa kuin yhden automerkin dominointi, tallit saa näkyvyyttä ja sponsoreita kun toisena kuskina on Ex-mestari.

Ei Kimiä ole vielä kukaan nöyryyttänyt, ajakoon niin pitkään kuin huvittaa ja vauhtia piisaa.
 


Mielenkiintoisia statseja ja vertailuja eritelty toisessa kommentissa (James Shunt)
 


Mielenkiintoisia statseja ja vertailuja eritelty toisessa kommentissa (James Shunt)

Kun täällä keskusteltu Kimin huonosta onnesta, niin tässä tuosta videosta poiminta:
1596812152050.png

:nb: ei todella ole tuulestatemmattua Kimin huono onni..
 
No nyt taas jollain välähtänyt. Melko keinotekoista.

Saksalaistalli on käyttänyt aika-ajoissa ns. "juhlatilaa", jonka avulla sen kuskit ovat voittaneet kuluttaa enemmän polttoainetta ja repiä enemmän moottoristaan lyhyissä pätkissä.

Kansainvälinen autoliitto FIA on nyt sivuston mukaan lähettänyt talleille viestin, jonka perusteella tuosta tilasta pitää luopua tämän kauden jälkeen.

FIA selventää viestissään, että aika-ajoissa ja kisoissa pitää jatkossa käyttää samoja asetuksia. Aika-ajoissa juhlatilaa ei voi käytännössä hyödyntää kisoissa, koska se kuluttaa niin paljon polttoainetta.


 
Ymmärtääkseni taitaa jokaisella tallilla olla aika-ajoissa jonkinlainen "juhlatila" (maailman tyhmin sana), joten ei Mersu ainakaan nykyään ole kovin ihmeellisesti siitä hyötynyt muihin nähden.
Pitäisi tietää kuinka paljon mikäkin talli sitä tehoa on lisää saanut party modesta. Mersu on kumminkin jo vuosia hallinnut aika-ajoja joten voidaan sanoa, että on hyötynyt ainakin enemmän kuin muut.
 
Pitäisi tietää kuinka paljon mikäkin talli sitä tehoa on lisää saanut party modesta. Mersu on kumminkin jo vuosia hallinnut aika-ajoja joten voidaan sanoa, että on hyötynyt ainakin enemmän kuin muut.
Ei se party mode ole mitään muuta kuin aika-ajo asetukset. Tottakai ne on Mersulla olleet parhaat, koska Mersulla on ollut nopein auto. Mersun lähes ainoa heikkous on sitten ollut renkaiden kesto pitkissä vedoissa.
 
Pitäisi tietää kuinka paljon mikäkin talli sitä tehoa on lisää saanut party modesta. Mersu on kumminkin jo vuosia hallinnut aika-ajoja joten voidaan sanoa, että on hyötynyt ainakin enemmän kuin muut.
Suhteessa kisavauhtiin Mersu ei ole aika-ajoissa yleensä ollut muita edellä sen enempää kuin kisassakaan. Oli tuossa joku aika sitten toki 1-2 kautta, jolloin Ferrari oli kisavauhdissa tasoissa tai hieman edellä, mutta hävisivät aika-ajoissa. Tällä hetkellä suhteellisia eroja aika-ajovauhdin ja kisavauhdin välillä ei kuitenkaan erityisesti ole. Tai jos on, niin liittyvät renkaisiin, joka ei liity tähän.
 
Ihan mielenkiintoista nähdä minkälainen vaikutus tällä tulee olemaan jatkossa, Maxin luulisi ainakin olevan lähempänä aika-ajoissa.
Kovasti se Maxikin itkee aina radiossa eri moodien perään. Paha sanoa kenen etu, jos ajetaan aina samalla yhdellä moodilla. Jotenkin se pitää optimoida siten, että bensa riittää ja kone kestää. :asif:
 
Taitaa melkosta matelua sitten tulla noista aika-ajoista ja kisoista kerran eivät voi ees kisan aikana tehdä noita säätöjä :tdown:
 
No eipä tuo tule vaikuttamaan juuri muihin kun mersu koneellisiin. Esim redbullin/hondan ja rellun "partymode" ei tuo kun muutaman kymmenyksen parannuksen, kun taas mersulla Q2 vs Q3 ajoissa ollut välillä lähemmäs sekuntin eroja. Ferrari PU:ssa taas ei ole tällähetkellä partymodea ollenkaan.
 
No eipä tuo tule vaikuttamaan juuri muihin kun mersu koneellisiin. Esim redbullin/hondan ja rellun "partymode" ei tuo kun muutaman kymmenyksen parannuksen, kun taas mersulla Q2 vs Q3 ajoissa ollut välillä lähemmäs sekuntin eroja. Ferrari PU:ssa taas ei ole tällähetkellä partymodea ollenkaan.
Ei pidä paikkansa. Ensinnäkin, "party mode" ei ole käytössä vain Q3:ssa, vaan koko aika-ajojen ajan sitä käytetään. Ajat paranevat, kun rata nopeutuu aika-ajojen edetessä, sekä kuskit saavat paremmin tuntumaa rataan ja autoon. Q3:n toisella yrityksellä myös voidaan laittaa hieman enemmän riskiä peliin, kun taas aiemmat osiot on tarkoitus päästä yhdellä vedolla läpi, jolloin otetaan hieman varman päälle.

Muutkin tallit parantavat usein yhtä paljon kuin Mersu. Lisäksi Q2 -> Q3 parannuksiin liittyy kärkiautojen osalta usein myös Q2:ssa käytetyt kovemmat renkaat.

Kahden edellisen kisan parannukset Q2 -> Q3. Aika-ajojen TOP-6:

1. Hamilton 1,044
2. Bottas 0,399
3. Verstappen 0,819
4. Leclerc 0,776
5. Norris 0,638
6. Stroll 0,662

1. Bottas 0,631
2. Hamilton 1,049
3. Hülkenberg 0,179
4. Verstappen 0,603
5. Ricciardo 0,339
6. Stroll 0,246

Hamiltonilla sattui olemaan isot parannukset, kun hävisi molemmissa kisoissa Q2:ssa selvästi Bottakselle. Bottaksen Q2 aikoihin verrattuna Hamiltonin parannukset olisivat olleet 0,7sek ja 0,5sek. Muutoin erottuu selvästi, että Mersut ja Verstappen parantavat paljon, koska he voivat ottaa aiemmat osiot iisimmin ja Q2 usein kovemmalla renkaalla.

Party moden poistuminen vaikuttaa kaikkiin autoihin, vaikka pieniä eroja voikin olla. Todennäköisesti Mersu dominoi aika-ajoja jatkossakin.

Mistä päättelet, että Ferrarilla ei olisi aika-ajoihin tarkoitettua moodia käytössä? Minun tietääkseni todellakin on, ja olisi hyvin outoa, jos ei olisi.
 
Hölmö vaatimus. a) Moottorit on muutenkin yliluotettavia, täysien tehojen ulosottaminen lisää edes teoreettisesti sitä että nähdään joskus joku yllätysongelma. b) Mikä estää laittamasta sitä tehokkainta moodia normaalimoodiksi ja sitten kisassa käytetäänkin erilaisia bensansäästömoodeja. Millä perusteella FIA kieltää 'normaalitilan' käyttämisen.
 
Hölmö vaatimus. a) Moottorit on muutenkin yliluotettavia, täysien tehojen ulosottaminen lisää edes teoreettisesti sitä että nähdään joskus joku yllätysongelma. b) Mikä estää laittamasta sitä tehokkainta moodia normaalimoodiksi ja sitten kisassa käytetäänkin erilaisia bensansäästömoodeja. Millä perusteella FIA kieltää 'normaalitilan' käyttämisen.
Kisoissa käytetään eri bensamoodeja jo muutenkin. Käytännössä FIA kieltää moodit, jotka kuluttavat "liian paljon". Eli tallit eivät voi käyttää sitä aika-ajoissa käytettyä moodia enää missään yhteydessä, koska se kielletään kokonaan. Tähän asti se oli jo kielletty kisoissa, nyt se on kielletty kokonaan. Säännöissä on tarkat rajoitukset sille, miten paljon bensaa saa eri moodien kautta käyttää.

Merkittävää vaikutusta moottorin kestoon tuolla ei ole. Lopulta kohtalaisen turha tuota on kieltää, mutta toisaalta sen merkityskin on varsin olematon, kun katsotaan tallien voimasuhteita. Saattaa jonkin verran vähentää moottorin kehitystyön kuluja.
 
Kisoissa käytetään eri bensamoodeja jo muutenkin. Käytännössä FIA kieltää moodit, jotka kuluttavat "liian paljon". Eli tallit eivät voi käyttää sitä aika-ajoissa käytettyä moodia enää missään yhteydessä, koska se kielletään kokonaan. Tähän asti se oli jo kielletty kisoissa, nyt se on kielletty kokonaan. Säännöissä on tarkat rajoitukset sille, miten paljon bensaa saa eri moodien kautta käyttää.

Merkittävää vaikutusta moottorin kestoon tuolla ei ole. Lopulta kohtalaisen turha tuota on kieltää, mutta toisaalta sen merkityskin on varsin olematon, kun katsotaan tallien voimasuhteita. Saattaa jonkin verran vähentää moottorin kehitystyön kuluja.

Mitään kielletä, vaan käsketään käyttään samoja moottoriasetuksia kisassa&aika-ajossa. Eikä säännöissä ole "eri moodeille rajoituksia", taida olla muuta ku maksimivirtaus rajoitus + öljyn/bensan(?) maksimimäärä? en oo toki kahlaillu tekniikkasääntöjä läpi, nii saa toki tyhmää opastaa ja kertoa missä kohti "moodirajoituksia" on.
 
Mitään kielletä, vaan käsketään käyttään samoja moottoriasetuksia kisassa&aika-ajossa. Eikä säännöissä ole "eri moodeille rajoituksia", taida olla muuta ku maksimivirtaus rajoitus + öljyn/bensan(?) maksimimäärä?
En sanonutkaan että olisi eri moodeille rajoituksia, vaan nimenomaan virtauksen rajoituksiin tämä liittyy. Ja siitä on uutisoitu siten, että pitää käyttää samoja asetuksia kuin kisassa, koska nyt kisoja koskevat rajoitukset laajennetaan koskemaan myös aika-ajoja.
 
En sanonutkaan että olisi eri moodeille rajoituksia, vaan nimenomaan virtauksen rajoituksiin tämä liittyy. Ja siitä on uutisoitu siten, että pitää käyttää samoja asetuksia kuin kisassa, koska nyt kisoja koskevat rajoitukset laajennetaan koskemaan myös aika-ajoja.
Säännöissä on tarkat rajoitukset sille, miten paljon bensaa saa eri moodien kautta käyttää.

Enkä edelleenkään ymmärrä mitä sanot. 100kg/h rajoitus on aina koskenut myös aika-ajoja. Mitä rajoituksia tarkoitat?
 
Enkä edelleenkään ymmärrä mitä sanot. 100kg/h rajoitus on aina koskenut myös aika-ajoja. Mitä rajoituksia tarkoitat?
Miksi sitten luulet, että aika-ajoissa käytettyä moodia ei olisi käytetty kisoissa? Ei se niin paljon bensaa vie, että sen käyttäminen kisassa olisi mahdotonta. Kyllä sen nimenomaan säännöt ovat kieltäneet. Siinä on ymmärtääkseni jotain muitakin tekijöitä, kuin tuo yleinen rajoitus virtaukselle. F1:n säännöt ovat todella monimutkaisia, joka näkyy joka kerta, kun jonkun epäillään niitä rikkoneen.
 
Skysportsin lähetyksessä eilen puhuivat, että kyllä niitä partymodeja käytetään kisoissakin, ohittaessa ja puolustautuessa.

Ja taisi Verstappen mennä silloin ylikin kun laitettiin 11 päälle. Niitä ei käytetä paljoa koska vaikuttavat kestävyyteen ja en tiedä onko muilla kuin Hondalla moodeja joita ei normaalisti käytetä edes aika-ajoissa mutta eiköhän partymoodin kieltämisen ainoa seuraus ole se että aika-ajossa käytössä on normaali ja kisassa sitten 'bensansäästö 1, 2 jne.
 
Ja muutenkin jos maksimi virtaus on sen 100kg/tunti ja kilpailuun saa laittaa polttoainetta maksimissaan 110kg(wikipedia, skysportsilla sanoi eri lukeman) ja pitäisi apaut 1.5 tunnin kisa selvitä, niin aika mahdoton yhdistelmä aika-ajo moodilla kilpailu ajaa maaliin, näin polttoaineen riittävyyden kannalta.
 
Ja muutenkin jos maksimi virtaus on sen 100kg/tunti ja kilpailuun saa laittaa polttoainetta maksimissaan 110kg(wikipedia, skysportsilla sanoi eri lukeman) ja pitäisi apaut 1.5 tunnin kisa selvitä, niin aika mahdoton yhdistelmä aika-ajo moodilla kilpailu ajaa maaliin, näin polttoaineen riittävyyden kannalta.
Kuskit vaihtelevat niitä bensamodeja jatkuvasti kisan aikana. Ei tehokkaimmilla modeilla ole tietenkään tarkoitus pysyä ajamaan koko kisaa, mutta ei tarvitsekaan. Niitä käytetään puolustautuessa tai hyökätessä, sekä sitten säästömodia käyttöön kun sille tulee tilaisuus tai on pakko säästää. Joissain tapauksissa modia vaihdellaan siten, että suorilla otetaan enemmän tehoa irti ja mutkissa säästellään. Tämä on yksi niistä asioista, mitä kuskit säätävät ratin napeista jatkuvasti. Tämän huomaa hyvin, kun näytetään in-car kuvaa, jossa ratti on näkyvllä.
 
Kun täällä keskusteltu Kimin huonosta onnesta, niin tässä tuosta videosta poiminta:
1596812152050.png

:nb: ei todella ole tuulestatemmattua Kimin huono onni..

Eipä tuossa varmaan tuurista ollut kysymys, vaan McLarenin paskuudesta, kimi veti niin lujaa että osat ei kestänyt.
 
Seuraava kisa taitaa olla muuten Ferrarin 1000. kisa. Ja nelisen kisaa eteenpäin on 1000. startti.

Lähteenä aina luotettava wikipedia.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
258 572
Viestejä
4 492 358
Jäsenet
74 259
Uusin jäsen
beraku

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom