- Liittynyt
- 29.10.2016
- Viestejä
- 678
Kyllähän se sainz sinne eteen päästettiinkin.Mitäköhän nyt mahdat selittää, sanoinko jossain noin? Kannattaa avata se sääntökirja ja lukea sieltä safety carin alta miksi Sainz olisi kuulunut Perezin eteen.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Kyllähän se sainz sinne eteen päästettiinkin.Mitäköhän nyt mahdat selittää, sanoinko jossain noin? Kannattaa avata se sääntökirja ja lukea sieltä safety carin alta miksi Sainz olisi kuulunut Perezin eteen.
Njäh. Sallittakoot riskikerroinkin, niin ei strategiat täysin kliiniseksi sentäs mene. Varsinkin, ku tietyillä radoilla jo etukäteen tiedetään, että jollain todennäköisyydellä tulee yllättävä tapahtuma.Turva-auton ja virtuaalisen turva-auton ajaksi voisivat pistää varikon sisääntuloportit kiinni.
Tai sitten kiinni pistämisen sijasta 10 sekunnin rangaistus niiden aikana varikolle tuleville. Kärsittäisiin heti kun varikolle ajaa ja autoon ei saisi koskea ennen kuin 10 sekunttia auto on ollut paikallaan varikolla.
Eikös nämä akut ole sellaisia, jotka latautuvat sekunneissa (kun jarrutetaan yms) ja myös purkautuvat sekunneissa esim suoralla.Ehkä vähän jo yleiskeskustelun alle menevä kommentti, mutta jotain variaatiota kaipaisin kyllä varikkostoppeihin kuin vain renkaiden vaihdon. Nytkin Perezin voittotaistelu suli täysin paskaan säkään. Oisko kyyti muutenkaan riittänyt Leclerciin tai Verstappeniin nähden kisan jälkimmäisellä puolikkaalla - en tiedä, mutta turva-autoon asti Perez kontrolloi täysin kisaa.
Nyt jos välitankkaukset olisivat edelleen käytössä, niin sieltä olisi tullut variaatiota strategiaan. Harmi että noita ei koskaan saada takaisin, se olisi edes yksi pieni lisämauste kilpailutaktiikassa.
Tuolta pohjalta tuli kuitenkin sellainen ajatus mieleen, että entäs jos hybridijärjestelmän akku/akut olisivat vaihdettavat? Ehkä hieman utopistinen visio, mutta jotenkin voisin nähdä että pari mekaanikkoa voisi vaihtaakin lennosta akun, kun ne olisi oikean kokoisia (tarpeeksi pieniä fyysisesti), ja optimaalisesti sijoiteltu autoon. Vaihdossa voisi mennä yli 10s, mutta vastaavasti tuore akku mahdollistaisi huomattavasti ripeämmän etenemisen niihin nähden jotka yrittää sinnitellä ilman akun vaihtoa ja hallita virran käyttöä. Vaatisi siis sen, että auto itsessään ei jaksa ladata akkua täyteen, mutta säästelemällä akussa riittäisi varausta kisan loppuun asti.
Mä olen kanssa miettinyt ovatko nämä akkuja vai niin sanottuja super kondensaattoreita jotka ovat akun ja nopeasti latautuvan konkan välimuotoja.Eikös nämä akut ole sellaisia, jotka latautuvat sekunneissa (kun jarrutetaan yms) ja myös purkautuvat sekunneissa esim suoralla.
Mä olen kanssa miettinyt ovatko nämä akkuja vai niin sanottuja super kondensaattoreita jotka ovat akun ja nopeasti latautuvan konkan välimuotoja.
Akuthan perustuvat (hitaanpaan) kemialliseen muutokseen kun taas kondensaattori perustuu levyjen väliseen varaukseen.
Täytyis koittaa googlata vaikka F1 battery?
Niin ja jännitteet on kanssa mielekiintoinen kysymys, satoja voltteja on vaikea aikaansaada edes sarjakytkennällä.
Aika mielenkiintoista, että jopa neljä drs-zonea kisassa. Toisaalta, miksipäs ei jos halutaan nähdä ohituksia ja tiukkaa kilvanajoa. Mulle ainakin ok, että useammalla pidemmällä suoralla olisi mahdollista aktivoida drs.Melbournessa käytössä 4 DRS-aluetta Saas nähdä minkälainen kissa-hiiri -leikki tällä kertaa nähdään
Mikä rata ei ole tänä vuonna? Imola? Barcelona? Monaco? Hungaroring? Zandvoort?Tuohan on kuin tehty Ferrareille.
Tietyn osan kehitys loppui jo maaliskuussa. Loput Syyskuun 1. pväOliko se nyt niin, moottoria sai kehittää kesätaukoon asti? Kesätauon jälkeen kehitys on jäissä? Mistä lie mulla jääny tämmönen mieleen.
Oliko se nyt niin, moottoria sai kehittää kesätaukoon asti? Kesätauon jälkeen kehitys on jäissä? Mistä lie mulla jääny tämmönen mieleen.
Joo näin, dealinen jälkeen kehitys jäädytetty vuoteen 2026 asti kunnes tulee kokonaan uudet moottorit ilman MGU-H:ta.
Onko tuo "itkupilli" nimeen omaan F1 kuljettajan ominaisuus kun kuljettaja kommentoi kilpailua tai lajin muutosta?
Ele nähnyt tuommoista itkupilli -nimitystä tässä laajuudesta muiden urheilulajien kohdalla.
Autosta ulospääsyä ei tietenkään estä. Mutta sopivasti osumaa saaneen kypärän poistaminen saattaa olla haasteellista.Millähän tavalla korvassa oleva lävistys estää nopean pääsyn pois autosta? Ihan naurettava säännös, jos sitä kategorisesti pitää noudattaa.
Autosta ulospääsyä ei tietenkään estä. Mutta sopivasti osumaa saaneen kypärän poistaminen saattaa olla haasteellista.
Perustelu kiellolle oli autosta ulospääseminen. Missä tuollainen kypäräselitys on esitetty?
Ihme itkemistä aikuiselta äijältä, "mutta kun mun korvakorut"Kiinni hitsatut korvakorut, ai saatana
Ihan oma visioniPerustelu kiellolle oli autosta ulospääseminen. Missä tuollainen kypäräselitys on esitetty?
Eikö se ole helpompi ottaa nollalinja kuin rueta myöntämään poikkeuslupia?Jotain suhteellisuudentajua pitäisi kuitenkin olla. Jonkun pienen korvakorun aiheuttama riski on luokkaa kolme kertaa seitsemän oikein lotossa. Koko laji on lähtökohtaisesti niin vaarallinen kuljettajille, tiimien henkilöstöille ja muille radalla pomppiville ihmisille, että tuohon sääntöön ja sen tiukkaan noudattamiseen takertuminen on absurdia. Joka kisaviikonloppu tapahtuu n. miljoona kertaa vakavampia tilanteita kuin se, että F1-autoa kuljettaa henkilö, jolla on korvakorut.
Veikkaan, että mitään merkityksellisiä sanktioita Hamiltonille tai muille ei tästä säännöksestä koidu. Se tietysti on omiaan aiheuttamaan mielipahaa täällä lällätteleville "miehille", joiden mielestä se on varmaan taas niin äärettömän epäreilua ja puolueellista.
Kyllä, samalla alushousutarkastuksen kanssa.Tarkastaakohan ne, että ei pippelikoruakaan ole
Mikäli kalsareissa jarruraita, niin 5 sek. Stop and Go.Kyllä, samalla alushousutarkastuksen kanssa.
Russell nousi MM-kakkoseksi SC-loton ja RB:n ongelmien ansiota. Itse en lähtisi kovin suuria johtopäätöksiä vetelemään. Minusta Hamiltonin mökötys ja Russellin itkuiset silmät tulee siitä että tämän kauden auto on täysi floppi.Mika Häkkinen saattaa olla totuuden jäljillä
Mika Häkkisen kova lausunto Lewis Hamiltonista nousi otsikoihin maailmalla
Mika Häkkisen mukaan Lewis Hamilton saattaa mököttää Mercedeksen palavereissa ja harkitsee tallin vaihtamista.www.is.fi
Russell nousi MM-kakkoseksi SC-loton ja RB:n ongelmien ansiota. Itse en lähtisi kovin suuria johtopäätöksiä vetelemään. Minusta Hamiltonin mökötys ja Russellin itkuiset silmät tulee siitä että tämän kauden auto on täysi floppi.
Jännä että kun Bottas painoi kauden alussa Hamiltonia kuokkaa, kukaan ei puhunut näitä samoja puheita. Noh, pari kisaa niin homma on normalisoitunut.
Voi Jessus taasko tämä sonta alkaa?Jos Mersulla ei taistella mestaruudesta, niin sitten ei tule sitä asetelmaa jossa kaikki päätökset tehdään Hamiltonin kannalta. Tasaväkisillä mahdollisuuksilla todennäköisesti pisteetkin ovat samansuuntaisia kummallakin. Kaikista mestaruuksista huolimatta Hamilton ei ole sinänsä todistanut urallaan mitään muuta kuin että pystyy dominoimaan ylivoimaisen tallin sisäistä kilpailua, ja pystyy voittamaan ylivoimaisella autolla tolkuttoman paljon kisoja ja mestaruuksia.
Otsikko kertoo jo aika paljon, nyt kuunnellaan ja tehdään jotain asian hyväksi. Mersulla jos pyysi jotain niin sai Totolta selittelyt, että ihan hyvin se toimii toisessa autossa, aja paremmin. Ei välttämättä ihan kirjaimellisesti noin, mutta tuskin kovin kaukana totuudesta.Toto: jees jees meillä kuskit on tasavertaisia…
“I feel like I’m not just driving the car. I feel like I am a bit more than that.
“I’m not just a driver, but also an important team member.”
‘If I ask for something, it happens’ – Bottas’s new authority - The Race
Valtteri Bottas is experiencing something for the first time in Formula 1. After nine seasons and almost 200 races, he is finally top dog.the-race.com
Perjantaina aamupäivän näyttäis satavan haittaa ehkä harjoktuksissa mutta muuten ois kuivaa. Toki nää ennusteet saattaa muuttua vielä.Imolassa tulee viikonloppuna vettä 70% todennäköisyydellä.