Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Odota vaan kun mennään MonacoonAlkaahan nuo nykyautot olemaan jo aika isoja & painavia kun lähemmäs 200kg enemmän painoa verrattuna johonkin 2007-2008. Ei ihmekkään jos vähän "kömpelöitä" hitaissa vaihdeissa jossa aerodynamiikka ei vaikuta.
Jännä kun RB oli selkeästi ainoa joka teki aika-ajo vedot.Testit olikin sitte siinä. Max kellotti nopeimman ajan 1:31.720 ja viime vuoteen verrattuna ollaan sen 2s hitaampia, mutta hitaampiahan tän kauden autojen piti ollakin.
Hamilton teki kans, ei vaan kulkenu lujempaa.Jännä kun RB oli selkeästi ainoa joka teki aika-ajo vedot.
Sija | Kuljettaja | Talli | Aika/ero | Kierrokset |
1. | Max Verstappen | Red Bull | 1.31,720 | 53 |
2. | Charles Leclerc | Ferrari | +0,695 | 51 |
3. | Fernando Alonso | Alpine | +0,978 | 122 |
4. | George Russell | Mercedes | +1,039 | 71 |
5. | Valtteri Bottas | Alfa Romeo | +1,265 | 68 |
6. | Yuki Tsunoda | AlphaTauri | +1,282 | 57 |
7. | Sergio Perez | Red Bull | +1,385 | 43 |
8. | Mick Schumacher | Haas | +1,431 | 57 |
9. | Lando Norris | McLaren | +1,471 | 90 |
10. | Sebastian Vettel | Aston Martin | +2,101 | 81 |
11. | Guanyu Zhou | Alfa Romeo | +2,239 | 82 |
12. | Pierre Gasly | AlphaTauri | +3,145 | 91 |
13. | Carlos Sainz | Ferrari | +3,185 | 68 |
14. | Alexander Albon | Williams | +3,451 | 18 |
15. | Nicholas Latifi | Williams | +3,914 | 124 |
16. | Lance Stroll | Aston Martin | +4,309 | 53 |
17. | Lewis Hamilton | Mercedes | +4,497 | 78 |
18. | Kevin Magnussen | Haas | +6,896 | 38 |
Sama laulu joka hlvetin vuosi since 2014Hamilton on jossain haastattelussa todennu, että RB ja Ferrari ovat tällä hetkellä nopeimmat sitten ovat ehkä he ja McLaren. Samaan haastatteluun lisännyt, että meitä syytetään monesti auton vähättelystä, mutta tulette yllättymään.
Toki viikon päästä nähdään tuo sitten. Voihan tuo myös tarkoittaa, että ne on reilun sekunnin muita nopeampia myös
Sama laulu joka hlvetin vuosi since 2014
Voi voi ihme nillitystä. Opettelisivat suunnittelemaan autonsa.Jossain luin tuosta ja kerrottiin FIA:n olleen täysin tietoinen tuosta "porpoising" -efektistä. Se, että se on noin kova oli yllätys. Tuosta aiemminkin jo sanoin, että eikö tuo ole jo aika iso turvallisuusriski esim nopeissa mutkissa. Miten sitten kisamitan ajan kestääkö auton jousitus yms. tuota hypyttämistä? Toki olis kait nuo ongelmat jo tulleet esiin testeissä
E: Russel ainakin taisi ehdottaa tuota aktiivijousitusta jolla tuo saataisiin korjattua. Eikös McLarenilla ollu joku ratkaisu tuohon kun muihin verrattuna huomattavasti vähemmän pomppi verrattuna muihin?
Hami nyt on sellainen, auto ei kulje ja rengaat eivät kestä... jäänyt levy pyörimään uraan. Katsellaan ensin kisaa niin nähdään Russel oli 1 sekan kärkiaikaa hitaampi, joten odotellaan tiukkaa kautta ja hienoja ohituksia, kun nyt näyttäs "peräkontissa" pystyvän ajamaan.Sama laulu joka hlvetin vuosi since 2014
Kyllähän sitä Ferrarilla esiintyy myös:
Esiintyy mutta näytti parantuvan koko ajan testien edetessä.
Kyl kyl, oleellista on että sitä osaa kontrolloida ja ilmeisesti Ferrari oppi.Tuossa on se ongelma, että vaikka auton saisi yhdelle radalle toimimaan kohtuulisen hyvin, niin seuraavalla radalla voi taas olla täysi katastroodi edessä ja työn joutuu aloittamaan nollasta.
Joo kiinnostaa kaivella vähän enemmän pinnan alta. Ei nämä mitään salaisia ole. Tässä päämestat mitä tulee lueskeltua aika tiiviisti.@SampoTexaa Sua näyttää kiinnostavan yhtä paljon, ehkä enemmänkin, tämmöset nippelitiedot kuin allekirjoittanutta esim. nuo postaamasi rpm-lukemat. Mitäs lähteitä seurailet? Laita vaikka YV jos haluat jakaa, ei ole kuitenkaan pakko hei
Kyllä tuo aika insinöörin puheelta kuulostaa.En ole F1-insinööri mutta luulisi maaefektiin saavan jonkun jousikuormitteisen ohivuotokanavan jolla sitä saadaan hallitusti laskettua kun vauhti kasvaa suoralla niin ettei tule keinumista.
En ole F1-insinööri mutta luulisi maaefektiin saavan jonkun jousikuormitteisen ohivuotokanavan jolla sitä saadaan hallitusti laskettua kun vauhti kasvaa suoralla niin ettei tule keinumista.
Tallit kun nostaa maavaraa niin ongelma helpottaa.En ole F1-insinööri mutta luulisi maaefektiin saavan jonkun jousikuormitteisen ohivuotokanavan jolla sitä saadaan hallitusti laskettua kun vauhti kasvaa suoralla niin ettei tule keinumista.
Tallit kun nostaa maavaraa niin ongelma helpottaa.
Tässä näkee hyvin kun Mersu nuolee rataa niin tulee pomppuefekti
Tallit kun nostaa maavaraa niin ongelma helpottaa.
Tässä näkee hyvin kun Mersu nuolee rataa niin tulee pomppuefekti
Lauantaipäivän tulokset (juu, selkeitä aika-ajo vetoja Hamilton ajanut):
Sija Kuljettaja Talli Aika/ero Kierrokset 1. Max Verstappen Red Bull 1.31,720 53 2. Charles Leclerc Ferrari +0,695 51 3. Fernando Alonso Alpine +0,978 122 4. George Russell Mercedes +1,039 71 5. Valtteri Bottas Alfa Romeo +1,265 68 6. Yuki Tsunoda AlphaTauri +1,282 57 7. Sergio Perez Red Bull +1,385 43 8. Mick Schumacher Haas +1,431 57 9. Lando Norris McLaren +1,471 90 10. Sebastian Vettel Aston Martin +2,101 81 11. Guanyu Zhou Alfa Romeo +2,239 82 12. Pierre Gasly AlphaTauri +3,145 91 13. Carlos Sainz Ferrari +3,185 68 14. Alexander Albon Williams +3,451 18 15. Nicholas Latifi Williams +3,914 124 16. Lance Stroll Aston Martin +4,309 53 17. Lewis Hamilton Mercedes +4,497 78 18. Kevin Magnussen Haas +6,896 38
Toi voisi viitata siihen, ettei Merulla olla täysin tyytyväisiä, kun Hami ei vetänyt "tyhjillä" tankeilla. Vaan aika käytettiin ongelmien testaamiseen kisabensoilla.no täältä löytyy noita Hamilton vihaajia
Bahrainissa ei tainnut pomppia ollenkaan. Tässä mielenkiintoinen selvitys miksi McLaren ei pompi.Onko jossain videon pätkää näistä testeistä missä näkisi miten tuo McLaren pomppii suorilla? En ite nyt löytäny vaikka kuinka hain, ei jaksais alkaa kelaileen Viaplaylta noita testejä kun lähetystä kuitenki se 8h per sessio.
Uusi kausi kun alkaa jo ihan päivien päästä, niin tuli pikakatsottua se netflixin drive to survive ja olihan taistoa.
Siistiä että netflix tekee tollasta sarjaa. Näin formula 1 fanille se on kyllä mahtava recap edelliseen kauteen mausteiden kera.
Räikkösen kohtaukset oli taas täyttä timanttia. Just sellasta mitä siltä oikeestaan odottikin.
Justiinsa sain katsottua kanssa loppuun ja palautti mieleen taas mikis vihaan Verstappenia. Aika pintapuolinen tuo Netflixin settiUusi kausi kun alkaa jo ihan päivien päästä, niin tuli pikakatsottua se netflixin drive to survive ja olihan taistoa.
Siistiä että netflix tekee tollasta sarjaa. Näin formula 1 fanille se on kyllä mahtava recap edelliseen kauteen mausteiden kera.
Räikkösen kohtaukset oli taas täyttä timanttia. Just sellasta mitä siltä oikeestaan odottikin.
No miksi vihaat verstappenia?Justiinsa sain katsottua kanssa loppuun ja palautti mieleen taas mikis vihaan Verstappenia. Aika pintapuolinen tuo Netflixin setti
Justiinsa sain katsottua kanssa loppuun ja palautti mieleen taas mikis vihaan Verstappenia. Aika pintapuolinen tuo Netflixin setti