Ehkä vähän jo yleiskeskustelun alle menevä kommentti, mutta jotain variaatiota kaipaisin kyllä varikkostoppeihin kuin vain renkaiden vaihdon. Nytkin Perezin voittotaistelu suli täysin paskaan säkään. Oisko kyyti muutenkaan riittänyt Leclerciin tai Verstappeniin nähden kisan jälkimmäisellä puolikkaalla - en tiedä, mutta turva-autoon asti Perez kontrolloi täysin kisaa.
Nyt jos välitankkaukset olisivat edelleen käytössä, niin sieltä olisi tullut variaatiota strategiaan. Harmi että noita ei koskaan saada takaisin, se olisi edes yksi pieni lisämauste kilpailutaktiikassa.
Tuolta pohjalta tuli kuitenkin sellainen ajatus mieleen, että entäs jos hybridijärjestelmän akku/akut olisivat vaihdettavat? Ehkä hieman utopistinen visio, mutta jotenkin voisin nähdä että pari mekaanikkoa voisi vaihtaakin lennosta akun, kun ne olisi oikean kokoisia (tarpeeksi pieniä fyysisesti), ja optimaalisesti sijoiteltu autoon. Vaihdossa voisi mennä yli 10s, mutta vastaavasti tuore akku mahdollistaisi huomattavasti ripeämmän etenemisen niihin nähden jotka yrittää sinnitellä ilman akun vaihtoa ja hallita virran käyttöä. Vaatisi siis sen, että auto itsessään ei jaksa ladata akkua täyteen, mutta säästelemällä akussa riittäisi varausta kisan loppuun asti.