Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Onhan sitä mielenkiintoista seurata aika-ajojen loppuun saakka .Kauheen negatiivista täällä Monacon radasta sanottu. Mielestä yksi kauden parhaista radoista ja mielenkiintoisimmista viikonlopuista. Odotan innolla jo perjantain harjoituksia.
Mitäs mielenkiintoista on radassa, jossa on 0 kpl ohituspaikkoja? Pois kalenterista koko monaco.Kauheen negatiivista täällä Monacon radasta sanottu. Mielestä yksi kauden parhaista radoista ja mielenkiintoisimmista viikonlopuista. Odotan innolla jo perjantain harjoituksia.
Ratahan on formuloilla kilpailemiseen aika onneton ohituspaikkojen suhteen, varsinkin nykyautoissa. DRS:stäkään ei ole täällä mitään apua pääsuoralla, ennemmän olisi hyötyä jos tunnelissa saisi avata siiven. 90-luvun ja 2000-luvun alkupuolen autot olivat myös huomattavasti pienempiä, mikä toisinaan mahdollisti ohittamisen eripuolilla rataa (ensimmäinen mutka, ykkösektorin lopussa oleva ”U:n muotoinen mutka (Loews?), tunnelin jälkeinen shikaani ja varikon sisääntuloa edeltävä mutka).Mitäs mielenkiintoista on radassa, jossa on 0 kpl ohituspaikkoja? Pois kalenterista koko monaco.
Tunnelista pitäisi ajaa suoraan DRS auki sinne sataman päähän ja sinne joku levennetty jarrutuspaikka, missä hitaampi mutka.Nykyautot on vielä niin isoja että edes millään kamikaze syöksyillä ohittaminen ei onnistu. Onhan tuo legendaarinen paikka, mutta mitään kilvanajoa tuolla ei kyllä saa aikaan.
Luinkin ton uutisen vastikkään. Olisi mielenkiintoisempaa kuulla pienempien tallien mielipide. Ovatko tosiaan jättämässä kisoja väliin vai koskeekohan tää isoja talleja. Horneria nyt kukaa täysjärkinen jaksa kuunnella. Iso pieni lapsi.Inflaatioon vetosi Horner jo aikaisemminkin, kun vinkui, että kulukatto liian pieni. Sanoisin, että kulukatto tulee nousemaan, kun isoimmat tallit alkavat vaatimaan vedoten inflaation ja muidenkin yleisten kulujen/kustannusten nousemiseen.
Red Bull -pomolta painavaa tekstiä F1-sarjan kulukatosta, maalailee jo kauhukuvia loppukauden ylle – "Talleilta jää kisoja väliin"
Red Bullin tallipäällikkö Christian Horner uskoo, että useat tallit joutuvat jättämään kilpailuja väliin, mikäli F1-sarja ei nosta kauden kulukattoa ylöspäin.www.mtvuutiset.fi
Itse itselleni vastaten.Luinkin ton uutisen vastikkään. Olisi mielenkiintoisempaa kuulla pienempien tallien mielipide. Ovatko tosiaan jättämässä kisoja väliin vai koskeekohan tää isoja talleja. Horneria nyt kukaa täysjärkinen jaksa kuunnella. Iso pieni lapsi.
Alfa Romeon, Haasin ja Alpinen johtajat puolestaan vastustavat kulukaton nostoa. Jokainen perustelee sillä, että inflaation suunnan kehitys oli nähtävissä jo ennen kauden alkua.
– Nyt on kiinni talleista, jos ne haluavat kehittää autoaan koko vuoden ja joutua sivuun neljästä kisasta, vai haluavatko he hidastaa kehitystahtia ja ajaa koko kauden, Alfa Romeon Fredric Vasseur kuittasi The Racen mukaan.
– Meidän ongelmamme ei ole kulukatto, vaan käteisbudjetti, koska meillä ei ole enempää, Steiner maalaili.
Steiner ei löytänyt paljoakaan sympatiaa suuria talleja kohtaan.
– Missä tahansa liiketoiminnassa on sopeuduttava, kun on rahaongelmia. Meidän pitää päästä kauden loppuun, koska se on homman nimi. Jos pitää tehdä asiat tietyllä tavalla, että pystyy ajamaan kauden viimeiset neljä kilpailua, niin sitten on tehtävä sillä tavalla.
Täällä ainakin kaikki tietäjät tiesi, että HAM ja Mersu vie 2022 kaikkia mennen tullen kuten aiemminkin.
Kyl mersulla vielä on vuori kiivettävänä oikeasti top2-tiimiksi. Ei ollu tänäkään viikonloppuna mitään saumoja Red Bullin ja Ferrarin vauhtiin, vaikka nyt sattuivatki red bullin perässä maaliin tuleen.Täällä ainakin kaikki tietäjät tiesi, että HAM ja Mersu vie 2022 kaikkia mennen tullen kuten aiemminkin.
Kyllä. Ovat kaukana top2 tiimistä. Keskikastia, jopa alle ottaen huomioon kuinka kova kuskikaksikkko siellä ajelee. En edes itse olisi uskonut kuinka huonon auton saivat aikaiseksi, vaikka arvailin etukäteen että pakka sekoittuu uusien autojen & sääntöjen vuoksi.Kyl mersulla vielä on vuori kiivettävänä oikeasti top2-tiimiksi. Ei ollu tänäkään viikonloppuna mitään saumoja Red Bullin ja Ferrarin vauhtiin, vaikka nyt sattuivatki red bullin perässä maaliin tuleen.
Niin, no, tallina Mersut on kuitenkin selkeä komonen pisteissä eikä haastajia näköpiirissä.Kyllä. Ovat kaukana top2 tiimistä. Keskikastia, jopa alle ottaen huomioon kuinka kova kuskikaksikkko siellä ajelee. En edes itse olisi uskonut kuinka huonon auton saivat aikaiseksi, vaikka arvailin etukäteen että pakka sekoittuu uusien autojen & sääntöjen vuoksi.
Olisi epäreilua rangaista hyvää työtä tehneitä talleja, vain koska jotkut tallit eivät ole osuneet ihan napakymppiin Aika hauska kommentti RedBullilta, tallilta joka on kitissyt joka säännöstä joka heiltä ei osunut nappiin, minimipaino, budjettikatto jne.Horner ei Lewisin ja Toton selkävaivaongelmia niele.
F1-pomo esitti kovia epäilyjä – liioitteleeko Mercedes Lewis Hamiltonin selkävaivoja tahallaan?
Christian Horner epäilee Mercedeksen ja Lewis Hamiltonin puhuvan kärjistettyä totuutta ajokkinsa turvallisuusmurheista.www.is.fi
Saattaa olla perääkin tuo että liioittelevat. Koska jos oikeasti auton pomppiminen aiheuttaisi selkävammaa, niin lääkäri kieltäisi Lewisa ajamasta.
Saisivat laittaa jonkun maksimivoiman, mitä tuo porpoising (pomputus) saa aiheuttaa kuljettajalle. Ratkaisukin on helppo, kuten smario sanoi niin autoa vaan ylöspäin niin eipä pompi enääFIA kuuntelee mersua ja tekee muutoksia sääntöihin
Juuri näin!Saisivat laittaa jonkun maksimivoiman, mitä tuo porpoising (pomputus) saa aiheuttaa kuljettajalle. Ratkaisukin on helppo, kuten smario sanoi niin autoa vaan ylöspäin niin eipä pompi enää
Vähän oudolta kuulostaa Ferrarin kertomus Leclercin moottorin "korjauksesta". Moottorien kehityshän on jäädytetty, jotain saa muuttaa/kehittää (luvalla) jos on "oikea" hyväksyttävä ongelma. Muutenhan vain pudotetaan tehoja rikkoutumisrajan alle. Tai sitten jatketaan nykyisella linjalla, muutaman rankun ottamisella, kun menään rajojen yli.
Nyt jo näkee Alfa Romeon , Haasin ja Williamsin valuvan alaspäin kuten joka vuosi. Kait se menee niin että sitä kehityshillopurkkia ei avata vielä, vaan sitten vasta kun on pakko. Vaikka se budjetti on isoilla talleilla esim. 150milj. niin ei se ole pikkutalleilla sitä, ne vielä olevat siellä jossain 50-150milj. välissä, ehkä sitä alempaa kumminkin. Helposti unohtuu että F1 olisi jotenkin tasapuolista, urheilullista ja huippua. On vain åårimmäisen poliittista, kaupallista ja kallista joka osa-alueella.
Kumipalloefekti on tallin oma asia, moka, ei pitäisi tulla yhteiseksi ongelmaksi. Älkää ajako autolla joka on "ei terveellinen". Sama kun sanoisi että Williamsin hitaus pitäisi ratkaista FIAn toimesta. Jos suunnittelet huonosti, teet huonon auton. Niin se F1 elämässä menee ja hallitsevat tallit tippuu jossain vaiheessa aina omaan erinomaisuuteensa.
Mersu sai tahtonsa läpi viime kauden päätöskisan Masi-farssissa kiristämällä kisan lopputuloksen haastamisella niin olisi jo surkuhupaisaa. jos tällä teatterilla saataisiin heitä suosiva sääntömuunnoksia aikaan. Nostakaa autoa tai suunnitelkaa parempi jousitus.
Kuskithan tässä kärsii eniten. Kyllä minä ainakin uskon, että Hamiltonin ja Ricciardon selkävaivat olivat ihan todellisia, sen verran rumalta höykkyytykseltä se näytti. Paras ratkaisu mielestäni olisi yllä mainittu maksimi kiihtyvyysarvot jonko jälkeen tallin pitäisi nostaa ajokorkeutta. Mutta tähän tallit eivät ikinä tule suostumaan, joten se siitä kuskien terveydestä huolissaan olemisesta.
Ja Frank Williams on hokenu jo 80-luvulta että F1 on urheilua sunnuntaisin kaksi tuntia, sen ulkopuolella se on puhdasta politiikkaa. Todennäköisesti tämä sanonta on päteny koko lajin historian ajan.
Michael Masille potkut. Yrittivät kammeta myös Nikolas Tombazisia pois penkiltään, kun syyttivät miestä aerosääntöjen muokkaamisesta Mersua vastaan viime kaudella mutta se ei mennyt läpi.Mitä Mersu sai läpi viimekauden päätöskisan kiristämisellä?
joo kyllähän noita salaliittoja löytyy joka puolelta kun etsii vainKyllähän "tietäjät tietää" tasolla oli viime kauden lopussa vahvasti sellainen kutina että tiskin alta Mersu myöntyi vetäytymään mestaruusasiassa ja vastapalveluksena sitten todennäköisesti se että saavat heitä suosivia päätöksiä autonkehityksen suhteen kunhan tarve tulee. Ja tarve tuli, joten eiköhän se suunta ole arvattavissa.
Yllättävän nopealla aikataululla FIA otti tästä kopin ja tekivät muutoksia sääntöihin. Mitään varmempaa lähdettä en kyllä löytänyt.
Ps. Onko jotain tapaa miten voi linkittää käännetyn sivun esim. tänne? Chromen käännettyä sivua ei voi kait linkittää?
Eikait tuo ainakaa Mersua auta, jos nimenomaan pomppimisen määrää (mitä lie tarkoittaa? Voimaa/värähtelytaajuutta?) rajoitetaan säännöillä. Ei siis tehdä mitään maavara-sääntöä, joka nimenomaan auttaisi Mersua, ku kaikki joutuis ajaan sit isommalla maavaralla, vaikka auto toimis matalemmallakin maavaralla hakkaamatta kuskin selkää rikki.Jos Mersu nousee tämän johdosta takaisin kärkeen niin melkoista touhua FIA:lta. Mielestäni ollut mitään epäselvää jos kerran Redbullit ja moni muu ei pompota nimeksikään niin mistä syystä pitää alkaa sääntöjä muuttamaan jos joku talli ei osaa tehdä autoaan kuntoon. Ja pelkkä maavaran nosto vissiin olisi riittänyt, jos ja kun se olisi hidastanut autoa niin se on tallin oma ongelma.
Miksi Mersu nousisi kärkeen? Tämähän haittaa melkein eniten Mersua, kun heillä tuo pompotus on paha ongelma.Jos Mersu nousee tämän johdosta takaisin kärkeen niin melkoista touhua FIA:lta. Mielestäni ollut mitään epäselvää jos kerran Redbullit ja moni muu ei pompota nimeksikään niin mistä syystä pitää alkaa sääntöjä muuttamaan jos joku talli ei osaa tehdä autoaan kuntoon. Ja pelkkä maavaran nosto vissiin olisi riittänyt, jos ja kun se olisi hidastanut autoa niin se on tallin oma ongelma.