F1-kausi 2022

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Tohelo
  • Aloitettu Aloitettu
eihän tuossa ole mitään ihmeellistä, joka kisan jälkeen Vettel on katsellut autoja kertonut tarkat yksityiskohdat. Näin maailmanluokan autonkehittäjä auttaa tiimiä.
 
Tuossa toki se että jokaisella suunnittelijalla/nerolla se "oma juttu" jolla loistavat/jonka osaavat tehdä. Eihän siitä voi poisoppia, tai vähintäänkin tuloksena olisi vaan paskaa. Eli jos sama tyyppi on eri talleissa niin tottakai se joka paikassa tekee sitä samanlaista juttua kuin aina ennenkin, muu ei ole yksinkertaisesti mahdollista.
 
Oikein on, tänä vuonna ajetaan ensimmäistä kertaa harkat perjantaina(ensimmäistä kertaa ainakin pitkään aikaan). Eikös tuohon ollu syynä joku juhlapäivä(arkipyhä?) miksi ne järjestettiin torstaisin. Syynä kun oli helpompaa liikenne torstaina hiljentää, kuin perjantaina kun oli normaali arkipäivä.

E: Niin joo, sehän on torstaina helatorstai kuten @Zalskin tuossa edellä jo asian mainitsi.
 
Ei ole tämän vuoden muutoksella mitään tekemistä helatorstain kanssa, vaan Domenicallin halu tiivistää viikonloput kolmipäiväisiksi. Aiemmin Monacon pressipäivä oli jo keskiviikkona (muilla radoilla torstaina), nyt se on perjantaiaamuna kuten muissa kisoissa. Samalla ehkä halutaan muistuttaa, että F1 ei enää suo erityisasemaa Monacolle. Voi olla, että koko GP häviää kalenterista, koska F1:stä kiinnostaa nykyään iltakisat USAssa ja öljydiktatuureissa.

 
Eipä tule itse vuodatettua kyyneleitä jos Monaco poistuu kalenterista. Hyvin on muistissa kuinka Ricciardo pystyi helposti pitämään piikkipaikan vaikka koneesta oli kadonnu yli 15% tehoista ja toisena vuonna Alonso tulppasi liikenteen kun autossa nousi lämmöt ja tiesi että riski kärkipaikan menetykseen on olematon. Uhkarohkeista ohituksista ja never give up -asenteestaan tunnettu Mansell ei saanut edes eturengasta Sennan rinnalle vaikka oli 3s per kierros nopeampi. Tässä pelkkä alkumaku koska lista on loputon. Glamour-puoli ei ole koskaan kiinnostanut ja ihan sama ketä julkkiksia siellä nyt pyörii Monacon kuninkaallisten lisäksi.

Mutta valitettava tosiasiahan on että tilalle ei varmasti ole tulossa mitään oikeaa kilpa-rataa vaan joku toinen lähes yhtä surkea katurata uudelle markkina-alueelle jossa haetaan juuri samanlaista influencer- ja julkkispöhinää joten loppujen lopuksi minulle on aika yhdentekevää kummin päin tämä lopulta menee.
 
Kauheen negatiivista täällä Monacon radasta sanottu. Mielestä yksi kauden parhaista radoista ja mielenkiintoisimmista viikonlopuista. Odotan innolla jo perjantain harjoituksia.
 
Kauheen negatiivista täällä Monacon radasta sanottu. Mielestä yksi kauden parhaista radoista ja mielenkiintoisimmista viikonlopuista. Odotan innolla jo perjantain harjoituksia.
Onhan sitä mielenkiintoista seurata aika-ajojen loppuun saakka :) .

Kisassa sitten ainoat ohitukset nähdään varikkopysähdysten kautta.
 
Kauheen negatiivista täällä Monacon radasta sanottu. Mielestä yksi kauden parhaista radoista ja mielenkiintoisimmista viikonlopuista. Odotan innolla jo perjantain harjoituksia.
Mitäs mielenkiintoista on radassa, jossa on 0 kpl ohituspaikkoja? Pois kalenterista koko monaco.
 
Mitäs mielenkiintoista on radassa, jossa on 0 kpl ohituspaikkoja? Pois kalenterista koko monaco.
Ratahan on formuloilla kilpailemiseen aika onneton ohituspaikkojen suhteen, varsinkin nykyautoissa. DRS:stäkään ei ole täällä mitään apua pääsuoralla, ennemmän olisi hyötyä jos tunnelissa saisi avata siiven. 90-luvun ja 2000-luvun alkupuolen autot olivat myös huomattavasti pienempiä, mikä toisinaan mahdollisti ohittamisen eripuolilla rataa (ensimmäinen mutka, ykkösektorin lopussa oleva ”U:n muotoinen mutka (Loews?), tunnelin jälkeinen shikaani ja varikon sisääntuloa edeltävä mutka).

Leclerc muistaakseni ekalla Ferrari-kaudella ohitteli hitaampia aika mallikkaasti, mutta riski kostautui lopulta ratavalliin.

Nyt kun nykyautoilla on huomattavasti helpompaa seurata lähempänä, niin toivon että tämä näkyy ohituksissa. Luultavasti kuitenkin tälläkin kertaa Monacon suolana on odottaa ”sitä yhtä” oikea-aikaista ajovirhettä ja turva-autoa, joka tuo kisalle yllätyspodiumin.

Latifi on ajanut jo useamman kisan nätisti, oisko nyt aika elävöittää kilpailua?
 
Nykyautot on vielä niin isoja että edes millään kamikaze syöksyillä ohittaminen ei onnistu. Onhan tuo legendaarinen paikka, mutta mitään kilvanajoa tuolla ei kyllä saa aikaan.
 
Monaco on enemmänkin aika-ajorata kuin kisarata. Jopa harjoituksissa nähdään yleensä enemmän actionia, koska kuljettajat hakevat tuolloin rajoja ja niitä viimeisiä senttejä, joilla voi nipistää tuhannesosia pois ajasta. Kisassa sitten körötellään säästöliekillä varmistellen sijoituksia.

Mutta jos osaa nauttia muustakin kuin ohituksista ja sunnuntain kisasta, niin Monacon viikonloppu tarjoaa monta tuntia viihdettä. Kyllä niitä tylsiä DRS-ohituksia tulee Bahrainin kaltaisilla radoilla liukuhihnalla, ei huolta. Mutta näistä paikoista puuttuu taas se kapean rännin tuoma jännitys ja anteeksiantamattomuus, joka on niin ominaista Monacolle.
Parhaiten vauhdin taika välittyy onboard-näkymästä.
 
Nykyautot on vielä niin isoja että edes millään kamikaze syöksyillä ohittaminen ei onnistu. Onhan tuo legendaarinen paikka, mutta mitään kilvanajoa tuolla ei kyllä saa aikaan.
Tunnelista pitäisi ajaa suoraan DRS auki sinne sataman päähän ja sinne joku levennetty jarrutuspaikka, missä hitaampi mutka.

Saisko ehkä yhden ohituspaikan siitä..
 
Inflaatioon vetosi Horner jo aikaisemminkin, kun vinkui, että kulukatto liian pieni. Sanoisin, että kulukatto tulee nousemaan, kun isoimmat tallit alkavat vaatimaan vedoten inflaation ja muidenkin yleisten kulujen/kustannusten nousemiseen.


 
Inflaatioon vetosi Horner jo aikaisemminkin, kun vinkui, että kulukatto liian pieni. Sanoisin, että kulukatto tulee nousemaan, kun isoimmat tallit alkavat vaatimaan vedoten inflaation ja muidenkin yleisten kulujen/kustannusten nousemiseen.


Luinkin ton uutisen vastikkään. Olisi mielenkiintoisempaa kuulla pienempien tallien mielipide. Ovatko tosiaan jättämässä kisoja väliin vai koskeekohan tää isoja talleja. Horneria nyt kukaa täysjärkinen jaksa kuunnella. Iso pieni lapsi.
 
Schumacher vetää sen verran kovaa tahtia autoa romuksi että on ihme että Guenther Steiner jaksaa katsoa tätä sekoilua. Toisaalta kun on iskä maikkelin pinkka takana niin mikäs siinä on katsella.

 
Luinkin ton uutisen vastikkään. Olisi mielenkiintoisempaa kuulla pienempien tallien mielipide. Ovatko tosiaan jättämässä kisoja väliin vai koskeekohan tää isoja talleja. Horneria nyt kukaa täysjärkinen jaksa kuunnella. Iso pieni lapsi.
Itse itselleni vastaten.
Alfa Romeon, Haasin ja Alpinen johtajat puolestaan vastustavat kulukaton nostoa. Jokainen perustelee sillä, että inflaation suunnan kehitys oli nähtävissä jo ennen kauden alkua.

– Nyt on kiinni talleista, jos ne haluavat kehittää autoaan koko vuoden ja joutua sivuun neljästä kisasta, vai haluavatko he hidastaa kehitystahtia ja ajaa koko kauden, Alfa Romeon Fredric Vasseur kuittasi The Racen mukaan.

– Meidän ongelmamme ei ole kulukatto, vaan käteisbudjetti, koska meillä ei ole enempää, Steiner maalaili.

Steiner ei löytänyt paljoakaan sympatiaa suuria talleja kohtaan.

– Missä tahansa liiketoiminnassa on sopeuduttava, kun on rahaongelmia. Meidän pitää päästä kauden loppuun, koska se on homman nimi. Jos pitää tehdä asiat tietyllä tavalla, että pystyy ajamaan kauden viimeiset neljä kilpailua, niin sitten on tehtävä sillä tavalla.

Että paskapuhettahan se oli. Pienet tallit kyllä pärjää eikä ole lopettamassa kesken kauden.

 
Ensin ulistaan että painorajaa pitää nostaa kun autot on liian painavia. Nyt ulistaan budjettikaton nostoa kun on budjetti loppu.

Tästä puuttuu enää Helmut Markon ulinat kuinka Red Bull lähtee sarjasta jos tähän ei suostuta.
 
Isoimmilla on vaan enemmän neuvotteluvoimaa niin saavat kyllä tahtonsa läpi. Varsinki Ferrarilla on semmonen vaikutusvalta kun ne sanoo että FIA hyppää niin eipä siinä ole muuta epäselvää kuin että kuin korkealle.
 
Jos noin tehdään niin yhteisesti pitäisi kolehtoida köyhempiä talleja että niilläkin on sitten sitä ylimääräistä rahaa käyttää.
 
Uudet säännöt, uudet autot jne. Mikä muuttui?

F4ED2A98-CFB7-4D65-8671-F5A3A655DF6B.png

ei mikään:cigar2:
 
Yhtä voisivat vaan vetää varikolla kaljaa 2h ja antaa lopuksi pokaalin Maxille.
 
Täällä ainakin kaikki tietäjät tiesi, että HAM ja Mersu vie 2022 kaikkia mennen tullen kuten aiemminkin.
Kyl mersulla vielä on vuori kiivettävänä oikeasti top2-tiimiksi. Ei ollu tänäkään viikonloppuna mitään saumoja Red Bullin ja Ferrarin vauhtiin, vaikka nyt sattuivatki red bullin perässä maaliin tuleen.
 
Kyl mersulla vielä on vuori kiivettävänä oikeasti top2-tiimiksi. Ei ollu tänäkään viikonloppuna mitään saumoja Red Bullin ja Ferrarin vauhtiin, vaikka nyt sattuivatki red bullin perässä maaliin tuleen.
Kyllä. Ovat kaukana top2 tiimistä. Keskikastia, jopa alle ottaen huomioon kuinka kova kuskikaksikkko siellä ajelee. En edes itse olisi uskonut kuinka huonon auton saivat aikaiseksi, vaikka arvailin etukäteen että pakka sekoittuu uusien autojen & sääntöjen vuoksi.
 
Kyllä. Ovat kaukana top2 tiimistä. Keskikastia, jopa alle ottaen huomioon kuinka kova kuskikaksikkko siellä ajelee. En edes itse olisi uskonut kuinka huonon auton saivat aikaiseksi, vaikka arvailin etukäteen että pakka sekoittuu uusien autojen & sääntöjen vuoksi.
Niin, no, tallina Mersut on kuitenkin selkeä komonen pisteissä eikä haastajia näköpiirissä.
Enkä halua sinällään puolustaa Mersua, mutta, jos Ferrarin suorituskyky on saavutettu liian kireälle ruuvatulle motille, niin Max tulee oleen taas mestari ja Ferrari/Mersu on toisena...
 
Jos Mersu olisi tällä hetkellä suunnilleen Red Bullin vauhdissa, niin tiimin osaavammalla ja sopeutumiskykyisemmällä kuskilla (nimiä mainitsematta) olisi saumat mestaruuteen. 51 pinnaa kärkeen ja kisoja jäljellä enemmän kuin jaksan laskea. Mutta onhan tuossa vielä iso hyppäys että pääsee RB:n vauhtiin ja sitten olisi vielä se Maxin kokoinen vuori noustavaksi, joten ei nyt tällä kaudella onnistu. Ja Ferrari nyt näyttäisi kaatuvan siihen perinteiseen eli siihen että on Ferrari, mutta toki osakilpailuvoittoja tulee.
 
Horner ei Lewisin ja Toton selkävaivaongelmia niele.

Saattaa olla perääkin tuo että liioittelevat. Koska jos oikeasti auton pomppiminen aiheuttaisi selkävammaa, niin lääkäri kieltäisi Lewisa ajamasta.
Olisi epäreilua rangaista hyvää työtä tehneitä talleja, vain koska jotkut tallit eivät ole osuneet ihan napakymppiin Aika hauska kommentti RedBullilta, tallilta joka on kitissyt joka säännöstä joka heiltä ei osunut nappiin, minimipaino, budjettikatto jne.
 
Mersuhan voisi hillitä kyllä tota pomppimista sillä että nostavat auton korkeutta jos auto on kerran niin vaikea ajaa. Haiskahtaa siltä että yrittävät saada muutoksia sääntöihin tuolla teatterilla.
 
Sehän tässä oliski hauska twisti, että FIA kuuntelee mersua ja tekee muutoksia sääntöihin. Autot ei enää pompi, tai ainakaan yhtä paljoa, ja päivitetyillä säännöillä mersu menee horisonttiin kuten "kulta-aikoinaan" :lol: Siitähän se riemu vasta repeäsikin.
 
FIA kuuntelee mersua ja tekee muutoksia sääntöihin
Saisivat laittaa jonkun maksimivoiman, mitä tuo porpoising (pomputus) saa aiheuttaa kuljettajalle. Ratkaisukin on helppo, kuten smario sanoi niin autoa vaan ylöspäin niin eipä pompi enää :)
 
Saisivat laittaa jonkun maksimivoiman, mitä tuo porpoising (pomputus) saa aiheuttaa kuljettajalle. Ratkaisukin on helppo, kuten smario sanoi niin autoa vaan ylöspäin niin eipä pompi enää :)
Juuri näin!
Laittamalla ylärajat pomppimisen aiheuttamille voimille, sen sijaan että asetettiin jokin minimi ajokorkeus.
Tällöin tallit jotka ovat saaneet pomppimisen kuriin ilman ajokorkeuden liiallista nostoa, eivät joutuisi kärsimään toisten tallien takia.
Kun taas tallit joilla on autossa pillastunut kenguru kartturina, niin tuolla maksimi voimalla mitattuna nuo olisivat pakotettuja nostamaan ajokorkeutta eikä kuskien selät kärsisi.

Tuolle voisi asettaa jonkin keskiarvon, ettei mikään hetkellinen epätavallinen pomppiminen laukaisisi tuota hälyä.
 
Vähän oudolta kuulostaa Ferrarin kertomus Leclercin moottorin "korjauksesta". Moottorien kehityshän on jäädytetty, jotain saa muuttaa/kehittää (luvalla) jos on "oikea" hyväksyttävä ongelma. Muutenhan vain pudotetaan tehoja rikkoutumisrajan alle. Tai sitten jatketaan nykyisella linjalla, muutaman rankun ottamisella, kun menään rajojen yli.
Nyt jo näkee Alfa Romeon , Haasin ja Williamsin valuvan alaspäin kuten joka vuosi. Kait se menee niin että sitä kehityshillopurkkia ei avata vielä, vaan sitten vasta kun on pakko. Vaikka se budjetti on isoilla talleilla esim. 150milj. niin ei se ole pikkutalleilla sitä, ne vielä olevat siellä jossain 50-150milj. välissä, ehkä sitä alempaa kumminkin. Helposti unohtuu että F1 olisi jotenkin tasapuolista, urheilullista ja huippua. On vain åårimmäisen poliittista, kaupallista ja kallista joka osa-alueella.
Kumipalloefekti on tallin oma asia, moka, ei pitäisi tulla yhteiseksi ongelmaksi. Älkää ajako autolla joka on "ei terveellinen". Sama kun sanoisi että Williamsin hitaus pitäisi ratkaista FIAn toimesta. Jos suunnittelet huonosti, teet huonon auton. Niin se F1 elämässä menee ja hallitsevat tallit tippuu jossain vaiheessa aina omaan erinomaisuuteensa.
 
Mersu sai tahtonsa läpi viime kauden päätöskisan Masi-farssissa kiristämällä kisan lopputuloksen haastamisella niin olisi jo surkuhupaisaa. jos tällä teatterilla saataisiin heitä suosiva sääntömuunnoksia aikaan. Nostakaa autoa tai suunnitelkaa parempi jousitus.

Kuskithan tässä kärsii eniten. Kyllä minä ainakin uskon, että Hamiltonin ja Ricciardon selkävaivat olivat ihan todellisia, sen verran rumalta höykkyytykseltä se näytti. Paras ratkaisu mielestäni olisi yllä mainittu maksimi kiihtyvyysarvot jonko jälkeen tallin pitäisi nostaa ajokorkeutta. Mutta tähän tallit eivät ikinä tule suostumaan, joten se siitä kuskien terveydestä huolissaan olemisesta.

Ja Frank Williams on hokenu jo 80-luvulta että F1 on urheilua sunnuntaisin kaksi tuntia, sen ulkopuolella se on puhdasta politiikkaa. Todennäköisesti tämä sanonta on päteny koko lajin historian ajan.
 
Vähän oudolta kuulostaa Ferrarin kertomus Leclercin moottorin "korjauksesta". Moottorien kehityshän on jäädytetty, jotain saa muuttaa/kehittää (luvalla) jos on "oikea" hyväksyttävä ongelma. Muutenhan vain pudotetaan tehoja rikkoutumisrajan alle. Tai sitten jatketaan nykyisella linjalla, muutaman rankun ottamisella, kun menään rajojen yli.
Nyt jo näkee Alfa Romeon , Haasin ja Williamsin valuvan alaspäin kuten joka vuosi. Kait se menee niin että sitä kehityshillopurkkia ei avata vielä, vaan sitten vasta kun on pakko. Vaikka se budjetti on isoilla talleilla esim. 150milj. niin ei se ole pikkutalleilla sitä, ne vielä olevat siellä jossain 50-150milj. välissä, ehkä sitä alempaa kumminkin. Helposti unohtuu että F1 olisi jotenkin tasapuolista, urheilullista ja huippua. On vain åårimmäisen poliittista, kaupallista ja kallista joka osa-alueella.
Kumipalloefekti on tallin oma asia, moka, ei pitäisi tulla yhteiseksi ongelmaksi. Älkää ajako autolla joka on "ei terveellinen". Sama kun sanoisi että Williamsin hitaus pitäisi ratkaista FIAn toimesta. Jos suunnittelet huonosti, teet huonon auton. Niin se F1 elämässä menee ja hallitsevat tallit tippuu jossain vaiheessa aina omaan erinomaisuuteensa.

Niin mikä se Ferrarin kertomus oli?

Mersu sai tahtonsa läpi viime kauden päätöskisan Masi-farssissa kiristämällä kisan lopputuloksen haastamisella niin olisi jo surkuhupaisaa. jos tällä teatterilla saataisiin heitä suosiva sääntömuunnoksia aikaan. Nostakaa autoa tai suunnitelkaa parempi jousitus.

Kuskithan tässä kärsii eniten. Kyllä minä ainakin uskon, että Hamiltonin ja Ricciardon selkävaivat olivat ihan todellisia, sen verran rumalta höykkyytykseltä se näytti. Paras ratkaisu mielestäni olisi yllä mainittu maksimi kiihtyvyysarvot jonko jälkeen tallin pitäisi nostaa ajokorkeutta. Mutta tähän tallit eivät ikinä tule suostumaan, joten se siitä kuskien terveydestä huolissaan olemisesta.

Ja Frank Williams on hokenu jo 80-luvulta että F1 on urheilua sunnuntaisin kaksi tuntia, sen ulkopuolella se on puhdasta politiikkaa. Todennäköisesti tämä sanonta on päteny koko lajin historian ajan.

Mitä Mersu sai läpi viimekauden päätöskisan kiristämisellä?
 
Viimeksi muokattu:
Mitä Mersu sai läpi viimekauden päätöskisan kiristämisellä?
Michael Masille potkut. Yrittivät kammeta myös Nikolas Tombazisia pois penkiltään, kun syyttivät miestä aerosääntöjen muokkaamisesta Mersua vastaan viime kaudella mutta se ei mennyt läpi.
 
Ferrarin kertomus oli, mielummin tehoa kuin luottoa. Siltähän se näyttää.

Kait korjaavat ongelman 2025 jolloin tulee jotain uusia sääntöjä.
 
Kyllähän "tietäjät tietää" tasolla oli viime kauden lopussa vahvasti sellainen kutina että tiskin alta Mersu myöntyi vetäytymään mestaruusasiassa ja vastapalveluksena sitten todennäköisesti se että saavat heitä suosivia päätöksiä autonkehityksen suhteen kunhan tarve tulee. Ja tarve tuli, joten eiköhän se suunta ole arvattavissa.
 
Kyllähän sitä koppaa Mesekin saa kehittää kuinka paljon vaan, mutta se budjetti paukkuu sitten. Nyt vaan haluttiin/luultiin/uskottiin että sieltä tehdään todellinen uusi kehityssuunta rungon osalta. Voihan se olla vallankumouksellinen, aika näyttää. Enemmän uskottiin saavan, mutta pompittiin sivuraiteelle. Sieltä ei sitten tulla pois kuin ensi vuonna.
 
Kyllähän "tietäjät tietää" tasolla oli viime kauden lopussa vahvasti sellainen kutina että tiskin alta Mersu myöntyi vetäytymään mestaruusasiassa ja vastapalveluksena sitten todennäköisesti se että saavat heitä suosivia päätöksiä autonkehityksen suhteen kunhan tarve tulee. Ja tarve tuli, joten eiköhän se suunta ole arvattavissa.
joo kyllähän noita salaliittoja löytyy joka puolelta kun etsii vain
 


Yllättävän nopealla aikataululla FIA otti tästä kopin ja tekivät muutoksia sääntöihin. Mitään varmempaa lähdettä en kyllä löytänyt.

Ps. Onko jotain tapaa miten voi linkittää käännetyn sivun esim. tänne? Chromen käännettyä sivua ei voi kait linkittää?
 


Yllättävän nopealla aikataululla FIA otti tästä kopin ja tekivät muutoksia sääntöihin. Mitään varmempaa lähdettä en kyllä löytänyt.

Ps. Onko jotain tapaa miten voi linkittää käännetyn sivun esim. tänne? Chromen käännettyä sivua ei voi kait linkittää?


Jos tuo on totta, niin mielenkiintoista nähdä paljon osa autoista hidastuu.
 
Jos Mersu nousee tämän johdosta takaisin kärkeen niin melkoista touhua FIA:lta. Mielestäni ollut mitään epäselvää jos kerran Redbullit ja moni muu ei pompota nimeksikään niin mistä syystä pitää alkaa sääntöjä muuttamaan jos joku talli ei osaa tehdä autoaan kuntoon. Ja pelkkä maavaran nosto vissiin olisi riittänyt, jos ja kun se olisi hidastanut autoa niin se on tallin oma ongelma.
 
Jos Mersu nousee tämän johdosta takaisin kärkeen niin melkoista touhua FIA:lta. Mielestäni ollut mitään epäselvää jos kerran Redbullit ja moni muu ei pompota nimeksikään niin mistä syystä pitää alkaa sääntöjä muuttamaan jos joku talli ei osaa tehdä autoaan kuntoon. Ja pelkkä maavaran nosto vissiin olisi riittänyt, jos ja kun se olisi hidastanut autoa niin se on tallin oma ongelma.
Eikait tuo ainakaa Mersua auta, jos nimenomaan pomppimisen määrää (mitä lie tarkoittaa? Voimaa/värähtelytaajuutta?) rajoitetaan säännöillä. Ei siis tehdä mitään maavara-sääntöä, joka nimenomaan auttaisi Mersua, ku kaikki joutuis ajaan sit isommalla maavaralla, vaikka auto toimis matalemmallakin maavaralla hakkaamatta kuskin selkää rikki.
 
Jos Mersu nousee tämän johdosta takaisin kärkeen niin melkoista touhua FIA:lta. Mielestäni ollut mitään epäselvää jos kerran Redbullit ja moni muu ei pompota nimeksikään niin mistä syystä pitää alkaa sääntöjä muuttamaan jos joku talli ei osaa tehdä autoaan kuntoon. Ja pelkkä maavaran nosto vissiin olisi riittänyt, jos ja kun se olisi hidastanut autoa niin se on tallin oma ongelma.
Miksi Mersu nousisi kärkeen? Tämähän haittaa melkein eniten Mersua, kun heillä tuo pompotus on paha ongelma.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
262 395
Viestejä
4 549 810
Jäsenet
74 982
Uusin jäsen
Ramihy

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom