- Liittynyt
- 14.05.2017
- Viestejä
- 6 819
Mitähän kuskit juonii Imolassa?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Tämä ei ihan toteutunut.Tättädää. Carlos alkaa koekaniiniksi ja Fefet painaa maisemaan.
Sopisi kyllä hyvin Alonson CV:hen tuokin liikku, miehellähän on pitkä historia "onnistuneita" tallinvaihtokokemuksia...No sepäs se oliskin fiksu liike Alonsolta.
On kyllä yllättävää.Kuinkakohan moni ihminen uskoi, että Bottaksella on viiden kilpailun jälkeen 30 pinnaa ja Alfa on MM-sarjassa viidentenä.
En minä ainakaan, tuskaisten Kimi-Alfa vuosien jälkeen. Toivottavasti taso ei pahasti tuosta laske. Mersu saattaa vielä karata, mutta varmasti on tallilla saumat taistella tuosta mm-sarjan viidennestä tilasta.
Nämä on aina vähän sellasia, että osassa teoriaa voi olla joku totuus, mutta silti jää päällimmäisenä tunne vanhasta F1-kuskista, joka haluaa pysyä relevanttina. Pitäisi tarkistaa, mutta muistaakseni Ralf ei ole kokonaiskuvassa yleensä ollut Bottaksen puolella.Bottas antoi kyllä arvostelijoilleen taas syötön ns. lapaan tuon seinäpusun myötä.
Ralf liittyy kuoroon...
![]()
Ralf Schumacher tylyttää Valtteri Bottasta – ”Aivan eri kaliiberia”
George Russell tarjoaa Lewis Hamiltonille aivan eri tason vastuksen kuin Valtteri Bottas, väittää saksalainen asiantuntija.www.is.fi
Ralf ei ota yhtään kantaa sorsimiseen, joten ei ole vertailukelpoista. Kun auto oli hyvä niin kulki, mutta jos ei ollut niin "et sinä mitään tarvi, kun tuo toinen auto toimii ihan hyvin".Bottas antoi kyllä arvostelijoilleen taas syötön ns. lapaan tuon seinäpusun myötä.
Ralf liittyy kuoroon...
![]()
Ralf Schumacher tylyttää Valtteri Bottasta – ”Aivan eri kaliiberia”
George Russell tarjoaa Lewis Hamiltonille aivan eri tason vastuksen kuin Valtteri Bottas, väittää saksalainen asiantuntija.www.is.fi
Isompi tappio tämä on FIA:lle ja F1:lle jos Hamilton ei ole Monacossa.Rankkua tulossa
![]()
FIA on kypsynyt Lewis Hamiltonin koruprotestiin - brittimestaria uhkaa kilpailukielto - SuomiF1
Viime viikkoina myllännyt valtataistelu autoliitto FIA:n sekä Lewis Hamiltonin välillä on räjähtämäisillään. FIA on halunnut tarkentaa sääntöjä kuljettajien varustukseen liittyen, joka pitää sisällään kiellot koruista. Usean lävistyksen omaava Hamilton on vastustanut säännön valvomista...www.suomif1.com
Miksi?Mutta voitto kaikille meille muille.
Niin kenelle muille?Mutta voitto kaikille meille muille.
Ei pidä yleistää, minusta on hyvä että noin hyvä kuski kuin Hamilton on mukana.Mutta voitto kaikille meille muille.
Jos FIA antaa niin kovan rangaistuksen kuin kilpailukiellto tuollaisesta niin se olisis jo naurettavaa. Ymmärrän vielä jos saa sakkoja, mutta ei muuta....
Ei varmaan olekaan, mutta ainut joka kärsii siitä että hänellä on koru on hän itse jos jotain tapahtuu että koru jäisi kiinni kypärään... Ei hän vaaranna muita millään tavalla joten sakko on ainut mitä pitäisin hyväksyttävänä rangaistuksena... Muuta olisi kuten jo sanoin naurettavaa.Eihän sakoilla ole tällaisessa tapauksessa sitä haluttua vaikutusta. Annat 5000€ sakkoa henkilölle joka tienaa 40 000 000€ vuodessa, niin se yks hailee.
Säännöt on sääntöjä ja kaikkien pitää noudattaa niitä, eikä poikkeuksia pidä tehdä yhden prinsessan takia.Ei varmaan olekaan, mutta ainut joka kärsii siitä että hänellä on koru on hän itse jos jotain tapahtuu että koru jäisi kiinni kypärään... Ei hän vaaranna muita millään tavalla joten sakko on ainut mitä pitäisin hyväksyttävänä rangaistuksena... Muuta olisi kuten jo sanoin naurettavaa.
Taasko sitä mennään? Ei niitä hyviä kuskeja oo olemassakaan, on vain tuurihaukkoja jotka saa ylivoimaisen auton ja ihan vahingossa vielä. prkl niin.Onko Hamilton oikeasti niiiin hyvä kuski mitä hänestä moni ajattelee, vai onko merkittävin rooli ollut ylivoimainen auto?
Joo muut tallit yrittää ihan tarkotuksella tehdä kuskille kaiken mahdollisimman vaikeaksitalli, joka on tehnyt kaiken vain ja hänen vuokseen.
Hyvä ettet vahingossakaan ymmärtänyt kaikkea tahallasi väärin.Taasko sitä mennään? Ei niitä hyviä kuskeja oo olemassakaan, on vain tuurihaukkoja jotka saa ylivoimaisen auton ja ihan vahingossa vielä. prkl niin.
Joo muut tallit yrittää ihan tarkotuksella tehdä kuskille kaiken mahdollisimman vaikeaksi
Hyvä ettet vahingossakaan ymmärtänyt kaikkea tahallasi väärin.
Ei taida muissa talleissa ollut niin rajua eroa 1/2 kuskin välillä mitä mersulla. ja yleensä aina 2kuskin kustannuksella haettu etua Hamiltonille.
Hyvä ettet vahingossakaan ymmärtänyt kaikkea tahallasi väärin.
Tämä on totta, mutta ei silti Ferrari niin pahasti potkinut 2kuskia päähän mitä mersu on tehnyt...?Eikö? kyllä musta tuntuu että esim M.schumacherilla oli vähintään yhtä iso ero tallikaveriin
Ei, potki paljon pahemmin, esim. 2002 itävallan gp:ssä Barichellon piti päästä Schumi edelle vaikka ei edes mm taistelu sitä vaatinut. Ihan vain että Schumi sai voittaa yksittäisen kisan, olikohan ettei ollut aiemmin voittanut Itävallan kisaa tjs.Tämä on totta, mutta ei silti Ferrari niin pahasti potkinut 2kuskia päähän mitä mersu on tehnyt...?
Kyllähän Bottas tiesi talliin mennessään että talli panostaa 100% Hamiltoniin. Jokainen meistäkin tekisi saman päätöksen että sijoitetaan moninkertaiseen mestariin eikä Williamsilta tulleeseen markkina-arvottomaan nobodyynKyllä esimerkiksi se Monacon kisan varikkoruljanssi viimeaudella vs seuraava kisa Bakussa kertoi paljon miten talli oli selvästi Hamiltonin takana.
ensin Bottas tulee varikolle ja ajaa kuulemma kokonaiset 5cm liian pitkälle ja yksi neljästä pyssymiehistä hitsaa pultin kiinni autoon.
ja tuo on Toton mukaan 100% kuskin virhe...
Vastaavasti viimeisellä kierroksella ollut kisan restart ja sitä edeltänyt lämmittelykierros Hamiltonilta meni kuulemma täysin oppikirjan mukaan, jos Toton mielipidettä kysytään.
sehän ei voi olla mitenkään kuskin vika että vuosia samanlaisesti toiminut ja samassa kohtaa rattia sijainnut jarruilla renkaita vaihtava moodi, oli nyt unohtunut kuskilla päälle kisan uudelleen startatessa.
se oli tietty 100% insinöörien vika ja Toto vannoi käyvänsä asiasta tehtaalla vakavaa neuvonpitoa ettei vastaava pääsisi uudelleen tapahtumaan.
tuo nyt viimeistään kertoo miten isossa arvossa Bottas mersulla oli.
näkeehän sen nyt Alfallakin kuinka Bottas oikeasti nauttii ajamisesta, vaikkei ehkä gridin nopein vaunu olekaan alla.
Kyllähän Hami rattimies on ja Russelkin voi olla, alkukauden perusteella en häntä vielä kuitenkaan Hamia paremmaksi laittaisi. Sen verran on Russelilla ollut tuuria. Viimekisassakin olis Hamille hävinnyt, jos turva-auto ei pelastanut.F1:n ongelma ja samalla sen suola, kuten monessa muussakin autourheilulajissa, on se, että auton suorituskyky määrää valtaosan kuljettajan ja auton kokonaissuorituskyvystä. Ainut realistinen vertailukohta on tallikaveri, ja silloinkin pitäisi pystyä huomioimaan kumman mieltymyksiin auto on tehty paremmin sopivaksi, sillä harvoilla kuskeilla on täysin samat mieltymykset.
Jos Valtterin ja Lewisin yhteistä viiden vuoden mersutaivalta vertaa, ei kenellekään pitäisi olla epäselvää kumpi oli parempi kuski. Jos vertaa nyky Hamiltonia Russelliin ja kun tämä meno jatkuu, on Russell tällä hetkellä parempi kuski (niin tuolla autolla). Valtterihan on erinomainen aika-ajaja, mutta vain keskinkertainen kisakuski. Aika-ajoista ei jaeta pisteitä.
Auto määrää sen missä olet (hännillä - keskikastissa - kärkipäässä), kuskin kyvyt ja auton sopivuus kuskille määrää yhteensä sen oletko parempi kuin tallikaverisi. Hyvät kuskit pystyvät adaptoitumaan eri autoihin. Bottas vain hyvin hetkittäin pystyi lyömään Hamiltonin, joten en usko, että kukaan pitää Bottasta parempana kuljettajana. Siksipä uskallan väittää, että jos Ham-Rus pari ajaisi Alfalla, olisivat tulokset erittäin hyviä. En usko, että Valtteri talvitauon aikana muuttui merkittävästi paremmaksi kuljettajaksi.
Ajatelkaa vaikkapa 10 000 metrin juoksua. Tuntuisi epäreilulta, että Ferrari-merkkisten lenkkikenkien käyttäjät saisivat keskimäärin 3% lisävauhtia verrattuna vaikkapa Williams-merkkisten lenkkarien käyttäjiin. Kestävyyslajeissa (kuten F1) tuollaiset erot tekevät voittajan, sillä kaikki ovat huippuammattilaisia eikä toiselle ole varaa antaa noin suurta etua.
P.S. En dissaa Valtteria, vaan arvostan, että meillä vielä on suomalainen F1 ajaja, joka kaiken kaikkiaan vaikuttaa myös tolkun mieheltä.
E: Ja vielä tämä vanha viisaus: voita tallikaverisi, tai et voi olla mestari.
Aavisteli varmasti, vaikka talli lupailikin tasavertaista kohtelua. Kyllä se tallin tuki on saatavissa, se vain vaatii sen että voittaa tallikaverin vaikka auto olisi tälle räätälöity. Kun pilttuun toisella puolella on Hamilton, niin ei mikään helppo rasti. Russell on tähän alkukaudella pystynyt, mutta tätä kautta ei voi suoraan verrata edellisiin koska auto ja renkaat ovat aivan erilaiset.Kyllähän Bottas tiesi talliin mennessään että talli panostaa 100% Hamiltoniin. Jokainen meistäkin tekisi saman päätöksen että sijoitetaan moninkertaiseen mestariin eikä Williamsilta tulleeseen markkina-arvottomaan nobodyyn
Ja pulttimies oli niiiiiin ahtaalla että ei mahtunut tai kyennyt kengän leveyden verran siirtymääm auton mukana, jotta pulttikone olisi ollut hyvässä asennossa? Onhan Monaco ahdas, mutta ei ehkä niin ahdas kuitenkaan. Hassua kun vuosien saatossa jotkut ovat tulleet varikolle sen verran railakkaasti, että etutunkkimies lentää pari metriä taaksepäin, ja silti saavat vietyä stopin maaliin ilman muita kämmejä.Varikkomies ei hitsannut pulttia autoon vaan huono pulttipyssyn kulma aiheutti että mutterin hampaat katosi. Monaco on muuten pahin paikka ajaa stoppi pitkäksi kun kaikki on varikolla kuin sillit suolassa, myös renkaanvaihtajat.
Varikkomies ei hitsannut pulttia autoon vaan huono pulttipyssyn kulma aiheutti että mutterin hampaat katosi. Monaco on muuten pahin paikka ajaa stoppi pitkäksi kun kaikki on varikolla kuin sillit suolassa, myös renkaanvaihtajat.
Käytämme välttämättömiä evästeitä, jotta tämä sivusto toimisi, ja valinnaisia evästeitä käyttökokemuksesi parantamiseksi.