F1-kausi 2022

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Tohelo
  • Aloitettu Aloitettu
Naapurin sokea Riittakin tietää että Kimiä ei paljoa simulaattorit napanneet ja varsinkin kun ura oli jo naulaa vaille loppu.

ei siinä mitään, hyvä rattimies Colton on.

”Kenties merkille pantavinta oli, että Herta vietti viikon Sveitsissä tallin tehtaalla – ja päihitti sekä Kimi Räikkösen että Antonio Giovinazzin tallin simulaattorissa”

Onhan Sampsa ja mehariki voittanut rattimiehet simussa :D Ehkä GIO ja RAI käyny mutkan tehtaalla ajamassa kierroksen pari ja tää jätkä hinkannu viikon.
 
Leclerc putsattu Italiassa. Yllätys että kello lähti.


ja tallit vaatineet FIA:aa tutkimaan Haas & Ferrari yhteyden. Kuulemma HAAS:lla on oma konttori Maranellossa jonne on siirretty ex-Ferrari inssejä budjettikaton vuoksi.

 
Viimeksi muokattu:
Perjantaina aamupäivän näyttäis satavan haittaa ehkä harjoktuksissa mutta muuten ois kuivaa. Toki nää ennusteet saattaa muuttua vielä.

Jep, nämä elää aika pahasti. Nyt näyttäisi että aika-ajot ajetaan sateessa. Mutta joka tapauksessa tuo sade tekee pidosta mielenkiintoisen.

Screenshot 2022-04-20 at 20.24.44.png
 
Viimeksi muokattu:
Jep, nämä elää aika pahasti. Nyt näyttäisi että aika-ajot ajetaan sateessa. Mutta joka tapauksessa tuo sade tekee pidosta mielenkiintoisen.

Screenshot 2022-04-20 at 20.24.44.png
Eihän siihen tarvita kuin kovempi seos ja lämpötila kympin paikkeille niin saadaan hyvinkin mielenkiintoinen pito, etenkin jos aurinko ei lämmitä asvalttia, vaikka olisikin kuivaa.
 
Tättädää. Carlos alkaa koekaniiniksi ja Fefet painaa maisemaan.
Tämä ei ihan toteutunut. :)

Saa nähdä kuinka kauan Hamiltonin motivaatio riittää, jos ja kun Mersulla ei tämän kauden mestaruudesta taistella. Lewis on kuitenkin melkein koko uransa ajanut sellaisella autolla, jolla on ollut hyvät mahdollisuudet mestaruuteen.
 
Silly season alkaa vuosi vuodelta aiemmin.. :think:


Tl;Dr

<insert huhu: Kaksi kuskia vaihtaa tallia päikseen.>
 
No sepäs se oliskin fiksu liike Alonsolta.
Sopisi kyllä hyvin Alonson CV:hen tuokin liikku, miehellähän on pitkä historia "onnistuneita" tallinvaihtokokemuksia...

DTS:n käsikirjoittajat varmaan ottaisivat myös mielellään vastaan Alonso vs. daddy Stroll asetelman tuleville kausille.
 
Kuinkakohan moni ihminen uskoi, että Bottaksella on viiden kilpailun jälkeen 30 pinnaa ja Alfa on MM-sarjassa viidentenä. :)
En minä ainakaan, tuskaisten Kimi-Alfa vuosien jälkeen. Toivottavasti taso ei pahasti tuosta laske. Mersu saattaa vielä karata, mutta varmasti on tallilla saumat taistella tuosta mm-sarjan viidennestä tilasta.
 
Menihän Kimillä eka kausi Alfalla oikeinkin hyvin, mutta seuraava ja varsinkin viimeinen oli aika mollivoittoista taaperrusta. Ja se taaperrus mahdollisti sen, että nyt Alfa on keskikastin parhaimmistoa kun tämän kauden auton kehitys aloitettiin todella aikaisessa vaiheessa.
 
Kuinkakohan moni ihminen uskoi, että Bottaksella on viiden kilpailun jälkeen 30 pinnaa ja Alfa on MM-sarjassa viidentenä. :)
En minä ainakaan, tuskaisten Kimi-Alfa vuosien jälkeen. Toivottavasti taso ei pahasti tuosta laske. Mersu saattaa vielä karata, mutta varmasti on tallilla saumat taistella tuosta mm-sarjan viidennestä tilasta.
On kyllä yllättävää.
Ja Alfa olisi vielä vahvemmin kiinni viitos sijassa, jos toinen kuski olisi päässyt maaliin paremmin. Kunnon jossitteluja, mutta näin se menee.

Tosiaan jännä nähdä miten Alfa pystyy kehittään autoa, nykyinen tuloshan on viime kauden kustannuksella tehtyä.
Isommat tallit kehittää varmasti, mutta onko takana talleja, jotka voisi pystyä nousemaan? Alpine tai Alpha Tauri kenties?
 
Bottas antoi kyllä arvostelijoilleen taas syötön ns. lapaan tuon seinäpusun myötä.
Ralf liittyy kuoroon...
Nämä on aina vähän sellasia, että osassa teoriaa voi olla joku totuus, mutta silti jää päällimmäisenä tunne vanhasta F1-kuskista, joka haluaa pysyä relevanttina. Pitäisi tarkistaa, mutta muistaakseni Ralf ei ole kokonaiskuvassa yleensä ollut Bottaksen puolella.

Toisekseen on ehkä hölmöä vertailla näiden kisojen jälkeen Russellia Leclerciin tai Verstappeniin. Russell on näihin kahteen verrattuna kuitenkin ollut melko onnekas, kun esimerkiksi Red Bullilla ei alkuun pysynyt auto kasassa.
 
Ei se Mersu olisi välttämättä pysynyt yksinäisenä huipulla niin pitkään jos siellä olisi ollut todellista tallin sisäistä kilpailua (riippuu vähän että miten ne moottorikehityksen jäädyttämiset nyt menikään). Jossain kohtaa kuskit olisivat olleet toistensa kimpussa ja alkanut vaikuttaa tallin toimintaan isossa kuvassa. Loppupeleissä pointti oli voittaa tallimestaruus ja kuskimestaruus ja Bottas oli noiden kannalta ideaali kakkoskuski. Nykytilanteesta sitten paha sanoa että mikä kuskikombo toimii parhaiten tilanteeseen jossa katse lienee ennen kaikkea siinä että on kärjessä tulevina vuosina ja ensi kauden alussa. Varmaan Russell+Bottas toisi samat pinnat ilman että on joku 40 miljoonan vuosipalkkainen vinkumassa joka välissä miten kaikki on paskaa.
 
Bottas antoi kyllä arvostelijoilleen taas syötön ns. lapaan tuon seinäpusun myötä.
Ralf liittyy kuoroon...
Ralf ei ota yhtään kantaa sorsimiseen, joten ei ole vertailukelpoista. Kun auto oli hyvä niin kulki, mutta jos ei ollut niin "et sinä mitään tarvi, kun tuo toinen auto toimii ihan hyvin".
 
Ja Ralf on niin kauan kuin muistan tylyttänyt Bottasta, että ei mitään uutta auringon alla. En taida muistaa yhtään postiivista kommenttia häneltä Bottaksesta.
Ralf taisi tosiaan myös paljon ennen kuin Bottaksen siirto varmistui lobata ajatusta, että Russell pitäisi ottaa Bottaksen paikalle mitä pikimmiten.
 
Rankkua tulossa :hmm:
Isompi tappio tämä on FIA:lle ja F1:lle jos Hamilton ei ole Monacossa.
 
Voisko toi koruprotesti olla osa Hamin exit strategiaa nyt, kun ei autokaan kulje?
Kiukutellaan korujen takia, vaikka autossa vika ja jäädään massien päälle lepäilemään...
 
Jos FIA antaa niin kovan rangaistuksen kuin kilpailukiellto tuollaisesta niin se olisis jo naurettavaa. Ymmärrän vielä jos saa sakkoja, mutta ei muuta....
 
Jos FIA antaa niin kovan rangaistuksen kuin kilpailukiellto tuollaisesta niin se olisis jo naurettavaa. Ymmärrän vielä jos saa sakkoja, mutta ei muuta....

Eihän sakoilla ole tällaisessa tapauksessa sitä haluttua vaikutusta. Annat 5000€ sakkoa henkilölle joka tienaa 40 000 000€ vuodessa, niin se yks hailee.
 
Eihän sakoilla ole tällaisessa tapauksessa sitä haluttua vaikutusta. Annat 5000€ sakkoa henkilölle joka tienaa 40 000 000€ vuodessa, niin se yks hailee.
Ei varmaan olekaan, mutta ainut joka kärsii siitä että hänellä on koru on hän itse jos jotain tapahtuu että koru jäisi kiinni kypärään... Ei hän vaaranna muita millään tavalla joten sakko on ainut mitä pitäisin hyväksyttävänä rangaistuksena... Muuta olisi kuten jo sanoin naurettavaa.
 
Ei varmaan olekaan, mutta ainut joka kärsii siitä että hänellä on koru on hän itse jos jotain tapahtuu että koru jäisi kiinni kypärään... Ei hän vaaranna muita millään tavalla joten sakko on ainut mitä pitäisin hyväksyttävänä rangaistuksena... Muuta olisi kuten jo sanoin naurettavaa.
Säännöt on sääntöjä ja kaikkien pitää noudattaa niitä, eikä poikkeuksia pidä tehdä yhden prinsessan takia.
Toisaalta olisi kiva jos Hämis jatkaisi ajelua vielä muutaman kauden, jos Mese jatkaisi tämän kauden linjalla. Palauttaisi Hämistä edes vähän maan pinnalle taivaistaan.
Onko Hamilton oikeasti niiiin hyvä kuski mitä hänestä moni ajattelee, vai onko merkittävin rooli ollut ylivoimainen auto? + talli, joka on tehnyt kaiken vain ja hänen vuokseen.
 
Onko Hamilton oikeasti niiiin hyvä kuski mitä hänestä moni ajattelee, vai onko merkittävin rooli ollut ylivoimainen auto?
Taasko sitä mennään? Ei niitä hyviä kuskeja oo olemassakaan, on vain tuurihaukkoja jotka saa ylivoimaisen auton ja ihan vahingossa vielä. prkl niin.
talli, joka on tehnyt kaiken vain ja hänen vuokseen.
Joo muut tallit yrittää ihan tarkotuksella tehdä kuskille kaiken mahdollisimman vaikeaksi
 
Taasko sitä mennään? Ei niitä hyviä kuskeja oo olemassakaan, on vain tuurihaukkoja jotka saa ylivoimaisen auton ja ihan vahingossa vielä. prkl niin.

Joo muut tallit yrittää ihan tarkotuksella tehdä kuskille kaiken mahdollisimman vaikeaksi
Hyvä ettet vahingossakaan ymmärtänyt kaikkea tahallasi väärin.

Ei taida muissa talleissa ollut niin rajua eroa 1/2 kuskin välillä mitä mersulla. ja yleensä aina 2kuskin kustannuksella haettu etua Hamiltonille.
Luulisi ammattilaiskuskin tietävän korujen aiheuttavan turvallisuusriskin jo niitä hankkiessaan? Ei tarvitsisi sitten jälkikäteen marista, kun on hitsattu naama täyteen rautaa.
Vähän sama jos nyrkkeilijä ottaisi ison nenärenkaan, joka hitsataan kiinni. sitten ihmetellään, kun ei päästetä ottelemaan... huoh
Pitääköhän korut poistaa kokonaan vai voiko ne vain teipata kunnolla piiloon? Pään ympäri vaan pari rullaa teippiä.
 
Hyvä ettet vahingossakaan ymmärtänyt kaikkea tahallasi väärin.

Ei taida muissa talleissa ollut niin rajua eroa 1/2 kuskin välillä mitä mersulla. ja yleensä aina 2kuskin kustannuksella haettu etua Hamiltonille.

Eikö? kyllä musta tuntuu että esim M.schumacherilla oli vähintään yhtä iso ero tallikaveriin

Muoks
Hyvä ettet vahingossakaan ymmärtänyt kaikkea tahallasi väärin.

Mitä ymmärsin väärin, sun mielestä Hamilton ei ole hyvä kuski vaan tuurilla ja ylivoimaisella autolla voittanut kaiken? Tästä ollut jo monta kertaa puhetta ja on aika harvoja mestareita joilla ei ole ollut huippu/paras auto auto käytössä,

Toinen muoks.
Koruista en sanonut sanakaan, en tiedä kenelle tuo vuodatus oli
 
Tämä on totta, mutta ei silti Ferrari niin pahasti potkinut 2kuskia päähän mitä mersu on tehnyt...?
Ei, potki paljon pahemmin, esim. 2002 itävallan gp:ssä Barichellon piti päästä Schumi edelle vaikka ei edes mm taistelu sitä vaatinut. Ihan vain että Schumi sai voittaa yksittäisen kisan, olikohan ettei ollut aiemmin voittanut Itävallan kisaa tjs.
 
F1:n ongelma ja samalla sen suola, kuten monessa muussakin autourheilulajissa, on se, että auton suorituskyky määrää valtaosan kuljettajan ja auton kokonaissuorituskyvystä. Ainut realistinen vertailukohta on tallikaveri, ja silloinkin pitäisi pystyä huomioimaan kumman mieltymyksiin auto on tehty paremmin sopivaksi, sillä harvoilla kuskeilla on täysin samat mieltymykset.

Jos Valtterin ja Lewisin yhteistä viiden vuoden mersutaivalta vertaa, ei kenellekään pitäisi olla epäselvää kumpi oli parempi kuski. Jos vertaa nyky Hamiltonia Russelliin ja kun tämä meno jatkuu, on Russell tällä hetkellä parempi kuski (niin tuolla autolla). Valtterihan on erinomainen aika-ajaja, mutta vain keskinkertainen kisakuski. Aika-ajoista ei jaeta pisteitä.

Auto määrää sen missä olet (hännillä - keskikastissa - kärkipäässä), kuskin kyvyt ja auton sopivuus kuskille määrää yhteensä sen oletko parempi kuin tallikaverisi. Hyvät kuskit pystyvät adaptoitumaan eri autoihin. Bottas vain hyvin hetkittäin pystyi lyömään Hamiltonin, joten en usko, että kukaan pitää Bottasta parempana kuljettajana. Siksipä uskallan väittää, että jos Ham-Rus pari ajaisi Alfalla, olisivat tulokset erittäin hyviä. En usko, että Valtteri talvitauon aikana muuttui merkittävästi paremmaksi kuljettajaksi.

Ajatelkaa vaikkapa 10 000 metrin juoksua. Tuntuisi epäreilulta, että Ferrari-merkkisten lenkkikenkien käyttäjät saisivat keskimäärin 3% lisävauhtia verrattuna vaikkapa Williams-merkkisten lenkkarien käyttäjiin. Kestävyyslajeissa (kuten F1) tuollaiset erot tekevät voittajan, sillä kaikki ovat huippuammattilaisia eikä toiselle ole varaa antaa noin suurta etua.

P.S. En dissaa Valtteria, vaan arvostan, että meillä vielä on suomalainen F1 ajaja, joka kaiken kaikkiaan vaikuttaa myös tolkun mieheltä.

E: Ja vielä tämä vanha viisaus: voita tallikaverisi, tai et voi olla mestari.
 
Kyllä esimerkiksi se Monacon kisan varikkoruljanssi viimeaudella vs seuraava kisa Bakussa kertoi paljon miten talli oli selvästi Hamiltonin takana.
ensin Bottas tulee varikolle ja ajaa kuulemma kokonaiset 5cm liian pitkälle ja yksi neljästä pyssymiehistä hitsaa pultin kiinni autoon.
ja tuo on Toton mukaan 100% kuskin virhe...
Vastaavasti viimeisellä kierroksella ollut kisan restart ja sitä edeltänyt lämmittelykierros Hamiltonilta meni kuulemma täysin oppikirjan mukaan, jos Toton mielipidettä kysytään.
sehän ei voi olla mitenkään kuskin vika että vuosia samanlaisesti toiminut ja samassa kohtaa rattia sijainnut jarruilla renkaita vaihtava moodi, oli nyt unohtunut kuskilla päälle kisan uudelleen startatessa.
se oli tietty 100% insinöörien vika ja Toto vannoi käyvänsä asiasta tehtaalla vakavaa neuvonpitoa ettei vastaava pääsisi uudelleen tapahtumaan.

tuo nyt viimeistään kertoo miten isossa arvossa Bottas mersulla oli.
näkeehän sen nyt Alfallakin kuinka Bottas oikeasti nauttii ajamisesta, vaikkei ehkä gridin nopein vaunu olekaan alla.
 
Kyllä esimerkiksi se Monacon kisan varikkoruljanssi viimeaudella vs seuraava kisa Bakussa kertoi paljon miten talli oli selvästi Hamiltonin takana.
ensin Bottas tulee varikolle ja ajaa kuulemma kokonaiset 5cm liian pitkälle ja yksi neljästä pyssymiehistä hitsaa pultin kiinni autoon.
ja tuo on Toton mukaan 100% kuskin virhe...
Vastaavasti viimeisellä kierroksella ollut kisan restart ja sitä edeltänyt lämmittelykierros Hamiltonilta meni kuulemma täysin oppikirjan mukaan, jos Toton mielipidettä kysytään.
sehän ei voi olla mitenkään kuskin vika että vuosia samanlaisesti toiminut ja samassa kohtaa rattia sijainnut jarruilla renkaita vaihtava moodi, oli nyt unohtunut kuskilla päälle kisan uudelleen startatessa.
se oli tietty 100% insinöörien vika ja Toto vannoi käyvänsä asiasta tehtaalla vakavaa neuvonpitoa ettei vastaava pääsisi uudelleen tapahtumaan.

tuo nyt viimeistään kertoo miten isossa arvossa Bottas mersulla oli.
näkeehän sen nyt Alfallakin kuinka Bottas oikeasti nauttii ajamisesta, vaikkei ehkä gridin nopein vaunu olekaan alla.
Kyllähän Bottas tiesi talliin mennessään että talli panostaa 100% Hamiltoniin. Jokainen meistäkin tekisi saman päätöksen että sijoitetaan moninkertaiseen mestariin eikä Williamsilta tulleeseen markkina-arvottomaan nobodyyn

Varikkomies ei hitsannut pulttia autoon vaan huono pulttipyssyn kulma aiheutti että mutterin hampaat katosi. Monaco on muuten pahin paikka ajaa stoppi pitkäksi kun kaikki on varikolla kuin sillit suolassa, myös renkaanvaihtajat.
 
F1:n ongelma ja samalla sen suola, kuten monessa muussakin autourheilulajissa, on se, että auton suorituskyky määrää valtaosan kuljettajan ja auton kokonaissuorituskyvystä. Ainut realistinen vertailukohta on tallikaveri, ja silloinkin pitäisi pystyä huomioimaan kumman mieltymyksiin auto on tehty paremmin sopivaksi, sillä harvoilla kuskeilla on täysin samat mieltymykset.

Jos Valtterin ja Lewisin yhteistä viiden vuoden mersutaivalta vertaa, ei kenellekään pitäisi olla epäselvää kumpi oli parempi kuski. Jos vertaa nyky Hamiltonia Russelliin ja kun tämä meno jatkuu, on Russell tällä hetkellä parempi kuski (niin tuolla autolla). Valtterihan on erinomainen aika-ajaja, mutta vain keskinkertainen kisakuski. Aika-ajoista ei jaeta pisteitä.

Auto määrää sen missä olet (hännillä - keskikastissa - kärkipäässä), kuskin kyvyt ja auton sopivuus kuskille määrää yhteensä sen oletko parempi kuin tallikaverisi. Hyvät kuskit pystyvät adaptoitumaan eri autoihin. Bottas vain hyvin hetkittäin pystyi lyömään Hamiltonin, joten en usko, että kukaan pitää Bottasta parempana kuljettajana. Siksipä uskallan väittää, että jos Ham-Rus pari ajaisi Alfalla, olisivat tulokset erittäin hyviä. En usko, että Valtteri talvitauon aikana muuttui merkittävästi paremmaksi kuljettajaksi.

Ajatelkaa vaikkapa 10 000 metrin juoksua. Tuntuisi epäreilulta, että Ferrari-merkkisten lenkkikenkien käyttäjät saisivat keskimäärin 3% lisävauhtia verrattuna vaikkapa Williams-merkkisten lenkkarien käyttäjiin. Kestävyyslajeissa (kuten F1) tuollaiset erot tekevät voittajan, sillä kaikki ovat huippuammattilaisia eikä toiselle ole varaa antaa noin suurta etua.

P.S. En dissaa Valtteria, vaan arvostan, että meillä vielä on suomalainen F1 ajaja, joka kaiken kaikkiaan vaikuttaa myös tolkun mieheltä.

E: Ja vielä tämä vanha viisaus: voita tallikaverisi, tai et voi olla mestari.
Kyllähän Hami rattimies on ja Russelkin voi olla, alkukauden perusteella en häntä vielä kuitenkaan Hamia paremmaksi laittaisi. Sen verran on Russelilla ollut tuuria. Viimekisassakin olis Hamille hävinnyt, jos turva-auto ei pelastanut.

Bottas oli hyvin lähellä Hamia ajotaidoiltaan joskus parempi joskus huonompi. Suurin ero Hamin hyväksi oli Hamin parempi kyky käyttää renkaitaan sekä Hami oli Bottasta röyhkeämpi tiukoissa taistoissa. Mutta hyllä Hamillakin oli ongelmia kun joutui likaisessa ilmassa ajamaan.

Autojen ajettavuus vaikuttaa niin paljon, etten Alfalla Hamia (ilman näyttöä) Bottasta paremmaksi laittaisi. Tällä kaudella autot poikkeavat selkeästi viimekautisista. Vaikuttaisi siltä, että Mersu on Alfaa selvästi nopeampi heti kun/jos saavat ton pomppimisen pois.
 
Kyllähän Bottas tiesi talliin mennessään että talli panostaa 100% Hamiltoniin. Jokainen meistäkin tekisi saman päätöksen että sijoitetaan moninkertaiseen mestariin eikä Williamsilta tulleeseen markkina-arvottomaan nobodyyn
Aavisteli varmasti, vaikka talli lupailikin tasavertaista kohtelua. Kyllä se tallin tuki on saatavissa, se vain vaatii sen että voittaa tallikaverin vaikka auto olisi tälle räätälöity. Kun pilttuun toisella puolella on Hamilton, niin ei mikään helppo rasti. Russell on tähän alkukaudella pystynyt, mutta tätä kautta ei voi suoraan verrata edellisiin koska auto ja renkaat ovat aivan erilaiset.

Ja Valen tapauksessa se monivuotinen, edes kahden kauden mittainen sopimus olisi tarjonnut hetken rauhaa keskittyä paineettomasti omaan suoritukseen. Kaveri on nyt lähes zen-moodissa mersu-aikaan verrattuna, kun tietää missä ajaa tulevat kaudet. Lisäksi itsestä tuntui lievältä kettuilulta mersun suunnalta Valtterilla, kun Russell sai heti monivuotisen sopimuksen. Yhtään Russellia väheksymättä siis, mutta kertoo mielestäni paljon miten tallin johtoporras Valtteria arvosti: "no joo kiitos kiitos kun autoit tallin taas mestaruuteen, ota tuosta tallin optio toisesta kaudesta. Käytetään jos ei saada parempaa kuskia tilalle etkä kovin pahasti floppaa. Se on täysin sinusta kiinni ansaitsetko ajaa täällä."

Varikkomies ei hitsannut pulttia autoon vaan huono pulttipyssyn kulma aiheutti että mutterin hampaat katosi. Monaco on muuten pahin paikka ajaa stoppi pitkäksi kun kaikki on varikolla kuin sillit suolassa, myös renkaanvaihtajat.
Ja pulttimies oli niiiiiin ahtaalla että ei mahtunut tai kyennyt kengän leveyden verran siirtymääm auton mukana, jotta pulttikone olisi ollut hyvässä asennossa? Onhan Monaco ahdas, mutta ei ehkä niin ahdas kuitenkaan. Hassua kun vuosien saatossa jotkut ovat tulleet varikolle sen verran railakkaasti, että etutunkkimies lentää pari metriä taaksepäin, ja silti saavat vietyä stopin maaliin ilman muita kämmejä. :lol:
 
Varikkomies ei hitsannut pulttia autoon vaan huono pulttipyssyn kulma aiheutti että mutterin hampaat katosi. Monaco on muuten pahin paikka ajaa stoppi pitkäksi kun kaikki on varikolla kuin sillit suolassa, myös renkaanvaihtajat.

Ehkä termi "hitsata" oli hieman väärä, kun tosiaan kyseessä oli ennemminkin se että pultti hiottiin pyöreäksi.
Mutta jos se juntataan kesälomatuurajan toimesta niin tiukkaan kiinni, että varmaan vieläkin Mersun tehtaalla on tallessa vuoden 2021 Mersun eturipustus jossa on kiinni yksi kulunut "Black round Pirelli".
Niin mielestäni se ei ole niin iso virhe kuvata tapausta sanalla "hitsata", kuitenkin siellä on ja pysyy.
Pääpointti oli se kuinka "hutiloiva Bottas" hyppäsi kesken stopin autosta ja hitsasi renkaan autoon, vain jotta pystyisi keskeyttämään kakkossijalta.

Kun taas seuraavassa kisassa ilkeä insinööri sabotoi Hamiltonin kisan, ilmeisesti tallin tehtaalta käsin tai jotain.
Ainakin näin voi lukea noista mitä Toto houri medialle kummankin tapauksen jälkeen.

Jos Bottas olisi jatkanut Mersulla vielä vuoden, niin olisi melkein pitänyt laittaa Mersun johdon toimesta vähintään päivän pituinen mediakielto Totolle jottei ihan mitä tahansa sammakoita houri julkisuuteen.
 
Ei tässä kyllä nopeadesta voi vielä mitään sanoa. Mersun auto sen verran sekasin tällä hetkellä, että se on vähän tuurista kiinni kummalla se nyt sattuu toimimaan jotenkin siedettävästi. Sillä sitten toki kulkee paremmin jne.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
262 401
Viestejä
4 549 975
Jäsenet
74 984
Uusin jäsen
Tere

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom