Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Uusissa autoissa on hyvin harvoin oikeat siivekkeet paikoillaan julkistustilaisuudessa. Vanhaan aikaan jopa ensimmäiset testit ajettiin vanhoilla siivillä ja ne päivitettiin kauden ensimmäiseen kisaan mennessä.Näyttää huomattavan isolta tuo Rellun etusiiven litteä etuosa.
Vielä ei ole näkynyt yhtään valokuvaa uusista autoista.Olikos näistä muuten mikään oikea kuva autosta? Williamsilla taisi olla ihan oikeasti valokuva eikä mallinnus?
Onpas se sekavan näköinen, mutta sentään jotain muutosta totuttuun toisin kuin yleensäRed Bull Racing julkaisi uuden auton.
![]()
F1 lähetykset ketjusta löydätOnko täällä ketään kuka yrittää kiertää cmoren korkeat hinnat?
Tässä autossa on tuulahdus 90-lukua, jolloin auton värityksellä ei ollut niin väliä; kunhan joku vaan maksoi, niin aina löytyi tilaa.Racing Point
![]()
Yleensä kyllä pikkutallien riskinotto tarkoittaa, että persiilleen menee, vaikka historiasta löytyykin joitakin piristäviä poikkeuksia. Katsotaan, miten nyt käy.Alfa-Romeota odotan kyllä eniten. Hehän vihjaili, että autossa olisi lähdetty kokeilmaan jotain täysin uutta ja jos oikein ymmärsin niin jopa pienellä riskillä, että jos toimii se voi toimia todella hyvin tai sitten mennää pahasti pieleen. Siinä olisikin jos he tekisivät Brownit ja olisi löytänyt jonkun kikka kolmosen ja Kimi kaasuttelisi Melbournessa Alfalla kärkikahinoissa.
Edit. Tosin jos he ovat löytäneet ja keksineet jonkun todella toimivan kikka kolmosen mitkä uudet säännöt mahdollistaa, tuskin sitä kannattaa tossa esittelykiesissä vielä paljastaa...
Lähde: Kimi Räikkösen uudella F1-autolla "radikaali" ulkonäkö - kilpurissa "ennennäkemättömiä innovaatioita" | SuomiF1
Alfa-Romeota odotan kyllä eniten. Hehän vihjaili, että autossa olisi lähdetty kokeilmaan jotain täysin uutta ja jos oikein ymmärsin niin jopa pienellä riskillä, että jos toimii se voi toimia todella hyvin tai sitten mennää pahasti pieleen. Siinä olisikin jos he tekisivät Brownit ja olisi löytänyt jonkun kikka kolmosen ja Kimi kaasuttelisi Melbournessa Alfalla kärkikahinoissa.
Edit. Tosin jos he ovat löytäneet ja keksineet jonkun todella toimivan kikka kolmosen mitkä uudet säännöt mahdollistaa, tuskin sitä kannattaa tossa esittelykiesissä vielä paljastaa...
Lähde: Kimi Räikkösen uudella F1-autolla "radikaali" ulkonäkö - kilpurissa "ennennäkemättömiä innovaatioita" | SuomiF1
Yleensä kyllä pikkutallien riskinotto tarkoittaa, että persiilleen menee, vaikka historiasta löytyykin joitakin piristäviä poikkeuksia. Katsotaan, miten nyt käy.
Selvästi viime vuotista hienompi, mutta tuo numeroiden fontti on hirveäMcLaren MCL34
![]()
Jos puhutaan ihan ulkonäköön vaikuttavista riskeistä, niin eipä se ole isoillakaan talleilla juuri paremmin osunut kohdilleen. Isompia ja pienempiä huteja tulee mieleen muutama, ainakin McLarenin MP4-18-auto (2003-2004), Williamsin mursu (2004), McLarenin poikkeukselliset sivuponttoonit (2011)... Pienempiä onnistumisia ovat sitten Red Bullin ~2010 aloittama superkorkeakeulaisten autojen trendi ja tämä Ferrarin parin edellisen kauden sivuponttoonien muotoilu ilmanottoaukkoineen, joskaan siitä ei vielä ole muodostunut standardiksi gridillä vaikka suurin osa talleista konseptin vaikuttaakin adoptoineen.Yleensä kyllä pikkutallien riskinotto tarkoittaa, että persiilleen menee, vaikka historiasta löytyykin joitakin piristäviä poikkeuksia. Katsotaan, miten nyt käy.
Luulisin että siellä on Kimi ollut häärimässä insinöörien kanssa aeroja, ensin on saunottu, sen jälkeen lyöty ajatukset paperille ja edelleen toteutettaviksi.
Kimillä on varmasti kokemusta että tietää mikä toimii ja mikä ei. Jännä nähdä mitä nuo innovaatiot on. 4 päivää vielä !!
BrawnGP oli pieni talli... Brawn löi ajatukset kasaan ja voittaja-auto siitä tuli.
Tosin Brawn tiesi mitkä eväät tarvitaan voittaja-autoon. En epäile hetkeäkään etteikö Kimikin tietäisi kun ymmärtää keskimääräistä enemmän itse tekniikan päälle.
Ilmareiät sanelee aika pitkälti moottorin anatomia ja tuo Alfa on ensimmäinen Ferrarin koneita käyttävä auto, joka on ulos tullut. Haaskan julkaisutilaisuudessa käyttämä auto oli viime vuoden malli. Voi olla, että huomenna julkaistava Ferrari on noilta osin samanlainen.Vaikuttaa, että Alfa on oikeasti lähtenyt tekemään riskillä jotain, mitä muilla ei ole. Airboxi on oudon näköinen mitä ei muissa autoissa näy, ensin pienempi reikä sekä tämän päällä ja hieman takana toinen reikä.
Kyllähän nuo paljon valittivat, että etusiiven "pienet" muutokset pakottivat suunnittelemaan koko auton aeron uusiksi, vaikkei meille katsojille kyllä mitään isoa muutosta näykään. Ei ainakaan minun mielestäni. Christian Hornerin mukaan siipimuutosten hinta ylimääräisen suunnittelutyön myötä on ollut n. 15 M€.Säännöt muuttui paljon enemmän silloin kun Brawnista tuli menestys. Tuskin on Alfa keskikastia korkeammalla yhden erikoisen etusiiven takia.
Hitaan oloinen mitä olin testejä kattomassa
Käytämme välttämättömiä evästeitä, jotta tämä sivusto toimisi, ja valinnaisia evästeitä käyttökokemuksesi parantamiseksi.