F1 Kausi 2019

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Kaotik
  • Aloitettu Aloitettu
Olikos näistä muuten mikään oikea kuva autosta? Williamsilla taisi olla ihan oikeasti valokuva eikä mallinnus?
 
Näyttää huomattavan isolta tuo Rellun etusiiven litteä etuosa.
Uusissa autoissa on hyvin harvoin oikeat siivekkeet paikoillaan julkistustilaisuudessa. Vanhaan aikaan jopa ensimmäiset testit ajettiin vanhoilla siivillä ja ne päivitettiin kauden ensimmäiseen kisaan mennessä.
 
Olikos näistä muuten mikään oikea kuva autosta? Williamsilla taisi olla ihan oikeasti valokuva eikä mallinnus?
Vielä ei ole näkynyt yhtään valokuvaa uusista autoista.

Sitä ihmettelen, ettei kukaan ole laittanut näihin rendauksiin jotain täysin päätöntä tai muuten näkyvästi laitonta muotoilua autoon. Aiheuttaisi kivaa pöhinää mediassa ja ehkä myös muissa talleissa. Toistaiseksi Renault on ainoa jolla on rendauksesa vähän tulevan kaltainen etusiipi. Toro Rossolla ja Haasilla on ihan älyttömän yksinkertaistettu etusiipi, jonka kaltaista tuskin tulevat ikinä edes valmistamaan.
 
Taitaa oikeiden kuvien vähyys uusista autoista selittyä sillä, että autot ovat edelleen osina tehtaalla. Williams ja Renault ovat jo enempi tai vähempi peruneet testien alle suunnittelemansa kuvaussessiot / shakedownit, sillä autojen rakentaminen on aikataulusta jäljessä.

Mitä tulee autojen uusiin etusiiipiin, niin minusta FIA:n olisi pitänyt standardoida päätylevyn muoto erilaiseksi kuin tylsäksi nelikulmioksi. Todella ruma varsinkin kun kaikkea muuta autossa saa viilata aika vapaasti.

Mersun vuoro julkaista autonsa: First pictures: Mercedes W10 revealed · RaceFans

racefansdotnet-20190213-102422-1.jpg
 
Viimeksi muokattu:
Mersusta tarttuu ensimmäisenä silmään se yksityiskohta, että sivuponttoonien ilmanottoaukot ovat taas ns. perinteisempää mallia. Parina viime kautena Mersulla oli vähän Ferrarin ratkaisun mukaisesti aukot korkealla ja ne olivat leveämpiä ja matalampia. Nyt ne ovat taas pyöreämmät ja avarammat. Haas ja Red Bull ovat säilyttäneet Ferrarin ideoiman ratkaisun, joten ei se ainakaan ole uusien aerosääntöjen sivuvaikutusta.
 
Musta on kiva, että tulee vähän enemmän muutosta autoon. Eikä se mattatummansininen ollu kummonen imo.
 
Voi olla tosiaan tuttu red bull ja Hondan mukana ej tulisi mitään uutta väriä.

Mersussa oli jotain pientä eroa värityksessä.
 
Alfa-Romeota odotan kyllä eniten. Hehän vihjaili, että autossa olisi lähdetty kokeilmaan jotain täysin uutta ja jos oikein ymmärsin niin jopa pienellä riskillä, että jos toimii se voi toimia todella hyvin tai sitten mennää pahasti pieleen. Siinä olisikin jos he tekisivät Brownit ja olisi löytänyt jonkun kikka kolmosen ja Kimi kaasuttelisi Melbournessa Alfalla kärkikahinoissa. :)

Edit. Tosin jos he ovat löytäneet ja keksineet jonkun todella toimivan kikka kolmosen mitkä uudet säännöt mahdollistaa, tuskin sitä kannattaa tossa esittelykiesissä vielä paljastaa...

Lähde: Kimi Räikkösen uudella F1-autolla "radikaali" ulkonäkö - kilpurissa "ennennäkemättömiä innovaatioita" | SuomiF1
 
Alfa-Romeota odotan kyllä eniten. Hehän vihjaili, että autossa olisi lähdetty kokeilmaan jotain täysin uutta ja jos oikein ymmärsin niin jopa pienellä riskillä, että jos toimii se voi toimia todella hyvin tai sitten mennää pahasti pieleen. Siinä olisikin jos he tekisivät Brownit ja olisi löytänyt jonkun kikka kolmosen ja Kimi kaasuttelisi Melbournessa Alfalla kärkikahinoissa. :)

Edit. Tosin jos he ovat löytäneet ja keksineet jonkun todella toimivan kikka kolmosen mitkä uudet säännöt mahdollistaa, tuskin sitä kannattaa tossa esittelykiesissä vielä paljastaa...

Lähde: Kimi Räikkösen uudella F1-autolla "radikaali" ulkonäkö - kilpurissa "ennennäkemättömiä innovaatioita" | SuomiF1
Yleensä kyllä pikkutallien riskinotto tarkoittaa, että persiilleen menee, vaikka historiasta löytyykin joitakin piristäviä poikkeuksia. Katsotaan, miten nyt käy.
 
Alfa-Romeota odotan kyllä eniten. Hehän vihjaili, että autossa olisi lähdetty kokeilmaan jotain täysin uutta ja jos oikein ymmärsin niin jopa pienellä riskillä, että jos toimii se voi toimia todella hyvin tai sitten mennää pahasti pieleen. Siinä olisikin jos he tekisivät Brownit ja olisi löytänyt jonkun kikka kolmosen ja Kimi kaasuttelisi Melbournessa Alfalla kärkikahinoissa. :)

Edit. Tosin jos he ovat löytäneet ja keksineet jonkun todella toimivan kikka kolmosen mitkä uudet säännöt mahdollistaa, tuskin sitä kannattaa tossa esittelykiesissä vielä paljastaa...

Lähde: Kimi Räikkösen uudella F1-autolla "radikaali" ulkonäkö - kilpurissa "ennennäkemättömiä innovaatioita" | SuomiF1

Luulisin että siellä on Kimi ollut häärimässä insinöörien kanssa aeroja, ensin on saunottu, sen jälkeen lyöty ajatukset paperille ja edelleen toteutettaviksi. :rofl:
Kimillä on varmasti kokemusta että tietää mikä toimii ja mikä ei. Jännä nähdä mitä nuo innovaatiot on. 4 päivää vielä !! :p

Yleensä kyllä pikkutallien riskinotto tarkoittaa, että persiilleen menee, vaikka historiasta löytyykin joitakin piristäviä poikkeuksia. Katsotaan, miten nyt käy.

BrawnGP oli pieni talli... Brawn löi ajatukset kasaan ja voittaja-auto siitä tuli.
Tosin Brawn tiesi mitkä eväät tarvitaan voittaja-autoon. En epäile hetkeäkään etteikö Kimikin tietäisi kun ymmärtää keskimääräistä enemmän itse tekniikan päälle.
 
Firmalta vihreää valoa koskien Espanjan GP:tä. Neitsyys menee ensimmäistä kertaa. Vahvat toiveet on Sauberin ylivoimasta tällä kaudella :tup:
 
Yleensä kyllä pikkutallien riskinotto tarkoittaa, että persiilleen menee, vaikka historiasta löytyykin joitakin piristäviä poikkeuksia. Katsotaan, miten nyt käy.
Jos puhutaan ihan ulkonäköön vaikuttavista riskeistä, niin eipä se ole isoillakaan talleilla juuri paremmin osunut kohdilleen. Isompia ja pienempiä huteja tulee mieleen muutama, ainakin McLarenin MP4-18-auto (2003-2004), Williamsin mursu (2004), McLarenin poikkeukselliset sivuponttoonit (2011)... Pienempiä onnistumisia ovat sitten Red Bullin ~2010 aloittama superkorkeakeulaisten autojen trendi ja tämä Ferrarin parin edellisen kauden sivuponttoonien muotoilu ilmanottoaukkoineen, joskaan siitä ei vielä ole muodostunut standardiksi gridillä vaikka suurin osa talleista konseptin vaikuttaakin adoptoineen.

P.S. Alfa on bongattu Misanon radalta Räikkösen ajamana kamoväreissä.

First pictures of Alfa Romeo 2019 Formula 1 car on track

e90c8c888d4f5d8ade4798aca5296931.jpg


Etusiipi on niin poikkeuksellisen näköinen, että mahtaakohan siitä olla muuhun kuin promokuviin? Äkkiseltään ajateltuna tuollainen vuotaa downforcea niin pahasti, ettei se voi olla oikeasti kisatrimmissä.
 
Vaikuttaa, että Alfa on oikeasti lähtenyt tekemään riskillä jotain, mitä muilla ei ole. Airboxi on oudon näköinen mitä ei muissa autoissa näy, ensin pienempi reikä sekä tämän päällä ja hieman takana toinen reikä. Etusiipi tosi oudon näköinen, eikä myöskään missään toisessa autossa samanlaista ja nokkakin on tuollainen erilaisempi. Muutakin varmasti löytyy voisin kuvitella.

Videota Kimistä radalla tällä erikoiskärryllä.

Tämän sisällön näkemiseksi tarvitsemme suostumuksesi kolmannen osapuolen evästeiden hyväksymiseen.
Lisätietoja löydät evästesivultamme.
 
Räikkönen voittaa kauden 7:stä ensimmäisestä kisasta 6, kesällä muut tallit saavat etumatkaa kiinni, mutta Kimille riittää kruisailu loppukaudesta ja mestaruus taskuun. :tup:

No ehkä ei ihan kyllä uskota kymmenen vuotta sitten tapahtuneen toisintoa, mutta ainahan voi toivoa. ;)
 
Luulisin että siellä on Kimi ollut häärimässä insinöörien kanssa aeroja, ensin on saunottu, sen jälkeen lyöty ajatukset paperille ja edelleen toteutettaviksi. :rofl:
Kimillä on varmasti kokemusta että tietää mikä toimii ja mikä ei. Jännä nähdä mitä nuo innovaatiot on. 4 päivää vielä !! :p

BrawnGP oli pieni talli... Brawn löi ajatukset kasaan ja voittaja-auto siitä tuli.
Tosin Brawn tiesi mitkä eväät tarvitaan voittaja-autoon. En epäile hetkeäkään etteikö Kimikin tietäisi kun ymmärtää keskimääräistä enemmän itse tekniikan päälle.

Brawn GP:n 2009 vuoden auto kehitettiin Hondan resursseilla, joka myi tallin Ross Brawnille yhdellä punnalla. Mercedeksen vuoden 2010 W01 kehitettiin Brawnin resursseilla ja tuloksena oli kolme kolmatta sijaa ja valmistajien sarjan neljäs tila.
 
Säännöt muuttui paljon enemmän silloin kun Brawnista tuli menestys. Tuskin on Alfa keskikastia korkeammalla yhden erikoisen etusiiven takia.
 
Vaikuttaa, että Alfa on oikeasti lähtenyt tekemään riskillä jotain, mitä muilla ei ole. Airboxi on oudon näköinen mitä ei muissa autoissa näy, ensin pienempi reikä sekä tämän päällä ja hieman takana toinen reikä.
Ilmareiät sanelee aika pitkälti moottorin anatomia ja tuo Alfa on ensimmäinen Ferrarin koneita käyttävä auto, joka on ulos tullut. Haaskan julkaisutilaisuudessa käyttämä auto oli viime vuoden malli. Voi olla, että huomenna julkaistava Ferrari on noilta osin samanlainen.

Säännöt muuttui paljon enemmän silloin kun Brawnista tuli menestys. Tuskin on Alfa keskikastia korkeammalla yhden erikoisen etusiiven takia.
Kyllähän nuo paljon valittivat, että etusiiven "pienet" muutokset pakottivat suunnittelemaan koko auton aeron uusiksi, vaikkei meille katsojille kyllä mitään isoa muutosta näykään. Ei ainakaan minun mielestäni. Christian Hornerin mukaan siipimuutosten hinta ylimääräisen suunnittelutyön myötä on ollut n. 15 M€.
 
Olihan mahtipontinen julkistustilaisuus Ferrarilta. :cigar2:Joo hyvältä näyttää, tästä on hyvä lähteä laittamaan hämikselle kapuloita rattaisiin. :cool:
 
Tuossa livelähetyksessä näytti haaleammalta tuo matta punainen, saa nähdä miten diehard ferrarifanit ottavat tuon vastaan. Omaan silmään vaatii kyllä hieman totuttelua mutta kiva etteivät julkistaneet vain viimevuoden autoa uudella etusiivellä.

Erittäin mielenkiintoista nähdä kyllä miten tuo Harry Potter tulee pärjäämään Vettelille.
 
Eipä ole tullut mieleen aiemmin että syy miksi Ferrarikin vaihtoi mattapintaiseen maaliin ei ole esteettinen, vaan mattapintaisen voi toteuttaa kevyempänä kuin kiiltävän kuulemma :btooth:
 
Muutaman sadan gramman takia. Vähän rohkenen epäillä etteikö tuota painoa sais nipistettyä jostain muualta.
 
Muutaman sadan gramman takia. Vähän rohkenen epäillä etteikö tuota painoa sais nipistettyä jostain muualta.

Totta kai saa mutta jos sen nipistää maalista niin pohjaan voi laittaa saman verran lisäpainoa parantamaan painopistettä. Ja joka väittää ero merkityksettömäksi ei ymmärrä kuinka pienillä marginaaleilla ne paalupaikat välillä ratkeavat.
 
Totta kai saa mutta jos sen nipistää maalista niin pohjaan voi laittaa saman verran lisäpainoa parantamaan painopistettä. Ja joka väittää ero merkityksettömäksi ei ymmärrä kuinka pienillä marginaaleilla ne paalupaikat välillä ratkeavat.

Lisään vielä, että nuo pienet säästöt kertaantuu, nipistetään sieltä ja täältä, niin puhutaan kiloista nopeasti. Eikait sitä muuten kannata koskaan paria grammaa säästää.
 
Muistaakseni Red Bullin on kohdalla puhuttu mattavärin olevan 600 grammaa kevyempi. Onhan se merkittävä massa sijoittaa haluttuun paikkaan autossa.

F1technicalissa oli joskus juttua McLarenin käyttämästä kromimaalista. Se kromiosuus painoi alkuun n. 3 kiloa ja sen paino saatiin lähes puolitettua maalia kehittämällä, ennen kuin siitä luovuttiin kokonaan.

Lisää Alfan siipispekulointia.
Tämän sisällön näkemiseksi tarvitsemme suostumuksesi kolmannen osapuolen evästeiden hyväksymiseen.
Lisätietoja löydät evästesivultamme.
 

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjuista
290 672
Viestejä
4 973 927
Jäsenet
79 826
Uusin jäsen
SakuT_

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom