Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
The circuit’s layout has been revised since its last F1 race and the track will undergo further changes before the championship returns next year, Dutch Grand Prix sporting director and ex-F1 driver Jan Lammers confirmed.
“To meet the wishes of Formula 1 and the required standards of the FIA the circuit and infrastructure will be modernized within a few areas, with the work completed well ahead of the race in 2020,” said Lammers. “In addition, the municipality of Zandvoort has recently invested heavily to improve access to the municipality and the circuit.”
Varsinaisesti kuski ei säästä bensaa, koska sen tekee tietokone. Täyttä 100kg määrää tankkiin ei ole varmaan laitettu vuosien 2014-15 muissa kuin joissain erikoistapauksissa. Välitankkaus mahdollistaa lähinnä erilaisten taktiikoiden yrittämisen mutta eiköhän ne pian valikoituisi yhteen kahteen parhaaksi nähtyyn eli kaikki lopulta ajaa samalla taktiikalla.Välitankkaukset takaisin niin ne kuskit jotka haluaa säästää bensaa niin säästäkööt (eli ei kukaan), loput painakoot niin lujaa kuin pääsee ja renkaat kestää. Onhan tankkauksissa toki riskinsä, mutta mielestäni nyt kun stopit ovat siinä 2:n sekunnin luokkaa niin on vaan ajan kysymys kunnes sattuu siinäkin todella pahasti, esim. viime vuoden Bahrain ja Kimin takarenkaan alle jäänyt mekaniikko ja muutenkin löysälle jääneet mutterit vähän väliä.
Ei muuttaisi mitään ellei budjettirajoitukset ja osarajoitukset heivattaisi samalla kuuseen. Entisaikoihin ajettiin maksimitehoilla kun ei ollut mitään rajoituksia moottorien määrässä jne.Välitankkaukset takaisin niin ne kuskit jotka haluaa säästää bensaa niin säästäkööt (eli ei kukaan), loput painakoot niin lujaa kuin pääsee ja renkaat kestää. Onhan tankkauksissa toki riskinsä, mutta mielestäni nyt kun stopit ovat siinä 2:n sekunnin luokkaa niin on vaan ajan kysymys kunnes sattuu siinäkin todella pahasti, esim. viime vuoden Bahrain ja Kimin takarenkaan alle jäänyt mekaniikko ja muutenkin löysälle jääneet mutterit vähän väliä.
Kyllä ne säästivät bensaa tankkausaikanakin. Lisäpaino on aina hidaste.Välitankkaukset takaisin niin ne kuskit jotka haluaa säästää bensaa niin säästäkööt (eli ei kukaan), loput painakoot niin lujaa kuin pääsee ja renkaat kestää. Onhan tankkauksissa toki riskinsä, mutta mielestäni nyt kun stopit ovat siinä 2:n sekunnin luokkaa niin on vaan ajan kysymys kunnes sattuu siinäkin todella pahasti, esim. viime vuoden Bahrain ja Kimin takarenkaan alle jäänyt mekaniikko ja muutenkin löysälle jääneet mutterit vähän väliä.
Mjoo, kaudella 2000 jaguar käytti kauden aikana 220 moottoria, vähän eroa nykyiseenEi muuttaisi mitään ellei budjettirajoitukset ja osarajoitukset heivattaisi samalla kuuseen. Entisaikoihin ajettiin maksimitehoilla kun ei ollut mitään rajoituksia moottorien määrässä jne.
Onks tää lista tulevaisuuden toivoista vai nimistä, joita ei enää muista parin vuoden päästä?
Klassikkokisa palaa F1-sarjaan 35 vuoden tauon jälkeen
Hollanin kisa ensi vuonna kalenteriin mukaan.
Algarven rata olisi valmis ja hyvässä kunnossa, mutta raha ratkaisee ja lisää tylsyyttä luvassa. Le Mans olisi myös mielenkiintoinen.
Algarve olisi mielenkiintoinen. Le Mans liian pitkä ja vaarallinen.Algarven rata olisi valmis ja hyvässä kunnossa, mutta raha ratkaisee ja lisää tylsyyttä luvassa. Le Mans olisi myös mielenkiintoinen.
– Se on mielestäni se juttu siinä, että kun Kimi menee mihin tahansa talliin – jopa Lotukselle, joka ajoi sijoista 15 plus – niin jumalauta Kimi voittaa kisoja. Jopa se Romain Grosjeanin rehveli oli palkintopallilla, kun Kimi sai senkin vehkeet kulkemaan. Vaikka Kimi ei ajaisi metriäkään, sille kannattaa maksaa 20 miljoonaa.
Tätä Jokisen suitsuttamaa ymmärrystä kuvaa hyvin se, kun vuonna 2001 – ajaessaan jo Sauberilla ykkösissä – Räikkönen teki yllätysvierailun Haase-kartingtallin testeihin. Jokinen työskenteli tuolloin tallissa ja oli Gardan radalla italialaisen huippulupauksen Marino Spinozzin kanssa.
– Meillä oli hirveä arsenaali testattavana. Kun vanhalla Gardan radalla ajoi kierroksen alle 40 sekuntiin, se oli hyvä. Marino ajeli sellaisia 39,8-aikoja, kun yhtäkkiä puhelimeni soi.
Soittaja oli Räikkönen, joka kertoi testipäivästä kuultuaan olevansa lähistöllä ja tulevansa piipahtamaan.
– Kimi haki ravintolasta kokislasiin oluen ja katseli siinä sitten. Meidän moottorimiehemme alkoi kysellä, voisiko Kimikin kokeilla meidän vehkeitämme.
F1-tähti kiskaisi mukanaan olleen Sauber-haalarin ylleen. Autoon laitettiin painot kohdilleen, ja Jokinen työnsi sen liikkeelle. 39,30. Räikkönen jatkoi ajamista, ja Jokinen vaihteli autoon osia. Päivän päätteeksi Räikkönen antoi tarkat tiedot siitä, mitkä osat hän halusi autoon ja mitä piti tehdä.
– 39,30. 39,00. Viimeinen kierros olisi mennyt alle 39:n, mutta Kimi meni yhdessä mutkassa kahdelle renkaalle ja joutui nostamaan. Se olisi ollut rataennätys.
Onks tää lista tulevaisuuden toivoista vai nimistä, joita ei enää muista parin vuoden päästä?
Autonkehittäjä Alonso. Kääntää mekaanikkojen lisäksi jousituksenkin ylösalaisin.Alonso karsiutui Indy 500 -osakilpailusta ollessaan aika-ajojen kolmanneksi hitain kuljettaja. Jokseenkin ironisesti vain kolme hitainta karsittiin. Ne kaksi muuta karsiutujaa olivat muuten saman "tallikunnan" kuljettajia, nimittäin McLaren lähti tähän kisaan Carlin Motorsportin avustamana. Carlinin omista autoista kaksi karsiutui vain yksi pääsi läpi.
Mäkkäriltä todella avuton suoritus ja etenkin Carlinin kanssa liittoutuminen vaikuttaa tyhmältä. McLaren oli ratkaisevan aika-ajon alla myös kiertänyt kerjuulla muiden tallien luona ja ostanut sekä varaosia että valmiita setuppeja auton säätämiseen.
Tai sitten tuo vain on luonnollista seurausta sille, että Ferrarilla vapautui teknisen johtajan paikka, kun Binotto ylennettiin Arrivabenen tilalle tallipäälliköksi.Ferrari olisi huhujen mukaan painamassa paniikkinappulaa ja nappaamassa Alfa Romeolta suunnittelija Simone Restan takaisin. Ei lupaa hyvää Alfa Romeon ja Kimin kannalta.
Kaukana on nyky McLaren niistä Häkkisen ja Räikkösen vuosista.Washington Post kokosi McLarenin sekoilua yhteen artikkeliin.
Jo ennen ensimmäistä testiä talli oli unohtanut hankkia ohjauspyörän autoon, joten McLarenin CEO joutui itse etsimään sellaisen käsiinsä. Tämä johti lopulta myös siihen, ettei talli päässyt radalle heti ensimmäisen testipäivän aamuna, sillä se odotteli edelleen ratin toimitusta.
Tallilla oli kaksi autoa: ensimmäisen se rakensi itse ja toisen tilasi tekniseltä yhteistyökumppaniltaan. Kakkosauto toimitettiin vääränvärisenä, joten McLaren lähetti sen maalattavaksi. Lopulta Alonso mälläsi autonsa seinään harjoituksissa, mutta vara-auto oli edelleen jumissa maalaamolla, joten talli ei saanut sitä käyttöönsä ja Alonso (ja koko talli) menetti sen takia 1,5 päivän verran rata-aikaa.
Viimeistä päivää edeltäneinä hetkinä McLarenilla kierreltiin varikolla shoppailemassa muiden tallien tiloissa. Lopulta auto kasattiin uusilla säädöillä, mutta talli oli sählännyt klassisesti senttimetrien ja tuumien välillä, ja auto oli säädetty päin helvettiä. Säätöjen korjaaminen vei aikaa ja lopulta vielä sade keskeytti harjoitukset, joten rata-aikaa ei taaskaan herunut. Talli lähetti Alonson ratkaisevaan aika-ajoon "tuntemattomaksi säädetyllä" autolla, mutta ilmeisesti muualta ostettu setuppi kuitenkin oli toimiva. Talli oli vain unohtanut vaihtaa välitykset vaihdelaatikkoon ja ainakin tallin omasta mielestä se ratkaisi aika-ajon heidän tappiokseen.
Päin vastoinhan tuossa WP:n jutussa Brown pyöritteli asian niin päin, että Indycar-projekti meni puihin, koska hän ei puuttunut "idioottien" tekemisiin riittävän ajoissa. Hän kirjaimellisesti sanoi osan porukasta olleen idiootteja ja syytti myös Carlin-tallia, jonka oli tarkoitus antaa teknistä tukea McLarenille, mutta Brownin mukaan siihen ei ollutkaan resursseja enää sen jälkeen, kun Carlin päätti ajattaa kolmatta omaa autoaan Indy 500 -kisassa. Jotenkin vaan kuvittelen, että McLarenin ja Carlinin välisissä neuvotteluissa on kyllä käsitelty sitäkin, kuinka montaa autoa Carlin ajattaa ja mitä se merkitsisi McLarenin projektille.Tuosta jutusta jonka luin jo aiemmin alkuperäisenä tuli tosiaan mieleen, että ehkä se myös vähän avaa nykyisen F1-tallin toimintaa. Osin sama ylemmät henkilöt hääräävät sielläkin tai ainakin Zak Brown.
Rahalla saaSe olikin sitten ihan oikeaan osoitteeseen mennyt keuhkosiirrännäinen.
Pikagooglauksella 80% keuhkosiirrännäispotilaista on hengissä vuosi leikkauksen jälkeen, jos on siirretty vain yksi keuhko. On tuo 20% kuitenkin aika suuri kuolleisuus.Se olikin sitten ihan oikeaan osoitteeseen mennyt keuhkosiirrännäinen.
No se on Brownin näkemys. Ikään kuin vierittäisi syyn muiden niskaan ja yrittäisi pelastaa oman paikkansa, tai vaihtoehtoisesti aavistelee jo omaa lähtöä (ei pelkästään tämän takia, on varmaan ollut penkki kuuma jo jonkun aikaa), joten sama sitten avautua kunnolla. Yleisesti aika omituinen avautuminen tuossa asemassa olevalle omista alaisista.Päin vastoinhan tuossa WP:n jutussa Brown pyöritteli asian niin päin, että Indycar-projekti meni puihin, koska hän ei puuttunut "idioottien" tekemisiin riittävän ajoissa. Hän kirjaimellisesti sanoi osan porukasta olleen idiootteja ja syytti myös Carlin-tallia, jonka oli tarkoitus antaa teknistä tukea McLarenille, mutta Brownin mukaan siihen ei ollutkaan resursseja enää sen jälkeen, kun Carlin päätti ajattaa kolmatta omaa autoaan Indy 500 -kisassa. Jotenkin vaan kuvittelen, että McLarenin ja Carlinin välisissä neuvotteluissa on kyllä käsitelty sitäkin, kuinka montaa autoa Carlin ajattaa ja mitä se merkitsisi McLarenin projektille.