- Liittynyt
- 19.10.2016
- Viestejä
- 5 093
Varmaan siitä kun ei osannu ite tankata autoaan tai pitää tavaroistaan huolta. Kerran unohti ratinkin.Miksihän Ferrari jatkanut Kimin sopimusta kun nyt ihan hyvin ajanut, johtuuko siitä kun voittoja ei vaan tuu
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Varmaan siitä kun ei osannu ite tankata autoaan tai pitää tavaroistaan huolta. Kerran unohti ratinkin.Miksihän Ferrari jatkanut Kimin sopimusta kun nyt ihan hyvin ajanut, johtuuko siitä kun voittoja ei vaan tuu
Tuo halo näyttää selkeesti paremmalta, mutta nuo isommat vanteet ei oikeen sovi formulaanToinen ehdotetuista 2021 konsepteista
![]()
Yritän löytää kuvan ensimmäisestä ja lisään tähän
Meikäläinen ainakin jättää uppoavan laivan joten tästä lähin Go Bottas Go. Ö luokan kuljettaja joku Kimi ei kiinnosta enään pätkääkään![]()
Hovimestarin kannattaja![]()
Autot muuttuu aika reilusti ensi kaudelle.
Mun mielestä kun koko aero menee uusiksi se on aika iso muutos. Rasvaisten silmälasien läpi ruudulta katsottuna autot toki näyttää suhteellisen samalta.Etusiiven yksinkertaistaminen ei ole iso muutos. Kahden seuraavan kauden aikana tulee muutoksia mutta autot menevät uusiksi vasta 2021.
Budjetin perusteella en tekisi tuota johtopäätöstä.Autobildin listaus 2018 budjeteista:
Mercedes Approx. €450 million
Ferrari Approx. €430 million
Red Bull Approx. €350 million
McLaren Approx. €250 million
Renault Approx. €200 million
Sauber Approx. €135 million
Williams Approx. €135 million
Toro Rosso Approx. €125 million
Haas Approx. €110 million
Force India Approx. €110 million
Sauberilla 135miljoonaa. Sieltä on hyvin hyvin vaikeaa nousta podiumille, mikäli rahamäärä ei kasva pikaisesti. Eikä sekään välttämättä auta, kuten Toyota ja McLaren ovat näyttäneet.
Fun fact. Nykyisellä pistelaskusysteemillä Kimi olisi viimeksi Sauberilla ajaessaan ollut pisteillä jokaisessa maaliin ajetussa kisassa.Pientä tuuria on vaatinut sekin, että Red Bull autolla on päästy podiumille. Muitakin suht hyviä voisi olla Force India, Renault ja Haas. Jos Sauberilla pääsisi jokaisessa kisassa pisteille, niin sekin olisi jo aika hyvin ajettu kausi.
Fun fact. Nykyisellä pistelaskusysteemillä Kimi olisi viimeksi Sauberilla ajaessaan ollut pisteillä jokaisessa maaliin ajetussa kisassa.![]()
Minä en tiedä, mistä kulukatosta sinä puhut, mutta mitään sellaista ei ole olemassakaan.Budjetin perusteella en tekisi tuota johtopäätöstä.
Haas taistelee valmistajien neljännestä paikasta ja tähtien ollessa kohdallaan on podiumillekin mahdollisuuksia. Tuleva kulukatto ja Alfa Romeon panostukset voivat hyvinkin saattaa Sauberin samaan asemaan.
Vaikea uskoa, että se olisi oikeasti heti ekalla kaudella parempi kuin nykyinen RB-Renault.
Report: Liberty Media to impose team budget cap in F1 as early as 2019Minä en tiedä, mistä kulukatosta sinä puhut, mutta mitään sellaista ei ole olemassakaan.
Kiitos kun kerroit. Julkisuudessa ei näyttänyt olevan kauheasti tietoa Alfan rahankäytöstä.Alfa Romeo on tappiota tuottava yritys ja siltä lienee turha odottaa johonkin F1-projektiin isoja summia rahaa. Mistä se raha sitten tuleekin, niin sitä tullee juuri sen verran, ettei Sauberin tarvitse miettiä konkurssia 12 kuukauden välein.
Öö.. Yksikkökustannuksen alentaminen tuskin haittaa Ferrariakaan?Haasin tilanne on käyty läpi jo useita kertoja; se on täysin uniikissa asemassa, koska ostaa paljon osia suoraan Ferrarilta. Ainakaan toistaiseksi en ole kuullut mitään sellaista, että Sauberillakin haluttaisiin ruveta ajattamaan Ferrari-klooneja. Onko se edes mahdollista? Ferrari joutuisi käyttämään resurssejaan kolmen tallin komponenttien tuotannon järjestelyyn ja sillä voisi olla negatiivisia vaikutuksia emotallin fokukseen.
Alfa Romeo on tappiota tuottava yritys ja siltä lienee turha odottaa johonkin F1-projektiin isoja summia rahaa. Mistä se raha sitten tuleekin, niin sitä tullee juuri sen verran, ettei Sauberin tarvitse miettiä konkurssia 12 kuukauden välein.
Paitsi jos Newey piirtää.Konseptien ja todellisten kilpa-autojen ero tulee sitten siitä, että konseptit piirretään silmää miellyttäviksi, kun taas todelliset autot kehittyvät siihen suuntaan mikä on oikeasti tehokkain.
Miten tämä liittyy mitenkään siihen, mistä aiemmin keskusteltiin? Auto on väritetty pääsponssin mukaan ja niinhän se on aina ollut. Näyttikö 80-luvun McLaren miltään muulta kuin Marlborolta?Fiat ei ole Alfa Romeon näkyvyydestä turhaan maksanut. Sauber on käytännössä yhtäkuin Alfa Romeo. Vai näyttääkö auto joltain muulta? Ei se ainakaa sauberilta näytä.
Newey kieltäytyi lisäämästä vuoden 2013 Red Bulliin sitä keulan ruman askelman peittävää "vanity panelia", koska sillä ei ollut aerodynaamista merkitystä. Liki kaikki muut tallit käyttivät kyseistä koristetta.Paitsi jos Newey piirtää.
Myös järkevien sääntöjen ja teennäisten rajoitusten vaikutuksen näkee siinä, millaiseksi ne muokkaavat autoja. Kauden 2009 typerät säännöt oli ensisijaisesti laadittu haittaamaan ajettavuutta, joten autoista tuli rumia. Samoin epäonnistunut sääntö keulan korkeuden rajoittamisesta johti helvetiin rumiin keularatkaisuihin kaudella 2012.Konseptien ja todellisten kilpa-autojen ero tulee sitten siitä, että konseptit piirretään silmää miellyttäviksi, kun taas todelliset autot kehittyvät siihen suuntaan mikä on oikeasti tehokkain.
Yllättihän brawnikin aikoinaan.En kanssa ymmärrä miten Sauber voisi nousta sellaiselle tasolle, että edes erikoisolosuhteissa olisi kärkkymässä podiumille.
Autot muuttuu aika reilusti ensi kaudelle. Vaikka se antaa mahdollisuuden yllätyksille ei yleensä mikään pikkutalli tee sitä yllätystä. Näkisin ennemmin, että Renault ja erityisesti McLaren nostaa tasoa nykyisestä.
Ja siten kuin autojen suunnittelijat ne suunnittelevat sääntöjen antamien rajoitusten sisällä. Aika vahva tunne on, että ne autot näyttävät vain varsin valjusti tuollaisilta sitten kun ne on oikeasti suunniteltu.Konseptien ja todellisten kilpa-autojen ero tulee sitten siitä, että konseptit piirretään silmää miellyttäviksi, kun taas todelliset autot kehittyvät siihen suuntaan mikä on oikeasti tehokkain.
Vituttaa kyllä yli kaiken tuo Hamiltonin yritys matkia Kimin tapaa olla lehdistötilaisuuksissa; lyhyitä vastauksia ja välinpitämätön asenne. Ehkäpä siihen suosioon nyt kuitenkin vaaditaan muuta kuin tietty tapa hoitaa pressitilaisuudet.
Vaikea etukäteen tietää miltä tuntuu seurata räkän rämpimistä 14-20 sijoilla.. todennäköisesti ei tuu ens vuonna niin paljon seurattua tätä tylsää lajia
Vituttaa kyllä yli kaiken tuo Hamiltonin yritys matkia Kimin tapaa olla lehdistötilaisuuksissa; lyhyitä vastauksia ja välinpitämätön asenne. Ehkäpä siihen suosioon nyt kuitenkin vaaditaan muuta kuin tietty tapa hoitaa pressitilaisuudet.
Ei ne varsinaisesti yllättänyt. Honda käytti yhden kauden ja noin $400 miljoonaa sen auton kehittämiseen. Silti kärkitallit otti kehityksessä kiinni kauden aikana.Yllättihän brawnikin aikoinaan.
On se yllätys, jos toiseksi huonoin talli voittaa seuraavana vuonna kuljettajien sekä valmistajien mestaruuden.Ei ne varsinaisesti yllättänyt. Honda käytti yhden kauden ja noin $400 miljoonaa sen auton kehittämiseen. Silti kärkitallit otti kehityksessä kiinni kauden aikana.
On se yllätys, jos toiseksi huonoin talli voittaa seuraavana vuonna kuljettajien sekä valmistajien mestaruuden.
Ja miten barrichello onnistui tuostakin parivaljakosta jäämään kakkoseksi. Vissiin jääny tallikaverin perävalojen tuijottaminen lihasmuistiin..Ja vieläpä todella keskinkertaisilla kuskeilla. Button & Barrichello.
Mitäs se nuoleskeli?Parasta oli kun Hamilton yritti alkaa nuoleskelemaan Kimiä kesken kaiken tuosta uran pituudesta, mutta Kimi puhui päälle.
Ja miten barrichello onnistui tuostakin parivaljakosta jäämään kakkoseksi. Vissiin jääny tallikaverin perävalojen tuijottaminen lihasmuistiin..

Barrichellolla oli ongelmia sopeutua autonsa jarruihin kuten Grosjeanilla on nyt Haaskalla ollut. Hän sai jarrut mieleisiksiin, muistaakseni jarrumerkkiä vaihtamalla, kauden keskivaiheilla ja taisteli tämän jälkeen Buttonin kanssa tasaväkisesti. Hän jopa voitti kaksi osakilpailua ja tuona aikana Button ei voittanut yhtään mitään. Brawn GP:n suorituskyky vaan oli laskenut jo sen verran suhteessa kilpailijoihin, ettei piste-ero ollut kurottavissa kiinni.Ja miten barrichello onnistui tuostakin parivaljakosta jäämään kakkoseksi. Vissiin jääny tallikaverin perävalojen tuijottaminen lihasmuistiin..
Se on noilla brasseilla veressä. Massa.. krhm..![]()
Vuoden 2007 mestari , krhmmmToki arvasitki että tämä vastaus tulee, mutta Ayrton Senna, krhm...
Ja miten se meni tuo suomalaisten ferrarihomma. Mika Salo, krhm, Kimi Räikkönen krhm.
Brasilialaiset voi jakaa kahteen sarjaan: niihin, joiden etunimi päättyy kirjaimiin on, ja niihin, jotka eivät voita maailmanmestaruutta.Toki arvasitki että tämä vastaus tulee, mutta Ayrton Senna, krhm...
Käytämme välttämättömiä evästeitä, jotta tämä sivusto toimisi, ja valinnaisia evästeitä käyttökokemuksesi parantamiseksi.