Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Tämän kanssa aika-ajotkin voisi pudottaa poisTuo sprinttikisa voisi toimia vain käänteisellä lähtöjärjestyksellä edellisen kisan tulosten perusteella. Muutoin se on ihan sama onko se kisan mitta 100 vai 300 kilometriä, samat tallit siellä on kärjessä kuitenkin
Sen enempää ketjua selaamatta, onko edellee ainoa tapa nähdä formulat suorana (laillisesti ja ilman stream kikkailuja) joko maikkarin kaapelissa oleva kanavapaketti tai cmore paketti?
Tästä on oma ketjunsa. Halvin laillinen lienee RTL kanava mikä taitaa maksaa 10 euroa kuussa kaapelissa. Selostus saksaksi.
Ensi vuoden yleisketjun voi pistää sitten pystyyn joku joka on aktiivinen täällä forkalla..
Kun ei aloituspostaustakaan saada pidettyä ajan tasalla.![]()
Ottaapas koville, kun ihan aiheesta huomautetaan. Ei tässä ole kyse mistään jatkuvasta roikkumisesta, vaan siitä että pari minuuttia käyttäisi tuohon parin kuukauden sisälläVali, vali.. tässä nyt on ollut kaikkea muutakin kun foorumilla jatkuvaa roikkumista. Mikä siellä on väärin niin voin korjata ettei tarvi itkeä
No miksi sitten pitää tehdä ketju jos ei ole aikaa/mielenkintoa ylläpitää moista?
En tienytkään että jos ketjun tekee niin sitä pitää ”ylläpitää”
No laita nyt edes kisakalenteri ajantasalle..
Eikä olisi pahitteeksi jos OP:ssa olisi esim sääntömuutokset yms suht tärkeää tietoa kaudesta.
Mun mielestä Bottaksen tilanne näyttää ainakin tosi hyvältä. Ekasta kisasta tuli niukasti pisteitä aika-ajomokailun takia, ja ilman sitä mokaa hän olisi todennäköisesti pisteissä Hamiltonin edellä.Aiemmin tongittuani kausien kolmea ensimmäistä kisaa vs. koko kauden lopputulos, näkymät olivat yleensä masentavan selviä. Nyt tilanne näyttäisi menevän hieman Vet-Ham kamppailun suuntaan, mutta Bot-Ric-Räi ovat yhä kutkuttavan mukavasti kannollilla. Toivottavasti tämä tilanne jatkuu![]()
Kimillä vois ihan hyvin olla kolmekin voittoa jos Ferrari Vetteliä myöten olisi niin sallinut.Kiminkin tilanne pisteluottelossa olisi varsin makoisa, jos Ferrari ei olisi toilaillut viimeviikolla. Olisi peräti toisena? (Eikös se kolmossijalta keskeyttänyt?)
Vaikea uskoa, että toi 5kg lisäys tekisi paljoakaan kokonaisuutta ajatellen...
Eiköhän se pysy, sen ideahan o tasata tuon bensan kokokisalle. Ei kyllä olis sekää hyvä että ekat 30 kierrosta vedetään täysillä ja sitte ajetaa säästellen moottoria/bensaa loput.Poistuuko tuossa samalla se typerä hetkellisen polttoaineen kulutuksen raja. Järkevintä olisi, että polttoainetta on tietty määrä ja sen saa käyttää siten ja sillä hetkellä kun parhaaksi katsoo.
Tietysti rajan poistaminen toisi paljon mahdollisuuksia eri tyyppisiin strategioihin. Vaikea kuitenkaan sanoa, että miten tuossa lopulta kävisi. Joko se tekisi kisoista entistä tylsempiä, tai sitten aiempaa mielenkiintoisempia.Eiköhän se pysy, sen ideahan o tasata tuon bensan kokokisalle. Ei kyllä olis sekää hyvä että ekat 30 kierrosta vedetään täysillä ja sitte ajetaa säästellen moottoria/bensaa loput.
Ricciardo on kyllä symppiskuski. Taitaa olla oma suosikki suomalaisten jälkeen.
edit: what... video meni rikki vaikka se just oli tuolla formula 1 kanavalla... no ehkä se tulee takas sinne kohta.
edit2: jos nyt toimi linkki pidempään![]()
Ricciardosta paistaa ulos vähän sellainen tunne, että ulkopuolisille saattaa näyttäytyä oikein mukavana tyyppinä, mutta "sisäpiireissä" saattaa olla jopa varsin mulkku tyyppi. Riippuu varmasti paljon myös menestymisestä.
Silti miehestä kyllä tykkään. Sopivan värikäs kaveri ja huippukuski.
Ricciardosta paistaa ulos vähän sellainen tunne, että ulkopuolisille saattaa näyttäytyä oikein mukavana tyyppinä, mutta "sisäpiireissä" saattaa olla jopa varsin mulkku tyyppi. Riippuu varmasti paljon myös menestymisestä.
Suunnilleen kaikki menestyneimmät F1-kuskit viime vuosikymmeninä ovat olleet todellisia mulkkuja vähintään radalla.
F1 tehnyt hyvän videon Verstappenin perseilystäTuskin tuo tulee ikinä oppimaan, liian aikaisin pääsi F1 ja kusi nousi päähän.
Noh, on ne muutkin ryssineet uransa alkuaikoina. Aina Häkkisestä ja Schumista lähtien. Kusta sillä on toki päässä, kun yleensä ei virheitään myönnä. Ehkä se poika vielä kasvaa mieheksi.![]()
Näinpä. Nopeutta ja taitoa löytyy ja tykkään kyllä siitä kuvia kumartamattomasta asenteesta. Mutta virheet pitää myöntää ja niistä oppia.Max ajaa kuitenkin jo neljättä kauttaan ykkösissä. Vertailun vuoksi:
Kimi: 4. kausi oli 2004 (takana oli jo vuoden -03 mestaruustaisto joka oli mahdollista vain Kimin tasaisuuden takia)
Vettel: 4. kausi oli 2011 (voitti toisen maailmanmestaruuden, pientä sekoilua oli ollut kaudella 09 ja Brawn vei tittelin, vaikka RedBull olikin loppukaudesta paras auto)
Alonso: 4. kausi 2005 (Voitti maailmanmestaruuden)
Schumi: 4. kausi 1995 (Täysi kausi siis, en laske 1991 loppuvuotta tähän mukaan) 2x maailmanmestari.
Iällä ei pitäisi olla merkitystä kerta pojan katsottiin olevan kypsä 17-vuotiaana ykkösiin, joten neljäntenä kautena tulostason pitäisi olla jo tasaantunut. Kyllähän Maxin isä Joskin oli nopea omalla urallaan, mutta sortui törttöilyihin turhan usein. Maxin tulisikin ehdottomasti saada hermonsa kuriin.
Näinpä. Nopeutta ja taitoa löytyy ja tykkään kyllä siitä kuvia kumartamattomasta asenteesta. Mutta virheet pitää myöntää ja niistä oppia.
Sehän tässä on se ongelma että max ei tunnu oppivan. Se on radalla ylimielinen, muiden kuskien kunnioitus uupuu ja se kertoo kusipäisyydestä.
Se miettii siellä radalla vaan että, minä minä minä, ihan sama muille, kilpa-autoilu ei kuitenkaan toimi noin.
Poistuuko tuossa samalla se typerä hetkellisen polttoaineen kulutuksen raja. Järkevintä olisi, että polttoainetta on tietty määrä ja sen saa käyttää siten ja sillä hetkellä kun parhaaksi katsoo.
Ensi kaudella kulutuksen raja on 105 - > 110 kg/h.Muistaakseni hetkellisen kulutuksen rajan nostamista on ehdotettu että saataisiin koneet kiertämään enemmän ja enemmän meteliä. Moottorivalmistajat kuitenkin vastustavat koska pitäisi käytännössä suunnitella uus motti.
Eikö kuitenkin niin että tankin koko vain kasvaa ei hetkellinen kulutus?Ensi kaudella kulutuksen raja on 105 - > 110 kg/h.![]()
Ei, vaan juuri niin kuin sanoin. Saahan sinne tankkiin tunkea sitä tavaraa, kulutustahan näillä nykymasiinoilla on rajoitettu. Ensin 100 l /h, nyt 105 l/h ja ensi kaudella 110 l/h.Eikö kuitenkin niin että tankin koko vain kasvaa ei hetkellinen kulutus?
Ei, vaan juuri niin kuin sanoin. Saahan sinne tankkiin tunkea sitä tavaraa, kulutustahan näillä nykymasiinoilla on rajoitettu. Ensin 100 l /h, nyt 105 l/h ja ensi kaudella 110 l/h.
30.5 No car is permitted to consume more than 105kg of fuel, from the time at which the signal to start the race is given to the time each car crosses the Line after the end-of-race signal has been given. Other than in cases of force majeure (accepted as such by the stewards), any driver exceeding this limit will be disqualified from the race results.
5.1.4 Fuel mass flow must not exceed 100kg/h. 5.1.5 Below 10500rpm the fuel mass flow must not exceed Q (kg/h) = 0.009 N(rpm)+ 5.5.
Seisotaan sitten korjattuna.Vähän nyt epäilyttää kun tuota maksimi määrää nostettiin täksi vuodeksi 105 kiloon. Löytyy F1 sporting regulation pykälä 30.5
Ja nämä kaikki uutiset tuntuu viittaavan tuohon tankin kokoon eikä hetkelliseen kulutukseen joka edelleen on 100 kg / h. F1 technical regulation 5.1.4 ja 5.1.5
Ei, vaan juuri niin kuin sanoin. Saahan sinne tankkiin tunkea sitä tavaraa, kulutustahan näillä nykymasiinoilla on rajoitettu. Ensin 100 l /h, nyt 105 l/h ja ensi kaudella 110 l/h.
Mites se nyt sit menee, kun Formula1.com sanoo, että:Vähän nyt epäilyttää kun tuota maksimi määrää nostettiin täksi vuodeksi 105 kiloon. Löytyy F1 sporting regulation pykälä 30.5
Cars may use no more than 105kg of fuel in each race (with the power unit regulations stipulating that fuel flow must not exceed 100kg/hour)
Eikös se silloin mene aivan niin kuin blastermaster sanoi.Mites se nyt sit menee, kun Formula1.com sanoo, että:
Kuitenkin olisi mielenkiintoista jos tuota hetkellistä rajaakin saataisiin nostettua. Ehkä Mersukin kohta taipuu muutoksiin kun kone ei ole ylivoimainen.
Näyttäis jopa Ferkku olevan hieman niskan päällä nyt.Ei Mersun kone mitenkään ylivoimainen enää ole - Ferrarin ja Mersun välillä ei kovin suurta eroa mielestäni enää ole.
Näyttäis jopa Ferkku olevan hieman niskan päällä nyt.
Ei Mersun kone mitenkään ylivoimainen enää ole - Ferrarin ja Mersun välillä ei kovin suurta eroa mielestäni enää ole.
Mersu selvästi aliohjautui ja pehmeimmät seokset ei oikein toimineet aika-ajoissa, joten ainakaan edellisen kisan perusteella ei voi päätellä oikein mitään.Ymmärsin, että blastermaster juuri tuota tarkoitti. "kun" ei "kunnes", jos pilkkua väännetään vielä selkeyden vuoksiHänen viestejä nyt luetaan väärin toistamiseen
edit: mut vaikuttaa toistaiseksi hyvältä tää kausi;
- Ferrari ja Mersu ehkäpä melko tasoissa.. tai ainakaan Mersu ei joka radalla ole nopein edes aika-ajoissa. Kiinassa tais kisaan lähdettäessä keli suosia Mersua.
-Red Bull voi vielä jotain keksiä ja tulla mukaan.
-Haas voi oikeasti yllättää
-kolme kisaa takana ja toistaiseksi 4 kuskia mestaruudessa kiinni, 5-6 jos Red Bull jotenki vielä kuroo suorituskyky-eroa.
Pehmeimmät seokset eivät ole mersulla optimaalisesti toimineet missään kisassa tällä kaudella ja samaa oli viime kaudellakin havaittavissa. Ei tässä ole sellaisista ongelmista kyse, joiden perusteella Mersun suorituskykyä ei voisi realistisesti arvioida, vaan kyse on kokonaisvaltaisemmista ongelmista auton kanssa.Mersu selvästi aliohjautui ja pehmeimmät seokset ei oikein toimineet aika-ajoissa, joten ainakaan edellisen kisan perusteella ei voi päätellä oikein mitään.
Käytämme välttämättömiä evästeitä, jotta tämä sivusto toimisi, ja valinnaisia evästeitä käyttökokemuksesi parantamiseksi.