F1 Kausi 2018

Toivottavasti Kimi jatkaa Ferrarilla ja Bottas jatkaa Mersulla tai Red Bullilla :)
 
Miksi Kimi siirtyisi mihinkään Ferrarilta? Tallilla on hyvä nousujohde ja taitaa olla jo tällä hetkellä autoltaan paras. Ainoa haastaja on Mersu ja siellä ei ole paikkaa Kimille. Kimi jatkaa Ferrarilla ja tämän kauden otteilla (+Vettelin suosittelulla) se jatkopaperi ei ole muusta kiinni kuin Kimin tahdosta.
 
Miksi Kimi siirtyisi mihinkään Ferrarilta? Tallilla on hyvä nousujohde ja taitaa olla jo tällä hetkellä autoltaan paras. Ainoa haastaja on Mersu ja siellä ei ole paikkaa Kimille. Kimi jatkaa Ferrarilla ja tämän kauden otteilla (+Vettelin suosittelulla) se jatkopaperi ei ole muusta kiinni kuin Kimin tahdosta.
Luulen että ulkopuolinen paine Kimin ulostamiseksi voi käydä ylivoimaiseksi. Toki jos Kimi jatkaa hyvin kauden loppuun, niin paine voi olla vähäisempää. Monet vain kaipaavat nuorempaa verta sinne...

Kimi haluaa jatkaa aivan takuulla. Ferrarista se on kiinni.
 
Mikä paine Ferrarilla on heittää Kimi pihalle? Etenkin kun oikeasti järkeviä korvaavia kuskejakaan ei ole elleivät saa Bottasta houkuteltua sinne. Ricciardo ei Ferrarille mene koska siinä vaiheessa (=Kimin lähdettyä) Ferrari olisi täysin Vettelin talli eikä Vettelkään oletettavasti halua Ricciä sinne. Ricciardo tietää todennäköisesti tuon tilanteen itsekin.
 
Mikä paine Ferrarilla on heittää Kimi pihalle? Etenkin kun oikeasti järkeviä korvaavia kuskejakaan ei ole elleivät saa Bottasta houkuteltua sinne. Ricciardo ei Ferrarille mene koska siinä vaiheessa (=Kimin lähdettyä) Ferrari olisi täysin Vettelin talli eikä Vettelkään oletettavasti halua Ricciä sinne. Ricciardo tietää todennäköisesti tuon tilanteen itsekin.
Leclerc.

No kun Italian koko lehdistö ja kansa ja fanit ovat kaikki sitä mieltä, että Kimi vittuun ja nopeesti. Loputtomiin Ferrari ei voi taistella sitä vastaan.
 
Korvataan Kimi tuoreella ja F1-tasolla melko kokemattomalla Leclercillä vihdoinkin kun ollaan oikeasti kykeneviä MM-taistoon Mersun kanssa? En oikein usko, että Ferrari ottaisi noin nuorta ja tuoretta kuskia etenkään tässä vaiheessa. Ei tuo Leclerc nyt mielestäni ole niin säväyttävä ollut vielä ykkösissä vaikka Bakusta hyvä sijoitus tulikin. Eiköhän Ferrarikin anna Leclercin ihan mielellään kerätä kokemusta vielä kauden tai pari. Toki olisi hyvä jos hänet saisi johonkin vähän parempaan talliin (esim. Haassille).
 
Korvataan Kimi tuoreella ja F1-tasolla melko kokemattomalla Leclercillä vihdoinkin kun ollaan oikeasti kykeneviä MM-taistoon Mersun kanssa? En oikein usko, että Ferrari ottaisi noin nuorta ja tuoretta kuskia etenkään tässä vaiheessa. Ei tuo Leclerc nyt mielestäni ole niin säväyttävä ollut vielä ykkösissä vaikka Bakusta hyvä sijoitus tulikin. Eiköhän Ferrarikin anna Leclercin ihan mielellään kerätä kokemusta vielä kauden tai pari. Toki olisi hyvä jos hänet saisi johonkin vähän parempaan talliin (esim. Haassille).
Kun katsoo tuota Ferrarin touhua, niin tuntuu siltä, että kakkoskuskin paikasta ei välitetä yhtään. Olipa se Kimin korvaajaehdokas kuka tahansa, niin paineet Kimin ulostamiseksi ovat kovat. Uskotpa sinä sitä tai et.
 
Kimi on Vettelille hyvä kakkoskuski. Vaikka ajoittain on nopee(mpi), ni ei kuitenkaan tuu voittaa Vetteliä enää radalla.
Ei tuu skismaa siinä ainakaan.
Leclerc ei Ferrarille mee, kun on vielä kokematon.

Nykykuskeista ehkä just se Ricciardo on se joka Ferrarille menee, mut siinäki on aika monta muttaa. Kaks ykköskuskia ei tuu toimii Ferrarilla ja kumpikaan niistä ei alennu kakkoskuskiks. Eikös Ricciardo on tehny jo esisopimuksen Ferrarille?

Silti jos pitää veikkaa ni enskauden kuskit on:

Mersu: HAM, BOT
Ferrari: VET, RAI
Red Bull: RIC, VER

Jos Räikkönen nyt pitää tasonsa, ni jotenkin tuntuu että se saa jatkaa siellä. Jos ei, ni sit RIC enskaudeks Ferrarille.

Vielä pohdintaa... en yhtään ihmettele, jos esim Hamiltoni haluis mennä Ferrarille. Se on kuitenkin voittanu mestaruuden jo McLarenilla ja Mersulla ja ois aika kova jos vielä Ferrarilla pystyis voittamaan.

Mut nyt pitää mennä ni en jatka enempää...
 
Vettelin ja Ricciardon menneisyyden tuntien pidän käytännössä täysin mahdottomana ajatuksena, että Ricciardo menisi Ferrarille Vettelin pariksi. Kaikki muut skenaariot tuntuvat paljon todennäköisemmiltä.

On ihan mahdollista, ettei kärkitalleissa tapahdu mitään, vaan kaikkien kolmen kuskit pysyvät ennallaan.
 
Ricciardo Ferrarille, Max vittuun Red Bullilta kun hölmöilee liikaa. Sit Kimi Red Bullille tuomaan kokemusta ja Gasly tai joku muu junnu siihen kaveriks.

Jos tämä toteutuu, niin harmittaa mikäli en siitä rahaa saa :D

Tai sitten Sainz Red Bullille ja Kimi Renaultille. Ei, en yhtään toivo että Kimi jatkaisi.. Mistä niin päättelitte?

Kimi pysyy Ferrarilla tai lopettaa. Villinä korttina Mclaren, josta ura todella lentoon lähti. McLaren on noussut kovasti pohjalta.. tulee vielä nouseen mestaruuskamppailuihin joku kausi. Paha sanoa vielä ensvuodesta. Pianhan taas sääntöjä enempi myllätään.

Luulen että ulkopuolinen paine Kimin ulostamiseksi voi käydä ylivoimaiseksi. Toki jos Kimi jatkaa hyvin kauden loppuun, niin paine voi olla vähäisempää. Monet vain kaipaavat nuorempaa verta sinne...

Kimi haluaa jatkaa aivan takuulla. Ferrarista se on kiinni.

Olihan se sitä aikanaan. Kimi teki comebackin Lotuksen kautta ja uudelleen Ferrarille. Ei tämä ole mitään siihen verrattuna. Edellisellä visiitillä Kimiä todella painostettiiin ulos. Kimi edelleen suosituimpia kuskeja. Pisti saateri instatilinki, ettei liikaa tasoitusta anna. Joutu taipuun nykyaikaan :D

Kun katsoo tuota Ferrarin touhua, niin tuntuu siltä, että kakkoskuskin paikasta ei välitetä yhtään. Olipa se Kimin korvaajaehdokas kuka tahansa, niin paineet Kimin ulostamiseksi ovat kovat. Uskotpa sinä sitä tai et.

Kyllä se näillä otteilla vielä kääntyy se ykköskuskin paikka. Kimi lentää tällähetkellä verrattuna Vetteliin. Pienestä kiinni, että alkaa voittoja napsuun. Kimi on sitäpaitsi edelleen viimeisin mestari. Sai muuan Alonsoki väistyä, ku Kimi tuli talliin uudelleen. Harvoin Ferrarille kahdesti pääsee..

Mitä muihin kärkihuhuihin.. Uskon Ricciardon pysyvän Red Bullilla. Hamilton tahtoo Ferrarille (koska saavuttanut kaiken Mersulla, joka valuu pikkuhiljaa kuolevaisten joukkoon) -> syntyis hullut markkinat, jos se toteutuis. Bottas pysyy mersulla. Pienempien tallien toimesta tulee enempi säpinää, uskon. Kärkitalleissa voi jotain isoja siirtoja tapahtua, mut todennäköisesti ei. Kaikki suorittaa niin hyvin ja halutuimmat kuskit tähtää vielä sinne milloin isompia muutoksia tehdään.

Mut jos joskus, niin nyt on Kimin viimeisen sopparin aika tai sit ei. Formuloiden Selänne :D
 
Viimeksi muokattu:
Kun katsoo tuota Ferrarin touhua, niin tuntuu siltä, että kakkoskuskin paikasta ei välitetä yhtään. Olipa se Kimin korvaajaehdokas kuka tahansa, niin paineet Kimin ulostamiseksi ovat kovat. Uskotpa sinä sitä tai et.


Kimi jatkaa ja Alonso saa "potkut" F1 sarjasta. Potkuilla tarkoitan, että Alonso ymmärtää siirtyä muihin sarjoihin koska taidot ei enää riitä F1 sarjaan.
Kimi ajaa ykkös paikasta joka kisasta tänäkin vuonna, mites Alonso... ,menyttä kauraa.
 
Ei mclaren ole kyllä hetkeen mihinkään nousemassa. Päinvastoin hyvä jos keskikastin säilyttävät tuolla johdolla. Kauas on tultu Dennisin johdon ajoista.
 
Kimi jatkaa ja Alonso saa "potkut" F1 sarjasta. Potkuilla tarkoitan, että Alonso ymmärtää siirtyä muihin sarjoihin koska taidot ei enää riitä F1 sarjaan.
Kimi ajaa ykkös paikasta joka kisasta tänäkin vuonna, mites Alonso... ,menyttä kauraa.

Öh.. nyt oli kyllä melkoista ripulia :)

Ei mclaren ole kyllä hetkeen mihinkään nousemassa. Päinvastoin hyvä jos keskikastin säilyttävät tuolla johdolla. Kauas on tultu Dennisin johdon ajoista.

Perustele toki. Pohjalla kävivät ja sieltä on noustu. On siinä vielä pari harppausta toki vielä, mutta miksi ei?
 
Ferrari ei ole palkannut nuorta kuskia sitten.... ööö, ei milloinkaan. Massaakin tuuraamaan otettiin aikoinaan superpaska Luca Badoer joka korvattiin sitten Fisichellalla. Ei suinkaan yhdelläkään Ferrari-akatemian nuorella kuskilla.
Joten en usko että Leclerrrrc on mikään vaihtoehto.
 
Ei mclaren ole kyllä hetkeen mihinkään nousemassa. Päinvastoin hyvä jos keskikastin säilyttävät tuolla johdolla. Kauas on tultu Dennisin johdon ajoista.
Ja tämä näkemys perustuus... mihin? McLarenilla on resursseja ja osaamista edelleen todella paljon. Selvästi ovat eteenpäin menossa kuitenkin, niin en ymmärrä mikä siinä niin ihmeellistä olisi, jos nousisivat kärkitaistoihin kohtalaisen pian takaisin.
 
Ja tämä näkemys perustuus... mihin? McLarenilla on resursseja ja osaamista edelleen todella paljon. Selvästi ovat eteenpäin menossa kuitenkin, niin en ymmärrä mikä siinä niin ihmeellistä olisi, jos nousisivat kärkitaistoihin kohtalaisen pian takaisin.
Voisin kuvitella että osaltaan ainakin siihen miten he huutelivat kuinka heillä on ruudukon paras auto mutta moottori on sutta ja sekundaa, mutta moottorin vaihto osoitti että se onkin se auto mikä on hirveetä kuraa ja hidas?
 
Larenilla on vielä toivoa mikäli autotehdas rahoittaa toimintaa, muuten on aika epätodennäköistä että nousee ellei sääntöjä saada muutettu sellaisiksi ettei budjetin koko enää kerro sijoitusta.
 
Alkuperäinen kirjoittaja atobee:
Kimi jatkaa ja Alonso saa "potkut" F1 sarjasta. Potkuilla tarkoitan, että Alonso ymmärtää siirtyä muihin sarjoihin koska taidot ei enää riitä F1 sarjaan.
Kimi ajaa ykkös paikasta joka kisasta tänäkin vuonna, mites Alonso... ,menyttä kauraa.

Öh.. nyt oli kyllä melkoista ripulia :)

Jaa millä tavoin? Alonso on jo siirtymässä alempiin luokkiin jossa pärjää, F1 ura on jo ohi. Kimi ajaa F1 podiumpaikoista Alonso taasen ei.
Uskomaton temppu! Alonso voittoon uransa ensimmäisessä WEC-kisassa
 
No, Alonso saanee kiittää ihan itseään tilanteestaan. Kuten jossain kisassa Palmerille totesi: "Karma".
 
Topic on "F1 Kausi 2018", Alonso ajaa Mclaren-nimisessä tiimissä autoa. Vastasin yllä käytyyn keskusteluun.
Ja miten "karma" liittyy Alonson tilanteeseen tai miksi hän saa syyttää siitä itseään? Auto on toki huono, mutta Alonsoa arvostetaan edelleen todella paljon ja tilipussi on iso. Ei tuo Alonson tilanne nyt ihan hirveä ole...
 
Ja miten "karma" liittyy Alonson tilanteeseen tai miksi hän saa syyttää siitä itseään? Auto on toki huono, mutta Alonsoa arvostetaan edelleen todella paljon ja tilipussi on iso. Ei tuo Alonson tilanne nyt ihan hirveä ole...
Kaverihan on kävelevä pr-katastrofi, haukkuu julkisesti moottorivalmistajan (useaan kertaan taisi vetää kölin alta), ja pari kertaa vielä kyseisen lafkan kotikisassa. Mikä huipputalli tuollaisen ottaa tiimiinsä? Hänhän tuntuu olevan/haluaa olla tiimin johdossa päättämässä kuvioista.
Tuntuu olevan kaikkien alojen asiantuntija - jostain on vielä kiskottu hänelle joku maaginen autonkehittäjän viitta päälle, josta ei kerrassaan ole mitään näyttöä. Karma siis liittyy hyvinkin vahvasti herran tilanteeseen, jos aikoinaan olisi pitänyt suunsa kiinni tietyissä tilanteissa, voisi hyvinkin ajaa jossain huipputallissa tälläkin hetkellä.
 
Et siis oikeasti ymmärrä yhtään miten alla oleva auto voi vaikuttaa F1-kuljettajan menestykseen? Alonso on sarjan parhaita kuskeja, ellei jopa paras, mutta kun auto on mitä on, niin vaikea on kovin korkealle päästä.

Ajoihan tuo Nolonso 5 kautta punaisella huippuautolla ja tulos 0 mestaruutta
 
Ajoihan tuo Nolonso 5 kautta punaisella huippuautolla ja tulos 0 mestaruutta

Ja noista viidestä kaudesta ainakaan kolmella se ei ollut mikään huippuauto. Niillä kahdella muulla kaudella mestaruus olikin äärettömän lähellä. Samalla logiikalla Kimikin on ajanut lähes koko uransa huippuautolla ja tuloksena "vain" 1 mestaruus. (En ole mikään Alonso-fani mutta miehen vähättely on hölmöä. Tuo toteamuksesi pätee todennäköisesti tämän kauden jälkeen Kimiinkin kausien 2014-2018 osalta.)

Kaverihan on kävelevä pr-katastrofi, haukkuu julkisesti moottorivalmistajan (useaan kertaan taisi vetää kölin alta), ja pari kertaa vielä kyseisen lafkan kotikisassa.

Hondan moottoreitahan nyt haukkuivat kaikki ja ihan syystäkin. Sen sijaan sitä omaa talliaan eli McLarenia ei Alonso tainnut hirveämmin kritisoida julkisesti.
 
Viimeksi muokattu:
Onhan tuo Alonso ihan hyvä, mutta nykyinen auto on melko huono vielä.

Alonso on ajanut mestariksi Renault tallissa 2005 ja 2006.
Kolme 2. sijaa
Yksi 3. sija
Kaksi 4. sijaa

Kimi taas mestari Ferrarilla 2007.
Kaksi 2. sijaa
Kaksi 3. sijaa
Kaksi 4. sijaa

Bottaksen tulokset. 3, 4 ja 5 sijat.
 
Onhan tuo Alonso ihan hyvä, mutta nykyinen auto on melko huono vielä.

Alonso on ajanut mestariksi Renault tallissa 2005 ja 2006.
Kolme 2. sijaa
Yksi 3. sija
Kaksi 4. sijaa

Kimi taas mestari Ferrarilla 2007.
Kaksi 2. sijaa
Kaksi 3. sijaa
Kaksi 4. sijaa

Bottaksen tulokset. 3, 4 ja 5 sijat.

Ja yksittäisiä voittoja 32 vs. Kimin 20. Ja monesta McLarenin rämpimisvuodesta huolimatta kerätyt GP-pisteet suhteessa GP määrään ovat myös paremmat kuin Kimillä. Alonsolla 1877 pistettä ja 297 kisaa (6,32p/kisa). Kimillä 1613 pistettä ja 277 kisaa (5,82p/kisa). Toki tässä huomioitava se, että pisteiden laskutavat ovat muuttuneet ajan saatossa. Toisaalta molemmat ajaneet suurinpiirtein samoihin aikoihin, joten noiden pitäisi olla kohtuullisen verrannolliset näiden kahden välillä. Oli Alonsosta (hänen luonteestaan jne) mitä mieltä tahansa niin hänen ajotaitojensa vähättely on vähintäänkin hölmöä.
 
Viimeksi muokattu:
Alonson voitto tuli tosin kiitos tallimääräyksen, takaa tuleva tallikaveritiimi oli huomattavasti nopeampi mutta kiellettiin ohittamasta
Ei kielletty. Tallissa oli jo ennen kisaa sovittu, että saavat ajaa kilpaa viimeiselle varikkokäynnille asti ja siinä vaiheessa Alonson tiimi oli edellä.
 
Ei kielletty. Tallissa oli jo ennen kisaa sovittu, että saavat ajaa kilpaa viimeiselle varikkokäynnille asti ja siinä vaiheessa Alonson tiimi oli edellä.
Käytännössä sama asia kuin ohittamisen kieltäminen, vauhtia olisi ollut enemmän.
 
Jatkakaa Alonson urasta muualla. Oma pointtini oli (ja josta tämä lähti), että melkoista ripulia väittää Alonsoa "kuskiksi, jonka taidot ei riitä F1-tasolle"... kummallista, että tarvii ees väitellä tästä.

Alonsosta voi olla montaa mieltä. Itse en tykkää ko. kaverin egosta, mut kyllä tuo ukko osaa autoa ajaa.
 
Viimeksi muokattu:
No oma pointti on lähinnä se, että jos kaveri on gridin etevin kuski, luulisi paikan huippuautosta löytyvän. Mutta ihan omalla toiminnallaan sillat poltettu, ja selkeä riski tiimille palkata se kuskiksi.
 
No oma pointti on lähinnä se, että jos kaveri on gridin etevin kuski, luulisi paikan huippuautosta löytyvän. Mutta ihan omalla toiminnallaan sillat poltettu, ja selkeä riski tiimille palkata se kuskiksi.

Uskoisin, että tässä on totuuden siementä. Alonso on tehnyt itsestään liian ison numeron. Varsinkaan Ferrari ei moista siedä eikä varmasti Mersukaan. Onhan se typerää jauhaa paskaa firmasta, joka maksaa sun palkan. Sitä on vieläpä toistunut eri työnantajilla..

edit: nyt sorruin itsekin Alonso-sub-lankaan.. :D
 
Autosport: Räikkönen selvinnee säikähdyksellä ikävästä tilanteesta – silti Monacossa isot panokset
Autosport: Räikkönen selvinnee säikähdyksellä ikävästä tilanteesta – silti Monacossa isot panokset

"Autosportin tietojen mukaan vika oli kuitenkin johdoissa, jotka katkaisivat virran vasemman puolen sylintereihin. Silloin siis vika ei ole yksikössä itsessään, joten samaa voi käyttää myös kauden seuraavassa kisassa Monacossa."

Arvaan, että tämä varmaan lohduttaa Räikköstä paljon: Moottori ei ollutkaan rikki, sytytyspuolen johdotukset taisivat olla vain huolimattomasti asennettu. :rofl:

Onko kukaan laskenut miten paljon Räikkönen on menettänyt pisteitä viimeisimmällä Ferrari-pestillään tallin huolimattomuuteen? Tuntuu nimittäin, että näitä pikkuvikoja on aina juuri Kimin autossa ja sitten korjauksetkin onnistutaan sössimään aina jotenkin. Saa sen vaikutelman, että tallissa panostetaan aina tarkasti Vettelin autoon ja Kimin auto kasataan vasemmalla kädellä.

Autosport kertoo(siirryt toiseen palveluun), että Kimi Räikkönen selvinnee säikähdyksellä sunnuntain keskeytyksestään Barcelonan GP:ssä.

Räikkösen voimayksikköön tuli vika 26. kierroksella ja hän joutui keskeyttämään ajettuaan varikolle.

Autosportin tietojen mukaan vika oli kuitenkin johdoissa, jotka katkaisivat virran vasemman puolen sylintereihin. Silloin siis vika ei ole yksikössä itsessään, joten samaa voi käyttää myös kauden seuraavassa kisassa Monacossa.

Jos Ferrari olisi joutunut vaihtamaan tärkeitä voimayksikön osia, niin Räikköselle vaihdokset olivat jo kauden kolmannet. Tällöin Räikkönen ei olisi voinut vaihtaa osia enää koko kaudella ilman lähtöruuturangaistusta.

Toki nytkin suomalaiskuljettajalla on isot panokset voimayksikkönsä kanssa. Autosportin mukaan Ferrari suunnittelee moottoriparannusta Kanadan kisaan, jolloin voimayksikkö tarvitsisi muutenkin vaihtaa. Siksi olisi hyvä, jos Räikkösen voimayksikkö kestäisi vielä Monacon kisankin. Jos Räikkösen voimayksikköön tarvitaan Monacossa päivityksiä, niin Autosportin mukaan Räikkösen päivityksiä venytetään neljällä kisalla eteenpäin.

Tallitoveri Sebastian Vettel saisi siis useaan keskikesän kisaan suuren edun.

Räikkösen alkukausi on ollut hyvin epäonninen, sillä hän on keskeyttänyt jo kaksi kertaa ilman omaa syytään. Bahrainissa kisa päättyi epäonnistuneeseen varikkopysähdykseen, jossa Ferrarin mekaanikko myös mursi jalkansa. Räikkönen on jäänyt keskeytysten myötä jo 47 pistettä MM-sarjaa johtavasta Mercedeksen Lewis Hamiltonista.

Monacon kisa on luvassa 27. toukokuuta.
 
Eikös Vettelilläkin ollut näitä viimekauden lopusta? Ei välttämättä siis asennusvikoja vaan sitä, että piuhat ja muut yksinkertaiset ja halvat osat pettävät. Ei voi ymmärtää.
 
Kimi on ollu 2 kisaa vaisu, ei tämmösiin ole varaa, jos haluaa taistella mestaruudesta.
 
Kimi on ollu 2 kisaa vaisu, ei tämmösiin ole varaa, jos haluaa taistella mestaruudesta.
Niin no. Espanjassa oli hieman vaikeampaa, mutta lopullisesti kaatui tekniikkamurheisiin. Ei kunnolla päästy näkemään Kimin vauhtia kisassa.

Bakussa sen sijaan Kimi oli hyvin lähellä paaluaikaa, vaikka se kariutuikin viimeisessä mutkassa. Päätyi lopulta toiselle sijalle ja ajoi Oconin hölmöilystäkin huolimatta tasaisen kisan. En osaa nähdä tuota suoritusta kovin vaisuna.

Kyllä tässä Kimin mestaruushaaveet ovat menossa tallin sähläilyyn ja tekniikkamurheisiin, jos johonkin.
 
Jep. Kimi on kerännyt kaksi kolmossijaa ja yhden kakkossijan. Tuohon sitten kaksi keskeytystä, jotka ovat olleet pitkälti tallin syytä. Kyllähän tuolla hyvät pisteet kerää, kun tasaisesti asettuu palkintopallille. Tosin Hamilla ja Vettelillä on tod. näk. vähemmän tekniikkamurheita (yllätys) ja hekin viihtyvät hyvin tuolla palkintopallilla. Kimi on ihan hyvässä iskussa mutta pikkuhiljaa pitäisi hänenkin alkaa napsimaan voittoja, osittain keskeytysten vuoksi, että päästään takaisin mestaruustaistoon mukaan.

Ja en tiedä tarkoitettiinko vaisuudella kahta kisaa koko kaudesta vai kahta edellistä kisaa. Baku ei mielestäni ollut vaisua, joskin osittain oli tuuriakin. Tuo Kiinan GP sen sijaan oli hieman vaisua ja palkintopallin kolmossijahan irtosi vain ja ainoastaan Maxin toittoilun myötä.
 
Kimin itsensä mukaan Espanjassa homma oli hanskassa kunnes tuli tekniikkamurheet, eli oli ajanut renkaita säästellen kuulemma ja siinähän oli tiimiradiotaki missä tiimi kyseli että voidaanko vielä vetää muutama kierros ennen ku varikolla ja kimi vastas jotain tyyliin "helposti, ei ongelmia"
 
Vettelin on nostettava kyllä tasoaan jos meinaa mestaruudesta tapella. Mies aloitti kauden kahdella voitolla mutta nyt on menty melko mollivoitolla viimeiset 3 kisaa joissa kaikissa jääny palkintopallin ulkopuolelle.
 
Vettelin on nostettava kyllä tasoaan jos meinaa mestaruudesta tapella. Mies aloitti kauden kahdella voitolla mutta nyt on menty melko mollivoitolla viimeiset 3 kisaa joissa kaikissa jääny palkintopallin ulkopuolelle.

Espanjan perusteella Ferrarinkin olisi nostettava tasoaan kilpaillakseen Mersun kanssa. Vettelhän ajoi ihan hyvin, ainakin omasta mielestäni, Espanjassa mutta hölmö taktiikka tiputti miehen sijalta 2 sijalle 4. Toistaiseksi Vettelin ainoa oma heikompi suoritus on ehkä Bakusta, jossa ohitusyrityksellään menetti useita sijoja. Ilman tuotahan hän olisi voinut jopa voittaa tuon tai olisi ollut vähintään toinen. Espanja taas meni Maxin piikkiin.



E: Hetkonen, mitäs ihmettä? FIA pohtii (taas?) voisiko siniset liput poistaa? Mitäs ihmeen järkeä tuossa on, että ohittaminen on jo valmiiksi vaikeaa ja nyt pitäisi vielä ohitella jotain liikkuvia shikaaneja, kuten Williamssia ja Sauberia vaikka on jo edellä? Älyttömän keinotekoinen tapa saada satunnaisuutta kisaan. En yhtään ihmettele, että tallit ja kuljettajat vastustavat sitä, että nuo hitaat autot pitäisi ohittaa ihan taistelemalla radalla 1-2 kertaa vaikka ovat tuloslistalla perässä. Hyvässä lykyssä kolaroit kärkipaikalta vielä jonkun hitaamman kierroksella ohitettavan kanssa, jos ajavat heikosti.. Ja tuotahan voisivat hyväksikäyttää periaatteessa ne tallit, joilla on joku heikompi alempi talli (esim. Toro Rossot hidastamassa Ferraria/Mersua RB:tä varten).

Idea on siis lähinnä ajatustasolla mutta silti mielestäni susi jo syntyessään.

FIA Consider Scrapping Blue Flags Blue flags are a staple of F1 racing, they are designed to allow the faster cars clear passage that won’t affect their racing as they lap the slower cars, and indeed many people wouldn’t even think twice about their use or existence, but the FIA says they are considering scrapping them altogether. FIA racing director Charlie Whiting says that removing blue flags is something being currently proposed but is massively unpopular among drivers and teams. “There’s been talk about that. It’s been proposed a few times. It’s hugely unpopular with teams and drivers, of course.” “It’s something that is on the agenda, so to speak. It’s not been rejected completely but it’s something that we would have to look carefully at to make sure that it wasn’t overly exploited.”

 
Viimeksi muokattu:
Kieltäisivät ylisuuret spoilerit jotta ajamisesta tulis haasteellisempaa ja voisi ajaa toisen takakontissa kiinni, lisääntyis ohitukset.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
258 390
Viestejä
4 489 665
Jäsenet
74 151
Uusin jäsen
Malik

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom