F1 Kausi 2018

Testit käynnistyy klo 10:10. Autosport näyttää seuraavan tuttuun tapaan. Kimi ja Valtteri molemmat radalla tänään. Kimi koko päivän ja Valtteri puoli päivää.
Weather conditions #F1Testing 8.50AM: ☁78%
4.3C (track 9.4C)

edit. aika
 
Etusiipi ja pikkuevät sivupontoonien päällä ovat edellä mainitun lisäksi rumat ja sekavan näköiset.

Lisäilmanohjaimet ovat pikkuhiljaa palaamassa autoihin? Johan siitä tulee pian 10 vuotta, kun niitä viimeksi suitsittiin. :smoke:
 
Ferrari kyllä hienoin auto tälle kaudelle, halokin istuu parhaiten ferrariin
 
Aika vakuuttavaa jälkeä näyttää kärkitallit tekevän heti testien alusta alkaen. Barcelonan rata on muuten saanut uuden pinnoitteen.
Morning test times
Pos Driver Car Time Gap Laps
1 Daniel Ricciardo Red Bull/Renault 1m20.179s - 60
2 Valtteri Bottas Mercedes 1m20.349s 0.170s 58
3 Kimi Raikkonen Ferrari 1m20.506s 0.327s 60
4 Nico Hulkenberg Renault 1m20.547s 0.368s 73
5 Brendon Hartley Toro Rosso/Honda 1m22.371s 2.192s 72
6 Lance Stroll Williams/Mercedes 1m22.452s 2.273s 46
7 Romain Grosjean Haas/Ferrari 1m23.092s 2.913s 32
8 Fernando Alonso McLaren/Renault 1m24.202s 4.023s 10
9 Marcus Ericsson Sauber/Alfa Romeo 1m24.897s 4.718s 41
10 Nikita Mazepin Force India/Mercedes 1m25.628s 5.449s 22
 
Aika vakuuttavaa jälkeä näyttää kärkitallit tekevän heti testien alusta alkaen. Barcelonan rata on muuten saanut uuden pinnoitteen.

Aika huikeita eroja kyllä autojen välillä, vaikka kuskikin toki merkkaa, niin esim Haasilla ja Sauberilla on käsittääkseni kummallakin täysin identtinen mylly Ferrarin kanssa eli tämän kauden (tällä hetkellä) tuorein malli

edit: toivotaan että Toro Rosson vauhti (ja motit) kestää, mikään ei voittaisi sitä tunnetta kun kuulisi Alonson itkemässä radioon kun Hondat menee ohi oikealta ja vasemmalta :D
 
Viimeksi muokattu:
Hienoa jos olis oikeasti 4 tallia lähellä toisiaa. Toisaalta huono homma jos tuo "best of the rest" -porukka on 2 sekkaa perässä.

Honda Rossolle iso peukku :tup:
 
Keskitämme F1-tarjonnan tälläkin kaudella 24,95 euroa kuukaudessa maksavaan C More Total -tuotteeseen. Näin pystymme tarjoamaan entistä enemmän sisältöjä niitä kaipaaville.

Formulaterveisin
Teemu C Moren tiimistä
No pitäkääpä taas sitten tunkkinne.


edit. ja Barcelonassa testaillaan ilmeisesti mahdollista Suomen kisaa varten, kun pakkasessa ajelevat. :D Ei kyllä mitään järkeä pitää testejä tuossa säässä.
 
Viimeksi muokattu:
No pitäkääpä taas sitten tunkkinne.


edit. ja Barcelonassa testaillaan ilmeisesti mahdollista Suomen kisaa varten, kun pakkasessa ajelevat. :D Ei kyllä mitään järkeä pitää testejä tuossa säässä.


Tuo testaaminen Barcelonassa jaksaa ihmetyttää joka vuosi.. Useampana vuotena jo valiteltu kylmää keliä vaikka lämmöt ovat olleet jopa 10-15 asteessa eikä silti ole tajuttu vaihtaa testipaikkaa hieman lämpöisemmälle maaperälle. Tuskin Barcelona on niin merkittävä markkina-alusta autojen julkaisulle että siellä pelkästään sen takia täytyy olla. Joku Bahrain olisi varmasti paljon parempi ensimmäisen testin paikka, Aasian lämpöiset radat taitaa olla liian kaukana Euroopan tehtaista.
 
No pitäkääpä taas sitten tunkkinne.
Mäkin päätin, että tänä vuonna en maksa 25e/kk formuloista. Nyt pitäisi vain keksiä jokin halvempi ratkaisu. Viime vuonna katselin reissussa ace playerilla jotain striimiä, mutta voisi sitä kyllä maksaakin hiukan, jos saisi töllöstä näkymään formulat. Löytyyköhän jotain halvempia ratkaisuja, jotka näkyivät HD-resolla televisiosta vaikkapa kännykän ja Chromecastin avulla?
 
Mäkin päätin, että tänä vuonna en maksa 25e/kk formuloista. Nyt pitäisi vain keksiä jokin halvempi ratkaisu. Viime vuonna katselin reissussa ace playerilla jotain striimiä, mutta voisi sitä kyllä maksaakin hiukan, jos saisi töllöstä näkymään formulat. Löytyyköhän jotain halvempia ratkaisuja, jotka näkyivät HD-resolla televisiosta vaikkapa kännykän ja Chromecastin avulla?
Taitaa ainut "virallinen" vaihtoehto olla satelliitti ja saksan lähetykset, tai sitten jonkun muun maan nettilähetykset VPN:llä jos onnistut rekisteröitymään sinne asiakkaaksi (esim Sky)
 
FOM:n oman streaming-palvelun yksityiskohdat eivät ole vielä selvillä. Se on kuitenkin varmaa, että tulee olemaan geoblokattu ja virallisesti avautunee vain kouralliseen maita ja sellaisiin joissa tv-oikeudet ei ole kovin kattavat (esim. USA ja nyt Saksa).
 
"and will appear in nearly two dozen markets at launch (including Germany, France, USA, Mexico, Belgium, Austria, Hungary and much of Latin America)."

Tuskin tulee virallisesti niin kauan kuin C Morella on nettiyksinoikeus.
 
"and will appear in nearly two dozen markets at launch (including Germany, France, USA, Mexico, Belgium, Austria, Hungary and much of Latin America)."

Tuskin tulee virallisesti niin kauan kuin C Morella on nettiyksinoikeus.
Suomessa maksamme siis jatkossakin tuplahintaa puolta huonommasta sisällöstä. Jonkun 15€/kk voisin maksaa Cmoren pelkästä F1-paketista, mutta en halua mitään pakkosyötettyä Total-pakettia, kun ei kiinnosta mitkään ravit, maailmancupit, Wallanderit, muu köyhä elokuva- ja sarjatarjonta (stereoäänillä ja paljon paskemmalla biratella kuin mm. Netflix, Viaplay, HBO ym.). Ei myöskään ollut pelkästään yksi tai kaksi kertaa viime kaudella, kun F1-lähetys vaan lakkasi toimimasta yhdellä laitteella ja kummasti kuitenkin samasta verkosta (50Mbit) jollain toisella laitteella jatkamalla toimi. Itseasiassa voisin jopa maksaa Libertylle enemmänkin kuin 15€/kk, jos saisi oikeasti toimivan tuotteen kaikella tuolla sisällöllä, mitä uutisessa luvattu.
 
Onko jollai ace playeriin streamia tiedossa noihi testeihin?

No pitäkääpä taas sitten tunkkinne.


edit. ja Barcelonassa testaillaan ilmeisesti mahdollista Suomen kisaa varten, kun pakkasessa ajelevat. :D Ei kyllä mitään järkeä pitää testejä tuossa säässä.

joku streami noista testeistä


Formula 1 to launch F1 TV, a live Grand Prix subscription service

Vielä ei oo tietoa voiko suomesta tilata tuon paketin...

Suomessa maksamme siis jatkossakin tuplahintaa puolta huonommasta sisällöstä. Jonkun 15€/kk voisin maksaa Cmoren pelkästä F1-paketista, mutta en halua mitään pakkosyötettyä Total-pakettia, kun ei kiinnosta mitkään ravit, maailmancupit, Wallanderit, muu köyhä elokuva- ja sarjatarjonta (stereoäänillä ja paljon paskemmalla biratella kuin mm. Netflix, Viaplay, HBO ym.). Ei myöskään ollut pelkästään yksi tai kaksi kertaa viime kaudella, kun F1-lähetys vaan lakkasi toimimasta yhdellä laitteella ja kummasti kuitenkin samasta verkosta (50Mbit) jollain toisella laitteella jatkamalla toimi. Itseasiassa voisin jopa maksaa Libertylle enemmänkin kuin 15€/kk, jos saisi oikeasti toimivan tuotteen kaikella tuolla sisällöllä, mitä uutisessa luvattu.

+ muut:

F1-lähetykset

Pidetään tämä ketju keskusteluna itse asiasta, vai mitä? :tup: Ihan vain muistutuksena, kun kohta se alkaa! Jokuset testit toki eka vielä.. mut KOHTA!
 
Lupaavaa tuo McLarenin touhu verratuna Honda-aikaan. Toivottavasti pääsivät edes tuonne keskikastiin taas taistelemaan kunnon pistesijoista.
 
VPN-esto ei ole maikkarin homma, vaan F1/FOM:n. Ja niin ilmoitettiin aiemmin, mutta kategorisesti ei voi estää jokaikistä VPN-palvelua, mutta vastaavasti ei voi ostaa VPN-palvelua olemalla varma toimivuudesta nyt ja jatkossa blokkilistan kasvaessa ja yleensä se tietenkin aloitetaan suosituimmista.

sama blokkaus tulee olemaan sielläkin eli millään sopimuksen vaihdolla siitä ei päästä. Jokainen VPN palvelu tarjoaa 7pvän koeajan jolla voi testata. Kuten todettua paljon helpommalla pääsee kun katselee laittomia.

Itse maksan mielelläni koska jos kukaan ei maksa niin koko palvelu loppuu kokonaan.
 
Minkäslaisia odotuksia muilla seuraavalle kaudelle? Itse eniten haluaisin että Kimi voittaisi vielä edes yhden kisan ennen poistumistaan f1:sistä. Ja joku muu voisi välillä voittaa mestaruuden. Vettel,Verstappen,Bottas? Ja myös olisi "kiva" jos Toro Rosso pärjäisi hyvin Hondan kanssa. Siinähän se nauru olisikin jos kauden alussa Toro Rossa Hondan kanssa olisi Mclarenin edellä :D
 
Kunhan kuljettajien ja kenties myös valmistajien maailmanmestari vaihtuisi niin hyvä tulee. Pari voittoa Kimiltäkin olisi kiva. Hieman kuitenkin taas pelottaa Mersun ylivoima.
 
Siinä missä viime viikolla McLarenin kannalta näytti lupaavalta, niin nyt on sitten auto hyytynyt molempina testipäivinä radan varteen.

edit. Kimin olisi pitänyt olla ajovuorossa tänään, mutta on "huonovointinen". Lue: krapulassa. Toivottavasti ei jää testit kokonaan väliin. Yhden päivän testauksella on aika ankeaa lähteä kauteen.
 
Viimeksi muokattu:
Redbull on tehny jonkumoista aikaa Ricciardon käsissä, toki nämä on vain testejä, mutta eihän tuo lajille pahaa tekis että olis muitaki taistelemassa, ees vaikka sitte Ferraria vastaan. Mersuhan se vie tulevaa kautta hands down, pelkään :(
 
Kunhan kuljettajien ja kenties myös valmistajien maailmanmestari vaihtuisi niin hyvä tulee. Pari voittoa Kimiltäkin olisi kiva. Hieman kuitenkin taas pelottaa Mersun ylivoima.
Sarjaan on leivottu niin idioottimaiset säännöt ettei muut pysty kirimään millään kiinni. Tämäkin kausi menee hyvin pitkälle MotoGp:n parissa, tietysti tulee seurattua ykkösiäkin siinä sivussa
 
Kovaa menee Vetteli tänään. 1.17.1 eli 2 sekkaa viimevuoden paalua kovempi aika, ja ajoi vielä 4 kierrosta kaikki noin kovaa hypereillä.
1.16 alkusia tulee varmasti vielä ja veikkaan että kisaviikonloppuna paalu voi olla jopa 1.15 alkunen.
Sääli että kisaa rajoittaa sitten bensansäästö ja kulutus näyttelee isoa osaa kisakyvystä, ei auton todellinen vauhti.
 
Pidetään kuitenkin mielessä, että tässä on voinut olla myös taktinen veto sponsorien suuntaan. "Vauhtia löytyy, testisäädöissä." Totuus paljastuu kolmen ensimmäisen kisan aikana, sanon ma.
 
Vale hoitaa homman. Hamiltonin motivaatio ei oo enää huipussaan, jolloin on Valen tilaisuus iskeä.

Jännä kyllä nähdä miten voimasuhteet lopulta asettuvat tallien välillä. Red Bullilla ja McLarenilla on mahdollisuudet nousta haastamaan tosissaan Mersua ja Ferraria. Renaultillakin on niin paljon resursseja taustalla, että sieltäkin suunnalta voidaan saada yksi haastaja kärkitallien joukkoon.
McLaren taitaa olla koko joukon hännillä 2018. Eli sama selittely jatkuu edelleen. Alonso ei vaan kertakaikkiaan osaa kehittää autoa, tallia jne. Se tarvitsee jonku muun siihen hommaan;) Juu. Tää on provo!

Eli voimasuhteet ovat: Mercedes, Ferrari, Red Bull, Renault jne...Kuulostaako jotenkin kauden 2017 toistolta.
 
Kovaa menee Vetteli tänään. 1.17.1 eli 2 sekkaa viimevuoden paalua kovempi aika, ja ajoi vielä 4 kierrosta kaikki noin kovaa hypereillä.
1.16 alkusia tulee varmasti vielä ja veikkaan että kisaviikonloppuna paalu voi olla jopa 1.15 alkunen.
Sääli että kisaa rajoittaa sitten bensansäästö ja kulutus näyttelee isoa osaa kisakyvystä, ei auton todellinen vauhti.
Ferrari on aika useasti ollut talvitesteissä nopein mutta kun autoon pultataan ne Melbournen osat ja säädöt niin; Hamiltton ja Vettel menee ihan omissa sfääreissään ja Bottas sitten siinä nykyttää kolmantena. Paska juttu mutta sillä vaan ei riitä se raaka nopeus noita kahta vastaan. Kimi olis nuorempana ollut kova luu noillekkin mutta nyt Minttu imee siitä mehut ja kakarat panee sen kaasujalkaan vähän liikaa malttia. Suurin kehittyjä on Alfa Romeo Sauber koska se on tullut niin pitkältä takamatkalta että ei koskaan. Renault vois joissain kisoissa yllättää ja Red Bull savauaa jälleen joka toisessa kisassa. Verstappen kilkkaa myös osan kisoista itsensä pihalle koska sillä ei vaan riitä hermo. McLaren on koko joukon surkein ja hitain auto sekä kuskit.
 
No jos Ericssonin tasoinen kuski häviää Wehrleinille aika-ajot vain 7-10 ja kisat 4-5, niin kausi on ollut kyllä hänen kannaltaan erinomainen.
Wehrleinia kuitenkin oltiin melkein viemässä Mersulle, kun taas Ericssonia ei olla viemässä minnekään. Ainakaan niin pitkään kuin rahat vain riittävät..
Ja kuten tuossa aiemmin jo totesin, niin Wehrleinin olisi pitänyt Ericssonilla pyyhkiä lattiaa vakuuttaakseen edes jollain tasolla.
Siinä olisi ollut Sauberillakin tehtävissä oleva asia ja varmaankin ainoa.
Jäi sitten tekemättä.

Edit: Epäselvästi lainattu.
Jep. Joku toiveunia näkevä kertoili että Wehrlein olis ollut yksi mahdollisuus Mersulle??? Näytöt olivat omasta mielestä niin ohuita että niillä ei saanut edes F1 paikaa mistään enää sen jälkeen. Ruotsin poika on ajanut mielestäni ihan ok. vs. tallikaverit ja kalusto. Toki ei se mikään Senna ole mutta ihan ok. Nythän sillä on sellainen mittari tallikaverina että jos sen kanssa pärjää niin voidaan sanoa ihmeen tapahtuneen. Toki Svedu on ajanut jo kolme kautta F1:sia ja Lerkki on vasta rooki...
 
McLaren taitaa olla koko joukon hännillä 2018. Eli sama selittely jatkuu edelleen. Alonso ei vaan kertakaikkiaan osaa kehittää autoa, tallia jne. Se tarvitsee jonku muun siihen hommaan;) Juu. Tää on provo!

Eli voimasuhteet ovat: Mercedes, Ferrari, Red Bull, Renault jne...Kuulostaako jotenkin kauden 2017 toistolta.
Joo ei näytä McLarenin tilanne hyvältä. Mutta katsotaan nyt.. Onhan niillä ainakin parempi moottori alla kuin oli viime kaudella, joten jotain toivonkipinää paremmasta voi vielä elätellä.

Sarjan mielenkiinnon kannalta on kuitenkin hyvä asia, jos kärkipaikoista kykenee taistelemaan 3-4 tallia. Yleensä on puhuttu korkeintaan kahdesta tallista, jotka ovat tosissaan kärjessä taistelleet. En siis ole lainkaan pettynyt, jos tämän osalta tilanne muistuttaa viime vuotta, mutta toki voimasuhteet kyseisten tallien välillä voisivat hieman vaihdella aiemmasta.
 
Mielenkiintoista kyllä kuulla mistä Alonso nyt ulisee, jos McLaren on joukon hännillä ja RB kärjessä. Ei pitäisi olla enää motista kiinni. :think:
 
Ei voi kuin nauraa jos Toro Rosso pärjää Hondan kanssa hyvin saavuttaen vielä pisteitä. Mclarenilla tuntuu olevan perustavanlaatuisia ongelmia koko auton ja osien sijoittelun kanssa.
 
Jean Todt haluaisi viedä Ferrarilta sääntöjen veto-oikeuden

Kuninkuusluokan uusi omistaja Liberty Media haluaa viedä Ferrarilta tämän oikeuden osana sarjan kauden 2021 sääntömuutoksia. F1-urallaan Ferrarin tallipäällikkönä toimeen Todtin mielestä italialaistallin veto-oikeus on jäänne menneisyydestä, ja siitä tulisi luopua.

- Veto-oikeus oli aikoinaan Enzo Ferrarin, ja hän oli eristyksissä Maranellossa. Ferrari oli tuolloin ainoa talli, joka toimitti auton runkoja ja moottoreita Fordin lisäksi. Kun Ferrari oli tuolloin sivussa niin kutsusta moottoriurheilun piilaaksosta, niin heidän katsottiin tarvitsevan suojelua. Se on tarina veto-oikeuden taustalla, Todt kommentoi motorsport.comin mukaan.

- Henkilökohtaisesti en ole enää sen kannalla. Ajat ovat muuttuneet, Todt lisäsi.
Luvessa varmaan Ferrailta varmaan lapsenomaista itkua ja tietenkin perinteinen vetäytymisuhkaus, joka ei kai kukaan enää jaksa ottaa tosissaan.

Motorsport.com pitemmästä uutisesta selviää myös, että Todt vastusti tuota jo ennen 2013.
 
Johan oli aikakin. Tuskin Ferrari uskaltaisi F1:stä edes lähteä, ja vaikka uskaltaisikin, ei menetys olisi enää niin katastrofaalinen kuin se joskus olisi ollut.
 
Johan oli aikakin. Tuskin Ferrari uskaltaisi F1:stä edes lähteä, ja vaikka uskaltaisikin, ei menetys olisi enää niin katastrofaalinen kuin se joskus olisi ollut.
Toivottavasti lähtee ja perustavat vihdoin toisen sarjan. Ei tuollaisessa säästölajissa kannata kilpailla.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
258 283
Viestejä
4 487 530
Jäsenet
74 128
Uusin jäsen
semantic

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom