- Liittynyt
- 23.10.2016
- Viestejä
- 3 763
Testit käynnistyy klo 10:10. Autosport näyttää seuraavan tuttuun tapaan. Kimi ja Valtteri molemmat radalla tänään. Kimi koko päivän ja Valtteri puoli päivää.
edit. aika
edit. aika
Lisäilmanohjaimet ovat pikkuhiljaa palaamassa autoihin? Johan siitä tulee pian 10 vuotta, kun niitä viimeksi suitsittiin.Etusiipi ja pikkuevät sivupontoonien päällä ovat edellä mainitun lisäksi rumat ja sekavan näköiset.
Ei niistä ikinä mitään tv-live-lähetystä ole ollut.Onko jollai ace playeriin streamia tiedossa noihi testeihin?
Morning test times
Pos Driver Car Time Gap Laps
1 Daniel Ricciardo Red Bull/Renault 1m20.179s - 60
2 Valtteri Bottas Mercedes 1m20.349s 0.170s 58
3 Kimi Raikkonen Ferrari 1m20.506s 0.327s 60
4 Nico Hulkenberg Renault 1m20.547s 0.368s 73
5 Brendon Hartley Toro Rosso/Honda 1m22.371s 2.192s 72
6 Lance Stroll Williams/Mercedes 1m22.452s 2.273s 46
7 Romain Grosjean Haas/Ferrari 1m23.092s 2.913s 32
8 Fernando Alonso McLaren/Renault 1m24.202s 4.023s 10
9 Marcus Ericsson Sauber/Alfa Romeo 1m24.897s 4.718s 41
10 Nikita Mazepin Force India/Mercedes 1m25.628s 5.449s 22
Aika huikeita eroja kyllä autojen välillä, vaikka kuskikin toki merkkaa, niin esim Haasilla ja Sauberilla on käsittääkseni kummallakin täysin identtinen mylly Ferrarin kanssa eli tämän kauden (tällä hetkellä) tuorein malliAika vakuuttavaa jälkeä näyttää kärkitallit tekevän heti testien alusta alkaen. Barcelonan rata on muuten saanut uuden pinnoitteen.
No pitäkääpä taas sitten tunkkinne.Keskitämme F1-tarjonnan tälläkin kaudella 24,95 euroa kuukaudessa maksavaan C More Total -tuotteeseen. Näin pystymme tarjoamaan entistä enemmän sisältöjä niitä kaipaaville.
Formulaterveisin
Teemu C Moren tiimistä
No pitäkääpä taas sitten tunkkinne.
edit. ja Barcelonassa testaillaan ilmeisesti mahdollista Suomen kisaa varten, kun pakkasessa ajelevat.Ei kyllä mitään järkeä pitää testejä tuossa säässä.
Mäkin päätin, että tänä vuonna en maksa 25e/kk formuloista. Nyt pitäisi vain keksiä jokin halvempi ratkaisu. Viime vuonna katselin reissussa ace playerilla jotain striimiä, mutta voisi sitä kyllä maksaakin hiukan, jos saisi töllöstä näkymään formulat. Löytyyköhän jotain halvempia ratkaisuja, jotka näkyivät HD-resolla televisiosta vaikkapa kännykän ja Chromecastin avulla?No pitäkääpä taas sitten tunkkinne.
Taitaa ainut "virallinen" vaihtoehto olla satelliitti ja saksan lähetykset, tai sitten jonkun muun maan nettilähetykset VPN:llä jos onnistut rekisteröitymään sinne asiakkaaksi (esim Sky)Mäkin päätin, että tänä vuonna en maksa 25e/kk formuloista. Nyt pitäisi vain keksiä jokin halvempi ratkaisu. Viime vuonna katselin reissussa ace playerilla jotain striimiä, mutta voisi sitä kyllä maksaakin hiukan, jos saisi töllöstä näkymään formulat. Löytyyköhän jotain halvempia ratkaisuja, jotka näkyivät HD-resolla televisiosta vaikkapa kännykän ja Chromecastin avulla?
Ohoh kova, vihdoin ollaan irrottautumassa tvyhtiöistäFormula 1 to launch F1 TV, a live Grand Prix subscription service
Vielä ei oo tietoa voiko suomesta tilata tuon paketin...
Vois luulla, että VPN:n kautta onnistuis myös! Toivotaan, että tulis suomeen niin ei tarttisi kikkaillaOhoh kova, vihdoin ollaan irrottautumassa tvyhtiöistäEiköhän tuonki saa toimimaan vpn kautta?
Suomessa maksamme siis jatkossakin tuplahintaa puolta huonommasta sisällöstä. Jonkun 15€/kk voisin maksaa Cmoren pelkästä F1-paketista, mutta en halua mitään pakkosyötettyä Total-pakettia, kun ei kiinnosta mitkään ravit, maailmancupit, Wallanderit, muu köyhä elokuva- ja sarjatarjonta (stereoäänillä ja paljon paskemmalla biratella kuin mm. Netflix, Viaplay, HBO ym.). Ei myöskään ollut pelkästään yksi tai kaksi kertaa viime kaudella, kun F1-lähetys vaan lakkasi toimimasta yhdellä laitteella ja kummasti kuitenkin samasta verkosta (50Mbit) jollain toisella laitteella jatkamalla toimi. Itseasiassa voisin jopa maksaa Libertylle enemmänkin kuin 15€/kk, jos saisi oikeasti toimivan tuotteen kaikella tuolla sisällöllä, mitä uutisessa luvattu."and will appear in nearly two dozen markets at launch (including Germany, France, USA, Mexico, Belgium, Austria, Hungary and much of Latin America)."
Tuskin tulee virallisesti niin kauan kuin C Morella on nettiyksinoikeus.
Riippuu siitä alkavatko aktiivisesti blokkaamaan VPN-servereitä suosituimmista alkaen a la Netflix.Eihän tuon toiminnassa pitäisi mitään ongelmaa olla vpn:n kautta.
Onko jollai ace playeriin streamia tiedossa noihi testeihin?
No pitäkääpä taas sitten tunkkinne.
edit. ja Barcelonassa testaillaan ilmeisesti mahdollista Suomen kisaa varten, kun pakkasessa ajelevat.Ei kyllä mitään järkeä pitää testejä tuossa säässä.
joku streami noista testeistä
Formula 1 to launch F1 TV, a live Grand Prix subscription service
Vielä ei oo tietoa voiko suomesta tilata tuon paketin...
+ muut:Suomessa maksamme siis jatkossakin tuplahintaa puolta huonommasta sisällöstä. Jonkun 15€/kk voisin maksaa Cmoren pelkästä F1-paketista, mutta en halua mitään pakkosyötettyä Total-pakettia, kun ei kiinnosta mitkään ravit, maailmancupit, Wallanderit, muu köyhä elokuva- ja sarjatarjonta (stereoäänillä ja paljon paskemmalla biratella kuin mm. Netflix, Viaplay, HBO ym.). Ei myöskään ollut pelkästään yksi tai kaksi kertaa viime kaudella, kun F1-lähetys vaan lakkasi toimimasta yhdellä laitteella ja kummasti kuitenkin samasta verkosta (50Mbit) jollain toisella laitteella jatkamalla toimi. Itseasiassa voisin jopa maksaa Libertylle enemmänkin kuin 15€/kk, jos saisi oikeasti toimivan tuotteen kaikella tuolla sisällöllä, mitä uutisessa luvattu.
sama blokkaus tulee olemaan sielläkin eli millään sopimuksen vaihdolla siitä ei päästä. Jokainen VPN palvelu tarjoaa 7pvän koeajan jolla voi testata. Kuten todettua paljon helpommalla pääsee kun katselee laittomia.VPN-esto ei ole maikkarin homma, vaan F1/FOM:n. Ja niin ilmoitettiin aiemmin, mutta kategorisesti ei voi estää jokaikistä VPN-palvelua, mutta vastaavasti ei voi ostaa VPN-palvelua olemalla varma toimivuudesta nyt ja jatkossa blokkilistan kasvaessa ja yleensä se tietenkin aloitetaan suosituimmista.
Sarjaan on leivottu niin idioottimaiset säännöt ettei muut pysty kirimään millään kiinni. Tämäkin kausi menee hyvin pitkälle MotoGp:n parissa, tietysti tulee seurattua ykkösiäkin siinä sivussaKunhan kuljettajien ja kenties myös valmistajien maailmanmestari vaihtuisi niin hyvä tulee. Pari voittoa Kimiltäkin olisi kiva. Hieman kuitenkin taas pelottaa Mersun ylivoima.
McLaren taitaa olla koko joukon hännillä 2018. Eli sama selittely jatkuu edelleen. Alonso ei vaan kertakaikkiaan osaa kehittää autoa, tallia jne. Se tarvitsee jonku muun siihen hommaanVale hoitaa homman. Hamiltonin motivaatio ei oo enää huipussaan, jolloin on Valen tilaisuus iskeä.
Jännä kyllä nähdä miten voimasuhteet lopulta asettuvat tallien välillä. Red Bullilla ja McLarenilla on mahdollisuudet nousta haastamaan tosissaan Mersua ja Ferraria. Renaultillakin on niin paljon resursseja taustalla, että sieltäkin suunnalta voidaan saada yksi haastaja kärkitallien joukkoon.
Ferrari on aika useasti ollut talvitesteissä nopein mutta kun autoon pultataan ne Melbournen osat ja säädöt niin; Hamiltton ja Vettel menee ihan omissa sfääreissään ja Bottas sitten siinä nykyttää kolmantena. Paska juttu mutta sillä vaan ei riitä se raaka nopeus noita kahta vastaan. Kimi olis nuorempana ollut kova luu noillekkin mutta nyt Minttu imee siitä mehut ja kakarat panee sen kaasujalkaan vähän liikaa malttia. Suurin kehittyjä on Alfa Romeo Sauber koska se on tullut niin pitkältä takamatkalta että ei koskaan. Renault vois joissain kisoissa yllättää ja Red Bull savauaa jälleen joka toisessa kisassa. Verstappen kilkkaa myös osan kisoista itsensä pihalle koska sillä ei vaan riitä hermo. McLaren on koko joukon surkein ja hitain auto sekä kuskit.Kovaa menee Vetteli tänään. 1.17.1 eli 2 sekkaa viimevuoden paalua kovempi aika, ja ajoi vielä 4 kierrosta kaikki noin kovaa hypereillä.
1.16 alkusia tulee varmasti vielä ja veikkaan että kisaviikonloppuna paalu voi olla jopa 1.15 alkunen.
Sääli että kisaa rajoittaa sitten bensansäästö ja kulutus näyttelee isoa osaa kisakyvystä, ei auton todellinen vauhti.
Sirotkin ajaa alkukauden mutta on auttamatta hidas kun mikä vs. Kubika. Scrollin penikka pärjää tuon hitaan Ryssän kanssa mutta jos Robert pannaan toiseen autoon niin se Kanadan "ihmepoika" näytää varsin hitaalle.Maikkarin mukaan Kubica on pudotettu Williamsin kuskivaihtoehdoista ja nyt vahvimpana ehdokkaana venäläinen Sergei Sirotkin.
Lähde: Mika Salon suojatti nousemassa Kubican edelle Williamsin kuskivalinnassa
Jep. Joku toiveunia näkevä kertoili että Wehrlein olis ollut yksi mahdollisuus Mersulle??? Näytöt olivat omasta mielestä niin ohuita että niillä ei saanut edes F1 paikaa mistään enää sen jälkeen. Ruotsin poika on ajanut mielestäni ihan ok. vs. tallikaverit ja kalusto. Toki ei se mikään Senna ole mutta ihan ok. Nythän sillä on sellainen mittari tallikaverina että jos sen kanssa pärjää niin voidaan sanoa ihmeen tapahtuneen. Toki Svedu on ajanut jo kolme kautta F1:sia ja Lerkki on vasta rooki...No jos Ericssonin tasoinen kuski häviää Wehrleinille aika-ajot vain 7-10 ja kisat 4-5, niin kausi on ollut kyllä hänen kannaltaan erinomainen.
Wehrleinia kuitenkin oltiin melkein viemässä Mersulle, kun taas Ericssonia ei olla viemässä minnekään. Ainakaan niin pitkään kuin rahat vain riittävät..
Ja kuten tuossa aiemmin jo totesin, niin Wehrleinin olisi pitänyt Ericssonilla pyyhkiä lattiaa vakuuttaakseen edes jollain tasolla.
Siinä olisi ollut Sauberillakin tehtävissä oleva asia ja varmaankin ainoa.
Jäi sitten tekemättä.
Edit: Epäselvästi lainattu.
Joo ei näytä McLarenin tilanne hyvältä. Mutta katsotaan nyt.. Onhan niillä ainakin parempi moottori alla kuin oli viime kaudella, joten jotain toivonkipinää paremmasta voi vielä elätellä.McLaren taitaa olla koko joukon hännillä 2018. Eli sama selittely jatkuu edelleen. Alonso ei vaan kertakaikkiaan osaa kehittää autoa, tallia jne. Se tarvitsee jonku muun siihen hommaanJuu. Tää on provo!
Eli voimasuhteet ovat: Mercedes, Ferrari, Red Bull, Renault jne...Kuulostaako jotenkin kauden 2017 toistolta.
Missä oviedon puuttuva lenkki, siellä ongelmaEi voi kuin nauraa jos Toro Rosso pärjää Hondan kanssa hyvin saavuttaen vielä pisteitä. Mclarenilla tuntuu olevan perustavanlaatuisia ongelmia koko auton ja osien sijoittelun kanssa.
Varmasti hyvä reissu tiedossa! Itse tänä vuonna menossa Monzaan katselemaan.Tulipa varattua liput ja matkat tuonne Ranskan Paul Ricardin kisaan. Ekaa kertaa livenä katselemaan. Saa nähä millasta on.
Luvessa varmaan Ferrailta varmaan lapsenomaista itkua ja tietenkin perinteinen vetäytymisuhkaus, joka ei kai kukaan enää jaksa ottaa tosissaan.Kuninkuusluokan uusi omistaja Liberty Media haluaa viedä Ferrarilta tämän oikeuden osana sarjan kauden 2021 sääntömuutoksia. F1-urallaan Ferrarin tallipäällikkönä toimeen Todtin mielestä italialaistallin veto-oikeus on jäänne menneisyydestä, ja siitä tulisi luopua.
- Veto-oikeus oli aikoinaan Enzo Ferrarin, ja hän oli eristyksissä Maranellossa. Ferrari oli tuolloin ainoa talli, joka toimitti auton runkoja ja moottoreita Fordin lisäksi. Kun Ferrari oli tuolloin sivussa niin kutsusta moottoriurheilun piilaaksosta, niin heidän katsottiin tarvitsevan suojelua. Se on tarina veto-oikeuden taustalla, Todt kommentoi motorsport.comin mukaan.
- Henkilökohtaisesti en ole enää sen kannalla. Ajat ovat muuttuneet, Todt lisäsi.
Toivottavasti lähtee ja perustavat vihdoin toisen sarjan. Ei tuollaisessa säästölajissa kannata kilpailla.Johan oli aikakin. Tuskin Ferrari uskaltaisi F1:stä edes lähteä, ja vaikka uskaltaisikin, ei menetys olisi enää niin katastrofaalinen kuin se joskus olisi ollut.