F1 Kausi 2018

Mitenköhän tuossa sitten pisteet jaettaisiin? 25% sprinttikisasta ja 75% pääkisasta?

Itse ymmärsin, että sprintti olisi vaan aika-ajo vol2 eli sinänsä merkityksetön.

Mutta joo, en ymmärrä miten nykyisellä säästölinjalla voisi ajaa täysillä 100km x kisojen lukumäärä ylimääräistä, kun ei Hamilton voinut esim. Australiassa ajaa edes kolmannesta kisasta täysiä. Luulisi, että siinä itse kisassa täysiä ajamisen mahdollistaminen olisi fiksumpaa. Kovin ristiriitaiselta kuulostaa tuollainen ylimääräinen sprintti ja sitten kisojen säästöajot.
 
Sehän nyt ois ihan saakelin typerää jos ajettaisiin 100 kilsaa ihan limiitillä ja ainoa hyöty olisi parempi lähtöruutu kisaan.
Järkevää olisi ajaa aika-ajo normaalisti ja se ratkaisisi pääkisan lähtöjärjestyksen. Sprinttikisan lähtöjärjestys pitäisi ratkaista sitten jollain muulla tapaa. Ensimmäinen idea minulla oli, että sen lähtöjärjestys voisi olla edellisen pääkisan lopputuloksen mukainen. Ja sprinttikisassa pitäisi olla lisäpinnoja jaossa motivoimassa.

Joka tapauksessa näiden muutosideoiden suurin este on nämä typerät säästömääräykset.
 
Tuo sprinttikisa voisi toimia vain käänteisellä lähtöjärjestyksellä edellisen kisan tulosten perusteella. Muutoin se on ihan sama onko se kisan mitta 100 vai 300 kilometriä, samat tallit siellä on kärjessä kuitenkin
 
Tuo sprinttikisa voisi toimia vain käänteisellä lähtöjärjestyksellä edellisen kisan tulosten perusteella. Muutoin se on ihan sama onko se kisan mitta 100 vai 300 kilometriä, samat tallit siellä on kärjessä kuitenkin
Tämän kanssa aika-ajotkin voisi pudottaa pois
 
Sprinttikisat nyt olisi ihan typeriä näillä nykyvehkeillä, joilla ei pääse ohi. Lisäksi sprinttikisassa pitäisi olla joku järkevä lisämauste, kuten mm-pisteiden käänteinen lähtöjärjestys.
 
Sen enempää ketjua selaamatta, onko edellee ainoa tapa nähdä formulat suorana (laillisesti ja ilman stream kikkailuja) joko maikkarin kaapelissa oleva kanavapaketti tai cmore paketti?

Tästä on oma ketjunsa. Halvin laillinen lienee RTL kanava mikä taitaa maksaa 10 euroa kuussa kaapelissa. Selostus saksaksi.

Joskus oli huhuja siitä, että Suomen kaapeliverkoissa näkyvä RTL pimenisi F1:n ajaksi. Toisten mukaan tämä ei pidä paikkaansa, enkä itsekään veikkaisi, että kanava blokattaisiin formulan ajaksi. Onko joku testannut?

RTL:n satelliittikanava on ilmainen, mutta se vaatii laitteiden hankkimisen sekä sopivan paikan antennille.


SItten on maksullisia IPTV-palveluja, joiden käyttäminen ei ole laitonta, mutta joiden toiminta ei välttämättä ole ihan puhtaalla pohjalla. Näistä minulla ei ole kokemusta.
 
Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Ensi vuoden yleisketjun voi pistää sitten pystyyn joku joka on aktiivinen täällä forkalla..
Kun ei aloituspostaustakaan saada pidettyä ajan tasalla. :darra:
 
Ensi vuoden yleisketjun voi pistää sitten pystyyn joku joka on aktiivinen täällä forkalla..
Kun ei aloituspostaustakaan saada pidettyä ajan tasalla. :darra:

Vali, vali.. tässä nyt on ollut kaikkea muutakin kun foorumilla jatkuvaa roikkumista. Mikä siellä on väärin niin voin korjata ettei tarvi itkeä
 
Jaa kisat ei oo oikein ja kuskit vois päivittää, yritän huomenna muistaa..
 
Vali, vali.. tässä nyt on ollut kaikkea muutakin kun foorumilla jatkuvaa roikkumista. Mikä siellä on väärin niin voin korjata ettei tarvi itkeä
Ottaapas koville, kun ihan aiheesta huomautetaan. Ei tässä ole kyse mistään jatkuvasta roikkumisesta, vaan siitä että pari minuuttia käyttäisi tuohon parin kuukauden sisällä :)

Joskushan nämä voivat toki unohtua, ei siinä mitään.
 
Force India talousvaikeuksissa: https://www.kauppalehti.fi/uutiset/uutinen/yNLNj2q6
Intian Formula 1 -talli ajautui rahoituskriisiin - skandaalinkäryinen omistaja myymässä tallia?

Talli uhkaa kaatua jos rahoitusta ei löydy.


Intian Formula 1-talli Force India painiskelee parhaillaan vakavien talousongelmien parissa ja sen toimintaa uhkaa loppua mikäli rahoitusta ei löydy lähiviikkoina.

Talli kaipaa pikaista taloudellista apua neljän viikon sisään jatkaakseen toimintaansa, kertoi apulaistallipäällikkö Robert Fernley Auto Bild -julkaisulle.

Kiinnostusta tallin pelastamiseen on, sillä yhdeksi ostajaksi on mainittu brittiläinen energiajuomayritys Rich Energy. Juomayritys on Express-lehden mukaan tehnyt 200 miljoonan punnan eli noin 230 miljoonan euron tarjouksen tallista.

Force India on skandaalinkäryisen intialaisen pohatan Vijay Mallyan omistama. Hänen on arveltu rahapulassa myyvän tallin. Mallya on ollut epäiltynä vakavista talousrikoksista Intiassa, ja Intian valtio on takavarikoinut osan hänen omaisuudestaan.

Hauskanpidon kuninkaaksi nimitetyllä Mallyalla oli aikaisemmin Kingfisher-lentoyhtiö, joka sittemmin asetettiin konkurssiin lähes 1,2 miljardin euron velkojen vuoksi. Lisäksi Mallyaa epäillään rahanpesusta. 62-vuotiaan Mallyan kerrotaan parhaillaan suunnittelevan häitä Englannissa Kingfisher-lentoyhtiön entisen lentoemännän kanssa.

Force Indian toinen omistaja Subrata Roy istuu vankilassa parhaillaan taloudellisista epäselvyyksistä.


Intialaislehtien mukaan Mallyan rikossotkut ovat haitanneet Force Indian sponsorien ja muiden rahallisten tukijoiden houkuttelua.

Tallin urheilullista potentiaalia on vaikeuksista huolimatta pidetty varsin lupaavana ja alle sadan miljoonan euron budjetilla toimiva talli on osoittanut pystyvänsä taistelemaan sarjan kärkisijoista.

Intian formulakisoja on muutenkin kohdannut epäonni sillä maan oma Buddh International -rata on ollut suljettuna jo pitkään verokiistan takia.

Pia Heikkilä - Kauppalehti

Toivottavasti löytävät uuden omistajan tai rahoitusta. Force India kuitenkin yleensä ollut kohtuullisen kilpailukykyinen eikä noita talleja muutenkaan liikaa ole.
 
Aiemmin tongittuani kausien kolmea ensimmäistä kisaa vs. koko kauden lopputulos, näkymät olivat yleensä masentavan selviä. Nyt tilanne näyttäisi menevän hieman Vet-Ham kamppailun suuntaan, mutta Bot-Ric-Räi ovat yhä kutkuttavan mukavasti kannollilla. Toivottavasti tämä tilanne jatkuu :)
 
Aiemmin tongittuani kausien kolmea ensimmäistä kisaa vs. koko kauden lopputulos, näkymät olivat yleensä masentavan selviä. Nyt tilanne näyttäisi menevän hieman Vet-Ham kamppailun suuntaan, mutta Bot-Ric-Räi ovat yhä kutkuttavan mukavasti kannollilla. Toivottavasti tämä tilanne jatkuu :)
Mun mielestä Bottaksen tilanne näyttää ainakin tosi hyvältä. Ekasta kisasta tuli niukasti pisteitä aika-ajomokailun takia, ja ilman sitä mokaa hän olisi todennäköisesti pisteissä Hamiltonin edellä.

Ricciardon puolesta arvelen, että hän häikäisee ajoittain, mutta tekniikkamurheet tulevat jatkossakin verottamaan pisteitä.

Räikkönen... Noh, hänet pidetään apukuskin roolissa.
 
Kiminkin tilanne pisteluottelossa olisi varsin makoisa, jos Ferrari ei olisi toilaillut viimeviikolla. Olisi peräti toisena? (Eikös se kolmossijalta keskeyttänyt?)
 


Ricciardo on kyllä symppiskuski. Taitaa olla oma suosikki suomalaisten jälkeen.

edit: what... video meni rikki vaikka se just oli tuolla formula 1 kanavalla... no ehkä se tulee takas sinne kohta.

edit2: jos nyt toimi linkki pidempään :lol:
 
Viimeksi muokattu:
Te jotka otitte Cmoren F1 takia ja joilta katkesi se Australian F1 GP lähetys viimeiselle kierrokselle lähdettäessä niin tarkistakaahan että olette oikeasti saanut sen 2 viikon hyvityksen joka siitä katkosta luvattiin Cmoreen tilausjaksoon. Itselleni tuo ei tullut automaattisesti vaikka näin piti olla. Homma vaati noin 1-2 minuuttia Cmoren chatissa jutustelua että se syötettiin käsin mun tiliin. Mitenköhän monelta tuokin hyvitys menee ohi kun porukka ei tarkista sitä.

C More
 
Poistuuko tuossa samalla se typerä hetkellisen polttoaineen kulutuksen raja. Järkevintä olisi, että polttoainetta on tietty määrä ja sen saa käyttää siten ja sillä hetkellä kun parhaaksi katsoo.
 
Poistuuko tuossa samalla se typerä hetkellisen polttoaineen kulutuksen raja. Järkevintä olisi, että polttoainetta on tietty määrä ja sen saa käyttää siten ja sillä hetkellä kun parhaaksi katsoo.
Eiköhän se pysy, sen ideahan o tasata tuon bensan kokokisalle. Ei kyllä olis sekää hyvä että ekat 30 kierrosta vedetään täysillä ja sitte ajetaa säästellen moottoria/bensaa loput.
Eikös se virtaus ollu joku 100l/h ? Toki jos tuo 110kg on monessa rataa se kulutus niin hyvä mut sais olla tankin koko suoraa sitten nii iso että sen 2h saa kaasun pitää pohjassa.
 
Eiköhän se pysy, sen ideahan o tasata tuon bensan kokokisalle. Ei kyllä olis sekää hyvä että ekat 30 kierrosta vedetään täysillä ja sitte ajetaa säästellen moottoria/bensaa loput.
Tietysti rajan poistaminen toisi paljon mahdollisuuksia eri tyyppisiin strategioihin. Vaikea kuitenkaan sanoa, että miten tuossa lopulta kävisi. Joko se tekisi kisoista entistä tylsempiä, tai sitten aiempaa mielenkiintoisempia.
 


Ricciardo on kyllä symppiskuski. Taitaa olla oma suosikki suomalaisten jälkeen.

edit: what... video meni rikki vaikka se just oli tuolla formula 1 kanavalla... no ehkä se tulee takas sinne kohta.

edit2: jos nyt toimi linkki pidempään :lol:


Tässä on kyllä pakko olla vähän erimieltä. Mielestäni DR vaikuttaa todella "feikiltä" persoonalta. Kokoajan hassuttelee, mutta en pidä hänen tavastaan kritisoida muiden tallien kuskeja. Esimerkkinä viime kauden loppuna heitti piikkiä Kimin suuntaan "Noloa, että tällä oli niin vähän pisteitä" tjsp. ja tämän kauden Bahrainin jälkeen Valtterista heitti piikkiä "että olisi itse ohittanut Vettelin". Toki mies yrittää myydä itseään kärkitiimeille, mutta antaisi tekojensa puhua puolestaan.
 
Ricciardosta paistaa ulos vähän sellainen tunne, että ulkopuolisille saattaa näyttäytyä oikein mukavana tyyppinä, mutta "sisäpiireissä" saattaa olla jopa varsin mulkku tyyppi. Riippuu varmasti paljon myös menestymisestä.

Silti miehestä kyllä tykkään. Sopivan värikäs kaveri ja huippukuski.
 
Ricciardosta paistaa ulos vähän sellainen tunne, että ulkopuolisille saattaa näyttäytyä oikein mukavana tyyppinä, mutta "sisäpiireissä" saattaa olla jopa varsin mulkku tyyppi. Riippuu varmasti paljon myös menestymisestä.

Silti miehestä kyllä tykkään. Sopivan värikäs kaveri ja huippukuski.

Kyllähän miehen kommenteista paistaa, että ymmärtää myös tilanteensa: ei ole enää mikään nuori poika, ja vaikka taidot riittäisi mestaruustaistoon ei ole vielä kertaakaan päässyt ajamaan mestaruudesta.

Siinä mielessä julkisesti annetut lausunnot muista kuskeista / RedBullin tilanteesta on ymmärrettäviä, mutta en silti miehen tyylistä pidä. Lisäksi kommentoisin Ricciardoa, että hänen on myös helppo loistaa (Sama koskee myös Maxia) koska ns. hävittävää ei ole. Miehet eivät aja mestaruudesta, joten voi huoletta "syöksypommittaa" Mersujen ja Ferrarien eteen. Mersu/Ferrari-kuskeilla ei ole varaa keskeyttää kilpailuja tiukassa mestaruustaistossa.
Esim. Ricciardon ohitus Bottaksesta sunnuntaina oli malliesimerkki "väistä tai kolaroimme"-ohituksesta.
 
Ricciardosta paistaa ulos vähän sellainen tunne, että ulkopuolisille saattaa näyttäytyä oikein mukavana tyyppinä, mutta "sisäpiireissä" saattaa olla jopa varsin mulkku tyyppi. Riippuu varmasti paljon myös menestymisestä.

Suunnilleen kaikki menestyneimmät F1-kuskit viime vuosikymmeninä ovat olleet todellisia mulkkuja vähintään radalla.
 
Suunnilleen kaikki menestyneimmät F1-kuskit viime vuosikymmeninä ovat olleet todellisia mulkkuja vähintään radalla.

Tämäkin pitää paikkaansa. Mielestäni hyvä esimerkki on Sebastian Vettel. Radan ulkopuolella todella sympaattisen oloinen jalat maassa-heppu, kuin kuka tahansa perusjamppa. Kypärän kun laittaa päähän niin todella röyhkeä ja häikäilemätön kuski - ei siis suotta nelinkertainen maailmanmestari.
 
F1 tehnyt hyvän videon Verstappenin perseilystä :tup: Tuskin tuo tulee ikinä oppimaan, liian aikaisin pääsi F1 ja kusi nousi päähän.

 
F1 tehnyt hyvän videon Verstappenin perseilystä :tup: Tuskin tuo tulee ikinä oppimaan, liian aikaisin pääsi F1 ja kusi nousi päähän.


Noh, on ne muutkin ryssineet uransa alkuaikoina. Aina Häkkisestä ja Schumista lähtien. Kusta sillä on toki päässä, kun yleensä ei virheitään myönnä. Ehkä se poika vielä kasvaa mieheksi. :D
 
Noh, on ne muutkin ryssineet uransa alkuaikoina. Aina Häkkisestä ja Schumista lähtien. Kusta sillä on toki päässä, kun yleensä ei virheitään myönnä. Ehkä se poika vielä kasvaa mieheksi. :D

Max ajaa kuitenkin jo neljättä kauttaan ykkösissä. Vertailun vuoksi:

Kimi: 4. kausi oli 2004 (takana oli jo vuoden -03 mestaruustaisto joka oli mahdollista vain Kimin tasaisuuden takia)

Vettel: 4. kausi oli 2011 (voitti toisen maailmanmestaruuden, pientä sekoilua oli ollut kaudella 09 ja Brawn vei tittelin, vaikka RedBull olikin loppukaudesta paras auto)

Alonso: 4. kausi 2005 (Voitti maailmanmestaruuden)

Schumi: 4. kausi 1995 (Täysi kausi siis, en laske 1991 loppuvuotta tähän mukaan) 2x maailmanmestari.

Iällä ei pitäisi olla merkitystä kerta pojan katsottiin olevan kypsä 17-vuotiaana ykkösiin, joten neljäntenä kautena tulostason pitäisi olla jo tasaantunut. Kyllähän Maxin isä Joskin oli nopea omalla urallaan, mutta sortui törttöilyihin turhan usein. Maxin tulisikin ehdottomasti saada hermonsa kuriin.
 
Max ajaa kuitenkin jo neljättä kauttaan ykkösissä. Vertailun vuoksi:

Kimi: 4. kausi oli 2004 (takana oli jo vuoden -03 mestaruustaisto joka oli mahdollista vain Kimin tasaisuuden takia)

Vettel: 4. kausi oli 2011 (voitti toisen maailmanmestaruuden, pientä sekoilua oli ollut kaudella 09 ja Brawn vei tittelin, vaikka RedBull olikin loppukaudesta paras auto)

Alonso: 4. kausi 2005 (Voitti maailmanmestaruuden)

Schumi: 4. kausi 1995 (Täysi kausi siis, en laske 1991 loppuvuotta tähän mukaan) 2x maailmanmestari.

Iällä ei pitäisi olla merkitystä kerta pojan katsottiin olevan kypsä 17-vuotiaana ykkösiin, joten neljäntenä kautena tulostason pitäisi olla jo tasaantunut. Kyllähän Maxin isä Joskin oli nopea omalla urallaan, mutta sortui törttöilyihin turhan usein. Maxin tulisikin ehdottomasti saada hermonsa kuriin.
Näinpä. Nopeutta ja taitoa löytyy ja tykkään kyllä siitä kuvia kumartamattomasta asenteesta. Mutta virheet pitää myöntää ja niistä oppia.
 
Näinpä. Nopeutta ja taitoa löytyy ja tykkään kyllä siitä kuvia kumartamattomasta asenteesta. Mutta virheet pitää myöntää ja niistä oppia.

Sehän tässä on se ongelma että max ei tunnu oppivan. Se on radalla ylimielinen, muiden kuskien kunnioitus uupuu ja se kertoo kusipäisyydestä.

Se miettii siellä radalla vaan että, minä minä minä, ihan sama muille, kilpa-autoilu ei kuitenkaan toimi noin.
 
Viimeksi muokattu:
Sehän tässä on se ongelma että max ei tunnu oppivan. Se on radalla ylimielinen, muiden kuskien kunnioitus uupuu ja se kertoo kusipäisyydestä.

Se miettii siellä radalla vaan että, minä minä minä, ihan sama muille, kilpa-autoilu ei kuitenkaan toimi noin.

Näinpä. Isä-Jos ei koskaan oppinut. Merkit eivät ole Maxinkaan kohdalla hyvät. Kertoohan sekin paljon, että Kiinan kisassa päästessään Kimin ohi huuteli radioon jotain "Nähdään 'poika'". Fokus ei siis ole ajamisessa vaan ihan jossain muussa.

Onhan noita nopeita kavereita ollut, joilla kuuppa ei kestä. Ei ihan mikä tahansa keskikastin suhaaja voita 2012 Barcelonan GP:tä paskalla Williamsilla. Harmi, että sielläkään ei sitten pää lopulta kestänyt edes vähää alusta jne.
 
Poistuuko tuossa samalla se typerä hetkellisen polttoaineen kulutuksen raja. Järkevintä olisi, että polttoainetta on tietty määrä ja sen saa käyttää siten ja sillä hetkellä kun parhaaksi katsoo.

Muistaakseni hetkellisen kulutuksen rajan nostamista on ehdotettu että saataisiin koneet kiertämään enemmän ja enemmän meteliä. Moottorivalmistajat kuitenkin vastustavat koska pitäisi käytännössä suunnitella uus motti.
 
Muistaakseni hetkellisen kulutuksen rajan nostamista on ehdotettu että saataisiin koneet kiertämään enemmän ja enemmän meteliä. Moottorivalmistajat kuitenkin vastustavat koska pitäisi käytännössä suunnitella uus motti.
Ensi kaudella kulutuksen raja on 105 - > 110 kg/h. :sparty:
 
Eikö kuitenkin niin että tankin koko vain kasvaa ei hetkellinen kulutus?
Ei, vaan juuri niin kuin sanoin. Saahan sinne tankkiin tunkea sitä tavaraa, kulutustahan näillä nykymasiinoilla on rajoitettu. Ensin 100 l /h, nyt 105 l/h ja ensi kaudella 110 l/h.
 
Ei, vaan juuri niin kuin sanoin. Saahan sinne tankkiin tunkea sitä tavaraa, kulutustahan näillä nykymasiinoilla on rajoitettu. Ensin 100 l /h, nyt 105 l/h ja ensi kaudella 110 l/h.

Vähän nyt epäilyttää kun tuota maksimi määrää nostettiin täksi vuodeksi 105 kiloon. Löytyy F1 sporting regulation pykälä 30.5
30.5 No car is permitted to consume more than 105kg of fuel, from the time at which the signal to start the race is given to the time each car crosses the Line after the end-of-race signal has been given. Other than in cases of force majeure (accepted as such by the stewards), any driver exceeding this limit will be disqualified from the race results.

Ja nämä kaikki uutiset tuntuu viittaavan tuohon tankin kokoon eikä hetkelliseen kulutukseen joka edelleen on 100 kg / h. F1 technical regulation 5.1.4 ja 5.1.5
5.1.4 Fuel mass flow must not exceed 100kg/h. 5.1.5 Below 10500rpm the fuel mass flow must not exceed Q (kg/h) = 0.009 N(rpm)+ 5.5.
 
Vähän nyt epäilyttää kun tuota maksimi määrää nostettiin täksi vuodeksi 105 kiloon. Löytyy F1 sporting regulation pykälä 30.5


Ja nämä kaikki uutiset tuntuu viittaavan tuohon tankin kokoon eikä hetkelliseen kulutukseen joka edelleen on 100 kg / h. F1 technical regulation 5.1.4 ja 5.1.5
Seisotaan sitten korjattuna.
 
Ei, vaan juuri niin kuin sanoin. Saahan sinne tankkiin tunkea sitä tavaraa, kulutustahan näillä nykymasiinoilla on rajoitettu. Ensin 100 l /h, nyt 105 l/h ja ensi kaudella 110 l/h.

Vähän nyt epäilyttää kun tuota maksimi määrää nostettiin täksi vuodeksi 105 kiloon. Löytyy F1 sporting regulation pykälä 30.5
Mites se nyt sit menee, kun Formula1.com sanoo, että:
Cars may use no more than 105kg of fuel in each race (with the power unit regulations stipulating that fuel flow must not exceed 100kg/hour)
 
Kuitenkin olisi mielenkiintoista jos tuota hetkellistä rajaakin saataisiin nostettua. Ehkä Mersukin kohta taipuu muutoksiin kun kone ei ole ylivoimainen.
 
Kuitenkin olisi mielenkiintoista jos tuota hetkellistä rajaakin saataisiin nostettua. Ehkä Mersukin kohta taipuu muutoksiin kun kone ei ole ylivoimainen.

Ei Mersun kone mitenkään ylivoimainen enää ole - Ferrarin ja Mersun välillä ei kovin suurta eroa mielestäni enää ole.
 
Näyttäis jopa Ferkku olevan hieman niskan päällä nyt.

Kokonaisuutena kyllä, moottorista en osaa sanoa. Omana täysin puhtaana mutuiluna uskoisin, että Mersun yllättävän alavireisesti alkanut kausi (3 kisaa, yksi paalu, nolla voittoa - taitaa olla pisin voittamaton putki Mersulle turboaikakaudella!) johtuu osittain renkaista. Ferrari saa Pirellin nakit toimimaan paremmin äärimmäisissä olosuhteissa (Bahrainin kuumuus - Kiinan kylmyys). Melbournessa, jossa olosuhteet aika normaalit Mersuhan oli selkeästi edellä, vain VSC tuuri toi Vettelille/Ferrarille voiton.

Ja tämä mutuiluhan perustuu siihen, että Mersu sai lobbattua Pirelliä muuttamaan rengasseoksia tuleviin kilpailuihin.
 
Ei Mersun kone mitenkään ylivoimainen enää ole - Ferrarin ja Mersun välillä ei kovin suurta eroa mielestäni enää ole.

Ymmärsin, että blastermaster juuri tuota tarkoitti. "kun" ei "kunnes", jos pilkkua väännetään vielä selkeyden vuoksi :) Hänen viestejä nyt luetaan väärin toistamiseen :D

edit: mut vaikuttaa toistaiseksi hyvältä tää kausi;
- Ferrari ja Mersu ehkäpä melko tasoissa.. tai ainakaan Mersu ei joka radalla ole nopein edes aika-ajoissa. Kiinassa tais kisaan lähdettäessä keli suosia Mersua.
-Red Bull voi vielä jotain keksiä ja tulla mukaan.
-Haas voi oikeasti yllättää
-kolme kisaa takana ja toistaiseksi 4 kuskia mestaruudessa kiinni, 5-6 jos Red Bull jotenki vielä kuroo suorituskyky-eroa.
 
Viimeksi muokattu:
Joo tuo Mersun nykyinen taso verrattuna muihin ei ehkä tunnu niin aiempia kausia poikkeavalta, kun Mersu edelleen siellä kärkikahinoissa vahvasti on, mutta nyt kun miettii aiempia kausia, niin onhan siinä eroa kuin yöllä ja päivällä. Tuossa elettiin pitkään sellaisia aikoja, ettei ollut realistista edes ajatella jonkun muun tallin voittavan Mersua aika-ajoissa, mikäli Mersu onnistui edes jotenkin.

Red Bullin nousua tällä kaudella en sen vuoksi toivo, että se laskisi Suomalaisten mahdollisuuksia menestyä. Mutta jos se sieltä vielä nousee, niin kyllähän se mielenkiintoa tuo kuitenkin lisää.

Toistaiseksi tämä kausi vaikuttaa todella mielenkiintoiselta ja on alkanut varsin hyvin. Pelkästään Hamiltonin nolla voittoa tässä vaiheessa tuntuu todella virkistävältä :D
 
Ymmärsin, että blastermaster juuri tuota tarkoitti. "kun" ei "kunnes", jos pilkkua väännetään vielä selkeyden vuoksi :) Hänen viestejä nyt luetaan väärin toistamiseen :D

edit: mut vaikuttaa toistaiseksi hyvältä tää kausi;
- Ferrari ja Mersu ehkäpä melko tasoissa.. tai ainakaan Mersu ei joka radalla ole nopein edes aika-ajoissa. Kiinassa tais kisaan lähdettäessä keli suosia Mersua.
-Red Bull voi vielä jotain keksiä ja tulla mukaan.
-Haas voi oikeasti yllättää
-kolme kisaa takana ja toistaiseksi 4 kuskia mestaruudessa kiinni, 5-6 jos Red Bull jotenki vielä kuroo suorituskyky-eroa.
Mersu selvästi aliohjautui ja pehmeimmät seokset ei oikein toimineet aika-ajoissa, joten ainakaan edellisen kisan perusteella ei voi päätellä oikein mitään.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
258 278
Viestejä
4 486 107
Jäsenet
74 132
Uusin jäsen
Jaakko0000000

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom