Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Toisaalta Ferrarin lähtö tekisi vielä isomman loven Ferrarin tuloihin, joten eivät ne ihan helpolla lähde. Niin kuin monista toteutumattomista uhkailuistakin voi päätellä.Eiköhän Liberty Mediallakin ymmärretä että Ferrarin lähtö tekisi aika ison loven tuloihin,ei kukaan viitsi kauan katsella Mersun dominointia,muista ei vielä ole haastajiksi.
Parempi moottori? Ei tuo Honda näyttänyt yhtään niin huonolta Toro Rosson autossa kun McLaren/Renault. Mielenkiintoista seurata sitä miten TR pärjää tuolla Hondalla kun Macci rämpytti sillä susipaskoja tuloksia 3-vuotta. Jos nyt yhtään merkit pitävät talvitesteisä paikaansa niin Ensivuodelle myös RB:llä on Hondan koneet ja sitten myös Ferkku ja Mersu saa oikeasti pelätä niitä. Luulen että Renaultilla on edelleen tuon ERS/Kers hässäkän kanssa takamatkaa vs. Ferrari ja Mersu. Eli vaikka RB:llä olisi paras auto ja parhaat kuskit niin silti jäävät Ferrain ja Mersun taakse pitkässä juoksussa koska moottori on Renault.Joo ei näytä McLarenin tilanne hyvältä. Mutta katsotaan nyt.. Onhan niillä ainakin parempi moottori alla kuin oli viime kaudella, joten jotain toivonkipinää paremmasta voi vielä elätellä.
Sarjan mielenkiinnon kannalta on kuitenkin hyvä asia, jos kärkipaikoista kykenee taistelemaan 3-4 tallia. Yleensä on puhuttu korkeintaan kahdesta tallista, jotka ovat tosissaan kärjessä taistelleet. En siis ole lainkaan pettynyt, jos tämän osalta tilanne muistuttaa viime vuotta, mutta toki voimasuhteet kyseisten tallien välillä voisivat hieman vaihdella aiemmasta.
Samat ajatukset täällä tuosta Williamssista. Tosin talvitesteissä auto näytti aika hankalalta ajaa ja todellakin kaksi melko surkeaa kuskia autossa. Luulen että jossain vaiheessa Williamssilla laitetaan Kubiga autoon koska tarvitsevat jonkilaista kehitystä kiesiinsä. Ei noi kaksi osaa kun ajella. Strollihan ei osannut edes autoa säätää itse vaan Massa sille haki jonkilaiset säädöt siihen. Välillä ne osu ja välillä ei. Sirotkinhan ei ajais F1:ssä ilman jumalatonta rahatukkoa perstaskussaan. Ei vakuuta millään tasolla.Jossain muuten todettiin Williamsinkin olevan jonkinasteinen mahdollinen yllättäjä.
Varmaankin muuten, mutta kuskit ovat väärältä tasolta.
STrollihan näytti osaamisensa viime kaudella, kun ei suurinta osaa ratoja osannut lukea ja pariksi laitettiin Venäjä-rahoituksella Sirotkin.
Mies, joka ei kisoja ole kyennyt edes pikkuluokissa juurikaan voittamaan..
Ei hyvältä näytä, mutta en ehkä tässä asiassa mielellään ole edes väärässä..
Järjetöntä resurssien haaskausta.
F1:set eivät olisi mitään ilman Ferraria. Muut voi mennä ja tulla mutta Ferrari ei. Williams, McLaren ja Ferrari ovat ne peruskivet koko F1:lle.Eiköhän Liberty Mediallakin ymmärretä että Ferrarin lähtö tekisi aika ison loven tuloihin,ei kukaan viitsi kauan katsella Mersun dominointia,muista ei vielä ole haastajiksi.
Paljonko oli liput Ranskan kisaan? Itse aikanaan Monzassa kävin katsomassa paikan päällä ja pakko sanoa että tunnelma oli aivan mahtava mutta itse kisan kyllä näkee paremmin TV:stä Hinnat oli siihen aikaan aika maltilliset. Istuin kaikki vapaista harkoista lähtien tappiin asti ja aurinko paistoi. Kyllä se kerran pitää kokea...Tulipa varattua liput ja matkat tuonne Ranskan Paul Ricardin kisaan. Ekaa kertaa livenä katselemaan. Saa nähä millasta on.
Nythän se katsotaan miten McLarenilla on sarjan paras runko jne. Sitähän se Alonso on hokenut kolme kautta. "Jos meillä ei olis tämmöstä GP2 konetta niin voittaisimme kaikki kisat" Heh...Mielenkiintoista tulossa muutaman päivän päästä.Mielenkiintoista kyllä kuulla mistä Alonso nyt ulisee, jos McLaren on joukon hännillä ja RB kärjessä. Ei pitäisi olla enää motista kiinni.
Näyttää hitaaltaMä ainakin tykkään tosta McLarenin väriyhdistelmästä. Parempi ku viimevuonna.
Oli kyllä aika suolaiset. 370e/kpl tuli meidän lipuille hintaa.Paljonko oli liput Ranskan kisaan? Itse aikanaan Monzassa kävin katsomassa paikan päällä ja pakko sanoa että tunnelma oli aivan mahtava mutta itse kisan kyllä näkee paremmin TV:stä Hinnat oli siihen aikaan aika maltilliset. Istuin kaikki vapaista harkoista lähtien tappiin asti ja aurinko paistoi. Kyllä se kerran pitää kokea...
Ajoissa kannattaa olla paikan päällä niin saa hyvät paikat. ainakin spa on ollut edellisinä vuosina todella ruuhkainen paikka, joten uskon että Barcelonakin on.Itse tuli varattua pienen budjetin F1-matka Barceloonaan. Ensimmäinen kerta kyseessä.
Lennot lähes ilmaiset. (Norwegianin luottokortilla kertyny pisteitä). Tosin lento vasta lauantaina ja paluu keskiviikkona. Joku torstai-maanantai ois maksanu hunajaa.
General admission lippu oli n. 120 euroa. Oon ymmärtäny et Barcelonassa tuolla lipul näkee mainiosti ja nurmella voi istuskella.
Neljä yötä hotellissa 440 euroa ja omalta osalta tietty 220 euroa.
Onko mitään vinkkejä ensikertalaiselle?
Niin, mihinköhän luulet että tuossa lähdin vertaamaan? En ymmärrä miksi olisin verrannut mihinkään muuhun, kuin McLarenin viime- tai toissakauden moottoriin, kun puhun siitä, että heillä olisi aiempaa parempi moottori käytössään. Kommenttini kannalta ei ole mitenkään relevanttia, että onko Renault tällä kaudella Hondaa parempi.Parempi moottori? Ei tuo Honda näyttänyt yhtään niin huonolta Toro Rosson autossa kun McLaren/Renault. Mielenkiintoista seurata sitä miten TR pärjää tuolla Hondalla kun Macci rämpytti sillä susipaskoja tuloksia 3-vuotta. Jos nyt yhtään merkit pitävät talvitesteisä paikaansa niin Ensivuodelle myös RB:llä on Hondan koneet ja sitten myös Ferkku ja Mersu saa oikeasti pelätä niitä. Luulen että Renaultilla on edelleen tuon ERS/Kers hässäkän kanssa takamatkaa vs. Ferrari ja Mersu. Eli vaikka RB:llä olisi paras auto ja parhaat kuskit niin silti jäävät Ferrain ja Mersun taakse pitkässä juoksussa koska moottori on Renault.
Itse tuli varattua pienen budjetin F1-matka Barceloonaan. Ensimmäinen kerta kyseessä.
Lennot lähes ilmaiset. (Norwegianin luottokortilla kertyny pisteitä). Tosin lento vasta lauantaina ja paluu keskiviikkona. Joku torstai-maanantai ois maksanu hunajaa.
General admission lippu oli n. 120 euroa. Oon ymmärtäny et Barcelonassa tuolla lipul näkee mainiosti ja nurmella voi istuskella.
Neljä yötä hotellissa 440 euroa ja omalta osalta tietty 220 euroa.
Onko mitään vinkkejä ensikertalaiselle?
Pah.. Paska juttu. Muistan vieläkin miten kiukkunen Webber oli nälkäisenä ja poskilommoisena.Nyt kun tuo halo tuli niin painavimmat kuskit kärsii edelleen, koska yhteispaino menee yli joten lisäpainoja ei tarvita.
Mikähän on kimin ja Vettelin painoero, kimi vaikuttaa kyllä useita kiloja painavammalta.
Ilmeisesti vasta 2019 kaudelle on tulossa kunnollinen painorajoitus, jotta painavammat ei kärsi.
Heavier F1 drivers to be penalised by Halo in 2018
FIA working on setting F1 driver weight limit for 2019
Sellasta mukavaa vissiin tulossa:
Jokohan tällä viimeisellä (?) kaudellaan Räikkönen onnistuisi voittamaan F1-kisan viiden vuoden tauon jälkeen?
Vai olisiko auton vuokraus järkevämpää .
Tänään ilmestynyt Urheilulehti on käytännössä F1 spesiaali. N. 50 sivua 75:stä on F1 asiaa. Tuli sopivasti just jonkun ilmaisjakson ensimmäinen lehti nyt, kun pari viikkoa sitten laitoin tulemaan.Onkohan miltään lehdeltä tulossa tai tullut F1-liitettä/erillistä julkaisua? Olisi mukava selailla ja fiilistellä ihan paperijulkaisua.
Suunniteltiin kaverin kanssa lähteä Spa:han katsomaan ensimmäistä kertaa livenä. Onko tekkiläisiä käynyt paikan päällä ja olisiko vinkkejä? Lyhin matka olisi reissata Dusseldorffiin, mutta suunniteltiin että otettaisiin viikon reissu ja mentäisiin vähän pidemmän kautta Amsterdam->Bryssel->Spa. Vähän kysymysmerkki, että mistä kannattaa katsoa majoitusta. Suoraan Brysselistä olisi 2-3h matka radalle julkisilla, mutta on tuossa lähempänäkin kaupunkeja bussiyhteyksillä. Vai olisiko auton vuokraus järkevämpää .
E: Tai ehkä fiksuinta olisi lentää ensin Dusseldorffiin ja mennä kisojen jälkeen Brysseliin ja sieltä Amsterdamiin, josta lentäisi sitten takaisin.
Mahtavaa jos totta: Fontti saattaa vielä muuttua
https://www.reddit.com/r/formula1/co..._font_changes/
Vedetty aika amerikaksi meno siellä:
"Broadcasters are largely not happy while Liberty have been shocked by the criticism although again some of the existing long term FOM staff are not & like with the font had raised it as something that probably shouldn’t be done…. But the people Liberty have brought in (From ESPN & Fox) ignored them saying that it’s stuff that works in nascar so it will work in f1."
Btw : Tuloillaanhan on vuotojen perusteella myös twiittejä live lähetykseen
Mahtavaa jos totta: Fontti saattaa vielä muuttua
https://www.reddit.com/r/formula1/co..._font_changes/
Vedetty aika amerikaksi meno siellä:
"Broadcasters are largely not happy while Liberty have been shocked by the criticism although again some of the existing long term FOM staff are not & like with the font had raised it as something that probably shouldn’t be done…. But the people Liberty have brought in (From ESPN & Fox) ignored them saying that it’s stuff that works in nascar so it will work in f1."
Btw : Tuloillaanhan on vuotojen perusteella myös twiittejä live lähetykseen
Jos on tiimien kisan aikaisia twiittejä niin ei välttämättä paha. Mutta jos fanien niin voi perseen perse.
Jep, Espanjalaisethan ei ikinään keksisi mitään tämmöistä omaksi ilokseen?Mahtaakohan olla mitää pohjaa tällä huhulle
F1:ssä viritteillä megapommi? - Lähde: Valtteri Bottakselle lähtöpassit Mersulta - tilalle todellinen shokkinimi? - Arvokisat
Silti voisivat ennemmin höllätä noita varsinaisen kisan rajoitteita osien ja polttoaineen osalta.
Juuh, elikkäs. Ensin viedään moottorirajoitukset äärimmilleen vähentämällä moottorit kolmeen ja sitten lisätään tolkuttomasti ajettavien kisakilsojen määrää ylimääräisillä kisoilla. Jos kaudessa on ~21 kisaa ja normikisan kisamatka on noin 300 kilsaa, niin tulos on että ajettavien lisäkilsojen määrä vastaisi seitsemää normaalikisaa.Jokos ootte tutustunut uudistusehdotuksiin:
F1-kisoihin suuria muutoksia? Amerikkalaiset omistajat esittelivät suunnitelmansa
Viikonloppuna ajettaisikin kaksikilpailua. Lauantaille tulisi 100 km sprintti.