F1 Kausi 2018

Eiköhän Liberty Mediallakin ymmärretä että Ferrarin lähtö tekisi aika ison loven tuloihin,ei kukaan viitsi kauan katsella Mersun dominointia,muista ei vielä ole haastajiksi.
 
Eiköhän Liberty Mediallakin ymmärretä että Ferrarin lähtö tekisi aika ison loven tuloihin,ei kukaan viitsi kauan katsella Mersun dominointia,muista ei vielä ole haastajiksi.
Toisaalta Ferrarin lähtö tekisi vielä isomman loven Ferrarin tuloihin, joten eivät ne ihan helpolla lähde. Niin kuin monista toteutumattomista uhkailuistakin voi päätellä.
 
Jossain muuten todettiin Williamsinkin olevan jonkinasteinen mahdollinen yllättäjä.
Varmaankin muuten, mutta kuskit ovat väärältä tasolta.
STrollihan näytti osaamisensa viime kaudella, kun ei suurinta osaa ratoja osannut lukea ja pariksi laitettiin Venäjä-rahoituksella Sirotkin.
Mies, joka ei kisoja ole kyennyt edes pikkuluokissa juurikaan voittamaan..

Ei hyvältä näytä, mutta en ehkä tässä asiassa mielellään ole edes väärässä..:D
Järjetöntä resurssien haaskausta.
 
Joo ei näytä McLarenin tilanne hyvältä. Mutta katsotaan nyt.. Onhan niillä ainakin parempi moottori alla kuin oli viime kaudella, joten jotain toivonkipinää paremmasta voi vielä elätellä.

Sarjan mielenkiinnon kannalta on kuitenkin hyvä asia, jos kärkipaikoista kykenee taistelemaan 3-4 tallia. Yleensä on puhuttu korkeintaan kahdesta tallista, jotka ovat tosissaan kärjessä taistelleet. En siis ole lainkaan pettynyt, jos tämän osalta tilanne muistuttaa viime vuotta, mutta toki voimasuhteet kyseisten tallien välillä voisivat hieman vaihdella aiemmasta.
Parempi moottori? Ei tuo Honda näyttänyt yhtään niin huonolta Toro Rosson autossa kun McLaren/Renault. Mielenkiintoista seurata sitä miten TR pärjää tuolla Hondalla kun Macci rämpytti sillä susipaskoja tuloksia 3-vuotta. Jos nyt yhtään merkit pitävät talvitesteisä paikaansa niin Ensivuodelle myös RB:llä on Hondan koneet ja sitten myös Ferkku ja Mersu saa oikeasti pelätä niitä. Luulen että Renaultilla on edelleen tuon ERS/Kers hässäkän kanssa takamatkaa vs. Ferrari ja Mersu. Eli vaikka RB:llä olisi paras auto ja parhaat kuskit niin silti jäävät Ferrain ja Mersun taakse pitkässä juoksussa koska moottori on Renault.
 
Jossain muuten todettiin Williamsinkin olevan jonkinasteinen mahdollinen yllättäjä.
Varmaankin muuten, mutta kuskit ovat väärältä tasolta.
STrollihan näytti osaamisensa viime kaudella, kun ei suurinta osaa ratoja osannut lukea ja pariksi laitettiin Venäjä-rahoituksella Sirotkin.
Mies, joka ei kisoja ole kyennyt edes pikkuluokissa juurikaan voittamaan..

Ei hyvältä näytä, mutta en ehkä tässä asiassa mielellään ole edes väärässä..:D
Järjetöntä resurssien haaskausta.
Samat ajatukset täällä tuosta Williamssista. Tosin talvitesteissä auto näytti aika hankalalta ajaa ja todellakin kaksi melko surkeaa kuskia autossa. Luulen että jossain vaiheessa Williamssilla laitetaan Kubiga autoon koska tarvitsevat jonkilaista kehitystä kiesiinsä. Ei noi kaksi osaa kun ajella. Strollihan ei osannut edes autoa säätää itse vaan Massa sille haki jonkilaiset säädöt siihen. Välillä ne osu ja välillä ei. Sirotkinhan ei ajais F1:ssä ilman jumalatonta rahatukkoa perstaskussaan. Ei vakuuta millään tasolla.
 
Eiköhän Liberty Mediallakin ymmärretä että Ferrarin lähtö tekisi aika ison loven tuloihin,ei kukaan viitsi kauan katsella Mersun dominointia,muista ei vielä ole haastajiksi.
F1:set eivät olisi mitään ilman Ferraria. Muut voi mennä ja tulla mutta Ferrari ei. Williams, McLaren ja Ferrari ovat ne peruskivet koko F1:lle.
 
Tulipa varattua liput ja matkat tuonne Ranskan Paul Ricardin kisaan. Ekaa kertaa livenä katselemaan. Saa nähä millasta on.
Paljonko oli liput Ranskan kisaan? Itse aikanaan Monzassa kävin katsomassa paikan päällä ja pakko sanoa että tunnelma oli aivan mahtava mutta itse kisan kyllä näkee paremmin TV:stä;) Hinnat oli siihen aikaan aika maltilliset. Istuin kaikki vapaista harkoista lähtien tappiin asti ja aurinko paistoi. Kyllä se kerran pitää kokea...
 
Mielenkiintoista kyllä kuulla mistä Alonso nyt ulisee, jos McLaren on joukon hännillä ja RB kärjessä. Ei pitäisi olla enää motista kiinni. :think:
Nythän se katsotaan miten McLarenilla on sarjan paras runko jne. Sitähän se Alonso on hokenut kolme kautta. "Jos meillä ei olis tämmöstä GP2 konetta niin voittaisimme kaikki kisat" Heh...Mielenkiintoista tulossa muutaman päivän päästä.
 
Paljonko oli liput Ranskan kisaan? Itse aikanaan Monzassa kävin katsomassa paikan päällä ja pakko sanoa että tunnelma oli aivan mahtava mutta itse kisan kyllä näkee paremmin TV:stä;) Hinnat oli siihen aikaan aika maltilliset. Istuin kaikki vapaista harkoista lähtien tappiin asti ja aurinko paistoi. Kyllä se kerran pitää kokea...
Oli kyllä aika suolaiset. 370e/kpl tuli meidän lipuille hintaa.

Yritettiin kyllä 100e halvempia saada, mutta ei enää tuossa vaiheessa saatu niitä. Toki se oli hieman huonompi osa tuota katsomoa, eikä screeniä kai ole suoraan edessä.

130e tms. oli se aluelippu.

Veli joka muutaman kerran käyny puhui että yleensä niillä on ollut jotai 200-250e ne liput. (barcelona, monza)
 
Itse tuli varattua pienen budjetin F1-matka Barceloonaan. Ensimmäinen kerta kyseessä.

Lennot lähes ilmaiset. (Norwegianin luottokortilla kertyny pisteitä). Tosin lento vasta lauantaina ja paluu keskiviikkona. Joku torstai-maanantai ois maksanu hunajaa.

General admission lippu oli n. 120 euroa. Oon ymmärtäny et Barcelonassa tuolla lipul näkee mainiosti ja nurmella voi istuskella.

Neljä yötä hotellissa 440 euroa ja omalta osalta tietty 220 euroa.

Onko mitään vinkkejä ensikertalaiselle?
Ajoissa kannattaa olla paikan päällä niin saa hyvät paikat. ainakin spa on ollut edellisinä vuosina todella ruuhkainen paikka, joten uskon että Barcelonakin on.
 
Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Barcelonassa ei kannata katsomoihin välttämättä mennä. Rinteestä näkee hyvin ja on vielä screenitkin. Monza on kyllä katsojan kannalta aika paska rata, mutta tunnelma helvetin hyvä
 
Itse olen Monzaan menossa. Viime vuonna tuli käytyä Budabestin kisa katsomassa paikanpäältä. Tunnelman takia, ja ennenkaikkea Räikkösen, ainakin mitä luultavammin, viimeisen kauden takia haluaa kokea Ferrari huuman :)
 
Parempi moottori? Ei tuo Honda näyttänyt yhtään niin huonolta Toro Rosson autossa kun McLaren/Renault. Mielenkiintoista seurata sitä miten TR pärjää tuolla Hondalla kun Macci rämpytti sillä susipaskoja tuloksia 3-vuotta. Jos nyt yhtään merkit pitävät talvitesteisä paikaansa niin Ensivuodelle myös RB:llä on Hondan koneet ja sitten myös Ferkku ja Mersu saa oikeasti pelätä niitä. Luulen että Renaultilla on edelleen tuon ERS/Kers hässäkän kanssa takamatkaa vs. Ferrari ja Mersu. Eli vaikka RB:llä olisi paras auto ja parhaat kuskit niin silti jäävät Ferrain ja Mersun taakse pitkässä juoksussa koska moottori on Renault.
Niin, mihinköhän luulet että tuossa lähdin vertaamaan? En ymmärrä miksi olisin verrannut mihinkään muuhun, kuin McLarenin viime- tai toissakauden moottoriin, kun puhun siitä, että heillä olisi aiempaa parempi moottori käytössään. Kommenttini kannalta ei ole mitenkään relevanttia, että onko Renault tällä kaudella Hondaa parempi.
 
Itse tuli varattua pienen budjetin F1-matka Barceloonaan. Ensimmäinen kerta kyseessä.

Lennot lähes ilmaiset. (Norwegianin luottokortilla kertyny pisteitä). Tosin lento vasta lauantaina ja paluu keskiviikkona. Joku torstai-maanantai ois maksanu hunajaa.

General admission lippu oli n. 120 euroa. Oon ymmärtäny et Barcelonassa tuolla lipul näkee mainiosti ja nurmella voi istuskella.

Neljä yötä hotellissa 440 euroa ja omalta osalta tietty 220 euroa.

Onko mitään vinkkejä ensikertalaiselle?

Jos hiivaa tekee mieli, niin muistaakseni Barcelonassa ei anniskeltu viimevuonna.
 
Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Nyt kun tuo halo tuli niin painavimmat kuskit kärsii edelleen, koska yhteispaino menee yli joten lisäpainoja ei tarvita.
Mikähän on kimin ja Vettelin painoero, kimi vaikuttaa kyllä useita kiloja painavammalta.

Ilmeisesti vasta 2019 kaudelle on tulossa kunnollinen painorajoitus, jotta painavammat ei kärsi.
Heavier F1 drivers to be penalised by Halo in 2018
FIA working on setting F1 driver weight limit for 2019
Pah.. Paska juttu. Muistan vieläkin miten kiukkunen Webber oli nälkäisenä ja poskilommoisena.
 
Normaalia pienemmille henkilöillehän nuo kilpurit on valitettavasti aina tehty, mutta jos miettii motogp:tä niin siellä on vain pyörällä painoraja ja kuskit "kääpiöitä", yli 15kg eroja löytyy.
 
Melbourneen on tulossa sellainen muutos, että DRS-alueita on radalla kolme entisen kahden sijaan sekä kaksi mittauspistettä noille entisen yhden sijaan. Uusi alue on mutkien 12 ja 13 välinen suora, eli ilmeisesti se jälkimmäinen "takasuora".
 
Kimi Räikkönen: Joka vuosi sama juttu

"Kimi Räikkösen viimeisin osakilpailuvoitto formula ykkösissä tuli viisi vuotta sitten Melbournessa, missä uusi kausi käynnistyy tulevassa viikonvaihteessa. Räikkönen oli tutun lakoninen, kun häneltä kysyttiin, onko hän taas valmis voittamaan.

–  Se on aina tavoitteena, mutta en voi ennustaa mitä tapahtuu. Siihen me pyrimme ja toivottavasti pystymme, Räikkönen sanoi.
"

Jokohan tällä viimeisellä (?) kaudellaan Räikkönen onnistuisi voittamaan F1-kisan viiden vuoden tauon jälkeen?
 
Suunniteltiin kaverin kanssa lähteä Spa:han katsomaan ensimmäistä kertaa livenä. Onko tekkiläisiä käynyt paikan päällä ja olisiko vinkkejä? Lyhin matka olisi reissata Dusseldorffiin, mutta suunniteltiin että otettaisiin viikon reissu ja mentäisiin vähän pidemmän kautta Amsterdam->Bryssel->Spa. Vähän kysymysmerkki, että mistä kannattaa katsoa majoitusta. Suoraan Brysselistä olisi 2-3h matka radalle julkisilla, mutta on tuossa lähempänäkin kaupunkeja bussiyhteyksillä. Vai olisiko auton vuokraus järkevämpää :btooth:.

E: Tai ehkä fiksuinta olisi lentää ensin Dusseldorffiin ja mennä kisojen jälkeen Brysseliin ja sieltä Amsterdamiin, josta lentäisi sitten takaisin.
 
Viimeksi muokattu:
Vai olisiko auton vuokraus järkevämpää :btooth:.

En ole Belgiassa käynyt mutta voin kuvitella millaiset ruuhkat sadantuhannen ihmisen liikkuminen aiheuttaa. Monzassa ainakin juna-sukkulabussi oli se fiksuin vaihtoehto, oletan että Spassa on joku samantapainen järjestely.
 
Katselin hieman tilastoja viimeisiltä kausilta, miten kolmen ensimmäisen kisan tulokset ennustavat koko loppukautta. 2012 oli viimeinen kausi, jolloin ei selkeästi voinut julistaa kahta parasta kolmen kilpailun jälkeen, 2013-2017 ovat karun selkeitä: kolmen kisan jälkeen top-3 kärki on liki taputeltu.
 
Eiköhän nytkin kärkikolmikko ole jo ennalta aika selkeä mutta niiden voimasuhteet voivat kyllä heitellä koko kauden. Keskipakassa kuitenkin jännä nähdä esim. Renaultin tilanne tällä kaudella.
 
Onkohan miltään lehdeltä tulossa tai tullut F1-liitettä/erillistä julkaisua? Olisi mukava selailla ja fiilistellä ihan paperijulkaisua.
Tänään ilmestynyt Urheilulehti on käytännössä F1 spesiaali. N. 50 sivua 75:stä on F1 asiaa. Tuli sopivasti just jonkun ilmaisjakson ensimmäinen lehti nyt, kun pari viikkoa sitten laitoin tulemaan. :btooth:
 
Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Suunniteltiin kaverin kanssa lähteä Spa:han katsomaan ensimmäistä kertaa livenä. Onko tekkiläisiä käynyt paikan päällä ja olisiko vinkkejä? Lyhin matka olisi reissata Dusseldorffiin, mutta suunniteltiin että otettaisiin viikon reissu ja mentäisiin vähän pidemmän kautta Amsterdam->Bryssel->Spa. Vähän kysymysmerkki, että mistä kannattaa katsoa majoitusta. Suoraan Brysselistä olisi 2-3h matka radalle julkisilla, mutta on tuossa lähempänäkin kaupunkeja bussiyhteyksillä. Vai olisiko auton vuokraus järkevämpää :btooth:.

E: Tai ehkä fiksuinta olisi lentää ensin Dusseldorffiin ja mennä kisojen jälkeen Brysseliin ja sieltä Amsterdamiin, josta lentäisi sitten takaisin.

Pari vuotta sitten tuli vuokrattua auto brysselistä ja ajettua joka päivä spaahan. En suosittele. Varsinkin kisa päivänä matkaan meni varmaan 5h kun tiet oli niin tukossa
 
Viimeksi muokattu:
Mahtavaa jos totta: Fontti saattaa vielä muuttua

https://www.reddit.com/r/formula1/co..._font_changes/


Vedetty aika amerikaksi meno siellä:

"Broadcasters are largely not happy while Liberty have been shocked by the criticism although again some of the existing long term FOM staff are not & like with the font had raised it as something that probably shouldn’t be done…. But the people Liberty have brought in (From ESPN & Fox) ignored them saying that it’s stuff that works in nascar so it will work in f1."

Btw : Tuloillaanhan on vuotojen perusteella myös twiittejä live lähetykseen :facepalm:
 
FIA confirm Menkies to depart and join Ferrari | GRAND PRIX 247

Ferrari palkkasi FIA:n turvallisuusvastaavan suoraan edellisestä duunistaan. Miehellä on ollut siis ihan velvollisuutena tutustua mm. kaikkien tiimien kehittämiin jousitusten rakenteisiin ja pääsy on ollut ihan kaikkiin teknisiin dokumentteihin.
Eihän siinä mitään, fiksuahan se on näitä kaapata, kun haetaan voittoa. Vähän ja vähän enemmänkin italialaisen tästä tapauksesta tekee se fakta, että Ferrari itse viimekauden lopussa vaati ja sai läpi herrasmiessopimuksen siitä, että FIA:n toimitsijoilla on 12kk karenssi siirtyessään tallien palkkalistoille. Tämä oli reaktiona siihen, kun Renault palkkasi samankaltaisessa roolissa toimineen toimitsijan.
 
FIA confirm Menkies to depart and join Ferrari | GRAND PRIX 247

Ferrari palkkasi FIA:n turvallisuusvastaavan suoraan edellisestä duunistaan. Miehellä on ollut siis ihan velvollisuutena tutustua mm. kaikkien tiimien kehittämiin jousitusten rakenteisiin ja pääsy on ollut ihan kaikkiin teknisiin dokumentteihin.
Eihän siinä mitään, fiksuahan se on näitä kaapata, kun haetaan voittoa. Vähän ja vähän enemmänkin italialaisen tästä tapauksesta tekee se fakta, että Ferrari itse viimekauden lopussa vaati ja sai läpi herrasmiessopimuksen siitä, että FIA:n toimitsijoilla on 12kk karenssi siirtyessään tallien palkkalistoille. Tämä oli reaktiona siihen, kun Renault palkkasi samankaltaisessa roolissa toimineen toimitsijan.
 
Mahtavaa jos totta: Fontti saattaa vielä muuttua

https://www.reddit.com/r/formula1/co..._font_changes/


Vedetty aika amerikaksi meno siellä:

"Broadcasters are largely not happy while Liberty have been shocked by the criticism although again some of the existing long term FOM staff are not & like with the font had raised it as something that probably shouldn’t be done…. But the people Liberty have brought in (From ESPN & Fox) ignored them saying that it’s stuff that works in nascar so it will work in f1."

Btw : Tuloillaanhan on vuotojen perusteella myös twiittejä live lähetykseen :facepalm:

Juuri kun ihastelin miten hienot nämä uudet grafiikat ja fontti on. Toivottavasti sitä ei vaihdeta.
 
Ennen tuolta formula 1:n kotisivuilta pysty suoraan vaihtamaan kisojen alkamisajat local time ja sit se aika missä oot.
Nyt täältä Australia en löydä sitä.

Onko ne ottanu sen pois, vai oonko vaan sokee?
 
Joo ei noissa fonteissa mitään vikaa ollu. Jotkut merkit vähän oudon näköisiä mutta pääasiassa ihan ok.
 
Omasta mielestä noi uudet fontit tuo mieleen jonkin vuosituhannen vaihteen halvan scifipelin fontit. Ne näyttää myös tosi muovisilta. Mun mielestä viime kaudelka käytetty grafiikka oli kaikista paras, olisivat pitänee sen
 
Ehkä siinä on jotain kun en muista millaset ne vanhat edes oli :)
 
Ja siihen halon näkymiseen incar-kameran kuvassa on vaan syytä tottua, koska säännöt eivät mahdollista kameran sijoittelua toisin. Ainakaan tälle kaudelle. Säännöistä:
"Competitors must be notified of any changes to the camera or transponder installation instructions before 30 June of the previous season."

Lisää aiheesta: F1 rules limiting potential fixes for halo's TV effect
 
Mahtavaa jos totta: Fontti saattaa vielä muuttua

https://www.reddit.com/r/formula1/co..._font_changes/


Vedetty aika amerikaksi meno siellä:

"Broadcasters are largely not happy while Liberty have been shocked by the criticism although again some of the existing long term FOM staff are not & like with the font had raised it as something that probably shouldn’t be done…. But the people Liberty have brought in (From ESPN & Fox) ignored them saying that it’s stuff that works in nascar so it will work in f1."

Btw : Tuloillaanhan on vuotojen perusteella myös twiittejä live lähetykseen :facepalm:

Jos on tiimien kisan aikaisia twiittejä niin ei välttämättä paha. Mutta jos fanien niin voi perseen perse.
 
Ei helvetti mitään twiittejä ainakaan. Siihen viimeistään loppuu minun seuraaminen.

Vituttaa kun ihan kaiken pitää olla nykyään #sitä ja #tätä, eikä kukaan osaa arvostaa enää yhtään mitään ilman risuaitoja. Saati osoittaa muita tunteita kuin yläpeukkua.
 
Enpä oikein usko tuohon. Vaikka olisihan se toki kiva nähdä Alonson taso Mersussa ja saisi samalla Hamiltonille kovan vastuksen. Jos hän siis itse jää F1:seen..
 
Alonsolla ja Hamiltonillahan on aikanaa ollu hyvä yhteishenki..

Muutenkin laadukas sivusto toi arvokisat..

Joku innostus pommeihin?

"Jesse Puljujärvi avautui Ylellä – pudottamassa todellisen uutispommin!"
"F1:ssä viritteillä megapommi?"
"SK: HIFK jysäyttämässä siirtopommin?"

Wtf..
 
Kuulostaa hieman turhalta tuo sprintti vaikka hyvänä puolena saisi kerrankin ajaa pidemmän matkan täysiä. Silti voisivat ennemmin höllätä noita varsinaisen kisan rajoitteita osien ja polttoaineen osalta.
 
Sen enempää ketjua selaamatta, onko edellee ainoa tapa nähdä formulat suorana (laillisesti ja ilman stream kikkailuja) joko maikkarin kaapelissa oleva kanavapaketti tai cmore paketti?
 
Jokos ootte tutustunut uudistusehdotuksiin:

F1-kisoihin suuria muutoksia? Amerikkalaiset omistajat esittelivät suunnitelmansa

Viikonloppuna ajettaisikin kaksikilpailua. Lauantaille tulisi 100 km sprintti.
Juuh, elikkäs. Ensin viedään moottorirajoitukset äärimmilleen vähentämällä moottorit kolmeen ja sitten lisätään tolkuttomasti ajettavien kisakilsojen määrää ylimääräisillä kisoilla. Jos kaudessa on ~21 kisaa ja normikisan kisamatka on noin 300 kilsaa, niin tulos on että ajettavien lisäkilsojen määrä vastaisi seitsemää normaalikisaa. :btooth:

Tämä ei varmaan pistä talleja säästelemään moottoreitaan nykyistä enempää, eikä siten vaikuta kisojen laatuun lainkaan. :facepalm:
 
Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:

Statistiikka

Viestiketjuista
258 278
Viestejä
4 486 107
Jäsenet
74 132
Uusin jäsen
Jaakko0000000

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom