Etanoli RE85

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja STech
  • Aloitettu Aloitettu
Onkohan tästä tosiaan oikeasti jotain talvilaatua jossa on vähemmän etanolia? Tuossa kun kävin tankilla, niin näytti edelleen olevan 85% etanolia, eflexappin ja laskimen avulla määritettynä.
Ei siinä nyt varsinaisesti taida talvilaatuja olla.
4-5v sitten kun itsellä tuli etanolilla ajeltua, pitoisuus vaihteli 77-85% välillä kesät talvet.

Onkohan tästä tosiaan oikeasti jotain talvilaatua jossa on vähemmän etanolia? Tuossa kun kävin tankilla, niin näytti edelleen olevan 85% etanolia, eflexappin ja laskimen avulla määritettynä.
Samaa tavaraa sieltä tulee pumpusta vuoden ympäri. Joskus koronan ainaan esiintyi enemmän bensaa viinan seassa, huomasi kun e85 pitoisuudet laski samaan aikaan lukuisilla eri autoilla.

Joo, sellaisia väitteitä näin internetissä, että talvisin tuossa olisi vähemmän etanolia, mutta taitaa olla ihan pötypuhetta.

Varmaankin sitten välillä kannattaa ottaa muutama litra vaikka 95E10 sekaan kylmäkäynnistyksien helpottamiseksi.

Joo, sellaisia väitteitä näin internetissä, että talvisin tuossa olisi vähemmän etanolia, mutta taitaa olla ihan pötypuhetta.

Varmaankin sitten välillä kannattaa ottaa muutama litra vaikka 95E10 sekaan kylmäkäynnistyksien helpottamiseksi.
Muistelen että Ruotsissa olisi tuota talvisekoitusta ainakin joskus ollut, mutta Suomessa ei käsittääkseni. Tosin ainakin muutama vuosi sitten pitoisuus saattoi vaihdella hieman markkinatilanteen ja saatavuuden vuoksi.

Onko täällä kukaan testannut omalla autolla paljon todellinen ero kulutuksessa on etanolin ja bensiinin välillä? Mun on monta kertaa pitänyt aja tankki aivan tyhjäksi ja tankata pari tankillista bensaa, mutta en kertaakaan ole saanut aikaiseksi. :rofl:
Olin seurannut Corollan (2004, 1.4l kone) kulutusta (ajetut kilometrit vs. tankatut litrat) jo ennen konversiota.
Kasvu on ollut 20%-25% luokkaa, vuodenajallakaan ei ole läheskään niin paljon merkitystä kulutukselle kuin sillä, onko ratin takana ollut minä vai poika. 😂
Käytössä ollut eFlexFuelin ”Dynamic”. Se ”Eco” asetus antaisi vähän pienemmät kulutukset, mutta sitten moottoritielle ajaessa kiihtyy kuski Corollaa nopeammin.

Vuodesta 2022 asti Oulussa tankanneena voin kertoa että ei. 78%-80% vahvuista eFlexFuelin anturin mukaan kesät talvet.
Auto kyllä käynnistyisi talvella kolmannella startilla, mutta rouvan mieliksi olen talvella tankannut joka toisen kerran bensaa ja joka toisen etanolia, tankaten viimeistään kun tankki on puolillaan.
Eli tuo omatekoinen talviseos on noin 45% etanolia.

Statistiikka

Viestiketjuista
259 440
Jäsenet
74 368
Uusin jäsen
ElZurjuZ

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom