Hankala tässä nyt on päättää, että lähteäkö hankkimaan tuota eflexfuelia, kun toisten mukaan toimii moitteetta ja toisten mukaan ei toimi oikein ollenkaan.
Taitaa riippua niin paljon moottorista, ettei tuota lopullisesti saa selville kuin kokeilemalla.
Mul on kohtalaisesti kokemusta E85:lla ajosta ja mitään isompia ongelmia ei oo ollu.
1. auto, Volvo 940 b230fk -> ~150 tkm viinalla, muutos toteutettu suuttimilla, bensapumpulla ja moottorinohjauksen muutoksella. Penkitettiin 250hp/440Nm. Auto kesti kokonaisuudessaan ~660 tkm kunnes lähti käymään kolmella pytyllä, jonka jälkeen neljäs tuli mukaan kun paino kaasua eikä mennyt enää päästöistä läpi. Tää lähti ekalla startilla käyntiin -26 pakkasessa täysin kylmällä koneella. -30 ja kylmempi niin kaks lyhyttä starttia.
2. auto, Nissan 350Z -> ~50 tkm viinalla. Kaikkein halvin eflexfuel boksi mitä ei ole enää edes saatavilla. Alkuperäisillä suuttimilla jäi täyskaasukiihdytyksessä hiukan laihalle. En muista AFR lukuja enää, mutta vaikutus moottorin elinikään täysin mitätön, käytännössä ihan täysiä tehoja ei saanut ulos vrt. 98 bensalla. Ongelma korjaantui bensapumpun vaihdolla isompaan. Pari lyhyttä starttia kylmällä kelillä niin jää käyntiin.
3. auto, Volvo V50 T5 -> 30 tkm viinalla. Tämän hetkinen perus eflexfuel boksi, ei ongelmia. Sama kuin nissanissa, talvella joutuu tekemään pari lyhyttä starttia oikein kylmällä kelillä
4. KX125 crossipyörä -> kaasarin suuttimet isommiksi ja luistin neulaa pykälä korkeammalle. Selkeä ero bensalla ajoon verrattuna. Alavääntöä tuli sen verran lisää että huomaa persdynollakin. Tulppa ei nokeennu vaikka ajaisi hidasta enskapolkua, mikä oli ongelma bensalla. Radalla kyselty yllättävän usein ajon jälkeen, että onks tää 250 2t. Miinuksena tässä, että pitkään tallissa säilöttynä tuppaa keräämään hyytelömäistä mömmöä kaasariin ja tukkimaan sen, niin joutuu putsaamaan keväällä ennen ekoja ajoja. Lisäksi pitää varmistaa, että 2t öljy oikeasti sekoittuu tasaisesti E85:n kanssa. Kaikki ei tee sitä, vaan jää erillisiksi pisaroiksi.