Minä kyllä olen tässä
@Samiro tapauksessa myyjän puolella. Tuote on lähetetty ja se on tuote, joka on ostettu.
Pakkaus on hirveä, olisi edes antistaattinen pussi ja vähän pahvia -> mutta Posti tuon on tuhonnut. Tai pahimmassa tapauksessa
@Samiro itse. (ei, en syytä sinua, mutta myyjä voinee todistaa, että siltä lähti ehjänä)
Kuka on vastuussa Postin toilailuista? Minä sanoisin
@Samiro. Ei edelleenkään mitään sinua vastaan ja tuskin mitään olet tehnyt, että ansaitset tämän - mutta hyvin paketoituna, pahvin kanssa tuo olisi todennäköisesti ollut myös rikki, kun Posti on sitä vääntänyt.
Nyt pitäisi myyjän kanssa neuvotella korvauksista ja kuka hakee niitä Postilta, mutta ei ole läpihuutojuttu ollenkaan. Postilta tulee maksimissaan kymppi (mutua, mutta olen 2-3 kertaa hakenut Postilta korvauksia itse). Poliisi voi sitten jättää tutkimatta (ja taas mutulla jättääkin tutkimatta), kun myyjä postitti kuitenkin oikean tavaran ja ei ollut petosmielellä liikkeellä.
Tämä on sitä "harmaata aluetta", jossa ei ole selkeää oikeaa ja väärää - ja olen tässä nyt itse myyjän puolella, vaikka ymmärrän, että vahinko tuli toiseen osoitteeseen.
Posti on vastuussa. Mutta Posti ei korvaa, niin ketä sitten lopullisesti on vastuussa?
Lisäksi, olisi voinut tilata särkyvänä (+11€) tai pakettina tai ostajana niin, ettei Posti sitä pasko. Mutta tilasiko?