Kyllä. Jo siitä kun ostaa paketille kuljetuksen pitäisi tulla merkintä suht nopeasti.Pitäskö mun omapostiin tulla jotain jälkeä jos on vienyt perus postipalvelun kautta
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
TechBBS-foorumin Piparkakkutalokisa 2024 -äänestys käynnissä! Käy äänestämässä 22 osallistujan joukosta kolme mielestäsi hienointa kilpailutyötä ja osallistu arvontaan! Linkki äänestykseen >>>
Kyllä. Jo siitä kun ostaa paketille kuljetuksen pitäisi tulla merkintä suht nopeasti.Pitäskö mun omapostiin tulla jotain jälkeä jos on vienyt perus postipalvelun kautta
Toki vaatii numeron yhteystiedoissa. En kyl hätäseen muista oliko pakko olla email tai numero, jos netistä ostaa. Kassalla riittää osoite.Kyllä. Jo siitä kun ostaa paketille kuljetuksen pitäisi tulla merkintä suht nopeasti.
Onko tämä taas muuttunut? Joskus 5 vuotta takaperin hämmästelin, kun pakettiin tuli nimenomaan pakko kirjata puhelinnumero.Toki vaatii numeron yhteystiedoissa. En kyl hätäseen muista oliko pakko olla email tai numero, jos netistä ostaa. Kassalla riittää osoite.
Kuka hullu nyt kahta euroa maksaisi paperisesta saapumisilmoituksesta, kun sen saa ilmaiseksi puhelimeen.
Kyllä. Jo siitä kun ostaa paketille kuljetuksen pitäisi tulla merkintä suht nopeasti.
Ainakin mulle on joka paketista minkä olen laittanut netin kautta tilatulla kyydillä menemään tulee omapostiin vahvistus ja sähköpostiin kuitti numeroineen kaikkineen päivineen. Paperikuitti on aina mukana varalta ja sehän ei maksa mitään kun kyyti on jo valmiiksi tilattu. Näin ainakin mulla ollut
Toki vaatii numeron yhteystiedoissa. En kyl hätäseen muista oliko pakko olla email tai numero, jos netistä ostaa. Kassalla riittää osoite.
Jälkikäteen kyl tiedot yleensä löytyy ainaki, ku netistä lähettäjä tekee selvityspyynnön.
Toria ei kiinnosta tippaakaan alkaa touhuilemaan palaute yms. osioiden kanssa. Niitä niille ehdoteltu vuosia mutta ei näköjään kiinnosta niitä ko. systeemi, eikä oikein mikään muukaan järkevä ehdotus mitä käyttäjät ehdottaneet. Torista tulossa kovaa vauhtia varkaiden ja kusettajien paratiisi.Tämä, mutta on kokemusta siitäkin, että rehellistä kauppaa tehnyt alkoikin rahapulassa kusettamaan tai, että sama henkilo tekee onnistuneita kauppoja toisaalla ja toisaalla kusettaa.
Silloin, kun tavara ja raha ei vaihda omistajaa samanaikaisesti voi aina olla se pieni mahdollisuus.
Käsittämätöntä, että esim Tori.fi on sellainen kuin onkin, kun hahdollisuudet olisi kaiken mailman tunnistautumisille ja myyjä palautteille.
Toria ei kiinnosta tippaakaan alkaa touhuilemaan palaute yms. osioiden kanssa. Niitä niille ehdoteltu vuosia mutta ei näköjään kiinnosta niitä ko. systeemi, eikä oikein mikään muukaan järkevä ehdotus mitä käyttäjät ehdottaneet. Torista tulossa kovaa vauhtia varkaiden ja kusettajien paratiisi.
Itse skippaan Torissa kaikki myynti/ostoilmot, jos profiililla numerona rosvoliittymä. Salainen numero eriasia, koska monilla työnpuolesta numero salattu, joten sitä ei kukaan jakele mielellään missään Torin tapaisissa paikoissa.
Itse jättänyt Torin pois ostopaikkana siihen saakka, kunnes tekevät asioille jotain.
Miksi ihmiset ei käytä huutonettiä enää?
Sieltä löytyy toimiva palautejärjestelmä (toki sitäkin pystyy kusettamaan), sekä nettipankkitunnuksilla tehtävä tunnistautuminen.
Ilmoituksen tekeminen tori/huuto vie saman verran aikaa.
Huutonetin miinus ostajana on siinä että moni tavara on huutokaupattavana. Jos meikäläinen haluaa serriä niin en mä jaksa paria viikkoa odotella että voitanko huutokaupan vai en. Myyjänä taas Tori tuntuu vievän kaiken käsistä mitä sinne laittaa.
Myyjänä taas Tori tuntuu vievän kaiken käsistä mitä sinne laittaa.
Tässä viestiketjussa voi keskustella foorumilla tehdyistä epäonnistuneista kaupoista, epärehellisistä käyttäjätunnuksista sekä varoittaa muita käyttäjiä.
Tässä ketjussa tarkoitus keskustella tämän foorumin epärehellisistä käyttäjistä, ei Tori.fi
Vuorokauden odottelisin itse ja jos mitään ei kuulu ni sit seuraavalle vaan jos muitakin hp:n tarjoajia onSäännöt sanovat, että tuote pitää myydä ensimmäiselle hintapyynnön tarjonneelle. Entäs jos pyynnön tarjonnut henkilö ei reagoi yksityisviestiin millään tavalla, kuinka kauan pitää odotella ennen kuin saa alkaa käydä kauppaa seuraavan kanssa? Ja jos henkilö ei vastaa laisinkaan niin jätetäänkö siitä negatiivinen palaute?
Yli 24h tässähän on tosiaan mennyt. Lupasin vielä yv:llä hp:n tarjonneelle odottaa reagointia tämän päivän. Seuraavaksi tarjoan tavaraa parhaiten tarjonneelle.
Näinhän se on. Kyllä minä sen negan laitan jos vastausta ei tule. Joku kävikin myyntiketjuun kommentoimassa että tämä tarjoaja olisi tehnyt hupihuutoja aiemminkin...mutta saatoit missata toisen hp-tarjouksen (Teuris), kun ensimmäinen hp:n tarjonnut (Kalis) ei vastaillutkaan.. Eli siitä aiheutui sinulle ehkä 10€ tappio. Kyllä tästä mielestäni sille ensimmäisenä hp:n tarjonneelle ryökäleelle (Kalis), joka ei vastannutkaan, kuuluisi negatiivinen palaute. Worst case: et saa myytyä ollenkaan nykyisille tarjoajille. Ja syyllinen on se , joka pisti radiohiljaisuuden päälle tarjottuaan hp:n.
Eiköhän tuossa ole jo enemmän kuin tarpeeksi jos nyt ei kahta vuorokautta enempää ole edes mennyt.Minulla viivästyi näytönohjaimen postitus 2vrk. Minusta ei ole tähän ketjuun tehty ilmoitusta, mutta haluan silti tuoda asian julki, ettei väärinymmärryksiä pääse tapahtumaan. Lähestyin ostajaa seuraavanlaisella tekstiviestillä.
"Isot pahoittelut lähetyksen viivästymisestä! Ja siitä etten ole huomioinnut viestiäsi! Tälle 2vrk vivästymiselle on olemassa omasta mielestäni inhimillinen ja hyväksyttävä syy. Liittyy perheeseen, enkä halua vanhempana avata asiaa tämän enempää. Toivon mukaan ymmärrät. Laitan ohjaimen postin kuljetettavaksi tänään, eli lienee perillä viimeistään maanantaina. Tarkoitukseni ei ole vaikuttaa epärehelliseltä mutta välillä asiat on laitettava tärkeysjärjestykseen. Mikäli aiheutin harmia tai mielipahaa niin mielelläni korvaan sen sinulle, vaikka palauttamalla osan näytönohjaimen hinnasta, tai tarvittaessa vaikka kokonaan. Liitteenä pari kuvaa tuotteesta pakkaus vaiheessa. Vielä kerran pahoittelut ja oikein mukavaa alkavaa talvea!
-Tuukka Parkkinen"
Onko jotain muuta, mitä voin tehdä asian hyväksi?
IP-bannaus on varsin moniongelmaista, vaatii aika raskasta ylläpitoa pistää ja poistella. Sinänsä, VPN outlettien ym. ip-bannaus on ihan jepa, mutta sitten jos ispien kuluttaja-allokaatiosta bannaillaan, niin sitten ku se ip kiertää henkilölle jolle banni taas ei kuulu.. hankalaa hankalaa. Mutta, ehkä ylläpito ottanee itse kantaa tuohon tarkemmin.Voisiko tänne foorumille tulla ip bannit käyttöön, jos se ei vielä ole ?. Vähentäs varmaan huijareita tai ainakin hidastas vähäsen.
Liian helppo kiertää. Siitä ei ole suomessa mitään iloaVoisiko tänne foorumille tulla ip bannit käyttöön, jos se ei vielä ole ?. Vähentäs varmaan huijareita tai ainakin hidastas vähäsen.
En suosittele kauppoja @siikanen :n kanssa. Huusin hp:n prosessoriin ja sovittiin kauppoja viestitse. Yhtäkkiä lopetti viestiin vastaamisen ja oli myynyt prosessorin yv:n kautta tulleella tarjouksella, vaikka olin huutanut hp:n ensimmäisenä. Jälkikäteen muokkasi ilmoitukseensa, että suosii noutokauppoja, mutta tässä screenshot alkuperäisestä julkaisusta. HP:n huutoni aikaan oli postitus yhdenvertaisena toimitustapana:
En suosittele kauppoja @siikanen :n kanssa. Huusin hp:n prosessoriin ja sovittiin kauppoja viestitse. Yhtäkkiä lopetti viestiin vastaamisen ja oli myynyt prosessorin yv:n kautta tulleella tarjouksella, vaikka olin huutanut hp:n ensimmäisenä. Jälkikäteen muokkasi ilmoitukseensa, että suosii noutokauppoja, mutta tässä screenshot alkuperäisestä julkaisusta. HP:n huutoni aikaan oli postitus yhdenvertaisena toimitustapana:
En nyt tiedä viittaatko tähän keissiin, mutta tässä ei huudettu hp sis pk, vaan hp.Miten se nyt menee, jos huudat hp sis pk ja ostajalla ei ole mainintaa "ostaja maksaa postikulut", niin onko tuo ns voittava huuto ja pitää myydä sillä?
Jos myytäessä ei erikseen mainita, että hintapyyntö sisältää postikulut niin silloin se ei niitä todennäköisesti sisällä. Eli ei se mikään voittava huuto ole.Miten se nyt menee, jos huudat hp sis pk ja ostajalla ei ole mainintaa "ostaja maksaa postikulut", niin onko tuo ns voittava huuto ja pitää myydä sillä?
Jätät nyt asioita kertomatta, jotta ne näyttäsivät paremmilta eduksesi. Ehdottaessasi tätä oli kulunut 3 päivää huudostasi pääketjuun.Omasta viestistäni suora lainaus: Oma säätönsä sopia välikätenä noita kaverin aikatauluja yms. niin otetaan postilla tuo prossu. Laita puhelinnumeroa niin maksan mobilepaylla
Tämän viestin jälkeen myyjältä täysi hiljaisuus, ja prosessori oli myyty muualle. Millä tavalla tuo on epäjärkevä vastaus siitä miten haluan prosessorin toimitettavan?
Miten se nyt menee, jos huudat hp sis pk ja ostajalla ei ole mainintaa "ostaja maksaa postikulut", niin onko tuo ns voittava huuto ja pitää myydä sillä?
3 päivää oli kulunut sen takia, että odottelimme reissuasi Turkuun jolloin olisit ajanut kaverini ohitse ja olisitte tehneet kaupat siellä. Kuitenkin ennen lähtöäsi vaadit etukäteismaksua prosessorista, joka oli erikoinen ehdotus f2f kauppoja tehdessä (f2f kaupoissa raha ja tuote vaihtaa samaan aikaan omistajaa, ei niin että raha ensin). Tämän jälkeen ehdotin, että tehdään kaupat postitse.Jätät nyt asioita kertomatta, jotta ne näyttäsivät paremmilta eduksesi. Ehdottaessasi tätä oli kulunut 3 päivää huudostasi pääketjuun.
Jeps, "HP sis pk" on siis tarjous, jossa hoopeella referoidaan vain pyydettyyn hintaan.Ei tietenkään. Jos on pyyntö esim. 100€ ja tulee kolme tarjousta tässä järjestyksessä eikä aloittaja väliin mitään kommentoi tms:
1) 99€ noutaen
2) 100 sisältäen postit
3) 100€ + postit
Niin voittavan huudon sanoisin menevän numerolle 3 koska hän tarjosi HP:n ja postit päälle. Vaikka varmasti ns. "helpoin" olisi tuo tarjous 1 missä tarjotaan euroa vaille pyyntihinta ja tullaan hakemaan tuote.
3 päivää oli kulunut sen takia, että odottelimme reissuasi Turkuun jolloin olisit ajanut kaverini ohitse ja olisitte tehneet kaupat siellä. Kuitenkin ennen lähtöäsi vaadit etukäteismaksua prosessorista, joka oli erikoinen ehdotus f2f kauppoja tehdessä (f2f kaupoissa raha ja tuote vaihtaa samaan aikaan omistajaa, ei niin että raha ensin). Tämän jälkeen ehdotin, että tehdään kaupat postitse.
En minä tässä jätä mitään kertomatta.
Omasta viestistäni suora lainaus: Oma säätönsä sopia välikätenä noita kaverin aikatauluja yms. niin otetaan postilla tuo prossu. Laita puhelinnumeroa niin maksan mobilepaylla
Tämän viestin jälkeen myyjältä täysi hiljaisuus, ja prosessori oli myyty muualle. Millä tavalla tuo on epäjärkevä vastaus siitä miten haluan prosessorin toimitettavan?
Kannattaisikohan sen kaverin hoitaa jatkossa ihan itse omat ostoksensa, niin kaupanteko olisi suoraviivaista kun ei olisi ylimääräisiä välikäsiä aiheuttamassa epäselvyyttä ja turhaa säätämistä kaupantekoon?
Itseäni ainakin myyjänä epäilyttäisi henkilö, joka ei ole itse ostamassa, vaan edustaa jotain kolmatta osapuolta, jonka identiteetti ja olemassaolo on mysteeri. Paljon suurempi riski asioiden reisille menoon, kun ei ole suoraa yhteyttä sen henkilön kanssa, joka olisi oikeasti ostamassa.
(En tiedä oliko tässä nimenomaisessa tapauksessa asialla merkitystä, mutta yleisellä tasolla itse ainakin suhtautuisin myyjänä ei-niin-kiinnostuneella asenteella tällaiseen "kaverin puolesta"-ostajaan. Tuli vain mieleen tätä keskustelua seuratessa.)
Joo-o. Tässä on vähän vikaa molemmissa.
Jos kaveri hakee joskus 3 päivän päästä mahdolliselta matkalta ja maksaa sitten, eikä mitenkään voi maksaa etukäteen, niin itse kyllä peruisin kaupat tässä tilanteessa ja myisin sille toisena HP:n tarjonneelle. Mutta myyjä meni tähän suostumaan. Käytännössä en rikkoisi mitään sääntöä, jos ostaja ei saisi minulle sitä tuotetta maksettua etukäteen. Tämmöiset "varaamiset" ei ole hyvästä ja niihin ei kannata suostua.
Jos sitten tuli tehtyä huono järjestely, josta aiheutuu vaivaa ja haittaa, niinkuin myyjä meni suostumaan, niin ei sitä sitten myydä jonon ohi ja jätetä hp:n tarjonnutta ostajaa nuolemaan näppejään, vaikka kävi näin. Itse menit suostumaan ostajan kummallisuuksiin.
Tässä nyt myyjä rikkoi sääntöjä, ostaja ehkä hyvää tapaa, kun varaamaan yllytti. Mutta ostaja ei kuitenkaan rikkonut mitään sääntöjä ja olisi ottanut myös postilla (jos siellä on sana postiennakko, niin sittenkin olisin myynyt toiselle).
Ainakin on huono kauppakokemus, mutta minun mielestäni tässä on molemmat osapuolet vähän syyllisiä tähän.