Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
@banaani ilmeisesti täältä ostanut tai luullut ostavansa häneltä jotain?
Spämmin sijaan tossa ois tuo muokkaa-nappikin.
Pahoittelen jos nyt 1 viesti tuli tämän lisäksi kirjoitettua ylimääräistä kiukun takia.
Mut joo tuskin tarvitsee enempää vääntää tästä @Eitietoo käyttäjästä.
Joo ei varmaankaan ole sattumaa, mutta jos mä menen perseilemään iltasanomien kommenttiosioon, miks mut pitäis täältä bannia?Jos kysymyksessä on sama käyttäjä? Myy samoja tuotteita samoilla kuvilla/tiedoilla täällä/Murolla/Torissa?!
Liekö sattumaa... No Ei.
Juuh,Joo ei varmaankaan ole sattumaa, mutta jos mä menen perseilemään iltasanomien kommenttiosioon, miks mut pitäis täältä bannia?
Noh, vähän ehkä ontuva vertaus, ja jos tosiaan on perseilty jo siihen pisteeseen että rikosilmoitustakin tehty niin sitten toki eri asia.
Jatkakaa...
Juuh,Juuh,
Jos on faktaksi sama käyttäjä ja huijaa aktiivisesti kahdella eri kauppa-alustalla niin parempi odottaa että kerää täältä rahat pois ennen bannia.
Ja kuten sen jälkeen totesin, että vähän ehkä ontuva vertaus jne, mutta kun et kerran halua / viitsi / osaa lukea koko postausta a) loppuun ja b) ajatuksella, eiköhän tämä ollut tässä. Päivänjatkot sinulle!Perseilty?
Vertasit kommentointia iltapaskan sivuilla ja petoksella rahaa hankkivaa rikollista?
"Viikonloppuna meni kaljapäissä vähän yli ja kommentoin ohi aiheen, sori perseilystä"
Olin sanomassa tismalleen samaa.Tämä teidän kahdenkeskeinen paskanjauhanta ei kyllä edistä tätä asiaa suuntaan eikä toiseen.
Olkaa ylläpitoon yhteydessä raportointitoiminnolla yksityiskohtien kera näistä käyttäjistä, joiden kanssa tullut vastaan huijauskeissi ja rikosilmoitus on tehty. Sen pohjalta voidaan sitten ryhtyä jatkotoimenpiteisiin.
Varmaan ihan YV toiminee näissä tilanteissa. Jos raportoit viestin, niin sen käsittelyyn ei taida pystyä vastaamaan. Jos siinä näkyy kuka käsitteli raportoinnin niin siinä tapauksessa osoita yv. ko. ylläpitäjälle niin tietänee tapauksen.Miten tämä onnistuu parhaiten? Raportoin ja sain vastauksen, mutta en löytänyt miten vastaan siihen?
Joko uusi raportti täydentävillä tiedoilla tai sitten yksityisviestillä jollekin modelle jos tuntuu että menee liian hankalaksi hoitaa raportin kautta.Miten tämä onnistuu parhaiten? Raportoin ja sain vastauksen, mutta en löytänyt miten vastaan siihen?
Älä oikeita tietoja laittele, mutta nimimerkkejä ainakin voisi. Nää on paskaa kaikki tilanteet. ;/Voiko epärehellisten ihmisten yhteystietoja ja nimiä tuoda esiin täälä? Itse haluaisin niin tehdä. Olen aiemman murobbs:n myyntipalstalla tullut huijatuksi. Poliisi oli ns. peukkusyvällläpyllyssä kyseisessä keikassa, eivätkä tehneet tai saaneetmitän aikaiseksi; hän ei tullut haastatteluun jne.. Näin posliini kommentoi..eiku Posliiini, eiku poliiisi
Säännöissä on selkeästi kielletty muiden yhteystietojen jakaminen.Voiko epärehellisten ihmisten yhteystietoja ja nimiä tuoda esiin täälä? Itse haluaisin niin tehdä. Olen aiemman murobbs:n myyntipalstalla tullut huijatuksi. Poliisi oli ns. peukkusyväLLäPyllyssä kyseisessä keikassa, eivätkä tehneet tai saaneet mitään aikaiseksi; hän ei tullut haastatteluun vaikka pyydettiin (menkää töihin ja hakekaa se Jonne niskasta asemalle prkl). Näin Posliiini kommentoi, eiku
Mielestäni annetaan liikaa liekaa huijareille ja kusipäille.
Itse tein 15€ huijauksesta maaliskuussa ilmoituksen, huhtikuussa tuli ilmoitus et siirtyy sisä-suomen piiriin ja sen jälkeen mitään kuulunut
Maksoitko postikuluja minkä verran? Itse vaatisin jos olisin pakettilähetyksen veran maksanut ja myyjä olisi kirjeenä laittanut.Ostin tässä 12.12 nvme lätyn ja se nyt kolahti postarista tämän näköisenä. Myyjä oli kyllä pakannut se luokattoman paskasti!! Mites teidän mielestä asia menee, pyydänkö rahoja takaisin vai nielenkö paskan. Ainakin tämä on viimeinen kerta kun kyseisen herran kanssa teen kauppaa...
Ostin tässä 12.12 nvme lätyn ja se nyt kolahti postarista tämän näköisenä. Myyjä oli kyllä pakannut se luokattoman paskasti!! Mites teidän mielestä asia menee, pyydänkö rahoja takaisin vai nielenkö paskan. Ainakin tämä on viimeinen kerta kun kyseisen herran kanssa teen kauppaa...
Usein ihan hilujen erosta kyse, jos vähäänkään painoa. Itsellä pari kirjettä kadonnut about vuoden sisään (+yks palautui mulle) . Kauppojen arvo kylläkin vain 10-20e luokkaa ja tarjoukset "hp sis. postit". Tulevaisuudessa kyllä nyhdän sen euron/pari lisää ellei välttämättä tahdo kirjeenä. Seurannahan siinä samalla saa.Kirjepakettina pahvipaketissa vaan suoraan pienetkin tuotteet, maksaa tosin enemmän. On enemmän suojaa ympärillä postin kolhuilta.
^Lähettäjä on aina vastuussa. Jos säästelee, nii ottaa riskin.
Vaikka posti paskois hyvin paketoidun 1000e+ näytönohjaimen, niin lähtökohtaisesti myyjä(lähettäjä) on vastuussa. Hänellä on sopimus postin kans. Ostaja olisi vahvoilla, jos käräjille veis riitatilanteessa, myyjä sais postin kans itse tapella. Siksi itsekin mainitsin, että tuollaisissa tilanteissa helpointa olisi molempien tulla vastaan.Minä kyllä olen tässä @Samiro tapauksessa myyjän puolella. Tuote on lähetetty ja se on tuote, joka on ostettu.
Pakkaus on hirveä, olisi edes antistaattinen pussi ja vähän pahvia -> mutta Posti tuon on tuhonnut. Tai pahimmassa tapauksessa @Samiro itse. (ei, en syytä sinua, mutta myyjä voinee todistaa, että siltä lähti ehjänä)
Kuka on vastuussa Postin toilailuista? Minä sanoisin @Samiro. Ei edelleenkään mitään sinua vastaan ja tuskin mitään olet tehnyt, että ansaitset tämän - mutta hyvin paketoituna, pahvin kanssa tuo olisi todennäköisesti ollut myös rikki, kun Posti on sitä vääntänyt.
Nyt pitäisi myyjän kanssa neuvotella korvauksista ja kuka hakee niitä Postilta, mutta ei ole läpihuutojuttu ollenkaan. Postilta tulee maksimissaan kymppi (mutua, mutta olen 2-3 kertaa hakenut Postilta korvauksia itse). Poliisi voi sitten jättää tutkimatta (ja taas mutulla jättääkin tutkimatta), kun myyjä postitti kuitenkin oikean tavaran ja ei ollut petosmielellä liikkeellä.
Tämä on sitä "harmaata aluetta", jossa ei ole selkeää oikeaa ja väärää - ja olen tässä nyt itse myyjän puolella, vaikka ymmärrän, että vahinko tuli toiseen osoitteeseen.
Posti on vastuussa. Mutta Posti ei korvaa, niin ketä sitten lopullisesti on vastuussa?
Lisäksi, olisi voinut tilata särkyvänä (+11€) tai pakettina tai ostajana niin, ettei Posti sitä pasko. Mutta tilasiko?
Vaikka posti paskois hyvin paketoidun 1000e+ näytönohjaimen, niin lähtökohtaisesti myyjä(lähettäjä) on vastuussa. Hänellä on sopimus postin kans. Ostaja olisi vahvoilla, jos käräjille veis riitatilanteessa, myyjä sais postin kans itse tapella. Siksi itsekin mainitsin, että tuollaisissa tilanteissa helpointa olisi molempien tulla vastaan.
Enivei, lähettäjä on vastuussa lähtökohtaisesti.
Edit: miksi ihmeessä ostaja paskois vastaanotetun tuotteen tolleen? No ehkä pasko aiemmin ja sit lavasti kuvan.. Mahdollista toki sekin. Mut tuskin nyt kuitenkaan.
Asia tietysti täysin eri jos ostaja erikseen maksaa ja pyytää kirjepakettia tms. ja tuleekin kirjeenä ilman mitään seurantaa tai suojaa. Mutta jos ostaja erikseen pyytää ja tinkii mahdollisimman halvan postituksen "ei ole aiemminkaan mitään ongelmaa ollut, laita postiin vaan" mentaliteetilla niin kait sitä sitten joutuu laittamaan postiin (ensin ottaa ehkä kuvan missä muutama ikimerkki kiinni kuoressa) halvimmalla mahdollisella menemään koska "asiakas on aina oikeassa" ja tietysti maksaa siitä mitä haluaa.
No karrikoin vain, jos todella jossain arvokkaammassa tapauksessa posti paskois, vaikka olis hyvin paketoitu. Edelleen lähtökohtaisesti postin ja lähettäjän ongelma. Ostaja syytön. Ja edelleen; parempi yhdessä ilman käräjiä löytää ratkaisu, kun helposti molemmat voi joutua maksaa omat kulunsa. Varsinki, ku jos ei ole näyttöä, että tuote olis jo lähettäessä ollu romua. Ei tuollaista kukaan kusetusmielessä tee, ku voi itsekin joutua maksupuolelle + tuskin kovin uskottavaa edes kahta kertaa peräkkäin.Tämä ei siis ole se perinteinen nettihuijaus, jossa postissa ei tullut mitään ja rahat silti kelpasi. Tässä on kuljetusyhtiö rikkonut tuotteen.
Mistä tässä mentäisiin käräjille tarkalleen? Siitä, että Posti on rikkonut tuotteen? Eikö Postin pitäisi olla mukana tässä jutussa silloin? Ei tämä ole niin selvä asia, ja ei tätä välttämättä saa edes poliisin kautta käräjille. Tässä on sinulla kovat mutut, että lähettäjä on vastuussa, mutta kuinkahan asiat on oikeassa elämässä?
Nyt en syytä ostajaa mistään. Eikä hänellä ole mitään syytä tehdä näin. Foliohattu tiukasti päässä sanon vaan, että jos on sitä mieltä, että myyjä tämän korvaa ja haluaa eroon kaupoista, niin joku voi jopa tätäkin koettaa. Oikeasti, tästä ei ole mitään merkkiä tässä tapauksessa, mutta jos korvaukset aina menee myyjälle, tämmöistä voi ilmetä joskus.
Erittäin hyvin sanottu. Jos @Samiro on tilannut halvimmalla mahdollisella tavalla ja tuo on myyjän näkemys asiakkaan pyyntöön vastaamisesta?
Karrikoiden: Tarkoittaako @hsalonen että hänelle olisi täysin OK saada pakettiautomaatista näytönohjain ilman pakettia, siten että postin tarra liimattu suoraan korttiin? Ehkä elmukelmu korkeintaan päällä? Olisiko pitänyt ostaa särkyvänä?
Siis olet saanu vastaanottajana postilta korvauksia? Täh? Edes lähetyksen selvitystä ei saa vastaanottajana tehtyä. Edit: juu luin nyt ajatuksen kans uusiksi,en silti niele, että vastaanottajana olis korvauksia saanut. Ja kymppiki kuulostaa aika isolta summalta, jos ei vakuutettu ole.Muistelisin, että kaksi kertaa olen postilta pyytänyt korvauksia ja ne on olleet luokkaa 10-15€ ja paketissa oli arvokkaampaa tavaraa.
TL;DR: tässä nyt kaikki on myyjän syytä, koska paketointi surkea? Olisi se paremmallakin paketilla mennyt rikki. Ja myyjä ei ole syyllinen tähän. Posti sen paketin rikkoi ja ostaja ehkä säästi turhaan postikuluissa ja edesauttoi tätä.
Mistä sinä senntiedät? Miten voot edes olettaa tällöistä? Jos se olisi paketoitu vaikka pieneen pakettiin ja pakattu kuplamupviin tai pahveihin, aivan kuten posti ohjeistaa niin tuskin olisi hajonnutOlisi se paremmallakin paketilla mennyt rikki
Myujän paska paketointi tuon on aiheuttanut, ei se postin lajittelukone tätä pakettiä ole jotenkin erilailla käsitellyt. Jotenkin käsittämätöntä että edes voit jotenkin vierittää tämän ostajan harteille.Posti sen paketin rikkoi ja ostaja ehkä säästi turhaan postikuluissa ja edesauttoi tätä
Mihin perustat väitteesi että lähettäjä olisi vastuussa, kun kyse on kahden yksityisen välisestä kaupasta? Kauppalain mukaan vaaranvastuu siirtyy ostajalle kaupantekohetkellä.^Lähettäjä on aina vastuussa. Jos säästelee, nii ottaa riskin. Toki, jos normaali paketti ja hyvin paketoitu, niin silloin olis hyvä molempien osapuolien löytää yhteinen sävel.
Mihin perustat väitteesi että lähettäjä olisi vastuussa, kun kyse on kahden yksityisen välisestä kaupasta? Kauppalain mukaan vaaranvastuu siirtyy ostajalle kaupantekohetkellä....
Jos tavara muussa tapauksessa on kuljetettava ostajalle eikä muuta johdu toimituslausekkeesta tai sopimuksesta muuten, luovutus tapahtuu, kun rahdinkuljettaja, joka on sitoutunut kuljettamaan tavaran lähetyspaikkakunnalta, saa tavaran hallintaansa. Jos myyjä itse suorittaa kuljetuksen, luovutus tapahtuu vasta ostajan saadessa tavaran hallintaansa.
Jos kaupan kohteena on kuljetettavana oleva tavara, vaaranvastuu siirtyy ostajalle kaupantekohetkellä, jollei olosuhteista ilmene, että hän on ottanut vaaranvastuun kantaakseen siitä lähtien, kun tavara on luovutettu kuljetusasiakirjan antaneen rahdinkuljettajan hallintaan. Myyjä vastaa kuitenkin aina menetyksestä tai vahingosta, josta hän tiesi tai hänen olisi pitänyt tietää kaupantekohetkellä mutta josta hän ei ole ilmoittanut ostajalle.
E: niin hidas
"Jos kaupan kohteena on kuljetettavana oleva tavara, vaaranvastuu siirtyy ostajalle kaupantekohetkellä, jollei olosuhteista ilmene, että hän on ottanut vaaranvastuun kantaakseen siitä lähtien, kun tavara on luovutettu kuljetusasiakirjan antaneen rahdinkuljettajan hallintaan"Niin. Niinhän tossa todetaan, vastuu on ostajalla ei myyjällä?
yksityisten välisessä kaupassa vaaranvastuu on kuitenkin omistajalla, jos toisin ei olla sovittu. Tuotteen omistajuus taas siirtyy ostajalle, kun tuote luovutettu rahdinkuljettajalle
Asia on loppuunkäsitelty ja myyjä otti vastuun asiallisesti ja korvasi rikkoutuneen tuotteen! Kiitos spekuloinnista kaikille. Itse olisin toiminut täysin samoin kuin tämäkin myyjä!!
En lähde sen enempää tätä avaamaan. Asia tuli kuntoon ja itse olisin toiminut täysin samoin!Itse en olisi tehnyt näin ja olisin ehkä saanut bannivasaraa, kymmennen negatiivista kommenttia tänne ketjuun ja negatiivista kauppiaspalautetta.
Siis en olisi paketoinut noin huonosti, enkä olisi korvannut 100%. En välttämättä edes 50%.
Nyt myyjä otti kaiken vastuun Postin virheestä, niin kai vähintään jää positiivinen kauppiaspalaute?
No jos lähettäjä ei edes yritä suojella lähettämäänsä (jonka tietää helposti särkyväksi), nii ei tod. pidä ostajan ongelma olla, jos ei ole vaatinut a) kirje lähetystä b) Ei MITÄÄN muuta painoa.Juu, tässä olette molemmat parempia myyjiä kuin minä. Minulta olisi tullut toki paremmin paketoituna, mutta korvauksien kanssa Postin rikkoessa lähetyksen on vähän niin ja näin..