No eipä ole kauaa kun tuli itse oltua ja keississä meni tosiaan se pari vuotta että eteni käräjille.Höps, juuri olin toisena asianomistajana 30€ torikusetuksessa. Rikosilmoituksesta meni 7 kk käräjille.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
No eipä ole kauaa kun tuli itse oltua ja keississä meni tosiaan se pari vuotta että eteni käräjille.Höps, juuri olin toisena asianomistajana 30€ torikusetuksessa. Rikosilmoituksesta meni 7 kk käräjille.
Kyseisessä keississä oli kymmeniä vastaavia rikoksia samoilta ajoilta. Eiköhän tuo riipu enemmänkin siitä kauanko jaksavat pakoilla etsintäkuulutusta (ei sillä että se kovin vaikeaa olisi Suomessa).On mahdollista että jäävät kiinni muussa yhteydessä, jolloin asia menee eteenpäin tai sitten valitettavasti menee kaksi vuotta ettei saada kiinni ja rikos vanhenee. Ilmoitus kannattaa kuitenkin aina tehdä ja sitä todennäköisemmin virkavalta puuhista kiinnostuu mitä enemmän rikoksia yksilöllä on.
Kyseisessä keississä oli kymmeniä vastaavia rikoksia samoilta ajoilta. Eiköhän tuo riipu enemmänkin siitä kauanko jaksavat pakoilla etsintäkuulutusta (ei sillä että se kovin vaikeaa olisi Suomessa).
Mitäs mieltä raati on, mitenkä tässä kannattaa jatkaa, missä vaiheessa rustataan lainvalvojille ilmoitusta?
Pari viikkoa maksusta on sellainen aika, että jos ei pakettia kuulu, rahat ei palaudu, eikä järkevää selitystä viiveelle annettu niin ei selkeästi ole ollut aikomustakaan viedä kauppoja kunnialla maaliin. Tiistaina rikosilmoitusta tulille vaan. Ei se ostajan tehtävä ole arvuutella, että mahtaako myyjä kerätä jossain vaiheessa riittävästi motivaatiota asian korjaamiseksi.
Siis i7 6700K? Olen maksanut samalle myyjälle tuon 67e jo viikko sitten tuotteesta, seuranta koodin sain mutta ei ole pakettia toimitettu postiin. Ja @hemmodoge siis myyjänä, ei ole käynyt forumilla tiistain jälkeen, jotain sattunut? Minulla ei ole hälle puh nroKäyttäjän @hemmodoge kanssa tehdyt CPU-kaupat ei tahdo nyt oikein onnistua... Prossua ei näytä postin seurannan mukaan edes toimitettu kuljetukseen ja myyjästäkään ei tiistain jälkeen ole kuulunut mitään.
Tapahtumien aikajana jotakuinkin:
28.12: Tarjottu prossusta, myyjä hyväksyy. Maksettu.
29.12: Myyjä ilmoittaa rahojen näkyvän tilillä, toimittaa seurantatunnuksen ja kertoo samalla hoitavansa postiin samana tai seuraavana päivänä
3.1: Tiedustelen mikä tilanne, kun ei ole seurannan mukaan näkyvissä ja luvattu hoitaa jo edellisellä viikolla. Myyjä ilmoittaa samana iltana että on ollut kiireinen viikonloppu, tarjoutuu hoitamaan alkuviikosta postiin tai palauttamaan rahat.
Totean, että voi pistää postiin alkuviikosta.
7.1: Lähestyn myyjää taas tiedustellen mikä tilanne, kun ei ole näkynyt postilla. Annan sunnuntaihin asti aikaa hoitaa kuljetukseen tai palauttamaan rahat jos ei onnistu. Samalla huomautan että lähetystunnus on voimassa 2vko eli ensi TI jälkeen ei ole kelvollinen postille.
Edelleen hiljaisuus, myyjä ollut viimeksi mestoilla tiistaina. Pakettikaan ei ole postille päätynyt. Myyjällä 1 negapalaute, jota tässäkin ketjussa aikasemmin ruodittu. Pahoitellut tätä jonka jälkeen löytyy pari posia joten ajattelin että minimaalinen riski. Virheitähän sattuu joskus kaikille.....
Ymmärrän myös että välillä ei vaan kykene, mutta tässä on jo pariin kertaan lupailtu katteettomia ja hyviin tapoihin kuuluu ilmoittaa jos tulee este.
Mitäs mieltä raati on, mitenkä tässä kannattaa jatkaa, missä vaiheessa rustataan lainvalvojille ilmoitusta?
Siis i7 6700K? Olen maksanut samalle myyjälle tuon 67e jo viikko sitten tuotteesta, seuranta koodin sain mutta ei ole pakettia toimitettu postiin. Ja @hemmodoge siis myyjänä
Mikä tuote?Käyttäjä @hemmodoge ei ole vastannut mihinkään sitten 29.12.2021, jolloin ilmoitti että postittaa huomenna tai viimeistään ylihuomenna.
Ilmoitin käyttäjälle juuri tekstiviestillä, että teen rikosilmoituksen huomenna, jos ei ala kuulumaan.
Mikä tuote?
Jätkät, nyt kolme negatiivista kauppaa ja niistä ei yhtään kauppiaspalautetta. Käykää laittamassa joku nyt negatiivinen palaute, ennenkuin menee seuraava kusetukseen. Jos menee väärin, voi sanoa, että on minun syytäni, mutta kun kolme täysin eri ostajaa kärsii näistä ongelmista, niin ei siellä kaikki ole kohdallaan.
Ylläpito voi poistaa väärän negatiivisen palautteen ja minun mielestäni niitä pitäisi jättää paljon herkemmin kuin rikosilmoituksia.
Joo muokataan sitten kun/jos tuotteet saadaan. Voihan olla vaikka jotain sattunut.
Myyty - OnePlus 8T (Karstula)
Myytävä tuote:OnePlus 8T speed silver 8gb+128gb Hinta:280€ Tarjouksia kuuntelen myös Tuote ostettu (mistä ja milloin):Elisa 28.11.2021 Kuitti löytyy (takuu voimassa):Kyllä Muuta huomioitavaa:Alkuperäinen suojakalvo paikallaan ja käytetty suojakuoren kanssa.Uudenveroisessa kunnossa.Kaikki...bbs.io-tech.fi
Sovittiin että viikonloppuna vie viimeistään postiin, mutta nyt sanookin ettei voi puhelinta myydä. Alkuviikosta jo makselin puhelimen. Sanoi maksavansa rahat takaisin, joten odotellaan nyt hetki sitten. 22 positiivista kauppaa, joten ajattelin ettei ongelmia voi tulla.
I apologize if it's the wrong section for this question but I thought the people with some experience of these matters would be gathered here. Never had anything to do with any criminal reports or the like in my life.
I bought an item off another site, the seller was paid the amount agreed on through MobilePay so I have his number, his name and his address as a receipt was shown (which matched the name in MobilePay).
The seller promised to "message me when the package is ready to go".
Tonight at 2am I got a message stating that "I'm so sorry, my car got broken into when I went to the store before taking the package to the post office and it got stolen off the passenger seat".
Then a lot of blahblah "I'll try to get it back, I tried to get surveillance tapes, the police didn't seem to care, I'll return your money if I can't find the package".
Just began to sound more and more like somebody who spent my money on drugs and decided to make up a story while still high.
I asked for a refund immediately, but no that wasn't possible, he spent some money on bills and shopping so he doesn't have any.
Said I'll give him 4 days to get the money together borrowing from friends and family if needed and then I want them returned but no, not possible. He'll "pay me back once he gets paid on the 25th".
I already didn't trust his ridiculous story but at this point I also realized he had never asked for my address so the entire thing about him taking the package to the post office is utter bullshit.
What would you do? Just take it to the police? Wait for a miracle to happen in 3 weeks and the money getting returned?
What are my chances to get my money back going through the police with all this info on the seller? name, address, phone number and conversation logs.
Assuming he never intends to return the money, is he just trying to delay and buy time with his 25.1 deadline? What for?
Thanks for any answers, sorry if my post is out of order for this particular space but I had nowhere better to ask.
P.S. You can just answer in Finnish.
Ei ole. Itse tekisin jo alle viikon jälkeen. Turha näille rikollisille on lisää aikaa antaa. Jos ei ole lähettänyt viikossa niin ei lähetä kahdessakaan.No tätä samaa ajattelin itsekin, mitä ketjua seurannut että 2vko on hyvä aika.
Tori.fi like any other place is risky if you do the purchase by post, without seeing the item. To minimize the risk only do face to face deals and inspect the item before giving the money. Or buy from ebay etc with Paypal or a credit card.Update on this story, I didn't go to the police immediately after all since he promised to pay it back and I decided to give that a chance first.
Took until 4am last night when he sent me a message telling me he made up the story (big surprise) and the item never existed in the first place and that he's a drug and gambling addict who was looking for quick money.
He apologized a lot and promised again that he'll pay it back. Said he has a proper job but plenty of other debts so he'll pay it off in parts over the next 2 months.
Well he did pay the first 1/4th of what he owes today so I guess that's something and hopefully he can stick to what he's promised.
I don't know if he ACTUALLY feels as bad about it as he says or if he just doesn't want trouble with the police, nor do I know how much of what he says is actually true in general and honestly I don't care what the case is as long as I get my money back.
However it ends, lesson learned. Tori.fi is a risky place.
I consider myself a rather careful buyer, I distrust anybody who sells things too cheap or that has an account created in 2021 especially in the last couple of months...
But in this case it was a 3 year old account and the price was only some 5% below market price.
Hopefully he isn't scamming somebody else to pay back what he owes me.
Be careful out there.
Ei ole. Itse tekisin jo alle viikon jälkeen. Turha näille rikollisille on lisää aikaa antaa. Jos ei ole lähettänyt viikossa niin ei lähetä kahdessakaan.
Sana vastaan sana. Joko itse tumpeloit, myyjä tiesi vialliseksi tai ihan vaa huono munkki. Ei kyl vaikuta tahalliselta(noudolla myyty eikä historia viittaa epärehellisyyteen) .. Mut joka tapauksessa reilua, että sait hyvitystä, vaikka kaupoista noin kauan.Käyttäjä boomex myi rikkinäisen näyttiksen minulle. Pääsin ensimmäisen kerran kokeilemaan näytönohjainta viikonloppuna ja eihän se toimi. Toki osa ehti minulla olla kolmisen viikkoa ennen testausta, informoin myyjää noutohetkellä etten heti pääse testaamaan. Vakuutteli ehjäksi ja pyysi ottaan yhteyttä jos jotain on. Selvisi että myyjä on testannut näytönohjainta viimeksi keväällä 21.
Minulle hyvitti haukkujen kera 55€ ja saisin näyttiksen hakea takaisin kun hän halusi testata sitä. Paska maku jäi, sain testata rikkinäistä näyttistä ja se maksoi minulle 55€.
Juuri näin. Tahallisuutta tai ei, jos tuotetta sanotaan täysin toimivaksi niin silloin olisi reilua että olisi hiljattain testattu toimivaksi.Sana vastaan sana. Joko itse tumpeloit, myyjä tiesi vialliseksi tai ihan vaa huono munkki. Ei kyl vaikuta tahalliselta.. Mut joka tapauksessa reilua, että sait hyvitystä, vaikka kaupoista noin kauan.
Haukut ja muut mahdolliset kinastelut poislukien, mielestäni homma meni aika rehdisti. Toki myyjän olisi ollut hyvä testata näyttistä ennen myyntiin laittoa, mutta kaupan purku kolme viikkoa kauppojen jälkeen on aika kohtuutonta. Ostajan vastuulla on testata laite toimivaksi mahdollisimman pian. Myyjänä en itse lähtisi minkäänlaisiin hyvityksiin 3 viikon jälkeen jos tietäisin tuotteen olleen kunnossa myyntihetkellä. Sitä kun ei voi tietää mitä ostaja on kolmen viikon aikana kortille tehnyt.Käyttäjä boomex myi rikkinäisen näyttiksen minulle. Pääsin ensimmäisen kerran kokeilemaan näytönohjainta viikonloppuna ja eihän se toimi. Toki osa ehti minulla olla kolmisen viikkoa ennen testausta, informoin myyjää noutohetkellä etten heti pääse testaamaan. Vakuutteli ehjäksi ja pyysi ottaan yhteyttä jos jotain on. Selvisi että myyjä on testannut näytönohjainta viimeksi keväällä 21.
Minulle hyvitti haukkujen kera 55€ ja saisin näyttiksen hakea takaisin kun hän halusi testata sitä. Paska maku jäi, sain testata rikkinäistä näyttistä ja se maksoi minulle 55€.
Käyttäjä boomex myi rikkinäisen näyttiksen minulle. Pääsin ensimmäisen kerran kokeilemaan näytönohjainta viikonloppuna ja eihän se toimi. Toki osa ehti minulla olla kolmisen viikkoa ennen testausta, informoin myyjää noutohetkellä etten heti pääse testaamaan. Vakuutteli ehjäksi ja pyysi ottaan yhteyttä jos jotain on. Selvisi että myyjä on testannut näytönohjainta viimeksi keväällä 21.
Joo onhan se noinkin. Itsellä ei vain ollut ennemmin mahdollisuutta testata kun sain emolevyn vasta viime viikolla.Haukut ja muut mahdolliset kinastelut poislukien, mielestäni homma meni aika rehdisti. Toki myyjän olisi ollut hyvä testata näyttistä ennen myyntiin laittoa, mutta kaupan purku kolme viikkoa kauppojen jälkeen on aika kohtuutonta. Ostajan vastuulla on testata laite toimivaksi mahdollisimman pian. Myyjänä en itse lähtisi minkäänlaisiin hyvityksiin 3 viikon jälkeen jos tietäisin tuotteen olleen kunnossa myyntihetkellä. Sitä kun ei voi tietää mitä ostaja on kolmen viikon aikana kortille tehnyt.
Tässä tapauksessa tietty myyjänkin omasta testauksesta on pitkä aika, joten tuote ei välttämättä ollutkaan kunnossa myyntihetkellä. Ihan reilu menettely hyvittää puolet hinnasta ja testailla korttia lisää, ei vaikuta ollenkaan tahalliselta kusetukselta. Käynyt vaan huono tuuri ja testauksen puute molemmilta.
Siis tämä olisi poikani koneeseen tullut. Hän sen maksoi. Itsellä ei pöytäkonetta ole. Enkä ole mitään vinkunut. Ei tässä hiiriä olla, olen vaan ajellut ja tuhlannut aikaa muutaman kympin takia. Näyttis lojunut sulla 6-9kk mutta sinun mielestä ainut mahdollisuus että meni rikki minulla. Reilua oli hyvitys, kaikki muu haukkuminen ym lähinnä noloa.Alkaa kolmen viikon jälkeen vaatimaan rahoja takaisin hajottamastaan näytönohjaimesta. Kortti oli mulla ollut käyttämättömänä ennen myyntia myyntilaatikossa ~6-9kk, testattu ennen sitä toimivaksi. Sitten alkaa vielä vaatimaan että lähetän postilla kortin takasin kun toi sen testattavaksi että voin varmistaa onko vika kortissa vai muussa kun oli ilmeisesti uutta konetta kasaamassa eikä varmuutta mikä osa on viallinen. Vissiin niin hiiri että ei uskalla enään nähdä.
Jankkaa vaan ja alkaa vielä jostain lapsensa rahoistaan vinkumaan jne..
Käyttäjä boomex myi rikkinäisen näyttiksen minulle. Pääsin ensimmäisen kerran kokeilemaan näytönohjainta viikonloppuna ja eihän se toimi. Toki osa ehti minulla olla kolmisen viikkoa ennen testausta, informoin myyjää noutohetkellä etten heti pääse testaamaan. Vakuutteli ehjäksi ja pyysi ottaan yhteyttä jos jotain on. Selvisi että myyjä on testannut näytönohjainta viimeksi keväällä 21.
Oliko sinulla tiedossa, että kortissa saattaa olla vikaa? Onko kortti nyt sinulla ja onko siinä ulkoisia merkkejä vaurioista tms?Alkaa kolmen viikon jälkeen vaatimaan rahoja takaisin hajottamastaan näytönohjaimesta. Kortti oli mulla ollut käyttämättömänä ennen myyntia myyntilaatikossa ~6-9kk, testattu ennen sitä toimivaksi. Sitten alkaa vielä vaatimaan että lähetän postilla kortin takasin kun toi sen testattavaksi että voin varmistaa onko vika kortissa vai muussa kun oli ilmeisesti uutta konetta kasaamassa eikä varmuutta mikä osa on viallinen. Vissiin niin hiiri että ei uskalla enään nähdä.
Jankkaa vaan ja alkaa vielä jostain lapsensa rahoistaan vinkumaan jne..
En tiedä mitä syytöksiä tarkoitat? Myyjä sanoi että ota yhteyttä jos jotain on, minä sanoin että ei ole nyt heti mahdollisuutta testata. Ensimmäisen kerran otin näyttiksen pois pussista viime perjantaina. Tuosta olen samaa mieltä että tuskin toimiva laatikossa rikkoutuu. Kuitenkin 6-9kk sitten on myyjän mukaan ollut toimiva. Itse olen tähän lähes 50v ikääni mennessä kasannut useita koneita uusista ja käytetyistä osista, enkä ole vielä saanut mitään osaa asentaessa rikki. Mahdotontahan se ei tässäkään tapauksessa ole vaikka käytän esd-ranneketta ja muutenkin koetan olla varovainen asentaessa.Sanoisin että haukut sinulle kun lähdet yli kolmen viikon jälkeen vaatimaan rahoja ja postailemaan syytöksiä tänne. Jos ostelee käytettyjä osia verkosta niin oletuksena on että ne myös testaat itse lähitulevaisuudessa. Tuskin toimiva näytönohjain laatikossa hajoaa ja jos näin niin todella huono säkä. myöskään postitus minusta kohtuutonta jossei ole erikseen sovittu.
Tuosta olen samaa mieltä että tuskin toimiva laatikossa rikkoutuu. Kuitenkin 6-9kk sitten on myyjän mukaan ollut toimiva.
Johan sinä itsekin sanot, että tuskin laatikossa rikkoontuu, mut samaan hengenvetoon myyjä ei mukamas olisi siitä niin varma? Vaikka on omien sanojen mukaan.Harmittaa vaan kun myydään "täysin toimivaa" vaikka siitä ei ole varmuutta myyjälläkään.
Onhan hällä kauppahistoriaa, vaikkei kaikesta palautteita. Negaa ei nyt kuitenkaan.Mikä myyntihistoria? Myyjällä on yksi myynti takuullisesta 1660 Superista
Ilman testausta ei kukaan voi olla varma. Minä testasin sen heti kun kaikki osat oli ostettu. Onneksi täällä on kauppiaita jotka ei ongelmien ilmetessä ala haukkumaan.Johan sinä itsekin sanot, että tuskin laatikossa rikkoontuu, mut samaan hengenvetoon myyjä ei mukamas olisi siitä niin varma? Vaikka on omien sanojen mukaan.
Luotin siihen että myyjä on tuotteen testannut ennen myyntiin laittoa, näin minä tekisin. Vielä kaupantekohetkellä ilmoitus että ota yhteyttä jos jotain on.Olisithan myyjän luona voinut toki testata, kun noudolla tehdyt kaupat. Kannattaa tämä muistaa varsinkin takuuttomissa ja vanhemmissa laitteissa
Luotin siihen että myyjä on tuotteen testannut ennen myyntiin laittoa, näin minä tekisin. Vielä kaupantekohetkellä ilmoitus että ota yhteyttä jos jotain on.
Näin ei tapahtunut kun alunperin testasin 6-9kk sitten. Ostajan hakiessa korttia sanoin että en ole testannut uudestaan vaan kortti ollut laatikossa käyttämättä pitkään.
Varoituksen sana kaikille kaverista nimeltäxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
Vaikka en täältä ole tuotetta ostanut niin moni myy myös Tori.fi osoitteessa multina. Tulin kotiin tiistaina noin 17.15 aikaan ja kaveri viestitteli että jos maksat iPhonen heti hän vie samantien puhelimen postiin. Siirsin rahat mobilepaylla ja hyvien talven toivotusten jälkeen mies katosi kuin tuhka tuuleen. Mihinkään viesteihin ja puhelin tiedusteluihin ei vastattu.
Onni onnettomuudessa, löysin multitronicilta korvaavan tuotteen mutta kyllä ketuttaa ei voi muuta sanoa.
Julkaistu myös MuroBBS:n puolella
Ylläri pylläri torissa huijari. Ennakkomaksu tuntemattomalle 5/5 toimintaaVaroituksen sana kaikille kaverista nimeltä xxx
Vaikka en täältä ole tuotetta ostanut niin moni myy myös Tori.fi osoitteessa multina. Tulin kotiin tiistaina noin 17.15 aikaan ja kaveri viestitteli että jos maksat iPhonen heti hän vie samantien puhelimen postiin. Siirsin rahat mobilepaylla ja hyvien talven toivotusten jälkeen mies katosi kuin tuhka tuuleen. Mihinkään viesteihin ja puhelin tiedusteluihin ei vastattu.
Onni onnettomuudessa, löysin multitronicilta korvaavan tuotteen mutta kyllä ketuttaa ei voi muuta sanoa.
Nyt se on sun lainauksessakin.Suosittelen ottamaan nimen pois viestistäsi.
Varoituksen sana kaikille kaverista nimeltä T. M. T. Pohjois Joensuu.
Nyt se on sun lainauksessakin.
Ja sitten kaksi henkilöä lainasi viestiä jossa on koko nimi
Taitaapi jäädä lainaukseen, jollei viestiä lainannut käyttäjä tai ylläpito käy muokkaamassa.Mitäköhän sillä on väliä niin kauan kun se on tuossa alkuperäisessä viestissä?
Mielenkiintoista, että ei varmaan sanonut miksi ei voikaan myydä puhelinta sinulle? Oliko markkinahinta poikkeuksellinen, jolla teitte kaupan alunperin?
Ei ollut. Mutta tämä tapaus nyt loppui onneksi hyvin ja Kerttuurius maksoi rahat korkojen kanssa takaisin. Puhtaita papereita ei nyt kuitenkaan voi antaa. Maksoin 3.1 puhelimen ja lupasi viedä viimeistään 7.1 postiin. Sitten alko epämääräinen selittely ettei voikaan puhelinta myydä ja sanoi että 14.1 alkavana viikonloppuna saa rahaa. 14.1 maksoi 50e takaisin ja 17.1 loppusumman + 20e korkoja. Ehkä pikavipin olisi voinut saada helpommallakin sitten.
Tehtiin käyttäjän @Jonimoisio kanssa kauppaa poseidon 1080ti kortista.
Ikävä juttu että tulit huijatuksi, mutta tunnus ei ole kuin alle 2kk vanha eikä kauppiaspalautteita, niin olisin itse jättänyt väliin tai ostanut noudolla.Ja sama kaveri sai multa juuri huijattua parisen sataa. Paketin seurantakoodin oikein kertoi lauantaina ja sen jälkeen offlineen. Käyttäjänimellä @Nanastsaya
Eli rikosilmoituksen tekoon.