Tärkeä Epärehelliset kaupankävijät ja huonot kauppakokemukset

Varmaankin joku sellainen että menettää mahdollisuuden normaaliin pankkitiliin esim 5vuoden ajaksi, pankkitilinä kelan myöntämä jota valvotaan. :kahvi:

Pankit tarjoavat ulkomaalaisille/maahanmuuttajille sekä luottotiedottomille suomalaisille erinäisiä "alemman kansalaisen" palveluita ja tilejä. Ei ole mitään "KELAN tilejä" vaan ihan tavallisia hyvin karsituilla palveluilla jos niitä edes on. Toki jos näissä on ylimääräistä tulovirtaa ja olet sosiaalitoimen asiakas sieltä tulee takaisinperintää, mutta luottotiedoton voi näillä pyyhkiä sitä pers.... eli ei väliä. Mutta tämä nyt on ihan peruskauraa tilistä riippumatta. Edunvalvoja näille ei olisi hassumpi juttu, ehkä porukka saisi jotain omia takaisinkin... esimerkiksi perinnötkin voi siirtää eteenpäin omille lapsille jos löytyy niin rahojen karhuajat eivät pääse tähänkään käsiksi. Mutta tämä OTsta omalta osalta.
 
Suomen lait ja poliisien olemattomat resurssit tekee tuosta niin helppoa. 2v päästä aikaisintaan oikeudessa, jossa tekijä tuomitaan sakkoihin/lyhyeen vankeusrangaistukseen. Rahoja ei tule koskaan saamaan takaisin koska uhreja todennäköisesti kymmeniä. Näille sarjakusettajille pitäisi ihan oikeasti saada loppu pikkuhiljaa.

Höps, juuri olin toisena asianomistajana 30€ torikusetuksessa. Rikosilmoituksesta meni 7 kk käräjille.

Varmaankin joku sellainen että menettää mahdollisuuden normaaliin pankkitiliin esim 5vuoden ajaksi, pankkitilinä kelan myöntämä jota valvotaan. :kahvi:

Tästä oli hiljattain oikeusasiamiehellä asiaa: https://www.oikeusasiamies.fi/r/fi/ratkaisut/-/eoar/7777/2020
 
@gouca @_j03_

Riippuu ihan tuurista kauanko käräjille menee ja jos menee lainkaan. Tuollaiset pikkurötökset ovat mapissa Ö ja haku ei ole aktiivisesti päällä. Poliisit saattavat kerran käydä ovella tai soittaa ja jos ei vastaa, niin ei voi mitään.

On mahdollista että jäävät kiinni muussa yhteydessä, jolloin asia menee eteenpäin tai sitten valitettavasti menee kaksi vuotta ettei saada kiinni ja rikos vanhenee. Ilmoitus kannattaa kuitenkin aina tehdä ja sitä todennäköisemmin virkavalta puuhista kiinnostuu mitä enemmän rikoksia yksilöllä on.

E: En itse ymmärrä miten voi olla niin hankalaa keksiä parempaa ratkaisua. Esim. Ilmoitus rikoksen epäilystä kirjeenä kolme kertaa - jos ei tavoiteta, niin tili (rikosväline) kiinni ja kyllä ne marssii ihan itse asemalle, kun kelamassit ovat jäissä. Mutta ei toimi kai Suomessa. :rolleyes:
 
On mahdollista että jäävät kiinni muussa yhteydessä, jolloin asia menee eteenpäin tai sitten valitettavasti menee kaksi vuotta ettei saada kiinni ja rikos vanhenee. Ilmoitus kannattaa kuitenkin aina tehdä ja sitä todennäköisemmin virkavalta puuhista kiinnostuu mitä enemmän rikoksia yksilöllä on.
Kyseisessä keississä oli kymmeniä vastaavia rikoksia samoilta ajoilta. Eiköhän tuo riipu enemmänkin siitä kauanko jaksavat pakoilla etsintäkuulutusta (ei sillä että se kovin vaikeaa olisi Suomessa).
 
Kyseisessä keississä oli kymmeniä vastaavia rikoksia samoilta ajoilta. Eiköhän tuo riipu enemmänkin siitä kauanko jaksavat pakoilla etsintäkuulutusta (ei sillä että se kovin vaikeaa olisi Suomessa).

No siitähän se johtuu. Kaiken lisäksi kun siinä on vielä palkkiona se rikoksen vanheneminen onnistuneesta pakoilusta. Ei noita aktiivisesti jahdata, jos summat ovat säälittäviä satasia tai tuhansia. Pelkää oikeudenkäyntifarssikin maksaa moninkertaisesti enemmän. :tdown:
 
Käyttäjän @hemmodoge kanssa tehdyt CPU-kaupat ei tahdo nyt oikein onnistua... Prossua ei näytä postin seurannan mukaan edes toimitettu kuljetukseen ja myyjästäkään ei tiistain jälkeen ole kuulunut mitään.

Tapahtumien aikajana jotakuinkin:

28.12: Tarjottu prossusta, myyjä hyväksyy. Maksettu.
29.12: Myyjä ilmoittaa rahojen näkyvän tilillä, toimittaa seurantatunnuksen ja kertoo samalla hoitavansa postiin samana tai seuraavana päivänä
3.1: Tiedustelen mikä tilanne, kun ei ole seurannan mukaan näkyvissä ja luvattu hoitaa jo edellisellä viikolla. Myyjä ilmoittaa samana iltana että on ollut kiireinen viikonloppu, tarjoutuu hoitamaan alkuviikosta postiin tai palauttamaan rahat.
Totean, että voi pistää postiin alkuviikosta.
7.1: Lähestyn myyjää taas tiedustellen mikä tilanne, kun ei ole näkynyt postilla. Annan sunnuntaihin asti aikaa hoitaa kuljetukseen tai palauttamaan rahat jos ei onnistu. Samalla huomautan että lähetystunnus on voimassa 2vko eli ensi TI jälkeen ei ole kelvollinen postille.

Edelleen hiljaisuus, myyjä ollut viimeksi mestoilla tiistaina. Pakettikaan ei ole postille päätynyt. Myyjällä 1 negapalaute, jota tässäkin ketjussa aikasemmin ruodittu. Pahoitellut tätä jonka jälkeen löytyy pari posia joten ajattelin että minimaalinen riski. Virheitähän sattuu joskus kaikille.....
Ymmärrän myös että välillä ei vaan kykene, mutta tässä on jo pariin kertaan lupailtu katteettomia ja hyviin tapoihin kuuluu ilmoittaa jos tulee este.

Mitäs mieltä raati on, mitenkä tässä kannattaa jatkaa, missä vaiheessa rustataan lainvalvojille ilmoitusta?
 
Käyttäjä @hemmodoge ei ole vastannut mihinkään sitten 29.12.2021, jolloin ilmoitti että postittaa huomenna tai viimeistään ylihuomenna.

Ilmoitin käyttäjälle juuri tekstiviestillä, että teen rikosilmoituksen huomenna, jos ei ala kuulumaan.

 
Viimeksi muokattu:
Mitäs mieltä raati on, mitenkä tässä kannattaa jatkaa, missä vaiheessa rustataan lainvalvojille ilmoitusta?

Pari viikkoa maksusta on sellainen aika, että jos ei pakettia kuulu, rahat ei palaudu, eikä järkevää selitystä viiveelle annettu niin ei selkeästi ole ollut aikomustakaan viedä kauppoja kunnialla maaliin. Tiistaina rikosilmoitusta tulille vaan. Ei se ostajan tehtävä ole arvuutella, että mahtaako myyjä kerätä jossain vaiheessa riittävästi motivaatiota asian korjaamiseksi.
 
Pari viikkoa maksusta on sellainen aika, että jos ei pakettia kuulu, rahat ei palaudu, eikä järkevää selitystä viiveelle annettu niin ei selkeästi ole ollut aikomustakaan viedä kauppoja kunnialla maaliin. Tiistaina rikosilmoitusta tulille vaan. Ei se ostajan tehtävä ole arvuutella, että mahtaako myyjä kerätä jossain vaiheessa riittävästi motivaatiota asian korjaamiseksi.

No tätä samaa ajattelin itsekin, mitä ketjua seurannut että 2vko on hyvä aika.
 
Käyttäjän @hemmodoge kanssa tehdyt CPU-kaupat ei tahdo nyt oikein onnistua... Prossua ei näytä postin seurannan mukaan edes toimitettu kuljetukseen ja myyjästäkään ei tiistain jälkeen ole kuulunut mitään.

Tapahtumien aikajana jotakuinkin:

28.12: Tarjottu prossusta, myyjä hyväksyy. Maksettu.
29.12: Myyjä ilmoittaa rahojen näkyvän tilillä, toimittaa seurantatunnuksen ja kertoo samalla hoitavansa postiin samana tai seuraavana päivänä
3.1: Tiedustelen mikä tilanne, kun ei ole seurannan mukaan näkyvissä ja luvattu hoitaa jo edellisellä viikolla. Myyjä ilmoittaa samana iltana että on ollut kiireinen viikonloppu, tarjoutuu hoitamaan alkuviikosta postiin tai palauttamaan rahat.
Totean, että voi pistää postiin alkuviikosta.
7.1: Lähestyn myyjää taas tiedustellen mikä tilanne, kun ei ole näkynyt postilla. Annan sunnuntaihin asti aikaa hoitaa kuljetukseen tai palauttamaan rahat jos ei onnistu. Samalla huomautan että lähetystunnus on voimassa 2vko eli ensi TI jälkeen ei ole kelvollinen postille.

Edelleen hiljaisuus, myyjä ollut viimeksi mestoilla tiistaina. Pakettikaan ei ole postille päätynyt. Myyjällä 1 negapalaute, jota tässäkin ketjussa aikasemmin ruodittu. Pahoitellut tätä jonka jälkeen löytyy pari posia joten ajattelin että minimaalinen riski. Virheitähän sattuu joskus kaikille.....
Ymmärrän myös että välillä ei vaan kykene, mutta tässä on jo pariin kertaan lupailtu katteettomia ja hyviin tapoihin kuuluu ilmoittaa jos tulee este.

Mitäs mieltä raati on, mitenkä tässä kannattaa jatkaa, missä vaiheessa rustataan lainvalvojille ilmoitusta?
Siis i7 6700K? Olen maksanut samalle myyjälle tuon 67e jo viikko sitten tuotteesta, seuranta koodin sain mutta ei ole pakettia toimitettu postiin. Ja @hemmodoge siis myyjänä, ei ole käynyt forumilla tiistain jälkeen, jotain sattunut? Minulla ei ole hälle puh nro
 
Viimeksi muokattu:
Käyttäjä @hemmodoge ei ole vastannut mihinkään sitten 29.12.2021, jolloin ilmoitti että postittaa huomenna tai viimeistään ylihuomenna.

Ilmoitin käyttäjälle juuri tekstiviestillä, että teen rikosilmoituksen huomenna, jos ei ala kuulumaan.
Mikä tuote?
 

Totta. Editoin sen tuonne viestiinkin.

 
Se on hemmo varmaan joltakin teistä pikavippaillut. Vasta marraskuussa tuosta käyttäjästä on täällä viimeksi keskusteltu.
 
Jätkät, nyt kolme negatiivista kauppaa ja niistä ei yhtään kauppiaspalautetta. Käykää laittamassa joku nyt negatiivinen palaute, ennenkuin menee seuraava kusetukseen. Jos menee väärin, voi sanoa, että on minun syytäni, mutta kun kolme täysin eri ostajaa kärsii näistä ongelmista, niin ei siellä kaikki ole kohdallaan.

Ylläpito voi poistaa väärän negatiivisen palautteen ja minun mielestäni niitä pitäisi jättää paljon herkemmin kuin rikosilmoituksia.
 
Jätkät, nyt kolme negatiivista kauppaa ja niistä ei yhtään kauppiaspalautetta. Käykää laittamassa joku nyt negatiivinen palaute, ennenkuin menee seuraava kusetukseen. Jos menee väärin, voi sanoa, että on minun syytäni, mutta kun kolme täysin eri ostajaa kärsii näistä ongelmista, niin ei siellä kaikki ole kohdallaan.

Ylläpito voi poistaa väärän negatiivisen palautteen ja minun mielestäni niitä pitäisi jättää paljon herkemmin kuin rikosilmoituksia.

Oikeassahan sinä olet, käyty rustaamassa nega. Tehkääs samoin @Nom & @JesseR

edit. olittekin jo.
 

Sovittiin että viikonloppuna vie viimeistään postiin, mutta nyt sanookin ettei voi puhelinta myydä. Alkuviikosta jo makselin puhelimen. Sanoi maksavansa rahat takaisin, joten odotellaan nyt hetki sitten. 22 positiivista kauppaa, joten ajattelin ettei ongelmia voi tulla. :(
 

Sovittiin että viikonloppuna vie viimeistään postiin, mutta nyt sanookin ettei voi puhelinta myydä. Alkuviikosta jo makselin puhelimen. Sanoi maksavansa rahat takaisin, joten odotellaan nyt hetki sitten. 22 positiivista kauppaa, joten ajattelin ettei ongelmia voi tulla. :(

Mielenkiintoista, että ei varmaan sanonut miksi ei voikaan myydä puhelinta sinulle? Oliko markkinahinta poikkeuksellinen, jolla teitte kaupan alunperin?
 
I apologize if it's the wrong section for this question but I thought the people with some experience of these matters would be gathered here. Never had anything to do with any criminal reports or the like in my life.

I bought an item off another site, the seller was paid the amount agreed on through MobilePay so I have his number, his name and his address as a receipt was shown (which matched the name in MobilePay).
The seller promised to "message me when the package is ready to go".

Tonight at 2am I got a message stating that "I'm so sorry, my car got broken into when I went to the store before taking the package to the post office and it got stolen off the passenger seat".
Then a lot of blahblah "I'll try to get it back, I tried to get surveillance tapes, the police didn't seem to care, I'll return your money if I can't find the package".

Just began to sound more and more like somebody who spent my money on drugs and decided to make up a story while still high.
I asked for a refund immediately, but no that wasn't possible, he spent some money on bills and shopping so he doesn't have any.
Said I'll give him 4 days to get the money together borrowing from friends and family if needed and then I want them returned but no, not possible. He'll "pay me back once he gets paid on the 25th".

I already didn't trust his ridiculous story but at this point I also realized he had never asked for my address so the entire thing about him taking the package to the post office is utter bullshit.

What would you do? Just take it to the police? Wait for a miracle to happen in 3 weeks and the money getting returned?
What are my chances to get my money back going through the police with all this info on the seller? name, address, phone number and conversation logs.
Assuming he never intends to return the money, is he just trying to delay and buy time with his 25.1 deadline? What for?

Thanks for any answers, sorry if my post is out of order for this particular space but I had nowhere better to ask.

P.S. You can just answer in Finnish.


Update on this story, I didn't go to the police immediately after all since he promised to pay it back and I decided to give that a chance first.

Took until 4am last night when he sent me a message telling me he made up the story (big surprise) and the item never existed in the first place and that he's a drug and gambling addict who was looking for quick money.
He apologized a lot and promised again that he'll pay it back. Said he has a proper job but plenty of other debts so he'll pay it off in parts over the next 2 months.

Well he did pay the first 1/4th of what he owes today so I guess that's something and hopefully he can stick to what he's promised.
I don't know if he ACTUALLY feels as bad about it as he says or if he just doesn't want trouble with the police, nor do I know how much of what he says is actually true in general and honestly I don't care what the case is as long as I get my money back.

However it ends, lesson learned. Tori.fi is a risky place.
I consider myself a rather careful buyer, I distrust anybody who sells things too cheap or that has an account created in 2021 especially in the last couple of months...
But in this case it was a 3 year old account and the price was only some 5% below market price.

Hopefully he isn't scamming somebody else to pay back what he owes me.

Be careful out there.
 
No tätä samaa ajattelin itsekin, mitä ketjua seurannut että 2vko on hyvä aika.
Ei ole. Itse tekisin jo alle viikon jälkeen. Turha näille rikollisille on lisää aikaa antaa. Jos ei ole lähettänyt viikossa niin ei lähetä kahdessakaan.

Update on this story, I didn't go to the police immediately after all since he promised to pay it back and I decided to give that a chance first.

Took until 4am last night when he sent me a message telling me he made up the story (big surprise) and the item never existed in the first place and that he's a drug and gambling addict who was looking for quick money.
He apologized a lot and promised again that he'll pay it back. Said he has a proper job but plenty of other debts so he'll pay it off in parts over the next 2 months.

Well he did pay the first 1/4th of what he owes today so I guess that's something and hopefully he can stick to what he's promised.
I don't know if he ACTUALLY feels as bad about it as he says or if he just doesn't want trouble with the police, nor do I know how much of what he says is actually true in general and honestly I don't care what the case is as long as I get my money back.

However it ends, lesson learned. Tori.fi is a risky place.
I consider myself a rather careful buyer, I distrust anybody who sells things too cheap or that has an account created in 2021 especially in the last couple of months...
But in this case it was a 3 year old account and the price was only some 5% below market price.

Hopefully he isn't scamming somebody else to pay back what he owes me.

Be careful out there.
Tori.fi like any other place is risky if you do the purchase by post, without seeing the item. To minimize the risk only do face to face deals and inspect the item before giving the money. Or buy from ebay etc with Paypal or a credit card.

Hope you get your money back. But remember the story is once again a lie. Never trust them.
 
Viimeksi muokattu:
Ei ole. Itse tekisin jo alle viikon jälkeen. Turha näille rikollisille on lisää aikaa antaa. Jos ei ole lähettänyt viikossa niin ei lähetä kahdessakaan.

No en suuremmin jaksa tästä alkaa vänkäämään mikä on "the aika" mutta viikko nyt on vielä sellainen aika että jos oikeasti on "unohtanut"/käynyt jotain äkillistä/ tai vastaavaa niin myyjä kerkiää vielä reagoida mutta 2 viikkoa vastaamatta kertoo jo enemmän ettei kiinnosta jolloin enemmän aihetta rikosilmoon. Tässä toki asiaa puoltaa se että sama myyjä tehnyt useamman tyypin kanssa kauppaa ja pitää radiohiljaisuutta.
 
Käyttäjä boomex myi rikkinäisen näyttiksen minulle. Pääsin ensimmäisen kerran kokeilemaan näytönohjainta viikonloppuna ja eihän se toimi. Toki osa ehti minulla olla kolmisen viikkoa ennen testausta, informoin myyjää noutohetkellä etten heti pääse testaamaan. Vakuutteli ehjäksi ja pyysi ottaan yhteyttä jos jotain on. Selvisi että myyjä on testannut näytönohjainta viimeksi keväällä 21.
Minulle hyvitti haukkujen kera 55€ ja saisin näyttiksen hakea takaisin kun hän halusi testata sitä. Paska maku jäi, sain testata rikkinäistä näyttistä ja se maksoi minulle 55€.
 
Viimeksi muokattu:
Käyttäjä boomex myi rikkinäisen näyttiksen minulle. Pääsin ensimmäisen kerran kokeilemaan näytönohjainta viikonloppuna ja eihän se toimi. Toki osa ehti minulla olla kolmisen viikkoa ennen testausta, informoin myyjää noutohetkellä etten heti pääse testaamaan. Vakuutteli ehjäksi ja pyysi ottaan yhteyttä jos jotain on. Selvisi että myyjä on testannut näytönohjainta viimeksi keväällä 21.
Minulle hyvitti haukkujen kera 55€ ja saisin näyttiksen hakea takaisin kun hän halusi testata sitä. Paska maku jäi, sain testata rikkinäistä näyttistä ja se maksoi minulle 55€.
Sana vastaan sana. Joko itse tumpeloit, myyjä tiesi vialliseksi tai ihan vaa huono munkki. Ei kyl vaikuta tahalliselta(noudolla myyty eikä historia viittaa epärehellisyyteen) .. Mut joka tapauksessa reilua, että sait hyvitystä, vaikka kaupoista noin kauan.
 
Sana vastaan sana. Joko itse tumpeloit, myyjä tiesi vialliseksi tai ihan vaa huono munkki. Ei kyl vaikuta tahalliselta.. Mut joka tapauksessa reilua, että sait hyvitystä, vaikka kaupoista noin kauan.
Juuri näin. Tahallisuutta tai ei, jos tuotetta sanotaan täysin toimivaksi niin silloin olisi reilua että olisi hiljattain testattu toimivaksi.
 
Käyttäjä boomex myi rikkinäisen näyttiksen minulle. Pääsin ensimmäisen kerran kokeilemaan näytönohjainta viikonloppuna ja eihän se toimi. Toki osa ehti minulla olla kolmisen viikkoa ennen testausta, informoin myyjää noutohetkellä etten heti pääse testaamaan. Vakuutteli ehjäksi ja pyysi ottaan yhteyttä jos jotain on. Selvisi että myyjä on testannut näytönohjainta viimeksi keväällä 21.
Minulle hyvitti haukkujen kera 55€ ja saisin näyttiksen hakea takaisin kun hän halusi testata sitä. Paska maku jäi, sain testata rikkinäistä näyttistä ja se maksoi minulle 55€.
Haukut ja muut mahdolliset kinastelut poislukien, mielestäni homma meni aika rehdisti. Toki myyjän olisi ollut hyvä testata näyttistä ennen myyntiin laittoa, mutta kaupan purku kolme viikkoa kauppojen jälkeen on aika kohtuutonta. Ostajan vastuulla on testata laite toimivaksi mahdollisimman pian. Myyjänä en itse lähtisi minkäänlaisiin hyvityksiin 3 viikon jälkeen jos tietäisin tuotteen olleen kunnossa myyntihetkellä. Sitä kun ei voi tietää mitä ostaja on kolmen viikon aikana kortille tehnyt.

Tässä tapauksessa tietty myyjänkin omasta testauksesta on pitkä aika, joten tuote ei välttämättä ollutkaan kunnossa myyntihetkellä. Ihan reilu menettely hyvittää puolet hinnasta ja testailla korttia lisää, ei vaikuta ollenkaan tahalliselta kusetukselta. Käynyt vaan huono tuuri ja testauksen puute molemmilta.
 
Käyttäjä boomex myi rikkinäisen näyttiksen minulle. Pääsin ensimmäisen kerran kokeilemaan näytönohjainta viikonloppuna ja eihän se toimi. Toki osa ehti minulla olla kolmisen viikkoa ennen testausta, informoin myyjää noutohetkellä etten heti pääse testaamaan. Vakuutteli ehjäksi ja pyysi ottaan yhteyttä jos jotain on. Selvisi että myyjä on testannut näytönohjainta viimeksi keväällä 21.
Minulle hyvitti haukkujen kera 55€ ja saisin näyttiksen hakea takaisin kun hän halusi testata sitä. Paska maku jäi, sain testata rikkinäistä näyttistä ja se maksoi minulle 55€.

Alkaa kolmen viikon jälkeen vaatimaan rahoja takaisin hajottamastaan näytönohjaimesta. Kortti oli mulla ollut käyttämättömänä ennen myyntia myyntilaatikossa ~6-9kk, testattu ennen sitä toimivaksi. Sitten alkaa vielä vaatimaan että lähetän postilla kortin takasin kun toi sen testattavaksi että voin varmistaa onko vika kortissa vai muussa kun oli ilmeisesti uutta konetta kasaamassa eikä varmuutta mikä osa on viallinen. Vissiin niin hiiri että ei uskalla enään nähdä.

Jankkaa vaan ja alkaa vielä jostain lapsensa rahoistaan vinkumaan jne..
 
Haukut ja muut mahdolliset kinastelut poislukien, mielestäni homma meni aika rehdisti. Toki myyjän olisi ollut hyvä testata näyttistä ennen myyntiin laittoa, mutta kaupan purku kolme viikkoa kauppojen jälkeen on aika kohtuutonta. Ostajan vastuulla on testata laite toimivaksi mahdollisimman pian. Myyjänä en itse lähtisi minkäänlaisiin hyvityksiin 3 viikon jälkeen jos tietäisin tuotteen olleen kunnossa myyntihetkellä. Sitä kun ei voi tietää mitä ostaja on kolmen viikon aikana kortille tehnyt.

Tässä tapauksessa tietty myyjänkin omasta testauksesta on pitkä aika, joten tuote ei välttämättä ollutkaan kunnossa myyntihetkellä. Ihan reilu menettely hyvittää puolet hinnasta ja testailla korttia lisää, ei vaikuta ollenkaan tahalliselta kusetukselta. Käynyt vaan huono tuuri ja testauksen puute molemmilta.
Joo onhan se noinkin. Itsellä ei vain ollut ennemmin mahdollisuutta testata kun sain emolevyn vasta viime viikolla.
 
Alkaa kolmen viikon jälkeen vaatimaan rahoja takaisin hajottamastaan näytönohjaimesta. Kortti oli mulla ollut käyttämättömänä ennen myyntia myyntilaatikossa ~6-9kk, testattu ennen sitä toimivaksi. Sitten alkaa vielä vaatimaan että lähetän postilla kortin takasin kun toi sen testattavaksi että voin varmistaa onko vika kortissa vai muussa kun oli ilmeisesti uutta konetta kasaamassa eikä varmuutta mikä osa on viallinen. Vissiin niin hiiri että ei uskalla enään nähdä.

Jankkaa vaan ja alkaa vielä jostain lapsensa rahoistaan vinkumaan jne..
Siis tämä olisi poikani koneeseen tullut. Hän sen maksoi. Itsellä ei pöytäkonetta ole. Enkä ole mitään vinkunut. Ei tässä hiiriä olla, olen vaan ajellut ja tuhlannut aikaa muutaman kympin takia. Näyttis lojunut sulla 6-9kk mutta sinun mielestä ainut mahdollisuus että meni rikki minulla. Reilua oli hyvitys, kaikki muu haukkuminen ym lähinnä noloa.
 
Käyttäjä boomex myi rikkinäisen näyttiksen minulle. Pääsin ensimmäisen kerran kokeilemaan näytönohjainta viikonloppuna ja eihän se toimi. Toki osa ehti minulla olla kolmisen viikkoa ennen testausta, informoin myyjää noutohetkellä etten heti pääse testaamaan. Vakuutteli ehjäksi ja pyysi ottaan yhteyttä jos jotain on. Selvisi että myyjä on testannut näytönohjainta viimeksi keväällä 21.
Minulle hyvitti haukkujen kera 55€ ja saisin näyttiksen hakea takaisin kun hän halusi testata sitä. Paska maku jäi, sain testata rikkinäistä näyttistä ja se maksoi minulle 55€.

Omasta mielestäni sinulla kävi onni että myyjä korvasi jopa puolet. Niinkuin muutkin maininneet ei kauppojen purku yli 3 viikon jälkeen ole millään lailla kohtuullista tai edes pakollista. Ei vaikuta todellakaan tahalliselta myyntihistorian ja kauppojen tapahtumien perusteella. Myyjä on vielä käyttänyt aikaa vianetsintään enemmän kuin mitä moni muu olisi tuossa tilanteessa. Sanoisin että haukut sinulle kun lähdet yli kolmen viikon jälkeen vaatimaan rahoja ja postailemaan syytöksiä tänne. Jos ostelee käytettyjä osia verkosta niin oletuksena on että ne myös testaat itse lähitulevaisuudessa. Tuskin toimiva näytönohjain laatikossa hajoaa ja jos näin niin todella huono säkä. myöskään postitus minusta kohtuutonta jossei ole erikseen sovittu. Just my two cents.
 
Alkaa kolmen viikon jälkeen vaatimaan rahoja takaisin hajottamastaan näytönohjaimesta. Kortti oli mulla ollut käyttämättömänä ennen myyntia myyntilaatikossa ~6-9kk, testattu ennen sitä toimivaksi. Sitten alkaa vielä vaatimaan että lähetän postilla kortin takasin kun toi sen testattavaksi että voin varmistaa onko vika kortissa vai muussa kun oli ilmeisesti uutta konetta kasaamassa eikä varmuutta mikä osa on viallinen. Vissiin niin hiiri että ei uskalla enään nähdä.

Jankkaa vaan ja alkaa vielä jostain lapsensa rahoistaan vinkumaan jne..
Oliko sinulla tiedossa, että kortissa saattaa olla vikaa? Onko kortti nyt sinulla ja onko siinä ulkoisia merkkejä vaurioista tms?
Miksi ostaja haluaa sen vielä itselleen postilla?
 
Viimeksi muokattu:
En tuhlaa nyt tähän enempää aikaani. Asia on käsitelty minun puolestani enkä tänne enään tähän asiaan vastaile. Hyvä että ostaja ymmärtää nyt että hyvitys oli reilu. Kortti siis minulla nyt kun piti varmistaa onko vika kortissa vai jossain muussa. Ostaja ei kyennyt poissulkemaan muita syitä kun ei ole toista konetta missä testata. Vian varmistuttua ehdotin heti 50e hyvitystä ja että ostaja saa pitää kortin vedoten siihen että kaupoista on yli 3 viikkoa enkä voi tietää mitä kortille on tehty. Tämä ei ensin kelvannut ja kyllästyin jankkaamiseen jolloin haukuin pelleksi. Viikonloppuna jo viestiteltiin ja yritin auttaa. Tänään toi minulle testattavaksi kun ehdotin sitä. Kortissa ei ole ulkoisesti mitään vikaa mutta ajurien asennuksen jälkeen kaatuilee / ei kuvaa. Näin ei tapahtunut kun alunperin testasin 6-9kk sitten. Ostajan hakiessa korttia sanoin että en ole testannut uudestaan vaan kortti ollut laatikossa käyttämättä pitkään.
Ostaja saa hakea kortin takaisin jos haluaa. Mistään takaisin postittelusta ei oltu sovittu etukäteen.
 
Viimeksi muokattu:
Sanoisin että haukut sinulle kun lähdet yli kolmen viikon jälkeen vaatimaan rahoja ja postailemaan syytöksiä tänne. Jos ostelee käytettyjä osia verkosta niin oletuksena on että ne myös testaat itse lähitulevaisuudessa. Tuskin toimiva näytönohjain laatikossa hajoaa ja jos näin niin todella huono säkä. myöskään postitus minusta kohtuutonta jossei ole erikseen sovittu.
En tiedä mitä syytöksiä tarkoitat? Myyjä sanoi että ota yhteyttä jos jotain on, minä sanoin että ei ole nyt heti mahdollisuutta testata. Ensimmäisen kerran otin näyttiksen pois pussista viime perjantaina. Tuosta olen samaa mieltä että tuskin toimiva laatikossa rikkoutuu. Kuitenkin 6-9kk sitten on myyjän mukaan ollut toimiva. Itse olen tähän lähes 50v ikääni mennessä kasannut useita koneita uusista ja käytetyistä osista, enkä ole vielä saanut mitään osaa asentaessa rikki. Mahdotontahan se ei tässäkään tapauksessa ole vaikka käytän esd-ranneketta ja muutenkin koetan olla varovainen asentaessa.
Minä toimin kuten kaupanteko hetkellä sovittiin.
Harmittaa vaan kun myydään "täysin toimivaa" vaikka siitä ei ole varmuutta myyjälläkään. Olen tottunut että seistään sanojensa takana, eikä ongelmien sattuessa aleta haukkumaan hiireksi ja pelleksi.
I
 
Tuosta olen samaa mieltä että tuskin toimiva laatikossa rikkoutuu. Kuitenkin 6-9kk sitten on myyjän mukaan ollut toimiva.
Harmittaa vaan kun myydään "täysin toimivaa" vaikka siitä ei ole varmuutta myyjälläkään.
Johan sinä itsekin sanot, että tuskin laatikossa rikkoontuu, mut samaan hengenvetoon myyjä ei mukamas olisi siitä niin varma? Vaikka on omien sanojen mukaan.

Eiköhän tää keissi ole jo selvä, jos ei näyttiksessäkää mitää näkyvää ole. Paska munkki molempien osalta ja melko räikeät palautteet annoitte toisillenne.


Mikä myyntihistoria? Myyjällä on yksi myynti takuullisesta 1660 Superista
Onhan hällä kauppahistoriaa, vaikkei kaikesta palautteita. Negaa ei nyt kuitenkaan.
 
Johan sinä itsekin sanot, että tuskin laatikossa rikkoontuu, mut samaan hengenvetoon myyjä ei mukamas olisi siitä niin varma? Vaikka on omien sanojen mukaan.
Ilman testausta ei kukaan voi olla varma. Minä testasin sen heti kun kaikki osat oli ostettu. Onneksi täällä on kauppiaita jotka ei ongelmien ilmetessä ala haukkumaan.
Olisithan myyjän luona voinut toki testata, kun noudolla tehdyt kaupat. Kannattaa tämä muistaa varsinkin takuuttomissa ja vanhemmissa laitteissa
Luotin siihen että myyjä on tuotteen testannut ennen myyntiin laittoa, näin minä tekisin. Vielä kaupantekohetkellä ilmoitus että ota yhteyttä jos jotain on.

Tämä jääköön nyt tähän, ei tämä hyvin mennyt ja siksi tälläinen ketju täällä on.
 
Luotin siihen että myyjä on tuotteen testannut ennen myyntiin laittoa, näin minä tekisin. Vielä kaupantekohetkellä ilmoitus että ota yhteyttä jos jotain on.

Toisaalta myyjän mukaan olit asiasta tietoinen ‍:hmm:
Näin ei tapahtunut kun alunperin testasin 6-9kk sitten. Ostajan hakiessa korttia sanoin että en ole testannut uudestaan vaan kortti ollut laatikossa käyttämättä pitkään.

Myyjältä vissii käpy palanut, kun yrittänyt sovitella asiaa ja menny vaikeaksi. Ei tietty silti pitäis asiattomaksi alkaa, se on totta.

Mitä tuohon aiempaan kysymykseen syyttelystä, niin sinä toit asian tänne esille siten, että tahallaan olis rikkinäinen laite myyty. Palautteessa sama sävy. JOS viestittelyssä ollu sama sävy, niin korjattavaa on ostajallakin.
 
Viimeksi muokattu:
Täytyy sen verran kommentoida tuota @jifi @boomex tapausta, ettei ole nyt aivan tavatonta, että käytetty elektroniikka "hajoaa" käyttämättömänä seistessään virrattomana. Se ei silloin tosin ole ollut enää ehjä, mutta ei välttämättä osoittanut mitään vikaa. Siksi olisi äärettömän hyvä tarkastaa tuote, jos sitä kaupittelee ehjänä.

Nyt kävi näin. Molemmin puolin on v*ttuiltu ja molemmat hävisivät saman verran ja molemmilla on vastaava palaute. Tasapeliin olisi varmaan päässyt helpomminkin. ;)
 
@jese200 myi R9 285 näyttistä, josta hyväksyi YV:llä tarjoukseni 29.12.2021 ja samana päivänä maksoin sovitun summan mobilepaylla. Lupasi postittaa seuraavana päivänä, mutta tämän jälkeen herrasta ei ole kuulunut yhtään mitään, vaikka YV:llä kyselty aiheesta. Aiemmista kauppiaspalautteista toki käy vähän ilmi, että ihan putkeen ei ole hommat useinkaan menneet. Katsotaan tuleeko tällä viikolla näyttistä / rahojen palautusta vai mennäänkö rikosilmoituksella eteenpäin.

Kaksi ketjuakin oli tehnyt samasta aiheesta (tarjosin tuon vanhemman ketjun mukaisesti, jossa alempi hinta)
 
Varoituksen sana kaikille kaverista nimeltä X, Pohjois Joensuu.

Vaikka en täältä ole tuotetta ostanut niin moni myy myös Tori.fi osoitteessa multina. Tulin kotiin tiistaina noin 17.15 aikaan ja kaveri viestitteli että jos maksat iPhonen heti hän vie samantien puhelimen postiin. Siirsin rahat mobilepaylla ja hyvien talven toivotusten jälkeen mies katosi kuin tuhka tuuleen. Mihinkään viesteihin ja puhelin tiedusteluihin ei vastattu.

Onni onnettomuudessa, löysin multitronicilta korvaavan tuotteen mutta kyllä ketuttaa ei voi muuta sanoa.

Julkaistu myös MuroBBS:n puolella
 
Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Varoituksen sana kaikille kaverista nimeltäxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

Vaikka en täältä ole tuotetta ostanut niin moni myy myös Tori.fi osoitteessa multina. Tulin kotiin tiistaina noin 17.15 aikaan ja kaveri viestitteli että jos maksat iPhonen heti hän vie samantien puhelimen postiin. Siirsin rahat mobilepaylla ja hyvien talven toivotusten jälkeen mies katosi kuin tuhka tuuleen. Mihinkään viesteihin ja puhelin tiedusteluihin ei vastattu.

Onni onnettomuudessa, löysin multitronicilta korvaavan tuotteen mutta kyllä ketuttaa ei voi muuta sanoa.

Julkaistu myös MuroBBS:n puolella

Suosittelen ottamaan nimen pois viestistäsi.
 
Varoituksen sana kaikille kaverista nimeltä xxx

Vaikka en täältä ole tuotetta ostanut niin moni myy myös Tori.fi osoitteessa multina. Tulin kotiin tiistaina noin 17.15 aikaan ja kaveri viestitteli että jos maksat iPhonen heti hän vie samantien puhelimen postiin. Siirsin rahat mobilepaylla ja hyvien talven toivotusten jälkeen mies katosi kuin tuhka tuuleen. Mihinkään viesteihin ja puhelin tiedusteluihin ei vastattu.

Onni onnettomuudessa, löysin multitronicilta korvaavan tuotteen mutta kyllä ketuttaa ei voi muuta sanoa.

Julkaistu myös MuroBBS:n puolella
Ylläri pylläri torissa huijari. Ennakkomaksu tuntemattomalle 5/5 toimintaa
 
Varoituksen sana kaikille kaverista nimeltä T. M. T. Pohjois Joensuu.

Vaikka en täältä ole tuotetta ostanut niin moni myy myös Tori.fi osoitteessa multina. Tulin kotiin tiistaina noin 17.15 aikaan ja kaveri viestitteli että jos maksat iPhonen heti hän vie samantien puhelimen postiin. Siirsin rahat mobilepaylla ja hyvien talven toivotusten jälkeen mies katosi kuin tuhka tuuleen. Mihinkään viesteihin ja puhelin tiedusteluihin ei vastattu.

Onni onnettomuudessa, löysin multitronicilta korvaavan tuotteen mutta kyllä ketuttaa ei voi muuta sanoa.

Julkaistu myös MuroBBS:n puolella

 
Mielenkiintoista, että ei varmaan sanonut miksi ei voikaan myydä puhelinta sinulle? Oliko markkinahinta poikkeuksellinen, jolla teitte kaupan alunperin?

Ei ollut. Mutta tämä tapaus nyt loppui onneksi hyvin ja Kerttuurius maksoi rahat korkojen kanssa takaisin. Puhtaita papereita ei nyt kuitenkaan voi antaa. Maksoin 3.1 puhelimen ja lupasi viedä viimeistään 7.1 postiin. Sitten alko epämääräinen selittely ettei voikaan puhelinta myydä ja sanoi että 14.1 alkavana viikonloppuna saa rahaa. 14.1 maksoi 50e takaisin ja 17.1 loppusumman + 20e korkoja. Ehkä pikavipin olisi voinut saada helpommallakin sitten.
 
Ei ollut. Mutta tämä tapaus nyt loppui onneksi hyvin ja Kerttuurius maksoi rahat korkojen kanssa takaisin. Puhtaita papereita ei nyt kuitenkaan voi antaa. Maksoin 3.1 puhelimen ja lupasi viedä viimeistään 7.1 postiin. Sitten alko epämääräinen selittely ettei voikaan puhelinta myydä ja sanoi että 14.1 alkavana viikonloppuna saa rahaa. 14.1 maksoi 50e takaisin ja 17.1 loppusumman + 20e korkoja. Ehkä pikavipin olisi voinut saada helpommallakin sitten.

Viestisi hautautuu tänne viimeistään ensi viikolla. Kukaan ei tule muistamaan sitä.
Jos et halua antaa puhtaita papereita - niin älä anna. Anna sen näkyä kauppiaspalautteessa.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
259 356
Viestejä
4 510 247
Jäsenet
74 356
Uusin jäsen
bossteme

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom