Tärkeä Epärehelliset kaupankävijät ja huonot kauppakokemukset

Koskee omasta mielestä niin yrityksiä kuin yksityisiäkin: kun maksu tuotteesta on saatu pitää se viipymättä toimittaa ostajalle. En kyllä itse pystyisi viikkoa istumaan jonkun toisen rahat tililläni ja tuote edelleen omassa hallussa, kun en ole ”ehtinyt” postiin. Jos elämä on noin kiireistä, niin turha sitä enempää monimutkaistaa täällä tai muualla kauppaa käymällä. Sairastumiset ja vastaavat toki ymmärrän. Joskus ajoin toiselle paikkakunnalle illalla postittamaan pakettia, kun siellä oli posti vielä auki.
 
Mitkä ovat nämä selitykset? Ihan mielenkiinnosta. Itse yritän saada asap paketin postiin kauppojen jälkeen...
En nyt viitsi niitä julkisesti täällä puida. Lauantaista asti on luvattu sitä sun tätä ja välillä luvattu raha takaisin, menee Mobile Pay:llä siihen aikaa se vajaa minuutti.
 
Hieman kyseenalaistan näin pikaisen "julkisen" teilaamisen mutta ei kai siinä, näistä opitaan. Alkuperäisestä sovitusta postituspäivästä kulunut siis kaksi-kolme vuorokautta.

Elämässäni tosiaan tapahtui melko iso asia jota en koe tarpeelliseksi tähän sen enempää avata. Tämä asia vei ajatukseni muualle ja aiheutti minulle odottamattomia kiireitä. Jifi & kaksi muuta kauppakumppaniani ovat tilanteen todellisesta luonteesta tietoisia joten se riittänee. Olen heille toimittanut screenshotit perheeni sisäisestä whatsapp-keskustelusta. Rahat olen kaikille palauttanut, eli voinemme tarvittaessa yksityisviestein jatkaa keskustelua.

Pyytäisin tässä myös nyt anteeksi kauppojen kariutumista, toivottavasti vältyttiin suuremmalta mielipahalta tällä kertaa. Otan hatun kouraan ja myönnän, että olisin voinut hoitaa asian omalta osaltani paremmin. Laittakaa vaan ne negatiiviset kauppiaspalautteet tulemaan.
 
Hieman kyseenalaistan näin pikaisen "julkisen" teilaamisen mutta ei kai siinä, näistä opitaan. Alkuperäisestä sovitusta postituspäivästä kulunut siis kaksi-kolme vuorokautta.

Nykyään on niin paljon kusettajia markkinoilla että sytytyslanka on ostajalla aika lyhyt, olisi itselläkin jos menis pari kolme päivää ilman että seurantakoodia tai rahoja tulee takaisin vaikka minkälaista selostusta tilanteesta tulisi.

Pyytäisin tässä myös nyt anteeksi kauppojen kariutumista, toivottavasti vältyttiin suuremmalta mielipahalta tällä kertaa. Otan hatun kouraan ja myönnän, että olisin voinut hoitaa asian omalta osaltani paremmin.

Paras tällaisissa tapauksissa itse laittaa heti viestiä että nyt homma kusee ja hoitaa yhteydenpitoa aktiivisesti. Jos alkaa tuntua ettei pysty toimittamaan niin saman tien tarjoaa rahoja takaisin ja pistää ne takas asap jos ostaja haluaa.

Tärkeintä on että hoidit homman kuntoon kuitenkin lopulta.
 
@Anddi2

Tuote maksettu aamulla 4.11 ja maksoin ylimääräistä jotta saan lähetyksen seurannalla. En ole maksun jälkeen saanut mitään viestiä myyjältä, vaikka eilen aamulla kyselin joko on postissa ja saanko seurantatunnuksen. Foorumillakin on käynyt tämän jälkeen.

Paljon on kuitenkin positiivisia palautteita, joten en tässä mitään kusetusta epäile (ainakaan vielä). Onhan tuo perseestä, ettei myyjä voi kertoa esim. ennen maksua jos on jotain esteitä eikä pääse viemään tavaraa postiin tai edes viitsitä vastata kyselyihin. Meneehän siinä ainakin 20 sekuntia kun kertoo ostajalle missä tilanteessa ollaan. Joten @Anddi2 voisitko ystävällisesti viedä tavaran postiin ja antaa minulle seurantatunnuksen?

Edit: Myyjältä tuli viestiä, ettei tavara ole vielä postissa ja toimitus saattaa venyä maanantaille henkilökohtaisista syistä.

Edit2: Lisätään nyt vielä, että tuli yhdeltä käyttäjältä yksityisviestiä asiaan liittyen. Anddi2:lla on ollut ainakin muron puolella vaikeuksia toimittaa myytyä tavaraa, mutta rahat on lopulta palauttanut ostajalle.
 
Viimeksi muokattu:
Joillakin se tuntuu menevän niin että kun rahat on jo saatu, niin sitten vasta ruvetaan etsimään sopivaa laatikkoa yms. Siinä voi mennä useampikin päivä. Sitten seuraavaksi ruvetaan miettimään että miten ja milloin pääsee postiin asti. Siinähän se viikko tai kaksi vierähtää. Sitten on vielä kaikki ihmeen pikavippailijat joita nykyään pyörii joka paikassa.

Vaikeeta tuntuu olevan välillä toi kaupankäynti.
 
Pyytäisin tässä myös nyt anteeksi kauppojen kariutumista, toivottavasti vältyttiin suuremmalta mielipahalta tällä kertaa. Otan hatun kouraan ja myönnän, että olisin voinut hoitaa asian omalta osaltani paremmin. Laittakaa vaan ne negatiiviset kauppiaspalautteet tulemaan.
Tämä. Virheensä myöntäminen ja opiksi ottaminen on sen verran iso juttu että ansaitsee poikkeuksetta ison peukun :thumbsup:
 
Ennen kuin taas yritetään luoda mitään nopeusnormia postilähetyksen maksimikestoon, niin kommunikointia olisi hyvä löytyä molemmilta puolin. Eli jos toimituksella on kiire, niin se kannattaa myös ostaessa ilmoittaa, eikä vain olettaa, että myyjä ajaa heti 59km lähimpään postiin ja odottelee piikkarit jalassa ja paketti kainalossa eteisessä maksun kilahtamista pankkitilille. En ole yhtäkään pakettia lähettänyt samana päivänä, muuten kuin erikseen kysyttäessä - silti näköjään kauppakumppanit olleet kai tyytyväisiä. :hmm:

Minä oletan, että paketti lähtee muutaman päivän sisällä ja todella toivon vain että myyjä osaisi myös ilmoittaa ajan koska ehtii toimittamaan ja myös ilmoittaa, jos se arvioitu/sovittu toimitus myöhästyy.

Ei kai onnistuneisiin kauppoihin mikään muu ole niin tärkeä kuin kommunikointi? :tup:
 
Minä oletan, että paketti lähtee muutaman päivän sisällä ja todella toivon vain että myyjä osaisi myös ilmoittaa ajan koska ehtii toimittamaan ja myös ilmoittaa, jos se arvioitu/sovittu toimitus myöhästyy.

Ei kai onnistuneisiin kauppoihin mikään muu ole niin tärkeä kuin kommunikointi? :tup:
Tämä.

Itse yleensä ilmoitan että vien postiin viimeistään seuraavana arkipäivänä siitä kun maksu näkyy tilillä. Joskus venähtää sitäseuraavaan arkipäivään. Ja kun paketti on postissa ilmoitan tästä kyseisenä päivänä tai viimeistään seuraavana päivänä. Tätä ennen olen kuitenkin jo antanut seurantakoodin.

Ostajana annan myyjälle hieman enemmän aikaa kuin, mitä vaadin itseltäni. Jos maksan viikonloppuna(rahat maannataina myyjän tilillä) niin keskiviikkona postissa on täysin ok, torstai menettelee ja perjantaina viimeistään oltava postissa, ellei myyjä ole erikseen ilmoittanut postitusaikatauluaan.
 
@janitsi

Noin kuukausi takaperin tehtiin kaupat ddr4 muisteista. Tavaraa ei ruennut kuulumaan ja laitoin kyselyä tilanteesta, pari viikkoa kaupanteosta tuli viestiä että oli ilmeisesti myynyt muistit eteenpäin ja aikoi palauttaa rahat. Tästäkin mennyt pari viikkoa eikä ole rahoja kuulunut takaisin. Eikait tässä muu auta kuin tehdä rikosilmoitus.
 
@janitsi

Noin kuukausi takaperin tehtiin kaupat ddr4 muisteista. Tavaraa ei ruennut kuulumaan ja laitoin kyselyä tilanteesta, pari viikkoa kaupanteosta tuli viestiä että oli ilmeisesti myynyt muistit eteenpäin ja aikoi palauttaa rahat. Tästäkin mennyt pari viikkoa eikä ole rahoja kuulunut takaisin. Eikait tässä muu auta kuin tehdä rikosilmoitus.
Palautteissa edelleen pelkkää positiivista, kannattaa sinne laittaa vielä nega :rolleyes:
 
Emmä tiiä. Torissa saa aina haukkoa henkeä, että tuleeko huijatuksi. Ei ole tullut vielä tähän mennessä. Nyt ostin jälleen yhden näytönohjaimen ja saapi nähdä miten käy. Joskus jossain nettimarkkina sivustolla tuli huijatuksi.

Pyydän aina myyjältä kaikki yhteystiedot puhelinnumeroineen ja osoitetietoineen erillisellä lapulla missä myös itse tuote. Jos tulee huijatuksi niin onpaha sitten nimi, osoite ja puhelinnumero.

Toki jos nimensä ja osoitteensa tekaisee, sekä prepaid numerolla viestittelee takaisin niin ei hyvää päivää. Siinä kohtaa pitäkööt parisataa euroansa. Ei ole oma elämä siitä kiinni.

Harmittahaan se kuitenkin jos tulee huijatuksi. En kyllä ymmärrä miksi yhteydenotto on joillekin niin vaikeaa. Jos kestää, että paketin saa postiin, menee 20 sekuntia ilmoittaa tästä ostajalle. Tai jos pitäisi rahat palauttaa, ilmoittaa vaikka että palkkapäivänä ensi kuun puoli välissä.
 
Emmä tiiä. Torissa saa aina haukkoa henkeä, että tuleeko huijatuksi. Ei ole tullut vielä tähän mennessä. Nyt ostin jälleen yhden näytönohjaimen ja saapi nähdä miten käy. Joskus jossain nettimarkkina sivustolla tuli huijatuksi.

Pyydän aina myyjältä kaikki yhteystiedot puhelinnumeroineen ja osoitetietoineen erillisellä lapulla missä myös itse tuote. Jos tulee huijatuksi niin onpaha sitten nimi, osoite ja puhelinnumero.

Toki jos nimensä ja osoitteensa tekaisee, sekä prepaid numerolla viestittelee takaisin niin ei hyvää päivää. Siinä kohtaa pitäkööt parisataa euroansa. Ei ole oma elämä siitä kiinni.

Harmittahaan se kuitenkin jos tulee huijatuksi. En kyllä ymmärrä miksi yhteydenotto on joillekin niin vaikeaa. Jos kestää, että paketin saa postiin, menee 20 sekuntia ilmoittaa tästä ostajalle. Tai jos pitäisi rahat palauttaa, ilmoittaa vaikka että palkkapäivänä ensi kuun puoli välissä.
Etä-kauppa on aika vaikeaa, jos vasta puolelle sattuu tyhjätasku hylkiö kelle ei ole mitään väliä vaikka menee oikeuteen asti asia. Itse pyydän henkkarista ja tuotteesta nykyään kuvan, jos ei onnistu, niin jääköön kaupat. Eihän tuokaan kusetusta estä, jos sitä tekee reteesti omilla tiedoillaan. Paperille kirjotetut tiedot ei kerro muuta kuin, että tuote on olemassa myyjällä. Nimi ja osote on helppo keksiä varsinkin, jos on salainen puh numero ja tarkistus ei onnistu. Rikosilmoitusta vaan aina kehiin pienetkin huijaukset lähtee käsittelyyn varsinkin, kun yleensä on useampikin asianomistaja samalle koijarille. Polliisi laittaa pankkitilitkii, ni alkaa jotain edes tapahtua.
 
Etä-kauppa on aika vaikeaa, jos vasta puolelle sattuu tyhjätasku hylkiö kelle ei ole mitään väliä vaikka menee oikeuteen asti asia. Itse pyydän henkkarista ja tuotteesta nykyään kuvan, jos ei onnistu, niin jääköön kaupat. Eihän tuokaan kusetusta estä, jos sitä tekee reteesti omilla tiedoillaan. Paperille kirjotetut tiedot ei kerro muuta kuin, että tuote on olemassa myyjällä. Nimi ja osote on helppo keksiä varsinkin, jos on salainen puh numero ja tarkistus ei onnistu. Rikosilmoitusta vaan aina kehiin pienetkin huijaukset lähtee käsittelyyn varsinkin, kun yleensä on useampikin asianomistaja samalle koijarille. Polliisi laittaa pankkitilitkii, ni alkaa jotain edes tapahtua.
Ei kait nyt kukaan laita henkkareistaan kuvia ventovieraalle?
 
Ei kait nyt kukaan laita henkkareistaan kuvia ventovieraalle?
Voihan siitä henkilötunnuksen peittää ja vaikka kuvankin on ainakin oikea nimi tiedossa, jos tuo ei sovi niin jotain on pielessä kaupankäynnissä. Tämähän on varsinkin tarpeellista, jos kauppakumppani operoi salaisen puhelinnumeron takaa tai vain kauppapaikan viesti sovelluksella.
 

Liitteet

  • dsds22.jpg
    dsds22.jpg
    175,4 KB · Luettu: 638
No onhan, se näinkin, että kuvan editointi onnistuu, mutta jos nyt tota tasoa on editti/kuvan taso, niin voi ainakin hälyytyskelloja soittaa, mutta niin kuin todettua pitäisi useampi asia saada täsmäämään ja jos on salainen puh, niin aika vaikea on 100% varmaksi henkilo identifioda. No poliisi kyllä saa kaivettua tekijän, mutta olisihan se kivaa välttää jo huijatuksi tuleminen ennnen kauppoja.
 
No onhan, se näinkin, että kuvan editointi onnistuu, mutta jos nyt tota tasoa on editti/kuvan taso, niin voi ainakin hälyytyskelloja soittaa, mutta niin kuin todettua pitäisi useampi asia saada täsmäämään ja jos on salainen puh, niin aika vaikea on 100% varmaksi henkilo identifioda. No poliisi kyllä saa kaivettua tekijän, mutta olisihan se kivaa välttää jo huijatuksi tuleminen ennnen kauppoja.

Pointti oli se, että jos ihminen asioikseen kusettaa ihmisiä niin varmasti myös löytyy sen verran aikaa, että saa yhden nimen muutettua henkkariin uskottavasti.
 
Kauppiaspalautteet ja noutokaupat auttaa paljon.
Tämä, mutta on kokemusta siitäkin, että rehellistä kauppaa tehnyt alkoikin rahapulassa kusettamaan tai, että sama henkilo tekee onnistuneita kauppoja toisaalla ja toisaalla kusettaa.
Silloin, kun tavara ja raha ei vaihda omistajaa samanaikaisesti voi aina olla se pieni mahdollisuus.

Käsittämätöntä, että esim Tori.fi on sellainen kuin onkin, kun hahdollisuudet olisi kaiken mailman tunnistautumisille ja myyjä palautteille.
 
Tämä, mutta on kokemusta siitäkin, että rehellistä kauppaa tehnyt alkoikin rahapulassa kusettamaan tai, että sama henkilo tekee onnistuneita kauppoja toisaalla ja toisaalla kusettaa.
Silloin, kun tavara ja raha ei vaihda omistajaa samanaikaisesti voi eina olla se pieni mahdollisuus.
Mitä sun henkkari tähän auttaa? Rahat meni, ja poliisi kaivakoot nimen tilinumerolla.
 
Tuli tehtyä virheliike kun ostin näyttiksen ehkä olevinaan kiireessä tarkistanut myyjän taustaa. Kyseessä on arsidaa jolla on aiempaa epärehellisyyttä kaupoissa. Katsoin vain että myyjä on ollut täällä jo vuodesta 2017. Maksoin tuotteen yli kolme viikkoa sitten eikä kaveri vastaa viesteihini millään lailla. Mietin tässä pitäisikö tehdä rikosilmoitus vaikkei ole isosta summasta kysymys.
Voisiko tällaisilta suhmuroilta poistaa suoraan jäsenyys?
 
Tuli tehtyä virheliike kun ostin näyttiksen ehkä olevinaan kiireessä tarkistanut myyjän taustaa. Kyseessä on [U]arsidaa[/U] jolla on aiempaa epärehellisyyttä kaupoissa. Katsoin vain että myyjä on ollut täällä jo vuodesta 2017. Maksoin tuotteen yli kolme viikkoa sitten eikä kaveri vastaa viesteihini millään lailla. Mietin tässä pitäisikö tehdä rikosilmoitus vaikkei ole isosta summasta kysymys.
Voisiko tällaisilta suhmuroilta poistaa suoraan jäsenyys täältä?

Kyllä pitäisi laittaa rikosilmoitus on summa miten pieni tahansa. Ja negatiivinen kauppiaspalaute myös.
 
Tuli tehtyä virheliike kun ostin näyttiksen ehkä olevinaan kiireessä tarkistanut myyjän taustaa. Kyseessä on [U]arsidaa[/U] jolla on aiempaa epärehellisyyttä kaupoissa. Katsoin vain että myyjä on ollut täällä jo vuodesta 2017. Maksoin tuotteen yli kolme viikkoa sitten eikä kaveri vastaa viesteihini millään lailla. Mietin tässä pitäisikö tehdä rikosilmoitus vaikkei ole isosta summasta kysymys.
Voisiko tällaisilta suhmuroilta poistaa suoraan jäsenyys täältä?

Kuten tuoltakin näkyy palautteista niin kyseinen henkilö on harrastanut epärehellistä toimintaa, joten jos näistä toistuvista pikkusummistakin tai epärehellisistä kaupoista laitetaan rikosilmoitus niin henkilö kyllä joutuu niistä sitten vastuuseen.

Ei muuta kuin laittamaan vain rikosilmoitus.
 
Tuli tehtyä virheliike kun ostin näyttiksen ehkä olevinaan kiireessä tarkistanut myyjän taustaa. Kyseessä on arsidaa jolla on aiempaa epärehellisyyttä kaupoissa. Katsoin vain että myyjä on ollut täällä jo vuodesta 2017. Maksoin tuotteen yli kolme viikkoa sitten eikä kaveri vastaa viesteihini millään lailla. Mietin tässä pitäisikö tehdä rikosilmoitus vaikkei ole isosta summasta kysymys.
Voisiko tällaisilta suhmuroilta poistaa suoraan jäsenyys?
"Ei isosta summasta" ja "näyttis". Ei nykypäivinä päivinä oikeen passaa samaan lauseeseen :D
 
Kyllä nykypäivä ja näyttis sopii vieläkin aivan hyvin. Kone on vanhahko mutta käytössä perusohjelmilla missä emon näytönohjain ei enää antanut signaalia joten ostin halvan parinkympin näyttiksen.
Ei kaikilla koneilla pelata ja vanhakin toimii vielä hienosti normaalikäytössä. Itselläni kyllä on kuvankäsittelyä varten modernimpi kone.
 
Tosiaan ei ole tämän sivuston juttu mutta torin kautta tuo kaveri sanoi että lähetti paketin, siinä klo 17 pintaan. Vei kuulemma perus postiin ja heitti kuitin roskiin (kuulemma tullut hänelle tunnus aina myöhemmin tekstiviestillä?). Sanoi käyvänsä huomenna kyselemässä sitä kuittia sieltä mihin vei. Ja no ainakin arvasi oikein mun lähimmän toimipisteen myymälän, mutta ei muistanut tarkkaa osoitetta.

Pitäskö mun omapostiin tulla jotain jälkeä jos on vienyt perus postipalvelun kautta?

Epäilykset herää mulla tosi helposti nykyään. Epärehellisiä löytyy niin älyttömästi.
 
Kyllä. Jo siitä kun ostaa paketille kuljetuksen pitäisi tulla merkintä suht nopeasti.
Toki vaatii numeron yhteystiedoissa. En kyl hätäseen muista oliko pakko olla email tai numero, jos netistä ostaa. Kassalla riittää osoite.

Jälkikäteen kyl tiedot yleensä löytyy ainaki, ku netistä lähettäjä tekee selvityspyynnön.
 
Toki vaatii numeron yhteystiedoissa. En kyl hätäseen muista oliko pakko olla email tai numero, jos netistä ostaa. Kassalla riittää osoite.
Onko tämä taas muuttunut? Joskus 5 vuotta takaperin hämmästelin, kun pakettiin tuli nimenomaan pakko kirjata puhelinnumero.
 
Onko tämä taas muuttunut? Joskus 5 vuotta takaperin hämmästelin, kun pakettiin tuli nimenomaan pakko kirjata puhelinnumero.
Ei näemmä ole kumpikaan pakollinen. Edit: mut hinnan puolesta käytännössä on
Screenshot_20211119-220344_Chrome.jpg
 
Viimeksi muokattu:
Ainakin mulle on joka paketista minkä olen laittanut netin kautta tilatulla kyydillä menemään tulee omapostiin vahvistus ja sähköpostiin kuitti numeroineen kaikkineen päivineen. Paperikuitti on aina mukana varalta ja sehän ei maksa mitään kun kyyti on jo valmiiksi tilattu. Näin ainakin mulla ollut
 
Kyllä. Jo siitä kun ostaa paketille kuljetuksen pitäisi tulla merkintä suht nopeasti.
Ainakin mulle on joka paketista minkä olen laittanut netin kautta tilatulla kyydillä menemään tulee omapostiin vahvistus ja sähköpostiin kuitti numeroineen kaikkineen päivineen. Paperikuitti on aina mukana varalta ja sehän ei maksa mitään kun kyyti on jo valmiiksi tilattu. Näin ainakin mulla ollut

Näinhän tuo menee nykyaikana, jos ei ole seurantakoodia laittaa niin aika suurella todennäköisyydellä ei ole myöskään pakettia postissa.
 
Toki vaatii numeron yhteystiedoissa. En kyl hätäseen muista oliko pakko olla email tai numero, jos netistä ostaa. Kassalla riittää osoite.

Jälkikäteen kyl tiedot yleensä löytyy ainaki, ku netistä lähettäjä tekee selvityspyynnön.

Toi selvityspyyntö oli mulle ihan uus juttu. Ostin täs viikolla muisteja täältä ja tötöilin väärän puhelinnumeron myyjälle enkä edes tarkistanut tietojani. No paketti tuli perille niin en saanu automaatista pihalle sitä koska lokerokoodia ja numero oli laitettu väärään numeroon. Pyysin myyjää tekemään tuon selvityspyynnön ja tadaa tuli omapostiin ja tekstarina kaikki tarvittavat tiedot.
 
Tämä, mutta on kokemusta siitäkin, että rehellistä kauppaa tehnyt alkoikin rahapulassa kusettamaan tai, että sama henkilo tekee onnistuneita kauppoja toisaalla ja toisaalla kusettaa.
Silloin, kun tavara ja raha ei vaihda omistajaa samanaikaisesti voi aina olla se pieni mahdollisuus.

Käsittämätöntä, että esim Tori.fi on sellainen kuin onkin, kun hahdollisuudet olisi kaiken mailman tunnistautumisille ja myyjä palautteille.
Toria ei kiinnosta tippaakaan alkaa touhuilemaan palaute yms. osioiden kanssa. Niitä niille ehdoteltu vuosia mutta ei näköjään kiinnosta niitä ko. systeemi, eikä oikein mikään muukaan järkevä ehdotus mitä käyttäjät ehdottaneet. Torista tulossa kovaa vauhtia varkaiden ja kusettajien paratiisi.
Itse skippaan Torissa kaikki myynti/ostoilmot, jos profiililla numerona rosvoliittymä. Salainen numero eriasia, koska monilla työnpuolesta numero salattu, joten sitä ei kukaan jakele mielellään missään Torin tapaisissa paikoissa.
Itse jättänyt Torin pois ostopaikkana siihen saakka, kunnes tekevät asioille jotain.
 
Toria ei kiinnosta tippaakaan alkaa touhuilemaan palaute yms. osioiden kanssa. Niitä niille ehdoteltu vuosia mutta ei näköjään kiinnosta niitä ko. systeemi, eikä oikein mikään muukaan järkevä ehdotus mitä käyttäjät ehdottaneet. Torista tulossa kovaa vauhtia varkaiden ja kusettajien paratiisi.
Itse skippaan Torissa kaikki myynti/ostoilmot, jos profiililla numerona rosvoliittymä. Salainen numero eriasia, koska monilla työnpuolesta numero salattu, joten sitä ei kukaan jakele mielellään missään Torin tapaisissa paikoissa.
Itse jättänyt Torin pois ostopaikkana siihen saakka, kunnes tekevät asioille jotain.

Miksi ihmiset ei käytä huutonettiä enää? :eek:
Sieltä löytyy toimiva palautejärjestelmä (toki sitäkin pystyy kusettamaan), sekä nettipankkitunnuksilla tehtävä tunnistautuminen.
Ilmoituksen tekeminen tori/huuto vie saman verran aikaa.

Tori on kätevä myyntipaikka, missä myyjän kanssa kommunikointi on sujuvaa, mutta se on myös liian helppo paikka tehdä huijausta.

Muutamissa isommissa kaupoissa, jossa ostaja empii uskaltaako ostaa minulta vai ei, olen ehdottanut kauppojen tekemistä huutonetin kautta, jossa itselläni 15v kauppiaspalautteet ja tieto tunnistautumisesta.
Näin ollaan aina päästy tekemään kauppaa.
 
Miksi ihmiset ei käytä huutonettiä enää? :eek:
Sieltä löytyy toimiva palautejärjestelmä (toki sitäkin pystyy kusettamaan), sekä nettipankkitunnuksilla tehtävä tunnistautuminen.
Ilmoituksen tekeminen tori/huuto vie saman verran aikaa.

Tunnistautuminen on toki plussaa, mutta sekään ei auta, jos myyjän tili on kaapattu. Viime viikolla huuto.netissä tuli vastaan pari tapausta, jossa hyvämaineisilla tileillä kaupiteltiin näytönohjaimia ja maksut hyväksyttiin ainoastaan kryptovaluuttana.
 
Huutonetin miinus ostajana on siinä että moni tavara on huutokaupattavana. Jos meikäläinen haluaa serriä niin en mä jaksa paria viikkoa odotella että voitanko huutokaupan vai en. Myyjänä taas Tori tuntuu vievän kaiken käsistä mitä sinne laittaa.
 
Huutonetin miinus ostajana on siinä että moni tavara on huutokaupattavana. Jos meikäläinen haluaa serriä niin en mä jaksa paria viikkoa odotella että voitanko huutokaupan vai en. Myyjänä taas Tori tuntuu vievän kaiken käsistä mitä sinne laittaa.

Mun mielestä iso miinus huudossa, että sieltä otettiin pois se huutokauppa + osta heti. Tällöin tietää, että kama on oikeasti menossa sillä hintaa mitä huudetaan ja sitten jos joku haluaa sen heti niin maksaa sen osta heti hinnan.
 
Myyjänä taas Tori tuntuu vievän kaiken käsistä mitä sinne laittaa.

Tämä on kyllä totta, mutta sitten taas toisaalta verenpaine nousee ja päässä sykkii suonet kun joutuu niiden hattivattien kanssa toimimaan. Välillä aivan käsittämätöntä toimintaa ja jos vielä erehdyt numerosi laittamaan ilmoitukseen niin eiköhän joku lippatukka soita 03:45 arkiyönä ja on heti tulossa ostamaan tietokoneen.
 
Perjantainen toriosto. Ei mitään lähetystunnuksia tullut mutta jos nyt tuohon myyjään on uskomista niin se on lähettänyt paketin. Näkee sen verran vaivaa. Peruspakettina laittanut ja ilmeisesti jäänyt mun puhnro pois ja heitti kuitin menee niin tässä nyt pimennossa odotellaan pakettia. Soittaa tänään postiin. Soitan varmaan itsekin vielä. Edelleen takaraivossa se fiilis että tämä kusettaa kaikin keinoin mutta kusetukseksi kyllä ihmeellinen heppu kun vastaa aika nopeasti, ja on hyvinkin auttava, koska lähetystunnus hukassa.

Tein sitten vielä toisen ostoksen Torista. Kaveri vaikutti asialliselta tokin itselläni niskakarvat nousee jo pystyyn ylipäätään kun tekee netistä ostoja. Saa nähdä tuleeko tämä perille.

Molemmista on osoitetiedot puhelinnumeroineen, mutta ei näistä tiedä.

Riittää että jompikumpi kusettaa niin loppuu noi torinetit ja huutonetit kun seinään. Siinä kohtaa ei vaan jaksa heitellä ilmaseksi rahoja ihmisille. Jos molemmat kusettaa niin vajaa viishunttia huit nevadaan ;)

E: Mulle tuli tuossa viime viikolla yksi paketti jossa jantteri oli vienyt peruspostiin ja laittanut mun puhelinnumeron väärin. Tämä ei tosin ollut hukannut omaa lähetystunnusta. Tuli ihan puun takaa sitten yhtäkkiä viesti että hei sun paketti on noudettavissa, siis tältä myyjältä. Postin kautta eivät tehneet mitään. Postin sivuilla luki vain että ei tavoitettu puhelimitse ja ei paperista ilmoitusta. Ilman tuota tunnusta olisin saanut ihmetellä että mitä missä. Toki postista kysymällä selviäisi aina.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
283 124
Viestejä
4 861 456
Jäsenet
78 608
Uusin jäsen
Elsa M

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom