- Liittynyt
- 26.02.2020
- Viestejä
- 1 437
Ylläpito totesikin jo saman kuin me kaikki muut.Nyt kannattaa ehkä odottaa ylläpitoa paikalle.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Ylläpito totesikin jo saman kuin me kaikki muut.Nyt kannattaa ehkä odottaa ylläpitoa paikalle.
Ei tässä empatiaa tarvita, vaan peruskaupankäynnin sääntöjen ymmärtämistä. Jos ostaa kaupasta tuotteen ja se on rikki ei tällöinkään korvata ajankäytöstä.Torwulf ehkä kärsii empatiakyvyn puutteesta, eli ei omista kykyä asettua myyjän asemaan.
Mulle tuli kyllä heti käsitys, että ei ole aikuinen kyseessä. Mutta ei sen puoleen, olen monien nuorempiekin tyyppien kanssa hoitanut kauppaa, ja kaikki on aina hoitunut yhteisessä ymmärryksessä.On kyllä käsittämätöntä että (oletettavasti) aikuisia ihmisiä
Kaikkihan tälle koko keissille nauraa, ihan hyviä mielipiteitä työpaikan kahvikeskutelussa tullut aiheesta.Ai helvetti mitä viihdettä..
Tulee mieleen yksi mainariksi paljastunut tyyppi täältä.
Syytti heti vaikka oma riser kaapeli oli paskalaatuinen.
Kaikkihan tälle koko keissille nauraa, ihan hyviä mielipiteitä työpaikan kahvikeskutelussa tullut aiheesta.
Moni ihmettelee mikä ongelma on, jos kerran takuuseen on koko kortti lähtenyt. Myöskin sitä et mie oisin sen kyllä takuuseen itse laittanu jos oisin sen vialliseks todennu ennen myymistä.
Mut mie en ainakaan lähe huutelemaan enään ja annan asian olla, mie oon omalta osani tarpeeksi tätä spekuloinnut, enkä lähde ketään nimittelemään tai solvaamaan.
Moni ihmettelee mikä ongelma on, jos kerran takuuseen on koko kortti lähtenyt. Myöskin sitä et mie oisin sen kyllä takuuseen itse laittanu jos oisin sen vialliseks todennu ennen myymistä.
sit vasta kun jää kiinni tarjoaa palauttaa tuotetta vastaan rahat sillon kun tietää ettei kyseinen ole mahdollista saatavuus tilanteen vuoksi.
Valitettavasti, kyseinen vika on ollut semmonen jota ei huonolla tuurilla huomaa siinä puolen tunnin vakaustestissä mikä ostotilanteessa viitti tehdä. Ei se oo millään tavalla kohtuullista odottaa että myyjä oottaa sen 2h et tekee perusteelisemmat testit niin tietyllä tasolla on vaan luotettava puutteelliseen tulokseen.
Ostaja on saanut testata korttia rauhassa ja se ollut sillä jonkuunaikaa käytössäkin. Kortissa on myös takuu.---> Myyjän vastuu on kyllä enää tasan nolla, ei tarvitse mitään hyvitystä antaa.Omasta mielestäni Torwulf-Bommero -riitatilanteessa kannattaisi yhteisesti sopia odottaa, mitä sieltä Jimssiltä tulee, joko mikä kortti, tai paljonko rahaa. Omasta mielestäni, jos sieltä tulevan uuden kortin arvo tai rahapalautus on vähemmän kuin täällä maksettu 1200 €, niin sen jälkeen maaperä olisi otollisempi keskustella jonkinasteisesta rahallisesta vastaantulosta.
Eikö sieltä voi tulla 1200 €:a arvokkaampikin kortti tilalle? (voiko?).
Joka tapauksessa kina kuulostaa ratkeamattomalta niin kauan kuin kinan kohde on Turussa tutkittavana. Jos se ei olisi Turussa vaan osapuolten hallussa, niin kina olisi varmaankin jo ratkennut(?).
Jotain kuitenkin Turusta lienee ostajalle tulossa, eli tilanne on parempi kuin omissa muutaman v:n takaisisissa autokaupoissani, joissa autosta löytyi paalitukseen riittävä määrä syviä vikoja melko pian oston jälkeen vartin testiajosta huolimatta. -- Tosin siinä autokaupassa oli myyjällä viat tiedossa, mutta se ei (poliisin mukaan) auta yhtään mitään, sanoivat että ei ole rikosilmoituksen alainen asia. Eikä ollut takuutakaan enää.
... Mutta nyt siis jotain on tulossa Jimssistä (?), korttia tai rahaa, eli ei ole tulossa yli tonnin tappiota kenellekään. Malttakaahan vielä hetki odottaa rma:n tulosta!
Omasta mielestäni Torwulf-Bommero -riitatilanteessa kannattaisi yhteisesti sopia odottaa, mitä sieltä Jimssiltä tulee, joko mikä kortti, tai paljonko rahaa. Omasta mielestäni, jos sieltä tulevan uuden kortin arvo tai rahapalautus on vähemmän kuin täällä maksettu 1200 €, niin sen jälkeen maaperä olisi otollisempi keskustella jonkinasteisesta rahallisesta vastaantulosta.
Eikö sieltä voi tulla 1200 €:a arvokkaampikin kortti tilalle? (voiko?).
Joka tapauksessa kina kuulostaa ratkeamattomalta niin kauan kuin kinan kohde on Turussa tutkittavana. Jos se ei olisi Turussa vaan osapuolten hallussa, niin kina olisi varmaankin jo ratkennut(?).
Jotain kuitenkin Turusta lienee ostajalle tulossa, eli tilanne on parempi kuin omissa muutaman v:n takaisisissa autokaupoissani, joissa autosta löytyi paalitukseen riittävä määrä syviä vikoja melko pian oston jälkeen vartin testiajosta huolimatta. -- Tosin siinä autokaupassa oli myyjällä viat tiedossa, mutta se ei (poliisin mukaan) auta yhtään mitään, sanoivat että ei ole rikosilmoituksen alainen asia. Eikä ollut takuutakaan enää.
... Mutta nyt siis jotain on tulossa Jimssistä (?), korttia tai rahaa, eli ei ole tulossa yli tonnin tappiota kenellekään. Malttakaahan vielä hetki odottaa rma:n tulosta!
Ei todellakaan näin. Ostaja on saanut testata kortin ja ostanut sen, kauppa on kahden kuluttajan kesken siinä. Tähän päälle myyjä on täysin hyvää hyvyyttään tarjonnut palauttamaan rahat ja ottamaan kortin takaisin vaikka ostaja on voinut itse rikkoa kortin. Lisäksi ostaja on ominpäin lähettänyt kortin Jimm'sille takuuseen, jolloin viimeistään myyjällä ei ole mitään tekemistä enää asian kanssa.Omasta mielestäni Torwulf-Bommero -riitatilanteessa kannattaisi yhteisesti sopia odottaa, mitä sieltä Jimssiltä tulee, joko mikä kortti, tai paljonko rahaa. Omasta mielestäni, jos sieltä tulevan uuden kortin arvo tai rahapalautus on vähemmän kuin täällä maksettu 1200 €, niin sen jälkeen maaperä olisi otollisempi keskustella jonkinasteisesta rahallisesta vastaantulosta.
Eikö sieltä voi tulla 1200 €:a arvokkaampikin kortti tilalle? (voiko?).
Joka tapauksessa kina kuulostaa ratkeamattomalta niin kauan kuin kinan kohde on Turussa tutkittavana. Jos se ei olisi Turussa vaan osapuolten hallussa, niin kina olisi varmaankin jo ratkennut(?).
Jotain kuitenkin Turusta lienee ostajalle tulossa, eli tilanne on parempi kuin omissa muutaman v:n takaisisissa autokaupoissani, joissa autosta löytyi paalitukseen riittävä määrä syviä vikoja melko pian oston jälkeen vartin testiajosta huolimatta. -- Tosin siinä autokaupassa oli myyjällä viat tiedossa, mutta se ei (poliisin mukaan) auta yhtään mitään, sanoivat että ei ole rikosilmoituksen alainen asia. Eikä ollut takuutakaan enää.
... Mutta nyt siis jotain on tulossa Jimssistä (?), korttia tai rahaa, eli ei ole tulossa yli tonnin tappiota kenellekään. Malttakaahan vielä hetki odottaa rma:n tulosta!
Olen ihan samaa mieltä, pahoittelut jos ilmaisin asian epäselvästi. Asia on ihan selvä, mutta koska siitä jäi jäljelle riita, niin aloin miettiä että miten kaikki saisi tyytyväiseksi, mutta ehkäpä ne ihmiset ovat oikeassa, jotka ovat sanoneet, että kaikkia on mahdoton miellyttää, enkä minullakaan taida olla taikavoimia maailmasta riitoja pois ottamaan. Anteeksi jos viestini oli hämäräperäinen jotenkin.Ostaja on saanut testata korttia rauhassa ja se ollut sillä jonkuunaikaa käytössäkin. Kortissa on myös takuu.---> Myyjän vastuu on kyllä enää tasan nolla, ei tarvitse mitään hyvitystä antaa.
Onkohan korttia edes lähetetty jimm'sille vai pelkästään yritetty saada 800€ RX6800XT, jonka voi vaikka torissa trokata kivaan hintaan eteenpäin? Tosi kummallinen ceissi kyllä
Voisit hieman avataNyt tuli soitto....
Voisit hieman avata
Olin avautumassa kun 30min odotellut sovitussa paikassa ja varattua tuutttaa... Nyt taitaa kaupat toteutua niin eipä tässä mitään.Voisit hieman avata
Kaks kertaa tullut lunta tupaan ja edelleen kaverilla vain positiivisia palautteitaKannattaa välttää kaupantekoa käyttäjän @arsidaa kanssa. Myi minulle kolme viallista kovalevyä, yhdestä SATA-portti paskana, toinen jumittaa koko koneen ja kolmas pitää helvetinmoista naksutusääntä. Lupasi palauttaa mulle rahat jo viime viikolla mutta eipä ole rahoja näkynyt. Kovot viety kierrätykseen ja eipä se 20€ menetys kovin kummoinen ole.. mutta olisin noilla rahoilla mielummin ostanut pari kebua.
Kesällä myös tehty kauppaa saman kaverin kanssa, silloin ostin torin kautta näytönohjaimen. Paikan päällä tulikin todettua että näytönohjaimessa oli Low-profile bracket kiinni, sovittiin että hän jälkitoimittaa minulle sen toisen bracketin että saisin omaan koteloon kiinni. Noh.. sitä toista bracketia ei koskaan näkynyt.
Laitoin negatiivisen palautteen mutta meni näköjään ostohistorian puolelle. Joku moderaattori voisi poistaa tuon.Kaks kertaa tullut lunta tupaan ja edelleen kaverilla vain positiivisia palautteita
Jep, on kyllä erikoista käytöstä. Ei henkilökohtaisesti tekisi mieli käydä kauppaa hänen kanssaan. Vaikka kyse on pienestä asiasta, niin tämä olisi äärimmäisen helppo hoitaa asiallisesti, eikä vain jättää ostajaehdokas täysin huomiotta.@heimo_vesa on epäilyttävä kaupankävijä, huusin hp:n hänen myymäänsä tuotteeseen ja laitoin pariinkin kertaan yksityisviestiä, joihin herra ei vastaa yhtään mitään vaikka profiilista näkee että on jatkuvasti aktiivinen foorumilla.
@heimo_vesa on epäilyttävä kaupankävijä, huusin hp:n hänen myymäänsä tuotteeseen ja laitoin pariinkin kertaan yksityisviestiä, joihin herra ei vastaa yhtään mitään vaikka profiilista näkee että on jatkuvasti aktiivinen foorumilla.
Jos laitat tuotteen myyntiin ja joku tarjoaa hp:n, niin kaupat on syntyneet ja on molempien velvollisuus saattaa ne loppuun asti.Käsi pystyyn virheen merkiksi. Etukäteen oli sovittuna kokonaisen GTX-rigin osto tämän tilalle, mutta ostaja teki katoamistempun, joten nyt lienee paikallaan tilanteen uudelleenarviointi. Konetta ei ole myyty yv:llä hp:n yli tms kepulikonsteja. Olisi ehdottomasti pitänyt pitää hp:n tarjoaja kartalla, eikä odotuttaa useaa vuorokautta - tai laittaa pelikone eteenpäin ja ottaa ite takkiin. Pahoittelut, ja otetaan opiksi!
Eli olit sopinut ostavasi henkilöltä X kokonaisen GTX-rigin sinun myynnissä olevan tilalle, mutta henkilö X katosi? Etkö sinä ole siinä tapauksessa ostaja, ja myyjä katosi? Vai onko sinulla jotain muuta myynnissä, jonka ostaja katosi, ja nyt myynnissä olevalle koneelle tulikin tarve? Nyt ei jotenkin mene aivoissa bitit kohdalleenEtukäteen oli sovittuna kokonaisen GTX-rigin osto tämän tilalle, mutta ostaja teki katoamistempun, joten nyt lienee paikallaan tilanteen uudelleenarviointi.
Eli olit sopinut ostavasi henkilöltä X kokonaisen GTX-rigin sinun myynnissä olevan tilalle, mutta henkilö X katosi? Etkö sinä ole siinä tapauksessa ostaja, ja myyjä katosi? Vai onko sinulla jotain muuta myynnissä, jonka ostaja katosi, ja nyt myynnissä olevalle koneelle tulikin tarve? Nyt ei jotenkin mene aivoissa bitit kohdalleen
Tai sitten potentiaalinen ostaja jäi odottelemaan mikä tilanneNegatiivista palautetta ei kuitenkaan näy, joten potentiaalisella ostajalla ei lopulta ollut pahaa sanottavaa kaupankäynnistä ylläolevassa tapauksessa
Tekstistä voi päätellä hp-huutajan saaneen tiedon kolmannen osapuolen touhusta, joka jostain syystä sitten vaikutti huutajankin kauppoihin.Tai sitten potentiaalinen ostaja jäi odottelemaan mikä tilanne
Juu, se on totta. Lähinnä pohdin että jäikö ostaja odottelemaan myyjän vastinetta ennen kuin antaa palautteen. Näin itse ainakin tekisin.Tekstistä voi päätellä hp-huutajan saaneen tiedon kolmannen osapuolen touhusta, joka jostain syystä sitten vaikutti huutajankin kauppoihin.
Et olisi, eikä noista kannata välittää. Vahingonkorvauksia hakiessa pitää kyetä näyttämään toteutuneet vahingot, joita tommosessa tapauksessa ei ole tullut.Jos itse jokaisesta torissa perutuista kaupoista alkaisin kyselemään korvausta niin rikas mies varmasti olisin.
Pahoittelut jos tulee väärään paikkaan kun kyse on epäonnistuneista kaupoista torissa.
Laitoin viikolla myyntiin PS5 konsolin sekä fifa 22 pelin, molemmista oli oma ilmoitus, yksi kiinnostui pelkästä pelistä ja sovitiinkin alustavasti noutokaupat sunnuntaille, kuitenkin tuli toinen ostaja joka oli kiinnostunut konsolista ja pelistä joten myin koko setin hänelle tänään. Eli myin pelin hänen nenän edestä vaikka oltiin sovittu kaupat sunnuntaille, pahoittelin tästä ja toivotin onnea pelin löytämiseen. Kelasin, että ehkä tulee tyly vastaus minkä ansaitsen ja ymmärrän, mutta ostaja alkoi vaatimaan asian korjausta tai korvausta aiheuttamistani vahingoista. Asiasta on kuulemma kirjallinen sopimus tallessa ja meillä on hyväksytty kauppasopimus jota kuulemma rikoin. Tosiaan ihan vain torin chätissä sovittiin alustavasti sunnuntaille kaupat, ei hänellä ollu vielä ees mun osoitetta tai numeroakaan.
Jos itse jokaisesta torissa perutuista kaupoista alkaisin kyselemään korvausta niin rikas mies varmasti olisin.
Ajatuksia tästä?
Pahoittelut jos tulee väärään paikkaan kun kyse on epäonnistuneista kaupoista torissa.
Laitoin viikolla myyntiin PS5 konsolin sekä fifa 22 pelin, molemmista oli oma ilmoitus, yksi kiinnostui pelkästä pelistä ja sovitiinkin alustavasti noutokaupat sunnuntaille, kuitenkin tuli toinen ostaja joka oli kiinnostunut konsolista ja pelistä joten myin koko setin hänelle tänään. Eli myin pelin hänen nenän edestä vaikka oltiin sovittu kaupat sunnuntaille, pahoittelin tästä ja toivotin onnea pelin löytämiseen. Kelasin, että ehkä tulee tyly vastaus minkä ansaitsen ja ymmärrän, mutta ostaja alkoi vaatimaan asian korjausta tai korvausta aiheuttamistani vahingoista. Asiasta on kuulemma kirjallinen sopimus tallessa ja meillä on hyväksytty kauppasopimus jota kuulemma rikoin. Tosiaan ihan vain torin chätissä sovittiin alustavasti sunnuntaille kaupat, ei hänellä ollu vielä ees mun osoitetta tai numeroakaan.
Jos itse jokaisesta torissa perutuista kaupoista alkaisin kyselemään korvausta niin rikas mies varmasti olisin.
Ajatuksia tästä?
Ei tuota kirjoittajaa kannata uskoa. Tulee aina häiriköimään tänne uusilla tunnuksilla.Aika jännä ettei Tori poista tunnuksia, näyttää luotettavalta kun on vanha käyttäjä.
Kannattaa noille muutaman päivän päästä tulijoille sanoa, että sopii jos tuote on vielä silloin myynnissä. Näin teen itse ja ehkä 1/100 varmasta ostajasta lopulta saapuu.Pahoittelut jos tulee väärään paikkaan kun kyse on epäonnistuneista kaupoista torissa.
Laitoin viikolla myyntiin PS5 konsolin sekä fifa 22 pelin, molemmista oli oma ilmoitus, yksi kiinnostui pelkästä pelistä ja sovitiinkin alustavasti noutokaupat sunnuntaille, kuitenkin tuli toinen ostaja joka oli kiinnostunut konsolista ja pelistä joten myin koko setin hänelle tänään. Eli myin pelin hänen nenän edestä vaikka oltiin sovittu kaupat sunnuntaille, pahoittelin tästä ja toivotin onnea pelin löytämiseen. Kelasin, että ehkä tulee tyly vastaus minkä ansaitsen ja ymmärrän, mutta ostaja alkoi vaatimaan asian korjausta tai korvausta aiheuttamistani vahingoista. Asiasta on kuulemma kirjallinen sopimus tallessa ja meillä on hyväksytty kauppasopimus jota kuulemma rikoin. Tosiaan ihan vain torin chätissä sovittiin alustavasti sunnuntaille kaupat, ei hänellä ollu vielä ees mun osoitetta tai numeroakaan.
Jos itse jokaisesta torissa perutuista kaupoista alkaisin kyselemään korvausta niin rikas mies varmasti olisin.
Ajatuksia tästä?
Pahoittelut jos tulee väärään paikkaan kun kyse on epäonnistuneista kaupoista torissa.
Laitoin viikolla myyntiin PS5 konsolin sekä fifa 22 pelin, molemmista oli oma ilmoitus, yksi kiinnostui pelkästä pelistä ja sovitiinkin alustavasti noutokaupat sunnuntaille, kuitenkin tuli toinen ostaja joka oli kiinnostunut konsolista ja pelistä joten myin koko setin hänelle tänään. Eli myin pelin hänen nenän edestä vaikka oltiin sovittu kaupat sunnuntaille, pahoittelin tästä ja toivotin onnea pelin löytämiseen. Kelasin, että ehkä tulee tyly vastaus minkä ansaitsen ja ymmärrän, mutta ostaja alkoi vaatimaan asian korjausta tai korvausta aiheuttamistani vahingoista. Asiasta on kuulemma kirjallinen sopimus tallessa ja meillä on hyväksytty kauppasopimus jota kuulemma rikoin. Tosiaan ihan vain torin chätissä sovittiin alustavasti sunnuntaille kaupat, ei hänellä ollu vielä ees mun osoitetta tai numeroakaan.
Jos itse jokaisesta torissa perutuista kaupoista alkaisin kyselemään korvausta niin rikas mies varmasti olisin.
Ajatuksia tästä?