Tärkeä Epärehelliset kaupankävijät ja huonot kauppakokemukset

Nom

homo debilis obēsus
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 818
@hsalonen @Sasos

Kiitos teille.

Kyllä minulla on hänen tarvittavat yhteystietonsa ja olen keskustellut hänen kanssaan kerran puhelimitse, kun olin banneissa.

Mielestäni tätäkään ei tarvitse sen enempää spekuloida. Tämä oli vain varoitus muille, ettei kaikki ole täysin kunnossa käyttäjän kohdalla ja odotelkaamme hänen vastinettaan.

Toivon vain että homma saadaan maaliin taas vaivaamatta sen enempää muita ja edelleen minusta alkusyyt postituksen estämiseen olivat tosiaan käyviä, mutta nyt niitä syitä ei ole ollut tai kuulunut ja olettaisin jo jonkinlaista priorisointia saada paketti liikkeelle melkein 20 päivän päästä kaupoista.
 

living_death

★ Still alive ™
Liittynyt
15.11.2016
Viestejä
6 876
Kaksi viikkoa ostetun tuotteen toimittamiselle on täällä ylläpitäjien sekä moderaattoreiden mielestä sopiva aika odottaa ja sen jälkeen rikosilmoitusta tekemään, vaikka myyjä kuinka yrittäisi viivytellä.

Se on helpotus myyjälle sekä ostajalle, kun asia on laitettu eteen päin, eikä kummankaan tarvitse enää stressa asialla itseään ja yrittää turhaan spekuloida koska ostettu tuote on lähtetetty.
 
Liittynyt
07.04.2020
Viestejä
52
Palaan tähän sen verran että kun sain selvitettyä hänen oikean henkilöllisyytensä, hän maksoi summan takaisin tänään. Mutta se ei poista sitä tosiasiaa että hän yritti kyllä alun alkaenkin huijata, esiintyi väärällä nimellä ja ei vastannut mihinkään viesteihin (kunnes lähestyin häntä hänen oikella nimellään ilmoittaen että minulla on kaikki tarpeelliset yhteystiedot hänestä rikosilmoituksen tekemiseksi). Sen jälkeen hän "yllättäen" heti vastasikin ja ilmoitti ohjaimen menneen muka rikki.
29.9 tehty kaupat. Sanoin palaavani asiaan kun postissa. Jo 1.10 tullut uhkauksia ja syyttelyitä huijaamisesta ja ties mistä väärien nimien käytöstä.

Vastattu, että näytönohjainta ei voida toimittaa ja rahat palautuvat viimeistään 8.10.

Rahat palautettiin ja levittelee edelleen valheellista tietoa täällä.

En suosittele kaupankäyntiä missään nimessä @Thunder kanssa.
 

Henriquez

SER OMISTAJA
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
1 203
29.9 tehty kaupat. Sanoin palaavani asiaan kun postissa. Jo 1.10 tullut uhkauksia ja syyttelyitä huijaamisesta ja ties mistä väärien nimien käytöstä.

Vastattu, että näytönohjainta ei voida toimittaa ja rahat palautuvat viimeistään 8.10.

Rahat palautettiin ja levittelee edelleen valheellista tietoa täällä.

En suosittele kaupankäyntiä missään nimessä @Thunder kanssa.
Miksei sitä näyttistä voinut toimittaa niinkuin sovittiin?
Ja miksi esiinnyt väärällä nimellä?
Ja miksi olit estänyt soitot tuon ostajan numerosta?
 
Liittynyt
10.02.2020
Viestejä
266
Miksei sitä näyttistä voinut toimittaa niinkuin sovittiin?
Ja miksi esiinnyt väärällä nimellä?
Ja miksi olit estänyt soitot tuon ostajan numerosta?
Ja miksi et vastannut tiedusteluihin lähetyksen suhteen? Ja miksi näytönohjain meni rikki sillä sekunnilla kun lähestyin sinua oikealla nimelläsi?
 

Ihime

Tukijäsen
Liittynyt
20.05.2018
Viestejä
3 260
Vastattu, että näytönohjainta ei voida toimittaa ja rahat palautuvat viimeistään 8.10
Kuulostaa aika pitkälti pikavippaukselta. Jos tuote teoreettisesti olisi oikeasti mennyt rikki, jota tuksin oli, olisi rahat palautettu samantien eikä viikon päästä.
Nyt otettiin vain parin viikon pikavippi...
 
Liittynyt
10.02.2020
Viestejä
266
Kuulostaa aika pitkälti pikavippaukselta. Jos tuote teoreettisesti olisi oikeasti mennyt rikki, jota tuksin oli, olisi rahat palautettu samantien eikä viikon päästä.
Nyt otettiin vain parin viikon pikavippi...
Ja tämäkin vastaus tuli vasta 4.10. klo 15:56 kun lähestyin häntä hänen oikealla nimellään, siihen mennessä mulla ei ollut mitään tietoa että meneekö viestit edes hänelle perille pre-paid numeroon, joka ei ollut edes hänen omansa.
 
Liittynyt
07.04.2020
Viestejä
52
Miksei sitä näyttistä voinut toimittaa niinkuin sovittiin?
Ja miksi esiinnyt väärällä nimellä?
Ja miksi olit estänyt soitot tuon ostajan numerosta?

Kuka on esiintynyt väärällä nimellä? Viestiketjusta selkeästi selviää, että hän haluaa maksaa mobilepaylla ja kun itselläni ei ole, niin täytyy laittaa muijalle, jolla nyt sattuu olemaan eri nimi :D hän vielä vahvisti meneekö kyseiselle nimelle.


Hänellä oli vain muijani numero siis ja alkoi 2 päivän päästä kaupoista laittamaan hänelle häiriköiviä viestejä, joten pyysin olla vastaamatta.

Itse myönnän että yhteydenpito olisi voinut olla parempi, mutta ei tuollaisen ostajan kanssa edes viitsi. Sen verran sovittiin ostajan kanssa, että saa loppuviikosta rahat ja se oli hänelle ok.

Hän "Lähestyi" kuulemma oikealla nimellä, vaikka se oli hänellä tiedossa. Sitten hän rupeaa laittamaan jonkun randomien nimiä ja muitakin sekoviestejä.
 

Henriquez

SER OMISTAJA
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
1 203
Kuka on esiintynyt väärällä nimellä? Viestiketjusta selkeästi selviää, että hän haluaa maksaa mobilepaylla ja kun itselläni ei ole, niin täytyy laittaa muijalle, jolla nyt sattuu olemaan eri nimi :D hän vielä vahvisti meneekö kyseiselle nimelle.


Hänellä oli vain muijani numero siis ja alkoi 2 päivän päästä kaupoista laittamaan hänelle häiriköiviä viestejä, joten pyysin olla vastaamatta.

Itse myönnän että yhteydenpito olisi voinut olla parempi, mutta ei tuollaisen ostajan kanssa edes viitsi. Sen verran sovittiin ostajan kanssa, että saa loppuviikosta rahat ja se oli hänelle ok.

Hän "Lähestyi" kuulemma oikealla nimellä, vaikka se oli hänellä tiedossa. Sitten hän rupeaa laittamaan jonkun randomien nimiä ja muitakin sekoviestejä.
Jaa no varmaan olis voinut sen näytönohjaimen laittaa postiin. Kyllä kahdessa päivässä se näyttis postiin luulisi eksyvän. Lisäksi kun on paljon liikkeellä huijareita niin moni asia sattuu täsmäämään. Hyvä että asia nyt kunnossa.
 
Liittynyt
17.01.2019
Viestejä
561
Kun tässä ketjussa on naristu hitaista toimitusajoista, niin minusta myyntiin laittaminen tarkoittaa sitä, että on valmistautunut lähettämään tavarat välittömästi maksun saatuaan eli pääsääntöisesti suunnilleen seuraavana (arki)päivänä eikä joskus tulevaisuudessa. Jos homma ei näin onnistu, niin siitä on sitten paras kertoa jo myynti-ilmoituksessa.
 
Liittynyt
21.11.2016
Viestejä
6 108
Mä olen ihan samalla linjalla kuin @Lionell, itse lähetän ja oletan muidenkin lähettävän tuotteen viimeistään maksun saapumista seuraavana arkipäivänä ellei muuta ole jo etukäteen ilmoitettu myynti-ilmoituksessa tai kauppoja sopiessa. Ja lähettämisellä tarkoitan paketin viemistä ja kirjaamista lähetyspisteeseen vaikkei se sen päivän lähtöön enää kerkeäisikään.

Ja mitä täällä tai muualla olen kauppoja tehnyt niin on tähän kaikki kyllä pystynytkin, tai sitten on ilmoitettu etukäteen ettei lähettäminen onnistu ennen x ja paketti on lähtenyt sitten luvattuna aikana.
 

Taneli-

☤ Virallinen ⚔ testaaja ☣
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
7 591
Ellei oikeasti tee kauppaa elääkseen en oleta samana päivänä tapahtuvaa lähetystä. Mutta oletan että saan seurantatunnuksen ja yleensä noin viikon sisällä paketti saapuu perille.

Eli niin myyjällä kuin ostajallakin voi olla ns. muuta elämää mutta se ei ole OK että rahat kelpaavat, sitten seuraa parin viikon täydellinen hiljaisuus ja rahat palautetaan koska "tuote ei ollutkaan ihan siinä kunnossa kuin oletin" tms.

Koska kyllä se ostajankin roolissa ärsyttäisi jos myyjä alkaisi tunkemaan YV:tä perään ja kyselemään "kun kello 22:08 laitoit että ostat tuotteen ja kello on jo 23:53 etkä ole laittanut rahoja tai osoitetta niin myynkö toiselle ja annan huonon palautteen. Vastaa keskiyöhön mennessä tai menee jollekin toiselle".
 
Liittynyt
17.01.2019
Viestejä
561
Ellei oikeasti tee kauppaa elääkseen en oleta samana päivänä tapahtuvaa lähetystä. Mutta oletan että saan seurantatunnuksen ja yleensä noin viikon sisällä paketti saapuu perille.

Eli niin myyjällä kuin ostajallakin voi olla ns. muuta elämää mutta se ei ole OK että rahat kelpaavat, sitten seuraa parin viikon täydellinen hiljaisuus ja rahat palautetaan koska "tuote ei ollutkaan ihan siinä kunnossa kuin oletin" tms.

Koska kyllä se ostajankin roolissa ärsyttäisi jos myyjä alkaisi tunkemaan YV:tä perään ja kyselemään "kun kello 22:08 laitoit että ostat tuotteen ja kello on jo 23:53 etkä ole laittanut rahoja tai osoitetta niin myynkö toiselle ja annan huonon palautteen. Vastaa keskiyöhön mennessä tai menee jollekin toiselle".
Muu elämä on kaupanteossa huono selitys. Silloin kun myydään tavaraa, on oltava valmistaunut lähettämään tavarat nopeasti. Ja ihan samoin ostettaessa pitää olla valmis maksamaan tuote samoin tein.
 

Taneli-

☤ Virallinen ⚔ testaaja ☣
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
7 591
Muu elämä on kaupanteossa huono selitys. Silloin kun myydään tavaraa, on oltava valmistaunut lähettämään tavarat nopeasti. Ja ihan samoin ostettaessa pitää olla valmis maksamaan tuote samoin tein.
Jos oikeasti luit viestini ajatuksella lävitse niin:

Jokainen tyylillään. Itselleni kauppa ei ole niin pyhää että oikeasti ottaisin kännykkään ilmoitukset ja sellaisen sänkyyn viereeni / alkaisin nukkumaan sohvalla tietokone päällä ja äänet viritinvahvistimesta pihalle että heräisin kaikkiin ilmoitusääniin tai vaihtoehtoisesti jäisin odottamaan nukkumatta läpi yön jos tarpeen että myyjä huomaa viestini ja vastaa siihen että voisin heti laittaa osoitetiedot ja lähettää rahat. Saati sitten että ottaisin töistä vapaata ihan siksi että varmasti pystyisin samalla minuutilla vastaamaan kun kauppakumppani huomaa viestini.

JOS toisella on niin kiire että haluaa rahat kello XX jälkeen kun olen jo nukkumassa ja hän huomaa osto viestini hän voi aina ajaa tänne tavaran kera ja annan rahat suoraan käteisellä kun hän soittelee ovikelloa ja tulee käymään. Jos ei kiinnosta hän voi odottaa edes seuraavaan aamuun jolloin herään ja näen hänen viestinsä ja voin tehdä sen tilisiirron ja annan myös osoitetietoni...
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
17.01.2019
Viestejä
561
Voihan esimerkin kaupanteosta kärjistää tuollaiseksi yökukkumiseksi, mutta kyllä maksamisen ja muun yhteydenpidon voi hoitaa seuraavana päivänäkin.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
21 885
Minulla onkin juuri kaksi negatiivista palautetta näihin liittyen.. (yökaupat ja hidas postitus)

Ensimmäinen oli semmoinen, että:
Keskiviikko: osti tuotteen.
Torstai: arkipyhä ja lomapäivä.
Perjantai: normaali työpäivä.
Lauantai: normaali lauantai.
Sunnuntai: normaali sunnuntai.
Maanantai: normaali maanantai.

Sain kuulemma maksun keskiviikkona. Ei näkynyt tilillä torstaina. Ei näkynyt tilillä perjantaina. Ei näkynyt tilillä lauantaina. Ei näkynyt tilillä sunnuntaina. Joka päivä kyllä ostaja kyseli rahojen perään ja sanoi tulevansa Riihimäeltä hakemaan tavaran oveltani. Tähän vastasin, että voisit vähän vähemmän lähettää viestejä ja et saa, ennenkuin rahat näkyy tililläni. Minulla ei ollut aikomustakaan lähettää pakettia, ennenkuin näen rahat. Viestejä tuli YV:nä ja kännykkään, ja ei niitä nyt viikonloppuna olisi tarvinnut lähettää.
Sunnuntaina valvoin keskiyön yli ja rahoja ei silloin vielä näkynyt. Taisin lähettää vielä tilistä kuvankaappauksen ostajalle. Maanantaina, kun tarkistin lounastauolla asian, näkyi rahat. Sitten olin kuitenkin valvonut edellisenä yönä ja posti meni silloin kiinni kello 19, niin käytännössä olisi ollut puoli tuntia aikaa viedä se postiin. Posti myös aukaisi ovet klo 9 , jolloin pitäisi olla jo töissä. Tiistaina taas usean "miksei jo ole postissa????" viestin jälkeen päätin perua kaupat. Sitten hirveä haloo tästäkin nousi, vaikka ostajan puolelta oli myös huudettu rahoja takaisin (jotka siis olivat tililläni edellisenä päivänä).
Ostaja sai rahansa takaisin keskiviikkona (maksu lähtenyt tiistaina), ja täällä mietittiin, kuinka paljon sitä myyjää saa häiritä, kun ei ole edes käytännössä mahdollista saada niitä rahoja viikonloppuna. Itse näen asian niin, että ainoa virheeni oli se, etten maanantaina nopeasti juossut postiin ja siihen vaikutti osaltaan se, että olin ärsyyntynyt jatkuvasta viestipommituksesta.

Nykyään, MobilePayn aikakaudella tällaista ei enää tapahdu niin usein, mutta tilinsiirto kyllä ei etene arkipyhien aikaan yhtään sen paremmin. Ja enpä tiedä, maksoiko se kaveri sittenkään keskiviikkona.. En lähetä, enkä suosittele lähettämään pakettia, ennenkuin rahat on saatu.

--

Toinen oli semmoinen, että olin ostamassa(vaihtamassa) Windowsin lisenssiavainta illalla. Se oli kokoamaani koneeseeen. Sain koodin, se ei toiminut. Säädin sen kanssa 1-2h ja huomasin, että Microsoftin tuki oli kiinni tältä päivältä. Sanoin myyjälle, että soitan sinne huomenna ja hän "saa maksun", kun koodi toimii. Sitten pistin juuri kokoamani koneen kiinni ja katselin jotain elokuvaa Netflixistä pääkoneella.
Sitten kun näkyi, että olen paikalla (selaimen toisessa ikkunassa), niin myyjä pisti toisen koodin ja käski koettamaan sitä. Se kone oli suljettu ja oli leffa kesken. Vastailin jotain "koetan huomenna" ja ehkä myös "joo joo", mutta tämä koettiin v***uiluksi ja minusta tehtiin huijari, joka otti koodin ja juoksi. Seuraavana päivänä sitten koetin koodin ja kaikki meni niinkuin pitikin, mutta meidän palautteet jäi pitkäksi aikaa noin. Koska keskellä yötä oli huonoa kommunikaatiota ja toinen vaan katsoi väsyneenä elokuvaa ennen nukkumaanmenoa.
Öisin ei vaan kannata tehdä kauppaa. Tietenkin joidenkin mielestä minun olisi pitänyt keskeyttää elokuva, pistää toinen kone päälle ja syöttää siihen se aktivointikoodi, viedä Windowsin asennus loppuun ja hoitaa kaupat loppuun. Eikä mahdollisia päivätöitä saa käyttää tekosyynä :)

--

Ennen koronaa työpaikalla piti oikeasti olla fyysisesti ja io-techin alkuaikoina postit olivat auki ainakin täällä huonosti ja niissä oli vuodenvaihteessa (toinen kauppa) hirveät jonot. Nyt asiamiesposti on avoinna melkein joka päivä 8-21 ja pakettiautomaattiin voi jättää käymättä postissa suunnilleen samalla aikataululla.

--

Joskus kyllä tuntuu, että kaupanteosta on tehty turhan vaikeaa. Tietenkin on niitä huijareita, mutta suurin osa on normaaleja ihmisiä, jotka vaan yrittävät saada vanhasta tavarasta rahaa.

Tätä ketjua kun lukee, niin jos emolevystäni puuttuu johtoja, niin myyn sen jollekin trokarille alihintaan ja kukaan ei valita. Kaikki käytetty tavarani on ollut oikeasti käytössä, paria poikkeusta lukuunottamatta (emolevy oli liian iso, prosessori ostettu varalle/bios-päivityksiin).
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
48
@JuMa94

Sovimme 21.9. näytönohjainkaupoista ja maksoin tämän heti. Korttia ei vieläkään ole postitettu toistuvista lupauksista huolimatta. Pidin alkuun selityksiä uskottavina ja hyväksyin viivästykset, mutta taidamme yhä mennä toistuvasti luvatusta postituspäivästä toiseen. Yhteydenpito heikkoa, kyselemällä saa vain vastauksia.

Teen henkilöstä pian rikosilmoituksen, jollei mitään ala tapahtumaan asian saralla.
Täällä myös vastaava ongelma kyseisen henkilön kanssa. Prossukaupat sovittu ja maksettu vajaa pari viikkoa sitten. Paketin piti lähteä liikkeelle samana päivänä (ei lähtenyt). Aina kysyttäessä ilmoittanut, että postittaa vielä samana päivänä tai seuraavana päivänä. Mitään ei kuitenkaan ole tapahtunut.

Ilmoitusta lähtee myös täältä kunhan tuo pari viikkoa ensviikolla menee umpeen.
 
Liittynyt
02.08.2021
Viestejä
312
Pakko nyt tähän heittää @JuMa94 sta kommenttia, sunnuntaina maksettu ja lupaili jo tiistaina postiin heittää, ei oo vastauksia tullut enään sen jälkee.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
21 885
Täällä myös vastaava ongelma kyseisen henkilön kanssa. Prossukaupat sovittu ja maksettu vajaa pari viikkoa sitten. Paketin piti lähteä liikkeelle samana päivänä (ei lähtenyt). Aina kysyttäessä ilmoittanut, että postittaa vielä samana päivänä tai seuraavana päivänä. Mitään ei kuitenkaan ole tapahtunut.

Ilmoitusta lähtee myös täältä kunhan tuo pari viikkoa ensviikolla menee umpeen.
Se parin viikon aika on hihasta vedetty ohjeellinen aika. Jos henkilö on saanut rahat ja sanonut pistävänsä postiin, niin ei siinä paria viikkoa tarvitse odotella. Rikosilmoitus vetämään vaan, jos siitä ensimmäisestä "postitan nyt" on kulunut jo useampi arkipäivä (ja henkilöstä alkaa kertymään tänne negatiivisia uutisia).

Tuolla on tarkoitus estää sitä, että esim. äkillinen sairastuminen tai perhekriisi ei generoisi turhia rikosilmoituksia poliisille. Tai pahimmassa tapauksessa, että seuraavana päivänä heti tehdään rikosilmoitus "varmuuden vuoksi" ja poliisi hukkuu näihin rikosilmoituksiin. Jos poliisilla ei ole resursseja tutkimiseen, niin jää rahat saamatta ja voro pääsee kuin koira veräjästä.

Nyt tuosta henkilöstä on selvästi tehty jo rikosilmoitus, niin eiköhän siellä ole epärehellinen kaveri taustalla. Jos useampi henkilö tekee samasta henkilöstä rikosilmoituksen, niin poliisikin kiinnostuu enemmän.

Pakko nyt tähän heittää @JuMa94 sta kommenttia, sunnuntaina maksettu ja lupaili jo tiistaina postiin heittää, ei oo vastauksia tullut enään sen jälkee.
Laittakaa vaan tästä käyttäjästä se rikosilmoitus. Odottaminen on yleensä hyvää tapaa, mutta aika selvä huijari on kyseessä - ja monella muullakin on hänen kanssaan ongelma.

--

Jos mitään haluaa antaa hänelle mahdollisuuksia, niin aivan maksimissaan "maanantaina seurantakoodi kello 18 mennessä tai rikosilmoitus lähtee sillä kellonlyömällä". Tässä kyllä ihan kaikki sanoo, että huijarin uhriksi olette joutuneet.
 

living_death

★ Still alive ™
Liittynyt
15.11.2016
Viestejä
6 876
Lisäksi kaupanteossa on oltava myös itse aktiivinen ja seuraavat asiat olisi hyvä selvittää ennen rahojen siirtämistä:

- Nimi
- Puhelinnumero
- Sähköpostiosoite
- Tilinumero (ostajana)

Itsehän annan nämä tiedot heti ostajana ja myyjänä ja se sujuvoittaa ja nopeuttaa kaupankäyntiä ja kummallekin osapuolelle jää heti hyvä tuntuma kaupankäynnistä.

Lisäksi tarkistan aina Fonectasta puhelinnumerolla täsmääkö osoite ja Googlaan nimen + tilinumeron.
 
Liittynyt
19.10.2017
Viestejä
584
Oma periaate aikalailla se, että jos itse olen tuotetta myymässä niin viimeistään kahden arkipäivän sisällä postiin. Tätä odotan myös toiselta myyjältä, ellei ole jokin painava syy miksi ei saa postitettua tuon ajan sisällä.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
21 885
Oma periaate aikalailla se, että jos itse olen tuotetta myymässä niin viimeistään kahden arkipäivän sisällä postiin. Tätä odotan myös toiselta myyjältä, ellei ole jokin painava syy miksi ei saa postitettua tuon ajan sisällä.
Kannattaa ne rahat kuitenkin nähdä ensin:


Minulta ei lähde yhtään mitään, ennenkuin rahat ovat tulleet varmasti perille. Lisäksi postiennakko on käytännössä vähintään parikymppiä lisää kustannuksia myyjälle, jos kaupat menee pieleen, niin sekään ei kannata.

Ei yksityisten välisessä kaupassa ole käynyt mitään, mutta yksi Jimm'sin paketti on tuhottu Postissa ja pari muidenkin firmojen pakettia. Minun paketissani oli vain jäähy, mutta jollain meni näytönohjain.

 
Liittynyt
19.10.2017
Viestejä
584
Kannattaa ne rahat kuitenkin nähdä ensin:


Minulta ei lähde yhtään mitään, ennenkuin rahat ovat tulleet varmasti perille. Lisäksi postiennakko on käytännössä vähintään parikymppiä lisää kustannuksia myyjälle, jos kaupat menee pieleen, niin sekään ei kannata.

Ei yksityisten välisessä kaupassa ole käynyt mitään, mutta yksi Jimm'sin paketti on tuhottu Postissa ja pari muidenkin firmojen pakettia. Minun paketissani oli vain jäähy, mutta jollain meni näytönohjain.

Joo tottakai, unohdin lisätä että parin arkipäivän sisällä siitä kun rahat näkyy tilillä, oma moka :geek:
 
Liittynyt
29.05.2020
Viestejä
495
Myyjä: @JuMa94

Kaupan kohde: Myyty - ASUS P5Q3 [Raisio]

Palaute: Negatiivinen

Perusteet palautteelle:
1. Ostamassani emolevyssä oli vaurioituneita pinnejä, vaikka erikseen kysyttäessä hän oli sanonut pinnien olevan kunnossa.
2. Emolevyn selkäpuolelle oli kaatunut aftershavea tms.
3. Emolevyn reunassa oli johtimiin asti ulottuvia naarmuja.
4. Emolevyn verkko-ohjain oli rikki.
5. Perättömien väitteiden esittäminen:
Näistä on kuva lähetetty, takaisin tuli ilmoitus että yksi pinni on poikki?
Voin kyllä sulle lähettää ihan saman kuvan ja siitä kyllä näkee että ei ainoakaan pinni ole katkennut.
Ja tässä kuvat, jotka häneltä sain.
P5Q3 1.jpg
P5Q3 2.jpg
Kyllä ne vialliset pinnit tuolta erottuvat, varsinkin kun on nähnyt socketin omin silmin ja tietää mistä kohti etsiä.

6. Myyjä ei maksanut sovittua hyvitystä kauppahinnasta.

Siinäpä se. Tässä ketjussa aiemmin käydyn keskustelun pohjalta ruvettiin hakemaan kyseisen myyjän kanssa asiaan reilua ratkaisua yksityisviestein ja ehdotin hänelle, että hän hyvittää minulle puolet kauppahinnasta. Myyjä suostui tähän ratkaisuun ja sanoi 5.10 aamuyöllä käydyn keskustelun aikana hoitavansa maksun huomenna (eli ilmeisesti tiistaina). Nyt on 9.10 eikä maksua näy tililläni. Tässä on nyt muutama pankkipäivä odoteltu, eli jos maksu olisi hoidettu kuten sovittiin, niin se olisi jo tullut perille.

En suosittele kaupankäyntiä kyseisen myyjän kanssa.
 

Nom

homo debilis obēsus
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 818
@JuMa94 on blokannut puhelinnumeroni kun kerroin rikosilmoituksesta. Toisella puhelinnumerolla löytyi Tori.fi huijaushistoriaa. Voisiko @Juha Kokkonen kysellä ja lyödä käyttäjän Banniin?

Henkilöoletetut @Dekone @Ospa @Kalakukkokeisari ja muut asianomaiset saavat halutessaan/tarvittaessa käyttäjän yhteystietoja minulta kysymällä yksityisviestillä rikosilmoituksia varten (kaksi puhelinnumeroa, tilinumeron, nimen). En usko valitettavasti usko, että tulette puuttuvia tavaroita tai rahoja juuri näkemään. :sori:
 

PyleP

NOSTO
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 033
pakko nyt näin ns. saunan jälkeen kommentoida että viime aikoina vähän lipsuneet nämä herrasmies-säännöt:tdown:

itse jatkan Muron linjoilla eli kun ilmoitus tehdään niin tuote on joko testissä taikka testattu ja laatikkokin silmämääräisesti mallaituna:cigar2:
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 980
En ole pitkään aikaan kelpuuttanut muuta maksutapaa kuin Mobilepayn, vaikka olisi noutokaupatkin kyseessä. Kaikki romut olen saanut kuitenkin myytyä. Jos tulee sairastumisia, äkillisiä menoja yms. niin rahat saa palautetuksi vielä samantien. Jotain postiennakko tai tilisiirto kyselyitä tulee välillä, mutta jos tavara kiinnostaa, niin kyllä se Mobilepay asennetaan.
 
Liittynyt
02.08.2021
Viestejä
312
Entä, jos ei pysty ottaa käyttöön mobilepaytä niinkuin esim minä, joka on joutunut laittamaan osoitetiedot salaiseksi.
 
Liittynyt
02.08.2021
Viestejä
312
Olen koittanut, mutta mä en saa jostain syystä, voipi olla jostai vanhoista osoitteista, koska postit tulee välil 12v vanhaa osotteesee
 
Liittynyt
08.05.2019
Viestejä
1 207
Mobilepayn sivuilla on kyllä ohjeet, miten palvelun saa tässäkin tapauksessa käyttöönsä: Miksi minun on lähetettävä asiakirjat osoitteen todentamista varten, kun osoitteeni on turvakiellossa?

Turvakieltoa ei kannata hankkia, ellei se ole todella välttämätön. Siitä tulee kaikenlaiseen asioimiseen lisävaivaa — ei pelkästään Mobilepayn käyttöön.
 
Liittynyt
02.08.2021
Viestejä
312
Pakko heittää tähän, että tehkää euron kusetuksistaki rikosilmoitus, koska ne syytteet kasaantuu ja sakot muuttuukin ehdottomaksi. Syyttäjä käyttää koventamisperusteena tuomiolle kun on välinpitämätön ja jatkaa petkujen kyhäilyy.
 
Liittynyt
01.03.2021
Viestejä
16
Perinteinen tapaus. Sama myyjä on näemmä ollut asialla täällä nyt muutenkin parin viikon sisään. Myyjä (@JuMa94) julkaisee ilmoituksen [1], hintapyyntö ok minulle ja myyjä suostuu kauppaan. Sovimme normaalikuvion
mukaisesti, että siirrän rahat Pivon kautta myyjän tilille. Myyjä ilmoittaa yrittävänsä saada GPU:n nopeasti postiin, mutta alkava flunssa voi viivyttää lähetystä.
Tämä on minulle ok, koska viikonloppuna tavarat ei postin kautta liiku muutenkaan.
Viikko 1: flunssa jatkuu, ei voi postittaa
Viikko 2: influenssa jatkuu, yrittää saada tällä viikolla postiin
Viikko 2: käyttäjä kirjautuu viimeisen kerran forumille keskiviikkona klo 12:34
Viikko 2: 2 viikkoa kaupan tekemisestä pyydän myyjää lähettämään kortin postitse välittömästi tai puramme kaupan ja hän palauttaa kauppasumman Pivon kautta takaisin
Viikko 3: Myyjästä ei kuulu mitään, joten teen tänään myöhemmin rikosilmoituksen

Minulla on myyjän nimi-, puhelin- ja osoitetiedot, joten tämä on ns. no brainer poliisille.


[1] https://bbs.io-tech.fi/threads/msi-r9-390-gaming-8gb-raisio.345507/
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
48
Itse tein rikosilmoituksen eilen.

Viiminen yhteydenotto viime keskiviikolta "Huomenna lähtee postiin, nyt olen käytännössä kunnossa.". Vähän oudoksuin tuota loppumainintaa, koska ei ollut mitään puhetta aiemmin että olisi minkäänlaisia ongelmia tai sairautta. Ehkä siellä on mennyt selitykset sekaisin eri uhreille.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
21 885
Myin tuossa Torin kautta näyttiksen n. puolitoista viikkoa takaperin. Nyt tuli tänään ostajalta viestiä että laittanut aamupäivällä näyttiksen koneeseen kiinni, toiminut koko päivän pelaillessa mutta seuraavana aamuna kuvaa ei ole enää tullut eli näyttis ilmeisesti rikki. Ei toiminut kuulemma toisessakaan koneessa. Jonkinlaisen venkslaamisen jälkeen kuva kuitenkin ilmeisesti palasi mutta n. 5 minuutin jälkeen kadonnut taas.
Miten tälläisessä tilanteessa olisi hyvä menetellä mun puolelta, että kuuluuko hyviin tapoihin nyt korvata tuo myyntihinta ostajalle vaikka onkin toiminut ensimmäisen päivän? Minkäänlaista kärhämää ei ole ollut ja todella mukavalta vaikuttaa tämä ostaja että en mitään huijausta epäilisi kuitenkaan. Näyttiksen hinta vain 110e eli ei sinällään suuresta summasta kyse vaikka tuota rahaa ei yhtään ylimääräistä mulla olekaan.
Siirsin tänne. Vaikka tämäkään ei ole välttämättä oikea ketju. Jos olisi ollut huono kauppakokemus täällä, niin sitten olisi tähän ketjuun.

Lakisääteisesti tämä on niin harmaalla alueella, että mikään ei ole selvää. Paitsi yksityisten välisessä kaupassa ei ole mitään 14 pv peruuttamisia tai takuita.

  1. Et maksa ostajalle mitään ja haistattelet perään. Ostaja todennäköisesti tekee rikosilmoituksen petoksesta ja sitten sinulla pitää olla todisteet, että myit toimivan näytönohjaimen. Jos se on toiminut puoli päivää, niin todennäköisesti olet semivahvoilla. Tämä vaan jättää sinusta huonon kuvan myyjänä, enkä suosittele. Uskoisin kyllä, että tämä vaihtoehto onnistuisi, että mikään pakko ei ole maksaa - se on vaan omaa hyvyyttä ja reilua kauppiastapaa.
  2. Maksat ostajalle osan kuluista. Itse voisin maksaa 50-60€ ja sanoa, että "ota rahat , kunhan ei tarvitse tämän kanssa säätää". Tietenkin, silloin olen myynyt mielestäni toimivan näytönohjaimen ja haluan vaan maksaa, ettei tarvitse tuhlata omaa aikaa asian selvittelyihin ja vaivata muita tahoja, kuten poliisia tai ylläpitoa. Tämä on pelkästään hyvää tapaa myyjältä minun mielestä ja edellisessä vaihtoehdossa ostaja ei saisi yhtään mitään ja sekin on vaihtoehto, jos ostaja on erityisen ilkeä (ja olen myynyt toimivan kortin).
  3. Maksat ostajalle kaikki kulut, ehkä pientä säätöä postimaksuista. Tietenkin se kortti pitää saada takaisin. En maksaisi suoraan, pelkän puheen perusteella.
  4. Minä henkilökohtaisesti pyytäisin lähettämään kortin takaisin ja tutkisin sitä omilla koneilla, ennenkuin maksan mitään. Sitten neuvotellaan korvauksista. Huomauttaisin, että voit jäädä tyhjän päälle ja jos asiasta ruvetaan vääntämään, niin voin kallistua siihen, että en maksa mitään. Kyllä täällä on tapahtunut (jollekin muulle) niin, että ostajalla kortti mystisesti hajosi ja se oli kuulemma myyjän vika. Asiaa tarkemmin tutkiessa ei ollut.
  5. Jos kortissa on takuu ja annoit kuitin mukaan, niin ostaja voi asioida myyjäliikkeen kanssa. Tämän pitäisi olla ensimmäinen vaihtoehto, ja takuusta uusi kortti tilalle on kaikille paras vaihtoehto.

Kerran muualla myymäni kone oli kuulemma hajonnut, mutta kyselin lisätietoja ja tarjouduin korjaamaan sen itse, niin yhteydenpito loppui kuin seinään. (Lisäksi kerran USB-portit lakkasivat toimimasta emolevyssä (!) ja toinen ostaja oli sen verran uskottava, että hankin hänelle kortin , jossa oli USB-paikkoja. Että kyllä niitä ongelmia tulee.)
 
Liittynyt
27.07.2017
Viestejä
983
Lakisääteisesti tämä on niin harmaalla alueella, että mikään ei ole selvää. Paitsi yksityisten välisessä kaupassa ei ole mitään 14 pv peruuttamisia tai takuita.
Periaatteessa tavara voi hajota ostajan toimesta, vaikka hän ei sitä itse tiedostaisi. Esim. asennusvirhe, jokin staattinen purkaus, virtapiikki, tai katkos, kuten huonolaatuinen virtalähde joka vie mukanaan myös muita komponentteja.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
23.10.2016
Viestejä
1 752
Paitsi yksityisten välisessä kaupassa ei ole mitään 14 pv peruuttamisia tai takuita.
Tämä ei pidä paikkaansa. Yksityisten välisessä kaupassa käytetään kauppalakia ja siellä on tietyissä tapauksissa ostajalla oikeus purkaa kauppa. Tämä keissi ei siihen kuitenkaan taida osua, kun näytönohjain toimi jonkun aikaa ennen hajoamista, hajosi se sitten itsestään tai ostajan perseillessä jotain.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
21 885
Tämä ei pidä paikkaansa. Yksityisten välisessä kaupassa käytetään kauppalakia ja siellä on tietyissä tapauksissa ostajalla oikeus purkaa kauppa. Tämä keissi ei siihen kuitenkaan taida osua, kun näytönohjain toimi jonkun aikaa ennen hajoamista, hajosi se sitten itsestään tai ostajan perseillessä jotain.
Kyllä. Ihan maalaisjärkikin sanoo, että ei saa myydä toimimatonta tavaraa. Tämän takia kannattaa listata kaikki puutteet ilmoituksessa.

Itse olen sitä mieltä, että toimimattoman tuotteen myynti on petos. Siitä vaan rikosilmoitusta vetämään tai kauppoja purkamaan..

..mutta joskus voin dollarinkuvat silmissä ostaa vaikka 30€ hintaan tuhannen euron näytönohjaimen, vaikka ilmoituksessa kuinka lukee "rikki, takuu ei voimassa". Siinä voin haluta jäähyn tai kuvitella, että pystyn itse korjaamaan. Kunhan tämä on kerrottu ilmoituksessa, niin minulla ei ole mitään ongelmaa ostaa toimimatonta rautaa.. Enkä valita, vaikka ei toimi. Yleensäkin kaikesta pääsee eroon, kunhan on ilmoituksessa rehellinen. Ehjänä ei vaan saa myydä rikkinäistä rautaa.

Sitten on nämä tapaukset, kuten tässä, jossa myytiin ehjänä (ja toimi hetken), mutta sitten hajosi käytössä. Näissä ei ole selkeää ohjetta, miten toimitaan.
 
Liittynyt
23.08.2019
Viestejä
62
Kyllä. Ihan maalaisjärkikin sanoo, että ei saa myydä toimimatonta tavaraa. Tämän takia kannattaa listata kaikki puutteet ilmoituksessa.

Itse olen sitä mieltä, että toimimattoman tuotteen myynti on petos. Siitä vaan rikosilmoitusta vetämään tai kauppoja purkamaan..

..mutta joskus voin dollarinkuvat silmissä ostaa vaikka 30€ hintaan tuhannen euron näytönohjaimen, vaikka ilmoituksessa kuinka lukee "rikki, takuu ei voimassa". Siinä voin haluta jäähyn tai kuvitella, että pystyn itse korjaamaan. Kunhan tämä on kerrottu ilmoituksessa, niin minulla ei ole mitään ongelmaa ostaa toimimatonta rautaa.. Enkä valita, vaikka ei toimi. Yleensäkin kaikesta pääsee eroon, kunhan on ilmoituksessa rehellinen. Ehjänä ei vaan saa myydä rikkinäistä rautaa.

Sitten on nämä tapaukset, kuten tässä, jossa myytiin ehjänä (ja toimi hetken), mutta sitten hajosi käytössä. Näissä ei ole selkeää ohjetta, miten toimitaan.
Nämä on kinkkisiä juttuja jo s iitäkin syystä että en tiedä onko kukaan niin etevä että osaa virittää risan kortin niin että se toimii hetken. Huijareita jotka myy rikkinäistä varmaan on ja sitten on niitä ikiaikaisia eksperttejä jotka vain luulee hallitsevansa tietokoneenkin kokoamisen vaikka itse ei osaisi autonsa pissapoikaa täyttää :)
Alalla ollessani huvittavin esimerkki oli kun mies tuli isoon ääneen firmaan valittamaan että myytte täysin toimimatonta osaa. Oli ostanut siis kaikki uudet komponentit ja kotelon,
Sanottiin että meillä on kyllä osille takuu eli tuo kone tänne niin tutkitaan.
Syy selvisikin ensi silmäyksellä kun katsoin että miksi ihmeessä ei edes kortit istu kunnolla koteloon ja mene pohjaan asti.
No eihän ne istu eikä kone toimi jos emo on ruuvattu kiinni peltiruuveilla suoraan pohjapeltiin :)
 
Liittynyt
10.12.2020
Viestejä
68
Jotain postiennakko tai tilisiirto kyselyitä tulee välillä, mutta jos tavara kiinnostaa, niin kyllä se Mobilepay asennetaan.
Normaali tilisiirron ymmärrän. Nykyään suhkot nopeaa siirtyy rahat pankkien välillä poislukien pyhät ja viikonloput.
Postiennakon käyttöä en ymmärrä lähinnä johtuen siitä että ostajalla ei ole enää valtuuksia tarkastaa lähetystä ennen lähetyksen maksamista. Ja myyjän kannalta myöskin huono jos pakettia noudetakkaan.
 
Liittynyt
28.09.2018
Viestejä
43
Sovittiin kyseisen henkilön kanssa kaupat myymästäni näytönohjaimesta lauantaina 16.10.2021. Myynti-ilmoitus: https://bbs.io-tech.fi/threads/pali...b-fullcover-blokki-rauma.347788/#post-9618897

Tätä kirjoittaessa tiistaina 19.10.2021 en ole saanut vieläkään rahoja näytönohjaimesta, enkä selitystä sille miksi maksua ei ole tullut. Kalis ei ole myöskään ilmoittanut aikeista perua kauppoja. Kalis on viimeisen viestin kirjoittamisen jälkeen ollut foorumilla paikalla, joten mahdollisuus vastaamiseen on ollut Myös muilla on ollut henkilön kanssa ongelmia mikä entisestään vahvistaa epäilyjä.

Alla yksityisviestikeskustelu (henkilökohtaiset tiedot poistettu):

Kalis_edited.png

Kalis2.PNG


Kalisin antamat osoitetiedot ovat olemassa olevia, eivät kuitenkaan välttämättä henkilön oikea osoite. Annettu puhelinnumero ja kaupunki matchaavat Fonecta Callerin mukaan, mutta Fonecta antaa eri katuosoitteen.
Annettu osoite on Google Mapsin mukaan olemassa oleva osoite ja sijaitsee n. 3.5km päässä Fonectan antamasta osoitteesta.

Kalis on myös muiden henkilöiden kanssa sopinut kauppoja ilman aikeita saattaa kauppoja loppuun, alla olevat lainaukset ovat Kalisin viime lauantaina ja sunnuntaina sopimista kaupoista.

Lainaus ketjusta: https://bbs.io-tech.fi/threads/asus...aming-turku-haemeenlinna.349452/#post-9618822
Kalis:ta ei ole kuulunut mitään lauantain jälkeen. Menee Kert00lle jos tänään ei kuulu mitään.
Lainaus ketjusta: Myydään - DDR4 Muistikitti - G.Skill Trident Z F4-3600C17D-16GTZ - AKAA
Edellinen tarjoaja ei vastaa joten muistit vielä myynnissä.
 

Kalis

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
07.08.2021
Viestejä
114
Kerro @Kalis mikä juttu?
Vastasin hagezille yksityisviestillä, olen tuotteen maksanut. Vastasin hänelle tänään 5 aikaan että tarkistan mikä on maksun osalta tilanne, muttei hän voinut odotta kahta tuntia vaan tuli tänne antamaan minusta palautetta.
Mitä jakkihärkä muistehin tulee, nämä hävisi viesteihini. Sen verran paljon tullut tässä ostettua ja myytyä ettei hänkään ole laittanut jatko viestiä minulle. Olenko siis jossain vaiheessa tässä toiminut väärin jotakin kohtaan ?

Moukkaus: Hänellä oli minun puhelinnumero, mihin olisi voinut soittaa ja tarkistaa mikä tilanne on. Onko täällä oletuksena että porukka vahtaa sivustoa 24/7 ?
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
28.09.2018
Viestejä
43
Vastasin hagezille yksityisviestillä, olen tuotteen maksanut. Vastasin hänelle tänään 5 aikaan että tarkistan mikä on maksun osalta tilanne, muttei hän voinut odotta kahta tuntia vaan tuli tänne antamaan minusta palautetta.
Mitä jakkihärkä muistehin tulee, nämä hävisi viesteihini. Sen verran paljon tullut tässä ostettua ja myytyä ettei hänkään ole laittanut jatko viestiä minulle. Olenko siis jossain vaiheessa tässä toiminut väärin jotakin kohtaan ?

Moukkaus: Hänellä oli minun puhelinnumero, mihin olisi voinut soittaa ja tarkistaa mikä tilanne on. Onko täällä oletuksena että porukka vahtaa sivustoa 24/7 ?
Sain Kaliksilta kuvakaappauksen, jossa näkyy tilisiirto eri osoitteen kuin antamani tilinumero (viimeinen numero eri). En rupea spekuloimaan sillä onko kuvakaappaus oikea vai muokattu. Jos Kalisin toiminta muuten olisi moiteetonta, olisin antanut enemmän armon aikaa, mutta tässä tapauksessa myös toiminta muiden jäsenten kanssa herätti epäilyksiä.

Edit: Lisäyksenä vielä edelliseen. Tilinumero johon maksu on tehty ei ole mahdollinen IBAN-tarkistimen perusteella, joten rahat pitäisi palautua tilille. Luulisi että pankki ei antaisi edes tilisiirron lähteä virheelliseen osoitteeseen, mutta näin on tällä kertaa käynyt. Kalis on ilmeisesti halukas vielä jatkamaan kauppoja kortin kanssa, joten palataan asiaan kun tilanne etenee

Edit2: Ensin Kalis lupasi, että voi ostaa kortin jos rahat palautuu tilille. Nyt kun selvisi että väärää tilinumeroa ei voi olla olemassa ja rahat palautuu varmasti, löysi Kalis toisen näytönohjaimen joten kaupat minun kanssani peruuntui. Ystävällisenä eleenä Kalis lupasi kuitenkin laittaa postien verran hyvitystä jos en mene "valittamaan modeille". Tässä vaiheessa itselläni ei ole enempää sanottavaa. Muut Kalisin kanssa kauppaa käyneet ja modet jatkakoot tästä jos kokevat aiheelliseksi.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
24.08.2017
Viestejä
835
En ota kantaa muihin kauppoihin, mutta itsellä meni kaupat jouhevasti @Kalis:n kanssa, maksu näkyi seuraavana päivänä yv:stä, paketti postiin ja kaupat taputeltu.
 
Toggle Sidebar

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjut
237 464
Viestejä
4 162 933
Jäsenet
70 411
Uusin jäsen
domppaaaa

Hinta.fi

Ylös Bottom