Tärkeä Epärehelliset kaupankävijät ja huonot kauppakokemukset

Möin näyttökortin omasta puolesta toimivana, mutta uusi käyttäjä totesi testailun jälkeen rikkinäiseksi ja lähetti takuuseen ja vaatii minulta 400€ hyvitystä, kun möin rikkinäisen kortin hänen mielestä omalla testailulla.(mikä itsellä kyllä omissa peleissä toimi)

Sanoin et voin rahat palauttaa ja ottaa kortin takaisin, mutta sanoi ettei anna rikkinäisen tilalle uutta, eli siis jimssille lähtenyt rma:han.

Kortissa takuu voimassa ja kuitit yms. annettu uudelle omistajalle.

Vein kortin vielä hänelle suoraan kotiin, siitä tuli mieleen hassu seikka: Tökkäs kortin silloin suoraan koneeseen kiinni kun oli virtapiuha kiinni ja psu 1 asennossa. Näyttiksestä sytty virtapiuha paikkoihin punaset valot, kun lisävirtapiuhat eivät olleet kiinni. Tästä en kyllä sanonut mitään. Superpositionia ajeli ja totesi toimivaksi.

Vähän nyt kyllä ihmetyttää tämä ajatusmailma miksi olisin tässä tilanteessa millään tavalla korvausvelvollinen.
 

Liitteet

  • Screenshot_20211027-111629~2.png
    Screenshot_20211027-111629~2.png
    366,6 KB · Luettu: 517
Viimeksi muokattu:
Möin näyttökortin omasta puolesta toimivana, mutta uusi käyttäjä totesi testailun jälkeen rikkinäiseksi ja lähetti takuuseen ja vaatii minulta 400€ hyvitystä, kun möin rikkinäisen kortin hänen mielestä omalla testailulla.(mikä itsellä kyllä omissa peleissä toimi)

Sanoin et voin rahat palauttaa ja ottaa kortin takaisin, mutta sanoi ettei anna rikkinäisen tilalle uutta, eli siis jimssille lähtenyt rma:han.

Kortissa takuu voimassa ja kuitit yms. annettu uudelle omistajalle.

Vein kortin vielä hänelle suoraan kotiin, siitä tuli mieleen hassu seikka: Tökkäs kortin silloin suoraan koneeseen kiinni kun oli virtapiuha kiinni ja psu 1 asennossa. Näyttiksestä sytty virtapiuha paikkoihin punaset valot, kun lisävirtapiuhat eivät olleet kiinni. Tästä en kyllä sanonut mitään. Superpositionia ajeli ja totesi toimivaksi.

Vähän nyt kyllä ihmetyttää tämä ajatusmailma miksi olisin tässä tilanteessa millään tavalla korvausvelvollinen.

katso liitettä 714721
Melekonen epeli. Jättäisin kyllä kaverin vaatimukset omaan arvoonsa ja jos alkaa enemmän spammaan/häriköimään niin ignoreen. Jos kortti todettu ostajankin puolesta toimvaksi ja testattu paikan päällä niin eipä tuossa mitään jälkivaatimuksia voi esittää.
 
Vaadi korvausta turhuuteen käytetystä ajastasi.
Varmaan negatiivisen kokemuksen tuollaisesta voisi jättää
 
Käyttäjä nimi Bommero_90. Myynyt minulle tietoisesti rikkinäisen näytönohjaimen, toimivan hinnalla ilmoittamatta missään kohtaan että kyseessä on tosiaan rikkinäinen näytönohjain. Jonka jälkeen hän on tehnyt minusta vääriä ilmoituksia.
 
Käyttäjä nimi Bommero_90. Myynyt minulle tietoisesti rikkinäisen näytönohjaimen, toimivan hinnalla ilmoittamatta missään kohtaan että kyseessä on tosiaan rikkinäinen näytönohjain. Jonka jälkeen hän on tehnyt minusta vääriä ilmoituksia.
Jos testasit sen itse ostohetkellä ja toimi niin ei se silloin mikään rikkinäinen ollut.
 
Itse testasi superpositionilla korttia eikä edes käynnistänyt mitään peliä tms. Enkä mie mitekää estelly ku ei ollu kiire mihinkään, ja vaikutti ihan mukavalta kaverilta
 
Enkä ees meinannu ilmottaa asiasta yhtää mitään tai kertoa edes nikkiä. Sattu vaan alkamaan huutelemaan varkaaksi sitten.
 
Eli siis:
  • Bommero_90 on myynyt kortin Torwulf hintaan 1200€
  • Bommero_90 on vienyt kortin Torwulf kotiin, jossa hän on testannut kortin..Virtakaapelit saattoivat olla huonosti kiinni.. Toimi silti.
  • Torwulf on jättänyt positiivisen palautteen
  • Bommero_90 on saanut viestejä, että kortti ei toimikaan luvatusti ja ostaja haluaa 400€ korvauksen (koska syyt)
  • Bommero_90 on toimittanut kuitit ja hänellä toimi ja takuu on voimassa
  • Bommero_90 tarjoutuu ottamaan kortin takaisin ja palauttamaan rahat, mutta se ei käy (?)
  • Torwulf on laittanut kortin takuukorjaukseen, kun se ei toiminut

Jos takuukorjaukseen menee omaa aikaa ja rahaa ja vaivaa - ja 400€ on mielestäsi tästä oikea korvaus -> niin ei ole. Joskus käy näin ja sen kanssa pitää vaan elää.

Onko tässä nyt jotain, mitä missaan?

edit: päivitin, että kortti on takuukorjauksessa ja käsitän nyt, että 400€ on korvaus ajasta ja vaivasta. Kohtuuton korvaus, mielestäni, mutta en ole tässä osallisena.
 
Viimeksi muokattu:
Eli siis:
  • Bommero_90 on myynyt kortin Torwulf hintaan 1200€
  • Bommero_90 on vienyt kortin Torwulf kotiin, jossa hän on testannut kortin..Virtakaapelit saattoivat olla huonosti kiinni.. Toimi silti.
  • Torwulf on jättänyt positiivisen palautteen
  • Bommero_90 on saanut viestejä, että kortti ei toimikaan luvatusti ja ostaja haluaa 400€ korvauksen (koska syyt)
  • Bommero_90 on toimittanut kuitit ja hänellä toimi ja takuu on voimassa
  • Bommero_90 tarjoutuu ottamaan kortin takaisin ja palauttamaan rahat, mutta se ei käy (?)

Ihan näillä tiedoilla, @Torwulf mikset lähetä korttia takuuseen? Jos siinä menee omaa aikaa ja rahaa ja vaivaa - ja 400€ on mielestäsi tästä oikea korvaus -> niin ei ole. Joskus käy näin ja sen kanssa pitää vaan elää.
Jos kortti ei vaan toimi ja jatkat sen käyttöä puolikuntoisena, niin tämäkin on minun mielestäni, näillä tiedoilla, ihan omaa syytä.

Onko tässä nyt jotain, mitä missaan?
Kortti on siis lähtenyt jo RMA:han
 
Möin näyttökortin omasta puolesta toimivana, mutta uusi käyttäjä totesi testailun jälkeen rikkinäiseksi ja lähetti takuuseen ja vaatii minulta 400€ hyvitystä, kun möin rikkinäisen kortin hänen mielestä omalla testailulla.(mikä itsellä kyllä omissa peleissä toimi)

Sanoin et voin rahat palauttaa ja ottaa kortin takaisin, mutta sanoi ettei anna rikkinäisen tilalle uutta, eli siis jimssille lähtenyt rma:han.

Kortissa takuu voimassa ja kuitit yms. annettu uudelle omistajalle.

Vein kortin vielä hänelle suoraan kotiin, siitä tuli mieleen hassu seikka: Tökkäs kortin silloin suoraan koneeseen kiinni kun oli virtapiuha kiinni ja psu 1 asennossa. Näyttiksestä sytty virtapiuha paikkoihin punaset valot, kun lisävirtapiuhat eivät olleet kiinni. Tästä en kyllä sanonut mitään. Superpositionia ajeli ja totesi toimivaksi.

Vähän nyt kyllä ihmetyttää tämä ajatusmailma miksi olisin tässä tilanteessa millään tavalla korvausvelvollinen.

Kannattaa kuitenkin sensuroida toisen henkilön kuva ja nimi ennenkuin tänne postaat mitään viestittelyä.
 
Johan on vaikeeta.

Ostin kerran tämän foorumin kautta virtalähteen ja se sanoi heti virtakytkintä kääntämällä poks, eikä toiminut sen koommin.

En alkanut vänkäämään, vaan laitoin Jimm'sille takuuseen ja ilmoitin myyjälle kohteliaasti tapahtuneesta.

Sain kuitenkin täysin uuden virtalähteen, jonka takuu alkoi taas alusta.
 
@Bommero_90

Jos Jimm'siltä tulee tuomio: "Kortti toimii oikein ja veloitamme virheellisestä takuupalautuksesta 50€.", niin pistätkö sen tänne?

Tässä on vielä mahdollisuus, että joku virtajohto jäi kytkemättä ja sen takia kortti reistaili. Jimm'sillä varmaan huomaavat tämän.

Näillä tiedoilla, mitä täällä on, en maksaisi yhtään mitään korvauksia, mutta se olenkin minä... Ja paljon riippuu siitä, mitä Jimm's sanoo siihen korvausvaatimukseen. Jos sanovat korvaavansa 800€, niin sitten menee vaikeaksi..
 
@Bommero_90

Jos Jimm'siltä tulee tuomio: "Kortti toimii oikein ja veloitamme virheellisestä takuupalautuksesta 50€.", niin pistätkö sen tänne?

Tässä on vielä mahdollisuus, että joku virtajohto jäi kytkemättä ja sen takia kortti reistaili. Jimm'sillä varmaan huomaavat tämän.

Näillä tiedoilla, mitä täällä on, en maksaisi yhtään mitään korvauksia, mutta se olenkin minä... Ja paljon riippuu siitä, mitä Jimm's sanoo siihen korvausvaatimukseen. Jos sanovat korvaavansa 800€, niin sitten menee vaikeaksi..
Tuskin tuosta minulle mitään ilmoitusta tulee.
 
Kyllähän tää nyt alkaa menemään jo huvittavan puolelle.
Tuo vikahan on voinut hyvin tulla korttiin silloin kun se on isketty koneeseen sisään koneen ollessa kytkettynä verkkovirtaan.

Muutenkin jos kortti on aiemmin toiminut ja ostaja on sen vielä testannut ja toimivaksi todennut saapuessa niin mikäli siihen vika myöhemmin ilmaantuu niin eipä siinä muu auta kuin viedä se takuunalainen kortti takuuseen ja odotella sieltä korjausta asiaan.

Mistään 400 euron hyvityksistä mielipahan takia on ihan turha mun mielestä haihatella. Etenkin jos myyjä on tarjoutunut ottamaan kortin takaisin ja palauttamaan rahat mutta näppärä ostaja onkin vienyt sen jo takuuseen ja haluaa odotellessa kuitata vielä neljä hunttia karkkirahaa itselleen.

Mitähän sille kortille on tehty niiden "kymmenien tuntien" aikana mitkä ostaja on käyttänyt vian etsimiseen kun kerran vika on niin ilmiselvä että "kortti kaatuilee 10-50 minuutin jälkeen jokaisessa pelissä"...
 
Torwulffi korjas whatsapilla ja sanoi että virtalähteen kytkin oli 0 asennossa, mut gpu:n power check valot silti sytty korttiin et kyl siellä konkissa virtaa vielä oli.
 
Ei helevetti, 400€ hyvitystä:lol::lol::lol:
Sain kyllä hyvät naurut!
Sen takia ostellaan niiltä tuntemattomilta mielummin takuullisia että voi laittaa sinne?
Ei pennin hyrrää kannata antaa ainakaan ennen kun kun on kuultu Jimmssiä.
 
Että oikein 400€kiä hyvitystä...is this an out of season april fools joke.

Tarkistin kanssa kalenterista, että onko aprillipäivä XD. Ne naurais jossian liikkeessäkin pihalle kun menisin vaatimaan moista. Puhumattakaan yksityisten välillä. En olisi itse edes tarjoutunut ottamaan takaisin. Jos vielä vei ilmaiseksi toisen kotiin ja antoi testailla rauhassa huhu.

Toki mielipaha on kova kun näyttistä on himoittu ja sitten sitä ei olekkaan vähään aikaan ja rahat meni. Sen voi ymmärtää ihan hyvin. Mielipaha taas nostaa tunteita pintaan. Tämän takia on ensivarvoisen tärkeeä, että vanhemmat opettaa lapsiaan käsittelemään tunteita ja mielipahaa ettei sitten aikuisena osaa käyttäytyä aikuismaisesti.
 
Näin jälkiviisaana tässähän olisi mm. voinut:
1. Viedä kortti takaisin myyjälle ja saada rahat takaisin.
2. Testata korttia ennen kaupan purkua tai ennen RMA-prosessia mm. myyjän järjestelmässä jos haluaa suorittaa vianetsintää ja sulkea pois muiden komponenttien/asennusten yhteensopivuusongelmia.
 
Näin jälkiviisaana tässähän olisi mm. voinut:
1. Viedä kortti takaisin myyjälle ja saada rahat takaisin.
2. Testata korttia ennen kaupan purkua tai ennen RMA-prosessia mm. myyjän järjestelmässä jos haluaa suorittaa vianetsintää ja sulkea pois muiden komponenttien/asennusten yhteensopivuusongelmia.
Tarjosin mut ei kelvannut, kun oli kortin laittanut RMA:n puolelle jo. Argumentti tässähän oli ettei anna rikkinäisen tilalle toimivaa.

Onhan tuossa monta muuttuujaa toki, esim. AMD ajurit, Overlay sovellukset kaataa pelejä myös amd:n korttien kanssa tietyissä tilanteessa. Sitten tietenkin windowsin omat logit mistä voi kaatuilun syitä katsella.

Itsellä kaatuili Assasins Creed Odysseyn main storyn cutscene ja Warzonessa tulee 6068 dev erroria tuon kortin kanssa, mitä tulee kyllä nykyisen 6900XT kanssa ja RTX 2080 silloin tällöin.

 
Kortti nähtävästi vaihtanut omistajaa jos viime kuussa, niin milloin Torwulf totesi että kortti olisi rikki?
 
Viimeksi muokattu:
Möin näyttökortin omasta puolesta toimivana, mutta uusi käyttäjä totesi testailun jälkeen rikkinäiseksi ja lähetti takuuseen ja vaatii minulta 400€ hyvitystä, kun möin rikkinäisen kortin hänen mielestä omalla testailulla.(mikä itsellä kyllä omissa peleissä toimi)

Sanoin et voin rahat palauttaa ja ottaa kortin takaisin, mutta sanoi ettei anna rikkinäisen tilalle uutta, eli siis jimssille lähtenyt rma:han.

Kortissa takuu voimassa ja kuitit yms. annettu uudelle omistajalle.

Vein kortin vielä hänelle suoraan kotiin, siitä tuli mieleen hassu seikka: Tökkäs kortin silloin suoraan koneeseen kiinni kun oli virtapiuha kiinni ja psu 1 asennossa. Näyttiksestä sytty virtapiuha paikkoihin punaset valot, kun lisävirtapiuhat eivät olleet kiinni. Tästä en kyllä sanonut mitään. Superpositionia ajeli ja totesi toimivaksi.

Vähän nyt kyllä ihmetyttää tämä ajatusmailma miksi olisin tässä tilanteessa millään tavalla korvausvelvollinen.
Käyttäjä nimi Bommero_90. Myynyt minulle tietoisesti rikkinäisen näytönohjaimen, toimivan hinnalla ilmoittamatta missään kohtaan että kyseessä on tosiaan rikkinäinen näytönohjain. Jonka jälkeen hän on tehnyt minusta vääriä ilmoituksia.

Jos on kerran itse testannut toimivaksi ja ostanut niin mitään perusteita mihinkään 400€ hyvitykseen ei ole. Vielä vähemmän jos on tarjottu palauttamaan rahat takaisin, mutta lähettänyt kortin takuuseen. @Torwulf sulla on kauppa- ja käytöstavat aika pahasti hukassa.
 
Kortti nähtävästi vaihtanut omistajaa jos viime kuussa, niin milloin Torwulf kertoi sinulle että kortti olisi rikki?
25.10 on tuo eka screenshotti missä todetaan et kortti on lähtenyt huoltoon ja ei uskota et ois miulla toiminut.

Ja sitten ennen kyseli joskus pari viikkoa sitten onko miulla ollut ongelmia kyseisen kortin kanssa. Silloin kerroin hänelle kaikki mitä on tullut vastaan, eli pari timeout erroria amd ajureissa tuon assasins creedin kanssa ja sit tuota warzonen kaatuilua.
Totesi jo silloin että on ongelmia mut ei vaatinut mitään, eikä väittänyt korttia rikkinäiseksi tai mitään. Ilmeisesti jatkoi testailuaan ja sitten paloivat hermot.

Koko ukkelista ei kuulunut kaupanteon jälkeen viikkoon/kahteen mitään, mie oisin vaik voinu seuraavana päivänä viedä rahat takas ja ite sen laittaa takuuseen. Mut tehtiin näin ja pahoitettiin molemien mieli.

edit: vähä järkevämmäksi laitettu et sais jotain selkoa.
 
Viimeksi muokattu:
Jos on kerran itse testannut toimivaksi ja ostanut niin mitään perusteita mihinkään 400€ hyvitykseen ei ole. Vielä vähemmän jos on tarjottu palauttamaan rahat takaisin, mutta lähettänyt kortin takuuseen. @Torwulf sulla on kauppa- ja käytöstavat aika pahasti hukassa.
Sinulla ei tässä ole siis mitään muuta tietoa kun huijarin sanat, mutta OK, hyvä tietää miten puolueellista ylläpitoa täälläkin on :D Äijä myy rikkinäistä tavaraa mainitsematta mitään ilmoituksessa ja vielä samalla hinnalla kun toimivat, sit vasta kun jää kiinni tarjoaa palauttaa tuotetta vastaan rahat sillon kun tietää ettei kyseinen ole mahdollista saatavuus tilanteen vuoksi. Mut hän lähti valittamaan ensimäisenä
Jos on kerran itse testannut toimivaksi ja ostanut niin mitään perusteita mihinkään 400€ hyvitykseen ei ole. Vielä vähemmän jos on tarjottu palauttamaan rahat takaisin, mutta lähettänyt kortin takuuseen. @Torwulf sulla on kauppa- ja käytöstavat aika pahasti hukassa.
Valitettavasti, kyseinen vika on ollut semmonen jota ei huonolla tuurilla huomaa siinä puolen tunnin vakaustestissä mikä ostotilanteessa viitti tehdä. Ei se oo millään tavalla kohtuullista odottaa että myyjä oottaa sen 2h et tekee perusteelisemmat testit niin tietyllä tasolla on vaan luotettava puutteelliseen tulokseen.
 
Sinulla ei tässä ole siis mitään muuta tietoa kun huijarin sanat, mutta OK, hyvä tietää miten puolueellista ylläpitoa täälläkin on :D Äijä myy rikkinäistä tavaraa mainitsematta mitään ilmoituksessa ja vielä samalla hinnalla kun toimivat, sit vasta kun jää kiinni tarjoaa palauttaa tuotetta vastaan rahat sillon kun tietää ettei kyseinen ole mahdollista saatavuus tilanteen vuoksi. Mut hän lähti valittamaan ensimmäisenä nii häneen luotetaan.
Jos tuote on rikki, niin kaupanpurku on tähän ratkaisu. Myyjä saa tällöin itse laittaa takuuseen. Jos kerran laitoit itse takuuseen, niin saat sieltä uuden kortin ja asia on sillä selvä, eikä myyjä ole velvollinen korvaamaan mitään.
 
@Torwulf Eihän tässä kenelläkään ole muuta tietoa kuin sana sanaa vastaan.
Sinä sanot että varmasti myyjä tiesi myyvänsä viallista tuotetta ja myyjä sanoo että tuote ei ole ollut viallinen ennen myyntiä vaan toiminut ongelmitta hänellä. Kumpaa nyt sitten uskoa. Sinäkään et voi yhtään sen enempää todistaa väitettäsi huijaavasta myyjästä kuin myyjä väitettään täysin toimivasta tuotteesta.

Molempien myöntämää faktaa kuitenkin on se, että myyjä on tuonut tuotteen sinulle, sinä olet sen testannut ja testin ajan tuote on toiminut, minkä pohjalta olet tuotteen ostanut ja maksanut. Kun tuotteesta on paljastunut vika, on myyjä tarjonnut mahdollisuutta kaupan purkuun mutta sinä et ole siihen suostunut, vaan toimittanut tuotteen itse takuuhuoltoon ja sitten alkanut vaatimaan jotain "korvauksia menetetystä ajasta" myyjältä.

Kyllä tässä tapauksessa myyjä on ollut jopa höveli sinua kohtaan tarjotessaan rahoja takaisin, mutta ihan itse olet päättänyt tuotteen pitää ja viedä sen takuuseen, joten nyt ei auta kuin odotella se takuukeissi loppuun. Sinulla olisi ollut mahdollisuus ottaa rahat ja lähteä etsimään uutta korttia mutta päätit pitää sen viallisen. Se että itse päätit toimia näin ei muodosta myyjälle minkään valtakunnan korvausvelvollisuutta menetetystä ajasta tai mielipahasta.
 
Joo eipä tässä jää kun @Torwulf in käytöksessä ihmettelemistä. Kuten tossa Sampsakin sanoi niin kyllä keskustelutavat ja muutkin tavat ovat todella hakusessa kaverilla.
 
Ottamatta kantaa siihen onko myyty tuote ollut ehjä vai ei, jos ostaja sen on jo takuuseen laittanut niin eihän tuossa ole kahta sanaa sen jälkeen. Järki käteen nyt @Torwulf :facepalm:
 
Eipä miulle koskaan annettu edes mahdollisuutta tilanteen korjaamikseks. Ilmotettiin et kortti lähti rma:han sitten varkaaksi ja huijariks alettiin syyttelemään ja pyytelemään 400€ korvaukseksi tästä mestarisuunnitelmasta.
 
Nyt kannattaa ehkä odottaa ylläpitoa paikalle. Torwulf ehkä kärsii empatiakyvyn puutteesta, eli ei omista kykyä asettua myyjän asemaan. Näin tämä kaikki on vaan meidän salaliitto häntä vastaan ja me täällä ei kyetä ymmärtämään sitä mielipahaa, jonka tämä aiheutti. Ja tämä yksiulotteisesti, eli hänen kokemansa mielipaha.

edit: siis tässä lähinnä mietitään, miksi Torwulf kokee olevansa uhri tässä ja me muut väärässä. Perustuu pariin psykiatrian juttuun, joita tuttuni käy läpi. Tietenkin minulla ei ole mitään kyvykkyyttä tehdä diagnoosia ja heittelen vain ajatuksia ilmoille. Kannattaa kuitenkin miettiä, että jollekin kolmannelle osapuolelle puhuu asiasta, jos tämä tilanne tuntuu kestämättömältä.
 
Viimeksi muokattu:

Statistiikka

Viestiketjuista
259 440
Viestejä
4 512 365
Jäsenet
74 368
Uusin jäsen
ElZurjuZ

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom