Tärkeä Epärehelliset kaupankävijät ja huonot kauppakokemukset

mulla pyörii alalaatikossa joku geneerinen 775-aluslevy, keskellä eristyslevy
 
Samoin kuin se, että kun teet tarjouksen, niin myyjä ei vastaa mitään ja sitten myöhemmin saat huomata että tavara(t) on myyty jollekin toiselle. Näistä pitäisi saada laittaa negaa, koska onhan tuo sen verran huonoa käytöstä eikä ollenkaan kuulu hyvään kaupankäyntitapaan. Reilu peli se olla pitää ja asiat kuuluu hoitaa jämptisti, kunnolla ja hyvien tapojen mukaisesti. :thumbsup:
Siis myyjän pitäisi vastata jokaikiseen "maksan sulle kybän tosta 500euron näyttiksestä" tarjoukseen? Tai muuten tulee negaa? ööö, EI.
Tarjous on tarjous ja siihen ei tarvitse vastata mitään. Yleensä tarjous on surkea, jos siihen ei saa mitään vastausta.

Se on eriasia, jos kauppaa on jo hierottu ja jollain tavalla annettu ymmärtää, että kaupat tehdään sovituilla pelimerkeillä ja sitten myydäänkin paremmalla hinnalla toisaalle.
Toisaalta taas eikös hintapyynnillä myynti sido myyjää enemmän kuin YV:n kautta tehty alle HP kauppa?
 
Siis myyjän pitäisi vastata jokaikiseen "maksan sulle kybän tosta 500euron näyttiksestä" tarjoukseen? Tai muuten tulee negaa? ööö, EI.
Tarjous on tarjous ja siihen ei tarvitse vastata mitään. Yleensä tarjous on surkea, jos siihen ei saa mitään vastausta.

Se on eriasia, jos kauppaa on jo hierottu ja jollain tavalla annettu ymmärtää, että kaupat tehdään sovituilla pelimerkeillä ja sitten myydäänkin paremmalla hinnalla toisaalle.
Toisaalta taas eikös hintapyynnillä myynti sido myyjää enemmän kuin YV:n kautta tehty alle HP kauppa?
Hintapyyntö ei mene edelle, jos kaupat tuotteesta on sovittu alle hintapyynnön yksityisviestillä. Yhtälailla alle hintapyynnön sovittu kauppa on sitova kauppa.
 
Ymmärrän aivan täysin tuon sapetuksen määrän. Todella paskamainen temppu tuolta myyjältä. :mad: Jos on kauppojen hierominen kesken, niin ei niitä kamoja kesken kaiken ruveta muille myymään, vaan katsotaan ensin hommat loppuun asti ensimmäisen kanssa. Minulla on myös vastaavia kokemuksia ja joka kerta nuo ohimyynnit sapettaa yhtä paljon. Samoin kuin se, että kun teet tarjouksen, niin myyjä ei vastaa mitään ja sitten myöhemmin saat huomata että tavara(t) on myyty jollekin toiselle. Näistä pitäisi saada laittaa negaa, koska onhan tuo sen verran huonoa käytöstä eikä ollenkaan kuulu hyvään kaupankäyntitapaan. Reilu peli se olla pitää ja asiat kuuluu hoitaa jämptisti, kunnolla ja hyvien tapojen mukaisesti. :thumbsup:

Ei myyjän tarvitse reagoida alle hp tarjouksiin ja voi myydä kelle vaan jos ei sellaista tule.
 
Mitä helvettiä? Kyllä mullakin on välillä ollut useampikin YV-keskustelu käynnissä, kun on ollut haluttu tuote myynnissä. Eka, joka tekee sopivan tarjouksen, niin saa tuotteen. Ja hp menee tietysti kaikista ohi. Muille sitten vaan viestiä, että: Sori, meni jo.

Kyllä alkaa meno mennä täällä aika tuuheaksi, kun jo milloin mistäkin mielensäpahoittamisesta tai luetun ymmärtämättömyydestä aletaan negaa jakamaan :beye:
 
Mitä helvettiä? Kyllä mullakin on välillä ollut useampikin YV-keskustelu käynnissä, kun on ollut haluttu tuote myynnissä. Eka, joka tekee sopivan tarjouksen, niin saa tuotteen. Ja hp menee tietysti kaikista ohi. Muille sitten vaan viestiä, että: Sori, meni jo.

Kyllä alkaa meno mennä täällä aika tuuheaksi, kun jo milloin mistäkin mielensäpahoittamisesta tai luetun ymmärtämättömyydestä aletaan negaa jakamaan :beye:

Juuri näin. Aika usein on kauppaa tehty pelkästään yksityisviestittäjän kanssa joka ei ole myyntiketjuun kirjoittanut mitään. Ja jos kyse on vasta kaupan hieronnasta niin eihän siinä mitään väärää ole jos myy tuotteen jollekkin toiselle jos kauppoja ei ole lyöty lukkoon.
Monesti on triidiin tullut hp ja yv. hierojien kanssa on kaupanteko loppunut siihen. Se että vastaa yvhen ja hieroo kauppoja ei tietenkään tarkoita sitä että homma on paketissa.
 
Pieni ristiriita tässä. HP ei mene ohi, jos olet sen "sopivan tarjouksen" saanut ja hyväksynyt.
Sanoinko niin?

HP menee tietysti kaikkien tarjousten ohi, koska sitä ei tarvitse myyjän edes hyväksyä. Myyjä on myytävä tuote ensimmäisenä hp:n tarjonneelle. Ei kai tässä nyt mitään epäselvää ole :confused:
 
Sanoinko niin?

HP menee tietysti kaikkien tarjousten ohi, koska sitä ei tarvitse myyjän edes hyväksyä. Myyjä on myytävä tuote ensimmäisenä hp:n tarjonneelle. Ei kai tässä nyt mitään epäselvää ole :confused:

Siis mikäli olet hyväksynyt jonkun tarjouksen niin se on sitova. Ihan sama huutaako joku HP:n sen jälkeen vai ei.
 
Ymmärrän aivan täysin tuon sapetuksen määrän. Todella paskamainen temppu tuolta myyjältä. :mad: Jos on kauppojen hierominen kesken, niin ei niitä kamoja kesken kaiken ruveta muille myymään, vaan katsotaan ensin hommat loppuun asti ensimmäisen kanssa. Minulla on myös vastaavia kokemuksia ja joka kerta nuo ohimyynnit sapettaa yhtä paljon. Samoin kuin se, että kun teet tarjouksen, niin myyjä ei vastaa mitään ja sitten myöhemmin saat huomata että tavara(t) on myyty jollekin toiselle. Näistä pitäisi saada laittaa negaa, koska onhan tuo sen verran huonoa käytöstä eikä ollenkaan kuulu hyvään kaupankäyntitapaan. Reilu peli se olla pitää ja asiat kuuluu hoitaa jämptisti, kunnolla ja hyvien tapojen mukaisesti. :thumbsup:
Riippuu vähän että kuinka kauan se hierominen kestää. Jos päiväkausia mietitään ja hierotaan ja joku muu tulee ja nappaa tavarat sun ohi, niin se on vaan voi, voi.

Näitä hierojia kun on myös kaikenlaisia. Tosiostaja ostaa ja hierojat hieroo sitten vaikka vuosikausia niitä hintojaan excelissä. :rofl:
 
Siis mikäli olet hyväksynyt jonkun tarjouksen niin se on sitova. Ihan sama huutaako joku HP:n sen jälkeen vai ei.
Niin?

Jos inboxi on täynnä tarjouksia ja joku huutaa hp:n, niin menee sille hp:n tarjonneelle ilman, että sitä tarvitsee erikseen hyväksyä. Tämän takia hp:n huutaminen on varmin tapa saada tuote. Jos jätät tarjouksen, niin myyjällä on oikeus se hylätä tai hyväksyä. Ei kukaan ole sanonut, että hp:n huutannelle myydään hyväksytyn tarjouksen jälkeen :confused:
 
Sanoinko niin?

HP menee tietysti kaikkien tarjousten ohi, koska sitä ei tarvitse myyjän edes hyväksyä. Myyjä on myytävä tuote ensimmäisenä hp:n tarjonneelle. Ei kai tässä nyt mitään epäselvää ole :confused:
No sai sen käsityksen, että hp menis silti ohi vaikka hyväksyis tarjouksen. Ei sen kummempaa. peace.
 
Sanoinko niin?

HP menee tietysti kaikkien tarjousten ohi, koska sitä ei tarvitse myyjän edes hyväksyä. Myyjä on myytävä tuote ensimmäisenä hp:n tarjonneelle. Ei kai tässä nyt mitään epäselvää ole :confused:

Tässä on ollut itsellä semmoinen tapaus, että olen hyväksynyt tarjouksen YV:llä, mutta en ehtinyt päivittää sitä vielä ketjuun. Sitten joku tarjoaa HP:n ja ei tiedä ollenkaan, että YV:llä on sovittu jo kaupat. Ei se aina ole selvää ja tästä joutui hirveästi lähettelemään kaikille viestejä.

Selkeintä olisi, jos kaikki tarjoukset olisivat ketjussa, mutta ei se myyjästä ole kiinni..
 
Tässä on ollut itsellä semmoinen tapaus, että olen hyväksynyt tarjouksen YV:llä, mutta en ehtinyt päivittää sitä vielä ketjuun. Sitten joku tarjoaa HP:n ja ei tiedä ollenkaan, että YV:llä on sovittu jo kaupat.
Ei muuta mitään. Jokuhan olisi voinut tarjota sen hp myös yv:llä eikä muut olisi tienneet asiasta mitään.

Kun kaupat on sovittu, on ne silloin sovittu, vaikka et olisi ehtinyt ketjua päivittää.
 
Selkeintä olisi, jos kaikki tarjoukset olisivat ketjussa, mutta ei se myyjästä ole kiinni..
Näinhän se on, mut iha älytön valvottava. Mitä enemmän sääntöjä, nii sitä enemmän viestejä näissä kauppaketjuissa ja sitä enemmän korjattavia palautteita (kun niitä kerta korjaillaan). Maalaisjärki ja sen semmoinen on kait katoava luonnonvara.
 
@Travola myi 4 kappaletta 3TB HDD-levyjä, joista hän oli postannut CrystalDiskInfosta otetut kuvat, mutta kuvat eivät vastanneet tuloksia, jotka itse sain kovoista. Kaikkia neljää oli käytetty yli 60k tuntia sen sijaan, että vain yhdellä oli niin iso tuntimäärä. Nyt kun hänen kuviaan katsoo tarkemmin, huomaa että hän on tarkoituksella ottanut lopulle kolmelle kuvan samasta kovalevystä, jolla on pienempi tuntimäärä (eikä se ollut kaupan mukana) ja rajannut kuvat niin, ettei temppua heti huomaa. Rahasumman puolesta en tunne tulleeni niin pahasti petetyksi, koska näitä pystyy vielä käyttää tarkoitukseen, johon ne ostin, mutta ilmiselvästi tarkoituksella väärennetyt kuvat tekivät kaupasta huonon kokemuksen. Ehdin jo laittaa positiivista palautetta ennen kuin tarkistin levyt kunnolla, joten päätin postata asiasta tänne.
 
Tässä on ollut itsellä semmoinen tapaus, että olen hyväksynyt tarjouksen YV:llä, mutta en ehtinyt päivittää sitä vielä ketjuun. Sitten joku tarjoaa HP:n ja ei tiedä ollenkaan, että YV:llä on sovittu jo kaupat. Ei se aina ole selvää ja tästä joutui hirveästi lähettelemään kaikille viestejä.

Selkeintä olisi, jos kaikki tarjoukset olisivat ketjussa, mutta ei se myyjästä ole kiinni..

Tämä on selkeästi ongelma kyllä, esim. tästä on ihan tämän ketjunkin mukaan sovittu ja tuote maksettu jo perjantaina mutta ei ole vielä ketjussa tietoa että tuote on myyty:

Eli toki olisi toivottavaa että myyjä myös kauppojen jälkeen (mielellään kun rahat ovat vaihtaneet omistajaa) merkitsisi "Myydään" sijasta "Myyty" ketjun otsikkoon ja vaikka kirjoittaisi ketjuun (ei toki pakko) että tuote myyty.
 
@Travola myi 4 kappaletta 3TB HDD-levyjä, joista hän oli postannut CrystalDiskInfosta otetut kuvat, mutta kuvat eivät vastanneet tuloksia, jotka itse sain kovoista. Kaikkia neljää oli käytetty yli 60k tuntia sen sijaan, että vain yhdellä oli niin iso tuntimäärä. Nyt kun hänen kuviaan katsoo tarkemmin, huomaa että hän on tarkoituksella ottanut lopulle kolmelle kuvan samasta kovalevystä, jolla on pienempi tuntimäärä (eikä se ollut kaupan mukana) ja rajannut kuvat niin, ettei temppua heti huomaa. Rahasumman puolesta en tunne tulleeni niin pahasti petetyksi, koska näitä pystyy vielä käyttää tarkoitukseen, johon ne ostin, mutta ilmiselvästi tarkoituksella väärennetyt kuvat tekivät kaupasta huonon kokemuksen. Ehdin jo laittaa positiivista palautetta ennen kuin tarkistin levyt kunnolla, joten päätin postata asiasta tänne.

Minä pistäisin tässä perään neutraalin/negatiivisen palautteen ja siinä sanoisin samaa kuin tässä: levyjen SMART-tiedot eivät pitäneetkään paikkaansa ja huomasit sen vasta nyt.
 
^ Näin tehty. Myyjän mukaan virhe ei ole tahallinen, vaan hän huolimattomasti otti kuvat vaihtaessaan levyjä yksi kerrallaan telakkaan, mikä on myös mahdollista, mutta päätin kuitenkin huomioida virheen palautteessakin. Sovimme myös hyvityksestä.
 
^ Näin tehty. Myyjän mukaan virhe ei ole tahallinen, vaan hän huolimattomasti otti kuvat vaihtaessaan levyjä yksi kerrallaan telakkaan, mikä on myös mahdollista, mutta päätin kuitenkin huomioida virheen palautteessakin. Sovimme myös hyvityksestä.

Melkein 7 vuotta 24/7 yhteen menoon lätyt pyörineet. Henk. koht. en mistään hinnasta koskisi moisiin :D
 
Melkein 7 vuotta 24/7 yhteen menoon lätyt pyörineet. Henk. koht. en mistään hinnasta koskisi moisiin :D
Jep. Noi 1000 h kiintolevyt vielä olisikin olleet ok, mutta yli 60 000h kiintolevyt on kyllä ihan liian kuluneita eikä koskaan tiedä milloin ne hajoaa ja vie tiedot mukanaan. Itse olisin kyllä purkanut kaupat.
 
Pääosin hankin levyt halpaan NAS-kokeiluun, jonka ei ole tarkoitus olla pitkäikäinen vehje vaan lähinnä rakennusharjoitus, joten tuo käyttöaika ei sinänsä haittaa tarpeideni kannalta. Olisin toki yhden niistä säästänyt koneeseen, jota rakennan kaverille päivittäiseen käyttöön, mutta tällä käyttöajalla yhtäkään levyä ei voi siihen koneeseen laittaa.
 
^ Näin tehty. Myyjän mukaan virhe ei ole tahallinen, vaan hän huolimattomasti otti kuvat vaihtaessaan levyjä yksi kerrallaan telakkaan, mikä on myös mahdollista, mutta päätin kuitenkin huomioida virheen palautteessakin. Sovimme myös hyvityksestä.

Yhtään ketään puolustelematta, niin Crystaldisk tosiaan tekee tuota, jos käyttää esimerkiksi levyjä USB-telakassa, niin ohjelma täytyy muistaa sammuttaa välissä, muuten tiedot näyttää mitä sattuu. Sen huomaa hyvin noista myyntikuvista, että serial on kaikissa sama..

Mutta myyjän huolimattomuutta tosiaan.
 
  • Tykkää
Reactions: Ozu
Yhtään ketään puolustelematta, niin Crystaldisk tosiaan tekee tuota, jos käyttää esimerkiksi levyjä USB-telakassa, niin ohjelma täytyy muistaa sammuttaa välissä, muuten tiedot näyttää mitä sattuu. Sen huomaa hyvin noista myyntikuvista, että serial on kaikissa sama..

Mutta myyjän huolimattomuutta tosiaan.
Ei ole pakko sammuttaa. Riittää, että käskee etsimään uudet kiintolevyt.
 
Riippuu vähän että kuinka kauan se hierominen kestää. Jos päiväkausia mietitään ja hierotaan ja joku muu tulee ja nappaa tavarat sun ohi, niin se on vaan voi, voi.

Näitä hierojia kun on myös kaikenlaisia. Tosiostaja ostaa ja hierojat hieroo sitten vaikka vuosikausia niitä hintojaan excelissä. :rofl:
Tuosta olen kyllä samaa mieltä. Ostajat ostaa ja kyselijät kyselee jne. ja minun mielestäni varsinkin Torissa on hyvä laittaa ilmoitukseen maininta, että myydään nopeimmalle. Näin niitä tavaroita ei tarvitse varailla sellaiselle joka ehkä ostaa ne, vaan ne myydään sille joka ne oikeasti ostaa. Omassa keississäni ei siis ollut kyse mistään renkaiden potkimisesta, vaan oltiin jo sopimassa toimitustapaa. Eikä aina kannata olla liian hätäinen, vaan kauppakumppanille kannattaa antaa kohtuullisesti aikaa vastata, sillä varmasti yhdellä jos toisella meistä voi tulla vastaan kiireitä, joiden takia viestittelyyn voi tulla tauko.

Toisaalta tuo pikakauppojen suosiminen voi ajaa ostajan tekemään hätiköidyn ostoksen, jolloin esimerkiksi myyjän taustojen selvittämiseen ja tuotteen yhteensopivuuden ja kunnon kyselemiseen ei tule panostettua niin paljon ja se voi johtaa huonoihin kauppoihin. Mielestäni asiat pitää käydä läpi loppuun asti ensimmäisen kiinnostuksensa ilmaisseen kanssa, jos hän kysyy esimerkiksi lisäkuvia tai screenshotteja tai muuta sellaista, jotta hän voi varmistua ostamansa tavaran kunnosta. Jos voidaan olettaa, että kiinnostuneella on ihan oikeasti ostohousut jalassa, niin olisi väärin myydä tavara pikaostajalle, joka ei kysele, vaan tekee suoraan tarjouksen. Ja näiltä kyselyiltä ja lisäselvityksiltä voidaan välttyä helposti, kun pistetään siihen ilmoitukseen kaikki mahdollinen tieto, joka voi olla ostajan kannalta oleellista.

Siis myyjän pitäisi vastata jokaikiseen "maksan sulle kybän tosta 500euron näyttiksestä" tarjoukseen? Tai muuten tulee negaa? ööö, EI.
Tarjous on tarjous ja siihen ei tarvitse vastata mitään. Yleensä tarjous on surkea, jos siihen ei saa mitään vastausta.
Top tykkänään nyt. En todellakaan ole niin uuvatti että olisin tehnyt tuollaisen haistapaskatarjouksen. Järki käteen nyt. Päinvastoin olen sitä mieltä että tuollaisille epärealististen tarjousten tekijöille saisi antaa negaa kaupankäynnin häiritsemisestä. Tarjouksen tulee olla realistinen ja perustua yleiseen hintatasoon.
Tarjoamani hinta oli mielestäni ihan realistinen ja esitin asian vieläpä niin, että kysyin myyjältä, että tehdäänkö kaupat hinnalla X. Tähän myyjä ei vastannut mitään, vaikka aivan hyvin hän olisi voinut vastata että ei myy tuolla ehdottamallani hinnalla X, mutta hinnalla Y voi myydä ja olin kyllä valmis tulemaan hinnassa vastaan, mikäli myyjä ei olisi hyväksynyt tarjoustani. Olen edelleen sitä mieltä, että myyjä ei toiminut hyvän kaupankäyntitavan mukaisesti.
 
Kannattaa tagata myös @Rantakemisti .

Tässä on myyty huono tuote huntimantille, mutta sen kunto näkyy kuvista ja selityksistä. Ostaja katsoo, että ei voi käyttää tuotetta ja kyllä siinä on joku viritys..
..mutta se näkyy kuvissa, niin ehkä tuo negatiivinen palaute on aiheeton, kun sitä sai, mitä tilasi.

Korjaamisihmettelyjä jatkettiin tuolla Ilmajäähdytys-ketjussa, jossa @kaaliseppo itse asiassa tarjoaa parin euron ratkaisun.

--

edit:

@DubzDiamondz oli myyjä, joka tämän negatiivisen palautteen sai ja tässä on aiheeseen liittyvä ketju:
@huntimanti kävin poistamassa tuon sinun negatiivisen palautteen @DubzDiamondz profiilista. Voit käydä jättämässä (neutraalimman) uuden palautteen.

Myynti-ilmoituksen kuvauksesta ja kuvasta selviää mitä on myyty ja minkälaisilla osilla.
 
:tup:.

@huntimanti kävin poistamassa tuon sinun negatiivisen palautteen @DubzDiamondz profiilista. Voit käydä jättämässä (neutraalimman) uuden palautteen.

Myynti-ilmoituksen kuvauksesta ja kuvasta selviää mitä on myyty ja minkälaisilla osilla.

Kiitos viestistäsi. Sain sen minkä halusinkin. Olen täältä ostanut neljä suoritinjäähyä, joissa ei ole emolevyyn kiinnitysosia. Kun tästä keskustelusta on kulunut sopiva aika, myyn ne pois "ruuvi- tai muulla tilanteeseen sopivalla virityksellä". Laadin ilmoituksen. niin että mahdollisen ostajan huomio kiinnittyy johonkin toisarvoiseen asiaan. En valehtele, jätän vain mainitsematta kaikkein oleellisemman. Lisäksi sain kartoitettua niitä henkilöitä, joiden kanssa jätän kaupanteon väliin.

Täällä käy melko paljon harrastuksensa alussa olevia, joilla ei ole kovinkaan paljon kokemusta komponenteista, niiden vaihtamisesta tai keskusyksikön kasaamisesta. Vaikutta siltä, ettei heidän huomioimisensa kauppaa tehdessä ole tarpeellista.
 
:tup:.



Kiitos viestistäsi. Sain sen minkä halusinkin. Olen täältä ostanut neljä suoritinjäähyä, joissa ei ole emolevyyn kiinnitysosia. Kun tästä keskustelusta on kulunut sopiva aika, myyn ne pois "ruuvi- tai muulla tilanteeseen sopivalla virityksellä". Laadin ilmoituksen. niin että mahdollisen ostajan huomio kiinnittyy johonkin toisarvoiseen asiaan. En valehtele, jätän vain mainitsematta kaikkein oleellisemman. Lisäksi sain kartoitettua niitä henkilöitä, joiden kanssa jätän kaupanteon väliin.

Täällä käy melko paljon harrastuksensa alussa olevia, joilla ei ole kovinkaan paljon kokemusta komponenteista, niiden vaihtamisesta tai keskusyksikön kasaamisesta. Vaikutta siltä, ettei heidän huomioimisensa kauppaa tehdessä ole tarpeellista.

Cooler Master Hyper TX3 Evo Edelliseltä omistajalta ruuvi + mutteri kiinnitys Intelin kantoihin. 92mm tuuletin. HP: 10€

Mitenhän myyjän olisi pitänyt tuo teksti oikein muotoilla, ettet olisi "hämääntynyt"?
 
@Travola myi 4 kappaletta 3TB HDD-levyjä, joista hän oli postannut CrystalDiskInfosta otetut kuvat, mutta kuvat eivät vastanneet tuloksia, jotka itse sain kovoista. Kaikkia neljää oli käytetty yli 60k tuntia sen sijaan, että vain yhdellä oli niin iso tuntimäärä. Nyt kun hänen kuviaan katsoo tarkemmin, huomaa että hän on tarkoituksella ottanut lopulle kolmelle kuvan samasta kovalevystä, jolla on pienempi tuntimäärä (eikä se ollut kaupan mukana) ja rajannut kuvat niin, ettei temppua heti huomaa. Rahasumman puolesta en tunne tulleeni niin pahasti petetyksi, koska näitä pystyy vielä käyttää tarkoitukseen, johon ne ostin, mutta ilmiselvästi tarkoituksella väärennetyt kuvat tekivät kaupasta huonon kokemuksen. Ehdin jo laittaa positiivista palautetta ennen kuin tarkistin levyt kunnolla, joten päätin postata asiasta tänne.
jos on myynnissä 4kpl levyjä ja ilmossa 4 kuvaa, niin olettaisin itsekin kuvien olevan jokainen eri levyn tiedoista, etenkin kun power on count on eri, tunnit kylläkin samat. tosin kyse oli NAS-levyistä jotka ehkä otettu samanaikaisesti käyttöön, joten tunnitkin selittyisi sillä. yhden väärän kuvan eksymisen vielä uskoisin itsekin vahingoksi, mutta useampi väärä kuva ei niin helposti kuulosta vahingolta.

edit.
Yhtään ketään puolustelematta, niin Crystaldisk tosiaan tekee tuota, jos käyttää esimerkiksi levyjä USB-telakassa, niin ohjelma täytyy muistaa sammuttaa välissä, muuten tiedot näyttää mitä sattuu. Sen huomaa hyvin noista myyntikuvista, että serial on kaikissa sama..

Mutta myyjän huolimattomuutta tosiaan.
missasin tämän ylläolevaa kirjoittaessani, jos näin on niin kyllähän tuo vahingon mahdollisuus on ihan olemassa etenkin jos sattuu olemaan eka kerta kun puuhaa softan kanssa. ei oo tullu koskaan käytettyä enkä varmaan olisi tajunnut itsekään tällaista mahdollisuutta, tosin nuo prikulleen samat tunnit olisi ehkä herättänyt kysymyksiä ja toki sama serial, jos sen olisi tajunnut katsoa. ostajana ei varmaan tuota serial kohtaa olisi tullut katsottua ellei mikään muu herätä epäilyksiä, käyttödata eli tunnit ym. ne kiinnostavat on.
 
Viimeksi muokattu:
Ymmärrän aivan täysin tuon sapetuksen määrän. Todella paskamainen temppu tuolta myyjältä. :mad: Jos on kauppojen hierominen kesken, niin ei niitä kamoja kesken kaiken ruveta muille myymään, vaan katsotaan ensin hommat loppuun asti ensimmäisen kanssa. Minulla on myös vastaavia kokemuksia ja joka kerta nuo ohimyynnit sapettaa yhtä paljon. Samoin kuin se, että kun teet tarjouksen, niin myyjä ei vastaa mitään ja sitten myöhemmin saat huomata että tavara(t) on myyty jollekin toiselle. Näistä pitäisi saada laittaa negaa, koska onhan tuo sen verran huonoa käytöstä eikä ollenkaan kuulu hyvään kaupankäyntitapaan. Reilu peli se olla pitää ja asiat kuuluu hoitaa jämptisti, kunnolla ja hyvien tapojen mukaisesti. :thumbsup:
Kommentoin sen verran, että vuosi sitten laitoin 1070ti myyntiin ja kauppahintana oli jämäkkä 350 €.

Kahden päivän aikana tuli valehtelematta 25 yksityisviestiä joista yksikään ei ollut kiinnostunut maksamaan lähellekkään pyydettyä hintaa. Vastailin minkä ehdin, mutta jossain vaiheessa alkoi kyllästyttää, enkä edes avannut viestejä jos näin tarjouksen viesti-ilmoituksessa.

Lopulta myin näyttiksen torissa pyytämääni hintaan.
 
Älkää tänne turhaan noita ulkopuolisia kokemuksia laittako, sitä varten on ihan oma ketju, menee vaan sekaisin...

 
Rikosilmoitus tehty kyseisestä kaupasta. Ei ole toimittanut tuotetta lupailuista huolimatta.
@Kinppaa
 
Rikosilmoitus tehty kyseisestä kaupasta. Ei ole toimittanut tuotetta lupailuista huolimatta.
@Kinppaa
Tyypillä 14 viestiä 3 vuodessa ja kaikki kauppapaikalle.
 
Ostin siis noi pari Quodro ohjainta!
Ja jäpä vei mun rahat! Ei lähettänyt tavaraa...

- Rike
 
Mut tää on oikeesti spedee! Jäpä kirjoittellee mulle nyt näin:
-> Olen ajat sitten laittanut näyttivät postilla. SLi silta mukana. Vein postin lokero palveluun Lauttasaaren vattuniemessä. Snmarketkinn edessä. Mitä helvettiä
Noh, kyselin seuranta numeroo = ei taaskaan vastausta. Kuittsin vain et postin lokeroihin pitää maksaa ja siitä jää aina tosite.
Noh ei o ekakerta kun mua on pidetty tyhmänä...

Jees, kaveri sai jotain hyvää mun rahoilla. Toivotaan et ei osu enää muille täällä.
 
Mut tää on oikeesti spedee! Jäpä kirjoittellee mulle nyt näin:
-> Olen ajat sitten laittanut näyttivät postilla. SLi silta mukana. Vein postin lokero palveluun Lauttasaaren vattuniemessä. Snmarketkinn edessä. Mitä helvettiä
Noh, kyselin seuranta numeroo = ei taaskaan vastausta. Kuittsin vain et postin lokeroihin pitää maksaa ja siitä jää aina tosite.
Noh ei o ekakerta kun mua on pidetty tyhmänä...

Jees, kaveri sai jotain hyvää mun rahoilla. Toivotaan et ei osu enää muille täällä.

Laita nyt ensinnä se negatiivinen kauppiaspalaute. Sitten voitkin naputella kohta rikosilmoituksen, jos tuotetta ei ala kuulumaan.

Jos et tee kumpaakaan, niin ei ne sun varoittelut täällä hirveästi auta ihmisiä. Kauppiaspalaute auttaa pysymään loitolla ja rikosilmoituksesta voit ehkä saada rahasi takaisin. Ja 100x varmemmin kuin epärehellisen henkilön lupauksista.

edit: nyt näkyy henkilöllä negatiivinen palaute ja muut tietävät varoa.. :thumbsup:
 
Viimeksi muokattu:
Mut tää on oikeesti spedee! Jäpä kirjoittellee mulle nyt näin:
-> Olen ajat sitten laittanut näyttivät postilla. SLi silta mukana. Vein postin lokero palveluun Lauttasaaren vattuniemessä. Snmarketkinn edessä. Mitä helvettiä
Noh, kyselin seuranta numeroo = ei taaskaan vastausta. Kuittsin vain et postin lokeroihin pitää maksaa ja siitä jää aina tosite.
Noh ei o ekakerta kun mua on pidetty tyhmänä...

Jees, kaveri sai jotain hyvää mun rahoilla. Toivotaan et ei osu enää muille täällä.
Jos paketti on oikeasti lähetetty se myös näkyy automaattisesti omapostissa.
 
Ei mennyt @Takalaiton kanssa kaupat ihan putkeen.

Kaupat sovittu ja tuote maksettu 28.10.22. Muutaman päivän päästä kyselin onko paketti jo postissa kun sitä ei näy omapostissa. Kuulemma alkanut flunssa ja ei pääse sen takia postiin. Seuraavalla viikolla flunssa jatkuu jne sairastelua. Sitten tulee välitön lähtö ulkomaan työkomennukselle ja ei pysty useampaan päivään pakettia viemään postiin. No joo onhan tuo ihan makdollista, mutta tyyppi käy samaan aikaan kauppaa foorumulla ja ainakin foorumihistorian perusteella muita paketteja päätyy tavalla tai toisella postiin ja jopa ostajille.

Käyttäjä vastaa viesteihin ihan asiallisesti ja melko ripeästi eli siinä mielessä ei mitään hätää. Rahani saan oletettavasti takaisin lähipäivinä niin ei tarvisi viedä asiaa eteenpäin. Pieni pikavipin tai ohivedon / säädön maku jäi tästä harjoituksesta. Kun tätä ketjua lukee muutamia kuukausia taaksepäin niin pari vastaavaa tilannetta löytyy aiemminkin (ei kuitenkaan käyttäjäpalautteesta). Toki kiireinen elämänvaihe jne huono tuuri kaupankäynnin ajankohdalle on myös mahdollista.
 
Ei mennyt @Takalaiton kanssa kaupat ihan putkeen.

Kaupat sovittu ja tuote maksettu 28.10.22. Muutaman päivän päästä kyselin onko paketti jo postissa kun sitä ei näy omapostissa. Kuulemma alkanut flunssa ja ei pääse sen takia postiin. Seuraavalla viikolla flunssa jatkuu jne sairastelua. Sitten tulee välitön lähtö ulkomaan työkomennukselle ja ei pysty useampaan päivään pakettia viemään postiin. No joo onhan tuo ihan makdollista, mutta tyyppi käy samaan aikaan kauppaa foorumulla ja ainakin foorumihistorian perusteella muita paketteja päätyy tavalla tai toisella postiin ja jopa ostajille.

Käyttäjä vastaa viesteihin ihan asiallisesti ja melko ripeästi eli siinä mielessä ei mitään hätää. Rahani saan oletettavasti takaisin lähipäivinä niin ei tarvisi viedä asiaa eteenpäin. Pieni pikavipin tai ohivedon / säädön maku jäi tästä harjoituksesta. Kun tätä ketjua lukee muutamia kuukausia taaksepäin niin pari vastaavaa tilannetta löytyy aiemminkin (ei kuitenkaan käyttäjäpalautteesta). Toki kiireinen elämänvaihe jne huono tuuri kaupankäynnin ajankohdalle on myös mahdollista.

Syynä on tosiaan työt, sairastelu ja monia avonaisia asioita jota hoidan elämässä tällä hetkellä (-sairastelu) joka meni ohi. Niin kuin kirjoitin, paskaa makua ei tarvi jäädä maistelemaan suuhun kun sinäkin hyväksyit rahojen palautuksen ja korvaussumman päälle. Sillä myyjänä aina sen annan jos en kerkeä lähettelemään. Otetaan takkiin tämä palaute koska syy on minun etten kerkeä lähettämään ja kun sinullakin on oli vielä suuri tarve osille.

mutta tyyppi käy samaan aikaan kauppaa foorumulla

Kyllä foorumilla käyn ja varsinkin torissa paljon kauppaa. Et ole ainut jolla on jäänyt paketti saamatta kiireitteni takia. Niin kuin sanoit, jotkut paketit eksyy postille ja ostajille, jotkut ei vaan mitenkään.
 
Syynä on tosiaan työt, sairastelu ja monia avonaisia asioita jota hoidan elämässä tällä hetkellä (-sairastelu) joka meni ohi. Niin kuin kirjoitin, paskaa makua ei tarvi jäädä maistelemaan suuhun kun sinäkin hyväksyit rahojen palautuksen ja korvaussumman päälle. Sillä myyjänä aina sen annan jos en kerkeä lähettelemään. Otetaan takkiin tämä palaute koska syy on minun etten kerkeä lähettämään ja kun sinullakin on oli vielä suuri tarve osille.



Kyllä foorumilla käyn ja varsinkin torissa paljon kauppaa. Et ole ainut jolla on jäänyt paketti saamatta kiireitteni takia. Niin kuin sanoit, jotkut paketit eksyy postille ja ostajille, jotkut ei vaan mitenkään.
Kannattaa lopettaa kaupankäynti jos ei ehdi hoitaa paketteja postiin.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
257 630
Viestejä
4 479 202
Jäsenet
73 961
Uusin jäsen
askor

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom