Tärkeä Epärehelliset kaupankävijät ja huonot kauppakokemukset

Varokaa tori huijareita iteltä vedettiin rahat ohi viime viikolla.Tietokone komponenteista oli siis kyse.Asiasta tutkinta kesken ni tässä vaiheessa en paljasta enempää.
Jotenkii tulee sellainen fiilis että miten voi näissä nettikaupoissa enää luottaa keneenkään.Täytyy olla tosi kusipää nilkki kuka vetää toisen rahat ohi.
 
Varokaa tori huijareita iteltä vedettiin rahat ohi viime viikolla.Tietokone komponenteista oli siis kyse.Asiasta tutkinta kesken ni tässä vaiheessa en paljasta enempää.
Jotenkii tulee sellainen fiilis että miten voi näissä nettikaupoissa enää luottaa keneenkään.Täytyy olla tosi kusipää nilkki kuka vetää toisen rahat ohi.
ite menny torissa jo melkein vuoden vaan noutokaupoilla just tämän takia. oisko joku 5 tai 6 rikosilmotusta vetämässä...
 
Varokaa tori huijareita iteltä vedettiin rahat ohi viime viikolla.Tietokone komponenteista oli siis kyse.Asiasta tutkinta kesken ni tässä vaiheessa en paljasta enempää.
Jotenkii tulee sellainen fiilis että miten voi näissä nettikaupoissa enää luottaa keneenkään.Täytyy olla tosi kusipää nilkki kuka vetää toisen rahat ohi.
Kyllä, itsellänikin kokemusta tästä. On jäänyt torin käyttö kyllä vähälle.
 
Okey no on paska homma,varmaa tästä lähin sama juttu.Moni on kyl sanonu et torissa paljon huijareita mut näköjää ite pitää kokea ennen kuin uskoo...
 
Viime vuonna taisi kolme kusettajaa osua torissa kohdalle. Kahdelta tuli rahat takaisin kun tarpeeksi käytti voimasanoja perintään ja yhdestä tein rikosilmon mutta senkin sai peruuttaa kun sai rahat takaisin. Kyllä niitä kusettajia vaan riittää ja tuntuu että nykyään on joku pikavippausbuumi menossa torissa ja osa sitten makselee kiltisti takaisin kun kelan tuet tulee tilille. Kaikilla ei varmaan yhtä hyvää tuuria käy ja nykyään mieluummin itsekin f2f kauppoja käy.
 
Yleisin tapa on kyllä se, että myyjä ilmoittaa poliisille.
Sitten siitä ei seuraa heti mitään, niin jotkut tyhmänä jatkavat rötöstelyä.
Poliisi tutkii (jos tutkii) kun ehtii, jos rötöstely jatkuu, niin tutkii varmemmin. Poliisin kantoihin jää kuitenkin merkintä, vaikka tutkimusta ei tehtäisi. Tästä voi päästä rangaistuksetta, jos poliisi ei tutki ja se jäi sitten siihen. Poliisi voi tutkia myös myöhemmin.
Poliisi yrittää neuvotella ensin, mutta kusetetun ei tarvitse tähän suostua ja rikosrekisteri tulee kuitenkin. Tässä voi vielä maksaa rahat ilman suurempaa rangaistusta.
Sitten ehkä mennään oikeuteen, siellä kestää pari kuukautta ja sitten tulee tuomio: maksa. Tässä voi viimeisen kerran maksaa. Sinulla on nyt rikosrekisteri. Kiva.
Sitten, jos ei vieläkään maksa, niin menee perintään ja sitten ei saa vuokra-asuntoa ja jossain työpaikoillakin tehdään luottotietotarkistuksia. Myöskään lainaa ei saa ja osamaksulla ei voi ostaa tuotteita. Elämä vaikeutuu huomattavasti.

Eli kannattaa lopettaa ajoissa, tämä polku vie kurjuuteen ja siitä kuitenkin jää kiinni. Jos ei heti, niin kuitenkin jossain vaiheessa, kun nuo rikosilmoitukset on voimassa useamman vuoden.

--

Tietenkin, jos on jo tuolla ulosottoloukussa, niin ei se siitä. Varmaan tälläisiakin henkilöitä on, mutta sitä varten on kauppiaspalautteet. Myös musta lista olisi kiva, mutta tännehän ei saa laittaa kuin nimimerkit.
 
Dena näyttää ainakin olevan bannattuna tällä hetkellä että en tiedä onko sillä vaikutusta kaupankäyntiin tässä tapauksessa. Yksityisviestithän siis ei oikein kulje jos toinen on bannattuna.
Kun vilkaiseen palalautteita, niin tuskin.

Screenshot_20221028-190832_Chrome.jpg
 
Yleisin tapa on kyllä se, että myyjä ilmoittaa poliisille.
Sitten siitä ei seuraa heti mitään, niin jotkut tyhmänä jatkavat rötöstelyä.
Poliisi tutkii (jos tutkii) kun ehtii, jos rötöstely jatkuu, niin tutkii varmemmin. Poliisin kantoihin jää kuitenkin merkintä, vaikka tutkimusta ei tehtäisi. Tästä voi päästä rangaistuksetta, jos poliisi ei tutki ja se jäi sitten siihen. Poliisi voi tutkia myös myöhemmin.
Poliisi yrittää neuvotella ensin, mutta kusetetun ei tarvitse tähän suostua ja rikosrekisteri tulee kuitenkin. Tässä voi vielä maksaa rahat ilman suurempaa rangaistusta.
Sitten ehkä mennään oikeuteen, siellä kestää pari kuukautta ja sitten tulee tuomio: maksa. Tässä voi viimeisen kerran maksaa. Sinulla on nyt rikosrekisteri. Kiva.
Sitten, jos ei vieläkään maksa, niin menee perintään ja sitten ei saa vuokra-asuntoa ja jossain työpaikoillakin tehdään luottotietotarkistuksia. Myöskään lainaa ei saa ja osamaksulla ei voi ostaa tuotteita. Elämä vaikeutuu huomattavasti.

Eli kannattaa lopettaa ajoissa, tämä polku vie kurjuuteen ja siitä kuitenkin jää kiinni. Jos ei heti, niin kuitenkin jossain vaiheessa, kun nuo rikosilmoitukset on voimassa useamman vuoden.

--

Tietenkin, jos on jo tuolla ulosottoloukussa, niin ei se siitä. Varmaan tälläisiakin henkilöitä on, mutta sitä varten on kauppiaspalautteet. Myös musta lista olisi kiva, mutta tännehän ei saa laittaa kuin nimimerkit.
Kuuluu varmaan toiseen ketjuun, mutta kerron silti. Kuluneen parin vuoden aikana on tullut tehtyä eri sivustojen kautta kauppaa vähän aktiivisemmin, ja alkusyksystä osui kohdalle ensimmäinen kusetus yli kymmeneen vuoteen. Rahat kelpasi, mutta paketti ei lähtenyt koskaan postiin. Mitään selityksiä tai vastauksia ei enää sen jälkeen tullut, kun rahat vaihtoi omistajaa.

Odottelin viikon, ja tein rikosilmoituksen. Siitä kului viikko, ja poliisista soitettiin. Sanoivat, että heillä on tässä keissi tekeillä ja keräävät tällä hetkellä aineistoa. Tekijä tiedossa, ja ilmeisesti esitutkinta pian valmis, jonka jälkeen siirtyy syyteharkintaan. Siitä on nyt kolme viikkoa. Vaadin tietenkin rangaistusta ja meen paikan päälle käräjille, johon myös epäilty saa luvan raahautua.

Kannattaa siis tehdä se ilmoitus, vaikka voikin lannistaa ajatus, ettei rahoja koskaan saa takaisin. Yleensä rikoksia on useampia, ja mitä useampi sen ilmoituksen kirjaa, niin sitä enemmän poliiseja motivoi asiaa selvitellä. Tein itsekin ilmoituksen ihan periaatteen vuoksi, ja syistä joita ylempänä on kuvailtu.
 
Kuuluu varmaan toiseen ketjuun, mutta kerron silti. Kuluneen parin vuoden aikana on tullut tehtyä eri sivustojen kautta kauppaa vähän aktiivisemmin, ja alkusyksystä osui kohdalle ensimmäinen kusetus yli kymmeneen vuoteen. Rahat kelpasi, mutta paketti ei lähtenyt koskaan postiin. Mitään selityksiä tai vastauksia ei enää sen jälkeen tullut, kun rahat vaihtoi omistajaa.

Odottelin viikon, ja tein rikosilmoituksen. Siitä kului viikko, ja poliisista soitettiin. Sanoivat, että heillä on tässä keissi tekeillä ja keräävät tällä hetkellä aineistoa. Tekijä tiedossa, ja ilmeisesti esitutkinta pian valmis, jonka jälkeen siirtyy syyteharkintaan. Siitä on nyt kolme viikkoa. Vaadin tietenkin rangaistusta ja meen paikan päälle käräjille, johon myös epäilty saa luvan raahautua.

Kannattaa siis tehdä se ilmoitus, vaikka voikin lannistaa ajatus, ettei rahoja koskaan saa takaisin. Yleensä rikoksia on useampia, ja mitä useampi sen ilmoituksen kirjaa, niin sitä enemmän poliiseja motivoi asiaa selvitellä. Tein itsekin ilmoituksen ihan periaatteen vuoksi, ja syistä joita ylempänä on kuvailtu.

Pakko oli foorumille kirjautua, kun täällä tulee asioita seurattua. Tietenkin tämä on se varmasti paras vaihtoehto. Tietenkään tätä eivät kaikki tee ja tällä ei periaatteessa saa asialleen muuta kun sen saman mitä tekemättä jättämisellä. Tosiaan jos joku jaksaa matkustaa vaikka toiseen kaupunkiin 20€ takia että saa sitten sen takaisin korkojen kera joskus. (luultavasti ei) niin ihan kiva harrastus mutta mitään muuta kun "i did it" sillä ei oikeastaan saa. Tietenkin maksun siitä päivästä (työ) mutta työtähän tuokin on.
 
Pakko oli foorumille kirjautua, kun täällä tulee asioita seurattua. Tietenkin tämä on se varmasti paras vaihtoehto. Tietenkään tätä eivät kaikki tee ja tällä ei periaatteessa saa asialleen muuta kun sen saman mitä tekemättä jättämisellä. Tosiaan jos joku jaksaa matkustaa vaikka toiseen kaupunkiin 20€ takia että saa sitten sen takaisin korkojen kera joskus. (luultavasti ei) niin ihan kiva harrastus mutta mitään muuta kun "i did it" sillä ei oikeastaan saa. Tietenkin maksun siitä päivästä (työ) mutta työtähän tuokin on.

Tunne siitä että kusettaja jäi kiinni ja saa siitä rangaistuksen on menetettyä rahasummaa arvokkaampi.
 
Olkaapa tarkkana epärehellisyyksistä negatiivista kauppiaspalautetta saanut ja bannattu käyttäjä yritti eilen kaupitella pari vuotta sitten rekisteröidyllä altterilla näytönohjainta ja näyttöä, vain noudolla.

Uusi trendi näköjään myös pyytää poistamaan tunnus gdpr nojalla kun on kusetukset tulleet ilmi.
 
Nähtävästi ainakin tuo Jolle1997 tunnus on poistettu. Jännä että riittää sitten vielä pokkaa vedota johonkin omiin gdpr oikeuksiin, kun ensin viedään ihmisiltä rahat...
 
Oon ollut aika pitkä pinnainen erään foorumin tukijäsenen kanssa, piti ostaa multa kasa ssd levyjä mutta tuli auton kanssa ongelmia hänellä, kumminkin samaan aikaa ja sen jälkeen osto ilmoituksia €€€ summaan , kyllä ihmettelen, jos olisi sanonut ettei osta niin ok, mutta en kyllä pidä enään näitä varattuna maaliskuun jälkeen. On aktiivi foorumilla ja tässäkin ketjussa. Mulle riitti.
 
Oon ollut aika pitkä pinnainen erään foorumin tukijäsenen kanssa, piti ostaa multa kasa ssd levyjä mutta tuli auton kanssa ongelmia hänellä, kumminkin samaan aikaa ja sen jälkeen osto ilmoituksia €€€ summaan , kyllä ihmettelen, jos olisi sanonut ettei osta niin ok, mutta en kyllä pidä enään näitä varattuna maaliskuun jälkeen. On aktiivi foorumilla ja tässäkin ketjussa. Mulle riitti.
Melkeen 8 kuukautta oot odotellut? :confused:
Oisko unohtunut, milloin viimeks laittanut/saanut viestiä?
 
Oon ollut aika pitkä pinnainen erään foorumin tukijäsenen kanssa, piti ostaa multa kasa ssd levyjä mutta tuli auton kanssa ongelmia hänellä, kumminkin samaan aikaa ja sen jälkeen osto ilmoituksia €€€ summaan , kyllä ihmettelen, jos olisi sanonut ettei osta niin ok, mutta en kyllä pidä enään näitä varattuna maaliskuun jälkeen. On aktiivi foorumilla ja tässäkin ketjussa. Mulle riitti.
jos minua meinaat niin täytyy kyllä nyt myöntää että mä olin unohtanut kokoasian! en todellakaan ole ajatellut että sä seivaisit näitä mua varten 8kk ku en mä edes muistanut koko asiaa ja nyt vasta tuli mieleen ku aloin lukemaan tätä palstaa ja mainitsit asiasta ja tuli sellanen ahaa elämys! toki mä ne voin sulta vielä ostaa vaikken niillä mitään enää teekkään jos niikseen pahalta tuntuu ja olen sinun mielesi pahoittanut. tosin oisin voinut kyllä kuvitella että tästä vois muistuttaakkin ihan myyjänkin puolesta. kuten varmaan kauppiaspalautteesta huomaa niin olen joo aktiivinen ja teen paljon kauppaa ja joskus sitä vaan unohtaa asioita, kuuluu vissiin ihmisluonteeseen joskus unohdella asioita?
 
jos minua meinaat niin täytyy kyllä nyt myöntää että mä olin unohtanut kokoasian! en todellakaan ole ajatellut että sä seivaisit näitä mua varten 8kk ku en mä edes muistanut koko asiaa ja nyt vasta tuli mieleen ku aloin lukemaan tätä palstaa ja mainitsit asiasta ja tuli sellanen ahaa elämys! toki mä ne voin sulta vielä ostaa vaikken niillä mitään enää teekkään jos niikseen pahalta tuntuu ja olen sinun mielesi pahoittanut. tosin oisin voinut kyllä kuvitella että tästä vois muistuttaakkin ihan myyjänkin puolesta. kuten varmaan kauppiaspalautteesta huomaa niin olen joo aktiivinen ja teen paljon kauppaa ja joskus sitä vaan unohtaa asioita, kuuluu vissiin ihmisluonteeseen joskus unohdella asioita?

:thumbsup:
Itsellä oli tässä vastaavanlainen keissi. Toisaalta aikaa ei ollut ihan noin paljon kulunut.

Olin myyjän roolissa ja ostaja teki tarjouksen ketjuun, jonka hyväksyin.
Ostaja pyysi että voidaanko tehdä kaupat myöhemmin, jonka hyväksyin. Laitoin myöhemmin viestiä, johon ostaja ilmoitti, että on reissussa ja kysyi, että voidaanko tehdä kaupat myöhemmin. Suostuin ja jälleen kului vähän reilummin aikaa. Laitoin uudelleen viestin ja ostaja kertoi rehellisesti, että ei tartte enää tuotetta, mutta ostaa tottakait pois, kun on huutanutkin.
Kaupat toteutui vaikka vähän aikaa kului :)

Joten kyllä tässä myyjälläkin jokin vastuu mielestäni on, jos aikaa kuluu paljon.
Jos ostaja olisi perääntynyt jossain vaiheessa, nii ehkä olisin siitä laittanut sitten palautetta kehiin.
 
:thumbsup:
Itsellä oli tässä vastaavanlainen keissi. Toisaalta aikaa ei ollut ihan noin paljon kulunut.

Olin myyjän roolissa ja ostaja teki tarjouksen ketjuun, jonka hyväksyin.
Ostaja pyysi että voidaanko tehdä kaupat myöhemmin, jonka hyväksyin. Laitoin myöhemmin viestiä, johon ostaja ilmoitti, että on reissussa ja kysyi, että voidaanko tehdä kaupat myöhemmin. Suostuin ja jälleen kului vähän reilummin aikaa. Laitoin uudelleen viestin ja ostaja kertoi rehellisesti, että ei tartte enää tuotetta, mutta ostaa tottakait pois, kun on huutanutkin.
Kaupat toteutui vaikka vähän aikaa kului :)

Joten kyllä tässä myyjälläkin jokin vastuu mielestäni on, jos aikaa kuluu paljon.
Jos ostaja olisi perääntynyt jossain vaiheessa, nii ehkä olisin siitä laittanut sitten palautetta kehiin.
tosiaan täälläkun paljon kauppaa tekee ja muutenkin hitusen hektinen elämänvaihe menossa pienten lapsien kanssa ja töissä niin välillä näitä unohduksia vaan sattuu. toki minä huutamani tuotteet ostan pois jos ne vielä on myyjällä, minä isken sitten ne uudelleen tänne samalla hinnalla myyntiin kun en tosiaan niillä enää mitään tee. näin ainakin saadaan unohtamani kaupat vietyä loppuun!
 
tosiaan täälläkun paljon kauppaa tekee ja muutenkin hitusen hektinen elämänvaihe menossa pienten lapsien kanssa ja töissä niin välillä näitä unohduksia vaan sattuu. toki minä huutamani tuotteet ostan pois jos ne vielä on myyjällä, minä isken sitten ne uudelleen tänne samalla hinnalla myyntiin kun en tosiaan niillä enää mitään tee. näin ainakin saadaan unohtamani kaupat vietyä loppuun!

Näin juuri :)
Ymmärrän tässä kyllä @jshki palautteenkin asiata, mutta ehkä olisi kannattanut laittaa ekana viestiä ostajalle, kun suoraan palaute tänne. Jos ostaja ei olisi mitenkään kommentoinut tai alkanut hankalaksi, nii sitten tilanne eri.
 
Näin juuri :)
Ymmärrän tässä kyllä @jshki palautteenkin asiata, mutta ehkä olisi kannattanut laittaa ekana viestiä ostajalle, kun suoraan palaute tänne. Jos ostaja ei olisi mitenkään kommentoinut tai alkanut hankalaksi, nii sitten tilanne eri.
no ei mua haittaa että se tänne iski viestiä, tulipahan huomattua asia ja jos tosiaan saadaan saatettua luvatut kaupat lukkoon niin jää kummallekkin sitten parempi mieli! :) tosin ois mut yv:llä myös tavottanut kun jokapäivä tätä foorumia selailen
 
no ei mua haittaa että se tänne iski viestiä, tulipahan huomattua asia ja jos tosiaan saadaan saatettua luvatut kaupat lukkoon niin jää kummallekkin sitten parempi mieli! :) tosin ois mut yv:llä myös tavottanut kun jokapäivä tätä foorumia selailen
Kyllä laitoin erillistä viestiäkin.. mutta en varaa enää, myyn muualle.
 
Kyllä laitoin erillistä viestiäkin.. mutta en varaa enää, myyn muualle.
31.3 tullut viestiketjuun viimesin viesti ja sen jälkeen ei mitään. ymmärrän että myyt muualle mutta olisinhan ne voinut tänään tulla hakemaan niin ei olisi tarvinnut mitään "varailla"
itse olisin jo myynyt nuo aikapäiviä sitten pois
 
:thumbsup:
Itsellä oli tässä vastaavanlainen keissi. Toisaalta aikaa ei ollut ihan noin paljon kulunut.

Olin myyjän roolissa ja ostaja teki tarjouksen ketjuun, jonka hyväksyin.
Ostaja pyysi että voidaanko tehdä kaupat myöhemmin, jonka hyväksyin. Laitoin myöhemmin viestiä, johon ostaja ilmoitti, että on reissussa ja kysyi, että voidaanko tehdä kaupat myöhemmin. Suostuin ja jälleen kului vähän reilummin aikaa. Laitoin uudelleen viestin ja ostaja kertoi rehellisesti, että ei tartte enää tuotetta, mutta ostaa tottakait pois, kun on huutanutkin.
Kaupat toteutui vaikka vähän aikaa kului :)

Joten kyllä tässä myyjälläkin jokin vastuu mielestäni on, jos aikaa kuluu paljon.
Jos ostaja olisi perääntynyt jossain vaiheessa, nii ehkä olisin siitä laittanut sitten palautetta kehiin.
Kyllä se vastuu on sillä ostajalla, jos kaupat on sovittu ja ostaja haluaa siirtää maksua/kauppoja.

Vähän sama ku saat laskun, maksajan vastuulla on maksaa lasku eräpäivään mennessä ja jos tuota vastuuta ei suorita tulee karhukirje ja joku sakko laskun päälle. Sama homma tässä tapauksessa eli ostajalle kuka ei hoita vastuutaan saa antaa huomautuksen eli negatiivisen palautteen.
 
Kyllä se vastuu on sillä ostajalla, jos kaupat on sovittu ja ostaja haluaa siirtää maksua/kauppoja.

Vähän sama ku saat laskun, maksajan vastuulla on maksaa lasku eräpäivään mennessä ja jos tuota vastuuta ei suorita tulee karhukirje ja joku sakko laskun päälle. Sama homma tässä tapauksessa eli ostajalle kuka ei hoita vastuutaan saa antaa huomautuksen eli negatiivisen palautteen.
kyllä mä sanoisin että jos sä tekisit täällä yhtä paljon kauppaa kuin minä ni näitä vaan valitettavasti sattuu aina välillä. kaikkien kanssa olen kyllä saanut kaupat hoidettua loppuun asti hyvällä yhteiymmärryksellä...
 
kyllä mä sanoisin että jos sä tekisit täällä yhtä paljon kauppaa kuin minä ni näitä vaan valitettavasti sattuu aina välillä. kaikkien kanssa olen kyllä saanut kaupat hoidettua loppuun asti hyvällä yhteiymmärryksellä...
Ihan samanlailla laiminlyöt velvoitteesi saattaa sovitut kaupat loppuun, teetkö sitten yhden vai sata kauppaa viikossa.
Paljon kauppaa tekevänä luulisi olevan jokin muistio/excel, eikä hommat olisi pelkästään muistin varassa?
 
Ihan samanlailla laiminlyöt velvoitteesi saattaa sovitut kaupat loppuun, teetkö sitten yhden vai sata kauppaa viikossa.
Paljon kauppaa tekevänä luulisi olevan jokin muistio/excel, eikä hommat olisi pelkästään muistin varassa?
sanoinko etten olisi hoitanut velvoitteita loppuun kun asia on huomattu ja erehdys korjattu? kuten aiemmin sanoin niin aina olen hoitanut kaupat loppuun asti vaikka unohdus olisikin sattunut.
mitäs se muistio/exel minulle kertoisi? niihin kun ei koneella saa muistutuksia vai olenko ihan hakuteillä?
 
Ihan samanlailla laiminlyöt velvoitteesi saattaa sovitut kaupat loppuun, teetkö sitten yhden vai sata kauppaa viikossa.
Paljon kauppaa tekevänä luulisi olevan jokin muistio/excel, eikä hommat olisi pelkästään muistin varassa?
nytkin kun tämä tuli näin ilmi niin tarjouduin ostamaan kyseiset tuotteet noudolla tänään ja tämä ei enää kelvannut. ymmärrän kyllä myyjää mutta ainakin yritin saattaa kaupat loppuun mistä joskus yv viestillä on sovittu
 
sanoinko etten olisi hoitanut velvoitteita loppuun kun asia on huomattu ja erehdys korjattu? kuten aiemmin sanoin niin aina olen hoitanut kaupat loppuun asti vaikka unohdus olisikin sattunut.
mitäs se muistio/exel minulle kertoisi? niihin kun ei koneella saa muistutuksia vai olenko ihan hakuteillä?
Pitääkö tämä nyt vääntää rautalangasta.
Sovit kaupat -> unohdit sovitut kaupat = et suorittanut velvoitettasi. =epäonnistunut kauppa sinun takiasi.

Excel/muistioon kannattaa kirjoittaa kaikki sovitut kaupat, pvm, kauppahinta, onko maksusuoritus tehty ja onko esine postitettu/saapunut perille.
 
Ihan samanlailla laiminlyöt velvoitteesi saattaa sovitut kaupat loppuun, teetkö sitten yhden vai sata kauppaa viikossa.
Paljon kauppaa tekevänä luulisi olevan jokin muistio/excel, eikä hommat olisi pelkästään muistin varassa?
Pitääkö tämä nyt vääntää rautalangasta.
Sovit kaupat -> unohdit sovitut kaupat = et suorittanut velvoitettasi. =epäonnistunut kauppa sinun takiasi.

Excel/muistioon kannattaa kirjoittaa kaikki sovitut kaupat, pvm, kauppahinta, onko maksusuoritus tehty ja onko esine postitettu/saapunut perille.
kyllä itsellä on aina tapana muistutella kaupoista jos ne on yv viestillä sovittu. joko ne peruutetaan tai hoidetaan loppuun. tässä tapauksessa kun minä unohdin ne voin myöntää kyllä oman mokani ja olin sitä yrittämässä korjata. olen kuitenkin hoitanut asiallisesti useammat kaupat kyseisen herrasmiehen kanssa onnistuneesti.
eiköhän tämän asian käsittely ollut nyt tässä. tarvitse sen enempää täällä tätä vatvoa vaan siirrytään elämässä eteenpäin kohti uusia pettymyksiä!
 
Voihan se myyjä muistuttaa vähän aikaisemmin kun tulla tänne 6kk päästä avautumaan... Kas kun ei 2v päästä. Saisko silloin ulista vielä enemmän kun mennyt peräti 2v? 10v niin ostajan sietäisi saada häkkiä?

Kyllä noita unohduksia sattuu puoleen ja toiseen. Tässäkin olisi pistänyt yv:tä viikon jälkeen niin kauppa maalissa? Tuskin olisi myyjälle edes jäänyt paha maku suuhun. Ikäväähän se on muistutella, mutta kyllä se vaan on fakta että yksityisten välisessä kaupankäynnissä joutuu todella monesti joustamaan suuntaan tai toiseen jos haluaa romuistaan eroon tai on ostamassa romuja. Ei nää hommat toimi kuten kaupan kassalla.

Nyt näyttää siltä, että myyjäkin on asian unohtanut ja herännyt 6kk jälkeen kun levyt jostain osuneet käteen että ei saamari nämäkin piti olla jo myytynä.
 
Myyjähän tässä ei ole tehnyt varsinaisesti mitään virhettä. Toki olisi kannattanut olla aktiivisempi ostajan suuntaan aiemmin mutta ostaja jätti kaupat sikseen lupauksista huolimatta. Eli siitä voi antaa ihan oikeutetusti negatiivisen palautteen. Asiasta ilmoittaminen tässä ketjussa monien kuukausien jälkeen ei ole järkevää mutta toisaalta myyjä ei maininnut ostajaa nimeltä. Asiasta puhuttiin siis ikään kuin yleisellä tasolla. Olisi eri asia, jos myyjä olisi ilmoittanut ostajan heti kättelyssä. Ostaja tuli itse käsittelemään asiaa julkisesti tähän ketjuun (ihan hyvä sinänsä, että saataisiin ratkaisu aikaiseksi).
 
Myyjähän tässä ei ole tehnyt varsinaisesti mitään virhettä. Toki olisi kannattanut olla aktiivisempi ostajan suuntaan aiemmin mutta ostaja jätti kaupat sikseen lupauksista huolimatta. Eli siitä voi antaa ihan oikeutetusti negatiivisen palautteen. Asiasta ilmoittaminen tässä ketjussa monien kuukausien jälkeen ei ole järkevää mutta toisaalta myyjä ei maininnut ostajaa nimeltä. Asiasta puhuttiin siis ikään kuin yleisellä tasolla. Olisi eri asia, jos myyjä olisi ilmoittanut ostajan heti kättelyssä. Ostaja tuli itse käsittelemään asiaa julkisesti tähän ketjuun (ihan hyvä sinänsä, että saataisiin ratkaisu aikaiseksi).
Kyllä myyjälläkin on vastuunsa. Sitä on aivan turha kieltää. Ja tässä kyseisessä tapauksessa on mennyt liian kauan aikaa, että voi enää sormella osoitella. Se on sitä maalaisjärkeä. Ja negatiivinen palaute olisi täyttä roskaa, sekin on maalaisjärkeä.
 
Kyseiset kaupat ovat rauenneet jo aikaa sitten. Jokin maalaisjärki pitäisi olla jo tässäkin tapauksessa.
Juurikin näin mutta se ei muuta sitä seikkaa, että ostaja jätti kaupat tekemättä. Siitä voi antaa sen negatiivisen palautteen. Fiksumpaa olisi ollut antaa se aiemmin mutta voi sen nytkin vielä antaa. Tässä ketjussa asian nostaminen esille ei ollut enää järkevää, kuten sanoin. Se kuitenkin tehtiin myyjään puolesta mainitsematta ostajaa nimeltä (tai tunnukselta), niin ei siinä ongelmaa ole.
Kyllä myyjälläkin on vastuunsa. Sitä on aivan turha kieltää. Ja tässä kyseisessä tapauksessa on mennyt liian kauan aikaa, että voi enää sormella osoitella. Se on sitä maalaisjärkeä. Ja negatiivinen palaute olisi täyttä roskaa, sekin on maalaisjärkeä.
Edelleen, myyjä toi asian esille anonyymisti. Ei osoittanut sormella ostajaa nimeltä.
 
Juurikin näin mutta se ei muuta sitä seikkaa, että ostaja jätti kaupat tekemättä. Siitä voi antaa sen negatiivisen palautteen. Fiksumpaa olisi ollut antaa se aiemmin mutta voi sen nytkin vielä antaa. Tässä ketjussa asian nostaminen esille ei ollut enää järkevää, kuten sanoin. Se kuitenkin tehtiin myyjään puolesta mainitsematta ostajaa nimeltä (tai tunnukselta), niin ei siinä ongelmaa ole.

Edelleen, myyjä toi asian esille anonyymisti. Ei osoittanut sormella ostajaa nimeltä.
ja edelleen rehellisyyden nimissä tulin itsekkin valaisemaan asiaa ja olin valmis kyseiset unohtuneet komponentit valmis ostamaan häneltä pois tänään noudolla mutta eipä hän niitä enään niitä minulle myy niin asia on minusta loppuunkäsitelty! ymmärrän jos negatiivinen palaute olisi annettu jo aikapäiviä sitten mutta nytkun asiasta on kulunut 8kk olisi se minusta melkoisen absurdia toimintaa. ja kuten aiemmin olen maininut niin olen myös tehnyt useammat onnistuneet kaupat myyjän kanssa ja ne meni juuri niinkuin kuuluukin. eikös sitä sanota että erehdyksistä oppii? otan tämän oppina itselleni. ja kuten näistä omista palautteistani näkee niin kovin usein en kauppoja unohtele vaan hoidan kaupat hyvin maaliin saakka.

eiköhän nyt lopeteta tämän jauhaminen ja siirrytä seuraavan keissin pariin kun sellainen ilmestyy
 
Myyjä olisi voinut toimia paremminkin tässä tapauksessa mutta ei se poista sitä, että ostaja jätti kaupat aluksi tekemättä. Siinä on saattanut mennä myyjällä jokin toinen kauppa sivuun aluksi. Tyhmyyttä on kuitenkin jäädä odottelemaan useampi kuukausi. Tässä välissä olisi voinut myydä muuallekin.

Sen vuoksi sen negatiivisen palautteen voi antaa vaikka viiveellä. Kyllähän yrityksillekin voi antaa palautetta myöhemmin.

Esimerkki: Tilasin puhelimen liikkeestä X. Kaupan päälle sovittiin suojakotelo. Kysyin kotelon perään pari viikkoa puhelimen ostamisesta ja lupasivat toimittaa. Näin puolen vuoden päästä koteloa ei ole vieläkään näkynyt. Vasta nyt laittoivat postiin, kun nostin asiasta metelin -> negatiivinen kokemus.
 
Kyllä se kokemus voi tietysti jäädä mieleen ja olla negatiivinen mutta vaikea uskoa että löytyisi yksilöä joka oikeasti päivittäin 8kk ajan katselee tuotetta ja voivottelee ehkä suureenkin ääneen elämän rankkuutta ja pilalle menneitä kauppoja ennenkuin saa otettua yhteyttä ostajaan.

Eli uskoisin että oikeasti myyjä unohti tuotteen ja kaupat kuten ostajakin. Nyt sitten 8kk jälkeen kun tuote tuli näkyviin muisti koko asian ja päätti tehdä postauksen. Lisäksi se että ostaja itse tunnisti itsensä ja kertoi asian sekä oli valmis myös ostamaan tuotteet vaikka ei niitä enää tarvinut ja myyjä KIELTÄYTYI siitä.

Eli ensin kerrotaan miten on huono kauppakokemus, laitetaan negatiivinen palaute ja sitten kun ostaja pyytää anteeksi ja yrittää ostaa tuotteen ei sitä saa.. ..ainakin itselleni tulee mieleen että purnataan turhasta. Kun kuitenkaan ostajalle ei olla asiasta muistutettu mitenkään vaan hän vahingossa huomasi maininnan täällä.
 
Kohtuullisuus suhteessa merkitykseen on välillä varsin vaikea käsite. Tälläisessä kirpputorikaupassa se kohtuus on luonnollisesti toinen kuin kaupan kanssa asioidessa. Mutta sen ymmärtäminen on varmaankin kiinni pitkälti tahtotilasta järkevään lopputulokseen. Nyt loppui omakin ajankäytön resurssi tähän asiaan. Hyvää päivän jatkoa.
 
Myyjä olisi voinut toimia paremminkin tässä tapauksessa mutta ei se poista sitä, että ostaja jätti kaupat aluksi tekemättä. Siinä on saattanut mennä myyjällä jokin toinen kauppa sivuun aluksi. Tyhmyyttä on kuitenkin jäädä odottelemaan useampi kuukausi. Tässä välissä olisi voinut myydä muuallekin.

Sen vuoksi sen negatiivisen palautteen voi antaa vaikka viiveellä. Kyllähän yrityksillekin voi antaa palautetta myöhemmin.

Esimerkki: Tilasin puhelimen liikkeestä X. Kaupan päälle sovittiin suojakotelo. Kysyin kotelon perään pari viikkoa puhelimen ostamisesta ja lupasivat toimittaa. Näin puolen vuoden päästä koteloa ei ole vieläkään näkynyt. Vasta nyt laittoivat postiin, kun nostin asiasta metelin -> negatiivinen kokemus.
En kyllä ymmärrä tätä logiikkaa yhtään nyt kun myyjäkään ei ole perään kysellyt. Vaikuttaa aika selkeästi siltä, että hänkin on asian unohtanut. Puhelinesimerkki on eri asia, jos perään on kyselty ja kyseessä joku kylkiäinen.

Oikeampi esimerkki olisi puhelinmyyjälle sanoa, joka myy puhelinta että joo ostan, jonka jälkeen molemmat lopettaa yhteydenpidon ja puhelinmyyjä nostaa jutun kuukausia jälkikäteen.

Ei todellakaan negan paikka tässä tapauksessa.
 
En kyllä ymmärrä tätä logiikkaa yhtään nyt kun myyjäkään ei ole perään kysellyt. Vaikuttaa aika selkeästi siltä, että hänkin on asian unohtanut. Puhelinesimerkki on eri asia, jos perään on kyselty ja kyseessä joku kylkiäinen.

Oikeampi esimerkki olisi puhelinmyyjälle sanoa, joka myy puhelinta että joo ostan, jonka jälkeen molemmat lopettaa yhteydenpidon ja puhelinmyyjä nostaa jutun kuukausia jälkikäteen.

Ei todellakaan negan paikka tässä tapauksessa.
Niin no oli tässä ilmeisesti enemmänkin vaihdettu viestiä, kun kuulemma auto rikkoutunut välissä. Siinä vaiheessa ostaja olisi voinut ilmoittaa, että nyt täytyy perääntyä kaupoista tms. Sen negatiivisen palautteen olisi voinut laittaa silloin paljon aiemmin. Mutta voi sen edelleen jälkijunassakin laittaa.
 
Niin no oli tässä ilmeisesti enemmänkin vaihdettu viestiä, kun kuulemma auto rikkoutunut välissä. Siinä vaiheessa ostaja olisi voinut ilmoittaa, että nyt täytyy perääntyä kaupoista tms. Sen negatiivisen palautteen olisi voinut laittaa silloin paljon aiemmin. Mutta voi sen edelleen jälkijunassakin laittaa.
on se jännä kun vielä pitää oikein yv viesteillä mennä utelemaan lisää. tämä keissihän ei vissiin koskenut sinua vai olitkos sinä näiden osien myyjä?
alkaa menemään jo mun mielestä pikkasen pitkälle tällänen @FlyingAntero toiminta

EDIT: Väärinlukemisen julmakohtalo kosketti minuakin syvästi rinnasta. sain väärän käsityksen ja anteeksi siitä @FlyingAntero
 
Viimeksi muokattu:

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjuista
262 795
Viestejä
4 557 849
Jäsenet
75 054
Uusin jäsen
1Need2Pee

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom