Tärkeä Epärehelliset kaupankävijät ja huonot kauppakokemukset

^ Näin tehty. Myyjän mukaan virhe ei ole tahallinen, vaan hän huolimattomasti otti kuvat vaihtaessaan levyjä yksi kerrallaan telakkaan, mikä on myös mahdollista, mutta päätin kuitenkin huomioida virheen palautteessakin. Sovimme myös hyvityksestä.

Yhtään ketään puolustelematta, niin Crystaldisk tosiaan tekee tuota, jos käyttää esimerkiksi levyjä USB-telakassa, niin ohjelma täytyy muistaa sammuttaa välissä, muuten tiedot näyttää mitä sattuu. Sen huomaa hyvin noista myyntikuvista, että serial on kaikissa sama..

Mutta myyjän huolimattomuutta tosiaan.
 
  • Tykkää
Reactions: Ozu
Yhtään ketään puolustelematta, niin Crystaldisk tosiaan tekee tuota, jos käyttää esimerkiksi levyjä USB-telakassa, niin ohjelma täytyy muistaa sammuttaa välissä, muuten tiedot näyttää mitä sattuu. Sen huomaa hyvin noista myyntikuvista, että serial on kaikissa sama..

Mutta myyjän huolimattomuutta tosiaan.
Ei ole pakko sammuttaa. Riittää, että käskee etsimään uudet kiintolevyt.
 
Riippuu vähän että kuinka kauan se hierominen kestää. Jos päiväkausia mietitään ja hierotaan ja joku muu tulee ja nappaa tavarat sun ohi, niin se on vaan voi, voi.

Näitä hierojia kun on myös kaikenlaisia. Tosiostaja ostaa ja hierojat hieroo sitten vaikka vuosikausia niitä hintojaan excelissä. :rofl:
Tuosta olen kyllä samaa mieltä. Ostajat ostaa ja kyselijät kyselee jne. ja minun mielestäni varsinkin Torissa on hyvä laittaa ilmoitukseen maininta, että myydään nopeimmalle. Näin niitä tavaroita ei tarvitse varailla sellaiselle joka ehkä ostaa ne, vaan ne myydään sille joka ne oikeasti ostaa. Omassa keississäni ei siis ollut kyse mistään renkaiden potkimisesta, vaan oltiin jo sopimassa toimitustapaa. Eikä aina kannata olla liian hätäinen, vaan kauppakumppanille kannattaa antaa kohtuullisesti aikaa vastata, sillä varmasti yhdellä jos toisella meistä voi tulla vastaan kiireitä, joiden takia viestittelyyn voi tulla tauko.

Toisaalta tuo pikakauppojen suosiminen voi ajaa ostajan tekemään hätiköidyn ostoksen, jolloin esimerkiksi myyjän taustojen selvittämiseen ja tuotteen yhteensopivuuden ja kunnon kyselemiseen ei tule panostettua niin paljon ja se voi johtaa huonoihin kauppoihin. Mielestäni asiat pitää käydä läpi loppuun asti ensimmäisen kiinnostuksensa ilmaisseen kanssa, jos hän kysyy esimerkiksi lisäkuvia tai screenshotteja tai muuta sellaista, jotta hän voi varmistua ostamansa tavaran kunnosta. Jos voidaan olettaa, että kiinnostuneella on ihan oikeasti ostohousut jalassa, niin olisi väärin myydä tavara pikaostajalle, joka ei kysele, vaan tekee suoraan tarjouksen. Ja näiltä kyselyiltä ja lisäselvityksiltä voidaan välttyä helposti, kun pistetään siihen ilmoitukseen kaikki mahdollinen tieto, joka voi olla ostajan kannalta oleellista.

Siis myyjän pitäisi vastata jokaikiseen "maksan sulle kybän tosta 500euron näyttiksestä" tarjoukseen? Tai muuten tulee negaa? ööö, EI.
Tarjous on tarjous ja siihen ei tarvitse vastata mitään. Yleensä tarjous on surkea, jos siihen ei saa mitään vastausta.
Top tykkänään nyt. En todellakaan ole niin uuvatti että olisin tehnyt tuollaisen haistapaskatarjouksen. Järki käteen nyt. Päinvastoin olen sitä mieltä että tuollaisille epärealististen tarjousten tekijöille saisi antaa negaa kaupankäynnin häiritsemisestä. Tarjouksen tulee olla realistinen ja perustua yleiseen hintatasoon.
Tarjoamani hinta oli mielestäni ihan realistinen ja esitin asian vieläpä niin, että kysyin myyjältä, että tehdäänkö kaupat hinnalla X. Tähän myyjä ei vastannut mitään, vaikka aivan hyvin hän olisi voinut vastata että ei myy tuolla ehdottamallani hinnalla X, mutta hinnalla Y voi myydä ja olin kyllä valmis tulemaan hinnassa vastaan, mikäli myyjä ei olisi hyväksynyt tarjoustani. Olen edelleen sitä mieltä, että myyjä ei toiminut hyvän kaupankäyntitavan mukaisesti.
 
Kannattaa tagata myös @Rantakemisti .

Tässä on myyty huono tuote huntimantille, mutta sen kunto näkyy kuvista ja selityksistä. Ostaja katsoo, että ei voi käyttää tuotetta ja kyllä siinä on joku viritys..
..mutta se näkyy kuvissa, niin ehkä tuo negatiivinen palaute on aiheeton, kun sitä sai, mitä tilasi.

Korjaamisihmettelyjä jatkettiin tuolla Ilmajäähdytys-ketjussa, jossa @kaaliseppo itse asiassa tarjoaa parin euron ratkaisun.

--

edit:

@DubzDiamondz oli myyjä, joka tämän negatiivisen palautteen sai ja tässä on aiheeseen liittyvä ketju:
@huntimanti kävin poistamassa tuon sinun negatiivisen palautteen @DubzDiamondz profiilista. Voit käydä jättämässä (neutraalimman) uuden palautteen.

Myynti-ilmoituksen kuvauksesta ja kuvasta selviää mitä on myyty ja minkälaisilla osilla.
 
:tup:.

@huntimanti kävin poistamassa tuon sinun negatiivisen palautteen @DubzDiamondz profiilista. Voit käydä jättämässä (neutraalimman) uuden palautteen.

Myynti-ilmoituksen kuvauksesta ja kuvasta selviää mitä on myyty ja minkälaisilla osilla.

Kiitos viestistäsi. Sain sen minkä halusinkin. Olen täältä ostanut neljä suoritinjäähyä, joissa ei ole emolevyyn kiinnitysosia. Kun tästä keskustelusta on kulunut sopiva aika, myyn ne pois "ruuvi- tai muulla tilanteeseen sopivalla virityksellä". Laadin ilmoituksen. niin että mahdollisen ostajan huomio kiinnittyy johonkin toisarvoiseen asiaan. En valehtele, jätän vain mainitsematta kaikkein oleellisemman. Lisäksi sain kartoitettua niitä henkilöitä, joiden kanssa jätän kaupanteon väliin.

Täällä käy melko paljon harrastuksensa alussa olevia, joilla ei ole kovinkaan paljon kokemusta komponenteista, niiden vaihtamisesta tai keskusyksikön kasaamisesta. Vaikutta siltä, ettei heidän huomioimisensa kauppaa tehdessä ole tarpeellista.
 
:tup:.



Kiitos viestistäsi. Sain sen minkä halusinkin. Olen täältä ostanut neljä suoritinjäähyä, joissa ei ole emolevyyn kiinnitysosia. Kun tästä keskustelusta on kulunut sopiva aika, myyn ne pois "ruuvi- tai muulla tilanteeseen sopivalla virityksellä". Laadin ilmoituksen. niin että mahdollisen ostajan huomio kiinnittyy johonkin toisarvoiseen asiaan. En valehtele, jätän vain mainitsematta kaikkein oleellisemman. Lisäksi sain kartoitettua niitä henkilöitä, joiden kanssa jätän kaupanteon väliin.

Täällä käy melko paljon harrastuksensa alussa olevia, joilla ei ole kovinkaan paljon kokemusta komponenteista, niiden vaihtamisesta tai keskusyksikön kasaamisesta. Vaikutta siltä, ettei heidän huomioimisensa kauppaa tehdessä ole tarpeellista.

Cooler Master Hyper TX3 Evo Edelliseltä omistajalta ruuvi + mutteri kiinnitys Intelin kantoihin. 92mm tuuletin. HP: 10€

Mitenhän myyjän olisi pitänyt tuo teksti oikein muotoilla, ettet olisi "hämääntynyt"?
 
@Travola myi 4 kappaletta 3TB HDD-levyjä, joista hän oli postannut CrystalDiskInfosta otetut kuvat, mutta kuvat eivät vastanneet tuloksia, jotka itse sain kovoista. Kaikkia neljää oli käytetty yli 60k tuntia sen sijaan, että vain yhdellä oli niin iso tuntimäärä. Nyt kun hänen kuviaan katsoo tarkemmin, huomaa että hän on tarkoituksella ottanut lopulle kolmelle kuvan samasta kovalevystä, jolla on pienempi tuntimäärä (eikä se ollut kaupan mukana) ja rajannut kuvat niin, ettei temppua heti huomaa. Rahasumman puolesta en tunne tulleeni niin pahasti petetyksi, koska näitä pystyy vielä käyttää tarkoitukseen, johon ne ostin, mutta ilmiselvästi tarkoituksella väärennetyt kuvat tekivät kaupasta huonon kokemuksen. Ehdin jo laittaa positiivista palautetta ennen kuin tarkistin levyt kunnolla, joten päätin postata asiasta tänne.
jos on myynnissä 4kpl levyjä ja ilmossa 4 kuvaa, niin olettaisin itsekin kuvien olevan jokainen eri levyn tiedoista, etenkin kun power on count on eri, tunnit kylläkin samat. tosin kyse oli NAS-levyistä jotka ehkä otettu samanaikaisesti käyttöön, joten tunnitkin selittyisi sillä. yhden väärän kuvan eksymisen vielä uskoisin itsekin vahingoksi, mutta useampi väärä kuva ei niin helposti kuulosta vahingolta.

edit.
Yhtään ketään puolustelematta, niin Crystaldisk tosiaan tekee tuota, jos käyttää esimerkiksi levyjä USB-telakassa, niin ohjelma täytyy muistaa sammuttaa välissä, muuten tiedot näyttää mitä sattuu. Sen huomaa hyvin noista myyntikuvista, että serial on kaikissa sama..

Mutta myyjän huolimattomuutta tosiaan.
missasin tämän ylläolevaa kirjoittaessani, jos näin on niin kyllähän tuo vahingon mahdollisuus on ihan olemassa etenkin jos sattuu olemaan eka kerta kun puuhaa softan kanssa. ei oo tullu koskaan käytettyä enkä varmaan olisi tajunnut itsekään tällaista mahdollisuutta, tosin nuo prikulleen samat tunnit olisi ehkä herättänyt kysymyksiä ja toki sama serial, jos sen olisi tajunnut katsoa. ostajana ei varmaan tuota serial kohtaa olisi tullut katsottua ellei mikään muu herätä epäilyksiä, käyttödata eli tunnit ym. ne kiinnostavat on.
 
Viimeksi muokattu:
Ymmärrän aivan täysin tuon sapetuksen määrän. Todella paskamainen temppu tuolta myyjältä. :mad: Jos on kauppojen hierominen kesken, niin ei niitä kamoja kesken kaiken ruveta muille myymään, vaan katsotaan ensin hommat loppuun asti ensimmäisen kanssa. Minulla on myös vastaavia kokemuksia ja joka kerta nuo ohimyynnit sapettaa yhtä paljon. Samoin kuin se, että kun teet tarjouksen, niin myyjä ei vastaa mitään ja sitten myöhemmin saat huomata että tavara(t) on myyty jollekin toiselle. Näistä pitäisi saada laittaa negaa, koska onhan tuo sen verran huonoa käytöstä eikä ollenkaan kuulu hyvään kaupankäyntitapaan. Reilu peli se olla pitää ja asiat kuuluu hoitaa jämptisti, kunnolla ja hyvien tapojen mukaisesti. :thumbsup:
Kommentoin sen verran, että vuosi sitten laitoin 1070ti myyntiin ja kauppahintana oli jämäkkä 350 €.

Kahden päivän aikana tuli valehtelematta 25 yksityisviestiä joista yksikään ei ollut kiinnostunut maksamaan lähellekkään pyydettyä hintaa. Vastailin minkä ehdin, mutta jossain vaiheessa alkoi kyllästyttää, enkä edes avannut viestejä jos näin tarjouksen viesti-ilmoituksessa.

Lopulta myin näyttiksen torissa pyytämääni hintaan.
 
Älkää tänne turhaan noita ulkopuolisia kokemuksia laittako, sitä varten on ihan oma ketju, menee vaan sekaisin...

 
Rikosilmoitus tehty kyseisestä kaupasta. Ei ole toimittanut tuotetta lupailuista huolimatta.
@Kinppaa
 
Rikosilmoitus tehty kyseisestä kaupasta. Ei ole toimittanut tuotetta lupailuista huolimatta.
@Kinppaa
Tyypillä 14 viestiä 3 vuodessa ja kaikki kauppapaikalle.
 
Ostin siis noi pari Quodro ohjainta!
Ja jäpä vei mun rahat! Ei lähettänyt tavaraa...

- Rike
 
Mut tää on oikeesti spedee! Jäpä kirjoittellee mulle nyt näin:
-> Olen ajat sitten laittanut näyttivät postilla. SLi silta mukana. Vein postin lokero palveluun Lauttasaaren vattuniemessä. Snmarketkinn edessä. Mitä helvettiä
Noh, kyselin seuranta numeroo = ei taaskaan vastausta. Kuittsin vain et postin lokeroihin pitää maksaa ja siitä jää aina tosite.
Noh ei o ekakerta kun mua on pidetty tyhmänä...

Jees, kaveri sai jotain hyvää mun rahoilla. Toivotaan et ei osu enää muille täällä.
 
Mut tää on oikeesti spedee! Jäpä kirjoittellee mulle nyt näin:
-> Olen ajat sitten laittanut näyttivät postilla. SLi silta mukana. Vein postin lokero palveluun Lauttasaaren vattuniemessä. Snmarketkinn edessä. Mitä helvettiä
Noh, kyselin seuranta numeroo = ei taaskaan vastausta. Kuittsin vain et postin lokeroihin pitää maksaa ja siitä jää aina tosite.
Noh ei o ekakerta kun mua on pidetty tyhmänä...

Jees, kaveri sai jotain hyvää mun rahoilla. Toivotaan et ei osu enää muille täällä.

Laita nyt ensinnä se negatiivinen kauppiaspalaute. Sitten voitkin naputella kohta rikosilmoituksen, jos tuotetta ei ala kuulumaan.

Jos et tee kumpaakaan, niin ei ne sun varoittelut täällä hirveästi auta ihmisiä. Kauppiaspalaute auttaa pysymään loitolla ja rikosilmoituksesta voit ehkä saada rahasi takaisin. Ja 100x varmemmin kuin epärehellisen henkilön lupauksista.

edit: nyt näkyy henkilöllä negatiivinen palaute ja muut tietävät varoa.. :thumbsup:
 
Viimeksi muokattu:
Mut tää on oikeesti spedee! Jäpä kirjoittellee mulle nyt näin:
-> Olen ajat sitten laittanut näyttivät postilla. SLi silta mukana. Vein postin lokero palveluun Lauttasaaren vattuniemessä. Snmarketkinn edessä. Mitä helvettiä
Noh, kyselin seuranta numeroo = ei taaskaan vastausta. Kuittsin vain et postin lokeroihin pitää maksaa ja siitä jää aina tosite.
Noh ei o ekakerta kun mua on pidetty tyhmänä...

Jees, kaveri sai jotain hyvää mun rahoilla. Toivotaan et ei osu enää muille täällä.
Jos paketti on oikeasti lähetetty se myös näkyy automaattisesti omapostissa.
 
Ei mennyt @Takalaiton kanssa kaupat ihan putkeen.

Kaupat sovittu ja tuote maksettu 28.10.22. Muutaman päivän päästä kyselin onko paketti jo postissa kun sitä ei näy omapostissa. Kuulemma alkanut flunssa ja ei pääse sen takia postiin. Seuraavalla viikolla flunssa jatkuu jne sairastelua. Sitten tulee välitön lähtö ulkomaan työkomennukselle ja ei pysty useampaan päivään pakettia viemään postiin. No joo onhan tuo ihan makdollista, mutta tyyppi käy samaan aikaan kauppaa foorumulla ja ainakin foorumihistorian perusteella muita paketteja päätyy tavalla tai toisella postiin ja jopa ostajille.

Käyttäjä vastaa viesteihin ihan asiallisesti ja melko ripeästi eli siinä mielessä ei mitään hätää. Rahani saan oletettavasti takaisin lähipäivinä niin ei tarvisi viedä asiaa eteenpäin. Pieni pikavipin tai ohivedon / säädön maku jäi tästä harjoituksesta. Kun tätä ketjua lukee muutamia kuukausia taaksepäin niin pari vastaavaa tilannetta löytyy aiemminkin (ei kuitenkaan käyttäjäpalautteesta). Toki kiireinen elämänvaihe jne huono tuuri kaupankäynnin ajankohdalle on myös mahdollista.
 
Ei mennyt @Takalaiton kanssa kaupat ihan putkeen.

Kaupat sovittu ja tuote maksettu 28.10.22. Muutaman päivän päästä kyselin onko paketti jo postissa kun sitä ei näy omapostissa. Kuulemma alkanut flunssa ja ei pääse sen takia postiin. Seuraavalla viikolla flunssa jatkuu jne sairastelua. Sitten tulee välitön lähtö ulkomaan työkomennukselle ja ei pysty useampaan päivään pakettia viemään postiin. No joo onhan tuo ihan makdollista, mutta tyyppi käy samaan aikaan kauppaa foorumulla ja ainakin foorumihistorian perusteella muita paketteja päätyy tavalla tai toisella postiin ja jopa ostajille.

Käyttäjä vastaa viesteihin ihan asiallisesti ja melko ripeästi eli siinä mielessä ei mitään hätää. Rahani saan oletettavasti takaisin lähipäivinä niin ei tarvisi viedä asiaa eteenpäin. Pieni pikavipin tai ohivedon / säädön maku jäi tästä harjoituksesta. Kun tätä ketjua lukee muutamia kuukausia taaksepäin niin pari vastaavaa tilannetta löytyy aiemminkin (ei kuitenkaan käyttäjäpalautteesta). Toki kiireinen elämänvaihe jne huono tuuri kaupankäynnin ajankohdalle on myös mahdollista.

Syynä on tosiaan työt, sairastelu ja monia avonaisia asioita jota hoidan elämässä tällä hetkellä (-sairastelu) joka meni ohi. Niin kuin kirjoitin, paskaa makua ei tarvi jäädä maistelemaan suuhun kun sinäkin hyväksyit rahojen palautuksen ja korvaussumman päälle. Sillä myyjänä aina sen annan jos en kerkeä lähettelemään. Otetaan takkiin tämä palaute koska syy on minun etten kerkeä lähettämään ja kun sinullakin on oli vielä suuri tarve osille.

mutta tyyppi käy samaan aikaan kauppaa foorumulla

Kyllä foorumilla käyn ja varsinkin torissa paljon kauppaa. Et ole ainut jolla on jäänyt paketti saamatta kiireitteni takia. Niin kuin sanoit, jotkut paketit eksyy postille ja ostajille, jotkut ei vaan mitenkään.
 
Syynä on tosiaan työt, sairastelu ja monia avonaisia asioita jota hoidan elämässä tällä hetkellä (-sairastelu) joka meni ohi. Niin kuin kirjoitin, paskaa makua ei tarvi jäädä maistelemaan suuhun kun sinäkin hyväksyit rahojen palautuksen ja korvaussumman päälle. Sillä myyjänä aina sen annan jos en kerkeä lähettelemään. Otetaan takkiin tämä palaute koska syy on minun etten kerkeä lähettämään ja kun sinullakin on oli vielä suuri tarve osille.



Kyllä foorumilla käyn ja varsinkin torissa paljon kauppaa. Et ole ainut jolla on jäänyt paketti saamatta kiireitteni takia. Niin kuin sanoit, jotkut paketit eksyy postille ja ostajille, jotkut ei vaan mitenkään.
Kannattaa lopettaa kaupankäynti jos ei ehdi hoitaa paketteja postiin.
 
Juu tästä nyt hyvä oppia ettei sekota kiireitä tänne. Onhan se lähetys prioriteettina ykkösenä.
Vähän sarkasmi haisee tästä, mutta jos rahat ottanu vastaan ja ei ole erikseen sovittu jotain myöhempää toimituspäivää niin kyllä se melko korkealla prioriteetissä on saada suht nopeasti postiin/matkahuoltoon. Itselle jos tulee yllättäviä esteitä toimittaa pakettia rivakasti postiin ilmoitan heti ostajalle ja tarjoan samalla mahdollisuutta kaupan purkuun jos ostajalla kiire saada tuotteet ja ns. "harrastekassa" tuossa ostossa mahdollisesti kiinni.
 
Vähän sarkasmi haisee tästä, mutta jos rahat ottanu vastaan ja ei ole erikseen sovittu jotain myöhempää toimituspäivää niin kyllä se melko korkealla prioriteetissä on saada suht nopeasti postiin/matkahuoltoon. Itselle jos tulee yllättäviä esteitä toimittaa pakettia rivakasti postiin ilmoitan heti ostajalle ja tarjoan samalla mahdollisuutta kaupan purkuun jos ostajalla kiire saada tuotteet ja ns. "harrastekassa" tuossa ostossa mahdollisesti kiinni.

Ei yhtään sarkasmia. Ei ole sovittu myöhempää toimitus ajankohtaa, vain se että menee lähipäivinä - mutta esteitä tuli. Ei niille voi mitään.

Luulis, että ois helpompi viedä kaikki postitettava kerralla sinne postiin. Mutta kukin tyylillään

Vaikeeta ennustaa milloin mitäkin menee myydyksi. Tietysti pitäisi sopia postitus päivä että kaikki menis samaan aikaan.

e: Sovittu kaikkien osapuolten kanssa miten asiat hoidetaan tulevaisuutta miettien.
Kiitos kannanotostanne ja tästä ei kunniankukko laula eikä varsinkaan hyvää kauppakäyttäytymiseen palautetta.
 
Viimeksi muokattu:
Kannattaa lopettaa kaupankäynti jos ei ehdi hoitaa paketteja postiin.

Niin, ja voisi olettaa, että puoliso tai veli auttaisi postituksissa. Ainakin itse voisin kiireiseltä veljeltä viedä paketit SmartPostiin, mikäli paketit on paketoitu valmiiksi helposti-koodia myöten. Toki todella kysyisin, että mikä pitää niin kiireisenä, ellei kyseessä ole koronaeristys/sängyssä sairaana olo. Tai esimerkiksi hain kaverin siskon lähetyksen SmartPostista talteen, kun eivät mökiltä olisi ehtineet ajoissa kotiin noutamaan pakettia, jolloin se olisi palautunut lähettäjälle.

Eli hyvä myyjä pyrkii käyttämään lähipiirinsä apuja ja siten välttämään kaupantekoon liittyviä riitoja tai jopa rikosilmoituksen uhkaa omalla aktiivisuudellaan.
 
Syynä on tosiaan työt, sairastelu ja monia avonaisia asioita jota hoidan elämässä tällä hetkellä (-sairastelu) joka meni ohi. Niin kuin kirjoitin, paskaa makua ei tarvi jäädä maistelemaan suuhun kun sinäkin hyväksyit rahojen palautuksen ja korvaussumman päälle. Sillä myyjänä aina sen annan jos en kerkeä lähettelemään. Otetaan takkiin tämä palaute koska syy on minun etten kerkeä lähettämään ja kun sinullakin on oli vielä suuri tarve osille.



Kyllä foorumilla käyn ja varsinkin torissa paljon kauppaa. Et ole ainut jolla on jäänyt paketti saamatta kiireitteni takia. Niin kuin sanoit, jotkut paketit eksyy postille ja ostajille, jotkut ei vaan mitenkään.

Jos elämäntilanne on sellainen että niitä paketteja ei sinne postiin asti ostajan maksun jälkeen saa aikaiseksi, niin sitten kannattaa se kaupanteko lopettaa ja välittömästi!
 
Jos elämäntilanne on sellainen että niitä paketteja ei sinne postiin asti ostajan maksun jälkeen saa aikaiseksi, niin sitten kannattaa se kaupanteko lopettaa ja välittömästi!
Ja jos aikuinen mies ei saa pakettejaan postiin millään, niin pistää sitten vaikka äidin/tyttöystävän/vaimon hoitamaan asioitaan kuntoon. Ihme neitelyä.
 
Jos elämäntilanne on sellainen että niitä paketteja ei sinne postiin asti ostajan maksun jälkeen saa aikaiseksi, niin sitten kannattaa se kaupanteko lopettaa ja välittömästi!
Ja jos aikuinen mies ei saa pakettejaan postiin millään, niin pistää sitten vaikka äidin/tyttöystävän/vaimon hoitamaan asioitaan kuntoon. Ihme neitelyä.
Täytyykin laittaa nimimerkki mieleen ettei vahingossakaan tule kauppa tehtyä hänen kansaan. Käsittämätöntä touhua.

Tämmöisen asenteen takia täytyy taas muistaa pistää juhlapyhinä omat myynnit kiinni.
Kaikenlaista menoa voi tulla, eikä posti kuitenkaan kulje juhlapyhinä. Lisäksi itsellä on 5.12. töistä anottu lomiksi, niin ei kiinnosta silloin hoitaa kauppoja , kun voisi olla vaikka hiihtämässä tai ulkomailla (en kuitenkaan ole, mutta voisin).

Täällä ollaan välillä hirveän vaativia - jos vielä kävisin töissä paikalla joka päivä ja ainoa posti olisi avoinna 9-18, niinkuin joskus, niin tod.näk. voisi postitus minullakin kestää.

Lisäksi omat tuotteet on noutoa varten pakattu/pakkaamatta, kun koen asuvani tarpeeksi lähellä yli miljoonaa ihmistä.

--

Tietenkin tässä casessa oli vaan myyjä laiska, mutta pientä kärsivällisyyttä. Ei olisi haitaksi.

Jos olisi vaikka korona, niin en tod. veisi mitään postiin. Enkä toimittaisi ostajalle siitä sairastodistusta.
 
Tämmöisen asenteen takia täytyy taas muistaa pistää juhlapyhinä omat myynnit kiinni.
Kaikenlaista menoa voi tulla, eikä posti kuitenkaan kulje juhlapyhinä. Lisäksi itsellä on 5.12. töistä anottu lomiksi, niin ei kiinnosta silloin hoitaa kauppoja , kun voisi olla vaikka hiihtämässä tai ulkomailla (en kuitenkaan ole, mutta voisin).

Täällä ollaan välillä hirveän vaativia - jos vielä kävisin töissä paikalla joka päivä ja ainoa posti olisi avoinna 9-18, niinkuin joskus, niin tod.näk. voisi postitus minullakin kestää.

Lisäksi omat tuotteet on noutoa varten pakattu/pakkaamatta, kun koen asuvani tarpeeksi lähellä yli miljoonaa ihmistä.

--

Tietenkin tässä casessa oli vaan myyjä laiska, mutta pientä kärsivällisyyttä. Ei olisi haitaksi.

Jos olisi vaikka korona, niin en tod. veisi mitään postiin. Enkä toimittaisi ostajalle siitä sairastodistusta.

Paketti hetimmiten matkaan maksun saamisen jälkeen - kaikki muu on selittelyä ostajan näkökulmasta. Juhlapyhät näkee kalenterista. Jos myyjä on vaikka ulkomailla, silloin siitä on aiheellista kertoa ostajalle ennen kuin ottaa maksua vastaan. Ihan perusjuttuja mielestäni. Silloin näitä asioita ei tarvitse puida täällä foorumilla hieman kyseenalaisessa ketjussa myyjän kannalta.
 
Viimeksi muokattu:
Juhlapyhät näkee kalenterista. Jos myyjä on vaikka ulkomailla, silloin siitä on aiheellista kertoa ostajalle ennen kuin ottaa maksua vastaan. Ihan perusjuttuja mielestäni. Silloin näitä asioita ei tarvitse puida täällä foorumilla hieman kyseenalaisessa ketjussa myyjän kannalta.

Hyvä kommunikaatio on avain onnistuneisiin kauppoihin ja ei niitä kiireitä kuitenkaan ole niin paljon, ettei ehtisi yhtä viestiä ostajalle kirjoitella.

Sanon vaan, että olen antanut kuukausi sitten negatiivisen palautteen, kun sanoin, että en postita ennen maanantaita. Sitten ostajalle tämä oli ok, sanoi kuitenkin maksavansa viikonlopun aikana. Sitten maanantaina kyselin rahojen perään, niin ne oli jo menneet muualle.. Laitoin negan, kun joudun kyselemään perään ja pidin varattuna. Tästä threadistä oli kysymys:

 
Tämmöisen asenteen takia täytyy taas muistaa pistää juhlapyhinä omat myynnit kiinni.
Kaikenlaista menoa voi tulla, eikä posti kuitenkaan kulje juhlapyhinä. Lisäksi itsellä on 5.12. töistä anottu lomiksi, niin ei kiinnosta silloin hoitaa kauppoja , kun voisi olla vaikka hiihtämässä tai ulkomailla (en kuitenkaan ole, mutta voisin).

Täällä ollaan välillä hirveän vaativia - jos vielä kävisin töissä paikalla joka päivä ja ainoa posti olisi avoinna 9-18, niinkuin joskus, niin tod.näk. voisi postitus minullakin kestää.

Lisäksi omat tuotteet on noutoa varten pakattu/pakkaamatta, kun koen asuvani tarpeeksi lähellä yli miljoonaa ihmistä.

--

Tietenkin tässä casessa oli vaan myyjä laiska, mutta pientä kärsivällisyyttä. Ei olisi haitaksi.

Jos olisi vaikka korona, niin en tod. veisi mitään postiin. Enkä toimittaisi ostajalle siitä sairastodistusta.

Jos on niin kiire, ettei kerkeä myymiään tuotteitaan postiin viemään, niin ei kannata myydä mitään. Jos minä ostajana maksan tuotteen viipymättä, niin oletan myös myyjän toimittavan sen postiin viipymättä.
 
Jos on niin kiire, ettei kerkeä myymiään tuotteitaan postiin viemään, niin ei kannata myydä mitään. Jos minä ostajana maksan tuotteen viipymättä, niin oletan myös myyjän toimittavan sen postiin viipymättä.

Ei se nyt ihan noinkaan mene, tuosta on aika lyhyt matka lauseeseen: "Ostaja osti tuotteen vasta kun se oli ollut myynnissä kuukauden, koska sain rahat vasta kuukausi ilmoituksen laiton jälkeen en postita tuotetta ennenkuin kuukauden kuluttua".

Yleensä se mitä pyydetään ja toivotaan on kommunikointi. Eli jos ostan jotain ja laitan osoitteen + rahat minulle riittää kuittaus että rahat tuli ja laittaa paketin postiin maanantaina. (Jos perjantaista / viikonlopusta kyse). Eli en odota että jos nyt ostaisin jotain minun täytyisi saada tämän päivän aikana se seurantakoodi että voisin soittaa pää punaisena postiin koko viikonlopun miksei pakettia vielä näy lähipostissani...
 
Jos on niin kiire, ettei kerkeä myymiään tuotteitaan postiin viemään, niin ei kannata myydä mitään. Jos minä ostajana maksan tuotteen viipymättä, niin oletan myös myyjän toimittavan sen postiin viipymättä.
Pitkältikin näin. Poikkeuksena toki se, että jos ilmoitus on vaikkapa ollut julki jo pidempään, niin mitä tahansa kiirettä saattaa olla silloin kun se tarjous tulee. Tästäkin tosin selviää sillä, että jo tilinumeroa ilmoittaessa mainitsee, että saattaa sitten kestää hetki ennen kuin pääsen postiin tms, niin ostaja sitten tietää odotella, tai voidaan vaikka sopia se maksupäiväkin erikseen.

EDIT: Kas, hidas ja vieläpä puusilmäinen. Tätähän se @Domeus tossa juurikin sanoi... Noh, toisto on tehokasta on tehokasta on tehokasta.
 
Viimeksi muokattu:
Tämmöisen asenteen takia täytyy taas muistaa pistää juhlapyhinä omat myynnit kiinni.
Kaikenlaista menoa voi tulla, eikä posti kuitenkaan kulje juhlapyhinä. Lisäksi itsellä on 5.12. töistä anottu lomiksi, niin ei kiinnosta silloin hoitaa kauppoja , kun voisi olla vaikka hiihtämässä tai ulkomailla (en kuitenkaan ole, mutta voisin).

Täällä ollaan välillä hirveän vaativia - jos vielä kävisin töissä paikalla joka päivä ja ainoa posti olisi avoinna 9-18, niinkuin joskus, niin tod.näk. voisi postitus minullakin kestää.

Lisäksi omat tuotteet on noutoa varten pakattu/pakkaamatta, kun koen asuvani tarpeeksi lähellä yli miljoonaa ihmistä.

--

Tietenkin tässä casessa oli vaan myyjä laiska, mutta pientä kärsivällisyyttä. Ei olisi haitaksi.

Jos olisi vaikka korona, niin en tod. veisi mitään postiin. Enkä toimittaisi ostajalle siitä sairastodistusta.

Tässä nyt oli joku retardi myyjä kyseessä jolla oli useampia kauppoja viikkokausia hoidettu päin vittuja.

En tiedä mistä nyt keksit 5.12 tähän. Ei liity millään lailla asiaan. :confused:

Täällä näyttää pyörivän normaalia enemmän kaiken maailman autisteja ja avohoitopotilaita. Ei siis kannata täällä käydä kauppaa.
 
Viimeksi muokattu:
Tässä nyt oli joku retardi myyjä kyseessä jolla oli useampia kauppoja viikkokausia hoidettu päin vittuja.

En tiedä mistä nyt keksit 5.12 tähän. Ei liity millään lailla asiaan. :confused:

Täällä näyttää pyörivän normaalia enemmän kaiken maailman autisteja ja avohoitopotilaita. Ei siis kannata täällä käydä kauppaa.

Juu ei välttämättä kannata käydä kauppaa täällä, jos käyttäjät ovat mielestäsi retardeja, autisteja ja avohoitopotilaita.

Jotkut ovat yleensä töissä arkisin, mutta toisilla on lomaa haettuna 5.12. ja silloin he olisivat lomilla, eivätkä postittelemassa näitä lähetyksiä. Tämä voi olla vaikea ymmärtää, jos itse on pysyvällä lomalla tai muuten vaan ei ole päivätöissä.
 
hsalonen käy täällä näköjään puolustamassa ja vänkäämässä kaikkien negatiivisen palautteen saaneiden puolesta :D

Lopetan nyt. Menen pois.

Olette vaan lynkkaamassa henkilöitä, kun ei ole samana päivänä postissa. Kävin vielä katsomassa Domeus palautteet, mutta hän oli siihen itse pystynyt (nähtävästi useamman kerran), niin en voi väittää vastaan. Melkein kaikissa palautteissa luki "Nopea Toimitus".

Toisessa tapauksessa tuli huntimantille "rikkinäinen"/puutteellinen tuote, mutta sitten paljastui, että korjaus maksaa pari vaan euroa.. Lisäksi enemmän tai vähemmän minun viestini perusteella meni myyjältä pois negatiivinen palaute. Tässä kyllä noin 10€ tuotteen jälkipyykki oli täysin räjähtänyt yli suhteidensa.

Ei tarvitse kivittää syyllistä torilla, jos tekee pienen virheen.. Tänne mahtuu oikeitakin huijareita, nuo nyt vaan on tiukassa tilanteessa hetken lipsuneet hyvistä kauppiastavoista.
 
Asiaton käytös
Juu ei välttämättä kannata käydä kauppaa täällä, jos käyttäjät ovat mielestäsi retardeja, autisteja ja avohoitopotilaita.

Jotkut ovat yleensä töissä arkisin, mutta toisilla on lomaa haettuna 5.12. ja silloin he olisivat lomilla, eivätkä postittelemassa näitä lähetyksiä. Tämä voi olla vaikea ymmärtää, jos itse on pysyvällä lomalla tai muuten vaan ei ole päivätöissä.

Ei saisi kiusata selvästi jälkeenjäänyttä kaveria, mutta ota nyt ne lääkkeesi jo. Mikä helvetin retardien leikkipaikka tämä on?
 
Lopettakaa jo mieslapset tämä lynkkaus. Olen nyt hoitanut osapuolien kanssa palautukset ja syyt miksen ole voinut toimittaa. Mutta jos mieli tekee, lynkatkaa niin pahasti kun mieli tekee. Olen oppinut virheistäni ettei kannata käydä kauppaa jos tulee kiireitä. Näitä en kuitenkaan osannut ennustaa silloin kuin olen lyönyt kaupat lukkoon. Mutta jatkakaa ilomielin. Olen tyytynyt tuomiooni jonka sain tästä casesta.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
284 325
Viestejä
4 881 717
Jäsenet
78 809
Uusin jäsen
Fen

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom