Tärkeä Epärehelliset kaupankävijät ja huonot kauppakokemukset

Jos haluaa varmasti ehjänä perille niin eikö olisi pitänyt pyytää särkyvä -lisäpalvelu siihen pakettiin? Harva sitä kyllä pyytää/haluaa maksaa siitä.

Tuossa on se ongelma, että hinta nousee niin korkealle, että halvempaa ostaa uutena kaupasta. Pakettina lähettäessä kuitenkin melkoinen tuuri saa olla, että laatikko hajoaisi niin, että sisältökin hajoaisi. Minäkin oon lähettänyt ties kuinka paljon tavaraa muropaketeissa jotka ei mitään kestä, mutta hyvin nekin on ehjänä aina perille menneet. Tässäkin luultavasti se muropaketti olisi pitänyt nämä ehjänä.
 
Tuossa on se ongelma, että hinta nousee niin korkealle, että halvempaa ostaa uutena kaupasta. Pakettina lähettäessä kuitenkin melkoinen tuuri saa olla, että laatikko hajoaisi niin, että sisältökin hajoaisi. Minäkin oon lähettänyt ties kuinka paljon tavaraa muropaketeissa jotka ei mitään kestä, mutta hyvin nekin on ehjänä aina perille menneet. Tässäkin luultavasti se muropaketti olisi pitänyt nämä ehjänä.
Niinhän se on. Varmuudesta pitää maksaa. Ja jos haluaa laatikon niin sekin on hyvä mainita. Paketti=/=laatikko.
 
Itse tulen ainakin aina kuluissa puoliksi vastaan, jos posti on rikkonut/kadottanut lähetyksen. Eihän tähän toki mikään laki velvoita, mutta omasta mielestäni se on reilua, koska ei se myöskään ostajan vika ole, jos posti rikkoo/kadottaa lähetyksiä. Onneksi ei nyt mitään arvokkaampaa ole kadonnut pois lukien se n. 400€ näytönohjain muutama vuosi sitten.
 
Tuossa on se ongelma, että hinta nousee niin korkealle, että halvempaa ostaa uutena kaupasta. Pakettina lähettäessä kuitenkin melkoinen tuuri saa olla, että laatikko hajoaisi niin, että sisältökin hajoaisi. Minäkin oon lähettänyt ties kuinka paljon tavaraa muropaketeissa jotka ei mitään kestä, mutta hyvin nekin on ehjänä aina perille menneet. Tässäkin luultavasti se muropaketti olisi pitänyt nämä ehjänä.

Tämä pitää paikkansa. Toki tuli "särkyvää" mutta sisälsi vain kotelon. Eli ei sinne nyt huvin vuoksi myyjä ala lisäämään tiiliskiviä tms. Jotka myös vielä helpommin rikkoisivat sitä koteloa. Puhumattakaan helposti päälle 1000€ näytönohjaimista joissa (jos posti korvaa 20€/kg) täytyisi painon olla luokkaa 50kg mitä voisi olla myös aika ikävä sitten noutaa kun haluaisi vain sen tasan 1000€ hintaisen näytönohjaimen ehjänä...
 
Kauppalaki, 1 luku, 15 pykälä:

Jos kaupan kohteena on kuljetettavana oleva tavara, vaaranvastuu siirtyy ostajalle kaupantekohetkellä, jollei olosuhteista ilmene, että hän on ottanut vaaranvastuun kantaakseen siitä lähtien, kun tavara on luovutettu kuljetusasiakirjan antaneen rahdinkuljettajan hallintaan

Eli tämän mukaan myyjä olisi velvollinen korvaamaan nuo kotelot.
 
Viimeksi muokattu:
Kauppalaki, 1 luku, 15 pykälä:

Jos kaupan kohteena on kuljetettavana oleva tavara, vaaranvastuu siirtyy ostajalle kaupantekohetkellä, jollei olosuhteista ilmene, että hän on ottanut vaaranvastuun kantaakseen siitä lähtien, kun tavara on luovutettu kuljetusasiakirjan antaneen rahdinkuljettajan hallintaan

Eli tämän mukaan myyjä olisi velvollinen korvaamaan nuo kotelot.

Juu ei. Kaupan kohteena ei tuossa tilanteessa ole kuljetettavana oleva tavara. Se vaatisi sitä että tavara olisi siis kaupantekohetkellä kuljetuksessa, ja tuo käytännössä pätee erilaisiin rahteihin ym.

Lue siitä vähän aiempaa se vaaranvastuun siirtyminen pykälästä 13, ja sen jälkeen käy tarkistamassa pykälistä 6-7 mitä siitä luovutusajankohdasta sanotaan (tässä nimenomaisessa tapauksessa kyseessä on kuljetuskauppa, eli riittää katsoa §7), niin pääset oikeaan lopputulemaan.
 
Mielestäni kyllä aika turhaa jaarittelua, kun itse pelit (levyt) on ehjinä tulleet perille. Käsittääkseni ne kotelot on tehty juuri sitä varten, että mahdolliset rikkovat voimat kohdituisi niihin eikä levyihin. Tuskinpa samanlaista tekstiä tänne ilmestyy jos posti kolhii jonkun komponentin alkuperäistä pakettia hiukan, mutta kuitenkin ite tavara on ehjä
 
Mielestäni kyllä aika turhaa jaarittelua, kun itse pelit (levyt) on ehjinä tulleet perille. Käsittääkseni ne kotelot on tehty juuri sitä varten, että mahdolliset rikkovat voimat kohdituisi niihin eikä levyihin. Tuskinpa samanlaista tekstiä tänne ilmestyy jos posti kolhii jonkun komponentin alkuperäistä pakettia hiukan, mutta kuitenkin ite tavara on ehjä
Mielestäni eri asia. Komponentti menee heti käyttöön levyä säilytetään kotelossa, jota taas pidetään hyllyssä.
 
Kauppalaki, 1 luku, 15 pykälä:

Jos kaupan kohteena on kuljetettavana oleva tavara, vaaranvastuu siirtyy ostajalle kaupantekohetkellä, jollei olosuhteista ilmene, että hän on ottanut vaaranvastuun kantaakseen siitä lähtien, kun tavara on luovutettu kuljetusasiakirjan antaneen rahdinkuljettajan hallintaan

Eli tämän mukaan myyjä olisi velvollinen korvaamaan nuo kotelot.
Lueppas lainaamasi teksti ajatuksella uudetaan.

"Jos kaupan kohteena on kuljetettavana oleva tavara, vaaranvastuu siirtyy ostajalle kaupantekohetkellä, jollei olosuhteista ilmene, että hän on ottanut vaaranvastuun kantaakseen siitä lähtien, kun tavara on luovutettu kuljetusasiakirjan antaneen rahdinkuljettajan hallintaan"

Ja tarkemmin edeltävissä pykälissä:

7§
"Jos tavara muussa tapauksessa on kuljetettava ostajalle eikä muuta johdu toimituslausekkeesta tai sopimuksesta muuten, luovutus tapahtuu, kun rahdinkuljettaja, joka on sitoutunut kuljettamaan tavaran lähetyspaikkakunnalta, saa tavaran hallintaansa. Jos myyjä itse suorittaa kuljetuksen, luovutus tapahtuu vasta ostajan saadessa tavaran hallintaansa."
Jos tavara on myyty "vapaasti", "toimitettuna" tai "vapaasti toimitettuna" määrätylle paikkakunnalle, sitä ei katsota luovutetuksi ennen kuin se on tullut perille tälle paikkakunnalle.

13 §
Vaaranvastuu siirtyy ostajalle, kun tavaran luovutus sopimuksen taikka 6 tai 7 §:n mukaan tapahtuu.

-->Vaaranvatuu siirtyy ostajalle kun rahdinkuljettaja, tässätapauksessa Posti, saa tavaran haltuunsa.

EDIT: Aika sama miten tuo vastuu teoriassa menee. Käytännössä lähettäjä mokasi ja on reilua heitää pari euroa rikkoutuneista koteloista ja välttää siten negatiivinen palaute.
 
Viimeksi muokattu:
Lueppas lainaamasi teksti ajatuksella uudetaan.

"Jos kaupan kohteena on kuljetettavana oleva tavara, vaaranvastuu siirtyy ostajalle kaupantekohetkellä, jollei olosuhteista ilmene, että hän on ottanut vaaranvastuun kantaakseen siitä lähtien, kun tavara on luovutettu kuljetusasiakirjan antaneen rahdinkuljettajan hallintaan"

Ja tarkemmin edeltävissä pykälissä:

7§
"Jos tavara muussa tapauksessa on kuljetettava ostajalle eikä muuta johdu toimituslausekkeesta tai sopimuksesta muuten, luovutus tapahtuu, kun rahdinkuljettaja, joka on sitoutunut kuljettamaan tavaran lähetyspaikkakunnalta, saa tavaran hallintaansa. Jos myyjä itse suorittaa kuljetuksen, luovutus tapahtuu vasta ostajan saadessa tavaran hallintaansa."
Jos tavara on myyty "vapaasti", "toimitettuna" tai "vapaasti toimitettuna" määrätylle paikkakunnalle, sitä ei katsota luovutetuksi ennen kuin se on tullut perille tälle paikkakunnalle.

13 §
Vaaranvastuu siirtyy ostajalle, kun tavaran luovutus sopimuksen taikka 6 tai 7 §:n mukaan tapahtuu.

-->Vaaranvatuu siirtyy ostajalle kun rahdinkuljettaja, tässätapauksessa Posti, saa tavaran haltuunsa.
Joo, luin näköjään huolimattomasti.
 
Mielestäni eri asia. Komponentti menee heti käyttöön levyä säilytetään kotelossa, jota taas pidetään hyllyssä.

Mielestäni myös eri asia ja itsekin juuri tuon takia kiroon, että mulla on kaikki muutkin pelit siistissä rivissä hyllyssä, mutta näistä toista ei ainakaan kovin siististi saa kun se on niin suurelta osalta rikki. Kyllähän mä nää olisin voinut ostaa myös rikkinäisillä koteloilla alunperinkin, mutta hinnan olisi pitänyt tietysti olla sen mukainen.

Onhan paljon erilaisia tavaroita joista se pakettikin on osa arvoa. Tyyliin jotkin vanhat pelit. Ei niidenkään kanssa koskaan ole mitään ongelmaa kun vaan pakkaa. Aikoinaan melkein vuosikymmen sitten multa oli kirje revennyt postissa ja siinä lapussa luki, että oli jäänyt koneen väliin niin posti korvasi uuden hinnan 25€ vaikka itse osa oli 3€ arvoinen käytettynä jonka siitä olin maksanut. Ainakin silloin posti hoiti homman reilusti.
 
Tuhansia DVD/Bluray-leffoja on tullut ostettua ja aina 1-2 leffaa lähetetään pehmustetussa kirjeessä/ helposti-kuoressa ja vain isommat satsit pakettina. Hajonneita kuoria 2-3% lähetyksistä ja usein kirjeet katoavat jopa matkalla, tuntuu että tänä vuonna luku kasvaa entisestään. Sitä varten on omia koteloita Nierlestä. Kuuluu harrastuksen sivukuluihin nuo postin källit. :kahvi:
 
Mielestäni kyllä aika turhaa jaarittelua, kun itse pelit (levyt) on ehjinä tulleet perille. Käsittääkseni ne kotelot on tehty juuri sitä varten, että mahdolliset rikkovat voimat kohdituisi niihin eikä levyihin. Tuskinpa samanlaista tekstiä tänne ilmestyy jos posti kolhii jonkun komponentin alkuperäistä pakettia hiukan, mutta kuitenkin ite tavara on ehjä

Kerrankin näin päin. Meinasin sanoa saman, mutta sitten olisit syyttänyt minua (taas) myyjän puolustelusta.

Kyllä kuitenkin moraalisesti oikein olisi heittää pari euroa ostajalle, mutta jos ei laita, niin negatiivinen palaute on riittävä rangaistus. Ja sen voisi laittaa jo siitä säädöstä, mitä tässä oli.

Olisi ihan eri asia, jos elokuvat/pelit eivät toimisi, mutta nyt näyttää tulleen toimivana perille - kaikesta huolimatta.
 
Täällä kun on kaikki asiantuntijat paikalla niin pakko kysyä mitenkäs tämmöinen tilanne. Myyjä lähetti paketit ristiin. Avasin omani ja huomasin, että väärä sisältö ja laitoin myyjälle viestiä jolloin myyjä otti toiseen ostajaan yhteyttä ja ilmoitti asiasta hänelle. Toinen tyyppi kuitenkin haki ja jopa avasi paketin. Syyllistyikö tuo toinen tyyppi johonkin tuossa tempussaan jolla voisi häntä painostaa hoitamaan asian loppuun. Nyt siis tuntuu olevan hankaluuksia tuolla toisella ostajalla saada tuota pakettia matkaan ja hänen saamansa paketti olikin arvokkaampi kuin minulle saapunut.
 
Täällä kun on kaikki asiantuntijat paikalla niin pakko kysyä mitenkäs tämmöinen tilanne. Myyjä lähetti paketit ristiin. Avasin omani ja huomasin, että väärä sisältö ja laitoin myyjälle viestiä jolloin myyjä otti toiseen ostajaan yhteyttä ja ilmoitti asiasta hänelle. Toinen tyyppi kuitenkin haki ja jopa avasi paketin. Syyllistyikö tuo toinen tyyppi johonkin tuossa tempussaan jolla voisi häntä painostaa hoitamaan asian loppuun. Nyt siis tuntuu olevan hankaluuksia tuolla toisella ostajalla saada tuota pakettia matkaan ja hänen saamansa paketti olikin arvokkaampi kuin minulle saapunut.

Molemmat ostajahan tuossa on tehneet saman, eli noutivat itselleen osoitetun paketin, jossa sisältö ei ollutkaan sitä mitä piti.

Periaatteessa sen ratkonta, että saat ostamasi tuotteen, on myyjän ongelma. Ostajathan tässä ei ole tehneet kauppaa keskenään, ja toisaalta koko tilanne on myös myyjän virheestä johtuva.

Nähdäkseni tuo että ostaja pitäisi erehdyksen johdosta hänelle kuulumattoman tavaran täyttää kavalluksen tunnusmerkit alle (ks. 27. luku, 4§):
"Kavalluksesta tuomitaan myös se, joka anastaa löytämiään tai erehdyksen kautta haltuunsa saamiaan varoja tai muuta irtainta omaisuutta."
 
Ostajat ovat maksaneet tuotteistaan niin ei yllätys ettei välttämättä ole hirveä hinku laittaa niitä uudelleen postiin, ennen kuin rahat palautunut. Tässä sitten riskinä että ostajalle jää se väärä tuote ja rahat itsellensä.

EDIT: Ylläolevaan vastauksena näin maalaisjärjellä ajateltuna, että ei riko mitään kirjesalaisuuksia - se pakettihan on nimenomaan osoitettu osoitekortissa hänelle.
 
Täällä kun on kaikki asiantuntijat paikalla niin pakko kysyä mitenkäs tämmöinen tilanne. Myyjä lähetti paketit ristiin. Avasin omani ja huomasin, että väärä sisältö ja laitoin myyjälle viestiä jolloin myyjä otti toiseen ostajaan yhteyttä ja ilmoitti asiasta hänelle. Toinen tyyppi kuitenkin haki ja jopa avasi paketin. Syyllistyikö tuo toinen tyyppi johonkin tuossa tempussaan jolla voisi häntä painostaa hoitamaan asian loppuun. Nyt siis tuntuu olevan hankaluuksia tuolla toisella ostajalla saada tuota pakettia matkaan ja hänen saamansa paketti olikin arvokkaampi kuin minulle saapunut.
Onko kaupat täällä foorumilla tehdyt ja jos on niin mikäs on tuon toisen ostajan käyttäjätunnus?
 
@FabsulousSun hupihuutelija. Yksityisviestillä kyseli ensin näytönohjaimesta paljon lisätietoja. Vastasin takaisin parhaani mukaan. Sen jälkeen huomasi, että minulla on Chromebook myynnissä myös ja halusi tuonkin ostaa. Loistavaa!

Hiottiin kauppasumma loppuun ja hyväksyi lasketut postikulut, laitoin kuvat paketista (koska laatikossa kaksi tuotetta) ja annoin hänen pyytäessä maksutietoni.

Pari päivää hiljaiseloa, vaikka foorumilla käynyt kommentoimassa muita ketjuja ostaen lisää tavaraa. Kyselin, mikä homma. Peruutti kaupat eilen, valmis paketti kulki mukana töihin nämä päivät välissä. Käytti syynä sitä, ettei postilla osta näin suuria tavaroita. Olisin voinut tänään toimittaa Jyväskylään ja ehdotinkin sitä, mihin ei enää vastannut. Eiliseen iltaan asti annoin aikaa.

Eräs toinen myyjä eilen kyseli viestitse, onko kaupat jo tehty. Vastailin takaisin. Hän tekemässä kasvotusten kauppaa käyttäjän kanssa.

Ei missään vaiheessa maksanut sovittuja kauppoja, eikä antanut postitustietoja. Vaivaa näin paketoimiseen ja lähetystietoja vaille valmiin paketin kuljettamiseen töissä.

Millaisia kokemuksia @aPm @Dartsi @Pokkala @allukai @Jalmari213 ? Miksi ei palautteita ole kuin yksi aikaisemmin? Nyt lähtee negatiivinen palaute. Tiedätte karttaa kyseistä "kaupantekijää".
 
Viimeksi muokattu:
Täällä kun on kaikki asiantuntijat paikalla niin pakko kysyä mitenkäs tämmöinen tilanne. Myyjä lähetti paketit ristiin. Avasin omani ja huomasin, että väärä sisältö ja laitoin myyjälle viestiä jolloin myyjä otti toiseen ostajaan yhteyttä ja ilmoitti asiasta hänelle. Toinen tyyppi kuitenkin haki ja jopa avasi paketin. Syyllistyikö tuo toinen tyyppi johonkin tuossa tempussaan jolla voisi häntä painostaa hoitamaan asian loppuun. Nyt siis tuntuu olevan hankaluuksia tuolla toisella ostajalla saada tuota pakettia matkaan ja hänen saamansa paketti olikin arvokkaampi kuin minulle saapunut.

Selkeästi myyjän vika tällä kertaa.. ei mitään epäselvyyttä. Sieltä myös korvauksia hakemaan ja asian oikaisemista. Ei se sinulle kuulu taivutella toista ostajaa lähettämään sinulle kuuluva tuote.

Toinen ostajakin rikkoo lakia, kuten @edup sanoi, jos ei lähetä väärydellä saamiaan tuotteita takaisin. Sinäkin tietyin ehdoin (eli jos myyjä palauttaa rahat, etkä sinä tuota väärää lähetystä). Jos et palauta, eikä myyjä palauta rahoja, sitten ollaan taas pattitilanteessa, mutta sinä voittaisit oikeudessa.

Sillä ei ole mitään väliä, onko näitä paketteja avattu. Valitan, jos tilasit ison dildon, mutta omalle nimelle tulleet lähetykset voi avata. Itse ainakin avaisin, jos myyjä pyytäisi lähettämään takaisin ja ei palauttaisi rahoja ensin. Aivan varmasti avaisin. Voisin vielä pitää siitä kiinni, kunnes saan oman lähetykseni/rahat takaisin.
 
Viimeksi muokattu:
@FabsulousSun hupihuutelija. Yksityisviestillä kyseli ensin näytönohjaimesta paljon lisätietoja. Vastasin takaisin parhaani mukaan. Sen jälkeen huomasi, että minulla on Chromebook myynnissä myös ja halusi tuonkin ostaa. Loistavaa!

Hiottiin kauppasumma loppuun ja hyväksyi lasketut postikulut, laitoin kuvat paketista (koska laatikossa kaksi tuotetta) ja annoin hänen pyytäessä maksutietoni.

Pari päivää hiljaiseloa, vaikka foorumilla käynyt kommentoimassa muita ketjuja ostaen lisää tavaraa. Kyselin, mikä homma. Peruutti kaupat eilen, valmis paketti kulki mukana töihin nämä päivät välissä. Käytti syynä sitä, ettei postilla osta näin suuria tavaroita. Olisin voinut tänään toimittaa Jyväskylään ja ehdotinkin sitä, mihin ei enää vastannut. Eiliseen iltaan asti annoin aikaa.

Eräs toinen myyjä eilen kyseli viestitse, onko kaupat jo tehty. Vastailin takaisin. Hän tekemässä kasvotusten kauppaa käyttäjän kanssa.

Ei missään vaiheessa maksanut sovittuja kauppoja, eikä antanut postitustietoja. Vaivaa näin paketoimiseen ja lähetystietoja vaille valmiin paketin kuljettamiseen töissä.

Millaisia kokemuksia @aPm @Dartsi @Pokkala @allukai @Jalmari213 ? Miksi ei palautteita ole kuin yksi aikaisemmin? Nyt lähtee negatiivinen palaute. Tiedätte karttaa kyseistä "kaupantekijää".
Vastaava kokemus. Halusi ostaa näytönohjaimen ja kun kaikki asiat oli suurin piirtein löyty lukkoon, niin halusikin eilen mahdollisesti perua kaupat. Vihelsin pelin poikki enkä jäänyt odottamaan "mahdollisia" kauppoja. Täytyypä itsekin laittaa negatiivinen ostajapalaute, en vielä ehtinyt. Ei mitään kunnioitusta toisia kohtaan.
 
Täällä kun on kaikki asiantuntijat paikalla niin pakko kysyä mitenkäs tämmöinen tilanne. Myyjä lähetti paketit ristiin. Avasin omani ja huomasin, että väärä sisältö ja laitoin myyjälle viestiä jolloin myyjä otti toiseen ostajaan yhteyttä ja ilmoitti asiasta hänelle. Toinen tyyppi kuitenkin haki ja jopa avasi paketin. Syyllistyikö tuo toinen tyyppi johonkin tuossa tempussaan jolla voisi häntä painostaa hoitamaan asian loppuun. Nyt siis tuntuu olevan hankaluuksia tuolla toisella ostajalla saada tuota pakettia matkaan ja hänen saamansa paketti olikin arvokkaampi kuin minulle saapunut.
Kannatta varmaan tägätä myyjä ja toinen ostaja mukaan keskusteluun, jos kaupat on täällä tehty. Jos ei, niin tuolla on joku Tori yms. -ketju, jossa asiasta voi jatkaa keskustelua.
 
Täällä kun on kaikki asiantuntijat paikalla niin pakko kysyä mitenkäs tämmöinen tilanne. Myyjä lähetti paketit ristiin. Avasin omani ja huomasin, että väärä sisältö ja laitoin myyjälle viestiä jolloin myyjä otti toiseen ostajaan yhteyttä ja ilmoitti asiasta hänelle. Toinen tyyppi kuitenkin haki ja jopa avasi paketin. Syyllistyikö tuo toinen tyyppi johonkin tuossa tempussaan jolla voisi häntä painostaa hoitamaan asian loppuun. Nyt siis tuntuu olevan hankaluuksia tuolla toisella ostajalla saada tuota pakettia matkaan ja hänen saamansa paketti olikin arvokkaampi kuin minulle saapunut.

Kuten täälläkin mainittu ostaja(t) varmaan odottelevat että oma raha palautuu sekä postikulut (ja tarvittaessa paketin ostamisen kulut) minkä jälkeen laittavat pakettia takaisin myyjälle.

Tietysti se paketti kuuluu palauttaa myyjälle, kunhan ostaja(t) on ensin saanut rahansa takaisin. Koska muuten syyllistyy petokseen. Sama kuin tilaisit 1060TI näytönohjaimen ja saisit vahingossa 4090 kortin. Kiva tilanne toki hetken aikaa mutta kyllä siitä joutuisi kortin palauttamaan (tai maksamaan reilusti lisää rahaa).

Toivottavasti nyt ei mikään hajonnut, koska varsinkin tälläisessä tilanteessa asia voi mennä yksityishenkilöiden välillä vaikeaksi. Eli kenen vika jos vaikka posti on hajottanut tuotteita ja et edes saa niitä tuotteita mitä tilasit?

Jos/kun myyjä saisi takaisin hajonneen tuotteen vaikka lähettänyt ehjän voisiko hän vain tyynestä lähettää edelleen sen hajonneen tuotteen ja pahimmillaan laittaa sen ensimmäisen ostajan tiedot toiselle tyylillä "kysy häneltä, tuli hajonneena, en ota vastuuta"?
 
@FabsulousSun hupihuutelija. Yksityisviestillä kyseli ensin näytönohjaimesta paljon lisätietoja. Vastasin takaisin parhaani mukaan. Sen jälkeen huomasi, että minulla on Chromebook myynnissä myös ja halusi tuonkin ostaa. Loistavaa!

Hiottiin kauppasumma loppuun ja hyväksyi lasketut postikulut, laitoin kuvat paketista (koska laatikossa kaksi tuotetta) ja annoin hänen pyytäessä maksutietoni.

Pari päivää hiljaiseloa, vaikka foorumilla käynyt kommentoimassa muita ketjuja ostaen lisää tavaraa. Kyselin, mikä homma. Peruutti kaupat eilen, valmis paketti kulki mukana töihin nämä päivät välissä. Käytti syynä sitä, ettei postilla osta näin suuria tavaroita. Olisin voinut tänään toimittaa Jyväskylään ja ehdotinkin sitä, mihin ei enää vastannut. Eiliseen iltaan asti annoin aikaa.

Eräs toinen myyjä eilen kyseli viestitse, onko kaupat jo tehty. Vastailin takaisin. Hän tekemässä kasvotusten kauppaa käyttäjän kanssa.

Ei missään vaiheessa maksanut sovittuja kauppoja, eikä antanut postitustietoja. Vaivaa näin paketoimiseen ja lähetystietoja vaille valmiin paketin kuljettamiseen töissä.

Millaisia kokemuksia @aPm @Dartsi @Pokkala @allukai @Jalmari213 ? Miksi ei palautteita ole kuin yksi aikaisemmin? Nyt lähtee negatiivinen palaute. Tiedätte karttaa kyseistä "kaupantekijää".
No siis, jotain tommosta vähän pelkäsinkin. Teki lauantaina näyttiksestä tarjouksen, jonka hyväksyin ja siirryttiin yksityisviestien puolelle lyömään kaupat lukkoon. Annoin maksutiedot ja kysyin minne postitellaan. Ei maksanut eikä antanut tietoja, vaan halusi kuvaa kortista ja kuvia kun laitoin sunnuntaiaamuna, alkoi tinkiminen (vielä siis siitä omasta tarjouksestaan, jolla oli kaupat "sovittu" :D). Hinnasta päästiin yhteisymmärrykseen ja olin jo valmiina pakkailemaan kortin postiin, kun ilmoitti pystyvänsä maksamaan "ensi viikolla". Kysyin sitten tarkennusta päivästä, niin "ke-to akselilla". Mielelläni en tuotteita varaile, mutta ajattelin, että voi kai sitä muutaman päivän odotella. Samaan aikaan näkyi kuitenkin heittelevän tarjouksia muistakin korteista, mikä pisti vähän epäilyttämään.

Sain sitten sovittua noutokaupat kortista Torin kautta hp:llä, joten myin sitä kautta. Tästä "ohimyynnistä" tuli itselle vähän paska fiilis, mutta jotenkin oli sellainen epäilys, että monen päivän varailun päätteeksi olis kortti jäänyt käteen kuitenkin. En siis omalta osaltani syyttele hupihuutelijaksi, mutta sellaiset merkit oli ilmassa kyllä. Asiallista olis myös ilmoittaa jo tarjousvaiheessa, ettei pysty tuotetta heti maksamaan.
 
Kokeilkaapa jollain kuvahaulla että löytyykö niitä teidän lähettämiä näyttiskuvia esim torin myynti-ilmoituksista. Jos jotain tälläistä löytyy niin bannia voinee antaa samantien.
Yv:nä laittelin pakatuista kamoista kuvia. Muuten julkisesti foorumilla tietenkin.
 
Ok, kiitos selvennyksestä. Tuli vaan mieleen tuollaisesta hupihuutelusta että ehkä oli vaan tarve saada kuvia näyttiksistä, että voi tehdä muualle myynti-ilmoituksia.
Tää kävi itelläkin jälkikäteen mielessä. Täytyy seurailla ja raportoida, jos tulee omia kuvia jossain vastaan :rolleyes:
 
Ja tägää käyttäjä että hän tietää tulla kertomaan oman näkemyksensä mitä tapahtui.
 
Kaupat hoituivat sittenkin ja oikein tyylikkäästi. Haasteena oli yhteyden saanti ja oma höntyily siihen liittyen - liian monesti palanut näpit kaupanteossa.

Kaikki ok ja vilpitön anteeksipyyntö. Suosittelen @Robin113 hyvänä kauppakumppanina kaikille.
 
Kaupat hoituivat sittenkin ja oikein tyylikkäästi. Haasteena oli yhteyden saanti ja oma höntyily siihen liittyen - liian monesti palanut näpit kaupanteossa.

Kaikki ok ja vilpitön anteeksipyyntö. Suosittelen @Robin113 hyvänä kauppakumppanina kaikille.
Laitoithan positiivisen kauppiaspalautteen myös?
 
@FabsulousSun hupihuutelija. Yksityisviestillä kyseli ensin näytönohjaimesta paljon lisätietoja. Vastasin takaisin parhaani mukaan. Sen jälkeen huomasi, että minulla on Chromebook myynnissä myös ja halusi tuonkin ostaa. Loistavaa!

Hiottiin kauppasumma loppuun ja hyväksyi lasketut postikulut, laitoin kuvat paketista (koska laatikossa kaksi tuotetta) ja annoin hänen pyytäessä maksutietoni.

Pari päivää hiljaiseloa, vaikka foorumilla käynyt kommentoimassa muita ketjuja ostaen lisää tavaraa. Kyselin, mikä homma. Peruutti kaupat eilen, valmis paketti kulki mukana töihin nämä päivät välissä. Käytti syynä sitä, ettei postilla osta näin suuria tavaroita. Olisin voinut tänään toimittaa Jyväskylään ja ehdotinkin sitä, mihin ei enää vastannut. Eiliseen iltaan asti annoin aikaa.

Eräs toinen myyjä eilen kyseli viestitse, onko kaupat jo tehty. Vastailin takaisin. Hän tekemässä kasvotusten kauppaa käyttäjän kanssa.

Ei missään vaiheessa maksanut sovittuja kauppoja, eikä antanut postitustietoja. Vaivaa näin paketoimiseen ja lähetystietoja vaille valmiin paketin kuljettamiseen töissä.

Millaisia kokemuksia @aPm @Dartsi @Pokkala @allukai @Jalmari213 ? Miksi ei palautteita ole kuin yksi aikaisemmin? Nyt lähtee negatiivinen palaute. Tiedätte karttaa kyseistä "kaupantekijää".
Itsekkin olen näiden hupihuuteloiden kanssa raapinut päätä.. Mutta ainut vinkin jonka annan, älä tee mitään etukäteen ennenkuin rahat on tilillä, sitten on aikaa askarrella pakettiin ja 72 tunnissa paketin saa postiin, se on jo nappi suoritus :)
 
Iski huonot fibat: Itsellä Torissa kallis puhelin myynnissä ja hameihmiseltä vaikuttava ostajakandidaatti ilmoittautui. Käyttää nimeä, mikä ei tuota yhtään hittiä Googlessa. Facessa löytyy sen niminen hameihminen, etu- ja sukunimet yhteen kirjoitettuna, kuten Tori yhteydenottajallakin, mutta jotenkin feikkiprofiilin haju. Torin kautta tehnyt satoja kauppoja, mistä noin 6-7 kertaa hameväen edustajienn kanssa, mistä ehkä yhtä lukuun ottamatta kaikki paskoja kokemuksia. 2020 erehdyin päästämään kaksi hameihmistä kätevästi koronamaskeilla kasvot piilotettuna kotiini ja yritti kusettaa multa noin 2000 € puhelimen olemattomalla tilisiirrolla. Heitin helvettiin. Perään huikattiin, että tiedetään missä asut jne. Kaikki oli kusetusta käyttämistään nimistä lähtien. Tossa olkkarin sohvalla kun kirjautui Verkkopankkiin, niin näin vilaukselta oikean nimen, mikä tyypillinen hameväen nimi. Ilmoitettu oli supisuomalainen. Kun näin vilauksen pankkitilin saldosta, eli noin 4 euroa, niin feikkitilisiirto ei enää sen jälkeen ollut hirveän uskottava.

Tiedä nyt sitten pitäiskö sanoa näille ei kiitos.
 
Viimeksi muokattu:
Iski huonot fibat: Itsellä Torissa kallis puhelin myynnissä ja hameihmiseltä vaikuttava ostajakandidaatti ilmoittautui. Käyttää nimeä, mikä ei tuota yhtään hittiä Googlessa. Facessa löytyy sen niminen hameihminen, etu- ja sukunimet yhteen kirjoitettuna, kuten Tori yhteydenottajallakin, mutta jotenkin feikkiprofiilin haju. Torin kautta tehnyt satoja kauppoja, mistä noin 6-7 kertaa hameväen edustajienn kanssa, mistä ehkä yhtä lukuun ottamatta kaikki paskoja kokemuksia. 2020 erehdyin päästämään kaksi hameihmistä kätevästi koronamaskeilla kasvot piilotettuna kotiini ja yritti kusettaa multa noin 2000 € puhelimen olemattomalla tilisiirrolla. Heitin helvettiin. Perään huikattiin, että tiedetään missä asut jne. Kaikki oli kusetusta käyttämistään nimistä lähtien. Tossa olkkarin sohvalla kun kirjautui Verkkopankkiin, niin näin vilaukselta oikean nimen, mikä tyypillinen hameväen nimi. Ilmoitettu oli supisuomalainen. Kun näin vilauksen pankkitilin saldosta, eli noin 4 euroa, niin feikkitilisiirto ei enää sen jälkeen ollut hirveän uskottava.

Tiedä nyt sitten pitäiskö sanoa näille ei kiitos.

Tägää käyttäjä tähän ja laita negatiivinen palaute niin tietää muutkin täällä varoa
 
Tää ei koske Techbbs:n kauppapaikkaa. Sain vaikutelman, että täällä keskustellaan muistakin kauppapaikoista.
Keskustellaan juu, mutta se on offtopiccia.

Tämä olisi oikea ketju:
 
Tää ei koske Techbbs:n kauppapaikkaa. Sain vaikutelman, että täällä keskustellaan muistakin kauppapaikoista.

No, sovi kaupoista ja kerro tilinumero. Jos rahaa ei ilmesty et myy tuotetta.
Mikäli haluaa sopia kaupat kasvotusten niin kerro että käteinen käy myös oikein hyvin ja ilmesty paikalle (joku yleinen paikka, esim. kaupan edessä tms) vaikka kaverin kanssa.

Eli eihän sitä tuotetta kannata lähettää ennenkuin rahat saat, eikä myöskään antaa toisen "kokeilla kulman takana" kännykkää tms.
 
Iski huonot fibat: Itsellä Torissa kallis puhelin myynnissä ja hameihmiseltä vaikuttava ostajakandidaatti ilmoittautui. Käyttää nimeä, mikä ei tuota yhtään hittiä Googlessa. Facessa löytyy sen niminen hameihminen, etu- ja sukunimet yhteen kirjoitettuna, kuten Tori yhteydenottajallakin, mutta jotenkin feikkiprofiilin haju. Torin kautta tehnyt satoja kauppoja, mistä noin 6-7 kertaa hameväen edustajienn kanssa, mistä ehkä yhtä lukuun ottamatta kaikki paskoja kokemuksia. 2020 erehdyin päästämään kaksi hameihmistä kätevästi koronamaskeilla kasvot piilotettuna kotiini ja yritti kusettaa multa noin 2000 € puhelimen olemattomalla tilisiirrolla. Heitin helvettiin. Perään huikattiin, että tiedetään missä asut jne. Kaikki oli kusetusta käyttämistään nimistä lähtien. Tossa olkkarin sohvalla kun kirjautui Verkkopankkiin, niin näin vilaukselta oikean nimen, mikä tyypillinen hameväen nimi. Ilmoitettu oli supisuomalainen. Kun näin vilauksen pankkitilin saldosta, eli noin 4 euroa, niin feikkitilisiirto ei enää sen jälkeen ollut hirveän uskottava.

Tiedä nyt sitten pitäiskö sanoa näille ei kiitos.
Vaikka kuinka tilisiirto tehtäisiin paikanpäällä, ehdoksi vaan kylmästi, että tuote vaihtaa omistajaa vasta kun koko summa näkyy tilillä. Siinähän feikkaavat sitten.
 
Tää on valitettavasti ihan perusettiä nykyään. Kaksi viimeisintä puhelinta mitä olen torissa kaupannut on koitettu "ostaa" juuri tuollaisella tyylillä. Paikanpäällä näytetään joku feikki tilisiirto nopeasti ja sanotaan että huomenna näkyy. Tutulle myös tuossa kilometrin päässä samat kuviot.
Kyllähän noihin joku aina haksahtaa valittevasti.
 
Tää on valitettavasti ihan perusettiä nykyään. Kaksi viimeisintä puhelinta mitä olen torissa kaupannut on koitettu "ostaa" juuri tuollaisella tyylillä. Paikanpäällä näytetään joku feikki tilisiirto nopeasti ja sanotaan että huomenna näkyy. Tutulle myös tuossa kilometrin päässä samat kuviot.
Kyllähän noihin joku aina haksahtaa valittevasti.

Juurikin tämä. Tätä tuntuu olevan *todella* paljon liikkeessä. Jatkoin tuolla toisessa ketjussa aiheessa (linkki pari viestiä ylöspäin). Ehkä jatkot siellä toisessa ketjussa: Oliko nämä pari tapausta sattumalta hameihmisiä?
 
Avaudutaas ku la-su yöllä joku "Jaakko" höynäytti torissa. Maksoin mobilepaylla ja summakin vaan 41e mutta rikosilmo jo tehty, poliisikin soitti heti su. Tuote oli 5g reititin, ja ainoina hälytysmerkkeinä halpa hinta ja uusi profiili. Illalla hoidin kaupat ja maksun, aamulla oli profiili poistettu ja puhelinnumero "ei käytössä". Mun teoria on et otettu prepaid, luotu mobilepay, prepaid suljettu. Mut et joku jaksaa 41e tähden :D Saas nähdä näänkö noita ikinä, mut käytännössä tekijä on tiedossa. Omaa tyhmyyttä kun luotin mut aattelin et tekijän koko nimi tiedossa koska mobilepay ja vaan pieni summa.

Tori on kyllä yks mätäpaise kun eivät palautejärjestelmää tee (joskus annoin palautettakin) ja ilmot katoaa kuin tuhka tuuleen, suosin vahvasti huuto.nettiä, mut kun tarjooma rajallinen ku tavikset torittaa.

Mene tuonne kirjoittamaan.

Huoh. Mukava tilata tätä ketjua, kun saa melkein kaikki tori:n peruskusetukset useamman kerran kuukaudessa lukea.

Omassa tapauksessa sain kaikki tuotteet myytyä sopivaan hintaan uusille ostajille et siinä mielessä ei sen kummempaa tapahtunut. Ei tullut edes kostonegaa.
 
@Vikke lä

Sovittiin koneesta kaupat noudolla.


Ei päässyt alkuviikosta noutamaan ja olin itse loppuviikosta tien päällä, joten sovimme noudon Perjantaiksi. Eilen 20:00 sovimme että tulee noutamaan koneen 18-19 välillä. Formatoin käytössä olevan koneen, siirsin siitä omat varastolevyt pois ja siirsin menojani, että olen paikalla, kun saapuu noutamaan.

Ei tullut. Täydellinen hiljaisuus. Huomasin sattumalta, että oli sopinut ja toteuttanut perjantai aamuna kaupat toisesta koneesta, mutta päätti sitten jättää tämän kertomatta ja vieläkään mitään ilmoittamatta tai viesteihin reagoimatta. Suosittelen käyttäjälle @Vikke lä siirtymistä takaisin toriin, jossa tällainen p*skamainen käytös on normaalimpaa. Kiitos.
 

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjuista
262 830
Viestejä
4 567 300
Jäsenet
75 029
Uusin jäsen
Wisbargo

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom