Tärkeä Epärehelliset kaupankävijät ja huonot kauppakokemukset

Niin no oli tässä ilmeisesti enemmänkin vaihdettu viestiä, kun kuulemma auto rikkoutunut välissä. Siinä vaiheessa ostaja olisi voinut ilmoittaa, että nyt täytyy perääntyä kaupoista tms. Sen negatiivisen palautteen olisi voinut laittaa silloin paljon aiemmin. Mutta voi sen edelleen jälkijunassakin laittaa.
on se jännä kun vielä pitää oikein yv viesteillä mennä utelemaan lisää. tämä keissihän ei vissiin koskenut sinua vai olitkos sinä näiden osien myyjä?
alkaa menemään jo mun mielestä pikkasen pitkälle tällänen @FlyingAntero toiminta

EDIT: Väärinlukemisen julmakohtalo kosketti minuakin syvästi rinnasta. sain väärän käsityksen ja anteeksi siitä @FlyingAntero
 
Viimeksi muokattu:
En ole keneltäkään YV:tä kysellyt :confused:
taisin sitten vain käsittää väärin. eikös tämä asia nyt voida jättää tähän ja jatkaa kaikki elämäämme ilman sen pahempaa mielensä pahoittamista?
alkaa saamaan jo aika mittavat suhteet yhet unohdetut kaupat ja sun kauhea meuhkaaminen negatiivisesta kauppiaspalautteesta että alkaa mulle jo riittää tuo sun toiminta
 
taisin sitten vain käsittää väärin. eikös tämä asia nyt voida jättää tähän ja jatkaa kaikki elämäämme ilman sen pahempaa mielensä pahoittamista?
alkaa saamaan jo aika mittavat suhteet yhet unohdetut kaupat ja sun kauhea meuhkaaminen negatiivisesta kauppiaspalautteesta että alkaa mulle jo riittää tuo sun toiminta
Sivusta huutelen että kukaan ei pakota sua vastaamaan lentävän anteron viesteihin ja tuskimpa hän yksin jaksaa keskustella.
 
En minä ole kenellekään vaatimassa negatiivista palautetta. Sanoin vain, että jos ostaja ghostaa myyjän eli tekee oharit, niin siitä voi antaa negatiivisen palautteen. Ei se viive palautteen antamisessa ole kaikkein oleellisin asia.
 
Jos kaupat sovittu perjantaina kannattaa odotella ainakin maanantai iltaan että saa seurantakoodia. Koska (oman käsitykseni mukaan) posti ei paljoa kulje viikonlopun aikana. Se on myös (yksi) syy miksi yleensä itsekään en odota saavani seurantakoodia / vie paketteja postiin viikonlopun aikana. Toinen on se että monesti viikonlopun aikana ei välttämättä olla kotona / hoidetaan muita asioita.

Eli en nyt ihan vielä alkaisi poliisia hätyyttämään tai tekemään muutenkaan hätiköityjä johtopäätöksiä. Toki sitten maanantaina olisi hyvä kuulla asiasta, viimeistään tiistaina.
 
Jos kaupat sovittu perjantaina kannattaa odotella ainakin maanantai iltaan että saa seurantakoodia. Koska (oman käsitykseni mukaan) posti ei paljoa kulje viikonlopun aikana. Se on myös (yksi) syy miksi yleensä itsekään en odota saavani seurantakoodia / vie paketteja postiin viikonlopun aikana. Toinen on se että monesti viikonlopun aikana ei välttämättä olla kotona / hoidetaan muita asioita.

Eli en nyt ihan vielä alkaisi poliisia hätyyttämään tai tekemään muutenkaan hätiköityjä johtopäätöksiä. Toki sitten maanantaina olisi hyvä kuulla asiasta, viimeistään tiistaina.
Ei kulje juu, mutta yleensä välitön vastailun loppuminen maksun jälkeen viittaa hankaluuksiin
 
Ei kulje juu, mutta yleensä välitön vastailun loppuminen maksun jälkeen viittaa hankaluuksiin

Nyt kun ketjua katsoo on tietysti hieman outoa ettei ole merkitty edes myydyksi ja vastattu tuolle viimeiselle että kaupat on jo tehty (koska raha on vaihtanut omistajaa, yleensä tuossa vaiheessa itse laitan myyntiketjuun että myyty. Koska ostaja on tehnyt jo kaiken ja loppu on itsestäni eli myyjästä kiinni). Kuitenkin 78 viestiä ja ~2½ vuotta ollut rekisteröitynyt käyttäjä joten en vielä panikoisi. Tosin ei yhtään kauppiaspalautetta, ei ole ilmeisesti aiemmin myynyt tai ostanut mitään? Vaikka viestihistorian mukaan välistä on ollut (12.6.2021 - viime perjantai) täysin hiljaa. Eli voi olla myös jonkun kypsytelty altteri mikä herätetty henkiin tuota kauppaketjua varten.. ..mutta miksi tyytyä vain yhteen kauppaan ja ainoastaan 25€, mikä ainakin minusta olisi kohtuullisen vähäinen summa.
 
Nyt kun ketjua katsoo on tietysti hieman outoa ettei ole merkitty edes myydyksi ja vastattu tuolle viimeiselle että kaupat on jo tehty (koska raha on vaihtanut omistajaa, yleensä tuossa vaiheessa itse laitan myyntiketjuun että myyty. Koska ostaja on tehnyt jo kaiken ja loppu on itsestäni eli myyjästä kiinni). Kuitenkin 78 viestiä ja ~2½ vuotta ollut rekisteröitynyt käyttäjä joten en vielä panikoisi. Tosin ei yhtään kauppiaspalautetta, ei ole ilmeisesti aiemmin myynyt tai ostanut mitään? Vaikka viestihistorian mukaan välistä on ollut (12.6.2021 - viime perjantai) täysin hiljaa. Eli voi olla myös jonkun kypsytelty altteri mikä herätetty henkiin tuota kauppaketjua varten.. ..mutta miksi tyytyä vain yhteen kauppaan ja ainoastaan 25€, mikä ainakin minusta olisi kohtuullisen vähäinen summa.
Emt, olen vielä toiveikas. Katsoin kuitenkin aiheelliseksi jakaa muille siltä varalta, että yv kauppaa käyty enemmänkin samasta kohteesta.
 
Sellainen ajatus itselle vaan tuli, että millä on maksettu? Jos hän vaan odottaa rahojen saapumista? Eihän mobilepay aina mene samantien. Itsekin juuri myin torissa tavaraa eikä rahat tulleet heti, vasta seuraavana arkipäivänä näkyi tilillä. Ja kyllä, maksuna oli mobilepay.
 
Sellainen ajatus itselle vaan tuli, että millä on maksettu? Jos hän vaan odottaa rahojen saapumista? Eihän mobilepay aina mene samantien. Itsekin juuri myin torissa tavaraa eikä rahat tulleet heti, vasta seuraavana arkipäivänä näkyi tilillä. Ja kyllä, maksuna oli mobilepay.
Mobile varmistaa katevarauksella tms et rahaa on ja saat sen kyllä vaikkei tilillä näkyisikään heti. Kuitin saat heti.
 
Pärskeles kiiressä luin väärin, turha paste. Mut itse en lähetä mitään tavaraa ennenkuin rahat näkyvät tilillä. Entä jos odottaa vain rahoja tililleen? Kuten sanoin vain ajatus, voin olla väärässä
 
Sellainen ajatus itselle vaan tuli, että millä on maksettu? Jos hän vaan odottaa rahojen saapumista? Eihän mobilepay aina mene samantien. Itsekin juuri myin torissa tavaraa eikä rahat tulleet heti, vasta seuraavana arkipäivänä näkyi tilillä. Ja kyllä, maksuna oli mobilepay.

Näin kävi minullekin joskus (seuraavana päivänä näkyi tilillä), mutta sitä maksua ei voi peruuttaa, niin kyllä se sieltä tulee.

En huolehtisi siitä, kunhan omassa MobilePayssä näkyy. Mieluummin ei säädä kauppatilanteessa hirveästi, niinkuin minä ensimmäisen MobilePayn kanssa. Kyllä se sieltä tulee.

--

En odottaisi MobilePayn takia postituksen kanssa... mutta olen tänä vuonna parikin kertaa sanonut, että "vien sunnuntaina tai maanantaina postiin", vaikka sain rahat perjantaina. Posti ei kulje viikonloppuisin ja silloin voin itse rentoutua vaikka syömällä ulkona ja en murehtimassa näitä kauppoja.

Ihan hyvin tuo @nnynas myyjä on vaan voinut käydä vaikka viikonloppumatkalla, pistänyt foorumin kiinni ja palaa sitten asiaan maanantaina. Ainoa huolestuttava merkki on radiohiljaisuus, joka on pahimmassa tapauksessa ammattihuijarin merkki. Mutta varsinkin nuoremmat kotona asuvat kaupustelijat voi hoitaa kauppoja "joo joo"-asenteella, varsinkin, kun rahat on jo saatu.

Ei silti kannata pommittaa viesteillä koko viikonloppua. Maanantaina seuraavan kerran kannattaa kysellä perään ja jos ei kuulu, niin tänne jatkot ja nähtävästi foorumin ylläpito haluaa tiedon, jos tästä tehdään rikosilmoitus. Semmoinen kannattaa tehdä, jos tavaraa ei saa ja myyjä ei vastaa viesteihin. Kuitenkin on kohtuullista antaa aikaa vastata niihin viesteihin.

edit: TL;DR: Kärsivällisyyttä, pari päivää on vähän ja vielä on viikonloppu. Maanantaina kyselisin seuraavan kerran lähetyksen perään.
 
Viimeksi muokattu:
Ei liity iotechiin mitenkään, mutta Torin kautta möin arvokkaan iphonen ja oli sovittu hinta ja varmistettu että hinta pysyy, siitä ei enää tingitä. Kaikki tämä englanniksi, koska kyseessä oli väittämän mukaan ukrainalainen.

Ostaja tuli asuntoni sisään kaverinsa kanssa ja laittoi rahat eteisen tuolille. Kun aloin laskemaan rahoja se äkkiä kirjoitti google translateen että joutui maksamaan kuskille 40e ja ei ole enempää rahaa. Vitutti ihan kunnolla, koska olisin saanut saman tarjouksen muualtakin.
Koin tilanteen jopa uhkaavaksi niin hyväksyin kaupan.

Tyyppi lupasi maksaa loput myöhemmin. Ei ole 3viikossa maksanut.

Tarinan opetus: tee kauppaa Iotechissä hyvien kauppakumppaneiden kanssa ja kaikki menee todennäköisesti ok.
Olisi tuokin kauppa pitänyt sopia vaikka läheiselle huoltoasemalle, niin olisi ollut helpompi hylätä tarjous ja lähteä menemään.

Edit: en halunnut harrastaa syrjintää kansallisuuden perusteella, mutta jatkossa jätän ulkomaalaisten viestit huomioimatta.
 
Ei liity iotechiin mitenkään, mutta Torin kautta möin arvokkaan iphonen ja oli sovittu hinta ja varmistettu että hinta pysyy, siitä ei enää tingitä. Kaikki tämä englanniksi, koska kyseessä oli väittämän mukaan ukrainalainen.

Ostaja tuli asuntoni sisään kaverinsa kanssa ja laittoi rahat eteisen tuolille. Kun aloin laskemaan rahoja se äkkiä kirjoitti google translateen että joutui maksamaan kuskille 40e ja ei ole enempää rahaa. Vitutti ihan kunnolla, koska olisin saanut saman tarjouksen muualtakin.
Koin tilanteen jopa uhkaavaksi niin hyväksyin kaupan.

Tyyppi lupasi maksaa loput myöhemmin. Ei ole 3viikossa maksanut.

Tarinan opetus: tee kauppaa Iotechissä hyvien kauppakumppaneiden kanssa ja kaikki menee todennäköisesti ok.
Olisi tuokin kauppa pitänyt sopia vaikka läheiselle huoltoasemalle, niin olisi ollut helpompi hylätä tarjous ja lähteä menemään.

Edit: en halunnut harrastaa syrjintää kansallisuuden perusteella, mutta jatkossa jätän ulkomaalaisten viestit huomioimatta.
Jatko-ot: Sama oli kun autoa myin, itselleni yllättävä 50€ tulkkaus/ auton etsintäpalkkio auton ostajan kaverille.
 
Ei liity iotechiin mitenkään, mutta Torin kautta möin arvokkaan iphonen ja oli sovittu hinta ja varmistettu että hinta pysyy, siitä ei enää tingitä. Kaikki tämä englanniksi, koska kyseessä oli väittämän mukaan ukrainalainen.

Ostaja tuli asuntoni sisään kaverinsa kanssa ja laittoi rahat eteisen tuolille. Kun aloin laskemaan rahoja se äkkiä kirjoitti google translateen että joutui maksamaan kuskille 40e ja ei ole enempää rahaa. Vitutti ihan kunnolla, koska olisin saanut saman tarjouksen muualtakin.
Koin tilanteen jopa uhkaavaksi niin hyväksyin kaupan.

Tyyppi lupasi maksaa loput myöhemmin. Ei ole 3viikossa maksanut.

Tarinan opetus: tee kauppaa Iotechissä hyvien kauppakumppaneiden kanssa ja kaikki menee todennäköisesti ok.
Olisi tuokin kauppa pitänyt sopia vaikka läheiselle huoltoasemalle, niin olisi ollut helpompi hylätä tarjous ja lähteä menemään.

Edit: en halunnut harrastaa syrjintää kansallisuuden perusteella, mutta jatkossa jätän ulkomaalaisten viestit huomioimatta.
Koskaan en päästä ostajaa kotiini. En vaikka olisi kantis. Elektroniikkakaupat muutenkin yleisissä tiloissa kauppakeskus tms.
 
Näin kävi minullekin joskus (seuraavana päivänä näkyi tilillä), mutta sitä maksua ei voi peruuttaa, niin kyllä se sieltä tulee.

En huolehtisi siitä, kunhan omassa MobilePayssä näkyy. Mieluummin ei säädä kauppatilanteessa hirveästi, niinkuin minä ensimmäisen MobilePayn kanssa. Kyllä se sieltä tulee.

--

En odottaisi MobilePayn takia postituksen kanssa... mutta olen tänä vuonna parikin kertaa sanonut, että "vien sunnuntaina tai maanantaina postiin", vaikka sain rahat perjantaina. Posti ei kulje viikonloppuisin ja silloin voin itse rentoutua vaikka syömällä ulkona ja en murehtimassa näitä kauppoja.

Ihan hyvin tuo @nnynas myyjä on vaan voinut käydä vaikka viikonloppumatkalla, pistänyt foorumin kiinni ja palaa sitten asiaan maanantaina. Ainoa huolestuttava merkki on radiohiljaisuus, joka on pahimmassa tapauksessa ammattihuijarin merkki. Mutta varsinkin nuoremmat kotona asuvat kaupustelijat voi hoitaa kauppoja "joo joo"-asenteella, varsinkin, kun rahat on jo saatu.

Ei silti kannata pommittaa viesteillä koko viikonloppua. Maanantaina seuraavan kerran kannattaa kysellä perään ja jos ei kuulu, niin tänne jatkot ja nähtävästi foorumin ylläpito haluaa tiedon, jos tästä tehdään rikosilmoitus. Semmoinen kannattaa tehdä, jos tavaraa ei saa ja myyjä ei vastaa viesteihin. Kuitenkin on kohtuullista antaa aikaa vastata niihin viesteihin.

edit: TL;DR: Kärsivällisyyttä, pari päivää on vähän ja vielä on viikonloppu. Maanantaina kyselisin seuraavan kerran lähetyksen perään.
Ei o mun puolelta pyyhe mitenkään kehässä, päätin jakaa tänne ns.red flagin johdosta. Kattelen 1-2pv vielä kuuluuko jotain ja mietin jatkot sitten. Ei o ongelmaa odotella vaikka viikko, jos niin sovittu, tässä ei kuitenkaan ollut. Myyjä antoi ymmärtää laittavansa lähetystä valmiiksi, mut heti kun rahat liikahti, ei ole tullut vastaustakaan vaikka foorumilla käynyt. Ehkä siellä vaan jonneillaan, emt, mutta normimeno olisi mielestäni ”kuitata maksu” tai heittää joku arvio postitusajankohdasta. Ehkä oli ekat kaupat ikinä myyjältä, pelisilmän puutetta tai mikä vaan järkisyy. Tai sitten juoksufyrkat, eiköhän se tässä lähipäivinä selviä.
 
Tässä taas yksi kyllä paskanmaun jättämä kauppiastoiminta.
Itsellä siis on am4 lankuista ostoilmoitus täällä foorumilla. Noh sain sitten sinne viestiä että ois kyseisiä lankkuja parikin kappaletta, vastasin että kiinnostaa ja alettiin vaihtamaan yv:llä inffoa. Selvisi että hänellä oli muutakin rautaa myynnissä ja kysyin pakettihintaa koko setille mitä ei koskaan tullut vaan seuraava viesti olikin että "nämä kaikki on jo myyty"
Aika paskaa kauppiastoimintaa mun mielestä että myydään ohi ilman että minulle edes kerrotaan hintaa millä koko paketti olisi vaihtanut omistajaa...

Jatkossa kaikki ostoilmoitukseen tarjoajat:
Älkää nyt menkö useammalle tarjoamaan niitä ja varsinkaan niin että jätät kertomatta sitä hintaa millä olisit valmis niistä luopumaan!

Sapettaa ihan pikkusen sanoisinko!
 
Totta kai niitä saa tarjota useampaan ostoilmoitukseen kerralla :confused: Naurettavaa alkaa itkemään tuollaisesta, kyllä noilla kauppamäärillä pitäisi tajuta jo käyttäytyä vähän kypsemmin
 
Totta kai niitä saa tarjota useampaan ostoilmoitukseen kerralla :confused: Naurettavaa alkaa itkemään tuollaisesta, kyllä noilla kauppamäärillä pitäisi tajuta jo käyttäytyä vähän kypsemmin
Se tässä eniten sapettaan että ilmaisin jo kiinnostukseni kohteeseen mitä tarjottiin ja sitten vedellään ohi ilman että ilmoitetaan hintoja millä luopuisi!
Ja joo, olen tehnyt kauppaa täällä ja harvoin tälläsiä tapahtuu, syystä että täällä osaa myös olla hyvin asiat hoitavia ostoilmotuksiin tarjoajia.
 
Se tässä eniten sapettaan että ilmaisin jo kiinnostukseni kohteeseen mitä tarjottiin ja sitten vedellään ohi ilman että ilmoitetaan hintoja millä luopuisi!
Ja joo, olen tehnyt kauppaa täällä ja harvoin tälläsiä tapahtuu, syystä että täällä osaa myös olla hyvin asiat hoitavia ostoilmotuksiin tarjoajia.
Ei taida olla hirveän vakava asia kuitenkaan
 
Ei liity iotechiin mitenkään, mutta Torin kautta möin arvokkaan iphonen ja oli sovittu hinta ja varmistettu että hinta pysyy, siitä ei enää tingitä. Kaikki tämä englanniksi, koska kyseessä oli väittämän mukaan ukrainalainen.

Ostaja tuli asuntoni sisään kaverinsa kanssa ja laittoi rahat eteisen tuolille. Kun aloin laskemaan rahoja se äkkiä kirjoitti google translateen että joutui maksamaan kuskille 40e ja ei ole enempää rahaa. Vitutti ihan kunnolla, koska olisin saanut saman tarjouksen muualtakin.
Koin tilanteen jopa uhkaavaksi niin hyväksyin kaupan.

Tyyppi lupasi maksaa loput myöhemmin. Ei ole 3viikossa maksanut.

Tarinan opetus: tee kauppaa Iotechissä hyvien kauppakumppaneiden kanssa ja kaikki menee todennäköisesti ok.
Olisi tuokin kauppa pitänyt sopia vaikka läheiselle huoltoasemalle, niin olisi ollut helpompi hylätä tarjous ja lähteä menemään.

Edit: en halunnut harrastaa syrjintää kansallisuuden perusteella, mutta jatkossa jätän ulkomaalaisten viestit huomioimatta.
Itse olisin todennut että puhelin tänne ei ole mun ongelma että jouduit maksaa kuskille. Sovittiu hinta pitää tai ei tule kauppoja.
 
Siksi ei myyjää tagattu. Enemmänkin vaikutti olevan toive sekä tarve avautua.
Juuri näin.
Omasta mielestä tuo on huonoa kauppiastoimintaa jos ekaksi tarjotaan ja sitten myydään ohi. Negatiivista en tule tästä antamaan mutta jatkoksi vain muille ostoilmoituksiin tarjoajille tiedoksi suosittelen tarjoamaan alkuun vain yhdelle kerrallaan tai monelle niin että se kenelle ekaksi on tarjottu ja kaupoista jo melkein kätelty niin hoidetaan sen kanssa kaupat loppuun.
 
Ostin jäähdyttimen käyttäjä DubzDiamondzilta muistaakseni 26.10. Hän myi coolerin, missä oli hänen omien sanojensa mukaan ruuviviritys. Itsekin olen samanlaisia tehnyt, jos jokin vastakappale puuttuu. Hänella oli ilmoituksessaan kuva jäähystä. Sen perusteella arvelin, että on kyse suorittimen ympärillä olevaan kiinnitysosaan liitettävistä ruuveista. En kiinnittänyt kuvaan sen enempää huomiotani. Koin yllätyksen. Puuttui kaikki alakiinnitykseen tarvittavat osat. Ne korvasi ruuvi-mutteri viritykset.

Laitoin hänelle viestin: "Cooleri tuli, mutta siitä puuttui suorittimen ympärille asetettavat alakiinnikkeet." Olen useita ruuvivirityksiä tehnyt, mutta alakiinnikkeet on aina pitänyt olla. En ole tarkemmin tutkinut asiaa, mutta jos kyseessä on intelin tapainen suoraan emoon kiinnitettävä malli, pitää olla suojaus metallikiinnikkeille. Ilman sitä 100% varmasti tulee oikosulku ja sen mukaiset vahingot." Itselleni harrastukseni alkuvaiheessa on näin tapahtunut ja myöhemmin olen korjannut toisten keskusyksikköjä samasta syystä.

Myyjän vastaus viestiini" Myin tuotteen kuten se on minulle komponenttipaketissa tullut, vaihdoin matalamman jäähyn tilalle ja tämä jäi itselle ylimääräiseksi. Ihan ei itselle selvinnyt mitkä alakiinnikkeet puuttuvat, mutta toivottavasti löydät siihen jotkut tilalle". Toisin sanoen hän myi tarkoitukseen sopimattoman tuotteen ja itse tiesi sen. Tietoisesti hän pani vahingon kiertämään asiassa, mihin en ollut millään tavalla osallinen. Ollakseen rehellinen itselleen ja toisille hänen olisi pitänyt myydä tuotettaan näin: "Myynnissä coolerin torniosa ja siihen liittyvänä tuuletin."

Kyseessä ei ole rahallisesti iso asia, mutta silti tapaus ärsyttää. KäyttäjäDubzDiamondz on siirretty henkilökohtaiseen pannilistaani.
Isosta Kirjasta löytyy ajatus: Se, joka on väärä vähässä, on sitä myös suuressa.
 
Viimeksi muokattu:
Ostin jäähdyttimen käyttäjä DubzDiamondzilta muistaakseni 26.10. Hän myi coolerin, missä oli hänen omien sanojensa mukaan ruuviviritys. Itsekin olen samanlaisia tehnyt, jos jokin vastakappale puuttuu. Hänella oli ilmoituksessaan kuva jäähystä. Sen perusteella arvelin, että on kyse suorittimen ympärillä olevaan kiinnitysosaan liitettävistä ruuveista. En kiinnittänyt kuvaan sen enempää huomiotani. Koin yllätyksen. Puuttui kaikki alakiinnitykseen tarvittavat osat. Ne korvasi ruuvi-mutteri viritykset.

Laitoin hänelle viestin: "Cooleri tuli, mutta siitä puuttui suorittimen ympärille asetettavat alakiinnikkeet." Olen useita ruuvivirityksiä tehnyt, mutta alakiinnikkeet on aina pitänyt olla. En ole tarkemmin tutkinut asiaa, mutta jos kyseessä on intelin tapainen suoraan emoon kiinnitettävä malli, pitää olla suojaus metallikiinnikkeille. Ilman sitä 100% varmasti tulee oikosulku ja sen mukaiset vahingot." Itselleni harrastukseni alkuvaiheessa on näin tapahtunut ja myöhemmin olen korjannut toisten keskusyksikköjä samasta syystä.

Myyjän vastaus viestiini" Myin tuotteen kuten se on minulle komponenttipaketissa tullut, vaihdoin matalamman jäähyn tilalle ja tämä jäi itselle ylimääräiseksi. Ihan ei itselle selvinnyt mitkä alakiinnikkeet puuttuvat, mutta toivottavasti löydät siihen jotkut tilalle". Toisin sanoen hän myi tarkoitukseen sopimattoman tuotteen ja itse tiesi sen. Tietoisesti hän pani vahingon kiertämään asiassa, mihin en ollut millään tavalla osallinen. Ollakseen rehellinen itselleen ja toisille hänen olisi pitänyt myydä tuotettaan näin: "Myynnissä coolerin torniosa ja siihen liittyvänä tuuletin."

Kyseessä ei ole rahallisesti iso asia, mutta silti tapaus ärsyttää. KäyttäjäDubzDiamondz on siirretty henkilökohtaiseen pannilistaani.
Isosta Kirjasta löytyy ajatus: Se, joka on väärä vähässä, on sitä myös suuressa.

Jos on kyse tästä ilmoituksesta, niin kuvassahan näkyy aivan selvästi minkälaisen tuulettimen kiinnikkeineen olet ostamassa. Mielestäni myyjä ei ole tehnyt tässä mitään väärää.

1667800758278.png
 
Viimeksi muokattu:
Jos on kyse tästä ilmoituksesta, niin kuvassahan näkyy aivan selvästi minkälaisen tuulettimen kiinnikkeineen olet ostamassa. Mielestäni myyjä ei ole tehnyt tässä mitään väärää.

1667800758278.png

"Vastaavia" ruuveja käytetää jäähyn torniosan kiinnittämiseen suorittimen ympärillä oleviin alakiinikkeisiin. Jos noilla suoraan emoon kiinnittää coolerin, niin pian "kosahtaa" laite. Oletko miettinyt miksi suoritinjäähyjen valmistajat aina eristävät emoon kiinnitettävän alaosan.
 
"Myyn coolerin torniosan ja siihen liittyvän tuulettimen". Kuka tahansa kykeneen tällaisen myynti-ilmoituksen tekemään. Itselläni on neljä coolerin torniosaa "varastoituna". Voisin samoin myydä ne eteenpäin ja jättää ostajalle vastuun saamastaan komponentista. Huomion arvoista tässä on se, että myyjä tiesi, että hän lähetti epäkelvon tuotteen. Luultavasti säännöissäkin on jotakin vahingollisten komponenttien myynnistä mainittu.
 
Viimeksi muokattu:
Muutaman tusinan konetta kasannut itsekin, mutta en kyllä ymmärrä mitkä "alakiinnikkeet" tuossa puuttuu..? Meinaatko sitä emon taakse tulevaa kehikkoa, jossa on kierteet ruuveille? Sen puute kyllä näkyy tuosta kuvasta aika selvästi. En myöskään nähnyt miten "myyjä tiesi, että hän lähetti epäkelvon tuotteen". Ilmoituksessa kuitenkin selvästi kertoi tuon olevan ruuvi+mutteri kiinnityksellä ja kuvakin löytyy, niin kai ostajallakin on joku vastuu katsoa mitä on ostamassa?
Toisekseen taitaa kaikissa emoissa olla noi asennusreikien ympäristöt eristetty johteista ja pelkkä maa kulkee niiden lähistöllä juuri siitä syystä että ei vedä oikariin jos sattuu vähän kiinnitysruuvi reiän reunaa koskemaan. Kolmanneksi, aika helppo tuo on esim. muutamalla muoviprikalla ja vaikka pätkällä kutistesukkaa eristää, jos se noin paljon vaivaa.

En ainakaan itse kyllä näe miten tässä mikään olisi myyjän syytä, paitsi että ilmeisesti erehtyi hyväksymään väärän henkilön tarjouksen.
 
"Myyn coolerin torniosan ja siihen liittyvän tuulettimen". Kuka tahansa kykeneen tällaisen myynti-ilmoituksen tekemään. Itselläni on neljä coolerin torniosaa "varastoituna". Voisin samoin myydä ne eteenpäin ja jättää ostajalle vastuun saamastaan komponentista. Huomion arvoista tässä on se, että myyjä tiesi, että hän lähetti epäkelvon tuotteen. Luultavasti säännöissäkin on jotakin vahingollisten komponenttien myynnistä mainittu.
Kyllähän tuossa tapauksessa on myynti-ilmoitukseen kirjoitettu poikkeavuus ja kuvakin löytyy. Mitään "alakiinnitystä" eli emolevyn taakse tulevaa backplatea tuossa jäähdyttimessä ei vakionakaan ole, vaan samanlaiset painettavat klipsit kuin intelin stock-jäähdyttimessä. Kyllä sopisi odottaa hiukan tarkkaavaisuutta myös ostajalta käytettyä tavaraa ostettaessa.

Lisäksi hyvin suurella todennäköisyydellä voi jäähdyttimen kiinnittää tuollaisenaan tai jos oikkari pelottaa, niin aika helppo on keksiä jotain pientä eristävää sinne itse väliin.
 
:tdown:.

Joelele: "Lisäksi hyvin suurella todennäköisyydellä voi jäähdyttimen kiinnittää tuollaisenaan tai jos oikkari pelottaa, niin aika helppo on keksiä jotain pientä eristävää sinne itse väliin."

Minulla on henkilökohtainen kokemus millaista vahingoa tuollainen kiinnitys voi aiheuttaa. Miksi sitten coolerien valmistajat viitsivät nähdä vaivaa ja eristävät emon yhteydessä olevat coolerin osat?

Charun: "Muutaman tusinan konetta kasannut itsekin..."

Sama oikosulun mahdollisuudesta, mitä mainitsin Joelelelle. Oma tahtini kasata koneita on 5-10 kuukausittain. Oma tietokoneharrastukseni alkoi 80-luvun loppupuolella. Ensimmäisen kotikoneen rakensin alkeellisesta pelikonsolista. Ainakin niissä suoritinjäähyissä, mitä käytän on tuon myyntikuvan kaltaisia tornin ruuvikiinnityksiä. Meillä on erilaisia kokemuksia tietokoneista. Itselleni ei tulisi mieleenkään kiinnittää jäähyä emolevyyn paljailla ruuveilla.
 
:tdown:.

Joelele: "Lisäksi hyvin suurella todennäköisyydellä voi jäähdyttimen kiinnittää tuollaisenaan tai jos oikkari pelottaa, niin aika helppo on keksiä jotain pientä eristävää sinne itse väliin."

Minulla on henkilökohtainen kokemus millaista vahingoa tuollainen kiinnitys voi aiheuttaa. Miksi sitten coolerien valmistajat viitsivät nähdä vaivaa ja eristävät emon yhteydessä olevat coolerin osat?

Charun: "Muutaman tusinan konetta kasannut itsekin..."

Sama oikosulun mahdollisuudesta, mitä mainitsin Joelelelle. Oma tahtini kasata koneita on 5-10 kuukausittain. Oma tietokoneharrastukseni alkoi 80-luvun loppupuolella. Ensimmäisen kotikoneen rakensin alkeellisesta pelikonsolista. Ainakin niissä suoritinjäähyissä, mitä käytän on tuon myyntikuvan kaltaisia tornin ruuvikiinnityksiä. Meillä on erilaisia kokemuksia tietokoneista. Itselleni ei tulisi mieleenkään kiinnittää jäähyä emolevyyn paljailla ruuveilla.

Ei tää esitelmä nyt mielestäni silti korjaa sitä faktaa, ettet itse ottanut selvää mitä olet ostamassa, ja nyt syytät täällä myyjää omasta mokastasi.
 
Joskus kannattaa vaan ottaa takki naulasta ja suunnata ovelle. Vielä parempaa jos kehtaa myöntää olleensa väärässä.

Tosta ilmotuksesta kun maalaa coolerin nimen ja painaa haje googlesta tulee ekoina linkkeinä jimssin tuotekortti: Cooler Master Hyper TX3 Evo CPU-cooleri - 31,90€

Siinä näkyy mitä pitäisi olla mukana uutena ja sitten kun summaa mitä ilmoitukseen kirjoitettu ja katselee kuvaa niin pitäisi olla 1+1=2. Ihan omaan piikkiin menee, myyjän ilmoitus ei oikein selkeämpi voisi asian suhteen olla.

e: Varsinkin kun tästä vielä annettu negatiivinen palaute oikein korostetuilla haukuilla hengenvaarallisuudesta. Huhu. Jos ei tietäisi tapausta ja lukisi vaan palautteen niin kyllä miettisin mitä siellä on myyty. Todella aiheeton palaute.
 
Viimeksi muokattu:
Ei tää esitelmä nyt mielestäni silti korjaa sitä faktaa, ettet itse ottanut selvää mitä olet ostamassa, ja nyt syytät täällä myyjää omasta mokastasi.

Kyllä myyjälläkin on myymästään tuotteesta oma vastuunsa. Täällä on vähätelty oikosulkuvaaraa. Olen pitänyt tallessa tuon vahingon aiheuttaneen coolerin.
Se on muistutuksena minulle, mitä suojaamaton jäähyn kiinnitys voi aiheuttaa.
 
Kyllä myyjälläkin on myymästään tuotteesta oma vastuunsa. Täällä on vähätelty oikosulkuvaaraa. Olen pitänyt tallessa tuon vahingon aiheuttaneen coolerin.
Se on muistutuksena minulle, mitä suojaamaton jäähyn kiinnitys voi aiheuttaa.

Aika isoja tähtialuslevyjä saa käyttää ja pienellä keskireiällä, että alkaa mennä hasardiksi. Normialuslevy(prikka) ja pultti+mutteri ei taida onnistau tuohoaminen kuin yrittämällä eli vääntämällä apinanraivokireyteen.

IMG_20190118_122537.jpg.d5b69f02edc9abeff80b396eb93a4af6.jpg
 
Eikä se nyt kovin kummoinen homma ole repiä intelin stock jäähystä näitä irti ja työntää tuohon cooler masteriin, niin ei ainakaan ole oikosulun vaaraa
 

Liitteet

  • 1667928510339.png
    1667928510339.png
    207,1 KB · Luettu: 26
Erittäin negatiivinen. Hän myi suoritinjäähyn, jossa on ruuviviritys. Hän myi vika-alttiin ja vaarallisen virityksen. Lisäksi tiesi mitä teki.

Ihan hyvä antaa negatiivista palautetta jäähdystä jossa ruuviviritys ja lisätä vielä perään, että myyjä tiesi mitä teki. Johan siinä ilmoituksessa luki ruuvivirityksestä ja oli vielä kuvakin.

Jos ostajana ei jaksa lukea ilmoitusta ja katella kuvia niin kannattaakohan sitä jälkikäteen alkaa valittamaan kaupasta ja myyjästä.
 
Ehkä tätä keskustelua kannattaa jatkaa muualla. Varsinkin, kun tuo ei ole Cooler Master (ihan sen takia, että se on eka google-hitti).. Se on todennäköisemmin joku miljoonista klooneista, niinkuin Hyper 212:llekin on ollut vaikka 5. generaatiota Feraa..

Eikä se nyt kovin kummoinen homma ole repiä intelin stock jäähystä näitä irti ja työntää tuohon cooler masteriin, niin ei ainakaan ole oikosulun vaaraa

Tämä on se huonoin neuvo. Ei ne siihen mitenkään sovi ja ei ole mikään ponnahduslautakiinnitys. Et taida oikeasti jäähyjen kanssa paljon olla tekemisissä? Huoh.. Cooler Masterilla on se sama TX3, joka on ollut 8v+. Muilla valmistajilla on vastaavia ja tuo on lähempänä 2014 Be Quiet Pure Rock Slimmiä tai jotain Jonsbon tuotosta tai Thermaltakea tai Thermalrighttiä kuin TX3:sta. Lisäksi edelleen, miten hitossa kiinnität nuo metallitankoon, jossa ei ole niille sopivankokoista reikää, eikä ne ole sopivalla korkeudella???

--

Nyt mielestäni näyttää siltä, että kuvassa oli kaikki tieto ja @huntimanti sai sen , mitä oli selkeästi kuvassa esillä. En valittaisi tästä. Näyttää kyllä olevan itse tehty kiinnitys, ehkä LGA2011-socketin ruuvikiinnitystä modaamalla.

edit: en siis näihin kauppoihin ota enää kantaa, vaan siihen, että nyt tuli ostettua huono tuote ja neuvoistanne ei juurikaan ole apua (jäähyongelman korjaamiseen).. Jatketaan jäähykeskustelua tuolla:
edit2: aamulla luin ilmoituksessa, että se on CM TX3. Ei ole kyllä Coolermasterin tuuletin. Lisäksi @kaaliseppo pisti parhaan ehdotuksen tilanteen ratkaisemiseksi:

Nuo näyttäisi 2€ ratkaisulta tähän ongelmaan, josta on tehty isompi kuin se oikeasti onkaan.
 
Viimeksi muokattu:
Tämä on se huonoin neuvo. Ei ne siihen mitenkään sovi ja ei ole mikään ponnahduslautakiinnitys. Et taida oikeasti jäähyjen kanssa paljon olla tekemisissä? Huoh.. Cooler Masterilla on se sama TX3, joka on ollut 8v+. Muilla valmistajilla on vastaavia ja tuo on lähempänä 2014 Be Quiet Pure Rock Slimmiä tai jotain Jonsbon tuotosta tai Thermaltakea tai Thermalrighttiä kuin TX3:sta. Lisäksi edelleen, miten hitossa kiinnität nuo metallitankoon, jossa ei ole niille sopivankokoista reikää, eikä ne ole sopivalla korkeudella???

Taitaa nuo intelin muovikikkareet olla kaikki standardia, joten voin melkein 100% varmuudella sanoa, että ne käy tuohon cooleriin

1667930692481.png
 
hsalonen - kiitos hyvästä viestistä:thumbsup:.

Tässä kyseisessä tapauksessa harhaan johti oma ennakko-oletukseni. Katsoin toki kuvaa. Ajattelin siitä, että valmistajan kadonnut vastakappale on vaihdettu sopivaan mutteriin. Minulla on neljä tornia ilman kiinnitykseen liittyviä vastakappaleita. Kokemusteni opettamana en pane niitä kiertämään ajatuksella, että ostaja on vastuussa saamastaan tuotteesta. Oikosulun mahdollisuutta voidaan vähätellä, mutta ruuvi-mutteri virityksessä se on aina täysin mahdollista.

Olen toki etsinyt ja yrittänyt ostaa kiinnitysosia torneihini, mutta turhaan. Tähän asti on ostettavakseni tarjottu vain jäähyjä, jossa kaikki osat ovat tallessa. Minun pettymykseni johtuu siitä, että odotin toimivaa suoritinjäähyä, mutta sain "rampautuneen versio" haluamastani. Tähän asti olen kuvitellut, että myyjän velvollisuus on selkeästi kertoa millaisen tuotteen asiakas ostaa. Ilmeisesti olenkin erehtynyt.
 
hsalonen - kiitos hyvästä viestistä:thumbsup:.

Tässä kyseisessä tapauksessa harhaan johti oma ennakko-oletukseni. Katsoin toki kuvaa. Ajattelin siitä, että valmistajan kadonnut vastakappale on vaihdettu sopivaan mutteriin. Minulla on neljä tornia ilman kiinnitykseen liittyviä vastakappaleita. Kokemusteni opettamana en pane niitä kiertämään ajatuksella, että ostaja on vastuussa saamastaan tuotteesta. Oikosulun mahdollisuutta voidaan vähätellä, mutta ruuvi-mutteri virityksessä se on aina täysin mahdollista.

Olen toki etsinyt ja yrittänyt ostaa kiinnitysosia torneihini, mutta turhaan. Tähän asti on ostettavakseni tarjottu vain jäähyjä, jossa kaikki osat ovat tallessa. Minun pettymykseni johtuu siitä, että odotin toimivaa suoritinjäähyä, mutta sain "rampautuneen versio" haluamastani. Tähän asti olen kuvitellut, että myyjän velvollisuus on selkeästi kertoa millaisen tuotteen asiakas ostaa. Ilmeisesti olenkin erehtynyt.
Ei kai sitä voi selkeämmin kertoa miten kyseisessä ilmoituksessa jäähystä oli kerrottu ja kuvakin vielä.

Nyt vaan katsot peiliin ja myönnät virheesi.

Turhaan olet myyjälle negan antanut ja toivottavasti ylläpito sen poistaa myyjältä. @Sampsa @Juha Kokkonen
 
Tässä taas yksi kyllä paskanmaun jättämä kauppiastoiminta.
Itsellä siis on am4 lankuista ostoilmoitus täällä foorumilla. Noh sain sitten sinne viestiä että ois kyseisiä lankkuja parikin kappaletta, vastasin että kiinnostaa ja alettiin vaihtamaan yv:llä inffoa. Selvisi että hänellä oli muutakin rautaa myynnissä ja kysyin pakettihintaa koko setille mitä ei koskaan tullut vaan seuraava viesti olikin että "nämä kaikki on jo myyty"
Aika paskaa kauppiastoimintaa mun mielestä että myydään ohi ilman että minulle edes kerrotaan hintaa millä koko paketti olisi vaihtanut omistajaa...

Jatkossa kaikki ostoilmoitukseen tarjoajat:
Älkää nyt menkö useammalle tarjoamaan niitä ja varsinkaan niin että jätät kertomatta sitä hintaa millä olisit valmis niistä luopumaan!

Sapettaa ihan pikkusen sanoisinko!
Ymmärrän aivan täysin tuon sapetuksen määrän. Todella paskamainen temppu tuolta myyjältä. :mad: Jos on kauppojen hierominen kesken, niin ei niitä kamoja kesken kaiken ruveta muille myymään, vaan katsotaan ensin hommat loppuun asti ensimmäisen kanssa. Minulla on myös vastaavia kokemuksia ja joka kerta nuo ohimyynnit sapettaa yhtä paljon. Samoin kuin se, että kun teet tarjouksen, niin myyjä ei vastaa mitään ja sitten myöhemmin saat huomata että tavara(t) on myyty jollekin toiselle. Näistä pitäisi saada laittaa negaa, koska onhan tuo sen verran huonoa käytöstä eikä ollenkaan kuulu hyvään kaupankäyntitapaan. Reilu peli se olla pitää ja asiat kuuluu hoitaa jämptisti, kunnolla ja hyvien tapojen mukaisesti. :thumbsup:
 
Turhaan olet myyjälle negan antanut ja toivottavasti ylläpito sen poistaa myyjältä. @Sampsa @Juha Kokkonen

Kannattaa tagata myös @Rantakemisti .

Tässä on myyty huono tuote huntimantille, mutta sen kunto näkyy kuvista ja selityksistä. Ostaja katsoo, että ei voi käyttää tuotetta ja kyllä siinä on joku viritys..
..mutta se näkyy kuvissa, niin ehkä tuo negatiivinen palaute on aiheeton, kun sitä sai, mitä tilasi.

Korjaamisihmettelyjä jatkettiin tuolla Ilmajäähdytys-ketjussa, jossa @kaaliseppo itse asiassa tarjoaa parin euron ratkaisun.

--

edit:

@DubzDiamondz oli myyjä, joka tämän negatiivisen palautteen sai ja tässä on aiheeseen liittyvä ketju:
 
Viimeksi muokattu:

Statistiikka

Viestiketjuista
259 316
Viestejä
4 509 293
Jäsenet
74 352
Uusin jäsen
JuhaSaar

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom