Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Se tässä eniten sapettaan että ilmaisin jo kiinnostukseni kohteeseen mitä tarjottiin ja sitten vedellään ohi ilman että ilmoitetaan hintoja millä luopuisi!Totta kai niitä saa tarjota useampaan ostoilmoitukseen kerrallaNaurettavaa alkaa itkemään tuollaisesta, kyllä noilla kauppamäärillä pitäisi tajuta jo käyttäytyä vähän kypsemmin
Ei taida olla hirveän vakava asia kuitenkaanSe tässä eniten sapettaan että ilmaisin jo kiinnostukseni kohteeseen mitä tarjottiin ja sitten vedellään ohi ilman että ilmoitetaan hintoja millä luopuisi!
Ja joo, olen tehnyt kauppaa täällä ja harvoin tälläsiä tapahtuu, syystä että täällä osaa myös olla hyvin asiat hoitavia ostoilmotuksiin tarjoajia.
No ei se nyt sillee ku tossa odottaa 3 ryzenin prossua lankkuja...Ei taida olla hirveän vakava asia kuitenkaan
Itse olisin todennut että puhelin tänne ei ole mun ongelma että jouduit maksaa kuskille. Sovittiu hinta pitää tai ei tule kauppoja.Ei liity iotechiin mitenkään, mutta Torin kautta möin arvokkaan iphonen ja oli sovittu hinta ja varmistettu että hinta pysyy, siitä ei enää tingitä. Kaikki tämä englanniksi, koska kyseessä oli väittämän mukaan ukrainalainen.
Ostaja tuli asuntoni sisään kaverinsa kanssa ja laittoi rahat eteisen tuolille. Kun aloin laskemaan rahoja se äkkiä kirjoitti google translateen että joutui maksamaan kuskille 40e ja ei ole enempää rahaa. Vitutti ihan kunnolla, koska olisin saanut saman tarjouksen muualtakin.
Koin tilanteen jopa uhkaavaksi niin hyväksyin kaupan.
Tyyppi lupasi maksaa loput myöhemmin. Ei ole 3viikossa maksanut.
Tarinan opetus: tee kauppaa Iotechissä hyvien kauppakumppaneiden kanssa ja kaikki menee todennäköisesti ok.
Olisi tuokin kauppa pitänyt sopia vaikka läheiselle huoltoasemalle, niin olisi ollut helpompi hylätä tarjous ja lähteä menemään.
Edit: en halunnut harrastaa syrjintää kansallisuuden perusteella, mutta jatkossa jätän ulkomaalaisten viestit huomioimatta.
Se ei silti taida olla tuon myyjän vikaNo ei se nyt sillee ku tossa odottaa 3 ryzenin prossua lankkuja...
Siksi ei myyjää tagattu. Enemmänkin vaikutti olevan toive sekä tarve avautua.Se ei silti taida olla tuon myyjän vika
Juuri näin.Siksi ei myyjää tagattu. Enemmänkin vaikutti olevan toive sekä tarve avautua.
Ostin jäähdyttimen käyttäjä DubzDiamondzilta muistaakseni 26.10. Hän myi coolerin, missä oli hänen omien sanojensa mukaan ruuviviritys. Itsekin olen samanlaisia tehnyt, jos jokin vastakappale puuttuu. Hänella oli ilmoituksessaan kuva jäähystä. Sen perusteella arvelin, että on kyse suorittimen ympärillä olevaan kiinnitysosaan liitettävistä ruuveista. En kiinnittänyt kuvaan sen enempää huomiotani. Koin yllätyksen. Puuttui kaikki alakiinnitykseen tarvittavat osat. Ne korvasi ruuvi-mutteri viritykset.
Laitoin hänelle viestin: "Cooleri tuli, mutta siitä puuttui suorittimen ympärille asetettavat alakiinnikkeet." Olen useita ruuvivirityksiä tehnyt, mutta alakiinnikkeet on aina pitänyt olla. En ole tarkemmin tutkinut asiaa, mutta jos kyseessä on intelin tapainen suoraan emoon kiinnitettävä malli, pitää olla suojaus metallikiinnikkeille. Ilman sitä 100% varmasti tulee oikosulku ja sen mukaiset vahingot." Itselleni harrastukseni alkuvaiheessa on näin tapahtunut ja myöhemmin olen korjannut toisten keskusyksikköjä samasta syystä.
Myyjän vastaus viestiini" Myin tuotteen kuten se on minulle komponenttipaketissa tullut, vaihdoin matalamman jäähyn tilalle ja tämä jäi itselle ylimääräiseksi. Ihan ei itselle selvinnyt mitkä alakiinnikkeet puuttuvat, mutta toivottavasti löydät siihen jotkut tilalle". Toisin sanoen hän myi tarkoitukseen sopimattoman tuotteen ja itse tiesi sen. Tietoisesti hän pani vahingon kiertämään asiassa, mihin en ollut millään tavalla osallinen. Ollakseen rehellinen itselleen ja toisille hänen olisi pitänyt myydä tuotettaan näin: "Myynnissä coolerin torniosa ja siihen liittyvänä tuuletin."
Kyseessä ei ole rahallisesti iso asia, mutta silti tapaus ärsyttää. KäyttäjäDubzDiamondz on siirretty henkilökohtaiseen pannilistaani.
Isosta Kirjasta löytyy ajatus: Se, joka on väärä vähässä, on sitä myös suuressa.
Jos on kyse tästä ilmoituksesta, niin kuvassahan näkyy aivan selvästi minkälaisen tuulettimen kiinnikkeineen olet ostamassa. Mielestäni myyjä ei ole tehnyt tässä mitään väärää.
![]()
Kyllähän tuossa tapauksessa on myynti-ilmoitukseen kirjoitettu poikkeavuus ja kuvakin löytyy. Mitään "alakiinnitystä" eli emolevyn taakse tulevaa backplatea tuossa jäähdyttimessä ei vakionakaan ole, vaan samanlaiset painettavat klipsit kuin intelin stock-jäähdyttimessä. Kyllä sopisi odottaa hiukan tarkkaavaisuutta myös ostajalta käytettyä tavaraa ostettaessa."Myyn coolerin torniosan ja siihen liittyvän tuulettimen". Kuka tahansa kykeneen tällaisen myynti-ilmoituksen tekemään. Itselläni on neljä coolerin torniosaa "varastoituna". Voisin samoin myydä ne eteenpäin ja jättää ostajalle vastuun saamastaan komponentista. Huomion arvoista tässä on se, että myyjä tiesi, että hän lähetti epäkelvon tuotteen. Luultavasti säännöissäkin on jotakin vahingollisten komponenttien myynnistä mainittu.
.
Joelele: "Lisäksi hyvin suurella todennäköisyydellä voi jäähdyttimen kiinnittää tuollaisenaan tai jos oikkari pelottaa, niin aika helppo on keksiä jotain pientä eristävää sinne itse väliin."
Minulla on henkilökohtainen kokemus millaista vahingoa tuollainen kiinnitys voi aiheuttaa. Miksi sitten coolerien valmistajat viitsivät nähdä vaivaa ja eristävät emon yhteydessä olevat coolerin osat?
Charun: "Muutaman tusinan konetta kasannut itsekin..."
Sama oikosulun mahdollisuudesta, mitä mainitsin Joelelelle. Oma tahtini kasata koneita on 5-10 kuukausittain. Oma tietokoneharrastukseni alkoi 80-luvun loppupuolella. Ensimmäisen kotikoneen rakensin alkeellisesta pelikonsolista. Ainakin niissä suoritinjäähyissä, mitä käytän on tuon myyntikuvan kaltaisia tornin ruuvikiinnityksiä. Meillä on erilaisia kokemuksia tietokoneista. Itselleni ei tulisi mieleenkään kiinnittää jäähyä emolevyyn paljailla ruuveilla.
Ei tää esitelmä nyt mielestäni silti korjaa sitä faktaa, ettet itse ottanut selvää mitä olet ostamassa, ja nyt syytät täällä myyjää omasta mokastasi.
Kyllä myyjälläkin on myymästään tuotteesta oma vastuunsa. Täällä on vähätelty oikosulkuvaaraa. Olen pitänyt tallessa tuon vahingon aiheuttaneen coolerin.
Se on muistutuksena minulle, mitä suojaamaton jäähyn kiinnitys voi aiheuttaa.
Kyllä myyjälläkin on myymästään tuotteesta oma vastuunsa. Täällä on vähätelty oikosulkuvaaraa. Olen pitänyt tallessa tuon vahingon aiheuttaneen coolerin.
Se on muistutuksena minulle, mitä suojaamaton jäähyn kiinnitys voi aiheuttaa.
Erittäin negatiivinen. Hän myi suoritinjäähyn, jossa on ruuviviritys. Hän myi vika-alttiin ja vaarallisen virityksen. Lisäksi tiesi mitä teki.
Eikä se nyt kovin kummoinen homma ole repiä intelin stock jäähystä näitä irti ja työntää tuohon cooler masteriin, niin ei ainakaan ole oikosulun vaaraa
![]()
10Pcs For CPU Heatsink Mount Pin Plastic Push Screw Cooler Cooling Fan Fastener Mounting Clip for Intel Socket Accessories - AliExpress 44
Smarter Shopping, Better Living! Aliexpress.comwww.aliexpress.com
Tämä on se huonoin neuvo. Ei ne siihen mitenkään sovi ja ei ole mikään ponnahduslautakiinnitys. Et taida oikeasti jäähyjen kanssa paljon olla tekemisissä? Huoh.. Cooler Masterilla on se sama TX3, joka on ollut 8v+. Muilla valmistajilla on vastaavia ja tuo on lähempänä 2014 Be Quiet Pure Rock Slimmiä tai jotain Jonsbon tuotosta tai Thermaltakea tai Thermalrighttiä kuin TX3:sta. Lisäksi edelleen, miten hitossa kiinnität nuo metallitankoon, jossa ei ole niille sopivankokoista reikää, eikä ne ole sopivalla korkeudella???
Ei kai sitä voi selkeämmin kertoa miten kyseisessä ilmoituksessa jäähystä oli kerrottu ja kuvakin vielä.hsalonen - kiitos hyvästä viestistä.
Tässä kyseisessä tapauksessa harhaan johti oma ennakko-oletukseni. Katsoin toki kuvaa. Ajattelin siitä, että valmistajan kadonnut vastakappale on vaihdettu sopivaan mutteriin. Minulla on neljä tornia ilman kiinnitykseen liittyviä vastakappaleita. Kokemusteni opettamana en pane niitä kiertämään ajatuksella, että ostaja on vastuussa saamastaan tuotteesta. Oikosulun mahdollisuutta voidaan vähätellä, mutta ruuvi-mutteri virityksessä se on aina täysin mahdollista.
Olen toki etsinyt ja yrittänyt ostaa kiinnitysosia torneihini, mutta turhaan. Tähän asti on ostettavakseni tarjottu vain jäähyjä, jossa kaikki osat ovat tallessa. Minun pettymykseni johtuu siitä, että odotin toimivaa suoritinjäähyä, mutta sain "rampautuneen versio" haluamastani. Tähän asti olen kuvitellut, että myyjän velvollisuus on selkeästi kertoa millaisen tuotteen asiakas ostaa. Ilmeisesti olenkin erehtynyt.
Ymmärrän aivan täysin tuon sapetuksen määrän. Todella paskamainen temppu tuolta myyjältä.Tässä taas yksi kyllä paskanmaun jättämä kauppiastoiminta.
Itsellä siis on am4 lankuista ostoilmoitus täällä foorumilla. Noh sain sitten sinne viestiä että ois kyseisiä lankkuja parikin kappaletta, vastasin että kiinnostaa ja alettiin vaihtamaan yv:llä inffoa. Selvisi että hänellä oli muutakin rautaa myynnissä ja kysyin pakettihintaa koko setille mitä ei koskaan tullut vaan seuraava viesti olikin että "nämä kaikki on jo myyty"
Aika paskaa kauppiastoimintaa mun mielestä että myydään ohi ilman että minulle edes kerrotaan hintaa millä koko paketti olisi vaihtanut omistajaa...
Jatkossa kaikki ostoilmoitukseen tarjoajat:
Älkää nyt menkö useammalle tarjoamaan niitä ja varsinkaan niin että jätät kertomatta sitä hintaa millä olisit valmis niistä luopumaan!
Sapettaa ihan pikkusen sanoisinko!
Turhaan olet myyjälle negan antanut ja toivottavasti ylläpito sen poistaa myyjältä. @Sampsa @Juha Kokkonen
Siis myyjän pitäisi vastata jokaikiseen "maksan sulle kybän tosta 500euron näyttiksestä" tarjoukseen? Tai muuten tulee negaa? ööö, EI.Samoin kuin se, että kun teet tarjouksen, niin myyjä ei vastaa mitään ja sitten myöhemmin saat huomata että tavara(t) on myyty jollekin toiselle. Näistä pitäisi saada laittaa negaa, koska onhan tuo sen verran huonoa käytöstä eikä ollenkaan kuulu hyvään kaupankäyntitapaan. Reilu peli se olla pitää ja asiat kuuluu hoitaa jämptisti, kunnolla ja hyvien tapojen mukaisesti.![]()
Hintapyyntö ei mene edelle, jos kaupat tuotteesta on sovittu alle hintapyynnön yksityisviestillä. Yhtälailla alle hintapyynnön sovittu kauppa on sitova kauppa.Siis myyjän pitäisi vastata jokaikiseen "maksan sulle kybän tosta 500euron näyttiksestä" tarjoukseen? Tai muuten tulee negaa? ööö, EI.
Tarjous on tarjous ja siihen ei tarvitse vastata mitään. Yleensä tarjous on surkea, jos siihen ei saa mitään vastausta.
Se on eriasia, jos kauppaa on jo hierottu ja jollain tavalla annettu ymmärtää, että kaupat tehdään sovituilla pelimerkeillä ja sitten myydäänkin paremmalla hinnalla toisaalle.
Toisaalta taas eikös hintapyynnillä myynti sido myyjää enemmän kuin YV:n kautta tehty alle HP kauppa?
Ymmärrän aivan täysin tuon sapetuksen määrän. Todella paskamainen temppu tuolta myyjältä.Jos on kauppojen hierominen kesken, niin ei niitä kamoja kesken kaiken ruveta muille myymään, vaan katsotaan ensin hommat loppuun asti ensimmäisen kanssa. Minulla on myös vastaavia kokemuksia ja joka kerta nuo ohimyynnit sapettaa yhtä paljon. Samoin kuin se, että kun teet tarjouksen, niin myyjä ei vastaa mitään ja sitten myöhemmin saat huomata että tavara(t) on myyty jollekin toiselle. Näistä pitäisi saada laittaa negaa, koska onhan tuo sen verran huonoa käytöstä eikä ollenkaan kuulu hyvään kaupankäyntitapaan. Reilu peli se olla pitää ja asiat kuuluu hoitaa jämptisti, kunnolla ja hyvien tapojen mukaisesti.
![]()
Pieni ristiriita tässä. HP ei mene ohi, jos olet sen "sopivan tarjouksen" saanut ja hyväksynyt.Eka, joka tekee sopivan tarjouksen, niin saa tuotteen. Ja hp menee tietysti kaikista ohi.
Sanoinko niin?Pieni ristiriita tässä. HP ei mene ohi, jos olet sen "sopivan tarjouksen" saanut ja hyväksynyt.
Sanoinko niin?
HP menee tietysti kaikkien tarjousten ohi, koska sitä ei tarvitse myyjän edes hyväksyä. Myyjä on myytävä tuote ensimmäisenä hp:n tarjonneelle. Ei kai tässä nyt mitään epäselvää ole![]()
Riippuu vähän että kuinka kauan se hierominen kestää. Jos päiväkausia mietitään ja hierotaan ja joku muu tulee ja nappaa tavarat sun ohi, niin se on vaan voi, voi.Ymmärrän aivan täysin tuon sapetuksen määrän. Todella paskamainen temppu tuolta myyjältä.Jos on kauppojen hierominen kesken, niin ei niitä kamoja kesken kaiken ruveta muille myymään, vaan katsotaan ensin hommat loppuun asti ensimmäisen kanssa. Minulla on myös vastaavia kokemuksia ja joka kerta nuo ohimyynnit sapettaa yhtä paljon. Samoin kuin se, että kun teet tarjouksen, niin myyjä ei vastaa mitään ja sitten myöhemmin saat huomata että tavara(t) on myyty jollekin toiselle. Näistä pitäisi saada laittaa negaa, koska onhan tuo sen verran huonoa käytöstä eikä ollenkaan kuulu hyvään kaupankäyntitapaan. Reilu peli se olla pitää ja asiat kuuluu hoitaa jämptisti, kunnolla ja hyvien tapojen mukaisesti.
![]()
Niin?Siis mikäli olet hyväksynyt jonkun tarjouksen niin se on sitova. Ihan sama huutaako joku HP:n sen jälkeen vai ei.
No sai sen käsityksen, että hp menis silti ohi vaikka hyväksyis tarjouksen. Ei sen kummempaa. peace.Sanoinko niin?
HP menee tietysti kaikkien tarjousten ohi, koska sitä ei tarvitse myyjän edes hyväksyä. Myyjä on myytävä tuote ensimmäisenä hp:n tarjonneelle. Ei kai tässä nyt mitään epäselvää ole![]()
Sanoinko niin?
HP menee tietysti kaikkien tarjousten ohi, koska sitä ei tarvitse myyjän edes hyväksyä. Myyjä on myytävä tuote ensimmäisenä hp:n tarjonneelle. Ei kai tässä nyt mitään epäselvää ole![]()
Ei muuta mitään. Jokuhan olisi voinut tarjota sen hp myös yv:llä eikä muut olisi tienneet asiasta mitään.Tässä on ollut itsellä semmoinen tapaus, että olen hyväksynyt tarjouksen YV:llä, mutta en ehtinyt päivittää sitä vielä ketjuun. Sitten joku tarjoaa HP:n ja ei tiedä ollenkaan, että YV:llä on sovittu jo kaupat.
Näinhän se on, mut iha älytön valvottava. Mitä enemmän sääntöjä, nii sitä enemmän viestejä näissä kauppaketjuissa ja sitä enemmän korjattavia palautteita (kun niitä kerta korjaillaan). Maalaisjärki ja sen semmoinen on kait katoava luonnonvara.Selkeintä olisi, jos kaikki tarjoukset olisivat ketjussa, mutta ei se myyjästä ole kiinni..
Tässä on ollut itsellä semmoinen tapaus, että olen hyväksynyt tarjouksen YV:llä, mutta en ehtinyt päivittää sitä vielä ketjuun. Sitten joku tarjoaa HP:n ja ei tiedä ollenkaan, että YV:llä on sovittu jo kaupat. Ei se aina ole selvää ja tästä joutui hirveästi lähettelemään kaikille viestejä.
Selkeintä olisi, jos kaikki tarjoukset olisivat ketjussa, mutta ei se myyjästä ole kiinni..
@Travola myi 4 kappaletta 3TB HDD-levyjä, joista hän oli postannut CrystalDiskInfosta otetut kuvat, mutta kuvat eivät vastanneet tuloksia, jotka itse sain kovoista. Kaikkia neljää oli käytetty yli 60k tuntia sen sijaan, että vain yhdellä oli niin iso tuntimäärä. Nyt kun hänen kuviaan katsoo tarkemmin, huomaa että hän on tarkoituksella ottanut lopulle kolmelle kuvan samasta kovalevystä, jolla on pienempi tuntimäärä (eikä se ollut kaupan mukana) ja rajannut kuvat niin, ettei temppua heti huomaa. Rahasumman puolesta en tunne tulleeni niin pahasti petetyksi, koska näitä pystyy vielä käyttää tarkoitukseen, johon ne ostin, mutta ilmiselvästi tarkoituksella väärennetyt kuvat tekivät kaupasta huonon kokemuksen. Ehdin jo laittaa positiivista palautetta ennen kuin tarkistin levyt kunnolla, joten päätin postata asiasta tänne.
^ Näin tehty. Myyjän mukaan virhe ei ole tahallinen, vaan hän huolimattomasti otti kuvat vaihtaessaan levyjä yksi kerrallaan telakkaan, mikä on myös mahdollista, mutta päätin kuitenkin huomioida virheen palautteessakin. Sovimme myös hyvityksestä.
Jep. Noi 1000 h kiintolevyt vielä olisikin olleet ok, mutta yli 60 000h kiintolevyt on kyllä ihan liian kuluneita eikä koskaan tiedä milloin ne hajoaa ja vie tiedot mukanaan. Itse olisin kyllä purkanut kaupat.Melkein 7 vuotta 24/7 yhteen menoon lätyt pyörineet. Henk. koht. en mistään hinnasta koskisi moisiin![]()
Käytämme välttämättömiä evästeitä, jotta tämä sivusto toimisi, ja valinnaisia evästeitä käyttökokemuksesi parantamiseksi.