Doom Eternal 2020 (Jatkot Doom 2016:lle) // (PC, PS4, XB1, Switch, Stadia) // Julkaisu: 20.3.2020

Onko tässä pelissä steam avaimesta varsinaisesti mitään hyötyä, vai onko silti pakotettu johonkin Bethesdan launcheriin?
Ei oo pakotettu erilliseen launcheriin. Pelissä pitää sit kirjautua Bethesdan käyttäjätilille, mut mitään varsinaista launcheria tää ei pakota.
 
Pitäskö tässä olla jokaisesta kartasta tommonen master level? Mulla on vaan 2. Arc complex ja cultist base. Vai pitääkö noi avata jotenkin?
 
Pitäskö tässä olla jokaisesta kartasta tommonen master level? Mulla on vaan 2. Arc complex ja cultist base. Vai pitääkö noi avata jotenkin?
 
Meinaat niitä classic doom kenttiä? Niitä taitaa ainkain löytyä joka kentästä yksi.
 
Pitemmän päälle doomin 2016 kanssa alkoi tympimään se pelin perusmekaniikka. Juokse joku käytävä läpi, paina e ja tapa selän taakse spawnaavat örkit, repeat. Välillä kiipeä jotain tasanteita ylös. Tässä uudemmassa tuo tasoloikkailu tympii, samat spawnaysongelmat tässäkin toki on. Ehkä naamioitu paremmin kun osa örkeistä muka tyyliin kiipeää jostain rei'istä taisteluplatformille. Mutta jo 2016 oli tasoloikkaa jo liikaa mielestäni. Peli on myös ihan liian värikäs doomipeliksi. Tuntuu enemmän joltain quake 3 meets quake 2 with doom enemies kuin oikealta doomilta. Ainakin graafinen tyyli on kuin suoraan quake 3sta.

Jotenkin alkuun ihan kiva ok mutta todella itseään toistavaa. Olisivat vaikka tehneet jotain rpg lisäyksiä noihin lähitaistelujuttuihin. Tasoloikkailutkin vois olla menussa jonkun enable/disable napin, olis vaikka suoraa käytävää niiden sijasta disabled muodossa... ovat niin simppeliä turhuutta muutenkin mielestäni. Kehittäisivät vaikka vetten alaista taistelua tuon loikkimisen sijaan. Eniten ärsyttää miten itseään toistavaa tämä on. Ottaisivat vaikka jotain helpoimpia välibosseja välillä isommalle areenalle useampia kerrallaan mutta aina sellainen epämääräinen ryhmä vastassa. Se että vastassa olisi vaikka 10 niitä rynnistelijöitä jne olisi mielenkiintoisempaa. Olisi myös kiva että lähitaistelutappoja tehdessä voisi katsella sivuille. Typerää, että peli ottaa kontrollin pois pelaajalta vähän väliä.
 
Viimeksi muokattu:
Doom ym. Bethesdan pelit läksi just Microsoftille:
 
Saa nähä tuleeko tää peli sit edes mikki softan kanssa kuntoon, pelissä paljon bugeja jota ei näytetä korjaavan ikinä, itellä peli jäätyy 5 minuuti välein, vaikka pyörittäs konetta täysin vakiona
 
Olenko vain sokea, vai eikö Doom Eternalin Season passia enää ole steamissa? On muuten aika huono juttu, jos lisäriä ei voi enää steamista saada... :eek:
 
Koska ne tekee erillisen pelin (sama ratkasu kuin dishonored death of the outsider)
 
During Gamescom's Opening Night Live, we saw a trailer for Doom Eternal expansion The Ancient Gods, Part One. To summarize: Somebody heard you hate the Marauder, so now here's two of them at once.

In an interview with PCGamesN, id Software executive producer Marty Stratton explained that it will be an expandalone, only he didn't use that beautiful word for some reason. What he said was, "we want the DLC to reach as many people as possible. In fact, you don't even need to own Doom Eternal to buy the DLC and play it."



Game director Hugo Martin clarified that it'll be a sizeable experience. "Most people would associate DLC with being of smaller scope – it's kind of like the made for TV version of the movie, and the movie was the main game," he said. "For us, this is very much like a two-part film – this is every bit as grand as the main game was."



The first part is due on October 20. As for part two, "They're both part of the Year One Pass," Stratton told PCGamesN. "So, you can suppose that they’re both within a year of launch."

 
The first part is due on October 20. As for part two, "They're both part of the Year One Pass," Stratton told PCGamesN. "So, you can suppose that they’re both within a year of launch."

Tämän mukaan kuuluisi season passiin? Onpa sekavasti kerrottu.

Microsoft storesta season pass löytyy:
 
"DOOM Eternal Year One Pass ei ole tällä hetkellä saatavilla. " Niin tuola lukee
 
Ei hyvän tähden tota ekaa slayergateakin :lol: Ekasta kentästä asti vaihde on ollu täysillä :hungry:
 
On tää eka DLC vaan kova. Meinasin ottaa Nightmaren, mutta sitten aattelin että "pitäähän pelaamisen olla hauskaa" ja pitkän tauon jälkeen Ultra Violence. Turpiin tulee aika hyvin. En tiedä sitten onko taidot ruosteessa tauon jälkeen vai onko tämä vaikeampi. Mutta Marauderit tuntuu olevan helppoja, niitä ne on tainnu helpottaa. Paljon pitemmän aikaa Marauderi pökerryksissä ensimmäisen osuman jälkeen niin sitä ehtii räiskiä vaikka miten.

Tämä marauderhomma jos pätee myös ei-expansioniin, niin ehkä minulla on toivoa päästä eteenpäin tuossa yhdessä kartassa normipelissä :D
 
Meinasin ottaa Nightmaren, mutta sitten aattelin että "pitäähän pelaamisen olla hauskaa"
Samoilla mietteillä lähdin itekin UV:llä, vaikkakin emopeli meni juuri Nightmarella. UV:ssä on kelvollisesti vaikeustasoa imo ekalle kerralle.

Marauderit tosiaan tuntuvat ottavan useammin tuplalaakin vastaan, tiedä sitten.
 
Itse pelasin peruspelin Ultra Violencella ihan loppupomoa lukuunottamatta, jossa vaihdoin helpommalle. Lisärissä otin suosiolla pykälää helpomman vaikeustason ja siinäkin on riittänyt haastetta ihan riittävästi. Ei tullut peruspelin aikana opeteltua nopeaa aseiden vaihtamista, nyt oli pakko jo bindata näppäimiä uuteen uskoon ja alkaa harjoittelemaan. Vihuja on paljon enemmän kerralla ja pidempiä taistoja, mutta tämä olikin suoraa jatkoa peruspelille. Ensimmäinen tupla Marauder kohtaaminen meni kuitenkin kivuttomasti läpi, on niitä jonkun verran helpotettu.
 
Itse pelasin peruspelin Ultra Violencella ihan loppupomoa lukuunottamatta, jossa vaihdoin helpommalle. Lisärissä otin suosiolla pykälää helpomman vaikeustason ja siinäkin on riittänyt haastetta ihan riittävästi. Ei tullut peruspelin aikana opeteltua nopeaa aseiden vaihtamista, nyt oli pakko jo bindata näppäimiä uuteen uskoon ja alkaa harjoittelemaan. Vihuja on paljon enemmän kerralla ja pidempiä taistoja, mutta tämä olikin suoraa jatkoa peruspelille. Ensimmäinen tupla Marauder kohtaaminen meni kuitenkin kivuttomasti läpi, on niitä jonkun verran helpotettu.
Hiiren sivussa mulla BFG paskatuuletinhetkien varalle + jotain suosimiasi aseita, kranujen kanssa kannattaa oppia maustamaan imp&solttukasoja. Clusterfukeissa liekkaria aina kun on latautuneena. Plasmariflen "jäädytysmodilla" staggeroi Baron of Hellit, Cyberdemonin "poikaset" ja Arch-Vilet. Hyppiessä rakettia alhaalla oleviin vihuihin, tuplahulilla koukun kanssa armoria talteen vihuilta. Näin siis itellä pähkinänkuoressa..

Eipä siinä muutaku pysyy vain liikkeesä :p
 
Itse pelasin peruspelin Ultra Violencella ihan loppupomoa lukuunottamatta, jossa vaihdoin helpommalle. Lisärissä otin suosiolla pykälää helpomman vaikeustason ja siinäkin on riittänyt haastetta ihan riittävästi. Ei tullut peruspelin aikana opeteltua nopeaa aseiden vaihtamista, nyt oli pakko jo bindata näppäimiä uuteen uskoon ja alkaa harjoittelemaan. Vihuja on paljon enemmän kerralla ja pidempiä taistoja, mutta tämä olikin suoraa jatkoa peruspelille. Ensimmäinen tupla Marauder kohtaaminen meni kuitenkin kivuttomasti läpi, on niitä jonkun verran helpotettu.

Loppupomo oli kyllä sielua repivää paskaa. Taistelu ei ollut hauska millään tavalla ainakaan omasta mielestä.
 
Helpottui aseiden vaihtaminen huomattavasti kun nyt on bindattu aseet numeroihin 1-3 ja kirjaimiin Q, E, Z, X ja C. Hiiren sivunapeissa kranut ja liekinheitin. Glory kill ja moottorisaha laitettu F ja R. Enää tarvii pelata sen verran että menee lihasmuistiin paremmin, nyt tulee vielä virhepainalluksia vanhasta muistista :lol:
 
Vaikeustaso on tosiaan kyllä napsun verran kovempi kuin peruspelissä. Lisäksi paljon isompia (useampana kappaleina) vihuja tulee vastaan välittömästi.

Kenttäsuunnittelu on mielestäni huonompi kuin peruspelissä. En osaa vielä sanoa onko ihan pelattavuuden vai näyttävyyden kannalta...
 
Onhan tuossa The Ancient God:issa kyllä vaikeusastetta nostettu ihan jonku verran. Emopelin vedin Ultra Violencella joka meni suhtkoht helposti läpi ja nyt alkanut tuota lisäriä pelaa samalla asteella niin turpaan tulee että heilahtaa. Mut joo täytyy sitä haastetta olla ja Rip & Tear soimaan nin hyvä tulee :D
 
Ensimmäiset bugitkin tuli vastaan Bloodswampilla. Lähdin suunnan valinnassa ensin oikealle, ja sehän oli virhe. Piti ihan Youtubesta katsoa, että miten tässä pääsee etenemään ja tosiaan olisi pitänyt lähteä ensin vasemmalle ja sen jälkeen palata sinne. No, eihän sitä vihreää koiraa tullut sinne opastamaan.

Reset mission ja uudelleen. Nyt toimii! Paitsi, että Marauderi ei sitten hyökännytkään. Ja tiedättehän miten vaikeaa sitä on vahingoittaa ellei silmät välähdä....

Kai se pitää kohta ottaa jälleen kenttä alusta....
 
Ancient Gods ja save file corrupted. Tähän ei taida olla mitään ratkaisua? Googlen kautta löytyi pari ohjetta mutta ne on Steamin kautta asennettuun, minulla on suoraan Bethesda launcherin kautta asennettu peli.
Onko kukaan pelannut DLC:tä läpi ja voisi jakaa save filet? Ei kiinnostaisi aloittaa alusta...
 
Viimeksi muokattu:
Blood swampin spiritit on toistaiseksi pelin vittumaisin vihu yhdistettynä baron of helliin, ekaa kertaa käytän raketinheitintä koko pelissä kun nää vittupäät tuntuu kuolevan sillä helpoiten. Sais kyllä olla joku talentti että dashaamalla pystyy pikkumonsut jyräämään alle, nyt niihin jää turhan usein jumiin.
 
Tuli eilen pelattua tuo eka DLC lävitse. Oli siinä pelattavaa ehkä reilu 5h+

Mutta täytyy myöntää että pääpeliin verrattuna joutu vaikeustasoa tiputtamaan. Taistelut oli niin paljpn haastavampia ja pitkiä, että meni jo maku kun joutu kymmenettä kertaa koittamaan samaa taistelua lävitse. Itsellä perheellisenä kun aikaa max 1-2h per päivä pelaa niin ei jaksa käyttää sitä aikaa yhden taistelun jauhamiseen.

Mutta suosittelen kyllä - varsinkin jos tuon ny 10-15€ alennuksesta tuppaa saamaan. Ja ei kannata masentua jos joutuu vaikeistasoa tiputtamaan - ilmeisesti suurinosa näin "joutunut" pääpeliin verraten tekemään :)
 
Tuli eilen pelattua tuo eka DLC lävitse. Oli siinä pelattavaa ehkä reilu 5h+

Mutta täytyy myöntää että pääpeliin verrattuna joutu vaikeustasoa tiputtamaan. Taistelut oli niin paljpn haastavampia ja pitkiä, että meni jo maku kun joutu kymmenettä kertaa koittamaan samaa taistelua lävitse. Itsellä perheellisenä kun aikaa max 1-2h per päivä pelaa niin ei jaksa käyttää sitä aikaa yhden taistelun jauhamiseen.

Mutta suosittelen kyllä - varsinkin jos tuon ny 10-15€ alennuksesta tuppaa saamaan. Ja ei kannata masentua jos joutuu vaikeistasoa tiputtamaan - ilmeisesti suurinosa näin "joutunut" pääpeliin verraten tekemään :)

Delsu saa pääpelin näyttämään tutoriaalilta. IGN ja muut "laatu" journalistit joutu varmasti pelaa helpoimmalla, että ehtivät ees arvostelee koko dlc:n ajallaan :D
 
Veikkaan että osa arvostelijoista ei ole päässyt ekaa kenttää pidemmälle. Ja ne jotka ovat pääpelin pelanneet helpommalla niin DLC saattaa jopa jäädä kesken.

Itsellä takana melkein 20 vuotta FPS pelejä ja täytyy kyllä myöntää että tämä oli yksi haastavimmista kokemuksista ellei haastavin tähän mennessä.
 
Ilmeisesti pari päivää sitten tullut joku update mikä on muuttanut ancient godsin 2 slayer gaten ihan vitun uskomattomaksi ainakin ultra nightmarella pelatessa. Ensin 3 archvilea, 3 blood makyria, 2 doom huntteria + 2 dread knight (näiden jälkeen luulin jo läpäisseeni) mutta ei sitten tulee perus spirit marauder sekä loputtomiin spawnaavat carcassit. Saa jäädä perkele.
 
Tulipa poimittua tämä joulualeista ja juuri sain toisen kentän läpäistyä (Exultia vai mikälie olikaan). Sinne jäi jotain salaisuuksia ja ilmeisesti myös unohdin avata slayer gaten sieltä lopusta kun en ainakaan mitään avainta löytänyt siihen liilan väriseen oveen? Mikäli salaisuuksia haluaa etsiä niin silloin vissiin pitää pelata koko mappi uudestaan lävitse mutta mites noi slayer gatet toimivat? Pystyykö niihin jotenkin warppaamaan suoraan vai pitääkö niitäkin uudelleen pelatakseen pelata koko mappi sinne asti läpi?
 
Tulipa poimittua tämä joulualeista ja juuri sain toisen kentän läpäistyä (Exultia vai mikälie olikaan). Sinne jäi jotain salaisuuksia ja ilmeisesti myös unohdin avata slayer gaten sieltä lopusta kun en ainakaan mitään avainta löytänyt siihen liilan väriseen oveen? Mikäli salaisuuksia haluaa etsiä niin silloin vissiin pitää pelata koko mappi uudestaan lävitse mutta mites noi slayer gatet toimivat? Pystyykö niihin jotenkin warppaamaan suoraan vai pitääkö niitäkin uudelleen pelatakseen pelata koko mappi sinne asti läpi?

Pitää pelata mappi uudelleen.
 
Tuli jouluksi ostettua tämä. Pienet lämmöt olin ottanut ennen tätä herättelemällä Doom 2016 peli henkiin, jotta muistaisi taas miten tätä pelataankaan. Eilen sain pelattua Eternalin läpi ja pelikellossa hieman alle 24h ja hurt me plenty vaikeustasona, koska mielestäni pelaamisesta kuuluu nauttia, vaikka silläkin vaikeustasolla sai pari kertaa hikoilla ja tuskailla.

Paljon puhuttu tasohyppely oli alussa äärimmäisen raivostuttavaa ja peli meinasi lähteä koneelta kirosanojen kera. Onneksi YouTube auttoi kun aina ei oikein auennut tasohypyn idea. Aloin tosin pitämään tasohyppelystä mitä pitempään pelasin ja opin kuinka se toimii. Oli hyvät fiilikset kun etukäteen vaikeana pitämäni tasohyppyvaihe menikin kerralla läpi.

Se mikä mut yllätti, oli että crouch eli kyykky puuttui? Toisaalta, ei sitä tässä tarvittukaan. Sama juttu eräästä aseesta, mutta asearsenaali oli loppujen lopuksi erittäin hyvin suunniteltu ja kaikelle löytyi käyttötarkoituksensa.

Taistelukohdat olivat sitten silkkaa seksiä. Ekat 2h pelin taistelukohtauksista olivat ärsyttäviä, mutta loppua kohden tuntui helpottuvan eikä tullut jäätyä kauheasti paikoilleen, josta seurasi lähes aina kuolema. Eräästä pelin vastustajasta olen täysin samaa mieltä: aluksi oli hieman hankalaa kun tuntui, että sitä pystyy ampumaan vain silloin kun se katsoi häijysti päin. Loppua kohden sekin tuli kesytettyä. En kylläkään jää kaipaamaan seuraavaan Doomiin.

Ihan en pelkästään alkuvalikkojen perusteella anna 6/5. Pidin Doom 2016 pelin Marsista. Eternalissa tykkäsin taas maassa ja hieman avaruudessa heilua. Hevibändien fantasiamestoissa en ihan niin mielelläni. Toisaalta, kyllä tää tulee varmasti pelattua uudelleen läpi jossakin vaiheessa.

En joutunut pettymään, kiitos Doom Eternal, olit ja olet hyvä!
 
Eilen sain pelattua Eternalin läpi ja pelikellossa hieman alle 24h ja hurt me plenty vaikeustasona

Mulla oli vähän sama asenne ja pelasin kerran läpi Hurt Me Plentyllä Anciet Gods part 1 loppuun asti. Mutta sitten oon katellu youtubesta noita videoita joissa Hugo Martin iD softwarelta pelaa kontrollerilla ja olin että kyllä nyt pitää pystyä samaan hiirellä ja näppiksellä. Nyt oon vähän paremmin sisäistänyt miten kuuluu pelata ja Arc Complexissa oon menossa Nightmarella, eikä oo kun paria kohtaa pitäny hakata yli 5 krt. Toki bossit jää varmaan haaveeksi Nightmarella ja en oikein tykkää niistä niin paljoa muutenkaan. Hauskaa kyllä ollut myös nightmarella, vaikka odotin enemmän tuskailua. Slayer Gatet oon saanu tähän mennessä läpi myös.
 
Saako joku selville monelta steamissa pelattavissa tuol 2. dlc? Ite ei löydä ei sitte mistään dataa et monelta.
 
Olettaisin että viideltä meidän aikaa iltapäivällä kuten edellinenkin DLC oli. Selvinnee yöllä Hugo Martinin streamissa.
 
Mulla oli vähän sama asenne ja pelasin kerran läpi Hurt Me Plentyllä Anciet Gods part 1 loppuun asti. Mutta sitten oon katellu youtubesta noita videoita joissa Hugo Martin iD softwarelta pelaa kontrollerilla ja olin että kyllä nyt pitää pystyä samaan hiirellä ja näppiksellä. Nyt oon vähän paremmin sisäistänyt miten kuuluu pelata ja Arc Complexissa oon menossa Nightmarella, eikä oo kun paria kohtaa pitäny hakata yli 5 krt. Toki bossit jää varmaan haaveeksi Nightmarella ja en oikein tykkää niistä niin paljoa muutenkaan. Hauskaa kyllä ollut myös nightmarella, vaikka odotin enemmän tuskailua. Slayer Gatet oon saanu tähän mennessä läpi myös.

Nightmare on ihan jepa perus Eternalissa, mutta Ancient Gods on kyllä huomattavasti vaikeampi. Oli pakko ite pudottaa ultra violencelle siinä ja silläkin saa joitain kohtia muutamaan kertaan hinkata.
 
Päivitys on nyt ladattavissa ainakin PC:llä monella alustalla :thumbsup::thumbsup:

1616069076219.png
 
Muuton yhteydessä nettinopeus putosi 1000/100 kuidusta hitaasti toimivaan 4G mobiiliin (iltaisin nopeus n. 1-5Mbps). Alkaa tuntua nämä yli 10GB päivitykset taas aika isoilta...
 
kiitos tiedosta. liittyikö doomiin, ei.
Doomin päivityksen koko >10GB, eli joo, kommentti liittyi aiheeseen.

Saapa nähdä vaikeutuuko peli vielä entisestään verrattuna edelliseen lisäriin, siinä alkoi loppuvastuksessa jo mennä hermot vaikka muuten kentät oli ihan hyviä.
 
Varmasti taas vaikeustaso kasvaa, ainakin siltä osin että tulee uusia vihuja ja sitä kautta vanhaa pelityyliä joutuu muuttamaan.
 
Huomautus - asiaton käytös, henkilökohtaisuudet
Doomin päivityksen koko >10GB, eli joo, kommentti liittyi aiheeseen.

Saapa nähdä vaikeutuuko peli vielä entisestään verrattuna edelliseen lisäriin, siinä alkoi loppuvastuksessa jo mennä hermot vaikka muuten kentät oli ihan hyviä.
eikä liity, tuo sun kommentti liittyy sinuun ja sinun internet yhteytesi hitauteen. uuno.
 
Pitemmän päälle doomin 2016 kanssa alkoi tympimään se pelin perusmekaniikka. Juokse joku käytävä läpi, paina e ja tapa selän taakse spawnaavat örkit, repeat. Välillä kiipeä jotain tasanteita ylös. Tässä uudemmassa tuo tasoloikkailu tympii, samat spawnaysongelmat tässäkin toki on. Ehkä naamioitu paremmin kun osa örkeistä muka tyyliin kiipeää jostain rei'istä taisteluplatformille. Mutta jo 2016 oli tasoloikkaa jo liikaa mielestäni. Peli on myös ihan liian värikäs doomipeliksi. Tuntuu enemmän joltain quake 3 meets quake 2 with doom enemies kuin oikealta doomilta. Ainakin graafinen tyyli on kuin suoraan quake 3sta.

Kiitos, luulin jo olevani yksin tämmöisen mielipiteen kanssa! Alkaa olee melkein mallia adhd-fortnite tämä "Doom".
 
FFffuuuu... Eipä toimi vielä microsoft storen kautta ostettu one year pass (PC). Tällä hetkellä näkyy vain että Ancient gods part 1 kuuluu ja part 2 on "tulossa"...

EDIT: ongelma korjattu, nyt toimii
 
Viimeksi muokattu:

Statistiikka

Viestiketjuista
266 974
Viestejä
4 616 337
Jäsenet
75 968
Uusin jäsen
Skruf

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom