Doom Eternal 2020 (Jatkot Doom 2016:lle) // (PC, PS4, XB1, Switch, Stadia) // Julkaisu: 20.3.2020

Liittynyt
30.06.2017
Viestejä
106
Kyllä, hurjia arvioita tuolla Metacriticsissä.

Overhyped piece of generic crap. 4/10
I don´t find it interesting, innovative, neither exiting. I´m amazed how low the press is always promoting garbage like this. Enemies are the crappiest design. This game is just another fps and inferior that the previous. I don´t giving a 0 because theres sh1t worse around, but this game is mediocre and more of the stupid same thing.
Nyt on kyllä niin hurjaa tekstiä, että pitää laittaa lätkäkypärä päähän! :eek:
 

jee

Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
109
Minä olen äärimmäisen tyytyväinen, että avainten metsästys ja back trackays oltiin korvattu hyppelyillä :)

Eilen oli 17 tuntia pelattuna ilman teknisiä ongelmia (paitsi HDR ja kartta). Windowsin päivityksen jälkeen peli kuitenkin kaatui vähän mystisesti siniseen ruutuun 3 kertaa n. 2 tunnin sisään. Eka kaatuminen tuli heti Marauderin kuoleman jälkeen kun näppis lopetti toimintansa. Hetken ihmettelin loppuiko siitä paristot kun hiirellä peliä kuitenkin pystyi ohjaamaan, mutta lopulta tuli watchdog blue screen. Vika kaatuminen tuli loppupääkkiksen kuoleman jälkeen, cut scene ehti pyöriä ehkä n. 5 sekuntia kun ruutu pysähtyi ja taas hetken päästä sama blue screen.

Onneksi peli oli tallentanut juuri bossin kuoleman jälkeen niin pääsi katsomaan cut scenen ilman taistelun uusintaa... mielestäni loppupääkkis oli aika puuduttava taistelu eikä niinkään hauska.
 
Liittynyt
01.01.2017
Viestejä
487
No niin peli läpi Ultra Violencellä. Helpottui huomattavasti ja jopa liiankin helpoksi, kun oppi käyttämään tuota tuplahaulikko/jousipyssy comboa. Sillä saa Pelin kaikki örkit yhdellä combolla kuoliaaksi, jopa sen ison sinkohepun.

Pelasin vielä sitten samaan putkeen sen ekan master levelin läpi Ultra Violencellä ja flown kum oppimut niin se meni heittämällä läpi. Ruvettava kokeilemaan noita mission selecting kautta Nightmarella;)

Vaikka väin vannoutunut Arma pelaaja olenkin, niin Doomit ovat aina olleet lähellä sydäntä ja 9/10 tällä annan. Yksi piste pois siitä että kentät loppu kesken:)
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
137
Muutamia bugeja tullut nyt vastaan. Loppubossissa vasen käsi jäi eteen eikä pystynyt enää tekemään muuta kuin juoksemaan kaikkea karkuun. ei onnistunut ampuminen tai muukaan. nyt ukko jäi levitoimaan eikä taas mikään onnistunut. yksi secret ei ottanut kiinni vaan kysymysmerkki jää leijumaan eikä sitä pysty ottamaan.

Ihan hauskaa ajanvietettähän tämä on ja nyt kun uusinu pari mappia niin tuo parkourikin on niiiin paljon kivuttomampaa ja sen kanssa päässyt tiettyyn flow tilaan kun tietää mihin suuntaan on menossa eikä tarvi arpoa.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 083
30h läpipeluuseen kun pelasin kaikki Slayer gatet ja pelin Nightmarella. Helpompaan ei tullut koskettua, ei sisu antanut periksi. Sentinel Armorin kytkin heti kättelyssä pois enkä sitä käyttänyt. Kaikki aseet masteroitu, pari minor secretiä pitäs vielä hakea.

Peli itsessään oli viihdyttävä ja hauska, kun sitä ei vertaa originaaleihin doomeihin; peli on uskollinen ajatusmaailmalle mutta täysin uudenlainen pelattavuus. Fiilis oli hyvä. Secretien jälkeen sitten master levelit tai battlemodea.

Mitä tulee tekniseen puoleen, edelleen on bugi joka estää launchin jos ei mGPU ole päällä. Muuten ei ole kaatumisia, sammumisia, glitchejä tai erroreita. Uusimmilla punaisilla ajureilla, 2x RVII koneessa (peli käyttää vain yhtä).
 
Liittynyt
01.01.2017
Viestejä
487
Tuossa Cyberdemon haulikko&jousipyssy combolla Ultra Violencellä master levelissä
Tässä myös toinen Master Level combat Ultra Violencellä.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
20.12.2016
Viestejä
120
Minä olen äärimmäisen tyytyväinen, että avainten metsästys ja back trackays oltiin korvattu hyppelyillä :)
Tämä on itseasiassa helvetin hyvä pointti.. Jotain viestäjä kun täältä lukee niin saa käsityksen et nämä hyppely "puzzlet" vaatii jotain ilmiömäistä neroutta et pääsee etenemään :D Ja yks streameri sano hyvin et hän ehdottomasti vaihtaa 2016 pistoolin mootorisaha mekaniikkaan. Onpahan aina kunnon tykkei millä ampua ilman pelkoa et panokset loppuuu.
 
Liittynyt
05.12.2016
Viestejä
24
Mikähän piru tätä Eternalia vaivaa. FPS tippuu jokaisen levelin jälkeen. Pelin kun aloitti niin iloisesti pyöri 130-140 FPS, nyt hiljalleen laskenut sinne 70-80 tienoille. Ei nyt ainakaan graafisesti näytä hirveän vaativilta nämä tuoreimmat levelit. Samoilla ajuriversioilla menty alusta asti ja Steam overlay poistettu käytöstä. Tuntuu suorituskyky taantuvan joka kertaa kun pelin käynnistää, vaikka konettakin käytetty alhaalla monesti.
 
Liittynyt
23.12.2016
Viestejä
405
Noi tekemättä jääneet jutut saa vielä läpivedon jälkeen kyllä suoritettua. Ei muuta kuin Mission Selectistä vaan valitsemaan kartta ja pelaamaan.
Tiedän mutta kun ne on kaikki jo tehty, en saa tekemättömäksi tuota toista modia Ballistasta. Sen verta tuli vastaan että kenttä pitää pelata läpi jotta nuo jutut "aktivoituu" myös haasteisiin/acheisin. Tämä olisi ollut kiva tietää etukäteen. Mutta ei se haittaa, aloitin uuden kierroksen ja teen sen sitten samalla siinä. Sen verta huikea peli että ansaitsee uuden peluun heti perään.
 

Juhanator

--User is currently used by process--
Team Stream
Liittynyt
24.10.2016
Viestejä
695
Onkos tämän nettipeli suhteessa parempi kuin edellisen ilmestyessään?
Pelasin sitäkin ihan mielelläni (kamppanja toki myös läpi) vaikkei sitä yksinpelin tasolle kehuttukaan :)

Tarkoitus tämä ostaa viimeistään kunhan saan Witcher 3:sen alta pois.
 

kzu

Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
24
9/10. Kovaa meininkiä, ultra violencella läpi ja ihan mukavasti oli jo haastetta loppupuolella peliä jo tämmöiselle pitempäänkin räiskintöjä mättäneelle mutta mitään turhautumista ei tullut vaikka välissä pari kertaa kuolinkin. Seuraava Doom lienee sitten pelaillaan suoraan nightmarella. SSG/Ballista combottelua en harrastanut kun en moisesta tiennyt mutta tuntuis vähän samalta kuin vanhoissa NHL peleissä joissa tietyllä kikalla sai 100% aina maalin... ei niin hauskaa. Olisi muuten mukava palata slayer gateja mättämään nightmarella, mutta näköjään vaatii koko kentän uudelleenpeluun läpi jos meinaa niihin päästä... Olisi kiva päästä fortressista läpipeluun jälkeen suoraan noihin slayer gateihin niin voisi kokeilla miten homma luistaa vielä vaikeammalla vaikeustasolla.
 
Liittynyt
15.11.2018
Viestejä
38
Missä kohtaa pelin pitäisi ehdottaa sentinel armoria jos kuolee monta kertaa peräkkäin? Yhtä slayer gatea tahkonnut nyt ja kuollut yli 10 kertaa... vai eikö sitä saa noihin käyttöön?
 

80286

Premium-jäsen
Liittynyt
13.03.2017
Viestejä
254
9/10 , alkuun tasohyppyhommat aiheutti pään raapimista ja kummastelua, mutta kun hoksasi oikean taktiikan, muuttuivat helpoksi :

väärä taktiikka "hyppy hyppy dash dash fail" , oikea taktiikka "hyppy -pieni tauko- hyppy -pieni tauko- dash -pieni tauko- dash -onnistunut suoritus"

Toinen mikä jelppasi hirmuisesti, oli FOV nosto 90 -> 110 , näkee paljon paremmin minne hyppää. Jotenkin olin kokonaan unohtanut FOV asetuksen, sellaista se on kun pelaaminen jää vähälle. Huomasin vasta @Paztak videosta , että hetkinen, tässähän näkyy enemmän, kirottua, unohdin suurentaa FOVia :D

Paras ase : Super Shotgun, totta toki , kehnoin ase : unmakyr tjsp jonka saa avaimilla , kyllä nyt mielummin BFGtä käyttää kuin tuota...

Viholliset kaikki helppoja/melko helppoja, paitsi se kirottu Marauder johon piti oikein youtubesta koettaa etsiä taktiikkaa, mutta silti noin 50 % Marauder tappeluista kuolin siihen ukkoon pari kertaa aina tavatessamme. En vain onnistunut jotenkin siinä komboamisessa hyvin.

Kaiken kaikkiaan ihan hyvä peli, saatan poikkeuksellisesti jopa kokeilla moninpeliä :thumbsup:
 
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
223
Missä kohtaa pelin pitäisi ehdottaa sentinel armoria jos kuolee monta kertaa peräkkäin? Yhtä slayer gatea tahkonnut nyt ja kuollut yli 10 kertaa... vai eikö sitä saa noihin käyttöön?
Ei toimi Slayer gateissa. Eihän noissa muuten olisi haastetta :)
 

P c L A Y E R

Tukijäsen
Team Ryzen
Liittynyt
13.12.2016
Viestejä
1 897
Eilen tuli tykiteltyä läpi Ultra Violencella. Ai herranjumala mitä menoa oli toi Final Sin... Ihan mielipuolista touhua, mutta silti niin upeeta :nb::devilish:

En uskalla edes miettiä, miten tuosta selviää Nightmarella... Just ku pääsi edellisessä mapissa tulemaan jo semmone pieni hyvän olon fiilis, että nythän nää marauderitkin menee ym. että eihän se Nightmare nyt nin paha varmaan oo... Sitte Eternal heittää haasteen ihan uudelle levelille... :x3:

Angry Joe sanoikin sen oiken hyvin: poor poor ignorant innocent you


Hitto, että ketutti, kun en tajunnu avata sitä Unmakyria ennen ku lähdin vikan kerran sieltä DOOM Fortressista... Se olis ollu ihan kiva siinä lppotaistelussa...

Nyt eI muuta ku Nightmare päälle ja Rip and Tear. :devilish:
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
14.03.2020
Viestejä
154
Ikävä sanoa tämä ääneen, mutta Doom Eternal on:

- parasta FPS pelaamista ikinä
- kenttäsuunnittelu on mokattu

Siinäpä se. Parhaillaan taistelut ovat aivan mielipuolisia. Jotain peleissä ennen näkemätöntä. Kuitenkin kun mietit kriittisemmin niin tasoissa pompitaan ja loikitaan ja eikä niissä oikeastaan ole suurimmalta osalta päätä eikä häntää. Tämä toimii osalle. Pitkä, sekava, putki vailla järjen hiventä, mutta se miksi itsellä edelleen esim. Halo1 menee rajusti tästä ohi ja yli on se tasojen suunnittelu.

Vaikka pelaaminen / pelattavuus onkin niin uskomattoman hienosti toteutettu.
 
Liittynyt
19.01.2017
Viestejä
53
Loikkailut nimenomaan disruptasi pelin muuten vallan mainiota flow:ta omalla kohdallani hyvinkin pahasti. Tuli sellainen fiilis että nuo parkour-kohdat on pelin kehityksen loppuvaiheessa tapahtunut jonkun devin typerä päähänpisto joka päässyt QA-prosessista jotenkin läpi. Todella todella harmillinen juttu. Lisäpanostuksella ja paremmalla suunnittelulla noista olisi mahdollisesti voitu saada toimivaakin vastapainoa päättömään ammuskeluun mutta tuollaisenaan eivät toimi.

Yhteisön modia odotellessa.
 

P c L A Y E R

Tukijäsen
Team Ryzen
Liittynyt
13.12.2016
Viestejä
1 897
Lisäpanostuksella ja paremmalla suunnittelulla noista olisi mahdollisesti voitu saada toimivaakin vastapainoa päättömään ammuskeluun mutta tuollaisenaan eivät toimi.

Yhteisön modia odotellessa.
Mielenkiinnolla kuulisin, miten noista olisi voitu tehdä parempia... Nimenomaan tuo "parkour" oli tässä toteutettu juuri niin sujuvasti, että hyppely oli tarkkaa ja kontrollien puolesta eivät aiheuttaneet mitään turhautumista. Yli 3 kertaa ei tarvinnu mitään kohtaa yrittää.

Se on selvää, että kaikki noista ei tykkää, mutta ei niitä kyllä paremmaksi ihan helpolla saa.
 

Taizuuni

Jai Bhole Ki!
Team Stream
Team HFF
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
792
Noniin peli läpi. Ultra violencella pelasin, alussa vähän oli haasteita sitten menikin jo normaalille tasolla.

Kovaa tykitystä oli varsinkin loppu. Lore jutuistakin tykkäsin vaikka muutama asia jäi kaivelemaa. Joutuu varmaa codexit lukea läpi tai katsoa joku youtube video.
Oikein mukava peli ja muutenkin vaihtelua perus fps peleihin mitä tulee itse pelattua. Suosittelen.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
561
Onkos tämän nettipeli suhteessa parempi kuin edellisen ilmestyessään?
Pelasin sitäkin ihan mielelläni (kamppanja toki myös läpi) vaikkei sitä yksinpelin tasolle kehuttukaan :)
Itse olen ainakin tykännyt demoneilla pelata. Slayerilla tulee vain ja ainoastaan turpaan. Nettipeli tuntuu aluksi vähän monimutkaiselta (ihan oikeasti :)), mutta eipä tuo lopulta vie kun pari matsia, että pääsee sisälle.

Yksinpelissä ei ole minulla tullut vastaan mitään teknisiä ongelmia, mutta moninpeli on pari kertaa jostain syystä kaatunut. Käynyt vaan niin, että yhtä äkkiä peli pamahtaa kiinni ilman varoitteluja.
 
Liittynyt
14.03.2020
Viestejä
154
Parkour - - - > Doom Eternal - - - > vuoden peli? Hmm... ei näin. Kyllä id otti nyt valtavan riskin ja muutti kerralla pelaajakantansa sinne noin 15 vee ikäluokkaan. Siinä heille tulevaisuuden sukupolvi pelaamaan 2020 luvun Doomia.


Onko tosiaan yhteistä enää vain nimi... sairaaksi mennyt maailma.
 
Viimeksi muokattu:

P c L A Y E R

Tukijäsen
Team Ryzen
Liittynyt
13.12.2016
Viestejä
1 897
Parkour - - - > Doom Eternal - - - > vuoden peli? Hmm... ei näin. Kyllä id otti nyt valtavan riskin ja muutti kerralla pelaajakantansa sinne noin 15 vee ikäluokkaan. Siinä heille tulevaisuuden sukupolvi pelaamaan 2020 luvun Doomia.


Onko tosiaan yhteistä enää vain nimi... sairaaksi mennyt maailma.
Jokohan olis aika siirtyä vaikka sinne CP 2077 ketjuun hyPETTYMÄÄN...

Se on jo tullut täysin selväksi, että sinä et tykkää Etenalista. Nää sun viestit toistaa jo aika pahasti itteään.
 
Liittynyt
14.03.2020
Viestejä
154
Jokohan olis aika siirtyä vaikka sinne CP 2077 ketjuun hyPETTYMÄÄN...

Se on jo tullut täysin selväksi, että sinä et tykkää Etenalista. Nää sun viestit toistaa jo aika pahasti itteään.
Mielestäni tässä oli potentiaali kaikkien aikojen parhaaksi FPS peliksi. Mutta jos kentät on muokattu parkouria varten, niin eikai silloin voida puhua enää Doomista?

Jos kohdeyleisö on +15 vee, niin kyllä Doomin ydin on siinä matkalla myös hukattu. Tietenkin harmittaa sillä pelissä olisi vieläkin potentiaalia vaikka ja mihin. Nyt tuntuu että tarkoitus on täyttää kentät toinen toistaan suuremmilla hirviöillä. Kun olet pelannut 1-tason läpi niin olet käytännössä nähnyt jo koko pelin.

Siinä ihan alussa, (merirosvolaiva) niin on tunnelmaa. Peli jatkuu hienolla taistelulla demonien ja zombi-solttujen välillä. Mutta sitten iskee nopeasti tunne kenttäsuunnittelusta. Mitä ihmettä tapahtuu... te jotka olette hulluna peliin, niin ettekö huomaa mitään oleellista eroa vaikka 2016 DOOMin ensimmäisiin 3 kenttään?

Valaistus on myös yksi asia joka harmittaa kun se edellisessä oli niin hieno etenkin näissä ekoissa kentissä.
 
Liittynyt
23.10.2016
Viestejä
328
Joko testudolla on se 200h pelimittarissa että voi oikeasti sanoa mielipiteen pelistä, niin kuin sanoit tuolla joskus ~julkaisun aikoihin?
 
Liittynyt
23.10.2016
Viestejä
328
Minusta tämä on parasta FPS-pelaamista sitten Halo1.

Se on paljon sanottu. Toki Doom on PC herkkua ja vertaankin vuoden 2016 Doomiin. Siitäkin on pistetty reilusti paremmaksi mikä lienee jonkin sortin maailman ennätys.
Paljon on mieli muuttunut...
 

P c L A Y E R

Tukijäsen
Team Ryzen
Liittynyt
13.12.2016
Viestejä
1 897
Mielestäni tässä oli potentiaali kaikkien aikojen parhaaksi FPS peliksi. Mutta jos kentät on muokattu parkouria varten, niin eikai silloin voida puhua enää Doomista?

Jos kohdeyleisö on +15 vee, niin kyllä Doomin ydin on siinä matkalla myös hukattu. Tietenkin harmittaa sillä pelissä olisi vieläkin potentiaalia vaikka ja mihin. Nyt tuntuu että tarkoitus on täyttää kentät toinen toistaan suuremmilla hirviöillä. Kun olet pelannut 1-tason läpi niin olet käytännössä nähnyt jo koko pelin.

Siinä ihan alussa, (merirosvolaiva) niin on tunnelmaa. Peli jatkuu hienolla taistelulla demonien ja zombi-solttujen välillä. Mutta sitten iskee nopeasti tunne kenttäsuunnittelusta. Mitä ihmettä tapahtuu... te jotka olette hulluna peliin, niin ettekö huomaa mitään oleellista eroa vaikka 2016 DOOMin ensimmäisiin 3 kenttään?

Valaistus on myös yksi asia joka harmittaa kun se edellisessä oli niin hieno etenkin näissä ekoissa kentissä.
No itse olen 39v ja hyvin maistuu Eternal.

Miten se alkupeäinen DOOM nyt niin ihmeellisesti muttui alun jälkeen. Tuli isompia kenttiä, enemmän ja pahempia vihuja... Eli siitäkin voi sanoa, että kun olet pelannut 1 kentän olet nähnyt kaiken...

Omasta mielestä ainoa pieni valituksen aihe Eternalin kentissä on se, että osa on mielestäni hieman turhan pitkiä. Olisi voinut pilkkoa vähän kompaktimpiin palasiin. Toki edellinen DOOM 2016 oli selkeämpi linjainen kenttäsuunnittelussaan, kun siellä oltiin melkein koko peli siellä Mars tukikohdassa, kun tässä hypitään ympäri "galaxia" ja sitte Eternalin kentätä on raknnettu enemmän arcademaiseksi tukemaan paremmin areenamaista combattia.

Sinä et selvästi tykkää Eternalin enemmän Arcademaisesta tyylistä vs Doom 2016 ja se Ok ja tullut ho hyvinkin selväksi.
 
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
223
Muuten on timanttinen peli mutta Marauderien kanssa on vihollissuunnittelu mennyt metsään niin että raikaa. Näitä vastaan taisteleminen aiheuttaa vain vitutusta ja rikkoo muuten niin hyvän flown pahasti. Kyseessä oli siis tämä mulkvisti johon pitää yrittää pitää tietty etäisyys ja johon voi tehdä vahinkoa vain hyvin satunnaisesti sen hyökätessä tietyllä tavalla. Homma menee aina siihen että ensin tapetaan kaikki muut isommat vihut jotta voi keskittyä näiden tiputtamiseen.
 
Liittynyt
06.09.2017
Viestejä
416
Muuten on timanttinen peli mutta Marauderien kanssa on vihollissuunnittelu mennyt metsään niin että raikaa. Näitä vastaan taisteleminen aiheuttaa vain vitutusta ja rikkoo muuten niin hyvän flown pahasti. Kyseessä oli siis tämä mulkvisti johon pitää yrittää pitää tietty etäisyys ja johon voi tehdä vahinkoa vain hyvin satunnaisesti sen hyökätessä tietyllä tavalla. Homma menee aina siihen että ensin tapetaan kaikki muut isommat vihut jotta voi keskittyä näiden tiputtamiseen.
Kyllä,

Marauderi oli kyllä sellainen kyrpä, että piti pitää yksi panos BFG:ssä aina siltä varalta jos joutui sen kanssa tappelemaan. Sitten tuota paskiletta viljeltiin ainakin Nightmare:lla juuri jonkun nopeatempoisen ja pitkän mähinän jälkeen, että varmasti kävi vituttamaan.
Paljoa kiinostanut jäädä kattelemaan sen silmien vilkkumista kun olit juuri säntäillyt pitkin kenttää essoissa olevan rusakon tapaan. Hulikosta naamaan, BFG:stä perään, heippa ja soitellaan.... Täällä ei tytöt pidä hauskaa.
 
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
223
Kyllä,

Marauderi oli kyllä sellainen kyrpä, että piti pitää yksi panos BFG:ssä aina siltä varalta jos joutui sen kanssa tappelemaan. Sitten tuota paskiletta viljeltiin ainakin Nightmare:lla juuri jonkun nopeatempoisen ja pitkän mähinän jälkeen, että varmasti kävi vituttamaan.
Paljoa kiinostanut jäädä kattelemaan sen silmien vilkkumista kun olit juuri säntäillyt pitkin kenttää essoissa olevan rusakon tapaan. Hulikosta naamaan, BFG:stä perään, heippa ja soitellaan.... Täällä ei tytöt pidä hauskaa.
Juurikin näin. Onneksi nuo tulevat yleensä kohtuu alussa pitempää mähinän alkuvaiheissa, ainakin ne muutamat mitkä ovat tulleet vastaan. En ole vielä pelannut läpi mutta ilmeisesti suht. lähellä loppua.
 

Taizuuni

Jai Bhole Ki!
Team Stream
Team HFF
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
792
Mitä runeja porukka käytti? Air control oli kyllä must, toisena oli Dazed and Confused. Kolmatta vaihtelin glory kill speed boostin, pidemmältä matkalta glory killauksen ja hidastuksen väliltä.
 

P c L A Y E R

Tukijäsen
Team Ryzen
Liittynyt
13.12.2016
Viestejä
1 897
Mitä runeja porukka käytti? Air control oli kyllä must, toisena oli Dazed and Confused. Kolmatta vaihtelin glory kill speed boostin, pidemmältä matkalta glory killauksen ja hidastuksen väliltä.
Ikinä en ole kokenyt itse tarvetta Air Controlille. Dashi teki koko hommasta mielestäni aika tarpeettoman. Dazed and Confused (Pidentää huomattavsti aikaa, kuinka kauan demonit voi viimeistellä) on hyvä ja Chrono Strike (ajan hidastus) myös. Savagery (Glory kill nopeutus) on Eternalissa aika tuhnu, kun tässä olet kuolematon Glory Killin ajan, toisin kun DOOM 2016:ssa, jossa tuo oli ihan must have rune. Itse pidin koko ajan Dazed Confused + Chrono Strike. Sitten kolmantena vaihtelin Saving Throw (Lisäelämä + 5 sek hidastus) ja Seek and Destroyn (Glory Killin voi triggeröidä kauempaa) välillä.
 

P c L A Y E R

Tukijäsen
Team Ryzen
Liittynyt
13.12.2016
Viestejä
1 897
Juurikin näin. Onneksi nuo tulevat yleensä kohtuu alussa pitempää mähinän alkuvaiheissa, ainakin ne muutamat mitkä ovat tulleet vastaan. En ole vielä pelannut läpi mutta ilmeisesti suht. lähellä loppua.
Vikassa kentässä on yksi aika haastava battle, missä tuo tulee aika lopussa vasta.. Siinä pääs muutama ärräpää. Sit se mähinä ei des vielä loppunu siihen, kun sen sai hengiltä... :nb:
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
561
Jos kohdeyleisö on +15 vee, niin kyllä Doomin ydin on siinä matkalla myös hukattu. Tietenkin harmittaa sillä pelissä olisi vieläkin potentiaalia vaikka ja mihin. Nyt tuntuu että tarkoitus on täyttää kentät toinen toistaan suuremmilla hirviöillä. Kun olet pelannut 1-tason läpi niin olet käytännössä nähnyt jo koko pelin.
Asiat, jopa Doom, muuttuvat. Todennäköisesti on vain niin, että kaupallisesta vinkkelistä pelien tekeminen ensisijaisesti meille keski-ikäistyville herrasmiehille ja -naisille ei tuo kirstuun tarpeeksi täytettä.

Jos tämän kohderyhmä on 15-vuotiaat, niin aikanaan alkuperäisellä Doomilla se oli varmaan 10-vuotiaat. Silloinhan kuitenkin elettiin vielä aikaa, kun pelaaminen oli etupäässä lasten puuhia. Itsekin muistan kun sitä alaluokilla pelattiin.
 
Liittynyt
14.03.2020
Viestejä
154
Sinä et selvästi tykkää Eternalin enemmän Arcademaisesta tyylistä vs Doom 2016 ja se Ok ja tullut ho hyvinkin selväksi.
Minä en voi sietää sitä että Doom Eternalilla oli valtava potentiaali olla kaikkien aikojen paras FPS peli.

id lähti hakemaan kohdeyleisöä - - - > 15-vuotiaat. Kun tarkemmin muistelen tekijä kaksikko sanoi toistuvasti haastatteluissa että he haluavat pelin olevan hauska, sellainen jota heidän omat lapsensa haluaisivat pelata.

Juontaja tiesi lasten olevan lapsia, eli alle 18 vee. Tähän väkivaltaisuuteen perusteltiin, ei hätää, demoneita voi kyllä listiä mielin määrin, ei ihmisiä. Mutta se mitä ei sanottu on "Fortnite" tai "CoD" ... eli kyllä Doom Eternal haluaa kilpailla näitä vastaan, jotka vievät koko nuoruuden.

Parkour on hyvä vertaus tälle touhulle. Täysin aivottomia jaksoja ja sitten hypätään hienosti tehdylle areenalle. Kyllä Doomin identiteetti on täysin hukassa.

Muuten on timanttinen peli mutta Marauderien kanssa on vihollissuunnittelu mennyt metsään niin että raikaa.
Erittäin hyvä pointti. Tämä oranssi hologrammi susi, joka epäsymmetrisesti pomppii pelaajan luo. Tuohon Marouderin täysin naurettava liikkuminen. Noh...

Asiat, jopa Doom, muuttuvat. Todennäköisesti on vain niin, että kaupallisesta vinkkelistä pelien tekeminen ensisijaisesti meille keski-ikäistyville herrasmiehille ja -naisille ei tuo kirstuun tarpeeksi täytettä.

Jos tämän kohderyhmä on 15-vuotiaat, niin aikanaan alkuperäisellä Doomilla se oli varmaan 10-vuotiaat. Silloinhan kuitenkin elettiin vielä aikaa, kun pelaaminen oli etupäässä lasten puuhia. Itsekin muistan kun sitä alaluokilla pelattiin.
Ihan totta. Maailma muuttuu. Siksi onkin typerän huvittavaa kun jokaisen Doom arvostelun yhteydessä on historiikki. Siitä mitä Doom oli ja mitä siitä tuli. Nyt väitän että täällä ei kovinkaan moni osaa kertoa sitä mikä ihmeen peli tämä on?

Kentät ovat kuin jotain parkour ratoja? Hypit ja pompit aivottomasti sinne tänne vain päästäksesi seuraavalle areenalle.

Lumimaa on yksi suuri FPS puzzle. Paitsi että ne puzzlet puuttuvat ja tajuat että olet parkour radalla etsimässä salaisuuksia. En voi riittävästi painottaa että kyllä tässä nyt hukattiin valtava mahdollisuus. Pelin identiteetti on täysin hukassa. Oliko idea tarjota vanhoille jääkäreille rajua, parasta FPS pelaamista ja uusille:

dash, dash, jump, shoot, jump ... kokemus... aion jatkossa seurata hyvinkin tarkkaa tuota Doom Eternal player counttia. Onko tosiaan niin että tällainen riittää nykyajan pelaajille.

...

Palaan takaisin CIV 6 pariin. 1382 tuntia takana. Olisin kyllä mielelläni pelannut uusinta Doomia, mutta kun se jokin puuttuu täysin.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
26.07.2017
Viestejä
838
en oo katellu mitää guideja tosta pelistä. Ainoastaan nähny ihmisten valittavan siitä Marauderista. Itse sitten kauhulla odottelin että mikähän se on. No se tuli sitten eilen vastaan ja olin sitä mieltä että nyt on kyllä hyvin tehty vastustaja. Mulla oli 1 lisäelämä käytössä kun se alko ja pääsinhän mie sen ensiyrittämällä läpi. Siinähän oli kokoajan ruutu punasena. Ei kyllä mitää hajua onko mulla viellä paljonkin tuossa doomissa pelattavaa tai että oonko ihan alussa vaiko jo loppusuoralla.
 
Liittynyt
15.11.2018
Viestejä
38
Viimeiset kentät menossa ja olen kyllä tykännyt pelistä. Pelimekaniikka hieman poikkeaa 2016 Doomista, mutta mielestäni parempaan suuntaan. Tasohyppelyosuudet eivät mielestäni riko peliä, ne tuo ihan hyvää hengähdystä taisteluiden väliin eivätkä missään nimessä ole mitenkään hankalia. Edellinen Doom meni "Hurt Me Plenty" -vaikeusasteella ja nyt olen pelannut Ultra-Violencella. Joitain kohtia on täytynyt muutaman kerran uusia ja parissa kohtaa olen hetkellisesti pudottanut vaikeustasoa kun on alkanut turhauttamaan, mutta esim. kaikki slayer gatet meni ultra-violencella enimmäkseen sujuvasti läpi. Yleensä kuolemat on johtuneet omasta huolimattomuudesta, mutta välillä tulee ärsyttäviä jumiutumisia demonien ja seinien väliin ja niissä lähtee nopeasti henki. Moninpeliä ei ole vielä tullut testattua, täytyy kokeilla kun saa tarinan pelattua läpi.
Antaisin arvosanaksi 9/10. Plussaa tulee jälleen erinomaisesti optimoidusta pelistä, ei paljoa häviä 2016 Doomille ruudunpäivityksessä vaikka grafiikat on parantuneet selvästi.
 

P c L A Y E R

Tukijäsen
Team Ryzen
Liittynyt
13.12.2016
Viestejä
1 897
Edellinen Doom meni "Hurt Me Plenty" -vaikeusasteella ja nyt olen pelannut Ultra-Violencella. Joitain kohtia on täytynyt muutaman kerran uusia ja parissa kohtaa olen hetkellisesti pudottanut vaikeustasoa kun on alkanut turhauttamaan, mutta esim. kaikki slayer gatet meni ultra-violencella enimmäkseen sujuvasti läpi.
Iso ero noissa sulla kyllä, kun omasta mielestä Eternalin Ultra Violence on selvästi vaikeampi, kun DOOM 2016 Nightmare.

Final Sin on sit aika tykitystä. o_O
 
Liittynyt
14.03.2020
Viestejä
154
Mikähän on kun ei onlinepelejä tunnu tänään löytyvän ollenkaan...
Doom Eternal Player Count ei näytä hyvältä. Vaikka täälläkin osa hehkuttaa peliä kovasti, niin peli on jakanut vanhan yleisön täysin kahtia. Tämä on arvostelu menestys, mutta peliyhteisö menee 66/33. Aika suuri osa ei vaan voi sietää nykyistä kenttäsuunnittelua.

Tämä näkyy myös moninpelissä, joka oli alkujaan yksi suuri vitsi, 2 vs 1 peleineen.

Suosittelen myös sinulle - - - > Quake Champions


ilmainen
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
561
Suosittelen myös sinulle - - - > Quake Champions


ilmainen
On sitä tullut lähemmäs 300 tuntia mätettyä. Siitä peheenollen näkyy tulleen päivitystäkin taas peliin...
 

smb

Liittynyt
09.11.2016
Viestejä
344
Aika vähän ollut keskustelua eri alustoilla pelaamisesta. Mielestäni ainakin Doom 2016 oli hyvin konsolimainen peli vihollisen lopetusnäppäimineen. Onko tämä kokemus aidoimmillaan mimenomaan konsolilla? Ja Xboxillako tämä nyt on sit paras?
 

P c L A Y E R

Tukijäsen
Team Ryzen
Liittynyt
13.12.2016
Viestejä
1 897
Aika vähän ollut keskustelua eri alustoilla pelaamisesta. Mielestäni ainakin Doom 2016 oli hyvin konsolimainen peli vihollisen lopetusnäppäimineen. Onko tämä kokemus aidoimmillaan mimenomaan konsolilla? Ja Xboxillako tämä nyt on sit paras?
Eiköhän se paras ole PC:llä ja stte XBX versio seuraava.
 
Liittynyt
14.03.2020
Viestejä
154
Eiköhän se paras ole PC:llä ja stte XBX versio seuraava.
Jaa, millä perusteella? Parkour hiirellä ja näppiksellä ei ole luontevaa. Mistä päästäänkin siihen... huoh... että...

Kun tekijä kaksikolta aikanaan kysyttiin, onko PC versio paras? Tehty ensisijaisesti PC:lle? Alkoivat kaverukset kehuskelemaan kuinka id:n studiolla köökissä on Xbox. Siellä järjestävät viikottain turnauksia ja porukka ihmettelee kuinka COOLia Doomia on pelata konsolilla.

Ajat tosiaan ovat muuttuneet :/ ja pysyvästi.
 

P c L A Y E R

Tukijäsen
Team Ryzen
Liittynyt
13.12.2016
Viestejä
1 897
Jaa, millä perusteella? Parkour hiirellä ja näppiksellä ei ole luontevaa. Mistä päästäänkin siihen... huoh... että...

Kun tekijä kaksikolta aikanaan kysyttiin, onko PC versio paras? Tehty ensisijaisesti PC:lle? Alkoivat kaverukset kehuskelemaan kuinka id:n studiolla köökissä on Xbox. Siellä järjestävät viikottain turnauksia ja porukka ihmettelee kuinka COOLia Doomia on pelata konsolilla.

Ajat tosiaan ovat muuttuneet :/ ja pysyvästi.

Ihan sillä perusteella, että PC:llä saat pelata millä ohjaimella haluat ja teknisesti ylivertainen kokemus konsoliversioihin verrattuna.

Ei tulis mieleekään pelata Eternalia 60 FPS lukolla, jos on mahdollisuus parempaan. Saat vielä paremmata Graffat kaupan pääälle.
 
Liittynyt
14.03.2020
Viestejä
154
Ihan sillä perusteella, että PC:llä saat pelata millä ohjaimella haluat ja teknisesti ylivertainen kokemus konsoliversioihin verrattuna.

Ei tulis mieleekään pelata Eternalia 60 FPS lukolla, jos on mahdollisuus parempaan. Saat vielä paremmata Graffat kaupan pääälle.
Jaahas, eli pelaat siis PC:llä ja peliohjaimella Doom Eternalia? No... kyllä tämä maailma tosiaan on muuttunut. Aikanaan 2016 Doom oli vielä PC peli. Ei paljoa pohdittu miltä näyttää ja tuntuu konsoleilla.
 

P c L A Y E R

Tukijäsen
Team Ryzen
Liittynyt
13.12.2016
Viestejä
1 897
Jaahas, eli pelaat siis PC:llä ja peliohjaimella Doom Eternalia? No... kyllä tämä maailma tosiaan on muuttunut. Aikanaan 2016 Doom oli vielä PC peli. Ei paljoa pohdittu miltä näyttää ja tuntuu konsoleilla.
:facepalm::facepalm::facepalm::facepalm::facepalm::facepalm::facepalm::facepalm::facepalm:

Kuka on sanonut, että minä pelaan peliohjaimella....


PC-versio on teknissä mielessä ylivoimaisesti paras versio. Ja jos sinusta/ toi jostain muusta on luontevampaa pelata Padilla, niin pc MAHDOLLISTAA myös sen. Joko alkaa valjeta.
 
Liittynyt
14.03.2020
Viestejä
154
Toisin sanoen Doom Eternal tehtiin konsoleille. Johan tuo pomppiminen sen jo todistaa. Sekä nuoremmalle yleisölle. Saa nähdä palaanko vielä pelin pariin.
 
Liittynyt
01.01.2017
Viestejä
487
Taidetaan useammat nykypelit tehdä konsoleille ja PC versio sitten perässä. Mutta kyllä komppaan vahvasti pclayeriä että PC versio on ylivoimainen, voit pelata millä ohjaustavalla haluat ja parhailla grafiikoilla(jos kone antaa myöten)

Minä en ainakaan löydä tästä pelistä syitä mitkä puhuisi sen puolesta, että se on lapsille tehty.
-K18
-vauhdikasta menoa Doomit olleet aina
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
89 986
Viestejä
1 840 183
Jäsenet
39 132
Uusin jäsen
Ville nurminen

Hinta.fi

Ylös Bottom