Sinä et selvästi tykkää Eternalin enemmän Arcademaisesta tyylistä vs Doom 2016 ja se Ok ja tullut ho hyvinkin selväksi.
Minä en voi sietää sitä että Doom Eternalilla oli valtava potentiaali olla kaikkien aikojen paras FPS peli.
id lähti hakemaan kohdeyleisöä - - - > 15-vuotiaat. Kun tarkemmin muistelen tekijä kaksikko sanoi toistuvasti haastatteluissa että he haluavat pelin olevan hauska, sellainen jota heidän omat lapsensa haluaisivat pelata.
Juontaja tiesi lasten olevan lapsia, eli alle 18 vee. Tähän väkivaltaisuuteen perusteltiin, ei hätää, demoneita voi kyllä listiä mielin määrin, ei ihmisiä. Mutta se mitä ei sanottu on "Fortnite" tai "CoD" ... eli kyllä Doom Eternal haluaa kilpailla näitä vastaan, jotka vievät koko nuoruuden.
Parkour on hyvä vertaus tälle touhulle. Täysin aivottomia jaksoja ja sitten hypätään hienosti tehdylle areenalle. Kyllä Doomin identiteetti on täysin hukassa.
Muuten on timanttinen peli mutta Marauderien kanssa on vihollissuunnittelu mennyt metsään niin että raikaa.
Erittäin hyvä pointti. Tämä oranssi hologrammi susi, joka epäsymmetrisesti pomppii pelaajan luo. Tuohon Marouderin täysin naurettava liikkuminen. Noh...
Asiat, jopa Doom, muuttuvat. Todennäköisesti on vain niin, että kaupallisesta vinkkelistä pelien tekeminen ensisijaisesti meille keski-ikäistyville herrasmiehille ja -naisille ei tuo kirstuun tarpeeksi täytettä.
Jos tämän kohderyhmä on 15-vuotiaat, niin aikanaan alkuperäisellä Doomilla se oli varmaan 10-vuotiaat. Silloinhan kuitenkin elettiin vielä aikaa, kun pelaaminen oli etupäässä lasten puuhia. Itsekin muistan kun sitä alaluokilla pelattiin.
Ihan totta. Maailma muuttuu. Siksi onkin typerän huvittavaa kun jokaisen Doom arvostelun yhteydessä on historiikki. Siitä mitä Doom oli ja mitä siitä tuli. Nyt väitän että täällä ei kovinkaan moni osaa kertoa sitä mikä ihmeen peli tämä on?
Kentät ovat kuin jotain parkour ratoja? Hypit ja pompit aivottomasti sinne tänne vain päästäksesi seuraavalle areenalle.
Lumimaa on yksi suuri FPS puzzle. Paitsi että ne puzzlet puuttuvat ja tajuat että olet parkour radalla etsimässä salaisuuksia. En voi riittävästi painottaa että kyllä tässä nyt hukattiin valtava mahdollisuus. Pelin identiteetti on täysin hukassa. Oliko idea tarjota vanhoille jääkäreille rajua, parasta FPS pelaamista ja uusille:
dash, dash, jump, shoot, jump ... kokemus... aion jatkossa seurata hyvinkin tarkkaa tuota Doom Eternal player counttia. Onko tosiaan niin että tällainen riittää nykyajan pelaajille.
...
Palaan takaisin CIV 6 pariin. 1382 tuntia takana. Olisin kyllä mielelläni pelannut uusinta Doomia, mutta kun se jokin puuttuu täysin.