Doom Eternal 2020 (Jatkot Doom 2016:lle) // (PC, PS4, XB1, Switch, Stadia) // Julkaisu: 20.3.2020

Minusta tämä on parasta FPS-pelaamista sitten Halo1.

Se on paljon sanottu. Toki Doom on PC herkkua ja vertaankin vuoden 2016 Doomiin. Siitäkin on pistetty reilusti paremmaksi mikä lienee jonkin sortin maailman ennätys.
Paljon on mieli muuttunut...
 
Mielestäni tässä oli potentiaali kaikkien aikojen parhaaksi FPS peliksi. Mutta jos kentät on muokattu parkouria varten, niin eikai silloin voida puhua enää Doomista?

Jos kohdeyleisö on +15 vee, niin kyllä Doomin ydin on siinä matkalla myös hukattu. Tietenkin harmittaa sillä pelissä olisi vieläkin potentiaalia vaikka ja mihin. Nyt tuntuu että tarkoitus on täyttää kentät toinen toistaan suuremmilla hirviöillä. Kun olet pelannut 1-tason läpi niin olet käytännössä nähnyt jo koko pelin.

Siinä ihan alussa, (merirosvolaiva) niin on tunnelmaa. Peli jatkuu hienolla taistelulla demonien ja zombi-solttujen välillä. Mutta sitten iskee nopeasti tunne kenttäsuunnittelusta. Mitä ihmettä tapahtuu... te jotka olette hulluna peliin, niin ettekö huomaa mitään oleellista eroa vaikka 2016 DOOMin ensimmäisiin 3 kenttään?

Valaistus on myös yksi asia joka harmittaa kun se edellisessä oli niin hieno etenkin näissä ekoissa kentissä.

No itse olen 39v ja hyvin maistuu Eternal.

Miten se alkupeäinen DOOM nyt niin ihmeellisesti muttui alun jälkeen. Tuli isompia kenttiä, enemmän ja pahempia vihuja... Eli siitäkin voi sanoa, että kun olet pelannut 1 kentän olet nähnyt kaiken...

Omasta mielestä ainoa pieni valituksen aihe Eternalin kentissä on se, että osa on mielestäni hieman turhan pitkiä. Olisi voinut pilkkoa vähän kompaktimpiin palasiin. Toki edellinen DOOM 2016 oli selkeämpi linjainen kenttäsuunnittelussaan, kun siellä oltiin melkein koko peli siellä Mars tukikohdassa, kun tässä hypitään ympäri "galaxia" ja sitte Eternalin kentätä on raknnettu enemmän arcademaiseksi tukemaan paremmin areenamaista combattia.

Sinä et selvästi tykkää Eternalin enemmän Arcademaisesta tyylistä vs Doom 2016 ja se Ok ja tullut ho hyvinkin selväksi.
 
Muuten on timanttinen peli mutta Marauderien kanssa on vihollissuunnittelu mennyt metsään niin että raikaa. Näitä vastaan taisteleminen aiheuttaa vain vitutusta ja rikkoo muuten niin hyvän flown pahasti. Kyseessä oli siis tämä mulkvisti johon pitää yrittää pitää tietty etäisyys ja johon voi tehdä vahinkoa vain hyvin satunnaisesti sen hyökätessä tietyllä tavalla. Homma menee aina siihen että ensin tapetaan kaikki muut isommat vihut jotta voi keskittyä näiden tiputtamiseen.
 
Muuten on timanttinen peli mutta Marauderien kanssa on vihollissuunnittelu mennyt metsään niin että raikaa. Näitä vastaan taisteleminen aiheuttaa vain vitutusta ja rikkoo muuten niin hyvän flown pahasti. Kyseessä oli siis tämä mulkvisti johon pitää yrittää pitää tietty etäisyys ja johon voi tehdä vahinkoa vain hyvin satunnaisesti sen hyökätessä tietyllä tavalla. Homma menee aina siihen että ensin tapetaan kaikki muut isommat vihut jotta voi keskittyä näiden tiputtamiseen.

Kyllä,

Marauderi oli kyllä sellainen kyrpä, että piti pitää yksi panos BFG:ssä aina siltä varalta jos joutui sen kanssa tappelemaan. Sitten tuota paskiletta viljeltiin ainakin Nightmare:lla juuri jonkun nopeatempoisen ja pitkän mähinän jälkeen, että varmasti kävi vituttamaan.
Paljoa kiinostanut jäädä kattelemaan sen silmien vilkkumista kun olit juuri säntäillyt pitkin kenttää essoissa olevan rusakon tapaan. Hulikosta naamaan, BFG:stä perään, heippa ja soitellaan.... Täällä ei tytöt pidä hauskaa.
 
Kyllä,

Marauderi oli kyllä sellainen kyrpä, että piti pitää yksi panos BFG:ssä aina siltä varalta jos joutui sen kanssa tappelemaan. Sitten tuota paskiletta viljeltiin ainakin Nightmare:lla juuri jonkun nopeatempoisen ja pitkän mähinän jälkeen, että varmasti kävi vituttamaan.
Paljoa kiinostanut jäädä kattelemaan sen silmien vilkkumista kun olit juuri säntäillyt pitkin kenttää essoissa olevan rusakon tapaan. Hulikosta naamaan, BFG:stä perään, heippa ja soitellaan.... Täällä ei tytöt pidä hauskaa.

Juurikin näin. Onneksi nuo tulevat yleensä kohtuu alussa pitempää mähinän alkuvaiheissa, ainakin ne muutamat mitkä ovat tulleet vastaan. En ole vielä pelannut läpi mutta ilmeisesti suht. lähellä loppua.
 
Mitä runeja porukka käytti? Air control oli kyllä must, toisena oli Dazed and Confused. Kolmatta vaihtelin glory kill speed boostin, pidemmältä matkalta glory killauksen ja hidastuksen väliltä.
 
Mitä runeja porukka käytti? Air control oli kyllä must, toisena oli Dazed and Confused. Kolmatta vaihtelin glory kill speed boostin, pidemmältä matkalta glory killauksen ja hidastuksen väliltä.

Ikinä en ole kokenyt itse tarvetta Air Controlille. Dashi teki koko hommasta mielestäni aika tarpeettoman. Dazed and Confused (Pidentää huomattavsti aikaa, kuinka kauan demonit voi viimeistellä) on hyvä ja Chrono Strike (ajan hidastus) myös. Savagery (Glory kill nopeutus) on Eternalissa aika tuhnu, kun tässä olet kuolematon Glory Killin ajan, toisin kun DOOM 2016:ssa, jossa tuo oli ihan must have rune. Itse pidin koko ajan Dazed Confused + Chrono Strike. Sitten kolmantena vaihtelin Saving Throw (Lisäelämä + 5 sek hidastus) ja Seek and Destroyn (Glory Killin voi triggeröidä kauempaa) välillä.
 
Juurikin näin. Onneksi nuo tulevat yleensä kohtuu alussa pitempää mähinän alkuvaiheissa, ainakin ne muutamat mitkä ovat tulleet vastaan. En ole vielä pelannut läpi mutta ilmeisesti suht. lähellä loppua.

Vikassa kentässä on yksi aika haastava battle, missä tuo tulee aika lopussa vasta.. Siinä pääs muutama ärräpää. Sit se mähinä ei des vielä loppunu siihen, kun sen sai hengiltä... :nb:
 
Jos kohdeyleisö on +15 vee, niin kyllä Doomin ydin on siinä matkalla myös hukattu. Tietenkin harmittaa sillä pelissä olisi vieläkin potentiaalia vaikka ja mihin. Nyt tuntuu että tarkoitus on täyttää kentät toinen toistaan suuremmilla hirviöillä. Kun olet pelannut 1-tason läpi niin olet käytännössä nähnyt jo koko pelin.

Asiat, jopa Doom, muuttuvat. Todennäköisesti on vain niin, että kaupallisesta vinkkelistä pelien tekeminen ensisijaisesti meille keski-ikäistyville herrasmiehille ja -naisille ei tuo kirstuun tarpeeksi täytettä.

Jos tämän kohderyhmä on 15-vuotiaat, niin aikanaan alkuperäisellä Doomilla se oli varmaan 10-vuotiaat. Silloinhan kuitenkin elettiin vielä aikaa, kun pelaaminen oli etupäässä lasten puuhia. Itsekin muistan kun sitä alaluokilla pelattiin.
 
Sinä et selvästi tykkää Eternalin enemmän Arcademaisesta tyylistä vs Doom 2016 ja se Ok ja tullut ho hyvinkin selväksi.

Minä en voi sietää sitä että Doom Eternalilla oli valtava potentiaali olla kaikkien aikojen paras FPS peli.

id lähti hakemaan kohdeyleisöä - - - > 15-vuotiaat. Kun tarkemmin muistelen tekijä kaksikko sanoi toistuvasti haastatteluissa että he haluavat pelin olevan hauska, sellainen jota heidän omat lapsensa haluaisivat pelata.

Juontaja tiesi lasten olevan lapsia, eli alle 18 vee. Tähän väkivaltaisuuteen perusteltiin, ei hätää, demoneita voi kyllä listiä mielin määrin, ei ihmisiä. Mutta se mitä ei sanottu on "Fortnite" tai "CoD" ... eli kyllä Doom Eternal haluaa kilpailla näitä vastaan, jotka vievät koko nuoruuden.

Parkour on hyvä vertaus tälle touhulle. Täysin aivottomia jaksoja ja sitten hypätään hienosti tehdylle areenalle. Kyllä Doomin identiteetti on täysin hukassa.

Muuten on timanttinen peli mutta Marauderien kanssa on vihollissuunnittelu mennyt metsään niin että raikaa.

Erittäin hyvä pointti. Tämä oranssi hologrammi susi, joka epäsymmetrisesti pomppii pelaajan luo. Tuohon Marouderin täysin naurettava liikkuminen. Noh...

Asiat, jopa Doom, muuttuvat. Todennäköisesti on vain niin, että kaupallisesta vinkkelistä pelien tekeminen ensisijaisesti meille keski-ikäistyville herrasmiehille ja -naisille ei tuo kirstuun tarpeeksi täytettä.

Jos tämän kohderyhmä on 15-vuotiaat, niin aikanaan alkuperäisellä Doomilla se oli varmaan 10-vuotiaat. Silloinhan kuitenkin elettiin vielä aikaa, kun pelaaminen oli etupäässä lasten puuhia. Itsekin muistan kun sitä alaluokilla pelattiin.

Ihan totta. Maailma muuttuu. Siksi onkin typerän huvittavaa kun jokaisen Doom arvostelun yhteydessä on historiikki. Siitä mitä Doom oli ja mitä siitä tuli. Nyt väitän että täällä ei kovinkaan moni osaa kertoa sitä mikä ihmeen peli tämä on?

Kentät ovat kuin jotain parkour ratoja? Hypit ja pompit aivottomasti sinne tänne vain päästäksesi seuraavalle areenalle.

Lumimaa on yksi suuri FPS puzzle. Paitsi että ne puzzlet puuttuvat ja tajuat että olet parkour radalla etsimässä salaisuuksia. En voi riittävästi painottaa että kyllä tässä nyt hukattiin valtava mahdollisuus. Pelin identiteetti on täysin hukassa. Oliko idea tarjota vanhoille jääkäreille rajua, parasta FPS pelaamista ja uusille:

dash, dash, jump, shoot, jump ... kokemus... aion jatkossa seurata hyvinkin tarkkaa tuota Doom Eternal player counttia. Onko tosiaan niin että tällainen riittää nykyajan pelaajille.

...

Palaan takaisin CIV 6 pariin. 1382 tuntia takana. Olisin kyllä mielelläni pelannut uusinta Doomia, mutta kun se jokin puuttuu täysin.
 
Viimeksi muokattu:
Viimeiset kentät menossa ja olen kyllä tykännyt pelistä. Pelimekaniikka hieman poikkeaa 2016 Doomista, mutta mielestäni parempaan suuntaan. Tasohyppelyosuudet eivät mielestäni riko peliä, ne tuo ihan hyvää hengähdystä taisteluiden väliin eivätkä missään nimessä ole mitenkään hankalia. Edellinen Doom meni "Hurt Me Plenty" -vaikeusasteella ja nyt olen pelannut Ultra-Violencella. Joitain kohtia on täytynyt muutaman kerran uusia ja parissa kohtaa olen hetkellisesti pudottanut vaikeustasoa kun on alkanut turhauttamaan, mutta esim. kaikki slayer gatet meni ultra-violencella enimmäkseen sujuvasti läpi. Yleensä kuolemat on johtuneet omasta huolimattomuudesta, mutta välillä tulee ärsyttäviä jumiutumisia demonien ja seinien väliin ja niissä lähtee nopeasti henki. Moninpeliä ei ole vielä tullut testattua, täytyy kokeilla kun saa tarinan pelattua läpi.
Antaisin arvosanaksi 9/10. Plussaa tulee jälleen erinomaisesti optimoidusta pelistä, ei paljoa häviä 2016 Doomille ruudunpäivityksessä vaikka grafiikat on parantuneet selvästi.
 
Edellinen Doom meni "Hurt Me Plenty" -vaikeusasteella ja nyt olen pelannut Ultra-Violencella. Joitain kohtia on täytynyt muutaman kerran uusia ja parissa kohtaa olen hetkellisesti pudottanut vaikeustasoa kun on alkanut turhauttamaan, mutta esim. kaikki slayer gatet meni ultra-violencella enimmäkseen sujuvasti läpi.

Iso ero noissa sulla kyllä, kun omasta mielestä Eternalin Ultra Violence on selvästi vaikeampi, kun DOOM 2016 Nightmare.

Final Sin on sit aika tykitystä. o_O
 
Mikähän on kun ei onlinepelejä tunnu tänään löytyvän ollenkaan...

Doom Eternal Player Count ei näytä hyvältä. Vaikka täälläkin osa hehkuttaa peliä kovasti, niin peli on jakanut vanhan yleisön täysin kahtia. Tämä on arvostelu menestys, mutta peliyhteisö menee 66/33. Aika suuri osa ei vaan voi sietää nykyistä kenttäsuunnittelua.

Tämä näkyy myös moninpelissä, joka oli alkujaan yksi suuri vitsi, 2 vs 1 peleineen.

Suosittelen myös sinulle - - - > Quake Champions


ilmainen
 
Suosittelen myös sinulle - - - > Quake Champions


ilmainen

On sitä tullut lähemmäs 300 tuntia mätettyä. Siitä peheenollen näkyy tulleen päivitystäkin taas peliin...
 
Aika vähän ollut keskustelua eri alustoilla pelaamisesta. Mielestäni ainakin Doom 2016 oli hyvin konsolimainen peli vihollisen lopetusnäppäimineen. Onko tämä kokemus aidoimmillaan mimenomaan konsolilla? Ja Xboxillako tämä nyt on sit paras?
 
Aika vähän ollut keskustelua eri alustoilla pelaamisesta. Mielestäni ainakin Doom 2016 oli hyvin konsolimainen peli vihollisen lopetusnäppäimineen. Onko tämä kokemus aidoimmillaan mimenomaan konsolilla? Ja Xboxillako tämä nyt on sit paras?

Eiköhän se paras ole PC:llä ja stte XBX versio seuraava.
 
Eiköhän se paras ole PC:llä ja stte XBX versio seuraava.

Jaa, millä perusteella? Parkour hiirellä ja näppiksellä ei ole luontevaa. Mistä päästäänkin siihen... huoh... että...

Kun tekijä kaksikolta aikanaan kysyttiin, onko PC versio paras? Tehty ensisijaisesti PC:lle? Alkoivat kaverukset kehuskelemaan kuinka id:n studiolla köökissä on Xbox. Siellä järjestävät viikottain turnauksia ja porukka ihmettelee kuinka COOLia Doomia on pelata konsolilla.

Ajat tosiaan ovat muuttuneet :/ ja pysyvästi.
 
Jaa, millä perusteella? Parkour hiirellä ja näppiksellä ei ole luontevaa. Mistä päästäänkin siihen... huoh... että...

Kun tekijä kaksikolta aikanaan kysyttiin, onko PC versio paras? Tehty ensisijaisesti PC:lle? Alkoivat kaverukset kehuskelemaan kuinka id:n studiolla köökissä on Xbox. Siellä järjestävät viikottain turnauksia ja porukka ihmettelee kuinka COOLia Doomia on pelata konsolilla.

Ajat tosiaan ovat muuttuneet :/ ja pysyvästi.


Ihan sillä perusteella, että PC:llä saat pelata millä ohjaimella haluat ja teknisesti ylivertainen kokemus konsoliversioihin verrattuna.

Ei tulis mieleekään pelata Eternalia 60 FPS lukolla, jos on mahdollisuus parempaan. Saat vielä paremmata Graffat kaupan pääälle.
 
Ihan sillä perusteella, että PC:llä saat pelata millä ohjaimella haluat ja teknisesti ylivertainen kokemus konsoliversioihin verrattuna.

Ei tulis mieleekään pelata Eternalia 60 FPS lukolla, jos on mahdollisuus parempaan. Saat vielä paremmata Graffat kaupan pääälle.

Jaahas, eli pelaat siis PC:llä ja peliohjaimella Doom Eternalia? No... kyllä tämä maailma tosiaan on muuttunut. Aikanaan 2016 Doom oli vielä PC peli. Ei paljoa pohdittu miltä näyttää ja tuntuu konsoleilla.
 
Jaahas, eli pelaat siis PC:llä ja peliohjaimella Doom Eternalia? No... kyllä tämä maailma tosiaan on muuttunut. Aikanaan 2016 Doom oli vielä PC peli. Ei paljoa pohdittu miltä näyttää ja tuntuu konsoleilla.

:facepalm::facepalm::facepalm::facepalm::facepalm::facepalm::facepalm::facepalm::facepalm:

Kuka on sanonut, että minä pelaan peliohjaimella....


PC-versio on teknissä mielessä ylivoimaisesti paras versio. Ja jos sinusta/ toi jostain muusta on luontevampaa pelata Padilla, niin pc MAHDOLLISTAA myös sen. Joko alkaa valjeta.
 
Toisin sanoen Doom Eternal tehtiin konsoleille. Johan tuo pomppiminen sen jo todistaa. Sekä nuoremmalle yleisölle. Saa nähdä palaanko vielä pelin pariin.
 
Taidetaan useammat nykypelit tehdä konsoleille ja PC versio sitten perässä. Mutta kyllä komppaan vahvasti pclayeriä että PC versio on ylivoimainen, voit pelata millä ohjaustavalla haluat ja parhailla grafiikoilla(jos kone antaa myöten)

Minä en ainakaan löydä tästä pelistä syitä mitkä puhuisi sen puolesta, että se on lapsille tehty.
-K18
-vauhdikasta menoa Doomit olleet aina
 
Taidetaan useammat nykypelit tehdä konsoleille ja PC versio sitten perässä. Mutta kyllä komppaan vahvasti pclayeriä että PC versio on ylivoimainen, voit pelata millä ohjaustavalla haluat ja parhailla grafiikoilla(jos kone antaa myöten)

Minä en ainakaan löydä tästä pelistä syitä mitkä puhuisi sen puolesta, että se on lapsille tehty.
-K18
-vauhdikasta menoa Doomit olleet aina
Joo itse hain kysymykselläni juuri tuota pelimekaniikkaa... En niinkään pc vs konsoli teknistä suorituskykyä. Suorituskyky xbox vs ps taas kiinnosti...
 
Toisin sanoen Doom Eternal tehtiin konsoleille. Johan tuo pomppiminen sen jo todistaa. Sekä nuoremmalle yleisölle. Saa nähdä palaanko vielä pelin pariin.


Voi jessus taas... Miten pomppiminen liittyy mitenkään siihen, mille alustalle peli on tehty?

Ohjaus on ihan yhtä sujuvaa, pelasi sitten padilla tai KB+M. Se nyt on ihan pelaajasta kiini, miten tykkää pelata...

Sinun mielestä pelin pitäisi olla ilmeisesti paska pelata padilla, että sen voisi sanoa olleen kehitetty PC:lle...
 
Itseasiassa PC:n jälkeen paras on PS4 Pro:n versio. Rock solid 60fps vain hiukka pienemmällä resolla kuin XBX. Boxilla heittelee fps ina enemmän. Nyt kun ei itsellänikään ole peli PC:tä ajattelin äityä hurjaksi ja kokeilla Doomia ensimmäistä kertaa koskaan konsolilla (PS4 Pro). Saas nähdä mitä tulee o_O
 
Nyt on kyllä tullut kaikille harvinaisen selväksi, että Doom Eternalissa on pomppimista ja se on sinulle kovin vaikeaa.
Niin muttako harmittaa että tässä olisi ollut potentiaalia kaikkien aikojen parhaaksi fps peliksi. Nyt selvästikin haettu sitä +15v parkour jonneja kohde_yleisöksi. (+muut testudon liibalaabat jotka kohta tulvii)
 
Heh,

Rupesin pelaamaan orkkis DOOMia huvikseen läpi ja en muistanutkaan, että toi ekan Episodin loppu oli noin tyly, tai toki muistin sit kun sen taas näin :D
Onhan tämä ihan eripeli nykyään, mutta siltikin vanha DOOM on varsin toimiva. Ehkä vanhasta DOOM:sta kaipaan sitä, että kentät olisi lyhyempiä ja jos kuolet niin kenttä alkaa alusta.


Tuossa tuon ekan Episodin vika kenttä:

 
Nyt meni läpi, mutta viimeinen bossi turhautti sen verran että otin sentinel armorin käyttöön. Vähän turhan pitkäksi venytetty lopputaistelu ja oikeastaan koko viimeinen kenttä.
 
On toi nightmare kyl haastava. Toista slayer gatea hinkkasin suht kauan... Mut hitto oli upe tunne, ku pääs sen läpi. :hammer:

On toi gameplay tässä vaan niin pirun koukuttavaa. Koko ajan tunne, että yks yritys vielä, niin sitte pääsen läpi. :comp2:
 
mutta mullahan on jo kaikkia hyviä aseita. on haulikko jolla voi ampua kranaatteja. sillä melkein pelaan kokoajan. Sit on se jousipyssy ja iso konekivääri ja bfg-9000 ja plasmapyssy. kaikista aina loppuu aina panokset, niin noin 90% ajasta pelaan sillä 1 piippusella haulikolla ja ammun kranaatteja ja hauleja.

Siitä saa semnosen erikoisaseen nimeltään unmakyr. Voin sanoa, että vikoissa kentissä ihan hyödyllinen...

Itehän en muistanu unlocklata tuota ekalla rundilla Ultra Violenecellä pelatessa, vaikka kaikki slayer gatet läpäsin. Videoita kun katellu tuosta niin varmasti olis helpottanu jonkun verran jos oli ollu tuo auki. Nyt Nightmare rundi menossa ja varmasti muistan tällä kertaa unlockata sen.
 
Onko tämä kuinka kuumottava? Onko jump scareja, tai pimeässä könyämistä, jopa kenties rupuisen taskulampun kanssa? Jos on ihan toivoton mammari, niin kannattaako edes yrittää?
 
Onko tämä kuinka kuumottava? Onko jump scareja, tai pimeässä könyämistä, jopa kenties rupuisen taskulampun kanssa? Jos on ihan toivoton mammari, niin kannattaako edes yrittää?
Ei ole pelottava eikä ole pimeää. Ennalta-arvattavasti möllit spawnaa sopivalle etäisyydelle.

Eilen tuli ensimmäinen marauder vastaan. Voi vittu mitä kusipaskaa, etenkin se keltainen rakki.
 
Onko tämä kuinka kuumottava? Onko jump scareja, tai pimeässä könyämistä, jopa kenties rupuisen taskulampun kanssa? Jos on ihan toivoton mammari, niin kannattaako edes yrittää?

Ei tämä mikään kauhupeli ole, niin kovalla sykkeellä saat pomppia ees taas ja lahdata demonia turpaan ties millä kikottimella ettei siinä ehdi pelätä mörköjä :lol:
 
Tuli poistettua koska lähinnä kyrsi pelaaminen mutta yksi asia oudoksutti, ekassa trailerissa nähdään se archvile siellä bfg:n luona, tossa se koko homma oltiin tehty uusiksi ja näköjään unohdettiin esittää Archvile, yhdessä taistelussa vain on mukana ja meinannu sitä edes huomata.
 
Tuli poistettua koska lähinnä kyrsi pelaaminen mutta yksi asia oudoksutti, ekassa trailerissa nähdään se archvile siellä bfg:n luona, tossa se koko homma oltiin tehty uusiksi ja näköjään unohdettiin esittää Archvile, yhdessä taistelussa vain on mukana ja meinannu sitä edes huomata.
On se useemmassakin, en tiiä vaihtuuks se vaikeustason mukaan vai ei vai jätitkö vaan sopivaan paikkaan kesken.
 
Joo tuli se parissakin mutta siis oudoksutti se ettei ollu mitään showcasea sille kuten muille isommille vihuille.
 
Yksi asia oudoksutti, ekassa trailerissa nähdään se archvile siellä bfg:n luona, tossa se koko homma oltiin tehty uusiksi ja näköjään unohdettiin esittää Archvile, yhdessä taistelussa vain on mukana ja meinannu sitä edes huomata.

Juu aika harvoin näky. 4 kertaa tulee itelle nyt mieleen.
 
Nyt edenny jo Taras Nabad:n asti oma nightmare rundi. Kyl tää vaan helpottuu kummasti, kun pidemmälle pääsee samaa tahtia kehittyy omat taidot ja saa unlockeja enemmän auki. Nyt oon alkanu jo jotenki perverssisti jopa tykkäämään noista maraudereista...

Mars Coren Slayer Gate tuntui jopa helpolle ja meni ekalla yrityksellä läpi... Eka slayer gate itellr, mikä meni "ykkösellä sisään".
 
Viimeksi muokattu:
Onkos kukaan, varsinkaan vähänkään paremmilla kuulokkeilla pelaava, törmännyt ikävään äänten rätinään pelissä? Varsinkin alkuvalikoissa ja multiplayerin valikoissa toisinaan ääni rätisee ikävästi.
 
Itellä oli myös muutaman kerran,kylläkin heti latausruudun jälkeen ehkä sekunnin kaksi
 
Joku snadi muistikuva olis et ois omallekkin kohdalle sattunu. Ei tosin täysin varmaa tietoa, mut tuskinpa toi audiovehkeisiin sen kummemmin liittyy, äänikorttiin ehkä.
 
Onkos kukaan, varsinkaan vähänkään paremmilla kuulokkeilla pelaava, törmännyt ikävään äänten rätinään pelissä? Varsinkin alkuvalikoissa ja multiplayerin valikoissa toisinaan ääni rätisee ikävästi.

On ja mietin et mikäköhän vialla kun kohtuu uudet hifi vehkeet kuitenkin. Tuota oli kuitenkin onneksi ainoastaan alkuvalikossa. Multiplayeriä en kokeillut.
 
Pisti tosiaan nyt eilen iltana korvaan tuo rätinä, kun sain uudet entistä paremmat kuulokkeet. Vanhoilla parinkympin Senhensereillä tai pöytäkaiuttimilla en tuota ole huomannut, mutta näillä uusilla luureilla kuuluu ihme rätinää. En usko, että johtuu kuulokkeista tai äänikortista, koska minkään muun kanssa ei ole ongelmia ollut.
 
Pisti tosiaan nyt eilen iltana korvaan tuo rätinä, kun sain uudet entistä paremmat kuulokkeet. Vanhoilla parinkympin Senhensereillä tai pöytäkaiuttimilla en tuota ole huomannut, mutta näillä uusilla luureilla kuuluu ihme rätinää. En usko, että johtuu kuulokkeista tai äänikortista, koska minkään muun kanssa ei ole ongelmia ollut.

Omilla Steelseries Arctis 7 luureilla ei kuuluu kyllä mitään rätinää...
 
Pisti tosiaan nyt eilen iltana korvaan tuo rätinä, kun sain uudet entistä paremmat kuulokkeet. Vanhoilla parinkympin Senhensereillä tai pöytäkaiuttimilla en tuota ole huomannut, mutta näillä uusilla luureilla kuuluu ihme rätinää. En usko, että johtuu kuulokkeista tai äänikortista, koska minkään muun kanssa ei ole ongelmia ollut.

Onko kuulokkeet kytketty emolevylle suoraan vai mahdollisesti kotelon etupaneelista löytyviin liittimiin?
 
Korttina Creativelta SBX AE-5 ja beyerin dt-990 luureina, ei ongelmia.

E: Jos erillinen äänikortti niin koeta sijoittaa mahdollisimman kauas näyttiksestä.
 
Onko kuulokkeet kytketty emolevylle suoraan vai mahdollisesti kotelon etupaneelista löytyviin liittimiin?

Ei kumpaakaan, kun kyseessä on erillinen äänikortti Sound BlasterX AE-5. Eilen illalla taas peliä pelasin, eikä kyllä silloin kuulunut mitään rätinöitä, joten taitaa jäädä mysteeriksi, että mistä johtui silloin toissailtana.
 
Sellaisen huomion muuten tein, että tuota räpsymistä kuuluu pelin valikossa, jos Sound Blasterin asetuksista valitsee kuulokkeille direct moden. Jos taas se ei ole käytössä, ei mitään napsetta kuulu. Lieneekö esim. sulla @AnanasKana sama juttu, kun vissiin löytyy sama kortti..?
 
Sellaisen huomion muuten tein, että tuota räpsymistä kuuluu pelin valikossa, jos Sound Blasterin asetuksista valitsee kuulokkeille direct moden. Jos taas se ei ole käytössä, ei mitään napsetta kuulu. Lieneekö esim. sulla @AnanasKana sama juttu, kun vissiin löytyy sama kortti..?

Testasin ja kyllähän muuten tekeekin jotain millisekunnin räpsettä! :darra:

Nyt tätä testaillessa muistui mieleen että mulla oli kortin ostamisen jälkeen asetuksia säätäessä joitain vastaavia ongelmia tuon Direct HP:n kanssa, olen sittemmin pitänyt aina Stereo/Direct. Rehellisesti sanottuna en kuullut äskenkään mitään eroa normi Directin vs DirectHP:n välillä DT 990 PRO:lla. :whistling:
 

Statistiikka

Viestiketjuista
258 264
Viestejä
4 485 716
Jäsenet
74 129
Uusin jäsen
GentlePeace

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom