Doom Eternal 2020 (Jatkot Doom 2016:lle) // (PC, PS4, XB1, Switch, Stadia) // Julkaisu: 20.3.2020

Meinasinkin että voisi pelata tämän uudestaan. Julkaisusta ja ekasta läpäisystä onkin jo aikaa. Tässä hyvä upea syy pelata. Samalla voisi vähän vaikeustasoa nostaa:p
 
  • Tykkää
Reactions: S3p
Viime yönä tuli peruskampanja läpäistyä Ultra Nightmarella. Jotenkin ei ollut inspiraatiota aikaisemmin syventyä ja stressata itseään sillä, eka yritys kosahti ihan omaan "tukehtumiseen" Mars Coressa mutta toka yritys meni putkeen, vaikka tuli Saving Throw tuhlattua räjähtävään tynnyriin (oli tarkoitus liekittää vähän Impiä ennen moottorisahailua mutta siinä olikin tynnyri silmäkulmassa joka mäjähti liekityksestä, tämäkin jo Mars Coressa) :D Tuossa laskin striimien kestot yhteen niin ~7.5h tuli tätä UN läpipeluuta tehtyä jossa on vähintään tunnin verran taukojakin mukana. Yhteensä kolme ~2.5h pelisessiota tuohon meni, Ultra Nightmaren kun voi keskeyttää kenttien välissä "intermission" ruudulta.
Doom Eternal Screenshot 2021.06.15 - 02.56.52.47.png

Olihan niitä pelitunteja takana päälle 240h ja pelkästään Nightmarella aina pelannut niin olihan se aikakin. Viime aikoina vaan aloin huomaamaan että eipä niitä lisäelämiä enää kulu jollei yritä jotain tyhmää - kun on tuo tullut tässä parin viime kk aikana pelattua vajaa 10 kertaa läpi. Vertailukohtana mainittakoon että normaali Nightmare läpipeluu vie minulta sellaisen 5-6h käyttämättä mitään speedrun skippejä.
 
Onnittelut!

Omassa yritelmässä koitan tällä haavaa päästä Cultist Basesta pitemmälle, kuolee alussa vielä niin helposti ja aina menee jotenkin vituiksi...

plus pitäs ehkä pelata vähän yksinkertasemmin UN:ää, oma pelitapa vähän riskialtis kai.

Toisaalta heti jos tekeminen ei tule selkäytimestä niin varmaan kuolet.

Olen tullut etenkin UN:n myötä siihen tulokseen, että tämä on loppuunsa aika paska peli :D
Itse kertasin päässäni nopeasti ennen jokaista taistelua mitä suurempaa siellä tulee olemaan vastassa, missä järjestyksessä ja suurinpiirtein mille suunnalle ne spawnaa. Muutoin palasin pitkälti siihen miten pelasin ihan alun alkujaan eli kierrän aluetta käytännössä sen reunoja pitkin tiettyyn suuntaan ja kerään vihuja mottiin keskelle jonne sitten paiskon ammusvarastot tyhjäksi. Sitten vähän moottorisahaa ja taas mennään. Näin siis teoriassa, taistelun edetessä kun niitä vihuja spawnaa tiettyihin pisteisiin niin voi olla ikävä yllätys kun esm. baron of hell kirmaa nurkan takaa silmille eikä perääntyäkään voi. Tilannetaju on ehkä vielä tärkeämpää kuin ylenpalttinen varovaisuus, tiedostaa koko ajan mitä nappuloita pelikentällä liikkuu. Niin ja liikkuminen suoritetaan jatkuvasti hyppien :P vähentää huomattavasti satunnaisia osumia.

Lisäksi selkeät kaavat miten toimii mitäkin vastaan. Itsellä oli hyvin rutinoituneet tavat kullekin vihulle: esimerkkeinä dreadknight -> 1x lock on burst + pb, hell knight -> ballista + ssg + ballista.. kunnes kuollut, cyber mancubus -> frost grenade + ssg + blood punch, baron of hell -> frost grenade + 2x grenade + lock on burst kunnes kuollut (tarvittaessa ssg+ballista sinne sekaan myös) jne. Lisäksi plan B melkein kaikelle kaiken varalta. BFG:n ja cruciblen käyttö etukäteen mietitty (nämä muodostuneet Nightmare -läpipelaamisten aikana).

Runeina itsellä Air Control, Seek and destroy sekä Blood Fueled.
 
Antaa olla, ilmeisesti minun raja tämän pelin kanssa tuli vastaan.
Pelaan vaan huonommin ja huonommin koko ajan.
Hetki taukoa ja sitten palaat pelin pariin niin kyllä se siitä taas suttaantuu.

Itse kokeilin TAG1:stä Ultra Nightmarella ja ekalla yrityksellä vikaan kenttään asti, en tohtinut sitä vikaa kenttää tosin pelata vielä kun en ole kertaakaan sitä bossia piessyt menettämättä yhtäkään lisäelämää normaalilla Nightmarella. Saving Throw tuli jo tuhlattua Maligog tohinassa "turhaan" kun koitin blood punchilla tirvaista pinkyä mutta huonolla ajoituksella. Harjoitellut Nightmarella sitä vikaa kenttää ja mikään muu ei tuota ongelmia kuin se lopputaisto. Jos se RT-päivitys tänään/huomenna tipahtaa niin pitää peruskampanja vetää läpi taas jälleen, ehkä kokeilla onnistuuko toinen UN läpäisy.
 
Olikos jossain tietoa koska tuo RT pätsi tulee ladattavaksi?

RT-pätsi nyt live Steamissa!


E: 150-200 fps näkyy piirtävän graffat täysillä ultrawidellä (rtx 3090 + 5900X). :)
 
Viimeksi muokattu:
Vaikuttaa aika minimaaliselta implementaatiolta. Heijastukset RT:llä, ehkä varjot, mutta GI näyttäisi puuttuvan kokonaan.
 
Tuli se uusi Taras Nabad master-level pelattua Nightmarella läpi eilen illalla heti kahdeksan jälkeen kun päivitys tuli. Olipa kyllä.. kokemus, selkeitä vaikutteita ovat id:llä ottaneet modausyhteisöistä ja ihan hyvässä mielessä. Sopivan haastava mutta ei kuitenkaan tarvitse yritys-erehdys kaavalla mennä, kaikkiin tilanteisiin pystyi "sokkona" sopeutumaan mitä niskaan kaadettiin eikä niitä kuolemia montaa kertynyt siinä rapiassa tunnissa mitä kenttää pelatessa taisi mennä. Vaikkakin - hetkittäin meno oli kuin og-Doomin custom wadien slaughtermapeissa. BFG:t säästelin aivan loppusuoralle, samoin Cruciblea en käyttänyt kuin aivan lopussa eräässä vaiheessa joka oli selkeästi sille tarkoitettu. Niin ja oli sinne yksi häijy jump-scarekin piilotettu mitä ei kyllä osannut yhtään odottaa :D

RT-karkit sujui 2080 TI:lläkin kivutta kaikki kaakossa (Ultra Nightmare-preset) i9-10900kf ryydittämänä 1440p resolla siellä keskimäärin 150-160fps (dlss balanced). Eipä tälläinen peli niitä niin kaipaa mutta en myöskään valita, kivan lisän tuo kyllä.
 
Ei niitä RT varjoja kukaan näin nopeassa pelissä ehdi näkemään, joten aika ymmärrettävää että niihin ei oo panostettu.

Tässä varmaan päässyt ID porukka tutustumaan RT hommiin ja kansa saa pientä parannusta. Sitten quake rebootissa tai mikä nyt onkaan seuraava projekti nähdään varmaan GI jne.
 
Eipä ole doomi paremmalta näyttänyt. Kaikki kaakossa dlss päällä 4k120Hz hakkaa rajoittimeen LG CX:llä. Tosin empä ole kokeillut tarvisiko tuota DLSSää edes mutta jotenkin tietyissä tilanteissä dlss quality on jopa parempi mitä natiivi eikä ainakaan häpeä natiiville. Saapahn pidettyä BFI high moodissa telkun kun virkistys = framerate lukitusti 120.
 
Doomi RT on valmis joten peli pyörimään. Tähän asti se on odottanut pientä testaamista lukuun ottamatta.

3070+CHG90 (3840x1080 = "1440p+12 %") + RT+ HDR +FOV-120 toimii mutta on näyttiksen ylärajalla.

DLSS balanced + asetukset muuten high tuottaa 140 fps, joka on control panelista asetettu maksimiksi. GPU-kuorma on tasaisesti yli 90 %. Voisi tietysti harkita tiputtaa maksimi-fps:n 120-130 tasolle mutta en taida kuin toimii näinkin.
Ilman RT:tä peli toimi 140 fps asetukset melkein tapissa.

HDR(600)-asetukset suoraan laatikosta näytti pliisuilta. HDR calibrationista säätäen alkoi näyttämään todella loistavalta, mutta järkevää kalibraatiota varten pelin pitäisi tarjota testikuva, kun nyt ei ihan tiedä miten säätää. Koitin säätää kuten valokuvia, ettei ali- tai ylivalotu.

Peli näyttää ja tuntuu kivalta ja toimii kuin ajatus, joten voi olla ettei jaksa paljon enempää säätää.

Vaikeustasoa piti reilusti pudottaa. Ehkä sitä voi nostaa jos oppii mekaniikat.

edit. hotfix-ajuri 471.22 pitää näköjään vielä laittaa. Erikoista että game ready -ajuri kaipaa hotfixejä.

edit 2. bootin jälkeen ajuriksi oli palautunut 457.51. Omituista, mutta googlauksen perusteella en ole ainoa, kenelle näin on käynyt.
Palautun 471.22 käsin Device managerista valitsemalla jo asennetun 471.22 ajurin luettelosta.

edit3. Dlss quality toimii ja näyttää hyvältä mutta 140 fps ei välttämättä pysy joka tilanteessa. Näyttiksen kellotus otettu käyttöön.

edit4. Dlss quality ja kaikki ultralla toimii loistavasti. Texture pool oli kait ollut väärin.
 
Viimeksi muokattu:
Taras Nabadin master leveliä testattu. Hiki tulee kyllä kuvainnollisesti ja oikeasti kun konenurkassa huono ilmanvaihto.

Nyt löyty eka peli joka vaati ilmeisesti enemmän jännitettä näyttikselle (3070) myös. RT päällä jumitti uusimmilla ajureilla ja piti laittaa vakiokellot, eli alivoltitus pois. Lämmöt nousi, mutta vakaus parempi, ellei sitten sattumaa.
 
Taras Nabadin master leveliä testattu. Hiki tulee kyllä kuvainnollisesti ja oikeasti kun konenurkassa huono ilmanvaihto.

Nyt löyty eka peli joka vaati ilmeisesti enemmän jännitettä näyttikselle (3070) myös. RT päällä jumitti uusimmilla ajureilla ja piti laittaa vakiokellot, eli alivoltitus pois. Lämmöt nousi, mutta vakaus parempi, ellei sitten sattumaa.

Legion 5 Pro:n RTX 3070 kaatui 477.11 ajureiden kanssa jatkuvasti ja 477.41 ajureiden kanssa kaatumisongelma on ilmeisesti korjattu. RT päällä Doom Eternal ei ole enää kaatunut, vaikka alivoltituksilla mennään.
 
Legion 5 Pro:n RTX 3070 kaatui 477.11 ajureiden kanssa jatkuvasti ja 477.41 ajureiden kanssa kaatumisongelma on ilmeisesti korjattu. RT päällä Doom Eternal ei ole enää kaatunut, vaikka alivoltituksilla mennään.
Jeps, 477.41 käytössä mullakin. Tuota aiempaa ajuria en ehtinyt kokeilemaan ollenkaan. En tiedä voisko muistien kellot olla toinen kaatumisia aiheuttava, nekin laitoin nyt vakioon. Pitää joskus testailla, mutta master levelien kanssa ei viiti kun menettää kaiken edistymisen kaatumiseen.
 
Ensimmäinen DLC meni eilen läpi ja oli kyllä pettymys. Ihan liian ahtaita kenttiä ja en oikein tykkää miten keinotekoisesti pelin vaikeustasoa nostetaan buffaamalla vihuja (esim tämä ghost). Toivottavasti part 2 parantaa ainakin kenttäsuunnittelussa.
 
Mites RT pyörii Switchillä?
Tarkoitatko RT:llä reitreisausta? Jos kyllä niin ei Switch versiossa ole RT:tä. Switch versio pyörii 30fps 540p - 720p dynaamisella resoluutiolla ilman RT:tä. Yleiset grafiikka-asetukset luonnollisesti ovat kauttaaltaan alemmat mitä Xbox One:lla ja osa efekteistä puuttuu kokonaan kuten volumetriset efektit ja depth of fieldit sun muut sellaiset.
 
Mars Core tuli pelattua Nigthmarella ja aika helppohan tuo oli verrattuna community mappeihin. Vähän olisin ehkä odottanut enemmän mutta ihan mukiinmenevä mappi kuitenkin :tup:

Joku toinen päivän sitten toisen master levelin kimppuun ja tutkimaan horde modea.
 
The Ancient Gods Part 1 melkein läpäistynä, mutta....

Olikohan se nyt kolmannen kentän ihan lopussa, kun onnistuin tuhlaamaan kaikki bonus elämät kahteen Tyranttiin joista toinen oli riivattu + siihen leijuvaan tyypiin joka on puolet ajasta kuolematon mutta kuolemattomuus loppuu silloin kun se kattoo sua häijysti. Tämän jälkeen seuraavaan väijytykseen missä Doom Hunter kavereineen nitistää mut eli kuolen. No ei siinä, painan mielestäni nappulaa josta sen pitäisi ladata edellinen checkpoint, mutta jostain syystä peli päättääkin aloittaa koko DLC:n uudestaan, eli Introt käynnistyy uudelleen ja aloitan siitä ekasta mapista. Tämähän oli oikein kiva juttu.

Onko kyseessä ominaisuus vaiko kenties bugi? Muistaakseni pari kertaa aiemmin emopelissä bonus elämien loputtua ja kuoleman jälkeen peli alkoi edellisestä checkpointista. Vaikeustasona oli helpoin tai toiseksi helpoin ja tietääkseni "kerrasta poikki ja peli alkaa uudestaan" on voimassa vain vaikeimmilla vaikeusasteilla.

Jos nyt jotain tästä DLC:sta voisin sanoa, niin mielestäni oli erittäin huono DLC. Loputtomia ja vain loputtomia ahtaita taisteluja super heavy demoneja ja Maraudereja vastaan, joka ikinen "palkinto" pelissä kuittaantuu sillä, että taakse, sivulle tai eteen spawnaa pieneen tilaan Tyrant tai Baron of Hell, joka pitäisi laittaa pois päiviltä. Mielellään heti. Tekijätiimi oli selkeästi hakenut nihilistisempää / vaikeampaa peliä tällä ja aluksi tämä jaksoi viihdyttää, mutta kolmen kentän jälkeen saman toisto alkoi olla lähinnä raskasta. Ehkä ei ihan mulle tarkoitettu DLC tämä.

Toki toisella yrityksellä on varmasti helpompi kun suurinpiirtein tietää millaiset jekut ja väijytykset sieltä on tulossa. Nyt vaan pitäisi kaivaa se motivaatio tähän.
 
The Ancient Gods Part 1 melkein läpäistynä, mutta....

Olikohan se nyt kolmannen kentän ihan lopussa, kun onnistuin tuhlaamaan kaikki bonus elämät kahteen Tyranttiin joista toinen oli riivattu + siihen leijuvaan tyypiin joka on puolet ajasta kuolematon mutta kuolemattomuus loppuu silloin kun se kattoo sua häijysti. Tämän jälkeen seuraavaan väijytykseen missä Doom Hunter kavereineen nitistää mut eli kuolen. No ei siinä, painan mielestäni nappulaa josta sen pitäisi ladata edellinen checkpoint, mutta jostain syystä peli päättääkin aloittaa koko DLC:n uudestaan, eli Introt käynnistyy uudelleen ja aloitan siitä ekasta mapista. Tämähän oli oikein kiva juttu.

Onko kyseessä ominaisuus vaiko kenties bugi? Muistaakseni pari kertaa aiemmin emopelissä bonus elämien loputtua ja kuoleman jälkeen peli alkoi edellisestä checkpointista. Vaikeustasona oli helpoin tai toiseksi helpoin ja tietääkseni "kerrasta poikki ja peli alkaa uudestaan" on voimassa vain vaikeimmilla vaikeusasteilla.

Jos nyt jotain tästä DLC:sta voisin sanoa, niin mielestäni oli erittäin huono DLC. Loputtomia ja vain loputtomia ahtaita taisteluja super heavy demoneja ja Maraudereja vastaan, joka ikinen "palkinto" pelissä kuittaantuu sillä, että taakse, sivulle tai eteen spawnaa pieneen tilaan Tyrant tai Baron of Hell, joka pitäisi laittaa pois päiviltä. Mielellään heti. Tekijätiimi oli selkeästi hakenut nihilistisempää / vaikeampaa peliä tällä ja aluksi tämä jaksoi viihdyttää, mutta kolmen kentän jälkeen saman toisto alkoi olla lähinnä raskasta. Ehkä ei ihan mulle tarkoitettu DLC tämä.

Toki toisella yrityksellä on varmasti helpompi kun suurinpiirtein tietää millaiset jekut ja väijytykset sieltä on tulossa. Nyt vaan pitäisi kaivaa se motivaatio tähän.
Ettet olisi nyt vaan pelaillut Extra Life modella vahingossa, jota voi siis pelata millä vaan vaikeustasolla mutta kaava on se että pelin alussa saat kourallisen 1uppeja ja voit toki kerätä kentistä niitä lisää. Jos ne saat kulutettua loppuun niin se on takaisin pelin alkuun. Sinne Extra Life moden valikkoon voi vähän vahingossa eksyä kun se kysyy sen valitsemisen jälkeen uudestaan vaikeustasoa millä haluat sitä pelata.
 
Ettet olisi nyt vaan pelaillut Extra Life modella vahingossa, jota voi siis pelata millä vaan vaikeustasolla mutta kaava on se että pelin alussa saat kourallisen 1uppeja ja voit toki kerätä kentistä niitä lisää. Jos ne saat kulutettua loppuun niin se on takaisin pelin alkuun. Sinne Extra Life moden valikkoon voi vähän vahingossa eksyä kun se kysyy sen valitsemisen jälkeen uudestaan vaikeustasoa millä haluat sitä pelata.

Käsi pystyyn täällä virheen merkiksi, siinä kävi juurikin näin, kuten yllä kuvailit :D Sitä on ilmeisesti jossain kohtaa muutettu, koska muistaakseni joskus hieman yli vuosi sitten se oli niin, että extra lifet loppuessa kesken -> kuoleman jälkeen aloittaa edellisestä tallennuspaikasta.
 
Kyllä se on aina ollut niin että Extra Life mode on eräänlainen lite-versio Ultra Nightmarella pelaamisesta, joka taasen on Nightmare vaikeustaso mutta täysin ilman lisäelämiä (niiden tilalla kentistä löytyy "full armor refill"). Eli jos elämät loppuu niin se on sama "You have died." -ruutu kuin UN vaikeustasolla ja pelin alkuun takaisin. Lisäelämiähän saa keräiltyä normaalissakin pelimoodissa samalla lailla mutta jos ne menettää kaikki niin palaa edelliseen checkpointtiin.
 
Mitähän on tapahtunut kun Eternalin läpipelattu kampanja ja sen tallenteet ovat kadonneet tyystin. Viimeksi pelannut vuosi sitten ja tällä välillä on jotain tapahtunut. Peli oli bethesda launcherin kautta hankittu ja on ollut tässä välillä poistettuna, nyt kun asensin pelin takaisin, ei vanhasta kampanjasta ole jälkeäkään, puhtaalta pöydältä pitäisi uusi peli aloittaa. Onko tallenteet olleet ylipäänsä pilvessä vai vain koneella tämän bethesda launcherin kanssa?
 
Ilmeisesti ostin pelkän Year one setin eli ancient gods 1+2 taannoin tarjouksesta kun piti ostaa koko peli. Nyt Steam on sitä mieltä että omistan jo koko pelin mutta Bethesda tarjoaa vain linkkiä Steamiin jos normikampanjaa yrittää käynnistää (ancient gods toimii). Mitenköhän tällainen pitäisi hoitaa, hiukan kylmiltään haastavia nuo ancient godsit että pelaisi mielellään pääpelin ekana. On kyllä nyt järjettömän hyvän näköinen 43" 4k HDR 144hz näytöllä kun 3080 pitää fpsn 130 yläpuolella.
 
Mitähän on tapahtunut kun Eternalin läpipelattu kampanja ja sen tallenteet ovat kadonneet tyystin. Viimeksi pelannut vuosi sitten ja tällä välillä on jotain tapahtunut. Peli oli bethesda launcherin kautta hankittu ja on ollut tässä välillä poistettuna, nyt kun asensin pelin takaisin, ei vanhasta kampanjasta ole jälkeäkään, puhtaalta pöydältä pitäisi uusi peli aloittaa. Onko tallenteet olleet ylipäänsä pilvessä vai vain koneella tämän bethesda launcherin kanssa?
Ei oo pilvitallennusta bethesdalla eli koneelta löytyy tuo tiedosto. Jos oot menny vahingossa poistamaan niin ei auta kun aloittaa alusta. Kaksi kertaa itse unohtanut tuon ottaa talteen kun asentanu windowsin uusiks. Hieman harmittanut kyllä kun satoja tunteja kadonnut.
 
Normikampanjan voi pelata PC Game passin kautta, josta monesti löytyy 1 e/kk tarjouksia. Toki tällöin ei varmaan mitkään avatut kosmetiikkasetit yms. tallennukset siirry microsoft storesta Steamiin ainakaan automaattisesti.
 
Ilmeisesti ostin pelkän Year one setin eli ancient gods 1+2 taannoin tarjouksesta kun piti ostaa koko peli. Nyt Steam on sitä mieltä että omistan jo koko pelin mutta Bethesda tarjoaa vain linkkiä Steamiin jos normikampanjaa yrittää käynnistää (ancient gods toimii). Mitenköhän tällainen pitäisi hoitaa, hiukan kylmiltään haastavia nuo ancient godsit että pelaisi mielellään pääpelin ekana. On kyllä nyt järjettömän hyvän näköinen 43" 4k HDR 144hz näytöllä kun 3080 pitää fpsn 130 yläpuolella.

Joo noi AG lisärit on aika paljon vaikeampia, kun se alkuperäinen kampanja. Eli tosiaan se kannattaa kyllä ensin pelailla ja AG:t siihen heti sitten putkeen. Itsellä oli aika pitkä tauko tossa pääkampanjan ja AG1:n välillä ja pataan tuli heti alussa, kun lähti Nightmarella menemään.
 
Pitääkö pää peli olla asennettu, että pystyy lisärit pelaan, vai onko lisärit oma pelinsä?
 
Se on aina koko paketti ja se on sitten kiinni siitä mitä sisältöä omistat että mihin pääset käsiksi. Esim ei itsellä Steam määrittele lisäosille mitään tiettyä gigamäärää kokoa, voin käydä pelin ominaisuuksista ottamasta täpän DLC kohdilta pois ja pelin asennuksen koko ei muutu mihinkään, peli vain pyytää ostamaan sisällön jos päävalikosta koitan niihin mennä. Täpät takaisin paikalleen ja sisältö on taas pelattavissa.

Ja sama juttu sitten myös jos on niin päin että omistaa DLC:t mutta ei pääpeliä. Päävalikossa on DLC:t pelattavissa mutta itse kampanja on lukittuna.

Olettaisin että johtuu siitä että DLC:t käyttävät pääpelin sisältöä ja pääpeli esim. Horde-moden osalta käyttää DLC sisältöä. Lisäksi kun aina DLC yhteydessä tuli suurempi päivitys peliin muutenkin niin se DLC sisältö oli nivottu sen päivityksen kylkeen. Sama Master Leveleiden julkaisujen yhteydessä.
 
Juu uusin doom. Parkour, ole eksyneenä, ota pakkomielle (pakko löytää että mitään mahdollisuuksia) piillotetuista jutuista. kyllästy, vittuunnu, vmp! Jopa "tarinatilassa" täyttä paskaa! Xbox live pc kokeilleena. Toivottavasti mun 1 egestä ei mennyt kovin paljoa pelin kehittäjien taskuun :)
 
Epäilen että pelin osti 11% / 100 % tavoitemyynnistä -(useimmat eivät tilanneet ennakkoon) =pelaajista (konsolit) ostivat pask.. ostivat pelin ja sen läpäisi 0, 27% (pc ainoastaan, kukaan ei ole konsolilla pelannut tätä läpi ilman äitiä tai edes äidin kanssa)
 
Juu uusin doom. Parkour, ole eksyneenä, ota pakkomielle (pakko löytää että mitään mahdollisuuksia) piillotetuista jutuista. kyllästy, vittuunnu, vmp! Jopa "tarinatilassa" täyttä paskaa! Xbox live pc kokeilleena. Toivottavasti mun 1 egestä ei mennyt kovin paljoa pelin kehittäjien taskuun :)
Vai niin. Kyllä itse ainakin nautin pelistä. Onkohan nyt ollut promille tai pari liikaa kun on kokeiltu eikä oikein luonnistunut? :cigarbeye:
 
Myönnettäköön, että Eternalin yksinpelin alku voi olla aika raastavan haastavaa, koska tasohyppely, mutta se helpottaa mitä pidemmälle pelaat. Mutta ei kannata ottaa yhtään ylimääräistä haastetta promillen kera. :D
 
Paras fps yksinpeli mitä on tehty

Pitää joskus taas vetää uusiksi kokonaan.
Kyllä tämä itsellekin on SE peli jonka pariin palaan aika ajoin edelleen, Ultra Nightmare läpipeluut kun oli taskussa niin vähän vähentyi viikottaiset pelitunnit mutta paras combat-loop mitä räiskinnät ovat tarjonneet aikoihin.
 
Kyllä tämä oli itsellekin se paras fps mitä ikinä pelannut.. ja on sitä edelleen. Kaikki muut räiskinnät tuntunu tämän jälkeen aika hidastempoisilta ja tylsiltä. En tiedä minkälainen fps peli pitää tulla tulevaisuudessa, että tämän peittoaa. Doom:Eternal on itselle melkein täydellinen peli jossa jaksoin myös opetella kaikki kikat jotta pelin pääsi ultra nightmarella läpi. Lisäritkin meni lopulta niin läpi. TAG1 oli hieman tuskaa välillä :)
 
Epäilen että pelin osti 11% / 100 % tavoitemyynnistä -(useimmat eivät tilanneet ennakkoon) =pelaajista (konsolit) ostivat pask.. ostivat pelin ja sen läpäisi 0, 27% (pc ainoastaan, kukaan ei ole konsolilla pelannut tätä läpi ilman äitiä tai edes äidin kanssa)
Tulihan tämä pelattua niin Ps5, kuin Pc:llä läpi, vielä useampaan kertaan.

Näppäimistö + hiiri on tähän peliin se paras vaihtoehto, mutta ei tod ole ohjaimella mahdotonta pelata.

Mutta jokaisella on omat mielipiteet ja hyvä niin. Kaikkia ei voi aina miellyttää
 
Olikos tämä Eternal PS5:lle saatavilla johonkin plussatilaukseen kuuluvana? Itselläni on kyllä peli PC:llä, mutta jätti kylmäksi. Syy on se, että PC:llä kun tulee niin julmetun harvoin pelattua, niin ei peliin ole päässyt missään vaiheessa sisään. Jos saisi pelata "ilmaiseksi" PS5:llä, niin voisi antaa toisen mahdollisuuden.
 
Olikos tämä Eternal PS5:lle saatavilla johonkin plussatilaukseen kuuluvana? Itselläni on kyllä peli PC:llä, mutta jätti kylmäksi. Syy on se, että PC:llä kun tulee niin julmetun harvoin pelattua, niin ei peliin ole päässyt missään vaiheessa sisään. Jos saisi pelata "ilmaiseksi" PS5:llä, niin voisi antaa toisen mahdollisuuden.
Esim. täältä saa 15€ sisältäen toimituskulut ja kunhan olet pelannut niin saat varmasti myydessä pelistä 5-10€. DOOM Eternal (FR) (PlayStation 4) | CDON Ei kun joo kysyitkin ps5 versiota etkä ps4.
Tuohon saakin ilmaiseksi plus tilaajat ps5 päivityksen kunahn tuon ps4 version siis ostaa ensin DOOM Eternal - PS5 Upgrade (playstation.com)
 
Pitääpä katsella josko se tulisi aikanaan ihan ilmaiseksi PS Plussaan. Aiempi Doomi ainakin tuli. Tai sitten koitan kestää PC:lle pelaamista. Muistaakseni siihen ne lisäosatkin olen ostanut Steamista.
 
Mikäli taustat kiinnostavat sen suhteen, että miksi Doomin (2016) ja Doom Eternalin musiikit tehneen Mick Gordonin ja id Softwaren yhteistyö loppui riitoihin, niin Mick Gordon on asiasta avautunut muutama päivä takaperin medium.com:n puolella. Teksti on varsin pitkä, mutta taustoittaa ainakin Gordonin puolelta sitä, että mistä hän näkee ongelmien johtuneen. Ja miksi Doom Eternalin OST:sta vain pieni osa on varsinaisesti Gordonin miksaamaa.

Jos tuosta osakaan pitää paikkaansa, niin aika rumasti on id Softwaren puolelta Marty Stratton Gordonia kusettanut. Saa nähdä miten tuo tilanne tulee kehittymään, mutta ainakin on melkoisen varmaa ettei Mick Gordonin musiikkia tulla id Softwaren uusissa peleissä enää kuulemaan.

Ja tuohon reaktiona Bethesda on twiitannut lyhyen vastineen.
 
Mikäli taustat kiinnostavat sen suhteen, että miksi Doomin (2016) ja Doom Eternalin musiikit tehneen Mick Gordonin ja id Softwaren yhteistyö loppui riitoihin, niin Mick Gordon on asiasta avautunut muutama päivä takaperin medium.com:n puolella. Teksti on varsin pitkä, mutta taustoittaa ainakin Gordonin puolelta sitä, että mistä hän näkee ongelmien johtuneen. Ja miksi Doom Eternalin OST:sta vain pieni osa on varsinaisesti Gordonin miksaamaa.

Jos tuosta osakaan pitää paikkaansa, niin aika rumasti on id Softwaren puolelta Marty Stratton Gordonia kusettanut. Saa nähdä miten tuo tilanne tulee kehittymään, mutta ainakin on melkoisen varmaa ettei Mick Gordonin musiikkia tulla id Softwaren uusissa peleissä enää kuulemaan.

Ja tuohon reaktiona Bethesda on twiitannut lyhyen vastineen.
Tätä oon seurannut itsekin siitä lähtien kun Mick tuon tekstin ilmoille laittoi. Bethesdan vastaus oli kyllä mielestäni aika naurettava. Ja kyllähän tuo Mick jo silloin pari vuotta sitten tätä vähän enteili kun häneltä kyseltiin soundtrackin ongelmista ja vastaus silloin jo oli että hän ei ole osallinen ollut tuohon heikkoon laatuun ja tuskin tulee enää tekemään yhteistyötä id Softwaren kanssa. Nyt se syy sitten tuli ilmi. Varmasti tässä koko jutussa on vielä kolmas puoli joka ei ole tullut ilmi vielä ja on sitten se "oikea" koko tarina miten juttu on mennyt. En jotenkin usko, että tämä olisi vain Strattonin sekoilua. Jotain muuta tässä varmasti vielä tulee esille.
 
Ensi vuonna päästään palaamaan jälleen Doom Slayerin kenkiin, Doom The Dark Ages traileri julkaistu:



Heh olihan tuo selkeää että Hexen tyylistä tulokulmaa tuotu mukaan, kun ekat leakit tulivat pari viikkoa sitten.

Siinä heti tajuttiin että Phil Spencerillä näkyi silloin joskus aiemmin se Hexen t-paita päällä, oliko edellisen vuoden E3:ssa.

Seuraava kysymys onkin kuka on tehnyt musat tähän ja onko ne mistään kotoisin, vai onko resamplattu vaan Mick Gordonin aikaisempaa tuotantoa.
 
Heh olihan tuo selkeää että Hexen tyylistä tulokulmaa tuotu mukaan, kun ekat leakit tulivat pari viikkoa sitten.

Siinä heti tajuttiin että Phil Spencerillä näkyi silloin joskus aiemmin se Hexen t-paita päällä, oliko edellisen vuoden E3:ssa.

Seuraava kysymys onkin kuka on tehnyt musat tähän ja onko ne mistään kotoisin, vai onko resamplattu vaan Mick Gordonin aikaisempaa tuotantoa.
Ei tietenkäään mitään vanhoja resamplata :rolleyes:

Ei ole vissiin vielä kerrottu, mutta David Levy ja Andrew Hulshult on ainakin mahdollisia, hyvää työtä tekivät.

Hyvältä näytti kyl meno, aika nopeetempoista oli Eternalista tuttuja mekaanikoita mukana uudella twistillä. Mech-taistelusta on haaveiltu siitä asti kun niitä Eternalissa oli kenttien koristuksena ja siellä linnakkeessa, varmaan lyhyt osuus se kyllä.

 
Ensi vuonna päästään palaamaan jälleen Doom Slayerin kenkiin, Doom The Dark Ages traileri julkaistu:



Aloitan sanomalla, että Doom Eternal on ehdottomia suosikkeja ja tulee edelleen pelattua toisinaan (siitäkin huolimatta, että olen 40 v ja alkuperäisen Doomin kanssa kasvanut aikanaan).

Siltikin tästä jäi vähän... semmonen "eh?" maku.
Vaikea nyt sanoa mitään lyhyen trailerin perusteella, mutta tuo kilpi sekä nähtävästi mecha ja lento-osuudet (kuka oikeasti halusi sen TAG kakkosen lohikäärmeen tai minkälie takaisin?) aiheuttaa tunteen, että ollaanko tässä nyt tyyliin lyömässä kaikki "that would be cool" ideat pöytään ja luomassa sekametelisoppa.

Lisäksi jos jotain en halua, on, että seuraava ID peli on Doom Eternal 2.0. Doom Eternal ei ollut Doom 2016 2.0 ja siitä syystä se varmasti olikin niin tuoreen tuntuinen.

Positiivisella puolella selvä Hexen kautta Quake tyylinen viba. En tiedä nähtäväksi jää mitä saamme ensi vuonna. Lisäksi jos jotain kaipasin Eternalissa, se oli just jonkinlainen parry mekaniikka, joka tässä näyttäisi olevan.

Ja kunhan se mitä saamme on nimenomaan ID softwaren visio, eikä jokin kesken kaiken vaikkapa Microsoftin toimesta muuksi muutettu... projektit toki elää edetessään, mutta alunperin kai oli tarkoitus jättää Doom vähäksi aikaa ja tehdä jotain ihan muuta.
Se, että nyt tuleekin Doom ja vieläpä kovin samantapainen kuin edeltäjänsä äkkivilkaisulla, saa väkisinkin ajattelemaan, että joku ulkopuolinen on muuttanut suunnitelmaa kesken kaiken.
 
Viimeksi muokattu:
Aloitan sanomalla, että Doom Eternal on ehdottomia suosikkeja ja tulee edelleen pelattua toisinaan (siitäkin huolimatta, että olen 40 v ja alkuperäisen Doomin kanssa kasvanut aikanaan).

Siltikin tästä jäi vähän... semmonen "eh?" maku.
Vaikea nyt sanoa mitään lyhyen trailerin perusteella, mutta tuo kilpi sekä nähtävästi mecha ja lento-osuudet (kuka oikeasti halusi sen TAG kakkosen lohikäärmeen tai minkälie takaisin?) aiheuttaa tunteen, että ollaanko tässä nyt tyyliin lyömässä kaikki "that would be cool" ideat pöytään ja luomassa sekametelisoppa.

Lisäksi jos jotain en halua, on, että seuraava ID peli on Doom Eternal 2.0. Doom Eternal ei ollut Doom 2016 2.0 ja siitä syystä se varmasti olikin niin tuoreen tuntuinen.

Positiivisella puolella selvä Hexen kautta Quake tyylinen viba. En tiedä nähtäväksi jää mitä saamme ensi vuonna. Lisäksi jos jotain kaipasin Eternalissa, se oli just jonkinlainen parry mekaniikka, joka tässä näyttäisi olevan.

Ja kunhan se mitä saamme on nimenomaan ID softwaren visio, eikä jokin kesken kaiken vaikkapa Microsoftin toimesta muuksi muutettu... projektit toki elää edetessään, mutta alunperin kai oli tarkoitus jättää Doom vähäksi aikaa ja tehdä jotain ihan muuta.
Se, että nyt tuleekin Doom ja vieläpä kovin samantapainen kuin edeltäjänsä äkkivilkaisulla, saa väkisinkin ajattelemaan, että joku ulkopuolinen on muuttanut suunnitelmaa kesken kaiken.

Vähän samanlainen fiilis jäi iselle, että onko tämä edes Doom.
Vähän liikaa jo kokonaisuus tematiikaltaankin lähtee eri suuntaan.

Ehkä tän voi ottaa semmosena Slayerin syntytarina tms. sitten.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
266 936
Viestejä
4 615 471
Jäsenet
75 965
Uusin jäsen
Epit

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom