Doom Eternal 2020 (Jatkot Doom 2016:lle) // (PC, PS4, XB1, Switch, Stadia) // Julkaisu: 20.3.2020

Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
431
Mars Core tuli pelattua Nigthmarella ja aika helppohan tuo oli verrattuna community mappeihin. Vähän olisin ehkä odottanut enemmän mutta ihan mukiinmenevä mappi kuitenkin :tup:

Joku toinen päivän sitten toisen master levelin kimppuun ja tutkimaan horde modea.
 
Liittynyt
13.01.2021
Viestejä
206
The Ancient Gods Part 1 melkein läpäistynä, mutta....

Olikohan se nyt kolmannen kentän ihan lopussa, kun onnistuin tuhlaamaan kaikki bonus elämät kahteen Tyranttiin joista toinen oli riivattu + siihen leijuvaan tyypiin joka on puolet ajasta kuolematon mutta kuolemattomuus loppuu silloin kun se kattoo sua häijysti. Tämän jälkeen seuraavaan väijytykseen missä Doom Hunter kavereineen nitistää mut eli kuolen. No ei siinä, painan mielestäni nappulaa josta sen pitäisi ladata edellinen checkpoint, mutta jostain syystä peli päättääkin aloittaa koko DLC:n uudestaan, eli Introt käynnistyy uudelleen ja aloitan siitä ekasta mapista. Tämähän oli oikein kiva juttu.

Onko kyseessä ominaisuus vaiko kenties bugi? Muistaakseni pari kertaa aiemmin emopelissä bonus elämien loputtua ja kuoleman jälkeen peli alkoi edellisestä checkpointista. Vaikeustasona oli helpoin tai toiseksi helpoin ja tietääkseni "kerrasta poikki ja peli alkaa uudestaan" on voimassa vain vaikeimmilla vaikeusasteilla.

Jos nyt jotain tästä DLC:sta voisin sanoa, niin mielestäni oli erittäin huono DLC. Loputtomia ja vain loputtomia ahtaita taisteluja super heavy demoneja ja Maraudereja vastaan, joka ikinen "palkinto" pelissä kuittaantuu sillä, että taakse, sivulle tai eteen spawnaa pieneen tilaan Tyrant tai Baron of Hell, joka pitäisi laittaa pois päiviltä. Mielellään heti. Tekijätiimi oli selkeästi hakenut nihilistisempää / vaikeampaa peliä tällä ja aluksi tämä jaksoi viihdyttää, mutta kolmen kentän jälkeen saman toisto alkoi olla lähinnä raskasta. Ehkä ei ihan mulle tarkoitettu DLC tämä.

Toki toisella yrityksellä on varmasti helpompi kun suurinpiirtein tietää millaiset jekut ja väijytykset sieltä on tulossa. Nyt vaan pitäisi kaivaa se motivaatio tähän.
 
Liittynyt
20.03.2017
Viestejä
349
The Ancient Gods Part 1 melkein läpäistynä, mutta....

Olikohan se nyt kolmannen kentän ihan lopussa, kun onnistuin tuhlaamaan kaikki bonus elämät kahteen Tyranttiin joista toinen oli riivattu + siihen leijuvaan tyypiin joka on puolet ajasta kuolematon mutta kuolemattomuus loppuu silloin kun se kattoo sua häijysti. Tämän jälkeen seuraavaan väijytykseen missä Doom Hunter kavereineen nitistää mut eli kuolen. No ei siinä, painan mielestäni nappulaa josta sen pitäisi ladata edellinen checkpoint, mutta jostain syystä peli päättääkin aloittaa koko DLC:n uudestaan, eli Introt käynnistyy uudelleen ja aloitan siitä ekasta mapista. Tämähän oli oikein kiva juttu.

Onko kyseessä ominaisuus vaiko kenties bugi? Muistaakseni pari kertaa aiemmin emopelissä bonus elämien loputtua ja kuoleman jälkeen peli alkoi edellisestä checkpointista. Vaikeustasona oli helpoin tai toiseksi helpoin ja tietääkseni "kerrasta poikki ja peli alkaa uudestaan" on voimassa vain vaikeimmilla vaikeusasteilla.

Jos nyt jotain tästä DLC:sta voisin sanoa, niin mielestäni oli erittäin huono DLC. Loputtomia ja vain loputtomia ahtaita taisteluja super heavy demoneja ja Maraudereja vastaan, joka ikinen "palkinto" pelissä kuittaantuu sillä, että taakse, sivulle tai eteen spawnaa pieneen tilaan Tyrant tai Baron of Hell, joka pitäisi laittaa pois päiviltä. Mielellään heti. Tekijätiimi oli selkeästi hakenut nihilistisempää / vaikeampaa peliä tällä ja aluksi tämä jaksoi viihdyttää, mutta kolmen kentän jälkeen saman toisto alkoi olla lähinnä raskasta. Ehkä ei ihan mulle tarkoitettu DLC tämä.

Toki toisella yrityksellä on varmasti helpompi kun suurinpiirtein tietää millaiset jekut ja väijytykset sieltä on tulossa. Nyt vaan pitäisi kaivaa se motivaatio tähän.
Ettet olisi nyt vaan pelaillut Extra Life modella vahingossa, jota voi siis pelata millä vaan vaikeustasolla mutta kaava on se että pelin alussa saat kourallisen 1uppeja ja voit toki kerätä kentistä niitä lisää. Jos ne saat kulutettua loppuun niin se on takaisin pelin alkuun. Sinne Extra Life moden valikkoon voi vähän vahingossa eksyä kun se kysyy sen valitsemisen jälkeen uudestaan vaikeustasoa millä haluat sitä pelata.
 
Liittynyt
13.01.2021
Viestejä
206
Ettet olisi nyt vaan pelaillut Extra Life modella vahingossa, jota voi siis pelata millä vaan vaikeustasolla mutta kaava on se että pelin alussa saat kourallisen 1uppeja ja voit toki kerätä kentistä niitä lisää. Jos ne saat kulutettua loppuun niin se on takaisin pelin alkuun. Sinne Extra Life moden valikkoon voi vähän vahingossa eksyä kun se kysyy sen valitsemisen jälkeen uudestaan vaikeustasoa millä haluat sitä pelata.
Käsi pystyyn täällä virheen merkiksi, siinä kävi juurikin näin, kuten yllä kuvailit :D Sitä on ilmeisesti jossain kohtaa muutettu, koska muistaakseni joskus hieman yli vuosi sitten se oli niin, että extra lifet loppuessa kesken -> kuoleman jälkeen aloittaa edellisestä tallennuspaikasta.
 
Liittynyt
20.03.2017
Viestejä
349
Kyllä se on aina ollut niin että Extra Life mode on eräänlainen lite-versio Ultra Nightmarella pelaamisesta, joka taasen on Nightmare vaikeustaso mutta täysin ilman lisäelämiä (niiden tilalla kentistä löytyy "full armor refill"). Eli jos elämät loppuu niin se on sama "You have died." -ruutu kuin UN vaikeustasolla ja pelin alkuun takaisin. Lisäelämiähän saa keräiltyä normaalissakin pelimoodissa samalla lailla mutta jos ne menettää kaikki niin palaa edelliseen checkpointtiin.
 
Liittynyt
08.03.2017
Viestejä
213
Mitähän on tapahtunut kun Eternalin läpipelattu kampanja ja sen tallenteet ovat kadonneet tyystin. Viimeksi pelannut vuosi sitten ja tällä välillä on jotain tapahtunut. Peli oli bethesda launcherin kautta hankittu ja on ollut tässä välillä poistettuna, nyt kun asensin pelin takaisin, ei vanhasta kampanjasta ole jälkeäkään, puhtaalta pöydältä pitäisi uusi peli aloittaa. Onko tallenteet olleet ylipäänsä pilvessä vai vain koneella tämän bethesda launcherin kanssa?
 
Liittynyt
29.08.2018
Viestejä
1 283
Ilmeisesti ostin pelkän Year one setin eli ancient gods 1+2 taannoin tarjouksesta kun piti ostaa koko peli. Nyt Steam on sitä mieltä että omistan jo koko pelin mutta Bethesda tarjoaa vain linkkiä Steamiin jos normikampanjaa yrittää käynnistää (ancient gods toimii). Mitenköhän tällainen pitäisi hoitaa, hiukan kylmiltään haastavia nuo ancient godsit että pelaisi mielellään pääpelin ekana. On kyllä nyt järjettömän hyvän näköinen 43" 4k HDR 144hz näytöllä kun 3080 pitää fpsn 130 yläpuolella.
 
Liittynyt
26.01.2021
Viestejä
692
Mitähän on tapahtunut kun Eternalin läpipelattu kampanja ja sen tallenteet ovat kadonneet tyystin. Viimeksi pelannut vuosi sitten ja tällä välillä on jotain tapahtunut. Peli oli bethesda launcherin kautta hankittu ja on ollut tässä välillä poistettuna, nyt kun asensin pelin takaisin, ei vanhasta kampanjasta ole jälkeäkään, puhtaalta pöydältä pitäisi uusi peli aloittaa. Onko tallenteet olleet ylipäänsä pilvessä vai vain koneella tämän bethesda launcherin kanssa?
Ei oo pilvitallennusta bethesdalla eli koneelta löytyy tuo tiedosto. Jos oot menny vahingossa poistamaan niin ei auta kun aloittaa alusta. Kaksi kertaa itse unohtanut tuon ottaa talteen kun asentanu windowsin uusiks. Hieman harmittanut kyllä kun satoja tunteja kadonnut.
 
Liittynyt
12.09.2020
Viestejä
1 101
Normikampanjan voi pelata PC Game passin kautta, josta monesti löytyy 1 e/kk tarjouksia. Toki tällöin ei varmaan mitkään avatut kosmetiikkasetit yms. tallennukset siirry microsoft storesta Steamiin ainakaan automaattisesti.
 
Liittynyt
13.12.2016
Viestejä
4 633
Ilmeisesti ostin pelkän Year one setin eli ancient gods 1+2 taannoin tarjouksesta kun piti ostaa koko peli. Nyt Steam on sitä mieltä että omistan jo koko pelin mutta Bethesda tarjoaa vain linkkiä Steamiin jos normikampanjaa yrittää käynnistää (ancient gods toimii). Mitenköhän tällainen pitäisi hoitaa, hiukan kylmiltään haastavia nuo ancient godsit että pelaisi mielellään pääpelin ekana. On kyllä nyt järjettömän hyvän näköinen 43" 4k HDR 144hz näytöllä kun 3080 pitää fpsn 130 yläpuolella.
Joo noi AG lisärit on aika paljon vaikeampia, kun se alkuperäinen kampanja. Eli tosiaan se kannattaa kyllä ensin pelailla ja AG:t siihen heti sitten putkeen. Itsellä oli aika pitkä tauko tossa pääkampanjan ja AG1:n välillä ja pataan tuli heti alussa, kun lähti Nightmarella menemään.
 
Liittynyt
18.01.2017
Viestejä
299
Pitääkö pää peli olla asennettu, että pystyy lisärit pelaan, vai onko lisärit oma pelinsä?
 
Liittynyt
20.03.2017
Viestejä
349
Se on aina koko paketti ja se on sitten kiinni siitä mitä sisältöä omistat että mihin pääset käsiksi. Esim ei itsellä Steam määrittele lisäosille mitään tiettyä gigamäärää kokoa, voin käydä pelin ominaisuuksista ottamasta täpän DLC kohdilta pois ja pelin asennuksen koko ei muutu mihinkään, peli vain pyytää ostamaan sisällön jos päävalikosta koitan niihin mennä. Täpät takaisin paikalleen ja sisältö on taas pelattavissa.

Ja sama juttu sitten myös jos on niin päin että omistaa DLC:t mutta ei pääpeliä. Päävalikossa on DLC:t pelattavissa mutta itse kampanja on lukittuna.

Olettaisin että johtuu siitä että DLC:t käyttävät pääpelin sisältöä ja pääpeli esim. Horde-moden osalta käyttää DLC sisältöä. Lisäksi kun aina DLC yhteydessä tuli suurempi päivitys peliin muutenkin niin se DLC sisältö oli nivottu sen päivityksen kylkeen. Sama Master Leveleiden julkaisujen yhteydessä.
 
Liittynyt
11.12.2016
Viestejä
42
Juu uusin doom. Parkour, ole eksyneenä, ota pakkomielle (pakko löytää että mitään mahdollisuuksia) piillotetuista jutuista. kyllästy, vittuunnu, vmp! Jopa "tarinatilassa" täyttä paskaa! Xbox live pc kokeilleena. Toivottavasti mun 1 egestä ei mennyt kovin paljoa pelin kehittäjien taskuun :)
 
Liittynyt
11.12.2016
Viestejä
42
Epäilen että pelin osti 11% / 100 % tavoitemyynnistä -(useimmat eivät tilanneet ennakkoon) =pelaajista (konsolit) ostivat pask.. ostivat pelin ja sen läpäisi 0, 27% (pc ainoastaan, kukaan ei ole konsolilla pelannut tätä läpi ilman äitiä tai edes äidin kanssa)
 

DjSunki

S Y N T H W A V E
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
3 268
Juu uusin doom. Parkour, ole eksyneenä, ota pakkomielle (pakko löytää että mitään mahdollisuuksia) piillotetuista jutuista. kyllästy, vittuunnu, vmp! Jopa "tarinatilassa" täyttä paskaa! Xbox live pc kokeilleena. Toivottavasti mun 1 egestä ei mennyt kovin paljoa pelin kehittäjien taskuun :)
Vai niin. Kyllä itse ainakin nautin pelistä. Onkohan nyt ollut promille tai pari liikaa kun on kokeiltu eikä oikein luonnistunut? :cigarbeye:
 
Liittynyt
13.01.2021
Viestejä
206
Myönnettäköön, että Eternalin yksinpelin alku voi olla aika raastavan haastavaa, koska tasohyppely, mutta se helpottaa mitä pidemmälle pelaat. Mutta ei kannata ottaa yhtään ylimääräistä haastetta promillen kera. :D
 
Liittynyt
20.03.2017
Viestejä
349
Paras fps yksinpeli mitä on tehty

Pitää joskus taas vetää uusiksi kokonaan.
Kyllä tämä itsellekin on SE peli jonka pariin palaan aika ajoin edelleen, Ultra Nightmare läpipeluut kun oli taskussa niin vähän vähentyi viikottaiset pelitunnit mutta paras combat-loop mitä räiskinnät ovat tarjonneet aikoihin.
 
Liittynyt
26.01.2021
Viestejä
692
Kyllä tämä oli itsellekin se paras fps mitä ikinä pelannut.. ja on sitä edelleen. Kaikki muut räiskinnät tuntunu tämän jälkeen aika hidastempoisilta ja tylsiltä. En tiedä minkälainen fps peli pitää tulla tulevaisuudessa, että tämän peittoaa. Doom:Eternal on itselle melkein täydellinen peli jossa jaksoin myös opetella kaikki kikat jotta pelin pääsi ultra nightmarella läpi. Lisäritkin meni lopulta niin läpi. TAG1 oli hieman tuskaa välillä :)
 
Liittynyt
26.12.2020
Viestejä
495
Epäilen että pelin osti 11% / 100 % tavoitemyynnistä -(useimmat eivät tilanneet ennakkoon) =pelaajista (konsolit) ostivat pask.. ostivat pelin ja sen läpäisi 0, 27% (pc ainoastaan, kukaan ei ole konsolilla pelannut tätä läpi ilman äitiä tai edes äidin kanssa)
Tulihan tämä pelattua niin Ps5, kuin Pc:llä läpi, vielä useampaan kertaan.

Näppäimistö + hiiri on tähän peliin se paras vaihtoehto, mutta ei tod ole ohjaimella mahdotonta pelata.

Mutta jokaisella on omat mielipiteet ja hyvä niin. Kaikkia ei voi aina miellyttää
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
2 471
Olikos tämä Eternal PS5:lle saatavilla johonkin plussatilaukseen kuuluvana? Itselläni on kyllä peli PC:llä, mutta jätti kylmäksi. Syy on se, että PC:llä kun tulee niin julmetun harvoin pelattua, niin ei peliin ole päässyt missään vaiheessa sisään. Jos saisi pelata "ilmaiseksi" PS5:llä, niin voisi antaa toisen mahdollisuuden.
 
Liittynyt
20.06.2017
Viestejä
2 598
Olikos tämä Eternal PS5:lle saatavilla johonkin plussatilaukseen kuuluvana? Itselläni on kyllä peli PC:llä, mutta jätti kylmäksi. Syy on se, että PC:llä kun tulee niin julmetun harvoin pelattua, niin ei peliin ole päässyt missään vaiheessa sisään. Jos saisi pelata "ilmaiseksi" PS5:llä, niin voisi antaa toisen mahdollisuuden.
Esim. täältä saa 15€ sisältäen toimituskulut ja kunhan olet pelannut niin saat varmasti myydessä pelistä 5-10€. DOOM Eternal (FR) (PlayStation 4) | CDON Ei kun joo kysyitkin ps5 versiota etkä ps4.
Tuohon saakin ilmaiseksi plus tilaajat ps5 päivityksen kunahn tuon ps4 version siis ostaa ensin DOOM Eternal - PS5 Upgrade (playstation.com)
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
2 471
Pitääpä katsella josko se tulisi aikanaan ihan ilmaiseksi PS Plussaan. Aiempi Doomi ainakin tuli. Tai sitten koitan kestää PC:lle pelaamista. Muistaakseni siihen ne lisäosatkin olen ostanut Steamista.
 
Liittynyt
05.04.2017
Viestejä
297
Mikäli taustat kiinnostavat sen suhteen, että miksi Doomin (2016) ja Doom Eternalin musiikit tehneen Mick Gordonin ja id Softwaren yhteistyö loppui riitoihin, niin Mick Gordon on asiasta avautunut muutama päivä takaperin medium.com:n puolella. Teksti on varsin pitkä, mutta taustoittaa ainakin Gordonin puolelta sitä, että mistä hän näkee ongelmien johtuneen. Ja miksi Doom Eternalin OST:sta vain pieni osa on varsinaisesti Gordonin miksaamaa.

Jos tuosta osakaan pitää paikkaansa, niin aika rumasti on id Softwaren puolelta Marty Stratton Gordonia kusettanut. Saa nähdä miten tuo tilanne tulee kehittymään, mutta ainakin on melkoisen varmaa ettei Mick Gordonin musiikkia tulla id Softwaren uusissa peleissä enää kuulemaan.

Ja tuohon reaktiona Bethesda on twiitannut lyhyen vastineen.
 
Liittynyt
26.01.2021
Viestejä
692
Mikäli taustat kiinnostavat sen suhteen, että miksi Doomin (2016) ja Doom Eternalin musiikit tehneen Mick Gordonin ja id Softwaren yhteistyö loppui riitoihin, niin Mick Gordon on asiasta avautunut muutama päivä takaperin medium.com:n puolella. Teksti on varsin pitkä, mutta taustoittaa ainakin Gordonin puolelta sitä, että mistä hän näkee ongelmien johtuneen. Ja miksi Doom Eternalin OST:sta vain pieni osa on varsinaisesti Gordonin miksaamaa.

Jos tuosta osakaan pitää paikkaansa, niin aika rumasti on id Softwaren puolelta Marty Stratton Gordonia kusettanut. Saa nähdä miten tuo tilanne tulee kehittymään, mutta ainakin on melkoisen varmaa ettei Mick Gordonin musiikkia tulla id Softwaren uusissa peleissä enää kuulemaan.

Ja tuohon reaktiona Bethesda on twiitannut lyhyen vastineen.
Tätä oon seurannut itsekin siitä lähtien kun Mick tuon tekstin ilmoille laittoi. Bethesdan vastaus oli kyllä mielestäni aika naurettava. Ja kyllähän tuo Mick jo silloin pari vuotta sitten tätä vähän enteili kun häneltä kyseltiin soundtrackin ongelmista ja vastaus silloin jo oli että hän ei ole osallinen ollut tuohon heikkoon laatuun ja tuskin tulee enää tekemään yhteistyötä id Softwaren kanssa. Nyt se syy sitten tuli ilmi. Varmasti tässä koko jutussa on vielä kolmas puoli joka ei ole tullut ilmi vielä ja on sitten se "oikea" koko tarina miten juttu on mennyt. En jotenkin usko, että tämä olisi vain Strattonin sekoilua. Jotain muuta tässä varmasti vielä tulee esille.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
351
Ensi vuonna päästään palaamaan jälleen Doom Slayerin kenkiin, Doom The Dark Ages traileri julkaistu:

Heh olihan tuo selkeää että Hexen tyylistä tulokulmaa tuotu mukaan, kun ekat leakit tulivat pari viikkoa sitten.

Siinä heti tajuttiin että Phil Spencerillä näkyi silloin joskus aiemmin se Hexen t-paita päällä, oliko edellisen vuoden E3:ssa.

Seuraava kysymys onkin kuka on tehnyt musat tähän ja onko ne mistään kotoisin, vai onko resamplattu vaan Mick Gordonin aikaisempaa tuotantoa.
 
Liittynyt
12.09.2020
Viestejä
1 101
Heh olihan tuo selkeää että Hexen tyylistä tulokulmaa tuotu mukaan, kun ekat leakit tulivat pari viikkoa sitten.

Siinä heti tajuttiin että Phil Spencerillä näkyi silloin joskus aiemmin se Hexen t-paita päällä, oliko edellisen vuoden E3:ssa.

Seuraava kysymys onkin kuka on tehnyt musat tähän ja onko ne mistään kotoisin, vai onko resamplattu vaan Mick Gordonin aikaisempaa tuotantoa.
Ei tietenkäään mitään vanhoja resamplata :rolleyes:

Ei ole vissiin vielä kerrottu, mutta David Levy ja Andrew Hulshult on ainakin mahdollisia, hyvää työtä tekivät.

Hyvältä näytti kyl meno, aika nopeetempoista oli Eternalista tuttuja mekaanikoita mukana uudella twistillä. Mech-taistelusta on haaveiltu siitä asti kun niitä Eternalissa oli kenttien koristuksena ja siellä linnakkeessa, varmaan lyhyt osuus se kyllä.

 

AsiJu

Premium-jäsen
Liittynyt
09.04.2024
Viestejä
135
Ensi vuonna päästään palaamaan jälleen Doom Slayerin kenkiin, Doom The Dark Ages traileri julkaistu:

Aloitan sanomalla, että Doom Eternal on ehdottomia suosikkeja ja tulee edelleen pelattua toisinaan (siitäkin huolimatta, että olen 40 v ja alkuperäisen Doomin kanssa kasvanut aikanaan).

Siltikin tästä jäi vähän... semmonen "eh?" maku.
Vaikea nyt sanoa mitään lyhyen trailerin perusteella, mutta tuo kilpi sekä nähtävästi mecha ja lento-osuudet (kuka oikeasti halusi sen TAG kakkosen lohikäärmeen tai minkälie takaisin?) aiheuttaa tunteen, että ollaanko tässä nyt tyyliin lyömässä kaikki "that would be cool" ideat pöytään ja luomassa sekametelisoppa.

Lisäksi jos jotain en halua, on, että seuraava ID peli on Doom Eternal 2.0. Doom Eternal ei ollut Doom 2016 2.0 ja siitä syystä se varmasti olikin niin tuoreen tuntuinen.

Positiivisella puolella selvä Hexen kautta Quake tyylinen viba. En tiedä nähtäväksi jää mitä saamme ensi vuonna. Lisäksi jos jotain kaipasin Eternalissa, se oli just jonkinlainen parry mekaniikka, joka tässä näyttäisi olevan.

Ja kunhan se mitä saamme on nimenomaan ID softwaren visio, eikä jokin kesken kaiken vaikkapa Microsoftin toimesta muuksi muutettu... projektit toki elää edetessään, mutta alunperin kai oli tarkoitus jättää Doom vähäksi aikaa ja tehdä jotain ihan muuta.
Se, että nyt tuleekin Doom ja vieläpä kovin samantapainen kuin edeltäjänsä äkkivilkaisulla, saa väkisinkin ajattelemaan, että joku ulkopuolinen on muuttanut suunnitelmaa kesken kaiken.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
13.12.2016
Viestejä
4 633
Aloitan sanomalla, että Doom Eternal on ehdottomia suosikkeja ja tulee edelleen pelattua toisinaan (siitäkin huolimatta, että olen 40 v ja alkuperäisen Doomin kanssa kasvanut aikanaan).

Siltikin tästä jäi vähän... semmonen "eh?" maku.
Vaikea nyt sanoa mitään lyhyen trailerin perusteella, mutta tuo kilpi sekä nähtävästi mecha ja lento-osuudet (kuka oikeasti halusi sen TAG kakkosen lohikäärmeen tai minkälie takaisin?) aiheuttaa tunteen, että ollaanko tässä nyt tyyliin lyömässä kaikki "that would be cool" ideat pöytään ja luomassa sekametelisoppa.

Lisäksi jos jotain en halua, on, että seuraava ID peli on Doom Eternal 2.0. Doom Eternal ei ollut Doom 2016 2.0 ja siitä syystä se varmasti olikin niin tuoreen tuntuinen.

Positiivisella puolella selvä Hexen kautta Quake tyylinen viba. En tiedä nähtäväksi jää mitä saamme ensi vuonna. Lisäksi jos jotain kaipasin Eternalissa, se oli just jonkinlainen parry mekaniikka, joka tässä näyttäisi olevan.

Ja kunhan se mitä saamme on nimenomaan ID softwaren visio, eikä jokin kesken kaiken vaikkapa Microsoftin toimesta muuksi muutettu... projektit toki elää edetessään, mutta alunperin kai oli tarkoitus jättää Doom vähäksi aikaa ja tehdä jotain ihan muuta.
Se, että nyt tuleekin Doom ja vieläpä kovin samantapainen kuin edeltäjänsä äkkivilkaisulla, saa väkisinkin ajattelemaan, että joku ulkopuolinen on muuttanut suunnitelmaa kesken kaiken.
Vähän samanlainen fiilis jäi iselle, että onko tämä edes Doom.
Vähän liikaa jo kokonaisuus tematiikaltaankin lähtee eri suuntaan.

Ehkä tän voi ottaa semmosena Slayerin syntytarina tms. sitten.
 
Liittynyt
12.09.2020
Viestejä
1 101
Mä kyl hyppäsin jo hypejunaan. Luotto Hugo Martiniin on kova.

Tässä on hyvää analyysia mahdollisista pelimekaniikoista:


Hugo Martin haastattelua:
 

DjSunki

S Y N T H W A V E
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
3 268
Näytti niin kauan hyvältä, kunnes tuli mitälie mechaa ja lentoliskoa. Ei tuollaiset vaan sovi peliin. Ainakaan näin ensituntumalta. Mutta ei tuomita ennenkuin lopullinen tuote nähty.
 
Liittynyt
11.11.2016
Viestejä
2 034
Super Doom Bros Eternal oli varsin mainio kokemus Doom nelosen jälkeen, joka tuoksui turhankin paljon Quakelta ja vastaavilta Scifi-laserpyssy sanoo piu piu räiskyttelyiltä. Vielä jos saisi vähän enemmän klassista Doomihenkeä mukaan, eli ei enää tyhjästä spawnaavia hirviöitä ja lukkiutuvia taisteluareenoita niin oltaisiin lähempänä ideaalista rakennetta. Ja kaikki päälleliimatut puzzlet pois, kiiiiitos!
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
11 834
Kuten joku viisas sanoi, Doomissa pitäisi olla avaruutta ja avaruusasemia, ei fantasiahöttöä.
 
  • Tykkää
Reactions: pig
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 702
No onhan toi teema vähän outo ja ei ainakaan eka asia mikä tulee mieleen Doomista, mut traileri näytti siltä et se kuulostaa, näyttää ja oletettavasti myös tuntuu Doomilta niin en jaksa stressata ihan kauheasti. Mechat ja lohikäärmeetkään ei kauheasti vielä aiheuta pelkotiloja, en usko et ne on juurikaan muuta kun samanlaisia setpiecejä kun esimerkiks Eternalissa ja sen lisäreissä oli ne boss fightit. Nekin oli ihan siistejä ekalla kerralla, mut toistuvilla kerroilla kun homma oli selkee niin ei ne oikeastaan muuta ollu kun pakollisia pahoja ite pääruuan ympärillä. Vähän veikkaan et noille käy samoin.
 
Liittynyt
12.09.2020
Viestejä
1 101
iD software ja varsinkin Hugo on sanoneet että ne ei aio tehdä samaa peliä uudestaan. Sen takia 2016 on erilainen kun Eternal. Eternal taas erilainen kun Dark ages. Tämä on mielestäni erittäin hyvä asia.

Liikkuminen on varmaan rajatumpaa kuin eternalissa, mutta tilalle on tuotu parry ja melee. Pelit on menneet aika paljon eteenpäin ekoista doomeista ja yksinkertaisempaan räimeeseen löyty kasa boomer shootereita.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
3 055
Doom 2016 4,5/5
Doom Eternal 3/5 (DLC ei jaksanu edes pelata puolta tuntia kauempaa)

Joten aika varauksella liikkeellä
Hyvin samoilla linjoilla. En tosin eternalille anna kuin 2/5 koska tasoloikka-seinähyppelyt ei kuulu pelisarjaan. Suuria odotuksia ei tulevalle ole mutta aina voi toivoa sen palaavan 2016 painoksen tasolle.
 
Liittynyt
13.12.2016
Viestejä
4 633
iD software ja varsinkin Hugo on sanoneet että ne ei aio tehdä samaa peliä uudestaan. Sen takia 2016 on erilainen kun Eternal. Eternal taas erilainen kun Dark ages. Tämä on mielestäni erittäin hyvä asia.

Liikkuminen on varmaan rajatumpaa kuin eternalissa, mutta tilalle on tuotu parry ja melee. Pelit on menneet aika paljon eteenpäin ekoista doomeista ja yksinkertaisempaan räimeeseen löyty kasa boomer shootereita.
Gameplay mekaniikat saakin muuttua ja uudistua, mutta temaattisesti tämä Dark Ages ei trailerin perusteella kuitenkaan tuntunut oikein kunnon Doomilta omasta mielestä. No hyvä peli sieltä tulee varmasti joka tapauksessa.
 

AsiJu

Premium-jäsen
Liittynyt
09.04.2024
Viestejä
135
Juu katotaan, se vähä mitä normaalista first person shooter tyylistä nähtiin vaikutti hyvältä. Itsekin luotan Hugon ja IDin kykyyn luoda uudestaan jotain uniikkia.
Kunhan noissa mecha / lento-osioissakin on jokin itu eikä vaan glorifioituja set piecejä.

Eternal on hakattuna läpi ties montako kertaa ja Ultra Nightmarellakin kampanja, DLCt ja master levelit.
 
Liittynyt
12.09.2020
Viestejä
1 101
Toinen haastattelu, ei nyt mitään järisyttäviä paljastuksia.

Vahvistus että ei hypitä niinku eternalissa. 2016 pelin fanit ehkä enemmän kotonaan tän kanssa.

EDIT:
Kentät isompia, enemmän tilaa. Hitaat projektiilit vihollisilla ja väistellään sivuille. Ei Eternal/2016 tyylisiä areenoita ilmeisesti niin paljoa.

 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
231
Toinen haastattelu, ei nyt mitään järisyttäviä paljastuksia.

Vahvistus että ei hypitä niinku eternalissa. 2016 pelin fanit ehkä enemmän kotonaan tän kanssa.

EDIT:
Kentät isompia, enemmän tilaa. Hitaat projektiilit vihollisilla ja väistellään sivuille. Ei Eternal/2016 tyylisiä areenoita ilmeisesti niin paljoa.

Kuulostaa paremmalta mitä Eternal. Olen tosin sitä mieltä että tää ois soveltunu paremmin Quake rebootiks miljöön ja aseistuksen puolesta.

Virkistävää myös jos "purkitetut" Glory Killit on poistettu.
 
Viimeksi muokattu:
Toggle Sidebar

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjut
245 938
Viestejä
4 293 633
Jäsenet
71 748
Uusin jäsen
karja-evakko

Hinta.fi

Ylös Bottom