Doom Eternal 2020 (Jatkot Doom 2016:lle) // (PC, PS4, XB1, Switch, Stadia) // Julkaisu: 20.3.2020

Itse pelasin peruspelin Ultra Violencella ihan loppupomoa lukuunottamatta, jossa vaihdoin helpommalle. Lisärissä otin suosiolla pykälää helpomman vaikeustason ja siinäkin on riittänyt haastetta ihan riittävästi. Ei tullut peruspelin aikana opeteltua nopeaa aseiden vaihtamista, nyt oli pakko jo bindata näppäimiä uuteen uskoon ja alkaa harjoittelemaan. Vihuja on paljon enemmän kerralla ja pidempiä taistoja, mutta tämä olikin suoraa jatkoa peruspelille. Ensimmäinen tupla Marauder kohtaaminen meni kuitenkin kivuttomasti läpi, on niitä jonkun verran helpotettu.

Loppupomo oli kyllä sielua repivää paskaa. Taistelu ei ollut hauska millään tavalla ainakaan omasta mielestä.
 
Helpottui aseiden vaihtaminen huomattavasti kun nyt on bindattu aseet numeroihin 1-3 ja kirjaimiin Q, E, Z, X ja C. Hiiren sivunapeissa kranut ja liekinheitin. Glory kill ja moottorisaha laitettu F ja R. Enää tarvii pelata sen verran että menee lihasmuistiin paremmin, nyt tulee vielä virhepainalluksia vanhasta muistista :lol:
 
Vaikeustaso on tosiaan kyllä napsun verran kovempi kuin peruspelissä. Lisäksi paljon isompia (useampana kappaleina) vihuja tulee vastaan välittömästi.

Kenttäsuunnittelu on mielestäni huonompi kuin peruspelissä. En osaa vielä sanoa onko ihan pelattavuuden vai näyttävyyden kannalta...
 
Onhan tuossa The Ancient God:issa kyllä vaikeusastetta nostettu ihan jonku verran. Emopelin vedin Ultra Violencella joka meni suhtkoht helposti läpi ja nyt alkanut tuota lisäriä pelaa samalla asteella niin turpaan tulee että heilahtaa. Mut joo täytyy sitä haastetta olla ja Rip & Tear soimaan nin hyvä tulee :D
 
Ensimmäiset bugitkin tuli vastaan Bloodswampilla. Lähdin suunnan valinnassa ensin oikealle, ja sehän oli virhe. Piti ihan Youtubesta katsoa, että miten tässä pääsee etenemään ja tosiaan olisi pitänyt lähteä ensin vasemmalle ja sen jälkeen palata sinne. No, eihän sitä vihreää koiraa tullut sinne opastamaan.

Reset mission ja uudelleen. Nyt toimii! Paitsi, että Marauderi ei sitten hyökännytkään. Ja tiedättehän miten vaikeaa sitä on vahingoittaa ellei silmät välähdä....

Kai se pitää kohta ottaa jälleen kenttä alusta....
 
Ancient Gods ja save file corrupted. Tähän ei taida olla mitään ratkaisua? Googlen kautta löytyi pari ohjetta mutta ne on Steamin kautta asennettuun, minulla on suoraan Bethesda launcherin kautta asennettu peli.
Onko kukaan pelannut DLC:tä läpi ja voisi jakaa save filet? Ei kiinnostaisi aloittaa alusta...
 
Viimeksi muokattu:
Blood swampin spiritit on toistaiseksi pelin vittumaisin vihu yhdistettynä baron of helliin, ekaa kertaa käytän raketinheitintä koko pelissä kun nää vittupäät tuntuu kuolevan sillä helpoiten. Sais kyllä olla joku talentti että dashaamalla pystyy pikkumonsut jyräämään alle, nyt niihin jää turhan usein jumiin.
 
Tuli eilen pelattua tuo eka DLC lävitse. Oli siinä pelattavaa ehkä reilu 5h+

Mutta täytyy myöntää että pääpeliin verrattuna joutu vaikeustasoa tiputtamaan. Taistelut oli niin paljpn haastavampia ja pitkiä, että meni jo maku kun joutu kymmenettä kertaa koittamaan samaa taistelua lävitse. Itsellä perheellisenä kun aikaa max 1-2h per päivä pelaa niin ei jaksa käyttää sitä aikaa yhden taistelun jauhamiseen.

Mutta suosittelen kyllä - varsinkin jos tuon ny 10-15€ alennuksesta tuppaa saamaan. Ja ei kannata masentua jos joutuu vaikeistasoa tiputtamaan - ilmeisesti suurinosa näin "joutunut" pääpeliin verraten tekemään :)
 
Tuli eilen pelattua tuo eka DLC lävitse. Oli siinä pelattavaa ehkä reilu 5h+

Mutta täytyy myöntää että pääpeliin verrattuna joutu vaikeustasoa tiputtamaan. Taistelut oli niin paljpn haastavampia ja pitkiä, että meni jo maku kun joutu kymmenettä kertaa koittamaan samaa taistelua lävitse. Itsellä perheellisenä kun aikaa max 1-2h per päivä pelaa niin ei jaksa käyttää sitä aikaa yhden taistelun jauhamiseen.

Mutta suosittelen kyllä - varsinkin jos tuon ny 10-15€ alennuksesta tuppaa saamaan. Ja ei kannata masentua jos joutuu vaikeistasoa tiputtamaan - ilmeisesti suurinosa näin "joutunut" pääpeliin verraten tekemään :)

Delsu saa pääpelin näyttämään tutoriaalilta. IGN ja muut "laatu" journalistit joutu varmasti pelaa helpoimmalla, että ehtivät ees arvostelee koko dlc:n ajallaan :D
 
Veikkaan että osa arvostelijoista ei ole päässyt ekaa kenttää pidemmälle. Ja ne jotka ovat pääpelin pelanneet helpommalla niin DLC saattaa jopa jäädä kesken.

Itsellä takana melkein 20 vuotta FPS pelejä ja täytyy kyllä myöntää että tämä oli yksi haastavimmista kokemuksista ellei haastavin tähän mennessä.
 
Ilmeisesti pari päivää sitten tullut joku update mikä on muuttanut ancient godsin 2 slayer gaten ihan vitun uskomattomaksi ainakin ultra nightmarella pelatessa. Ensin 3 archvilea, 3 blood makyria, 2 doom huntteria + 2 dread knight (näiden jälkeen luulin jo läpäisseeni) mutta ei sitten tulee perus spirit marauder sekä loputtomiin spawnaavat carcassit. Saa jäädä perkele.
 
Tulipa poimittua tämä joulualeista ja juuri sain toisen kentän läpäistyä (Exultia vai mikälie olikaan). Sinne jäi jotain salaisuuksia ja ilmeisesti myös unohdin avata slayer gaten sieltä lopusta kun en ainakaan mitään avainta löytänyt siihen liilan väriseen oveen? Mikäli salaisuuksia haluaa etsiä niin silloin vissiin pitää pelata koko mappi uudestaan lävitse mutta mites noi slayer gatet toimivat? Pystyykö niihin jotenkin warppaamaan suoraan vai pitääkö niitäkin uudelleen pelatakseen pelata koko mappi sinne asti läpi?
 
Tulipa poimittua tämä joulualeista ja juuri sain toisen kentän läpäistyä (Exultia vai mikälie olikaan). Sinne jäi jotain salaisuuksia ja ilmeisesti myös unohdin avata slayer gaten sieltä lopusta kun en ainakaan mitään avainta löytänyt siihen liilan väriseen oveen? Mikäli salaisuuksia haluaa etsiä niin silloin vissiin pitää pelata koko mappi uudestaan lävitse mutta mites noi slayer gatet toimivat? Pystyykö niihin jotenkin warppaamaan suoraan vai pitääkö niitäkin uudelleen pelatakseen pelata koko mappi sinne asti läpi?

Pitää pelata mappi uudelleen.
 
Tuli jouluksi ostettua tämä. Pienet lämmöt olin ottanut ennen tätä herättelemällä Doom 2016 peli henkiin, jotta muistaisi taas miten tätä pelataankaan. Eilen sain pelattua Eternalin läpi ja pelikellossa hieman alle 24h ja hurt me plenty vaikeustasona, koska mielestäni pelaamisesta kuuluu nauttia, vaikka silläkin vaikeustasolla sai pari kertaa hikoilla ja tuskailla.

Paljon puhuttu tasohyppely oli alussa äärimmäisen raivostuttavaa ja peli meinasi lähteä koneelta kirosanojen kera. Onneksi YouTube auttoi kun aina ei oikein auennut tasohypyn idea. Aloin tosin pitämään tasohyppelystä mitä pitempään pelasin ja opin kuinka se toimii. Oli hyvät fiilikset kun etukäteen vaikeana pitämäni tasohyppyvaihe menikin kerralla läpi.

Se mikä mut yllätti, oli että crouch eli kyykky puuttui? Toisaalta, ei sitä tässä tarvittukaan. Sama juttu eräästä aseesta, mutta asearsenaali oli loppujen lopuksi erittäin hyvin suunniteltu ja kaikelle löytyi käyttötarkoituksensa.

Taistelukohdat olivat sitten silkkaa seksiä. Ekat 2h pelin taistelukohtauksista olivat ärsyttäviä, mutta loppua kohden tuntui helpottuvan eikä tullut jäätyä kauheasti paikoilleen, josta seurasi lähes aina kuolema. Eräästä pelin vastustajasta olen täysin samaa mieltä: aluksi oli hieman hankalaa kun tuntui, että sitä pystyy ampumaan vain silloin kun se katsoi häijysti päin. Loppua kohden sekin tuli kesytettyä. En kylläkään jää kaipaamaan seuraavaan Doomiin.

Ihan en pelkästään alkuvalikkojen perusteella anna 6/5. Pidin Doom 2016 pelin Marsista. Eternalissa tykkäsin taas maassa ja hieman avaruudessa heilua. Hevibändien fantasiamestoissa en ihan niin mielelläni. Toisaalta, kyllä tää tulee varmasti pelattua uudelleen läpi jossakin vaiheessa.

En joutunut pettymään, kiitos Doom Eternal, olit ja olet hyvä!
 
Eilen sain pelattua Eternalin läpi ja pelikellossa hieman alle 24h ja hurt me plenty vaikeustasona

Mulla oli vähän sama asenne ja pelasin kerran läpi Hurt Me Plentyllä Anciet Gods part 1 loppuun asti. Mutta sitten oon katellu youtubesta noita videoita joissa Hugo Martin iD softwarelta pelaa kontrollerilla ja olin että kyllä nyt pitää pystyä samaan hiirellä ja näppiksellä. Nyt oon vähän paremmin sisäistänyt miten kuuluu pelata ja Arc Complexissa oon menossa Nightmarella, eikä oo kun paria kohtaa pitäny hakata yli 5 krt. Toki bossit jää varmaan haaveeksi Nightmarella ja en oikein tykkää niistä niin paljoa muutenkaan. Hauskaa kyllä ollut myös nightmarella, vaikka odotin enemmän tuskailua. Slayer Gatet oon saanu tähän mennessä läpi myös.
 
Saako joku selville monelta steamissa pelattavissa tuol 2. dlc? Ite ei löydä ei sitte mistään dataa et monelta.
 
Olettaisin että viideltä meidän aikaa iltapäivällä kuten edellinenkin DLC oli. Selvinnee yöllä Hugo Martinin streamissa.
 
Mulla oli vähän sama asenne ja pelasin kerran läpi Hurt Me Plentyllä Anciet Gods part 1 loppuun asti. Mutta sitten oon katellu youtubesta noita videoita joissa Hugo Martin iD softwarelta pelaa kontrollerilla ja olin että kyllä nyt pitää pystyä samaan hiirellä ja näppiksellä. Nyt oon vähän paremmin sisäistänyt miten kuuluu pelata ja Arc Complexissa oon menossa Nightmarella, eikä oo kun paria kohtaa pitäny hakata yli 5 krt. Toki bossit jää varmaan haaveeksi Nightmarella ja en oikein tykkää niistä niin paljoa muutenkaan. Hauskaa kyllä ollut myös nightmarella, vaikka odotin enemmän tuskailua. Slayer Gatet oon saanu tähän mennessä läpi myös.

Nightmare on ihan jepa perus Eternalissa, mutta Ancient Gods on kyllä huomattavasti vaikeampi. Oli pakko ite pudottaa ultra violencelle siinä ja silläkin saa joitain kohtia muutamaan kertaan hinkata.
 
Päivitys on nyt ladattavissa ainakin PC:llä monella alustalla :thumbsup::thumbsup:

1616069076219.png
 
Muuton yhteydessä nettinopeus putosi 1000/100 kuidusta hitaasti toimivaan 4G mobiiliin (iltaisin nopeus n. 1-5Mbps). Alkaa tuntua nämä yli 10GB päivitykset taas aika isoilta...
 
kiitos tiedosta. liittyikö doomiin, ei.
Doomin päivityksen koko >10GB, eli joo, kommentti liittyi aiheeseen.

Saapa nähdä vaikeutuuko peli vielä entisestään verrattuna edelliseen lisäriin, siinä alkoi loppuvastuksessa jo mennä hermot vaikka muuten kentät oli ihan hyviä.
 
Varmasti taas vaikeustaso kasvaa, ainakin siltä osin että tulee uusia vihuja ja sitä kautta vanhaa pelityyliä joutuu muuttamaan.
 
Huomautus - asiaton käytös, henkilökohtaisuudet
Doomin päivityksen koko >10GB, eli joo, kommentti liittyi aiheeseen.

Saapa nähdä vaikeutuuko peli vielä entisestään verrattuna edelliseen lisäriin, siinä alkoi loppuvastuksessa jo mennä hermot vaikka muuten kentät oli ihan hyviä.
eikä liity, tuo sun kommentti liittyy sinuun ja sinun internet yhteytesi hitauteen. uuno.
 
Pitemmän päälle doomin 2016 kanssa alkoi tympimään se pelin perusmekaniikka. Juokse joku käytävä läpi, paina e ja tapa selän taakse spawnaavat örkit, repeat. Välillä kiipeä jotain tasanteita ylös. Tässä uudemmassa tuo tasoloikkailu tympii, samat spawnaysongelmat tässäkin toki on. Ehkä naamioitu paremmin kun osa örkeistä muka tyyliin kiipeää jostain rei'istä taisteluplatformille. Mutta jo 2016 oli tasoloikkaa jo liikaa mielestäni. Peli on myös ihan liian värikäs doomipeliksi. Tuntuu enemmän joltain quake 3 meets quake 2 with doom enemies kuin oikealta doomilta. Ainakin graafinen tyyli on kuin suoraan quake 3sta.

Kiitos, luulin jo olevani yksin tämmöisen mielipiteen kanssa! Alkaa olee melkein mallia adhd-fortnite tämä "Doom".
 
FFffuuuu... Eipä toimi vielä microsoft storen kautta ostettu one year pass (PC). Tällä hetkellä näkyy vain että Ancient gods part 1 kuuluu ja part 2 on "tulossa"...

EDIT: ongelma korjattu, nyt toimii
 
Viimeksi muokattu:
DLC2 pelattu pariinkin kertaan jo läpi, ensimmäinen peluukerta nightmarella, 100% keräten kaiken ja maisemia katsellen kesti peruskenttien osalta 3h ja loppuvastuksessa vierähti tunti ennenkuin opin hahmottamaan miten homma toimii (tutoriaalit kun pidän pois päältä etteivät spoilaa miten menetellä uusien haasteiden kanssa). Toinen läpipeluu heilahti kokonaisuudessaan tunnissa cutscenet skipaten ja taistelut jo pitkälti muistaen, kuolematta kertaakaan, olisi pitänyt rohjeta koittaa Ultra Nightmarella. Ehkä myöhemmin tänään.

Vähän ristiriitaiset fiilikset itsellä, ympäristöt olivat näyttäviä, uudet vihut ihan tervetulleita ja pääsipä meathookkiakin käyttämään etenemiseen ihan ajatuksen kanssa. Ensimmäinen peluukerta kun meni siinä hype-hurmiossa ettei sitä juuri osannut kritisoida mutta kun katsoin nauhoitetta pelaamisestani jälkiperästä läpi ja varsinkin toisen peluukerran jälkeen sain vähän sellaisen fiiliksen että paukut eivät tekijöillä riittäneet ihan kaikkeen. Joitain asioita oli hiottu vallan hyviksi ja itse tykkäsin HUDiin tehdyistä lisäyksistä joilla näki katsetta siirtämättä milloin on Flame Belch/Blood Punch jne valmiina käytettäväksi. Ne muutamat taistelut jotka oli hiottu ja kiillotettu olivat oikeasti parasta antia koko Eternalissa mutta sitten taasen oli kovasti alueita jotka tuntuivat tyhjiltä / helpoilta.
 
DLC2 pelattu pariinkin kertaan jo läpi, ensimmäinen peluukerta nightmarella, 100% keräten kaiken ja maisemia katsellen kesti peruskenttien osalta 3h ja loppuvastuksessa vierähti tunti ennenkuin opin hahmottamaan miten homma toimii (tutoriaalit kun pidän pois päältä etteivät spoilaa miten menetellä uusien haasteiden kanssa). Toinen läpipeluu heilahti kokonaisuudessaan tunnissa cutscenet skipaten ja taistelut jo pitkälti muistaen, kuolematta kertaakaan, olisi pitänyt rohjeta koittaa Ultra Nightmarella. Ehkä myöhemmin tänään.

Vähän ristiriitaiset fiilikset itsellä, ympäristöt olivat näyttäviä, uudet vihut ihan tervetulleita ja pääsipä meathookkiakin käyttämään etenemiseen ihan ajatuksen kanssa. Ensimmäinen peluukerta kun meni siinä hype-hurmiossa ettei sitä juuri osannut kritisoida mutta kun katsoin nauhoitetta pelaamisestani jälkiperästä läpi ja varsinkin toisen peluukerran jälkeen sain vähän sellaisen fiiliksen että paukut eivät tekijöillä riittäneet ihan kaikkeen. Joitain asioita oli hiottu vallan hyviksi ja itse tykkäsin HUDiin tehdyistä lisäyksistä joilla näki katsetta siirtämättä milloin on Flame Belch/Blood Punch jne valmiina käytettäväksi. Ne muutamat taistelut jotka oli hiottu ja kiillotettu olivat oikeasti parasta antia koko Eternalissa mutta sitten taasen oli kovasti alueita jotka tuntuivat tyhjiltä / helpoilta.

Parikin kertaa läpi? Eikös tuo vasta tullut eilen?
 
Parikin kertaa läpi? Eikös tuo vasta tullut eilen?
Juh, eilen julkaisu klo 16:00 niin siitä eteenpäin eka 100% nightmarella läpipeluu (sisältäen maisemien taivastelua ja codexien luku ajatuksella) ja tänä aamuna toiste "läpijuoksu" nightmarella. Tullut sen verran tunteja vietettyä peruskampanjan ja dlc1:n parissa että mekaniikat on hallussa niin eihän tuo ole kuin pelaa vain. Ei siinä juuri mikään jarruttanut menoa poislukien loppubossi jonka metkujen hahmottamiseen kokonaisuudessaan vierähti tovi. Katselin oman läpipeluun jälkeen twitchissä streamejä pelistä niin kyllähän siellä monille jo ensimmäisen kentän valinnainen haaste-taistelu tuntui tuottavan päänvaivaa. Ja varmasti voi näin ollakin jos on taukoa pitänyt, itsellä kun tuota tulee vähintään muutama tunti viikossa pelattua että pysyy taidot muistissa.
 
Tunnin pelailin ultra violencella, eikä mitään kovin ylivoimaista tullut vielä vastaan. Hauskaa mättöä, eikä tasohyppely ole vielä ollut liian vaikeaa.
 
Ancient gods part 1 on nerffattu osittain, vaikka siitä ei päivityksessä kerrottu.
Part 2 on pääosin helpompi kuin part 1 ennen päivitystä. Tuntuu myös että minunkin taidoilla saa usein 3 laakia marauderiin, joten siinäkin muutosta tai bugia. Vähän yllättävää että taipuivat helpottamaan, ei vaikuttanut siltä kun Hugon puheita kuunteli.

Muita mahdollisia nerffejä redditist:
  • Hämisten tykki ampuu hitaammin ja huonommin
  • Blood maykr pidempi aika kun ottaa damaa ja hidastaa vähemmän osuessaan
 
Viimeksi muokattu:
Ne jotka aloittaa lisäosat pitkän tauon jälkeen, kiittävät näistä nerfeistä. Omaan makuun jo perus pelissä oli liikaa vauhtia ja menoa, enkä olis kaivannut lisäosaan vaikeutta yhtään lisää ellen välttämättä halua säätää vaikeutta täysin tappiin.
 
Ne jotka aloittaa lisäosat pitkän tauon jälkeen, kiittävät näistä nerfeistä. Omaan makuun jo perus pelissä oli liikaa vauhtia ja menoa, enkä olis kaivannut lisäosaan vaikeutta yhtään lisää ellen välttämättä halua säätää vaikeutta täysin tappiin.
Jep, myrsky doom-vesilasissa alkaa tyyntymään. Suurin osa TAG2 "liian helppo" liittyvää valitusta on tullut ns. hardcore pelaajilta, jotka on ehkä 0.01% pelaajista. TAG2 Bossi nyt oli vähän Meh, mutta en kyllä oo muistakaan bosseista oikein tykänny, joten aika sama mulle. Arena-taistelut on se hauskin osa.

Hugo Martinin striimi nyt ulkona, siinä käydään alussa läpi neffejä ja TAG2 palautetta:
 
Viimeksi muokattu:
Miten tuon DLC2 päivityksen oikein saa ladatuksi Steamista kun minulla on aikanaan tuo Doom Eternal Year One Pass hankittuna.

Pelissä tuon DLC2 kohdalla näkyy ostoskärry ja kun Steam yritän tuon ostaa niin se sanoo että sinulla on tuo jo kertaalleen ostettuna.

Edit: Ilmeisesti en olekaan hankkinut Yea One Pass kun löysin kuitin sähköpostilaatikosta tuosta DLC1. Tuo Steam vaan sekoileen tuon DLC2 oston kanssa - sekoittaa ilmeisesti kun tuon peruspelin päivityksen mukana latautuu tuo DLC2 mutta siihen ei pääsyä ennen kuon sen virallisesti ostanut.
 
Viimeksi muokattu:
Kyllä se itsellekin hahmottui nyt paremmin ja ymmärrän hyvin mitä Hugo tarkoitti tuossa streamissa kun puhui ja purki tätä kokonaisuutta Eternal + 2 DLC:tä - kuten: Pääkampanja oli se mihin ne paukut lykättiin ja sanoi että mm. Gladiator-bossia tehtiin parinkin vuoden ajan kaiken kaikkiaan muun kehityksen ohessa. DLC:t olivat korkeintaan juuri aloitettu kun pääpeli saatiin vuosi sitten ulos. Ja kuitenkin kyseessä on "vain DLC" sisältö aka jos siihen oikeasti tosissaan panostettaisiin niin semmoinen työmäärä käytettäisiin ennemmin uuden pelin teko-prosessiin. Niin että saatiin kuitenkin tälläinen määrä tälläistä uutta sisältöä tässä korona-aikakaudessa käsiimme jossa kehitystyö oli tehty 100% kotoa käsin kampanjan julkaisun jälkeen heidän osaltaan niin olen kyllä tyytyväinen - ja kun id muutenkin pelinkehitysfirmana lopunperin aika pieni porukka edelleenkin verrattuna noihin jätteihin.

TAG1 oli tarkoitettu testiksi pelaajille jotka olivat oppineet combat-loopin peruskampanjan aikana, että onko ne runet mitä haluaa käyttää oikeasti hallussa ja aseiden eri modien käyttö erilaisiin tilanteisiin hanskattu.
TAG2 taasen oli taasen tämän em. testin jälkeen tarkoitettu hauskanpidoksi ja juhlistukseksi sille kaikelle mikä tähän pisteeseen on tuonut, päästä toteuttamaan sitä "voimafantasiaakin" paikka paikoin kuten ekan kentän nippu blood puncheja ja parvi buffattuja pinkyjä mutta niitä blood puncheja taidettiin antaa enemmän kuin pinkyjä ilmaantuu tai loppupään areena läpeensä täynnä haulikon ammuksia+overdrive ja +20 stone impiä "pidä hauskaa ja pistä ne sileeksi". Ettei se ole pelkkää combat-puzzlea toisensa perään kuten TAG1 pitkälti oli.

TAG1 aloituksen nerfit tullaan palauttamaan takaisin, TAG2 ehkä jotain pieniä tasapainoituksia (vaikeampaan suuntaan) tulee tapahtumaan mutta ei mitään radikaalia.

Itse olisin kaivannut sitä haastetta enemmän TAG2:een mutta ymmärrän - vaikken täysin allekirjoita sitä että sisältö haluttu pitää lähestyttävämäpänä casual-pelaajille. Itse näemmä täytän Hugon määritelmän ns Black-belt pelaajasta joten toivotaan että sieltä tulee brutaalin vaikeita Master Leveleitä - tai siis tuleehan niitä, Hugo lupaili että seuraavassa pätsissä joka tulee mahdollisesti aika pian saadaan vähintään 1kpl Master Leveleitä peruskampanjaan lisää ja suurellä todennäköisyydellä 2kpl. Ja heti perään tulossa moinen myös TAG2:sta.
 
Hugo myös mainitsi sen että vihollisten määrää ei voi pelinkehityssyistä säätä eri vaikeustasojen mukaan. Tämä on luonnollista kun huomioi sen että vaikeustasoa voi säätää lennosta. Tätä kautta on aika loogista että tarvitaan master levelit, jotta parhaimmille pelaajillekin on jotain haastetta.
 
Hugo myös mainitsi sen että vihollisten määrää ei voi pelinkehityssyistä säätä eri vaikeustasojen mukaan. Tämä on luonnollista kun huomioi sen että vaikeustasoa voi säätää lennosta. Tätä kautta on aika loogista että tarvitaan master levelit, jotta parhaimmille pelaajillekin on jotain haastetta.
No ei tuo spawnaaminen nyt varsinaisesti mikään este ole. Varsinkin lentäviä vihuja on helppo spawnata lisää ihan hetkessä. Aina voi myös laittaa vaikeammalla vaikeustasolle yhden vihuallon lisää, tai laittaa vihulauma jonkun oven taakse, joka aukeaa vain tietystä vaikeustasosta ylöspäin. Ja vaikka kesken battle ei vihujen määrää voikaan lisätä, niin voihan siihen ruudulle laittaa tekstin, että vaikeustaso päivittyy vasta seuraavan spawnin alusta, tai restartilla.
 
No ei tuo spawnaaminen nyt varsinaisesti mikään este ole. Varsinkin lentäviä vihuja on helppo spawnata lisää ihan hetkessä. Aina voi myös laittaa vaikeammalla vaikeustasolle yhden vihuallon lisää, tai laittaa vihulauma jonkun oven taakse, joka aukeaa vain tietystä vaikeustasosta ylöspäin. Ja vaikka kesken battle ei vihujen määrää voikaan lisätä, niin voihan siihen ruudulle laittaa tekstin, että vaikeustaso päivittyy vasta seuraavan spawnin alusta, tai restartilla.
Juu, on se tehtävissä, mutta äkkiä työmäärä kasvaa jos koko balansointifilosofia menee uusiksi ja yllättäviä bugeja. Ilmeisesti on todettu että liian suuri työ hyötyyn nähden.
 
Tuleeko tässä pelissä loppua kohden enemmän ammuksia? Ensimmäiset kaksi tuntia takana ja aika tiuhaan lukee ruudulla että ei ammuksia vaikka yrittää mahdollisimman paljon niitä moottorisahalla farmata vihollisilta lisää. Vähän liikaa ehkä painotettu vaikeuden balansoinnissa ammusten määrään.
 
Tuleeko tässä pelissä loppua kohden enemmän ammuksia? Ensimmäiset kaksi tuntia takana ja aika tiuhaan lukee ruudulla että ei ammuksia vaikka yrittää mahdollisimman paljon niitä moottorisahalla farmata vihollisilta lisää. Vähän liikaa ehkä painotettu vaikeuden balansoinnissa ammusten määrään.
Perkkejä saa valita missä lisääntyy joko ammukset, terveys tai armori. Eli joo, ammukset lisääntyy, samoin asemääräkin on lopussa jo melkoinen niin löytyy kyllä jotain millä ampua.
 
Tuleeko tässä pelissä loppua kohden enemmän ammuksia? Ensimmäiset kaksi tuntia takana ja aika tiuhaan lukee ruudulla että ei ammuksia vaikka yrittää mahdollisimman paljon niitä moottorisahalla farmata vihollisilta lisää. Vähän liikaa ehkä painotettu vaikeuden balansoinnissa ammusten määrään.
Kuten edellinen mainitsi, peruskampanjan aikana saa kerättyä kenttiin ripoteltuja päivitys-"shardeja" (oliko ne nyt sentinel crystaleita nimeltään tmv) joita voi sitten käyttää haluamallaan tavalla, sellainen minkä saa ekan kentän jälkeen flame belchin lisäksi. Toisaalta maksimiin päivitettynä ammuksia ei siltikään mitenkään mahdottomasti ole joten pelissä pärjätäkseen tehokkaasti on koko asearsenaalia hyödynnettävä. Kuten Hugo Martin (pelin ohjaaja) streamissa viimeksi sitä määritti että tavoitteena oli tehdä "push-forward-combat" tyyppisellä mentaliteelillä peli ja kaikki pelaajan tarvitsemat resurssit ovat pääasiassa "vihollisten sisällä" ja sitten on hyödynnettävä tarvittavia työkaluja että ne niistä saadaan ulos :D moottorisaha / flame belch / ice bomb / päivitetty blood punch.

Oli tuo itsellekin shokki D2016 jälkeen ja oli se silloin vuosi takaperin ensimmäisten pelituntien aikana itselläkin fiilis että eihän tämä nyt näin voi mennä, ei tästä tule mitään mutta kun siihen tottui niin paluuta ei enää ole. D2016 oli niin että vihuja tappamalla ihan vaan ampumalla tekemättä glory killejä niistä tippui hylsy tai kaksi aina joka tavallaan ruokki varsinkin haulikkoa jatkuvasti. Tämän takia siinä tuntuikin ettei ammukset lopu koskaan. Eternalissa vihuista ei ammuksia tipu jollei asialle "tee jotain".
 
Nyt jstkoin Ancient Gods 1:sta mitä olin viimeksi pelannu ennen pätsiä. En ainakaan itse huomannut mitään helpoitusta/muutosta. Eikö nuo vaikuta vanhoihin svaeihin sitten vai kuinka?
 
Itse aloitin juuri Ancient Gods 1:n pelaamisen ja eka tehtävä tuntui helpolta, ihmettelin että mistä puheet vaikeudesta on tulleet. Nyt kakkostehtävän loppupuolella on kyllä sitten tullut haastettakin melkoisesti, varmaan enemmän kuin kertaakaan emopelin aikana.
 
Nyt jstkoin Ancient Gods 1:sta mitä olin viimeksi pelannu ennen pätsiä. En ainakaan itse huomannut mitään helpoitusta/muutosta. Eikö nuo vaikuta vanhoihin svaeihin sitten vai kuinka?
Kyllä ne vaikuttaa yhtä lailla mutta kun eivät ne ole mitään niin merkittäviä, lähinnä tälläiset kaltaiseni sekopäät jotka tietää mm. tasan joka spawnin paikan huomasivat eroja.

-Ensimmäisen kentän alusta on muutama isompi demoni tiputettu pois

-Toisen kentän puolella jätetty sumusta lonkerot pois (luojan kiitos)
-Toisessa kentässä esiteltävä uusi demonityyppi saattoi olla epäreilun haastava ensikohtaamiselle jos valitsi "väärän reitin" kahdesta mahdollisesta joten sitä oli muutettu toisenlaiseksi

-kolmannen kentän slayer gatea tasapainotettu sellaiseksi että se on mahdollista läpäistä nightmarella sellaisenkin joka kasuaalisti nightmarella pelailee
-kolmannen kentän loppupäässä oleva viimeinen iso taistelu (ns. Holt bridge-fight) jaoteltu hieman järkevämmäksi siihen millä tahdilla vihut kentälle spawnaa, oli vähän epäreilun vaikea ja lähinnä aiheutti sen että monet pelaajat päätyivät bossiin turhautuneen hengästyneinä

-arachnotronin ampumistahtia oli hidastettu jotta pelaajilla olisi parempi mahdollisuus tuhota sen turretti ottamatta itse osumaa

Näistä luetelluista ensimmäinen ja viimeinen tultaneen palauttamaan takaisin sellaisiksi kuin oli ennenkin. Lähinnä se suurin mekkala nousi siitä että ensimmäistä kenttää pikaisesti kokeilleet veteraanit nousivat barrikaadeille mesoamaan ettei tämä käy - pelaamatta dlc:ta läpeensä todetakseen ettei sitä nyt joka puolelta oltukaan ronkittu. Itse en jaksa olla niin fanaattinen sisällön suhteen vaikka siitä paljon tykkäänkin. Peliin on jokatapauksessa modipuolella haastetta saatavilla protehin Horde mode 1 & 2 sekä enemy randomizer muodossa. Varsinkin balanced randomizer tuo mukavan lisän pelikokemukseen kun demonit eivät olekaan aina niitä mitä odottaa.

Mistä vaiheesta peliä jatkoit?
 
Kyllä ne vaikuttaa yhtä lailla mutta kun eivät ne ole mitään niin merkittäviä, lähinnä tälläiset kaltaiseni sekopäät jotka tietää mm. tasan joka spawnin paikan huomasivat eroja.

-Ensimmäisen kentän alusta on muutama isompi demoni tiputettu pois

-Toisen kentän puolella jätetty sumusta lonkerot pois (luojan kiitos)
-Toisessa kentässä esiteltävä uusi demonityyppi saattoi olla epäreilun haastava ensikohtaamiselle jos valitsi "väärän reitin" kahdesta mahdollisesta joten sitä oli muutettu toisenlaiseksi

-kolmannen kentän slayer gatea tasapainotettu sellaiseksi että se on mahdollista läpäistä nightmarella sellaisenkin joka kasuaalisti nightmarella pelailee
-kolmannen kentän loppupäässä oleva viimeinen iso taistelu (ns. Holt bridge-fight) jaoteltu hieman järkevämmäksi siihen millä tahdilla vihut kentälle spawnaa, oli vähän epäreilun vaikea ja lähinnä aiheutti sen että monet pelaajat päätyivät bossiin turhautuneen hengästyneinä

-arachnotronin ampumistahtia oli hidastettu jotta pelaajilla olisi parempi mahdollisuus tuhota sen turretti ottamatta itse osumaa

Näistä luetelluista ensimmäinen ja viimeinen tultaneen palauttamaan takaisin sellaisiksi kuin oli ennenkin. Lähinnä se suurin mekkala nousi siitä että ensimmäistä kenttää pikaisesti kokeilleet veteraanit nousivat barrikaadeille mesoamaan ettei tämä käy - pelaamatta dlc:ta läpeensä todetakseen ettei sitä nyt joka puolelta oltukaan ronkittu. Itse en jaksa olla niin fanaattinen sisällön suhteen vaikka siitä paljon tykkäänkin. Peliin on jokatapauksessa modipuolella haastetta saatavilla protehin Horde mode 1 & 2 sekä enemy randomizer muodossa. Varsinkin balanced randomizer tuo mukavan lisän pelikokemukseen kun demonit eivät olekaan aina niitä mitä odottaa.

Mistä vaiheesta peliä jatkoit?

Urdakissa olen. Siinä oli suht iso/pitkä taistelu, mihin viimeksi jäin ja nyt vedin sen läpi.
 
Nyt tuli rykästyä Ancient Gods Part 1 läpi. "The Holt" kentän Slayer Gate ei vaan menny millään läpi Ultra Violencellä. Riivattuun Marauderiin asti pääsin muutamaan kertaan, mutta ei. Oli pakko ottaa vielä pykälä alemmas, että meni läpi. Omaksi inhokiksi on noussut kyllä nuo riivatut "possessed" vihut. Muuten ne vielä olis ihan jees, mutta sen saatana hengen tappaminen sillä plasma kiväärin "Ghost Busters" modilla on vaan niin saatanan pitkä prosessi. Sen ajan voisi kyllä lyhentää vaikka puoleen siitä, mitä siinä nyt kestää.

No onpahan sille Micro Wave modillekkin edes joku käyttö nyt pelissä. Muutenkaan en itse käytä Plasma rifleä juuri koskaan. Ammukset ärsyttävän hitaita ja suht tehoton tuntuu olevan muutenkin. Alkuperäisessä Doomissa tuo oli kyllä pirun hyvä ase, mutta näissä uusissa on aika turhake koko pyssy omasta mielestä.

AG Part1:n lopputaistelun viimenen phase oli kanssa aikamoista. 10+ yritystä varmaan, mutta meni sentään Ultra Violencellä läpi ilman sentinel armoria.
 
Nyt tullu aloteltua tuoa Ancient Gods part 2:sta ja voi pojat että maistuu. Eka escalation areena oli kyllä ihan hemmetin hauskaa mättöä.
 
Nyt tullu aloteltua tuoa Ancient Gods part 2:sta ja voi pojat että maistuu. Eka escalation areena oli kyllä ihan hemmetin hauskaa mättöä.
Teitkö molemmat vaiheet? Suosittelen, eivät ole liian vaikeita - varsinkaan kun sinulla on tuoreeltaan TAG1 metkut muistissa niin tuo TAG2 menee sinulta kuin vettä vain nyt.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
258 720
Viestejä
4 494 031
Jäsenet
74 285
Uusin jäsen
ImPetriiZ

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom