Doom Eternal 2020 (Jatkot Doom 2016:lle) // (PC, PS4, XB1, Switch, Stadia) // Julkaisu: 20.3.2020

hrmh

Premium-jäsen
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
322
On tää eka DLC vaan kova. Meinasin ottaa Nightmaren, mutta sitten aattelin että "pitäähän pelaamisen olla hauskaa" ja pitkän tauon jälkeen Ultra Violence. Turpiin tulee aika hyvin. En tiedä sitten onko taidot ruosteessa tauon jälkeen vai onko tämä vaikeampi. Mutta Marauderit tuntuu olevan helppoja, niitä ne on tainnu helpottaa. Paljon pitemmän aikaa Marauderi pökerryksissä ensimmäisen osuman jälkeen niin sitä ehtii räiskiä vaikka miten.
Tämä marauderhomma jos pätee myös ei-expansioniin, niin ehkä minulla on toivoa päästä eteenpäin tuossa yhdessä kartassa normipelissä :D
 

AnanasKana

Tukijäsen
Liittynyt
16.02.2018
Viestejä
306
Meinasin ottaa Nightmaren, mutta sitten aattelin että "pitäähän pelaamisen olla hauskaa"
Samoilla mietteillä lähdin itekin UV:llä, vaikkakin emopeli meni juuri Nightmarella. UV:ssä on kelvollisesti vaikeustasoa imo ekalle kerralle.

Marauderit tosiaan tuntuvat ottavan useammin tuplalaakin vastaan, tiedä sitten.
 
Liittynyt
15.11.2018
Viestejä
597
Itse pelasin peruspelin Ultra Violencella ihan loppupomoa lukuunottamatta, jossa vaihdoin helpommalle. Lisärissä otin suosiolla pykälää helpomman vaikeustason ja siinäkin on riittänyt haastetta ihan riittävästi. Ei tullut peruspelin aikana opeteltua nopeaa aseiden vaihtamista, nyt oli pakko jo bindata näppäimiä uuteen uskoon ja alkaa harjoittelemaan. Vihuja on paljon enemmän kerralla ja pidempiä taistoja, mutta tämä olikin suoraa jatkoa peruspelille. Ensimmäinen tupla Marauder kohtaaminen meni kuitenkin kivuttomasti läpi, on niitä jonkun verran helpotettu.
 

AnanasKana

Tukijäsen
Liittynyt
16.02.2018
Viestejä
306
Itse pelasin peruspelin Ultra Violencella ihan loppupomoa lukuunottamatta, jossa vaihdoin helpommalle. Lisärissä otin suosiolla pykälää helpomman vaikeustason ja siinäkin on riittänyt haastetta ihan riittävästi. Ei tullut peruspelin aikana opeteltua nopeaa aseiden vaihtamista, nyt oli pakko jo bindata näppäimiä uuteen uskoon ja alkaa harjoittelemaan. Vihuja on paljon enemmän kerralla ja pidempiä taistoja, mutta tämä olikin suoraa jatkoa peruspelille. Ensimmäinen tupla Marauder kohtaaminen meni kuitenkin kivuttomasti läpi, on niitä jonkun verran helpotettu.
Hiiren sivussa mulla BFG paskatuuletinhetkien varalle + jotain suosimiasi aseita, kranujen kanssa kannattaa oppia maustamaan imp&solttukasoja. Clusterfukeissa liekkaria aina kun on latautuneena. Plasmariflen "jäädytysmodilla" staggeroi Baron of Hellit, Cyberdemonin "poikaset" ja Arch-Vilet. Hyppiessä rakettia alhaalla oleviin vihuihin, tuplahulilla koukun kanssa armoria talteen vihuilta. Näin siis itellä pähkinänkuoressa..

Eipä siinä muutaku pysyy vain liikkeesä :p
 
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
328
Itse pelasin peruspelin Ultra Violencella ihan loppupomoa lukuunottamatta, jossa vaihdoin helpommalle. Lisärissä otin suosiolla pykälää helpomman vaikeustason ja siinäkin on riittänyt haastetta ihan riittävästi. Ei tullut peruspelin aikana opeteltua nopeaa aseiden vaihtamista, nyt oli pakko jo bindata näppäimiä uuteen uskoon ja alkaa harjoittelemaan. Vihuja on paljon enemmän kerralla ja pidempiä taistoja, mutta tämä olikin suoraa jatkoa peruspelille. Ensimmäinen tupla Marauder kohtaaminen meni kuitenkin kivuttomasti läpi, on niitä jonkun verran helpotettu.
Loppupomo oli kyllä sielua repivää paskaa. Taistelu ei ollut hauska millään tavalla ainakaan omasta mielestä.
 
Liittynyt
15.11.2018
Viestejä
597
Helpottui aseiden vaihtaminen huomattavasti kun nyt on bindattu aseet numeroihin 1-3 ja kirjaimiin Q, E, Z, X ja C. Hiiren sivunapeissa kranut ja liekinheitin. Glory kill ja moottorisaha laitettu F ja R. Enää tarvii pelata sen verran että menee lihasmuistiin paremmin, nyt tulee vielä virhepainalluksia vanhasta muistista :lol:
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
299
Vaikeustaso on tosiaan kyllä napsun verran kovempi kuin peruspelissä. Lisäksi paljon isompia (useampana kappaleina) vihuja tulee vastaan välittömästi.

Kenttäsuunnittelu on mielestäni huonompi kuin peruspelissä. En osaa vielä sanoa onko ihan pelattavuuden vai näyttävyyden kannalta...
 
Liittynyt
17.10.2017
Viestejä
419
Onhan tuossa The Ancient God:issa kyllä vaikeusastetta nostettu ihan jonku verran. Emopelin vedin Ultra Violencella joka meni suhtkoht helposti läpi ja nyt alkanut tuota lisäriä pelaa samalla asteella niin turpaan tulee että heilahtaa. Mut joo täytyy sitä haastetta olla ja Rip & Tear soimaan nin hyvä tulee :D
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
299
Ensimmäiset bugitkin tuli vastaan Bloodswampilla. Lähdin suunnan valinnassa ensin oikealle, ja sehän oli virhe. Piti ihan Youtubesta katsoa, että miten tässä pääsee etenemään ja tosiaan olisi pitänyt lähteä ensin vasemmalle ja sen jälkeen palata sinne. No, eihän sitä vihreää koiraa tullut sinne opastamaan.

Reset mission ja uudelleen. Nyt toimii! Paitsi, että Marauderi ei sitten hyökännytkään. Ja tiedättehän miten vaikeaa sitä on vahingoittaa ellei silmät välähdä....

Kai se pitää kohta ottaa jälleen kenttä alusta....
 
Liittynyt
01.02.2017
Viestejä
365
Ancient Gods ja save file corrupted. Tähän ei taida olla mitään ratkaisua? Googlen kautta löytyi pari ohjetta mutta ne on Steamin kautta asennettuun, minulla on suoraan Bethesda launcherin kautta asennettu peli.
Onko kukaan pelannut DLC:tä läpi ja voisi jakaa save filet? Ei kiinnostaisi aloittaa alusta...
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
06.03.2017
Viestejä
1 079
Blood swampin spiritit on toistaiseksi pelin vittumaisin vihu yhdistettynä baron of helliin, ekaa kertaa käytän raketinheitintä koko pelissä kun nää vittupäät tuntuu kuolevan sillä helpoiten. Sais kyllä olla joku talentti että dashaamalla pystyy pikkumonsut jyräämään alle, nyt niihin jää turhan usein jumiin.
 

Black Sheep

Tukijäsen
Liittynyt
11.01.2018
Viestejä
391
Tuli eilen pelattua tuo eka DLC lävitse. Oli siinä pelattavaa ehkä reilu 5h+

Mutta täytyy myöntää että pääpeliin verrattuna joutu vaikeustasoa tiputtamaan. Taistelut oli niin paljpn haastavampia ja pitkiä, että meni jo maku kun joutu kymmenettä kertaa koittamaan samaa taistelua lävitse. Itsellä perheellisenä kun aikaa max 1-2h per päivä pelaa niin ei jaksa käyttää sitä aikaa yhden taistelun jauhamiseen.

Mutta suosittelen kyllä - varsinkin jos tuon ny 10-15€ alennuksesta tuppaa saamaan. Ja ei kannata masentua jos joutuu vaikeistasoa tiputtamaan - ilmeisesti suurinosa näin "joutunut" pääpeliin verraten tekemään :)
 

S3p

Liittynyt
25.10.2019
Viestejä
398
Tuli eilen pelattua tuo eka DLC lävitse. Oli siinä pelattavaa ehkä reilu 5h+

Mutta täytyy myöntää että pääpeliin verrattuna joutu vaikeustasoa tiputtamaan. Taistelut oli niin paljpn haastavampia ja pitkiä, että meni jo maku kun joutu kymmenettä kertaa koittamaan samaa taistelua lävitse. Itsellä perheellisenä kun aikaa max 1-2h per päivä pelaa niin ei jaksa käyttää sitä aikaa yhden taistelun jauhamiseen.

Mutta suosittelen kyllä - varsinkin jos tuon ny 10-15€ alennuksesta tuppaa saamaan. Ja ei kannata masentua jos joutuu vaikeistasoa tiputtamaan - ilmeisesti suurinosa näin "joutunut" pääpeliin verraten tekemään :)
Delsu saa pääpelin näyttämään tutoriaalilta. IGN ja muut "laatu" journalistit joutu varmasti pelaa helpoimmalla, että ehtivät ees arvostelee koko dlc:n ajallaan :D
 

Black Sheep

Tukijäsen
Liittynyt
11.01.2018
Viestejä
391
Veikkaan että osa arvostelijoista ei ole päässyt ekaa kenttää pidemmälle. Ja ne jotka ovat pääpelin pelanneet helpommalla niin DLC saattaa jopa jäädä kesken.

Itsellä takana melkein 20 vuotta FPS pelejä ja täytyy kyllä myöntää että tämä oli yksi haastavimmista kokemuksista ellei haastavin tähän mennessä.
 
Liittynyt
06.03.2017
Viestejä
1 079
Ilmeisesti pari päivää sitten tullut joku update mikä on muuttanut ancient godsin 2 slayer gaten ihan vitun uskomattomaksi ainakin ultra nightmarella pelatessa. Ensin 3 archvilea, 3 blood makyria, 2 doom huntteria + 2 dread knight (näiden jälkeen luulin jo läpäisseeni) mutta ei sitten tulee perus spirit marauder sekä loputtomiin spawnaavat carcassit. Saa jäädä perkele.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
459
Tulipa poimittua tämä joulualeista ja juuri sain toisen kentän läpäistyä (Exultia vai mikälie olikaan). Sinne jäi jotain salaisuuksia ja ilmeisesti myös unohdin avata slayer gaten sieltä lopusta kun en ainakaan mitään avainta löytänyt siihen liilan väriseen oveen? Mikäli salaisuuksia haluaa etsiä niin silloin vissiin pitää pelata koko mappi uudestaan lävitse mutta mites noi slayer gatet toimivat? Pystyykö niihin jotenkin warppaamaan suoraan vai pitääkö niitäkin uudelleen pelatakseen pelata koko mappi sinne asti läpi?
 

P c L A Y E R

Team Ryzen
Liittynyt
13.12.2016
Viestejä
4 579
Tulipa poimittua tämä joulualeista ja juuri sain toisen kentän läpäistyä (Exultia vai mikälie olikaan). Sinne jäi jotain salaisuuksia ja ilmeisesti myös unohdin avata slayer gaten sieltä lopusta kun en ainakaan mitään avainta löytänyt siihen liilan väriseen oveen? Mikäli salaisuuksia haluaa etsiä niin silloin vissiin pitää pelata koko mappi uudestaan lävitse mutta mites noi slayer gatet toimivat? Pystyykö niihin jotenkin warppaamaan suoraan vai pitääkö niitäkin uudelleen pelatakseen pelata koko mappi sinne asti läpi?
Pitää pelata mappi uudelleen.
 
Liittynyt
13.01.2021
Viestejä
198
Tuli jouluksi ostettua tämä. Pienet lämmöt olin ottanut ennen tätä herättelemällä Doom 2016 peli henkiin, jotta muistaisi taas miten tätä pelataankaan. Eilen sain pelattua Eternalin läpi ja pelikellossa hieman alle 24h ja hurt me plenty vaikeustasona, koska mielestäni pelaamisesta kuuluu nauttia, vaikka silläkin vaikeustasolla sai pari kertaa hikoilla ja tuskailla.

Paljon puhuttu tasohyppely oli alussa äärimmäisen raivostuttavaa ja peli meinasi lähteä koneelta kirosanojen kera. Onneksi YouTube auttoi kun aina ei oikein auennut tasohypyn idea. Aloin tosin pitämään tasohyppelystä mitä pitempään pelasin ja opin kuinka se toimii. Oli hyvät fiilikset kun etukäteen vaikeana pitämäni tasohyppyvaihe menikin kerralla läpi.

Se mikä mut yllätti, oli että crouch eli kyykky puuttui? Toisaalta, ei sitä tässä tarvittukaan. Sama juttu eräästä aseesta, mutta asearsenaali oli loppujen lopuksi erittäin hyvin suunniteltu ja kaikelle löytyi käyttötarkoituksensa.

Taistelukohdat olivat sitten silkkaa seksiä. Ekat 2h pelin taistelukohtauksista olivat ärsyttäviä, mutta loppua kohden tuntui helpottuvan eikä tullut jäätyä kauheasti paikoilleen, josta seurasi lähes aina kuolema. Eräästä pelin vastustajasta olen täysin samaa mieltä: aluksi oli hieman hankalaa kun tuntui, että sitä pystyy ampumaan vain silloin kun se katsoi häijysti päin. Loppua kohden sekin tuli kesytettyä. En kylläkään jää kaipaamaan seuraavaan Doomiin.

Ihan en pelkästään alkuvalikkojen perusteella anna 6/5. Pidin Doom 2016 pelin Marsista. Eternalissa tykkäsin taas maassa ja hieman avaruudessa heilua. Hevibändien fantasiamestoissa en ihan niin mielelläni. Toisaalta, kyllä tää tulee varmasti pelattua uudelleen läpi jossakin vaiheessa.

En joutunut pettymään, kiitos Doom Eternal, olit ja olet hyvä!
 
Liittynyt
12.09.2020
Viestejä
1 008
Eilen sain pelattua Eternalin läpi ja pelikellossa hieman alle 24h ja hurt me plenty vaikeustasona
Mulla oli vähän sama asenne ja pelasin kerran läpi Hurt Me Plentyllä Anciet Gods part 1 loppuun asti. Mutta sitten oon katellu youtubesta noita videoita joissa Hugo Martin iD softwarelta pelaa kontrollerilla ja olin että kyllä nyt pitää pystyä samaan hiirellä ja näppiksellä. Nyt oon vähän paremmin sisäistänyt miten kuuluu pelata ja Arc Complexissa oon menossa Nightmarella, eikä oo kun paria kohtaa pitäny hakata yli 5 krt. Toki bossit jää varmaan haaveeksi Nightmarella ja en oikein tykkää niistä niin paljoa muutenkaan. Hauskaa kyllä ollut myös nightmarella, vaikka odotin enemmän tuskailua. Slayer Gatet oon saanu tähän mennessä läpi myös.
 
Liittynyt
24.10.2016
Viestejä
121
Saako joku selville monelta steamissa pelattavissa tuol 2. dlc? Ite ei löydä ei sitte mistään dataa et monelta.
 
Liittynyt
20.03.2017
Viestejä
340
Olettaisin että viideltä meidän aikaa iltapäivällä kuten edellinenkin DLC oli. Selvinnee yöllä Hugo Martinin streamissa.
 

P c L A Y E R

Team Ryzen
Liittynyt
13.12.2016
Viestejä
4 579
Mulla oli vähän sama asenne ja pelasin kerran läpi Hurt Me Plentyllä Anciet Gods part 1 loppuun asti. Mutta sitten oon katellu youtubesta noita videoita joissa Hugo Martin iD softwarelta pelaa kontrollerilla ja olin että kyllä nyt pitää pystyä samaan hiirellä ja näppiksellä. Nyt oon vähän paremmin sisäistänyt miten kuuluu pelata ja Arc Complexissa oon menossa Nightmarella, eikä oo kun paria kohtaa pitäny hakata yli 5 krt. Toki bossit jää varmaan haaveeksi Nightmarella ja en oikein tykkää niistä niin paljoa muutenkaan. Hauskaa kyllä ollut myös nightmarella, vaikka odotin enemmän tuskailua. Slayer Gatet oon saanu tähän mennessä läpi myös.
Nightmare on ihan jepa perus Eternalissa, mutta Ancient Gods on kyllä huomattavasti vaikeampi. Oli pakko ite pudottaa ultra violencelle siinä ja silläkin saa joitain kohtia muutamaan kertaan hinkata.
 
Liittynyt
15.11.2018
Viestejä
597
Muuton yhteydessä nettinopeus putosi 1000/100 kuidusta hitaasti toimivaan 4G mobiiliin (iltaisin nopeus n. 1-5Mbps). Alkaa tuntua nämä yli 10GB päivitykset taas aika isoilta...
 
Liittynyt
15.11.2018
Viestejä
597
kiitos tiedosta. liittyikö doomiin, ei.
Doomin päivityksen koko >10GB, eli joo, kommentti liittyi aiheeseen.

Saapa nähdä vaikeutuuko peli vielä entisestään verrattuna edelliseen lisäriin, siinä alkoi loppuvastuksessa jo mennä hermot vaikka muuten kentät oli ihan hyviä.
 
Liittynyt
12.09.2020
Viestejä
1 008
Varmasti taas vaikeustaso kasvaa, ainakin siltä osin että tulee uusia vihuja ja sitä kautta vanhaa pelityyliä joutuu muuttamaan.
 
Liittynyt
24.10.2016
Viestejä
121
Huomautus - asiaton käytös, henkilökohtaisuudet
Doomin päivityksen koko >10GB, eli joo, kommentti liittyi aiheeseen.

Saapa nähdä vaikeutuuko peli vielä entisestään verrattuna edelliseen lisäriin, siinä alkoi loppuvastuksessa jo mennä hermot vaikka muuten kentät oli ihan hyviä.
eikä liity, tuo sun kommentti liittyy sinuun ja sinun internet yhteytesi hitauteen. uuno.
 
Liittynyt
07.01.2017
Viestejä
12
Pitemmän päälle doomin 2016 kanssa alkoi tympimään se pelin perusmekaniikka. Juokse joku käytävä läpi, paina e ja tapa selän taakse spawnaavat örkit, repeat. Välillä kiipeä jotain tasanteita ylös. Tässä uudemmassa tuo tasoloikkailu tympii, samat spawnaysongelmat tässäkin toki on. Ehkä naamioitu paremmin kun osa örkeistä muka tyyliin kiipeää jostain rei'istä taisteluplatformille. Mutta jo 2016 oli tasoloikkaa jo liikaa mielestäni. Peli on myös ihan liian värikäs doomipeliksi. Tuntuu enemmän joltain quake 3 meets quake 2 with doom enemies kuin oikealta doomilta. Ainakin graafinen tyyli on kuin suoraan quake 3sta.
Kiitos, luulin jo olevani yksin tämmöisen mielipiteen kanssa! Alkaa olee melkein mallia adhd-fortnite tämä "Doom".
 
Liittynyt
12.09.2020
Viestejä
1 008
FFffuuuu... Eipä toimi vielä microsoft storen kautta ostettu one year pass (PC). Tällä hetkellä näkyy vain että Ancient gods part 1 kuuluu ja part 2 on "tulossa"...

EDIT: ongelma korjattu, nyt toimii
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
20.03.2017
Viestejä
340
DLC2 pelattu pariinkin kertaan jo läpi, ensimmäinen peluukerta nightmarella, 100% keräten kaiken ja maisemia katsellen kesti peruskenttien osalta 3h ja loppuvastuksessa vierähti tunti ennenkuin opin hahmottamaan miten homma toimii (tutoriaalit kun pidän pois päältä etteivät spoilaa miten menetellä uusien haasteiden kanssa). Toinen läpipeluu heilahti kokonaisuudessaan tunnissa cutscenet skipaten ja taistelut jo pitkälti muistaen, kuolematta kertaakaan, olisi pitänyt rohjeta koittaa Ultra Nightmarella. Ehkä myöhemmin tänään.

Vähän ristiriitaiset fiilikset itsellä, ympäristöt olivat näyttäviä, uudet vihut ihan tervetulleita ja pääsipä meathookkiakin käyttämään etenemiseen ihan ajatuksen kanssa. Ensimmäinen peluukerta kun meni siinä hype-hurmiossa ettei sitä juuri osannut kritisoida mutta kun katsoin nauhoitetta pelaamisestani jälkiperästä läpi ja varsinkin toisen peluukerran jälkeen sain vähän sellaisen fiiliksen että paukut eivät tekijöillä riittäneet ihan kaikkeen. Joitain asioita oli hiottu vallan hyviksi ja itse tykkäsin HUDiin tehdyistä lisäyksistä joilla näki katsetta siirtämättä milloin on Flame Belch/Blood Punch jne valmiina käytettäväksi. Ne muutamat taistelut jotka oli hiottu ja kiillotettu olivat oikeasti parasta antia koko Eternalissa mutta sitten taasen oli kovasti alueita jotka tuntuivat tyhjiltä / helpoilta.
 

hrmh

Premium-jäsen
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
322
DLC2 pelattu pariinkin kertaan jo läpi, ensimmäinen peluukerta nightmarella, 100% keräten kaiken ja maisemia katsellen kesti peruskenttien osalta 3h ja loppuvastuksessa vierähti tunti ennenkuin opin hahmottamaan miten homma toimii (tutoriaalit kun pidän pois päältä etteivät spoilaa miten menetellä uusien haasteiden kanssa). Toinen läpipeluu heilahti kokonaisuudessaan tunnissa cutscenet skipaten ja taistelut jo pitkälti muistaen, kuolematta kertaakaan, olisi pitänyt rohjeta koittaa Ultra Nightmarella. Ehkä myöhemmin tänään.

Vähän ristiriitaiset fiilikset itsellä, ympäristöt olivat näyttäviä, uudet vihut ihan tervetulleita ja pääsipä meathookkiakin käyttämään etenemiseen ihan ajatuksen kanssa. Ensimmäinen peluukerta kun meni siinä hype-hurmiossa ettei sitä juuri osannut kritisoida mutta kun katsoin nauhoitetta pelaamisestani jälkiperästä läpi ja varsinkin toisen peluukerran jälkeen sain vähän sellaisen fiiliksen että paukut eivät tekijöillä riittäneet ihan kaikkeen. Joitain asioita oli hiottu vallan hyviksi ja itse tykkäsin HUDiin tehdyistä lisäyksistä joilla näki katsetta siirtämättä milloin on Flame Belch/Blood Punch jne valmiina käytettäväksi. Ne muutamat taistelut jotka oli hiottu ja kiillotettu olivat oikeasti parasta antia koko Eternalissa mutta sitten taasen oli kovasti alueita jotka tuntuivat tyhjiltä / helpoilta.
Parikin kertaa läpi? Eikös tuo vasta tullut eilen?
 
Liittynyt
20.03.2017
Viestejä
340
Parikin kertaa läpi? Eikös tuo vasta tullut eilen?
Juh, eilen julkaisu klo 16:00 niin siitä eteenpäin eka 100% nightmarella läpipeluu (sisältäen maisemien taivastelua ja codexien luku ajatuksella) ja tänä aamuna toiste "läpijuoksu" nightmarella. Tullut sen verran tunteja vietettyä peruskampanjan ja dlc1:n parissa että mekaniikat on hallussa niin eihän tuo ole kuin pelaa vain. Ei siinä juuri mikään jarruttanut menoa poislukien loppubossi jonka metkujen hahmottamiseen kokonaisuudessaan vierähti tovi. Katselin oman läpipeluun jälkeen twitchissä streamejä pelistä niin kyllähän siellä monille jo ensimmäisen kentän valinnainen haaste-taistelu tuntui tuottavan päänvaivaa. Ja varmasti voi näin ollakin jos on taukoa pitänyt, itsellä kun tuota tulee vähintään muutama tunti viikossa pelattua että pysyy taidot muistissa.
 
Liittynyt
12.09.2020
Viestejä
1 008
Tunnin pelailin ultra violencella, eikä mitään kovin ylivoimaista tullut vielä vastaan. Hauskaa mättöä, eikä tasohyppely ole vielä ollut liian vaikeaa.
 
Liittynyt
12.09.2020
Viestejä
1 008
Ancient gods part 1 on nerffattu osittain, vaikka siitä ei päivityksessä kerrottu.
Part 2 on pääosin helpompi kuin part 1 ennen päivitystä. Tuntuu myös että minunkin taidoilla saa usein 3 laakia marauderiin, joten siinäkin muutosta tai bugia. Vähän yllättävää että taipuivat helpottamaan, ei vaikuttanut siltä kun Hugon puheita kuunteli.

Muita mahdollisia nerffejä redditist:
  • Hämisten tykki ampuu hitaammin ja huonommin
  • Blood maykr pidempi aika kun ottaa damaa ja hidastaa vähemmän osuessaan
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
06.12.2016
Viestejä
302
Ne jotka aloittaa lisäosat pitkän tauon jälkeen, kiittävät näistä nerfeistä. Omaan makuun jo perus pelissä oli liikaa vauhtia ja menoa, enkä olis kaivannut lisäosaan vaikeutta yhtään lisää ellen välttämättä halua säätää vaikeutta täysin tappiin.
 
Liittynyt
12.09.2020
Viestejä
1 008
Ne jotka aloittaa lisäosat pitkän tauon jälkeen, kiittävät näistä nerfeistä. Omaan makuun jo perus pelissä oli liikaa vauhtia ja menoa, enkä olis kaivannut lisäosaan vaikeutta yhtään lisää ellen välttämättä halua säätää vaikeutta täysin tappiin.
Jep, myrsky doom-vesilasissa alkaa tyyntymään. Suurin osa TAG2 "liian helppo" liittyvää valitusta on tullut ns. hardcore pelaajilta, jotka on ehkä 0.01% pelaajista. TAG2 Bossi nyt oli vähän Meh, mutta en kyllä oo muistakaan bosseista oikein tykänny, joten aika sama mulle. Arena-taistelut on se hauskin osa.

Hugo Martinin striimi nyt ulkona, siinä käydään alussa läpi neffejä ja TAG2 palautetta:
 
Viimeksi muokattu:

Black Sheep

Tukijäsen
Liittynyt
11.01.2018
Viestejä
391
Miten tuon DLC2 päivityksen oikein saa ladatuksi Steamista kun minulla on aikanaan tuo Doom Eternal Year One Pass hankittuna.

Pelissä tuon DLC2 kohdalla näkyy ostoskärry ja kun Steam yritän tuon ostaa niin se sanoo että sinulla on tuo jo kertaalleen ostettuna.

Edit: Ilmeisesti en olekaan hankkinut Yea One Pass kun löysin kuitin sähköpostilaatikosta tuosta DLC1. Tuo Steam vaan sekoileen tuon DLC2 oston kanssa - sekoittaa ilmeisesti kun tuon peruspelin päivityksen mukana latautuu tuo DLC2 mutta siihen ei pääsyä ennen kuon sen virallisesti ostanut.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
20.03.2017
Viestejä
340
Kyllä se itsellekin hahmottui nyt paremmin ja ymmärrän hyvin mitä Hugo tarkoitti tuossa streamissa kun puhui ja purki tätä kokonaisuutta Eternal + 2 DLC:tä - kuten: Pääkampanja oli se mihin ne paukut lykättiin ja sanoi että mm. Gladiator-bossia tehtiin parinkin vuoden ajan kaiken kaikkiaan muun kehityksen ohessa. DLC:t olivat korkeintaan juuri aloitettu kun pääpeli saatiin vuosi sitten ulos. Ja kuitenkin kyseessä on "vain DLC" sisältö aka jos siihen oikeasti tosissaan panostettaisiin niin semmoinen työmäärä käytettäisiin ennemmin uuden pelin teko-prosessiin. Niin että saatiin kuitenkin tälläinen määrä tälläistä uutta sisältöä tässä korona-aikakaudessa käsiimme jossa kehitystyö oli tehty 100% kotoa käsin kampanjan julkaisun jälkeen heidän osaltaan niin olen kyllä tyytyväinen - ja kun id muutenkin pelinkehitysfirmana lopunperin aika pieni porukka edelleenkin verrattuna noihin jätteihin.

TAG1 oli tarkoitettu testiksi pelaajille jotka olivat oppineet combat-loopin peruskampanjan aikana, että onko ne runet mitä haluaa käyttää oikeasti hallussa ja aseiden eri modien käyttö erilaisiin tilanteisiin hanskattu.
TAG2 taasen oli taasen tämän em. testin jälkeen tarkoitettu hauskanpidoksi ja juhlistukseksi sille kaikelle mikä tähän pisteeseen on tuonut, päästä toteuttamaan sitä "voimafantasiaakin" paikka paikoin kuten ekan kentän nippu blood puncheja ja parvi buffattuja pinkyjä mutta niitä blood puncheja taidettiin antaa enemmän kuin pinkyjä ilmaantuu tai loppupään areena läpeensä täynnä haulikon ammuksia+overdrive ja +20 stone impiä "pidä hauskaa ja pistä ne sileeksi". Ettei se ole pelkkää combat-puzzlea toisensa perään kuten TAG1 pitkälti oli.

TAG1 aloituksen nerfit tullaan palauttamaan takaisin, TAG2 ehkä jotain pieniä tasapainoituksia (vaikeampaan suuntaan) tulee tapahtumaan mutta ei mitään radikaalia.

Itse olisin kaivannut sitä haastetta enemmän TAG2:een mutta ymmärrän - vaikken täysin allekirjoita sitä että sisältö haluttu pitää lähestyttävämäpänä casual-pelaajille. Itse näemmä täytän Hugon määritelmän ns Black-belt pelaajasta joten toivotaan että sieltä tulee brutaalin vaikeita Master Leveleitä - tai siis tuleehan niitä, Hugo lupaili että seuraavassa pätsissä joka tulee mahdollisesti aika pian saadaan vähintään 1kpl Master Leveleitä peruskampanjaan lisää ja suurellä todennäköisyydellä 2kpl. Ja heti perään tulossa moinen myös TAG2:sta.
 
Liittynyt
12.09.2020
Viestejä
1 008
Hugo myös mainitsi sen että vihollisten määrää ei voi pelinkehityssyistä säätä eri vaikeustasojen mukaan. Tämä on luonnollista kun huomioi sen että vaikeustasoa voi säätää lennosta. Tätä kautta on aika loogista että tarvitaan master levelit, jotta parhaimmille pelaajillekin on jotain haastetta.
 

alakääntö

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
21.02.2020
Viestejä
1 126
Hugo myös mainitsi sen että vihollisten määrää ei voi pelinkehityssyistä säätä eri vaikeustasojen mukaan. Tämä on luonnollista kun huomioi sen että vaikeustasoa voi säätää lennosta. Tätä kautta on aika loogista että tarvitaan master levelit, jotta parhaimmille pelaajillekin on jotain haastetta.
No ei tuo spawnaaminen nyt varsinaisesti mikään este ole. Varsinkin lentäviä vihuja on helppo spawnata lisää ihan hetkessä. Aina voi myös laittaa vaikeammalla vaikeustasolle yhden vihuallon lisää, tai laittaa vihulauma jonkun oven taakse, joka aukeaa vain tietystä vaikeustasosta ylöspäin. Ja vaikka kesken battle ei vihujen määrää voikaan lisätä, niin voihan siihen ruudulle laittaa tekstin, että vaikeustaso päivittyy vasta seuraavan spawnin alusta, tai restartilla.
 
Liittynyt
12.09.2020
Viestejä
1 008
No ei tuo spawnaaminen nyt varsinaisesti mikään este ole. Varsinkin lentäviä vihuja on helppo spawnata lisää ihan hetkessä. Aina voi myös laittaa vaikeammalla vaikeustasolle yhden vihuallon lisää, tai laittaa vihulauma jonkun oven taakse, joka aukeaa vain tietystä vaikeustasosta ylöspäin. Ja vaikka kesken battle ei vihujen määrää voikaan lisätä, niin voihan siihen ruudulle laittaa tekstin, että vaikeustaso päivittyy vasta seuraavan spawnin alusta, tai restartilla.
Juu, on se tehtävissä, mutta äkkiä työmäärä kasvaa jos koko balansointifilosofia menee uusiksi ja yllättäviä bugeja. Ilmeisesti on todettu että liian suuri työ hyötyyn nähden.
 
Liittynyt
08.08.2019
Viestejä
81
Tuleeko tässä pelissä loppua kohden enemmän ammuksia? Ensimmäiset kaksi tuntia takana ja aika tiuhaan lukee ruudulla että ei ammuksia vaikka yrittää mahdollisimman paljon niitä moottorisahalla farmata vihollisilta lisää. Vähän liikaa ehkä painotettu vaikeuden balansoinnissa ammusten määrään.
 
Liittynyt
06.03.2017
Viestejä
1 079
Tuleeko tässä pelissä loppua kohden enemmän ammuksia? Ensimmäiset kaksi tuntia takana ja aika tiuhaan lukee ruudulla että ei ammuksia vaikka yrittää mahdollisimman paljon niitä moottorisahalla farmata vihollisilta lisää. Vähän liikaa ehkä painotettu vaikeuden balansoinnissa ammusten määrään.
Perkkejä saa valita missä lisääntyy joko ammukset, terveys tai armori. Eli joo, ammukset lisääntyy, samoin asemääräkin on lopussa jo melkoinen niin löytyy kyllä jotain millä ampua.
 
Liittynyt
20.03.2017
Viestejä
340
Tuleeko tässä pelissä loppua kohden enemmän ammuksia? Ensimmäiset kaksi tuntia takana ja aika tiuhaan lukee ruudulla että ei ammuksia vaikka yrittää mahdollisimman paljon niitä moottorisahalla farmata vihollisilta lisää. Vähän liikaa ehkä painotettu vaikeuden balansoinnissa ammusten määrään.
Kuten edellinen mainitsi, peruskampanjan aikana saa kerättyä kenttiin ripoteltuja päivitys-"shardeja" (oliko ne nyt sentinel crystaleita nimeltään tmv) joita voi sitten käyttää haluamallaan tavalla, sellainen minkä saa ekan kentän jälkeen flame belchin lisäksi. Toisaalta maksimiin päivitettynä ammuksia ei siltikään mitenkään mahdottomasti ole joten pelissä pärjätäkseen tehokkaasti on koko asearsenaalia hyödynnettävä. Kuten Hugo Martin (pelin ohjaaja) streamissa viimeksi sitä määritti että tavoitteena oli tehdä "push-forward-combat" tyyppisellä mentaliteelillä peli ja kaikki pelaajan tarvitsemat resurssit ovat pääasiassa "vihollisten sisällä" ja sitten on hyödynnettävä tarvittavia työkaluja että ne niistä saadaan ulos :D moottorisaha / flame belch / ice bomb / päivitetty blood punch.

Oli tuo itsellekin shokki D2016 jälkeen ja oli se silloin vuosi takaperin ensimmäisten pelituntien aikana itselläkin fiilis että eihän tämä nyt näin voi mennä, ei tästä tule mitään mutta kun siihen tottui niin paluuta ei enää ole. D2016 oli niin että vihuja tappamalla ihan vaan ampumalla tekemättä glory killejä niistä tippui hylsy tai kaksi aina joka tavallaan ruokki varsinkin haulikkoa jatkuvasti. Tämän takia siinä tuntuikin ettei ammukset lopu koskaan. Eternalissa vihuista ei ammuksia tipu jollei asialle "tee jotain".
 

P c L A Y E R

Team Ryzen
Liittynyt
13.12.2016
Viestejä
4 579
Nyt jstkoin Ancient Gods 1:sta mitä olin viimeksi pelannu ennen pätsiä. En ainakaan itse huomannut mitään helpoitusta/muutosta. Eikö nuo vaikuta vanhoihin svaeihin sitten vai kuinka?
 
Liittynyt
15.12.2016
Viestejä
929
Itse aloitin juuri Ancient Gods 1:n pelaamisen ja eka tehtävä tuntui helpolta, ihmettelin että mistä puheet vaikeudesta on tulleet. Nyt kakkostehtävän loppupuolella on kyllä sitten tullut haastettakin melkoisesti, varmaan enemmän kuin kertaakaan emopelin aikana.
 
Liittynyt
20.03.2017
Viestejä
340
Nyt jstkoin Ancient Gods 1:sta mitä olin viimeksi pelannu ennen pätsiä. En ainakaan itse huomannut mitään helpoitusta/muutosta. Eikö nuo vaikuta vanhoihin svaeihin sitten vai kuinka?
Kyllä ne vaikuttaa yhtä lailla mutta kun eivät ne ole mitään niin merkittäviä, lähinnä tälläiset kaltaiseni sekopäät jotka tietää mm. tasan joka spawnin paikan huomasivat eroja.

-Ensimmäisen kentän alusta on muutama isompi demoni tiputettu pois

-Toisen kentän puolella jätetty sumusta lonkerot pois (luojan kiitos)
-Toisessa kentässä esiteltävä uusi demonityyppi saattoi olla epäreilun haastava ensikohtaamiselle jos valitsi "väärän reitin" kahdesta mahdollisesta joten sitä oli muutettu toisenlaiseksi

-kolmannen kentän slayer gatea tasapainotettu sellaiseksi että se on mahdollista läpäistä nightmarella sellaisenkin joka kasuaalisti nightmarella pelailee
-kolmannen kentän loppupäässä oleva viimeinen iso taistelu (ns. Holt bridge-fight) jaoteltu hieman järkevämmäksi siihen millä tahdilla vihut kentälle spawnaa, oli vähän epäreilun vaikea ja lähinnä aiheutti sen että monet pelaajat päätyivät bossiin turhautuneen hengästyneinä

-arachnotronin ampumistahtia oli hidastettu jotta pelaajilla olisi parempi mahdollisuus tuhota sen turretti ottamatta itse osumaa

Näistä luetelluista ensimmäinen ja viimeinen tultaneen palauttamaan takaisin sellaisiksi kuin oli ennenkin. Lähinnä se suurin mekkala nousi siitä että ensimmäistä kenttää pikaisesti kokeilleet veteraanit nousivat barrikaadeille mesoamaan ettei tämä käy - pelaamatta dlc:ta läpeensä todetakseen ettei sitä nyt joka puolelta oltukaan ronkittu. Itse en jaksa olla niin fanaattinen sisällön suhteen vaikka siitä paljon tykkäänkin. Peliin on jokatapauksessa modipuolella haastetta saatavilla protehin Horde mode 1 & 2 sekä enemy randomizer muodossa. Varsinkin balanced randomizer tuo mukavan lisän pelikokemukseen kun demonit eivät olekaan aina niitä mitä odottaa.

Mistä vaiheesta peliä jatkoit?
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
239 996
Viestejä
4 191 531
Jäsenet
70 836
Uusin jäsen
skh

Hinta.fi

Ylös Bottom